Afgelopen week INTC en NSC bijgekocht. Week daarvoor MO.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:46 schreef monkyyy het volgende:
Alles lijkt zo duur de afgelopen tijd. Iemand nog andere koopjes? Hopelijk komt er een 10% markt correctie komende tijd.
Ik vind het bijzonder opmerkelijk waarom de initiele waarde van 125 miljoen dollar als een grote transactie wordt bestempeld als er binnen een paar minuten voor 58 miljard dollar aan lagere beurswaarde wordt verhandeld. Dat kan of betekenen dat er flinterdunne bied-laatmarges zijn of dat de 125 miljoen dollar transactie helemaal niet per ongeluk geplaatst is. Al met al is het vreemd dat dergelijk handelsverkeer wordt teruggedraaid als er schijnbaar behoefte is om op lagere koersen te handelen. Iets wat in het geval van de Indiase beurs helemaal geen gekke gedachte is.quote:Flash crash op Indiase beurs
MUMBAI - Een stroom foutieve orders heeft vrijdag de handel op de belangrijkste effectenbeurs in India korte tijd lamgelegd. De grote hoeveelheid verkooporders zorgden voor een 'flash crash' die de zogeheten Nifty-index in een mum van tijd op een verlies van bijna 16 procent zette.
Volgens de Indiase beursautoriteit kwam die daling doordat een handelaar 59 verkeerde orders met een totale waarde van 125 miljoen dollar plaatste.
Marktpartijen wezen echter ook naar de slechte systemen van het beursbedrijf zelf, aangezien het verlies in de snelle crash bijna twee keer hoger was dan het niveau waarop de handel automatisch had moeten worden stilgelegd.
De handel werd hervat nadat alle foutieve posities waren teruggedraaid. De Nifty eindigde de dag uiteindelijk met een plus van 0,7 procent.
De flash crash vaagde in korte tijd 58 miljard dollar aan beurswaarde weg van de 50 toonaangevende Indiase bedrijven die een plek hebben in de Nifty. Het handelshuis dat verantwoordelijk wordt gehouden voor de fouten, is voorlopig uitgesloten van de beurshandel en zag zijn eigen beurswaarde daardoor kelderen.
Aankomende bezuinigingen op defensie en het rampzalige F-35 (de JSF) programma. Ik zou me er niet aan branden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 02:05 schreef monkyyy het volgende:
LMT is andere waar ik aan zat te denken om aan te schaffen
82% van LMT's inkomsten komt via de amerikaanse overheid, ze schrijven in hun 2011 jaarverslag wel dat het impact zal hebben op hun bedrijf, maar zijn niet echt concreet... Ik hou me maar koest inderdaad.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Aankomende bezuinigingen op defensie en het rampzalige F-35 (de JSF) programma. Ik zou me er niet aan branden.
Heb je wel eens naar BHP gekeken? Dat bedrijf heeft een aardig dividend track record opgebouwd de afgelopen tien jaar (+ goedkoop en lage payout ratio).
Omdat ze geen euro hebben. En ze betalen niet mee aan het ESM.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:13 schreef Sokz het volgende:
Klm = troep en dunno wat je bedoelt met investeren in zweden? Een H&M haalt net zo'n percentage van de omzet uit eurolanden als bv unilever.
Dat was het bewaarloon van het afgelopen kwartaal, vanaf nu is er (bij Binck Basic) geen bewaarloon meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:00 schreef monkyyy het volgende:
Is bij iedereen die hier bij binckNL handelt op 1 oktober bewaarloon afgeschreven? Ik dacht dat ze dat hadden afgeschaft, of gaat dat pas volgend kwartaal in?
Ik dacht dat het een stabielere markt zou zijn, maar dat klopt niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:43 schreef Sokz het volgende:
Wil je dan zweedse kronen (?) kopen, in zweedse bonds gaan?
Er wordt nooit veel geld verdiend aan aandelen van luchtvaartmaatschappijen. Warren Buffet heeft ook veel geld verloren aan luchtvaartmaatschappijen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:38 schreef Guidetti het volgende:
Hoe denken jullie hier over de toekomst van AF-KLM? Ik blijf het een interessant aandeel vinden. Hij heeft een aardige opleving gehad de laatste maanden. Het is natuurlijk wachten op een correctie.
Wordt steeds interessanterquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:32 schreef JimmyJames het volgende:
Had iemand hier niet Dell gekocht? Wat is daarmee aan de hand?
Ik werk zelf veel voor luchtvaartmaatschappijen, ze hebben enorm probleem om marges te halen, op gewoon vliegen is weinig meer te verdienen, daarom hameren alle bookingsengines zo enorm op het upsellen van de vlucht met allerlei tierlantijntjes, ik voorspel overigens dat binnen 3 jaar 50% van alle boekingen via google zullen verlopenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:10 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Er wordt nooit veel geld verdiend aan aandelen van luchtvaartmaatschappijen. Warren Buffet heeft ook veel geld verloren aan luchtvaartmaatschappijen.
Als ik het me goed herinner was het ook al SNS die 2-3 jaar terug opschreef dat Garmin TomTom zou gaan kopen. Ze zijn daar nogal van de spannende verhalen...quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:17 schreef LXIV het volgende:
Wat een koerssprong van TT vandaag, op een twijfelachtig berichtje van SNS dat de eigenaren het wellicht wel zouden willen terugkopen.
Is Google bezig met een nieuwe dienst voor het boeken van vluchten? Moet maar eens aandelen Google gaan kopen dan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik werk zelf veel voor luchtvaartmaatschappijen, ze hebben enorm probleem om marges te halen, op gewoon vliegen is weinig meer te verdienen, daarom hameren alle bookingsengines zo enorm op het upsellen van de vlucht met allerlei tierlantijntjes, ik voorspel overigens dat binnen 3 jaar 50% van alle boekingen via google zullen verlopen
http://www.google.com/flights/quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Is Google bezig met een nieuwe dienst voor het boeken van vluchten? Moet maar eens aandelen Google gaan kopen dan.
Al die logistieke bedrijven hebben moeite om marges te maken, ik zie het fundamenteel dan ook niet als interessante bedrijven. KLM zal vast wel wat stijgen als de economie weer eens aantrekt, maar veel zal het niet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |