abonnement Unibet Coolblue
pi_117267942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken over gesprekken die random NPC's met elkaar hebben. Boeken die te vinden zijn, grafstenen met verhalen erop.
Ja... Ik zat wat te kletsen met m'n guild in The Grove. Stonden ook twee NPC's die zich blijkbaar stonden te vervelen. Die zijn uiteindelijk weggelopen omdat ze ergens iets gingen doen :P
pi_117268066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef Ame_thyst het volgende:
maar als ze het verhaal niet op een goude plaat krijgen is het ook niet goed.
:')
Het is al irritanter doordat dialogen vaak overlappen, en als ze dat nog gefixed hebben is er zoveel nietszeggende onzin dat het echt graven is naar iets boeiends.
En dan nog de verhalen die niet kloppen. :')
Mist Warriors die het hebben over 1 blauwe portal, terwijl ze de 5 asura gates bedoelen? :')

Je kan een hoop zeggen, maar niet dat ik te lui ben om opzoek te gaan naar de lore.
Ik vind het gewoon teleurstellend. En blijkbaar ben ik niet de enige.
pi_117268150
Om even een stukje te quoten wat ik zelf erg treffend geschreven vond:

quote:
EndlessDreamer.6780
I believe the issue is with the genre of higher fantasy that you have the expectations of epicness.
The Norn are all stoic hunters, the humans all heroic, the Charr all powerful, Asura are all genius inventors, etc.
However by constantly applying this same trope to every set of dialogue, you create a feeling of staleness.
After one hundred Norns all talking about glory in the exact same tone of voice, you lose their individuality. The characters become defined by their races instead of colored by them. Yes, a Norn might have been raised in a society that glorifies hunting and power, but would -all- Norn have the same “For glory! They shall sing my songs in the halls of etc etc” sphiel?
Cause currently, they do.
pi_117268244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken over gesprekken die random NPC's met elkaar hebben. Boeken die te vinden zijn, grafstenen met verhalen erop.

Toch wel typisch, spelers willen een wereld om te verkennen, maar als ze het verhaal niet op een goude plaat krijgen is het ook niet goed.

Oh en de koning in dit filmpje bijvoorbeeld komt ook weer terug in een GW2 dungeon. Echt je kan over een hoop bitchen maar niet over de Lore :')
oh... dat moment in GW1 dat je begint... ik had nog nooit eerder zo'n soort spel gespeeld... mijn verbazing over dat hele enorme gebied... fantastisch... wat groot, heerlijk middeleeuwse sfeer, fantastisch... en toen kwam de searing en begon het spel pas.. :D wist ik veel...
... "Tick, tock, the mouse ran up the clock, and time swallowed it whole – tail and all!"
... De man met de hamer is inmiddels mijn beste vriend...
pi_117268385
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

:')
Het is al irritanter doordat dialogen vaak overlappen, en als ze dat nog gefixed hebben is er zoveel nietszeggende onzin dat het echt graven is naar iets boeiends.
En dan nog de verhalen die niet kloppen. :')
Mist Warriors die het hebben over 1 blauwe portal, terwijl ze de 5 asura gates bedoelen? :')

Je kan een hoop zeggen, maar niet dat ik te lui ben om opzoek te gaan naar de lore.
Ik vind het gewoon teleurstellend. En blijkbaar ben ik niet de enige.
Kan je wel dom een smilie posten maar je gaat dus niet in op wat ik zeg, namelijk dat er wel degelijk veel verhaal in zit alleen misschien anders verwerkt dan je gewend bent.

Of ga je het nu weer vergelijk met de Warcraft universe van 20+ jaar oud
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  woensdag 26 september 2012 @ 12:21:04 #181
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_117268473
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:12 schreef mipr het volgende:

[..]

oh... dat moment in GW1 dat je begint... ik had nog nooit eerder zo'n soort spel gespeeld... mijn verbazing over dat hele enorme gebied... fantastisch... wat groot, heerlijk middeleeuwse sfeer, fantastisch... en toen kwam de searing en begon het spel pas.. :D wist ik veel...
Ik baalde juist ontzettend van de searing :P daarna werd alles lelijk! Al vond ik GW1 wel briljant.

Bij LotrO had ik het probleem dat ik de shire zo vet en grappig en mooi en uniek vond, maar daarna was er geen enkele zone die me wist te boeien en sloeg er toch een zekere verveling toe. Alsof ze alle moeite in 1 zone hadden gestopt en de rest afgeraffeld.

Hier heb ik daar wat minder last van, al moet ik zeggen dat ik de zones in het human gebied wat eentoniger vond en ik gewoon heel weinig heb met de onderwater stukken :P die raffel ik dan wel weer af. Maar het char gebied met al die ruines <3
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_117268558
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:18 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Kan je wel dom een smilie posten maar je gaat dus niet in op wat ik zeg, namelijk dat er wel degelijk veel verhaal in zit alleen misschien anders verwerkt dan je gewend bent.

Of ga je het nu weer vergelijk met de Warcraft universe van 20+ jaar oud
Jawel, jij zegt dat er heel veel te vinden is, en ik geef aan dat ik het allemaal nietszeggend vind, en het geen diepgang geeft. Dat ik zeker wel oplet en luister en random figuren aanspreek, maar dat het mij totaal niet het idee geeft dat er echt een verhaal te vinden is.

En waar heb ik het eerder vergeleken met Warcraft?
Trek je tenen een beetje in wil je?
pi_117268737
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:23 schreef Murdera het volgende:

[..]

Jawel, jij zegt dat er heel veel te vinden is, en ik geef aan dat ik het allemaal nietszeggend vind, en het geen diepgang geeft. Dat ik zeker wel oplet en luister en random figuren aanspreek, maar dat het mij totaal niet het idee geeft dat er echt een verhaal te vinden is.

En waar heb ik het eerder vergeleken met Warcraft?
Trek je tenen een beetje in wil je?
Jij springt hier van onderwerp "hoeveelheid" naar "kwaliteit" vandaar dat ik de " :') " niet bepaald op prijs stel.

Ik snap goed dat voor mensen die de link met GW1 missen van het "verhaal" niet veel overblijft.
Ben het ook (zie intussen pagina hier voor) helemaal eens dat de kwaliteit van het verhaal nu niet bepaald geweldig is. Veel verder dan wat aan elkaar geknoopte oneliners is het vaak niet.
Nu ken ik persoonlijk geen MMO waarin dat veel beter gedaan wordt.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_117268792
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:30 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Jij springt hier van onderwerp "hoeveelheid" naar "kwaliteit" vandaar dat ik de " :') " niet bepaald op prijs stel.

Ik snap goed dat voor mensen die de link met GW1 missen van het "verhaal" niet veel overblijft.
Ben het ook (zie intussen pagina hier voor) helemaal eens dat de kwaliteit van het verhaal nu niet bepaald geweldig is. Veel verder dan wat aan elkaar geknoopte oneliners is het vaak niet.
Nu ken ik persoonlijk geen MMO waarin dat veel beter gedaan wordt.
Het oorspronkelijke onderwerp was diepgang van het verhaal voor immersie in de wereld.
En nu geef je aan dat je het eigenlijk met me eens bent?
pi_117268843
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:30 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Jij springt hier van onderwerp "hoeveelheid" naar "kwaliteit" vandaar dat ik de " :') " niet bepaald op prijs stel.

Ik snap goed dat voor mensen die de link met GW1 missen van het "verhaal" niet veel overblijft.
Ben het ook (zie intussen pagina hier voor) helemaal eens dat de kwaliteit van het verhaal nu niet bepaald geweldig is. Veel verder dan wat aan elkaar geknoopte oneliners is het vaak niet.
Nu ken ik persoonlijk geen MMO waarin dat veel beter gedaan wordt.
Als je Destiny's Edge ook niet gelezen hebt, mis je ook best veel aan het verhaal...
  woensdag 26 september 2012 @ 12:47:28 #186
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117269145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:09 schreef Murdera het volgende:
Om even een stukje te quoten wat ik zelf erg treffend geschreven vond:

[..]

Hier kan ik me wel in vinden.
Laffe huichelaar
pi_117269351
Iemand enig idee hoe snel support van GW2 reageert op tickets?
pi_117269628
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:53 schreef Questular het volgende:
Iemand enig idee hoe snel support van GW2 reageert op tickets?
Ik geloof dat account issues prio hebben. Maar een absolute tijd valt niet te geven.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:03:28 #189
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117269700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:53 schreef Questular het volgende:
Iemand enig idee hoe snel support van GW2 reageert op tickets?
Komt vast snel goed ;)
Laffe huichelaar
pi_117269724
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:33 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke onderwerp was diepgang van het verhaal voor immersie in de wereld.
En nu geef je aan dat je het eigenlijk met me eens bent?
Ja op het punt van kwaliteit helemaal. :)

Wat dan ook nog een punt is dat er geen progressie is van de gameplay als je met de storyline bezig bent. Als speler krijg je wat XP, karma en silver maar dat krijg je bij events ook.
Voor het spelverloop is het helemaal niet nodig om de story te volgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:47 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik zie er weinig van terug behalve de questline zelf.
We gaven alleen aan dat er genoeg andere plekken zijn waar iets van verhaal elementen terug te vinden zijn. Zoals NPC's die met elkaar praten, "boeken" in steden en huizen die je kan lezen, opschriften van grafstenen.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_117269815
Even mijn guild promoten,

mocht iemand in de guild willen, stuur maar een bericht
naam van de guild is

Ik Ben Zo Mega Kneiter Goed [Baas]
pi_117269869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:07 schreef Adames het volgende:
Ik Ben Zo Mega Kneiter Goed [Baas]
:')
pi_117270166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:04 schreef Ame_thyst het volgende:
We gaven alleen aan dat er genoeg andere plekken zijn waar iets van verhaal elementen terug te vinden zijn. Zoals NPC's die met elkaar praten, "boeken" in steden en huizen die je kan lezen, opschriften van grafstenen.
Ja goed, er is wel wat te vinden ja, maar aangezien ik deel 1 niet heb gespeeld vind ik het gewoon erg matigjes. :)
pi_117270317
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:16 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja goed, er is wel wat te vinden ja, maar aangezien ik deel 1 niet heb gespeeld vind ik het gewoon erg matigjes. :)
Tja, het is een opvolger van een bestaand spel (in lore) en toch ook niet (gameplay is echt wel anders)

Als je een tweede boek van een serie leest, of een tweede film van een serie bekijkt, zul je je ook wel eens afvragen waar ze het nu weer over hebben. En dat is met GW2 ook. Als je het boek Destiny's Edge niet gelezen hebt, mis je ook veel achtergrond verhaal over Logan (who ran away! die kinderen in LA als je bij die meeting van Destiny's Edge komt!), Caithe, Rytlock, Zojja en Eir...
pi_117270484
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Tja, het is een opvolger van een bestaand spel (in lore) en toch ook niet (gameplay is echt wel anders)

Als je een tweede boek van een serie leest, of een tweede film van een serie bekijkt, zul je je ook wel eens afvragen waar ze het nu weer over hebben. En dat is met GW2 ook. Als je het boek Destiny's Edge niet gelezen hebt, mis je ook veel achtergrond verhaal over Logan (who ran away! die kinderen in LA als je bij die meeting van Destiny's Edge komt!), Caithe, Rytlock, Zojja en Eir...
Maar dan is het altijd nog wel zo geschreven dat je toch heel goed in het verhaal kan komen.
Tenminste, wel in de boeken die ik lees. :)
pi_117270662
je vraagt dus eigenlijk eerst een flinke recap van de eerste Guild Wars en alle lore? Ik heb het eerste deel nooit gespeeld en het kan me echt niet roesten. Dan had ik deel 1 maar moeten spelen als ik de lore echt helemaal door zou willen hebben.

Spel werkt ook prima zonder deel 1.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_117270667
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar dan is het altijd nog wel zo geschreven dat je toch heel goed in het verhaal kan komen.
Tenminste, wel in de boeken die ik lees. :)
Ja, je zult het verhaal wel snappen, maar niet de nuances.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:29:15 #198
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_117270680
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:07 schreef Adames het volgende:
Even mijn guild promoten,

mocht iemand in de guild willen, stuur maar een bericht
naam van de guild is

Ik Ben Zo Mega Kneiter Goed [Baas]
Kekke naam
Laffe huichelaar
pi_117271019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik baalde juist ontzettend van de searing :P daarna werd alles lelijk! Al vond ik GW1 wel briljant.

Bij LotrO had ik het probleem dat ik de shire zo vet en grappig en mooi en uniek vond, maar daarna was er geen enkele zone die me wist te boeien en sloeg er toch een zekere verveling toe. Alsof ze alle moeite in 1 zone hadden gestopt en de rest afgeraffeld.

Hier heb ik daar wat minder last van, al moet ik zeggen dat ik de zones in het human gebied wat eentoniger vond en ik gewoon heel weinig heb met de onderwater stukken :P die raffel ik dan wel weer af. Maar het char gebied met al die ruines <3
Ik moet juist zeggen dat ik de onderwaterstukken echt geweldig vind :) Dan is de wereld boven water al prachtig, en zie je onderwater ook nog eens vanalles. Mooie gebouwen, creatures, ik vind het super!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_117271283
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:28 schreef Pheno het volgende:
je vraagt dus eigenlijk eerst een flinke recap van de eerste Guild Wars en alle lore? Ik heb het eerste deel nooit gespeeld en het kan me echt niet roesten. Dan had ik deel 1 maar moeten spelen als ik de lore echt helemaal door zou willen hebben.

Spel werkt ook prima zonder deel 1.
Nee, dat vraag ik zeker niet. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')