Ik heb een vraag over een instelling.quote:Op zondag 25 november 2012 14:44 schreef trance-denial het volgende:
De pdf kan je hier vinden. Mischien kan de topic owner dit toevoegen aan pagina 1?
http://waakzaamwonen.com/pdf/evohome-train.pdf
Ik heb geen edit rechten meer op de OP. Er is ook een plaatje kaduuk...quote:Op zondag 25 november 2012 14:44 schreef trance-denial het volgende:
De pdf kan je hier vinden. Mischien kan de topic owner dit toevoegen aan pagina 1?
http://waakzaamwonen.com/pdf/evohome-train.pdf
Dit kan wel via een moderatorquote:Op maandag 26 november 2012 19:50 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik heb geen edit rechten meer op de OP. Er is ook een plaatje kaduuk...
Je hebt geen andere gebruikers, bv HR80's in je systeem?quote:Op maandag 26 november 2012 19:52 schreef Biker2010 het volgende:
[quote]Waarom wordt hier NEE ingevuld?
De HCE 80 draait bij mij inmiddels zonder ketelrelais of OT module. Voor het aansturen van de ketel heb ik deze aangesloten middels een relais op de 230V uitgang van de pompaansluiting. De ketel staat nu in de aan/uit modus. Voordeel; ik ben van dat onnodig stoken van de evotouch verlost en ik kan de ketel vertraagd laten inschakelen i.v.m. het openen van de zonekleppen van de HCE 80. Als je een ketelrelais of OT module wilt programmeren dan moet je ja invullen.
Nee, want dan heb je weer een apart ketelrelais nodig.quote:Je hebt geen andere gebruikers, bv HR80's in je systeem?
Ik wordt er moedeloos van, ik voel mij behoorlijk belazerd door Honeywell die niet eens de moeite neemt om op positieve feedback te reageren. Ik heb in totaal voor zo'n 1500 Euro de hele bende gekocht maar zit er toch serieus over te denken om alles op te ruimen en een ander systeem te nemen.quote:Wat een ellende met die HCE80, Wat doet de Evotouch nog voor je? Kan Honeywell, Waakzaamwonen of JunkieXP hier iets over zeggen?
quote:Maar wat wil je precies bereiken dan.
IK heb de OT module los gegooid en stuur met de evotouch de HCE 80 aan De Ketelsturing staat uit in de evotouch. De ketel is nu via een relais aangesloten op de pompuitgang van de HCE 80. Het stoken zonder warmtevraag ben ik nu kwijt, en dat scheelt 30 tot 40% minder gas per week!!!quote:Beste Evo-stokers,
Geweldig dat jullie een luisterend oor hebben gevonden bij Honeywell! Ik zal ook mijn bevindingen mailen aan de helpdesk in de hoop dat ze behalve de onnodige schakelmomenten ook iets kunnen doen aan een vertraagde start van de ketel wanneer er warmtevraag bestemd voor de HCE 80 (vloerverwarmingsunit) komt.
De Mijn Intergas ketel gaat dan direct stoken terwijl de HCE 80 de (thermische) zoneventielen op de vloerverwarmingsunit nog moet openen. (het volledig openen duurt 3,5 minuten) al na een halve minuut schakelt de pomp van de vloerverwarming in die zinloos staat te pompen tegen alle (nog) gesloten ventielen. De ketel gaat vervolgens op temperatuur uit omdat hij de warmte niet kwijt kan. Ik gebruik een modulerende schakelmodule en wil liever niet deze voor een aan/uit ketelrelais ruilen om daar een tijdvertraging tussen te zetten.
Ik heb dus het afgelopen stookseizoen gestookt zonder de zoneventielen op de afsluiters te klikken. Ik kan mijn woning dus nog steeds niet zone-gestuurd verwarmen omdat ik dan tegen dezelfde problemen oploop als hierboven door "verwarming" zo goed beschreven, ik krijg mijn huis dan niet meer warm. Zoals gezegd zal ik nu mijn problemen wel communiceren bij Honeywell in de hoop dat ook deze feedback wordt meegenomen in een oplossing.
Ben erachtergekomen. Binnenwerk kraan lekte via het pennetje de thermo motor in en veroorzaakte sluiting, binnenwerk kraan vervangen en motor vervangen en het kan weer draaienquote:Op maandag 26 november 2012 20:31 schreef simonmo het volgende:
Vandaag bij thuiskomst trof ik een koude woning aan.
Tot mijn verbazing deed de hce80 van de vloerverwarming niks meer (dood).
Na onderzoek bleek de glaszekering in de hce80 verbrandt te zijn, nieuwe zekering erin (gelukkig zitten in de dimmers dezelfde zekering)
En hij doet het weer, maar waarom zal de zekering gesprongen zijn , heeft iemand een idee.
quote:Op donderdag 29 november 2012 19:29 schreef simonmo het volgende:
[..]
Ben erachtergekomen. Binnenwerk kraan lekte via het pennetje de thermo motor in en veroorzaakte sluiting, binnenwerk kraan vervangen en motor vervangen en het kan weer draaien
Het is inderdaad de HU02, heb deze gisteren binnen gekregen, deze kost 17 euro bij waakzaam wonen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 01:31 schreef Anonymousse het volgende:
@simonmo de adapter is denk ik de HU02, te koop bij bijv waakzaamwonen.
Is een ventiel M30 ventiel niet goedkoper?
Ik heb mijn ketel op 40 graden staan en het vermogen teruggeschroefd naar 30%. Mijn verdeler zit 2 meter bij de ketel vandaan en de bypass zit bij mijn verdeler. Mijn installatie is niet groter dus ik kan moeilijk anders.quote:@biker2010 ik vind jouw klacht(en) heel duidelijk. Blijkbaar heeft niemand er last van. Omdat ze de max ketel temperatuur laag zetten?
Er zit een motortje in dat de kraan dicht draait. Dit gaat natuurlijk niet in één slag, daarvoor is te veel kracht nodig. Compleet dichtdraaien van de kraan duurt ongeveer 15 seconden ofzo. Ik heb het nooit echt gemeten. Meestal zal de kraan ook niet geheel dicht gedraaid worden, maar gewoon iets meer dan het huidige niveau zodat de waterstroom net voldoende geknepen wordt.quote:Op zondag 2 december 2012 23:30 schreef Lasertje het volgende:
Nu is mijn vraag " hoe snel gaan deze kranen dicht ? en maakt dit lawaai
Mijn volgende vraag is : " Hoelang gaan de batterijen van de HR 80 mee om elke dag tot 25 x of meer de radiator open en toe te schroeven ?
@a3bo, @coelho d.m.v. het wijzigen van de "tO" (temperatuur calibratie) parameter.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:08 schreef a3bo het volgende:
De dts92 moet toch ook te calibreren zijn ?
Verbruik wordt bepaald door een GJ meting van het verschil tussen aanvoer/afvoer.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:24 schreef simonmo het volgende:
@budje70 Ik weet niet hoe jullie verbruik bemetert wordt., maar als je er een 2e klep tussenzet weet jezeker dat er geen energie loopt/vraagt (zou mijn voorkeur naar uitgaan als het makkelijk te realiseren is)
Klopt er is ook geen pomp. Er staat altijd druk op stadsverwarming. Zodra er vraag is (radiator of vloerverwarming) begint het automatisch te stromen. Heerlijk systeem hoor alleen jammer dat het een monopolie is van Essent. Geen keuze leverancier dus Maar dat gaat offtopic.quote:Op donderdag 6 december 2012 01:00 schreef Anonymousse het volgende:
@budje70 ik weet niks van stadsverwarming, maar ik mis een pomp aansturing.
Als je de batterijen eruit haalt en daarna er weer in komt er een start scherm met boot loader versie en software versie. Bij de software versie staat dan 20 of 21. Naar mijn idee is 21 de laatste.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:22 schreef tripaul het volgende:
Wie kan me trouwens vertellen waar ik kan zien welke softwareversie ik heb? Ik lees hier regelmatig over softwareversies (< 2.0, 2.1 en 2.3) maar kan zelf niet vinden welke versie mijn Evotouch heeft . . .
De batterijen actie verandert zeker niets aan de instellingen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:01 schreef tripaul het volgende:
@stekelbaars3
Bedankt voor de tip!
Eén vraag nog:
Blijven mijn instellingen bewaard als ik de batterijen eruit haal, of moet ik die opnieuw doen?
Na het updaten ga ik er vanuit dat de evotouch opnieuw moet worden ingesteld toch?
Oh, toch twee vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |