abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:23:55 #1
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117642553
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:26:24 #2
348178 NotTheSame
pi_117642663
Ik kan helaas geen posts quoten uit het vorige topic, ik zit mobiel momenteel.
pi_117643415
NTS je moet naar de meet komen <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:23:46 #4
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_117645010
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:23 schreef NotTheSame het volgende:
Macka, ik draag haar ook met een Beco op m'n rug, is dat voor Draakje een groot verschil? Want dat vind ze wel goed. Maar bij de Beco schuif ik haar over m'n heup naar m'n rug.
Ja, dat is wel een verschil. Bij rugdragen met de doek vliegt je Draakje door de lucht :D
De uiteindelijke postie is niet anders, maar de weg om er te komen wel. Vliegen is een heftiger verandering dan doorschuiven.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:52:06 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117652790
NTS, schuif haar bij het rugdragen ook eens via je heup naar achter en dan je doek erover leggen.
pi_117653215
Wou ik net zeggen :) zo doe ik het ook altijd, ook met een wat kleine Jelle toen nog (oké, niet inimini)
pi_117653222
Handig!! ik heb mijn baby nooit zo geschoven...ga ik proberen dat lijkt me ook wel wat
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 10:46:45 #8
348178 NotTheSame
pi_117653447
Dat kan ik ook nog proberen inderdaad! Thanx Asy!
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:14:19 #9
141844 Macka66
pi_117655044
Let er wel op dat bij doorschuiven en doek er later overheen leggen de bovenkant van de doek niet lager dan de oksels van het kind komt te zitten. Zeker bij kleintjes.
(En voor een goede ergonomische zit de onderkant in de knieholtes, niet verder naar onderen.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_117655362
Hoeveel lagen doen jullie de kleintjes aan in de doek met dit weer? ik twijfel!
Lange romper, tshirt en jas? broek sokken en schoenen is dat genoeg of moet ze nog been warmers oid?
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:10:00 #11
141844 Macka66
pi_117656480
De vuistregel is dat je kleintjes een laag meer aan doet dan je zelf aanhebt. En de doek (plus lichaamswarmte) is een extra laag. De uit de doek stekende delen (armen, benen, hoofdje) moeten dan ook nog een extra laagje krijgen.
pi_117869777
Vandaag buiten genoten van het weer met doek en poncho. En dan krijg je deze foto toegestuurd O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117870036
Prachtig Marjoleintje!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_117870652
Wat een mooie foto Marjolijntje, en ook een prachtige kleur blauw!

Ik werd verliefd op de Boba carrier uit het vorige topic. Weet iemand uit 't hoofd vergelijkbare dragers? Zijn deze ook fijn bij een pasgeboren baby? Ik moet elke keer drie trappen af om buiten te komen dus voor boodschappen lijkt dit me een stuk handiger dan de kinderwagen.

De gekleurde doeken die ik voorbij zag komen vind ik wel mooi, maar dan alleen als ik een zwart jurkje aan heb :@ Én ik ben een hork. Dus een omdoen en dichtklikken lijkt me voor mij het veiligst ;)

Herkent iemand deze trouwens?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, nu ik toch bezig ben, ik zag op straat een meisje met een schuin draagding. Een beetje in de categorie zoals die hier boven, dus geen doek maar echt een kant en klaar ding. Ik heb nog gevraagd hoe het heette maar ik ben het weer vergeten. Het zag er heel natuurlijk uit. Maar misschien weten jullie er meer over?

[ Bericht 12% gewijzigd door Suikertante op 11-10-2012 21:06:54 ]
pi_117871197
Dat is de manduca Bambooflame :)
En die heupdrager kan ook met een manduca heel goed te maken zijn.
Maar de echte heupdrager zal wel de scootababy zijn :)
pi_117871369
En die zijn allebei wel verantwoord?
Dan ga ik eens kijken of ik die bij een kennis kan spotten en eens kan omdoen met een baby erin.

Ik denk inderdaad dat het de Scootababy was trouwens, die schuine. Maar als ik nu plaatjes bekijk ziet het er niet erg comfortabel uit eigenlijk!
pi_117871480
De manduca vind ik de beste drager die er is :Y
De scootababy is vind ik minder fijn omdat het een echte heupdrager is.
Maar de houding is wel goed :Y
pi_117871527
Dat meisje dat ik zag lopen had twee tassen bij zich en dat was ook niet zo praktisch met een heupdrager.. maar wat maakt de Manduca de beste drager die er is?

Wacht even. Valt een draagzak wel onder het topic draagdoeken? Of ben ik in zware overtreding? :@

[ Bericht 40% gewijzigd door Suikertante op 11-10-2012 21:21:16 ]
pi_117872411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:49 schreef Soempie het volgende:
Een fatsoenlijke foto is amper te doen in m'n eentje! :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Soempie wat issie leuk hè... Ik heb hem ook...

Hij is een tijdje op reis geweest maar nu weer terug..
Mijn lijf is nu ook weer redelijk in het gareel dus ik hoop volgende week weer te kunnen gaan proberen..
Anders helaas echt de handdoek in de ring!
Ben gewoon te laat begonnen helaas :{
We'll have love aplenty
You and Me
pi_117872525
Ja natuurlijk valt een drager er onder

De manduca valt gewoon het meest te verstellen en kan het beste met lange mannen.
(die van mij is 2 meter) je hebt minder last van de gespen doordat ze daar ook stof laten lopen.
Het heeft een prima babyinzet die goed werkt, die van de boba werkt eigenlijk niet.
Je kan hem openritsen en dan is hij heel wat centimeter langer :)

Ik heb de bambooflame gehad en ik heb nu de paradise honey
pi_117872677
Bedankt Pvoes, die foto was namelijk van mijn schoonzus, dus die kan ik wel eens lenen!
Nu ik erover nadenk is haar zoon dan al twee, dus misschien kan ik hem zelfs wel overnemen. Hoewel ik uit mezelf een andere print zou kiezen.
Ik ben zelf niet lang en mijn vriend is 1.86, maar eerst proberen lijkt me sowieso het handigst. :)
pi_117875064
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:28 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Soempie wat issie leuk hè... Ik heb hem ook...

Hij is een tijdje op reis geweest maar nu weer terug..
Mijn lijf is nu ook weer redelijk in het gareel dus ik hoop volgende week weer te kunnen gaan proberen..
Anders helaas echt de handdoek in de ring!
Ben gewoon te laat begonnen helaas :{
Heb je de vorige keer ook rustig opgebouwd voor jezelf?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:32 schreef Suikertante het volgende:
Bedankt Pvoes, die foto was namelijk van mijn schoonzus, dus die kan ik wel eens lenen!
Nu ik erover nadenk is haar zoon dan al twee, dus misschien kan ik hem zelfs wel overnemen. Hoewel ik uit mezelf een andere print zou kiezen.
Ik ben zelf niet lang en mijn vriend is 1.86, maar eerst proberen lijkt me sowieso het handigst. :)
Een 2-jarige kan er ook nog wel in :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117875133
Jeps... het ligt ook niet aan het dragen zelf ;)
Ik zit gewoon scheef in elkaar ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_117875387
Dan zou vroeger beginnen toch niet hebben geholpen?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:20:29 #25
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117875678
Marjoleintje O+ Wat een prachtige foto! En kind natuurlijk! O+

Ik heb onderlaatst weer een poging gedaan om Cristel in de doek te knopen....En 't lukte niet meer :( Misschien komt het omdat ik een tijdje met de mei tai heb rondgelopen...
Of is het normaal dat het nu wat lastiger wordt om je kind op de buik te knopen, ze is nu 7 maanden..?

[ Bericht 20% gewijzigd door PureEvil op 13-10-2012 09:37:44 ]
pi_117877293
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:15 schreef Morretje het volgende:
Dan zou vroeger beginnen toch niet hebben geholpen?
Beetje het idee dat ik er in meegegroeit zou zijn.. gewent aan het gewicht
En vooral ook peuter gewent aan het dragen.. Ze heeft mixed feelings ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_117883450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:48 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Beetje het idee dat ik er in meegegroeit zou zijn.. gewent aan het gewicht
En vooral ook peuter gewent aan het dragen.. Ze heeft mixed feelings ;)
Maar gewend aan het gewicht kun je dan nu toch ook opbouwen?
En dat is peuter eigen, de mijne weet niet beter maar loopt toch ook liever zelf :P Maar soms heeft ze ff geen keuze ;)
pi_117884489
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:30 schreef Pvoesss het volgende:
Ja natuurlijk valt een drager er onder

De manduca valt gewoon het meest te verstellen en kan het beste met lange mannen.
(die van mij is 2 meter) je hebt minder last van de gespen doordat ze daar ook stof laten lopen.
Het heeft een prima babyinzet die goed werkt, die van de boba werkt eigenlijk niet.
Je kan hem openritsen en dan is hij heel wat centimeter langer :)

Ik heb de bambooflame gehad en ik heb nu de paradise honey
[ afbeelding ]
Ik ben juist erg klein, is een manduca daar ook goed voor te verstellen?

Marjolijntje, wat een prachtige foto O+. Ben wel benieuwd wat voor poncho je hebt, erg mooi!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117884659
Ja ik vind van wel, de nieuwere manduca's zijn ook strakker af te stellen dan de oude modellen.
Wat ik als zo fijn ervaar is dat het een lange gewatteerde schouderband heeft
Die je ook kan inkorten en strakker zetten, zo draag je altijd zacht ipv met de verstelband.
pi_117891893
Na lang twijfelen heb ik eindelijk een bondolino besteld, straks oefenen!
pi_117900288
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ja ik vind van wel, de nieuwere manduca's zijn ook strakker af te stellen dan de oude modellen.
Wat ik als zo fijn ervaar is dat het een lange gewatteerde schouderband heeft
Die je ook kan inkorten en strakker zetten, zo draag je altijd zacht ipv met de verstelband.
Ah tnx! Ik zag wel dat de heupband op z'n smalst 76 cm is, dat is wel wat langer dan andere dragers. Die zitten tussen 60 en 70 in. Zou t toch eens moeten uitproberen. Wel een voordeel dat de banden gewatteerd zijn ja :Y.

Ik had net een compleet overstuur jongetje ;(. Gelukkig hebben we de doek!!

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117900323
Klopt ze zijn iets langer maar mijn ervaring is dat bij sommige dragers die zeggen smaller te zijn dat ze dat in de praktijk niet zijn :N
pi_117900441
Net een mama geholpen met haar kindje in een rekkende doek knopen O+ en 1 van mijn doeken achtergelaten om te proberen. Ze was er blij dat het knopen nu gelukt was! Hij sliep vrijwel direct O+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:16:15 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117901820
Wat een geweldige foto's Phaidra en Marjolijntje O+
pi_117902886
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah tnx! Ik zag wel dat de heupband op z'n smalst 76 cm is, dat is wel wat langer dan andere dragers. Die zitten tussen 60 en 70 in. Zou t toch eens moeten uitproberen. Wel een voordeel dat de banden gewatteerd zijn ja :Y.

Ik had net een compleet overstuur jongetje ;(. Gelukkig hebben we de doek!!

[ afbeelding ]
Awww! arme schatje :*
pi_117931418
De draagdoek die ik van Klumsy cadeau heb gekregen kwam zojuist binnen!!
Hij is echt prachtig! Het is de natibaby nepal O+

Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:57:29 #37
258612 nytar
boys boys boys
pi_117931594
wow! Die is mooi! *jaloers*

:)
pi_117933579
Wat een sjieke doek Skoap!
pi_117934927
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:51 schreef Skoap het volgende:
De draagdoek die ik van Klumsy cadeau heb gekregen kwam zojuist binnen!!
Hij is echt prachtig! Het is de natibaby nepal O+

[ afbeelding ]
Héél mooi!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117965470
Net staan oefenen met de nieuwe doek en een knuffel :D
Heb nu 2 "knopen" onder de knie! Kan niet wachten om echt te gaan dragen O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117967765
Hij is zeker mooi! O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_117967794
Wow die is mooi!
pi_117974247
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 18:48 schreef Skoap het volgende:
Net staan oefenen met de nieuwe doek en een knuffel :D
Heb nu 2 "knopen" onder de knie! Kan niet wachten om echt te gaan dragen O+
Picsssss (mag ook in whatsapp :P )
pi_118162254
kijk nou wat k tegen kwam op pinterest :D

de wintervariant van ergo. Dat handengeval lijkt me zalig zeg :o O+ geen idee of ie al gepost was maar goed

:)
pi_118162348
Lekker zeg! Maar in het wit lijkt me niet heeeeeeel handig..
pi_118178246
Ik wil deze O+:

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118178899
Oh, die is mooi Phaidra! O+
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:15:56 #48
387289 Barachanne
gecertificeerd draagdoekaholic
pi_118252953
@PureEvil, oefening baart kunst ;-) Waarschijnlijk lukt het wel weer als je een paar keer hebt geoefend. Een kindje van 7 maanden is wat groter en beweeglijker dan een kindje van een paar weken, waardoor het natuurlijk altijd zo kan zijn dat het net ff wat lastiger knoopt. Maar ik denk dus niet dat het door de MT komt, maar meer doordat je het dus een tijdje niet hebt gedaan. Rond 7 maanden is overigens wel een mooi moment om te gaan rugknopen :-)

@Phaidra, dat is idd een erg mooie Manduca. Het was afgelopen jaar een populaire Limited Edition, dus je moet misschien wel even zoeken voor een webshop die hem nog heeft.

@mignonne, die ERGObaby kende ik nog niet. Ziet er wel mooi en lekker warm uit, maar of hij echt praktisch is....

Voor echt smalle mensen heb je natuurlijk ook de Bondolino SlimFit, of de ERGObaby. Die heupband kan echt zeker nog een cm of 10 smaller ingesteld worden dan die van de Manduca.
Mama van 2, student verloskunde en gecertificeerd draag(doek)consulente.
Justarry.nl met &lt;3 voor babydragen
pi_118254386
En toch vond ik de ergobaby als heel slank iemand zijnde totaal niet kloppen.
Maar je info klopt niet meernieuwe manduca's zijn veel smaller af te stellen. :Y
En zijn gewoon rond de 65 cm :Y Net als de Ergo's :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:40:22 #50
387289 Barachanne
pi_118258315
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:40 schreef Pvoesss het volgende:
En toch vond ik de ergobaby als heel slank iemand zijnde totaal niet kloppen.
Maar je info klopt niet meernieuwe manduca's zijn veel smaller af te stellen. :Y
En zijn gewoon rond de 65 cm :Y Net als de Ergo's :)
Omdat ik vrij zeker ben van de informatie die ik geef, maar nu toch even aan het twijfelen sloeg, heb ik het even voor je nagemeten. De Manduca NewStyle (ongebruikt, nog nieuw in de doos) kan op zijn smalst (en dat is incl. het overlappen van de stukken stof onder de gesp) op ruim 73 cm worden ingesteld. De ERGObaby kan op zijn smalst op 65 cm worden ingesteld. Mijn info klopt dus wel :Y

Ik heb het dan ook serieus al een paar keer meegemaakt dat iemand bij mij op consult kwam en dat de heupband van de Manduca toch echt niet smal genoeg afgesteld kon worden voor die persoon. We hebben toen de ERGObaby geprobeerd en daarbij lukte het wel.

Pvoess, of de drager geschikt is voor jou, ligt niet enkel aan de verstelbaarheid van de heupband. De lengte en breedte van het rugpand, de dikte, lengte en breedte van de schouderbanden, de hoek waaronder de schouderbanden zijn ingestikt etc. etc. Een combinatie van al deze verschillende factoren beslist of een drager de juiste pasvorm heeft voor jou.
pi_118259634
Mijn manduca komt echt op 66 cm.

Ik weet wel dat een heupband niet de drager maakt, dat zeg ik ook helemaal niet.
Ik zeg alleen dat ik de ergo niet kon waarderen en ik de verhoudingen niet vond kloppen toen ik heel smal was :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:04:11 #52
387289 Barachanne
pi_118259908
Pvoesss, dat probeerde ik feitelijk ook te zeggen, alleen dan iets uitgebreider. Het is gewoon heel persoonlijk welke drager voor iemand prettig voelt c.q. draagt.

Toch gek dat jouw Manduca 66cm meet :? Nu ben ik erg nieuwsgierig en zou ik hem graag zien :P Of meet jij misschien de gesp niet mee? Dan kom je op ongeveer 66 cm, dat klopt. Ik heb echt helemaal rond gemeten, op het smalste deel.
pi_118260031
Jawel ik meet de gespen mee dicht. en de rand rondom zeg maar :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:18:13 #54
387289 Barachanne
pi_118260719
Echt gek dan... Ik heb het nu bij 3 Manduca's, nog nieuw, in de doos, gemeten dus ik snap er niks van :?
pi_118261200
Mijn oudere ook nieuwe manduca was ook langer hoor.
Maar ik hoor het van heel veel andere manduca gebruikers.
Ik heb de bambooflame gehad en die was ook langer :)
Dit is de Paradise Honey LE :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:35:34 #56
387289 Barachanne
pi_118261797
Ga ik die morgen ook eens nameten hier! De bambooflame is alweer wat ouder, dus dat kan kloppen, dat die langer is.
pi_118300793
Draagdoekalert in vraag/aanbod..
pi_118310511
Haha dank Suikertante, nu hoefde ik t zelf niet meer te doen ;)

Mn Peekaru Fleece vest Maat L, Neobulle Manon Rouge Sling, Hoppediz Conversion Mei Tai en Bondolino (gereserveerd tot morgen) in de aanbieding dus!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_118370348
De nieuwe didydoek :o O+ O+ O+

pi_118370822
hihi ik was al aan het kwijlen pvoes
mama van 3 kids!
pi_118370962
Ik heb hem onderweg *O*
pi_118371036
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:07 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb hem onderweg *O*
Ik ben jaloers :P Ik krijg manlief niet zo ver dat ik een 2de doek krijg. :{
mama van 3 kids!
pi_118371122
Ik vind het net een hysterisch vloerkleed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118371136
Vreselijk, tafelkleedalert.
pi_118371252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:09 schreef Popples het volgende:

[..]

Ik ben jaloers :P Ik krijg manlief niet zo ver dat ik een 2de doek krijg. :{
Mijn vriend heeft hem gekocht :@
pi_118371265
Haha ik kon me al niet voorstellen dat iedereen het mooi vond!
Ik vind het trouwens wel een mooie stof, maar het lijkt me zo onhandig combineren met je kleding, of letten jullie daar helemaal niet op?
pi_118371408
Ik draag veel grijs, bruin en zwart.
Mijn vriend ook dus wij kunnen hier prima mee dragen vind ik.
pi_118371816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het net een hysterisch vloerkleed.
Zo'n nare pers die prikt aan je voeten (of armen als hij op tafel ligt).
Brrrr.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_118373490
Ik vind het wel wat maar veel te duur
pi_118373803
Ik vind em geloof ik ook wel mooi..

Ik denk erover om mijn ringsling in te korten, ik hou zo'n lange staart over als ik m'n peuter er in heb, dat moet met m'n beebje straks wel bijna struikelwaardig zijn. Hoe lang zijn jullie ringslings, en hoeveel staart hou je over gemiddeld?
pi_118374076
Ik meet hem vanavond wel even Mor
pi_118378250
Is dat 1 doek of zijn het 2 verschillende? Ik vind ze wel mooi! Maar mag niets meer kopen O-)

Ik ben nog wel op zoek naar een leuke poppendoek/poppendrager. Heeft iemand er nog eentje liggen toevallig?
pi_118386110
Ik weet nog steeds niet wat ik van die nieuwe Didy moet vinden. Heb er al even naar gekeken, maar kan er niks mee :P
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:27:59 #74
387289 Barachanne
pi_118414638
Ik vind de nieuwe Didy wel mooi, maar te druk voor mijzelf. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

@loeszie, poppendragers zijn toch niet zo duur op zich? Zoek je een SSC of een doek?
pi_118414718
Ik heb nog wel een poppendrager :Y Even aan dochterlief vragen of hij weg mag ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 14:43:48 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118417353
Didymos Moos te koop, maat 5
Misschien doe ik nog meer doeken weg (wollen naturel indio als twinkly hem niet wil, Amazonas Laguna en misschien de Storchenwiege Albert :'( )
pi_118422859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:25 schreef Morretje het volgende:
Ik vind em geloof ik ook wel mooi..

Ik denk erover om mijn ringsling in te korten, ik hou zo'n lange staart over als ik m'n peuter er in heb, dat moet met m'n beebje straks wel bijna struikelwaardig zijn. Hoe lang zijn jullie ringslings, en hoeveel staart hou je over gemiddeld?
Zo gemeten.

Ik heb een storch ulli en hij is ongeveer 182cm lang zonder ringen
ik heb tot aan de langste punt gemeten

Asy waarom gaan de doeken weg?? wil Huubke niet meer?
pi_118422880
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Zo gemeten.

Ik heb een storch ulli en hij is ongeveer 182cm lang zonder ringen
ik heb tot aan de langste punt gemeten
:o Dat scheelt nogal, mijne is 2.30 incl ringen
pi_118422966
Ja he! zo'n lange staart hebben we hier niet!
maar ik heb vaak ruzie met dat ding als ik hem wil strakker trekken eindigen de ring bij mijn buik :') ik ben gewoon niet handig
pi_118423281
Ik heb em ook nog niet echt gebruikt, hoop em straks bij mini snel te pakken.. Lange staarten vind ik in elk geval niet handig, dus dan kan er best 30 cm oid af dus.
pi_118423315
Yup!!
pi_118423830
Dillemma: bondolino overkopen of een nieuwe manduca (die ik eerder postte).

Lief en ik willen er beide gebruik van maken.

Voordeel bondolino: 45 euro goedkoper, er hoeft niets versteld te worden.
Voordeel manduca: mooi printje O+, als hij versteld is kan je m heel makkelijk omdoen (niks te knopen), lijkt steviger voor wat oudere kindjes.

Advies?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118425901
Ik zou voor de manduca gaan :) die vangt het gewicht van een zwaarder kindje zo veel beter op. Je kan hem groter en kleiner maken in hoogte en ik vind hem wat fijner voelen op de schouders, zeker als je kleine schouders hebt. :Y
pi_118430933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:49 schreef Morretje het volgende:

[..]

:o Dat scheelt nogal, mijne is 2.30 incl ringen
Die staart is langer, omdat de andere ringsling die uit dezelfde doek gemaakt is een stuk kortere staart heeft. Omdat ik niet zo groot ben ;) Dacht dat er dan beter later nog wat af kon dan dat ie te klein was voor een koper.
*poef* nu is het weg
pi_118431177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:05 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Die staart is langer, omdat de andere ringsling die uit dezelfde doek gemaakt is een stuk kortere staart heeft. Omdat ik niet zo groot ben ;) Dacht dat er dan beter later nog wat af kon dan dat ie te klein was voor een koper.
Ik herinner me idd dat de jouwe korter was.. Logisch heur, maar nu wordt de mijne dus ook korter :P
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:12:17 #86
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118431213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:48 schreef bitterend het volgende:

Asy waarom gaan de doeken weg?? wil Huubke niet meer?
Jawel, maar het lukt mij gewoon niet zo goed meer door mijn bekken.
Er blijft nog wel een doek en een drager over hoor ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:31:45 #87
387289 Barachanne
pi_118432265
@Phaidra, ik zou voor de Manduca gaan. Het verstellen is echt een eitje en de Manduca is echt fijner voor grotere kindjes dan de Bondolino.

@bitterend, heb je al eens de RS geprobeerd om te doen aan de hand van een foto-instructie, of evt. een filmpje van Youtube? Als de ringen ter hoogte van je buik eindigen bij het aanspannen, doe je idd. iets niet helemaal goed. Gelukkig is dat vrij makkelijk op te lossen :-)
pi_118432830
Asy wist niet dat je nog last van had -O- :*

Bara, ja heb al filmpjes gekeken maar het lukt me niet..ik heb in november een draagconsult dus dan vraag ik het even
pi_118434712
Phaidra, manduca by far! :Y bondolino is super fijn, maar hoe groter je kindje wordt hoe minder fijn hij draagt (vind ik) Manduca kan nog heel lang mee!

Asy -O-
pi_118436454
Thanks ladies!! Dan toch nu maar wat meer uitgeven voor langer draagplezier :Y.

Besteld:

*O*

[ Bericht 55% gewijzigd door Phaidra op 25-10-2012 22:19:44 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118508542
Mooi Phaidra! Ga je heel veel plezier van hebben :Y

Ik ben ook zo blij met mijn doeken O+ niet alleen voor mini, maar ook voor mijn grote dame O+ vanmiddag lekker een stuk gewandeld... stuk zelf, toen stuk op de rug, weer een stuk zelf (toen viel ze op haar gezicht :X mijn lompheid in haar genen, dus weer op de rug...)

Ondanks haar 16 kilo loop ik zo nog met gemak een dik uur! *; enige is dat het wat lastiger wordt haar op mijn rug te zwiepen :D maar het lukt nog wel!

pi_118598942
Even een vraag.
Als ik mijn baby in de doek knoop is ie volledig ontspannen, alleen krijgt hij na een tijdje een warm plakhoofd tegen mijn borstkas aan. Dat vindt ie dan weer minder, en ik ook. Hij lijkt me niet te warm gekleed (1 laag kleding + romper), hij raakt ook niet oververhit. Maar ik heb wel het idee dat hij het benauwd krijgt doordat hij wat weinig ademruimte heeft.
Hebben jullie ideeën hoe ik dat kan oplossen? Ik draag trouwens met een Hoppediz Timbuktu.
pi_118599175
Hoe bedoel je weinig ademruimte?
Hij zit neem ik aan gewoon rechtop en met 1 van de zijkanten van zijn hoofd tegen je aan?

Mijn ervaring is dat kindjes gewoon soms plakhoofdjes hebben :D
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 21:50:52 #94
141844 Macka66
pi_118599705
Mangostine, waar merk je aan dat je kind het benauwd krijgt?
En zit de doek wel tot in de nek en niet verder over het hoofdje?
pi_118601083
Ik draag in fwcc, inderdaad met zijn hoofdje naar de zijkant, met een plakwang. Hij gaat er een beetje zwaarder van ademen, vandaar mijn indruk dat ie het benauwd heeft...
De doek zit netjes opgerold in de nek, de zijkanten heb ik dan al opzij geschoven omdat het anders denk ik echt te warm wordt.
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 22:50:05 #96
141844 Macka66
pi_118603475
Dan doe je het helemaal goed en is er niks ernstigs aan de hand :) Waaarschijnlijk ligt het hoofdje een beetje scheef tegen je aan, dan ademt het inderdaad ietsjes zwaarder voor je baby. Maar de luchtwegen zijn dan nog vrij genoeg om niet echt benauwd te raken.
pi_118603578
Ok, gelukkig. Dankje!
pi_118659528
Wat zijn de beste buikdragers?

We willen er graag 1 aanschaffen voor onze kleine meid (1.5 maand). Is de Manduca die ik een paar keer in dit topic zie dan de beste keuze of is bijvoorbeeld een BabyBjorn Carrier Original ook goed?

Ik maak uit de plaatjes in de OP op dat het belangrijk is dat de baby met de benen wijd in de drager zit en dat de beentjes absoluut niet los naar benenden mogen hangen. Voldoen alle gangbare dragers hier aan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118661317
Nee. BabyBjorn, Chicco, Stokke, MiniMonkey, Cybex, Britax. Voldoen hier niet aan. Dat zijn dragers waar de kinderen aan het kruis hangen.

Manduca Babydrager
Hoppediz Bondolino
ERGObaby Carrier
Boba Carrier
Storchenwiege Carrier

Dit zijn wel goede dragers.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vlinder op 31-10-2012 12:22:54 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118661687
Het is ook niet dat ze met de beentjes wijd zitten, maar dat ze de knietjes hoger hebben dan de billen. Als je dan idd kijkt naar een babybjorn, dan zie je dat dat niet zo is, en ze in het kruis hangen zoals Vlindur al zegt.
Volgens mij staan er in de OP prachtige linkjes met de juiste houding..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')