abonnement Unibet Coolblue
pi_117022751
Tof album _O_. Must see het volgende festivalseizoen of wanneer ze weer een zaal aan doen :)
Feyenoord Rotterdam
pi_117026753
Huh ? Holland Road klinkt heel anders dan 'Home'...ik dacht dat home holland road was?

BTW..Home is meesterlijk en nieteens op het album terug te vinden :(
Ik krijg nog geld van je.
pi_117029492
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:51 schreef Rnie het volgende:
Huh ? Holland Road klinkt heel anders dan 'Home'...ik dacht dat home holland road was?

BTW..Home is meesterlijk en nieteens op het album terug te vinden :(
Dat had ik ook begrepen. Erg jammer dat Home er niet opstaat, een van hun betere nummers.
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
pi_117030376
Klinkt weer erg lekker allemaal, maar het is idd 'Sigh No More part 2'. Wat makkelijk en behoudend misschien, risico dat het snel verveelt, en dat je best een andere koers op kan binnen het genre bewijst bijvoorbeeld Beirut..
Aan de andere kant kan ik er nu nog ff geen genoeg van krijgen.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_117043771
Mijn nieuwe top 3 na een paar luisterbeurten:

1. For These Below
2. The Boxer
3. Below My Feet
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_117060265
God wat een prachtige muziek maken deze heren toch zeg. Net het album gevonden. Die gaat voorlopig niet af.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_117063451
Mijn ouders kwamen gisteren met een cadeautje thuis :@. Babel gekocht in maastricht voor me _O_
Feyenoord Rotterdam
pi_117073923
quote:
19s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:03 schreef Fuszy het volgende:
Mijn ouders kwamen gisteren met een cadeautje thuis :@. Babel gekocht in maastricht voor me _O_
:o
pi_117075241
Ik was toevallig bij de Velvet voor een paar andere cd's, en ze hadden Babel opstaan dus hij moest er al liggen :o Dacht dat ie pas volgende week uitkwam? Kreeg er ook een vet toffe tas bij O+
pi_117076240
Je MOET eigenlijk de Deluxe editie kopen, want de bonustracks zijn uitgerekend ook de beste tracks.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_117077811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:49 schreef Asskicker14 het volgende:
Mijn nieuwe top 3 na een paar luisterbeurten:

1. For These Below
2. The Boxer
3. Below My Feet
Ik vond die cover van The Boxer juist tenenkrommend :P
Zo zie je maar weer....

Na meerdere luisterbeurten, moet ik concluderen dat ik dit album een kleine voldoende waard vind. Weinig nummers springen er uit. Het klinkt als 1 geheel (wat natuurlijk niet verkeerd hoeft te zijn), maar met dit soort bands heb je juist opspringmomenten nodig. I Will Wait zorgt voor wat opwinding, net als Hopeless Wanderer. Maar verder kabbelt het wat gezapig voort en vallen ze wel heel erg vaak in herhaling. (kijk naar Below My Feet en Not With Haste - kom op heren, iets meer moeite doen!)

Where Are You Now is dan weer een heel behoorlijk nummer die ze tot bonusnummer gedegradeerd hebben. De logica hierachter ontgaat me een beetje.

Ze zijn in mijn ogen deel geslaagd om (het altijd lastige) 2e album interessant te houden. De situatie over 10 jaar zal zijn dat het publiek om de 4-5 toppertjes van het debuut vraagt en als er tijd over is mogen ze I Will Wait ook nog even doen.....zoiets.....
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_117081197
Hopeless Wanderer is zo'n geweldig nummer _O_
Heerlijk als die banjo erin komt. Zo jammer dat ze hem niet op Werchter gespeeld hebben..
pi_117081312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:01 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik vond die cover van The Boxer juist tenenkrommend :P
Zo zie je maar weer....

Na meerdere luisterbeurten, moet ik concluderen dat ik dit album een kleine voldoende waard vind. Weinig nummers springen er uit. Het klinkt als 1 geheel (wat natuurlijk niet verkeerd hoeft te zijn), maar met dit soort bands heb je juist opspringmomenten nodig. I Will Wait zorgt voor wat opwinding, net als Hopeless Wanderer. Maar verder kabbelt het wat gezapig voort en vallen ze wel heel erg vaak in herhaling. (kijk naar Below My Feet en Not With Haste - kom op heren, iets meer moeite doen!)

Where Are You Now is dan weer een heel behoorlijk nummer die ze tot bonusnummer gedegradeerd hebben. De logica hierachter ontgaat me een beetje.

Ze zijn in mijn ogen deel geslaagd om (het altijd lastige) 2e album interessant te houden. De situatie over 10 jaar zal zijn dat het publiek om de 4-5 toppertjes van het debuut vraagt en als er tijd over is mogen ze I Will Wait ook nog even doen.....zoiets.....
Where are you now en Lovers of the light springen er ook uit vind ik.
Feyenoord Rotterdam
pi_117107630
quote:
19s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:09 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Where are you now en Lovers of the light springen er ook uit vind ik.
Die eerste noemde ik al, de tweede vind ik erg matig.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:07:31 #40
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_117108466
Ik ben/was echt Mumford and Sons fan maar dit album kan mij nou niet echt heel warm maken. Weinig toppers zoals vorige album.

Wel goede muziek hoor maar niet echt top ;)
pi_117109352
quote:
19s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:09 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Where are you now en Lovers of the light springen er ook uit vind ik.
Lover of the lights is echt geniaal ja.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_117186954
Broken Crown _O_
Holland Road _O_
Ik krijg nog geld van je.
pi_117203575
Ik ben nu pas goed aan het luisteren, maar wat is 'Reminder' mooi zeg. Een pareltje O+
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_117206676
Ik vind het anders een behoorlijk goed album :)
pi_117211528
Zo om 2100 2200 uur kan je via Itunes of de Ipad app live kijken naar een optreden op het itunes festival.
pi_117218685
iTunes Festival _O_
  maandag 24 september 2012 @ 23:53:08 #47
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_117219298
Wat is Ghosts That We Knew toch een mooi nummer zeg :@
pi_117220193
Ok, ik vind Babel eigenlijk gewoon best een erg lekker album. :P In eerste instantie vond ik het een beetje jammer dat er zo bar weinig vernieuwing in zit, maar ja... "if it ain't broke..." Gewoon lekker door gaan dus. :*

Wel grappig om te bedenken hoe snel ze zo (relatief) groot zijn geworden. Dit mooie videootje uit 2008 toont Marcus Mumford nog als de drummer-bitch van Laura Marling (al lekker aan het "har-har"-en op de achtergrond). Daarna mocht hij met z'n bandje in haar voorprogramma, en ondertussen zijn ze 'the biggest thing' in de UK folk scene en wordt elke andere band/singer-songwriter met ze vergeleken. Bovendien hebben ze Laura ook al ver achter zich gelaten (terwijl zij stiekem - naar mijn mening - nog steeds veel betere muziek maakt). Bijzonder hoe dat gaat.


Las vandaag ook nog even de Pitchfork-recensie van hun debuut (wat een 2.1 kreeg ~O> ). Wat een vernietigend stukje tekst was dat! :D Ik ben best benieuwd naar hun oordeel over de nieuwe. :P Ik denk dat ze het er ook op zullen gooien dat er nul vernieuwing in zit. I know, Pitchfork is niet alles en ze hebben soms een beetje dubieuze standpunten, maar het blijft wel een sterke en toonaangevende site.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:02:29 #49
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_117224915
quote:
Mumford & Sons: Babel – review
Kitty Empire
The Observer, Sunday 23 September 2012

Which came first, the fashion for urban 20-year-olds to wear brogues and waistcoats or the success of rustic British pop? It's hard to tell, since a general brownness has been ubiquitous for the past half-decade in a period when British fashion and music have been cross-pollinating to the gain of both. That might help explain why Mumford & Sons have become one of the beleaguered music industry's good news stories.

Certainly, few would have predicted back in 2006 that Mumford banjo player Winston Marshall's raggle-taggle folk night – Bosun's Locker – would give rise to a clutch of well-regarded artists like Johnny Flynn, Laura Marling and Noah and the Whale. And that one of their number – Mumford & Sons – would, by 2012, have sold over 5m copies of their debut album, Sigh No More, snared a Brit, and become, after Adele, the UK's must-have new musical export. In America, roots music is a huge force that rivals the pop economy; the US clasped this wholesome foursome in a particularly enthusiastic bear-hug, out of which popped two Grammy nominations.

As a result, the follow-up album bears a heavy yoke of expectation, one lightened with the sure bet of M&S's constancy. M&S (and it is an unfortunate abbreviation) are not a band who might suddenly recant their acoustic ways and seek out some dubstep fettling. Babel is the logical and effective successor to Sigh No More; an emotive, faintly God-fearing clutch of songs. SNM producer Markus Dravs (Arcade Fire, Coldplay) reprises his previous role of making the Mumfords sound like a cross between the stomp and clamour of Arcade Fire and Coldplay's brow-furrowed yearning.

Many of these songs – like live favourite Lover of the Light , the banjo-powered lay hymn Whispers in the Dark or the more intriguingly tormented Lover's Eyes – have existed for over 18 months, beaten into studio shape by audience response. It's a sound practice that goes against the grain of most artist management nowadays, which tends to guard new intellectual property closely. Mumford & Sons have rarely been off tour, a laudable dedication to the troubadour's craft which has extended to hosting their own festivals, Gentlemen of the Road. You cannot fault their love for playing out-of-the-way places , their imperative to keep things human-sized and people-powered or their wariness of a rapacious and crass mainstream. You would happily knit your own ale with them.

For all these brownie points, Babel remains an anodyne record, lacking the shivery authority of Laura Marling's work. Folk is a malleable resource, and here it is stripped of all politics or witness-bearing, becoming an exercise in romantic exegesis for nice men with mandolins. Given heft by Biblical references and lifts from novels, Marcus Mumford's internal weather is intriguing, given his past relationship with Marling and, now, marriage to actor Carey Mulligan, and this second album is less over-weeningly jolly than the first, with incursions of electric guitar and drums.

Babel – track and album – aims to rouse. But with rustic indie in general, and here in particular, great emotion is mostly conveyed by strumming very fast or fiddling very hard; it's the musical equivalent of shouting at foreigners and simpletons. With every crescendo of catgut and steel, their lack of nuance becomes wearing.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:00:52 #50
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_117240969
Ik mis in de OP trouwens wel een verwijzing naar The Wedding Band


Lekkere EP trouwens. Vooral She Said Yes
De mensen zijn gek geworden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')