Omdat 'de rest' er een V layout aan geeft en BMW niet?quote:Op woensdag 19 september 2012 15:00 schreef Andyy het volgende:
Wel grappig dat ze het in lijn noemmen ipv enkel 3 cilinder zoals alle andere fabrikanten dat doen
V3?quote:Op woensdag 19 september 2012 15:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Omdat 'de rest' er een V layout aan geeft en BMW niet?
Ja ik heb dat met elke oude auto, 15k olie vervangen.quote:
in jouw geval dus nog steeds 2x per jaar.quote:Met de Service Motorolie blijft de motor van uw BMW optimaal presteren. Bij deze service vervangt de BMW dealer de oude olie door hoogwaardige motorolie. Daarmee profiteert u van een lager brandstofverbruik en langere onderhoudsintervallen. Tevens wordt het oliefilter vervangen door een Origineel BMW Oliefilter. Deze oliefilters zijn geïmpregneerd met fenolhars. Hierdoor zijn ze langdurig bestand tegen corrosie en hoeven ze pas na 30.000 km te worden vervangen.
Ik heb geen idee; er staat geen BMW op de voorkant dus het kan met niet heel veel schelen.quote:
Ik heb geen nieuwe, was het maar waarquote:Op woensdag 19 september 2012 15:11 schreef rival het volgende:
[..]
Ja ik heb dat met elke oude auto, 15k olie vervangen.
maar met een nieuwe bmw, ik lees net dit op bmw.nl...
[..]
in jouw geval dus nog steeds 2x per jaar.
Die 3 in lijn gaat nog over BMW maar dat Toyotaatje mag wel weg jaquote:Op woensdag 19 september 2012 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Yoshi, hoeveel respect ik ook voor jou had, dat is nu voorbij.
Vaarwel mijn beste vriend, jij hebt een zware mes gestoken in mijn rug..
3 in lijn als TT, en een Toyota in de OP..
Nein, das is nicht richtig..
Ga weg man met je VWquote:Op woensdag 19 september 2012 15:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Yoshi, hoeveel respect ik ook voor jou had, dat is nu voorbij.
Vaarwel mijn beste vriend, jij hebt een zware mes gestoken in mijn rug..
3 in lijn als TT, en een Toyota in de OP..
Nein, das is nicht richtig..
Hij zweette dus niet, een tijd terug. Maar goed, zal er binnenkort 10w40 in gieten.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
In de gebruiksaanwijzing uit 1995 van de 318TDS staat geen 0W-40
Wel 10W-40 en 5W-40
0W-40 is volgens mijn vragen om lekkage bij een auto die al wat "zweet"
Die is al een tijdje de deur uit.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:35 schreef Craptacular het volgende:
Zijn er ook Fok!ers met een 1 serie in de lease? Zo ja wat ben je zoal kwijt?
Maar wacht eens, heb jij een gebruiksaanwijzing van een 318tds? Kan ik daar een kopietje van trekken?quote:Op woensdag 19 september 2012 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
In de gebruiksaanwijzing uit 1995 van de 318TDS staat geen 0W-40
Wel 10W-40 en 5W-40
0W-40 is volgens mijn vragen om lekkage bij een auto die al wat "zweet"
Maar met een leasebedrag van 650 excl benzine moet lukken toch.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die is al een tijdje de deur uit.
Maar nog steeds zijn prijzen niet echt te vergelijken. Alles is afhankelijk van je baas en de leasetoko waar je moet leasen.
Dat hangt maar net van de afspraken die je baas met de leasetoko gemaakt heeft af.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:39 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Maar met een leasebedrag van 650 excl benzine moet lukken toch.
Hangt voornamelijk van het aantal km af. Ben bang dat het een 114i wordt met handslinger ramen en 4 versnellingen.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:39 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Maar met een leasebedrag van 650 excl benzine moet lukken toch.
E36 Betriebsanleitungquote:Op woensdag 19 september 2012 20:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar wacht eens, heb jij een gebruiksaanwijzing van een 318tds? Kan ik daar een kopietje van trekken?
Jong ik rij teminste geen jap, maar nog steeds een Duitser..quote:Op woensdag 19 september 2012 15:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke oke
Ik dacht houd het in de BMW stijl en dus 3-in-lijn. In principe zeg je altijd gewoon 3-cilinder net als bij 4-cilinder, maar ze staan natuurlijk wel gewoon in een lijn.
[..]
Ga weg man met je VW
Ow..? Hoeveel meer..? En ik heb meer pk dan jijquote:Op woensdag 19 september 2012 23:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik anders ook en meer cc dan jij
Ik heb momenteel 2500cc met 200pk.. En een 3210cc met 321pk wachtend op op inplantatie..quote:Op woensdag 19 september 2012 23:09 schreef YoshiBignose het volgende:
3210 cc hé en 197 pk dus reken maar uit... jij hebt fake pk's
Nee, ik rij geen Jap, itt anderen hier..quote:
Ik heb meer koppel!!!1!!!111eins!!quote:Op woensdag 19 september 2012 23:09 schreef YoshiBignose het volgende:
3210 cc hé en 197 pk dus reken maar uit... jij hebt fake pk's
Nog meer dan mij..? +/-400 @ the moment richting de 500 after job done..quote:Op donderdag 20 september 2012 00:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb meer koppel!!!1!!!111eins!!
quote:Op woensdag 19 september 2012 23:09 schreef YoshiBignose het volgende:
3210 cc hé en 197 pk dus reken maar uit... jij hebt fake pk's
quote:Op woensdag 19 september 2012 23:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb momenteel 2500cc met 200pk.. En een 3210cc met 321pk wachtend op op inplantatie..
Rondje zandvoort doen jongens?quote:Op donderdag 20 september 2012 00:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb meer koppel!!!1!!!111eins!!
Perfect, gaat dat dan ook door net zoals dat BMW meet bij jou toen?quote:Op donderdag 20 september 2012 11:11 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
[..]
Rondje zandvoort doen jongens?
Alleen als je zo gekleed bent dan:quote:
huh wie wat waar?quote:Op donderdag 20 september 2012 12:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Perfect, gaat dat dan ook door net zoals dat BMW meet bij jou toen?
oke je gaat alleen het rechte stuk op en af?quote:Op donderdag 20 september 2012 12:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Oh voor het geval dat, ik kom dan met mijn FWD dieseltje he..
File not foundquote:Op woensdag 19 september 2012 22:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
E36 Betriebsanleitung
In het Duits.
PDF 28mb
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hiero staat ie: http://www.filestube.com/(...)triebsanleitung.html
Ow kut verrekt.. Dat was Haarbal, ja jullie met jullie e30jes, ik raak steeds in de war als ik jou avatar zie.. Dont ask why..quote:
En net in de bocht op het gaspedaal met +/-2000RPM... hahahahha.. Maar verwachtingen zijn richting de 270PK/450nm, is wel lekker op 1000kg, vindje niet?quote:oke je gaat alleen het rechte stuk op en af?
Valt mee zie ik. leasebedrag is rekbaar. Keuze zat uit leuke modellen.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Hangt voornamelijk van het aantal km af. Ben bang dat het een 114i wordt met handslinger ramen en 4 versnellingen.
Sorry.quote:
Over 10 dagen is ook prima. Heb geen haast ofzoquote:Op donderdag 20 september 2012 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sorry.
Ik dacht die werkt wel.
Zit nu in Duitsland en PDF staat thuis op de compu; ben pas over 10 dagen weer thuis; anders kon ik ´m wel ff mailen. Google levert ook niet binnen 5 minuten zoeken echt wat op.
Nee, is okee..quote:Op donderdag 20 september 2012 13:38 schreef rival het volgende:
ja klinkt zeker goed, maar laten we er geen VW topic van maken
Hier heb je alleen emissietesten. Oude auto's hoeven daar sowieso niet aan mee te doen. Nieuwere auto's moeten wel iedere 2 jaar getest worden. Als de auto het echter niet haalt en na $150 uitgegeven te hebben aan reparatie nog steeds niet, dan hoef je hem niet meer te laten testen.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan weet je zeker dat het goed zit in ieder geval, voor zover APK wat zinnigs zegt.
Dat voegt inderdaad wel wat toe danquote:Op vrijdag 21 september 2012 21:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hier heb je alleen emissietesten. Oude auto's hoeven daar sowieso niet aan mee te doen. Nieuwere auto's moeten wel iedere 2 jaar getest worden. Als de auto het echter niet haalt en na $150 uitgegeven te hebben aan reparatie nog steeds niet, dan hoef je hem niet meer te laten testen.
Ja, het zijn zwarte plaatjes die je tussen de lens en de projector plaatst. Hierdoor blijft alleen de ronde projector zichtbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:07 schreef Fer het volgende:
Oh ok, je plaatst ze over je oem lampen?
Tis wel netjes, dat zwarte om je lampen.
Geen idee, ik kan niet eens een verkoopadres voor een e36 vindenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:20 schreef Fer het volgende:
Heb je ze ook voor de Smiley E30 lampen?
Geeft toch niet zo? 't is voor in de winter, dus maar een tijdelijk iets, en je zit in je auto, niet erbuiten dus je ziet niets van je velgen.quote:Op zondag 23 september 2012 23:26 schreef Andyy het volgende:
Hoi, hier weer wat winterbandengezeik
Weet iemand redelijke after market velgen die niet te pauper staan?
Ja ik heb al wat bedragen gehoord ja en daar wordt ik niet vrolijker vanquote:Op donderdag 27 september 2012 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh oh dat kan een dure grap worden.
Dank je hoop ik ook, maandag naar een ECU specialist, die gaat kijken of het probleem werkelijk in de bak zit of dat het een ander electronisch probleem is want steeds net voordat de auto in dat noodprogramma gaat brand eerst het ABS lampje, dan DBC en ASC dus het kan een sensor(en) zijn die een verkeerd signaal afgeeft.quote:
Probleem met automaten is dat het vervangen van een actuator of sensor vaak zoveel werk is, dat ze beter gelijk de bak kunnen reviseren. En vaak zorgt een probleem ook voor een versnelde slijtage. Of er gaat iets kapot en je hele bak zit gelijk met gruis.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dank je hoop ik ook, maandag naar een ECU specialist, die gaat kijken of het probleem werkelijk in de bak zit of dat het een ander electronisch probleem is want steeds net voordat de auto in dat noodprogramma gaat brand eerst het ABS lampje, dan DBC en ASC dus het kan een sensor(en) zijn die een verkeerd signaal afgeeft.
AAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHquote:Op donderdag 27 september 2012 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
BMW Active Tourer
[ afbeelding ]
FWD en 3-cilinder.. dus nu Freude am Sparen.
maar wat zal die goed verkopen. Ik denk dat je deze ook gewoon met een 4 cilinder gaat krijgen.quote:Op donderdag 27 september 2012 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
BMW Active Tourer
[ afbeelding ]
FWD en 3-cilinder.. dus nu Freude am Sparen.
Is voor het eerst dat de A klasse er goed uitziet, sowieso doet Mercedes het aardig qua designquote:Op vrijdag 28 september 2012 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou die nieuwe A-klasse is toch echt mooier dan de nieuwe 1-serie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zei mijn garage ook al maar het is wel goed om te weten wat er precies aan de hand is en aan de hand daarvan beslissen wat de beste oplossing is.quote:Op donderdag 27 september 2012 19:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Probleem met automaten is dat het vervangen van een actuator of sensor vaak zoveel werk is, dat ze beter gelijk de bak kunnen reviseren. En vaak zorgt een probleem ook voor een versnelde slijtage. Of er gaat iets kapot en je hele bak zit gelijk met gruis.
Helemaal waar. De oude 1 ben ik wel wat meer gaan waarderen, net als de X6, maar ik voorzie wel dat ik dat bij de nieuwe 1 niet ga doen. Net als de E60, dat heb ik ook nooit een echt mooie auto gevonden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, eerst was het echt zo'n bejaardenautootje. Die achterlichten hebben wel wat weg van de 1-serie, alleen de voorkant ziet er niet uit als een mongooltje.
Wat is dit voor gevloek in de kerk?quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou die nieuwe A-klasse is toch echt mooier dan de nieuwe 1-serie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En toch blijft Merc de naam van oude lullen bak houden. Vraag me af of ze het zullen winnen van de 1 serie.quote:Op vrijdag 28 september 2012 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou die nieuwe A-klasse is toch echt mooier dan de nieuwe 1-serie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de tests ontlopen ze elkaar niet veel, Merc paar puntjes beter, maar het gaat er meer om dat BMW in design wel weer wat ouderwetse agressie mag stoppen, ze zien er allemaal te lief uit.quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:47 schreef Craptacular het volgende:
[..]
En toch blijft Merc de naam van oude lullen bak houden. Vraag me af of ze het zullen winnen van de 1 serie.
Met aangedreven wielen is het altijd anders sturen, dus beter zal het niet worden, maar ik neem aan dat ze FWD alleen bij de kleine modellen zullen toepassenquote:Op vrijdag 28 september 2012 15:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Lief? Zeg maar gerust lelijk. BMW blijft wel de best sturende auto van de drie als je alle reviews mag geloven. Gelukkig wel goed dat BMW dat altijd nog hoog in het vaandel heeft, maar ik hou m'n hart vast met de FWD auto's binnenkort maar ja Mini's rijden ook niet beroerd.
De BMW batty boyquote:Op donderdag 27 september 2012 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
BMW Active Tourer
[ afbeelding ]
FWD en 3-cilinder.. dus nu Freude am Sparen.
Hij is uit 99. Weet niet of het ligt aan de vorige eigenaar maar dat ding rot echt aan alle kanten weg. Zo had ik al een verrot plekje op de motorkap maar de voorschermen zijn nu aan de beurt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
@Gokhan03:
Hoe oud is je 323?
Beetje roest had ik uiteindelijk wel aan de E36 (2002), maar niet echt rottigheid.
E30 daarentegen
Weekendje crossen
[ afbeelding ][ afbeelding ]
die nwe 1 is keilelijk
Alleen in je achteruitkijkspiegel geeft ie wel zo'n "Audi-effect"; is het een 335 of een 550, onee een 111i.
quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
In de tests ontlopen ze elkaar niet veel, Merc paar puntjes beter, maar het gaat er meer om dat BMW in design wel weer wat ouderwetse agressie mag stoppen, ze zien er allemaal te lief uit.
Bij mij wel hoor anders had ik wel een nieuwe, maar ik bedoelde er meer mee dat ik de bak had kunnen laten reviseren en was het probleem niet opgelost.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar bij 7-serie rijders zou geld geen rol hoeven te spelen
als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:15 schreef Alicey het volgende:
Wat is de eenvoudigste manier om te testen of de LMM het probleem is? Als ik de LMM afsluit dan brandt het CHECK ENGINE lichtje voortdurend, maar is er geen merkbaar verschil (ik heb dit nog niet met een koude motor geprobeerd). In de stekker zitten de pennetjes erg dicht op elkaar, zodat ik het niet veilig vind om eens lekker 12V er op te gaan zetten en te testen. Is er misschien (goedkope!) apparatuur om de BC uit te lezen zodat ik zeker kan vaststellen of het de LMM is? Een LMM is vrij prijzig, dus ik doe liever niet op de gok de LMM vervangen..
Alweer thuis?quote:Op donderdag 20 september 2012 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sorry.
Ik dacht die werkt wel.
Zit nu in Duitsland en PDF staat thuis op de compu; ben pas over 10 dagen weer thuis; anders kon ik ´m wel ff mailen. Google levert ook niet binnen 5 minuten zoeken echt wat op.
Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:26 schreef rival het volgende:
[..]
als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed.
Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:27 schreef rival het volgende:
Ken je niet iemand met eenzelfde motor als jijzelf? dan even omwisselen om te testen.....
maar als je geen duidelijk verschil merkt bij het loskoppelen dan zeg ik dat hij defect is. (ff paar keer gas geven)
Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36?
Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/
Nee, als de onderdeelnummers anders zijn denk ik van niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik..
Nee. Doe wel verder wel al het onderhoud aan mijn auto, en heb twee rechterhanden.quote:
Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:04 schreef Den_Haag het volgende:
Werkplaatshandboek zoeken en aan de slag
ja onregelmatig en euhm, doodvallen bij het schakelen. dat soort dingen.....quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders?
waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen?
Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:28 schreef rival het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen...
misschien dat dus het omhoog doen niet nodig is met wat wrikwerk.... en anders is het optillen van het blok niet heel veel werk toch.
motorsteun los (bij de rubbers, niet bij het blok) en misschien baksteun los, maar waarschijnlijk heb je genoeg speling met alleen de motorsteunen los.
iemand?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:40 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand ervaring met het laten chippen van de 320d ede?
je motor staat op het subframe (dus die zakt dan mee )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken?
Of zeg ik nu iets heel doms?
Yep, en met een ede kan je van 163pk naar 214quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:45 schreef rival het volgende:
[..]
geen ervaring mee. weet wel dat chippen flink scheelt op een diesel.
51 pk erbij is niet niksquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:45 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Yep, en met een ede kan je van 163pk naar 214
Ik neem aan in de lease? Ik denk dat je lease maatschappij dan even moet bellen, want zo'n ede-model is natuurlijk niet voor niets 20% bijtelling. Als dat mag dan is die hele effiecent dynamics editions een grote wassen neus.quote:
Aha, al met al een hoop werk dus. En daarna moet je het motorblok weer op de juiste plaats zien terug te plaatsen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:43 schreef rival het volgende:
[..]
je motor staat op het subframe (dus die zakt dan mee )
dus dan moet je alsnog het blok los maken, en ipv dat een stukkie omhoog ga je daarna nog het subframe los maken.
Verstandige beslissingquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:39 schreef jitzzzze het volgende:
Ga er toch maar niet aan beginnen. Echt een klap werk en weet niet precies wat ik moet doen en hoe
Het blijft toch je motorolie. Mocht de reparatie niet goed gaan/lekken, dan ben je echt de sigaar. Dan kan je of opnieuw beginnen of je motorblok loopt interne schade op. Dat lampje gaat veel te laat aan vind ik. Pas als het niveau al beneden het minimale niveau is.quote:
Als je niet echt weet waar je aan begint kan je er beter niet aan beginnen, de kans dat het fout afloopt is dan toch wel vrij groot plus dat het enorm veel tijd kost.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het blijft toch je motorolie. Mocht de reparatie niet goed gaan/lekken, dan ben je echt de sigaar. Dan kan je of opnieuw beginnen of je motorblok loopt interne schade op. Dat lampje gaat veel te laat aan vind ik. Pas als het niveau al beneden het minimale niveau is.
Op de snelweg ben je dan echt het bokje.
Ik heb wel een redelijk goed idee van hoe het zou moeten. Maar wat je zegt; het kost me een hele dag (misschien wel twee) + het risico dat ik het niet goed doe. En dan begint het gelazer; dan moet het dus nog een keer en je loopt het risico dat je je motorblok onherstelbaar beschadigd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je niet echt weet waar je aan begint kan je er beter niet aan beginnen, de kans dat het fout afloopt is dan toch wel vrij groot plus dat het enorm veel tijd kost.
Bij het schakelen (het is een automaat) nooit problemen. Als het koud is loopt hij enigszins onregelmatig en komt hij pas vooruit wanneer ik veel gas geef. Een tijdje later (nadat het check engine lampje heel even oplicht) is dat dan weer weg..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:24 schreef rival het volgende:
ja onregelmatig en euhm, doodvallen bij het schakelen. dat soort dingen.....
Dat klinkt als een goed startpunt. Bij geen verschil moet het haast wel de LMM zijn.quote:maar als je de motor start, onder de motorkap gaat hangen... paar keer gas geven.... dan lmm lostrekken... weer paar keer gas geven.... dan zou je gewoon duidelijk verschil moeten merken kwa hoe hij loopt.
Dat is iets wat sowieso te proberen is. Thanks.quote:we hebben het nu trouwens over vervangen maar een LMM wilt ook nog weleens slecht werken simpelweg omdat ie vies is. dan haal je hem los, maak je zoveel mogelijk schoon en heb je kans dat ie weer goed is.
Er is geen aanpassingswetgeving op de bijtelling. Alleen op bpm en dat is slapende wetgeving, wordt niks mee gedaan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:41 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik neem aan in de lease? Ik denk dat je lease maatschappij dan even moet bellen, want zo'n ede-model is natuurlijk niet voor niets 20% bijtelling. Als dat mag dan is die hele effiecent dynamics editions een grote wassen neus.
zat er ook naar te kijken maar ben beetje bang dat ze bij de bmw dealer erachter komen en ik vervolgens mag dokken als er iets stuk gaat..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 09:08 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Er is geen aanpassingswetgeving op de bijtelling. Alleen op bpm en dat is slapende wetgeving, wordt niks mee gedaan.
Blok zal in de basis hetzelfde zijn, maar er zullen vast wel wat andere onderdelen op gemonteerd zitten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo, het is hetzelfde blok als de 116i en 118i. Die laatste heeft 170pk.
bpm is een heffing op de aanschafprijs, en bijtelling is een % jaarlijks terugkerende belasting op leaseauto's, gebaseerd op de aanschafprijs enerzijds en een tarief met korting anderzijds voor milieuvriendelijke voertuigen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 09:08 schreef Den_Haag het volgende:
Er is geen aanpassingswetgeving op de bijtelling. Alleen op bpm en dat is slapende wetgeving, wordt niks mee gedaan.
Dat zijn toch andere cc inhouden? 116i en 118i is gewoon een geknepen 120i.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo, het is hetzelfde blok als de 116i en 118i. Die laatste heeft 170pk.
Met zo'n koppelstukje moet het lukken. Heb zelf ook zo'n 21 pins, ronde connector.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:22 schreef Alicey het volgende:
Schoonmaken van de LMM heeft niet geholpen. Met het gaspedaal krijg ik de code 1213 terug (Lambda sensor 2), wat betekent dat de lambda-sensor gedurende 10 seconden of langer een verkeerd (te rijk of te arm) brandstofmengsel heeft vastgesteld. Dit kan wijzen op een defecte LMM, maar ook op een scala aan andere dingen, zoals bougies, luchtslangen etc.
Helaas is mijn auto uit 1995, waardoor hij nog net de in de VS sinds 1996 verplichte OBDII interface mist, zodat Autozone hem niet kan uitlezen. Ik heb dus maar een 20-pin-DLC-to-OBDII-female kabel besteld en hoop dat Autozone hem daarmee wel kan uitlezen.
Wordt dus nog vervolgd..
Mooi, dan moet het allemaal gaan lukken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met zo'n koppelstukje moet het lukken. Heb zelf ook zo'n 21 pins, ronde connector.
Volgens de wet kan men een naheffing BPM doen indien blijkt dat de auto door de aanpassingen in een andere belastingschaal valt ivm alle milieuheffingen die binnen de BPM zit.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
bpm is een heffing op de aanschafprijs, en bijtelling is een % jaarlijks terugkerende belasting op leaseauto's, gebaseerd op de aanschafprijs enerzijds en een tarief met korting anderzijds voor milieuvriendelijke voertuigen.
Of je daar nu achteraf een andere chip in laat zetten of een ander luchtfilter oid, maakt denk ik niet veel uit.
Wel als er een ander motorblok in gaat met andere CC inhoud.
zit er niet zo een stuurbekrachtiging op die snelheidsafhankelijk is? vond dat toen een drama bij de 114 die ik als leenauto had.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:46 schreef Andyy het volgende:
De electrische stuurbekrachtiging is toch niet zo fantastisch, voel onderstuur nou niet echt door de stuur en het geeft sowieso weinig feedback.
En hij klinkt nogal benauwd
Dat is een optie volgens mij, zit er dus niet op.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:36 schreef Matty___ het volgende:
[..]
zit er niet zo een stuurbekrachtiging op die snelheidsafhankelijk is? vond dat toen een drama bij de 114 die ik als leenauto had.
Dat is niet leukquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:23 schreef jitzzzze het volgende:
Word net gebeld door de garage; de twee motorsteunen zijn finaal door de midden gescheurd. Dat verklaard direct waarom je bij een simpele 'fender bender' je carter stuk rijdt.
Wat gaat je dat kosten of weet je dat nog niet?quote:
heel veel eurotjes, vooral om dat het vervangen van een carter echt een poepwerk is. Je moet het hele motorblok ervoor een stukje liften.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat gaat je dat kosten of weet je dat nog niet?
Met het juiste gereedschap is het motorblok liften ook maar 15 / 30 minuten werk. De rest is dan een makkie. Je moet alleen een takel hebben.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
heel veel eurotjes, vooral om dat het vervangen van een carter echt een poepwerk is. Je moet het hele motorblok ervoor een stukje liften.
En dan oude carter eraf, boel schoonmaken, nieuwe pakking, nieuwe carter erop. Motorblok laten zakken, alles weer op de juiste manier vastzetten. Ik vind het wel best.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:56 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Met het juiste gereedschap is het motorblok liften ook maar 15 / 30 minuten werk. De rest is dan een makkie. Je moet alleen een takel hebben.
voor de garage is het blok liften echt appeltje eitje.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
heel veel eurotjes, vooral om dat het vervangen van een carter echt een poepwerk is. Je moet het hele motorblok ervoor een stukje liften.
Samen met alles wat er nog meer moest gebeuren zou het wel eens duur kunnen uitpakken. Maar alles afhankelijk van hoe lang hij er daadwerkelijk mee bezig is. Betaal gewoon uren + materiaal.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:05 schreef rival het volgende:
[..]
voor de garage is het blok liften echt appeltje eitje.
als ie omhoog is tegelijk de steunen en carter vervangen.
zou niet heel duur mogen zijn imho.
Of even een uitdraai maken uit bijv. AutoData.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Volgens mij niet. Alleen van tevoren wel even een fotootje maken zodat je precies weet hoe ie moet liggen.
Of het plaatje van de TIS erbij houdenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of even een uitdraai maken uit bijv. AutoData.
Ja, precies.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of het plaatje van de TIS erbij houden
Instructieboekje? Belletje naar een dealer?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
He waar kan ik vinden wat voor olie er in mijn bak gaat, en is dit te doen zonder brug ?
Hoe te vullen ?
Klopt, ik heb de versnellingsbak van vrij dichtbij kunnen bestuderen toen mijn ophangrubbers van het uitlaat gescheurd waren. Er zitten er twee onder de versnellingsbak.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik sluit me aan bij Jitzzze. Ben er inmiddels wel achter dat je met assteuntjes best wat kleine kneutdingen kan, maar het serieuze werk moet je er niet mee willen doen. Daarvoor moet je echt een put hebben of van die extra hoge oprijblokken. En zelfs dan is het matig.
tijd om de dealer het te laten doen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:50 schreef Alicey het volgende:
Verloopkabel geeft niet het gewenste resultaat. Uitleesapparaatje geeft een "link error" aan, dus kennelijk werkt die methode niet zomaar op een '95 E38. Het ziet er dus naar uit dat ik andere methoden zal moeten gebruiken om vast te stellen wat er aan de hand is, of maar dingen moet proberen.
Volgens mij adviseren die eigenlijk ook altijd om de boel de boel te laten zo lang het nog goed functioneert.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:46 schreef jitzzzze het volgende:
Ben vergeten te melden dat je versnellingsbak natuurlijk in een uitsparing in je bodemplaat zit. Dus je komt er echt lastig bij als je auto niet op een smeerput of brug staat.
Maar zoals ook gezegd, als ie niet lekt of knarst/kraakt zou ik er lekker niets aan doen. Een belletje naar een dealer kan je hierover uitsluitsel geven. En post het antwoord dan hier
Ik ben niet helemaal onhandig, maar een topmonteur ben ik ook niet. Daarom pak ik TIS erbij en doe ik 't bij een vriend thuis die er wél ervaring mee heeft .quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:55 schreef Den_Haag het volgende:
Remvloeistof vervangen zou ik niet doen als je niet weet wat je doet. Het is niet extreem moeilijk maar als je het fout doet heb je probleem
Volgens mij ook, maar just to be surequote:Op maandag 15 oktober 2012 22:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij adviseren die eigenlijk ook altijd om de boel de boel te laten zo lang het nog goed functioneert.
Probleem daarmee is weer dat ik dan waarschijnlijk 3 keer zoveel kwijt ben dan wat het kost om het probleem op te lossen. Dealers zijn oplichters en in deze regio lijkt dat nog 2 keer zo erg als in Nederland te zijn ook..quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
tijd om de dealer het te laten doen.
Het is sowieso aan te raden om deze eerst los te draaien. Om dezelfde reden dat je eerst de vuldop van je motorblok verwijderd als je de olie gaat vervangen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 07:42 schreef boegschroef het volgende:
Als je versnellingsbak olie gaat vervangen heb ik nog 1 tip.
Maak eerst de vul bout los. Deze kan namelijk enorm vast zitten. En met een beetje pech draai je de kop dol. Als je dan de olie er al uit hebt is dat mooi kl*te!
Beter oude olie dan geen olie
dan mag het weleens jaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Het punt is een beetje dat hij moeilijker gaat schakelen...
Ik duw hem nooit in zijn versnelling hij moet erin vallen, maar tegenwoordig gaat dit wat lastiger.
Ook al hij goed warm is ja..
en er staat nu 3 ton op dus het mag wel is
Laatst gezien voor Porsche. Het is verbazingwekkend gedetailleerd maar wel potserig ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:52 schreef jitzzzze het volgende:
Wat is deze
http://link.marktplaats.nl/605129949
Goede Nederlands!quote:Elke kid wordt geleverd met een paar Laser 3W LED projectoren en gatenzaag voor eenvoudige doe het zelf installatie.
Gatenzaag is voor het maken van gat aan de onderkant van het interieur deurpaneel.
LED Laser verbinding met binnendeur licht 12v aanbod
Voor u met de montage aan de gang kan gaan is noodzakelijk dat het interieur deurpaneel verwijderen en opnieuw geinstalleerd moet worden voor een succesvolle installatie.
Desondanks blijft het tokkiestylequote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel jammer dat ze dan ook een Mini als modelauto pakken.
Zo'n ding erbij en je bent klaar http://link.marktplaats.nl/595269163quote:
Bij een echte garage denk Ken je in je omgeving geen petrolheads?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
He weet iemnd waar k mn e46 kan laten uitlijnen, kwikfit enz kunnen dit echf niet..
Achter moet ook gedaan worden..
Schadehersteller misschien?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ben er bij 2 geweest, toen ik over de achterkan uitlijnen begon keken ze erg moeilijk
Specialist nodig dus
Profile in Den Haag moet dat wel kunnen. Jongens daar racen zelf met BMW's.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
He weet iemnd waar k mn e46 kan laten uitlijnen, kwikfit enz kunnen dit echf niet..
Achter moet ook gedaan worden..
dan zou je op een vrijdag net mazzel kunnen hebbenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Als k in adam ben ist altijd na 22:00 hahaha
Huh, waarom zou je een helft van je grille gaan verkopen?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Allemaal van die upgrades die vooral jij gaat zien
Heb zojuist nieuwe remblokken en -schijven besteld. Ik moet een nier gaan verkopen binnenkort
Zie PIquote:
Goede deal inderdaadquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb ze al besteld .
Bij mister-auto waren de originele Bosch-onderdelen in de aanbieding. Heb nu schijven + blokken van Bosch voor samen 85 euro. Prima te doen. Meteen even wat filterwerk erbij besteld, heb ik daar ook weer een voorraadje van!
Ook met Google kom ik er niet achter wat naafkappen zijn?quote:
Meestal niet.quote:
Smiley of reflector lampen? In princiepe zijn ze nog te bestellen, maar de juiste pn's is fucked up. ff kijken..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:07 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Hoihoi, even een vraagje! Vanmiddag met de e30 naar zo'n onafhankelijk keuringsstation geweest, en die hebben e.e.a. geconstateerd, waaronder het feit dat beide koplampen niet op gelijke hoogte schijnen. Dit is wel verplicht om door de apk te komen. Nu zitten er bij beide lampen twee draaiknopjes waarmee je de lampen horizontaal of verticaal moet kunnen stellen, maar geen van deze knopjes werkt nog. Nu zei die apk meneer dat het het handigst was om op de sloop te kijken of ik dit goedkoop kon krijgen, maar wat eigenlijk?
Moet ik opzoek naar een losse lamp, een unit of iets anders? En wat zou zoiets moeten kosten?
Alvast bedankt!
Charleroi ik kom er voor mijn werk soms en als je in een stad niet wilt komen is het daar wel!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:03 schreef Impry het volgende:
M'n auto heeft vorige week de hele week in Charleroi op de parking gestaan en daar is een flinke lading saharazand neergedaald, auto zag er echt niet meer uit.
[ afbeelding ]
Dus net maar even een wasbox opgezocht en een dikke telefoonfoto ervan gemaakt:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:55 schreef maart78 het volgende:
ziet er weer netjes uit, mooie velgen ook!
Ik moest op het tankstation alleen even naar de wc, terwijl de meeste mensen er uitgebreid peuken inslaan. Ik denk dat ze het hadden voorzien op geld en waardevolle spullen, maar voor het dezelfde geldt is je auto weg. Ik merkte het pas later, maar herinnerde dat Roemeens-uitziende mannen met me mee naar binnen gingen. Toen ik naar mijn auto ging stonden er naast mijn auto 4 auto's stationair te lopen. Ze waren zogenaamd aan het slapen, maar zeker twee zag ik stiekem kijken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:09 schreef Impry het volgende:
Ja, ze hebben er gelukkig een vliegveld, vandaar dat hij op de beveiligde parkeerplek van het v.d. Valk hotel stond, maar verder wil je er idd niet dood gevonden worden. Trieste bedoeling.
Dat is ook mooi balen van dat slot, ze zijn er ook niets mee opgeschoten dan?
[..]
Thanks!
Het waren inderdaad geen koekenbakkers, daarom twijfel ik er ook niet aan dat mijn auto misschien wel weg had kunnen zijn. Ik had niet eens vakantie, dus waardevolle spullen lagen er ook niet in. Ach een gewaarschuwd mens telt voor één!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:28 schreef Impry het volgende:
Is dus gewoon lopende band-werk voor die mannen. Gelukkig hebben ze geen buit kunnen maken!
Slim, er loopt er een met je mee en geeft de anderen een seintje mocht je ineens terugkeren. Intussen slaan zij de slag.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:15 schreef dester_martijn het volgende:
Ik moest op het tankstation alleen even naar de wc, terwijl de meeste mensen er uitgebreid peuken inslaan. Ik denk dat ze het hadden voorzien op geld en waardevolle spullen, maar voor het dezelfde geldt is je auto weg. Ik merkte het pas later, maar herinnerde dat Roemeens-uitziende mannen met me mee naar binnen gingen. Toen ik naar mijn auto ging stonden er naast mijn auto 4 auto's stationair te lopen. Ze waren zogenaamd aan het slapen, maar zeker twee zag ik stiekem kijken.
De zojuist aangeschafte Peake tool werkt wel en die wist me te vertellen dat er 2 foutcodes opgeslagen waren, C9 en CB (Lambda control #1 en Lambda control #2). De voorlopige conclusie die ik daaruit kon trekken was dat er met de lambda sensors zelf waarschijnlijk niets mis was en dat het probleem zit in het brandstof/lucht mengsel en het beide cylindergroepen betreft.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 02:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Probleem daarmee is weer dat ik dan waarschijnlijk 3 keer zoveel kwijt ben dan wat het kost om het probleem op te lossen. Dealers zijn oplichters en in deze regio lijkt dat nog 2 keer zo erg als in Nederland te zijn ook..
Ik denk dat ik maar eens de 10+ mogelijkheden moet gaan elimineren.
Lekker bakkie, mooie achtergrondfoto nu voor je desktopquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:03 schreef Impry het volgende:
M'n auto heeft vorige week de hele week in Charleroi op de parking gestaan en daar is een flinke lading saharazand neergedaald, auto zag er echt niet meer uit.
[ afbeelding ]
Dus net maar even een wasbox opgezocht en een dikke telefoonfoto ervan gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik heb sinds donderdag ook tijdelijk een 1 serie, die dingen zijn leukquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:03 schreef Impry het volgende:
M'n auto heeft vorige week de hele week in Charleroi op de parking gestaan en daar is een flinke lading saharazand neergedaald, auto zag er echt niet meer uit.
[ afbeelding ]
Dus net maar even een wasbox opgezocht en een dikke telefoonfoto ervan gemaakt:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:58 schreef jitzzzze het volgende:
Zo, vandaag 10 jaar op FOK!. Een heus jubileum
Daarnaast de auto gepolijst van het weekend. Gewoon met een flesje en een doekje, maar wat een resultaat 80% van de swirls zijn weg, en dat zonder bijzonder hard te werken En hij is drie tinten donkerder geworden
zeker!quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:58 schreef Alicey het volgende:
Stationair laten draaien en brake cleaner spuiten heeft een slang geidentificeerd die lek is en bij nadere inspectie zelfs zo ongeveer vergaan bleek. Het slangetje is de vacuum slang naar de brandstofdrukregelaar, dus het zou goed kunnen zijn dat dat het enige probleem is.
Heb hem met m'n telefoon gemaakt, dus resolutie is niet denderend. Maar op FB als coverfoto is ook een idee, had ik nog niet aan gedacht.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:01 schreef LethalNinja het volgende:
Lekker bakkie, mooie achtergrondfoto nu voor je desktop
Er is inderdaad makkelijk mee te spelen, hier in de buurt heb je flink wat glad asfalt en dan kun je hem op het gas erg makkelijk om krijgen. Mis alleen nog wel een sper, want als het buitenste wiel nog genoeg grip heeft gaat het binnenste wiel als een dolle spinnen maar komt de kont geen centimeter om.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:56 schreef Andyy het volgende:
Ik heb sinds donderdag ook tijdelijk een 1 serie, die dingen zijn leuk
Verschrikkelijk lelijk van buiten, goedkoop plastic van binnen maar bochten nemen ze heel graag, met regen is alles een factor 10 leuker Op het randje van overstuur rijden en dan met gas het corrigeren
Had laatst ook een dagje de nieuwe 1 serie gehad, dat ding is dan weer net iets "veiliger" afgesteld en laat z'n kont minder snel een stapje zetten, maar gaat weer iets harder uit bochten heb ik het gevoel
Tja voor hetzelfde geldt zijn die figuren die met mij naar binnen gaan vrachtwagenchaffeurs.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Slim, er loopt er een met je mee en geeft de anderen een seintje mocht je ineens terugkeren. Intussen slaan zij de slag.
Dit sowieso , BMW is een merk auto dat je koopt omdat je er trots op bent. Omdat je juist meer wilt dan een auto. Mag je dus imo best een beetje showen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:09 schreef Impry het volgende:
[..]
Heb hem met m'n telefoon gemaakt, dus resolutie is niet denderend. Maar op FB als coverfoto is ook een idee, had ik nog niet aan gedacht.
[..]
Nice! Wel veel werk hè, dat polijsten?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:58 schreef jitzzzze het volgende:
Zo, vandaag 10 jaar op FOK!. Een heus jubileum
Daarnaast de auto gepolijst van het weekend. Gewoon met een flesje en een doekje, maar wat een resultaat 80% van de swirls zijn weg, en dat zonder bijzonder hard te werken En hij is drie tinten donkerder geworden
Waarmee heb je 'm gepoetst?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:58 schreef jitzzzze het volgende:
Zo, vandaag 10 jaar op FOK!. Een heus jubileum
Daarnaast de auto gepolijst van het weekend. Gewoon met een flesje en een doekje, maar wat een resultaat 80% van de swirls zijn weg, en dat zonder bijzonder hard te werken En hij is drie tinten donkerder geworden
Een goede 1,5 tot 2 uur. Voor de hele auto, wel een touring. Maar ik kan het iedereen aanraden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nice! Wel veel werk hè, dat polijsten?
Sonax polish & wax nr2, een microvezel doekje om echt te polijsten en een oud katoenen shirt om de restjes uit te poetsen. Is een twee in 1 product, voor het opknappen en beschermen van de lak. Je bent erna ook klaar, apart waxen is niet nodig.quote:
Vraag er dan ook niet naar als je het toch beter weetquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:03 schreef Goddelijker het volgende:
Ik denk eerder dat het een filter is, dan dat daadwerkelijk de swirls weg zijn.
Maar regelmatig bijhouden en dan blijft 'ie er netjes uitzien!
Ik vroeg er juist om omdat ik benieuwd was hoe je zo'n verbetering met de hand kon krijgen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vraag er dan ook niet naar als je het toch beter weet
Nou, zoals ik schreef dus. Kan mij het schelen of ze echt weg zijn; zo ziet het er wel uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:04 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik vroeg er juist om omdat ik benieuwd was hoe je zo'n verbetering met de hand kon krijgen.
Volgens mij kan het allebeiquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:06 schreef rival het volgende:
bedoel je niet poetsen? polijsten is toch machinaal? of haal ik nu dingen door elkaar?
Als ik hem bij mij laat polijsten dan gaan ze met een machine er overheen namelijk....
okok... ben zelf niet zo thuis in het gebeuren. maar wil mijne deze lente ook ff goed laten doen.quote:
ik gok net als bij de E30 onder de roostertjes onder je voorruit. en als ik op onderstaand plaatje kijk dan denk ik onder dat rooster wat in het midden onder je vooruit zit...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:32 schreef jitzzzze het volgende:
Maar tijd voor iets serieus': hoe kan je bij het ruitenwissermechanisme komen van een e36?
Hij zit daar ergens, maar hoe kom je erbij? Onder de voorruit zit een plastic kap en daaronder zit een stuk metalen frame. En daar onder moet het ergens zitten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:50 schreef rival het volgende:
[..]
ik gok net als bij de E30 onder de roostertjes onder je voorruit. en als ik op onderstaand plaatje kijk dan denk ik onder dat rooster wat in het midden onder je vooruit zit...
http://realoem.com/bmw/sh(...)=61_0093&hg=61&fg=45
Ik ben vanavond bij een E36 dan zal ik ff voor je kijken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hij zit daar ergens, maar hoe kom je erbij? Onder de voorruit zit een plastic kap en daaronder zit een stuk metalen frame. En daar onder moet het ergens zitten.
Het mechanisme zit los aan de passagierszijde en moet dus opnieuw vast. Verder werkt het prima, maar ja, ik kan er niet tegen dat het los zit.
Duizend maal dank; sta mij toe een absurd bedrag over te maken naar je rekeningquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:33 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben vanavond bij een E36 dan zal ik ff voor je kijken.
ik heb het zelf niet gezien maar via de sms werd mij verteld:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Duizend maal dank; sta mij toe een absurd bedrag over te maken naar je rekening
Als je zou willen kijken hoe je bij het mechanisme komt en hoe dat bevestigd hoort te zitten dan ben ik intens gelukkig
Aha, het mechanisme zit juist aan de bovenkant gemonteerd van die bak. Weet je stiekem ook hoe die bak gemonteerd is?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:50 schreef rival het volgende:
[..]
ik heb het zelf niet gezien maar via de sms werd mij verteld:
In het midden onder de vooruit zit die plastic kap, die moet eraf. daaronder zit die metalen "bak" die kan je ook demonteren. dan kan je erbij.
hoewel ik heb (nog) niet gezien heb gok ik dat die met bouten of schroeven tegen je schutbord aan zit. dus tegen de achterwand als het ware.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aha, het mechanisme zit juist aan de bovenkant gemonteerd van die bak. Weet je stiekem ook hoe die bak gemonteerd is?
Hmm, dan moet ik toch eens goed kijken. Heb die parafan (plastic kap) er wel eens eerder af gehaald en toen zag ik dus die bak zitten en kwam ik niets verder. Zal vanavond eens goed gaan kijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:34 schreef rival het volgende:
[..]
hoewel ik heb (nog) niet gezien heb gok ik dat die met bouten of schroeven tegen je schutbord aan zit. dus tegen de achterwand als het ware.
ja sorry heb gisteren geen E36 gezien....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hmm, dan moet ik toch eens goed kijken. Heb die parafan (plastic kap) er wel eens eerder af gehaald en toen zag ik dus die bak zitten en kwam ik niets verder. Zal vanavond eens goed gaan kijken.
Maakt niet uit Bedankt voor je tijd zoverquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:38 schreef rival het volgende:
[..]
ja sorry heb gisteren geen E36 gezien....
Window Motor Repair W/picsquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maakt niet uit Bedankt voor je tijd zover
Maar eens aangemeld, er staan een boel DYI's. Thanksquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:51 schreef rival het volgende:
[..]
Window Motor Repair W/pics
http://forums.bimmerforum(...)p?s=&threadid=190119
ik zie geen foto's. daarvoor moet je aanmelden en inloggen. maar ik gok dat je dit wel kan gebruiken.
Gestolen? Kapot? Duizend honderd km gelopen? Slechte lak? Kapot interieur? Rare tik in het motorblok? Lekke koppakking? Schade?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waarom staan er op speurders einzers voor 5000 ofzo
Dit gaat over een raammotor, die in je deur zitquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:51 schreef rival het volgende:
[..]
Window Motor Repair W/pics
http://forums.bimmerforum(...)p?s=&threadid=190119
ik zie geen foto's. daarvoor moet je aanmelden en inloggen. maar ik gok dat je dit wel kan gebruiken.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dit gaat over een raammotor, die in je deur zit
omdat ze niks waard zijn.. waarom zijn e92's zo duur..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waarom staan er op speurders einzers voor 5000 ofzo
Reageer maar eens, 99% kans dat je een engels standaard geschreven mail krijgt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waarom staan er op speurders einzers voor 5000 ofzo
Nou ik weet het En zo ingewikkeld is het niet, wel kapot. Dat dan weer welquote:
was het simpelweg die "bak" eraf schroeven?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ik weet het En zo ingewikkeld is het niet, wel kapot. Dat dan weer wel
De luchtinlaat van je verwarmingsunit ja Die in het midden net onder de voorruit zit, waar het roostertje op zit. Maar een paar boutjes die hem aan het schutbord vasthouden. Dan kan de moeren losdraaien die op die pinnen (waar je ruitenwisserarmen op zitten) zitten. En dan de beugel onder de parafan die de motor en het mechanisme op zijn plaats houdt. En dan kan het hele spul er onderuit gehaald worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:17 schreef rival het volgende:
[..]
was het simpelweg die "bak" eraf schroeven?
lekker bezig geweest dusquote:Op donderdag 1 november 2012 09:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De luchtinlaat van je verwarmingsunit ja Die in het midden net onder de voorruit zit, waar het roostertje op zit. Maar een paar boutjes die hem aan het schutbord vasthouden. Dan kan de moeren losdraaien die op die pinnen (waar je ruitenwisserarmen op zitten) zitten. En dan de beugel onder de parafan die de motor en het mechanisme op zijn plaats houdt. En dan kan het hele spul er onderuit gehaald worden.
Ben er achter gekomen dat in 1 van die pinnen het lagersysteem compleet versleten is. Gewoon op, stuk en kapot. Geen redden meer aan
Ik heb vooral gekeken wat er stuk is; ik koop niet zomaar onderdelen. Ik wil eerst weten wat er stuk is en hoe dat gerepareerd moet worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:50 schreef rival het volgende:
[..]
lekker bezig geweest dus
al gekeken wat dat moet kosten? neem aan dat je het zelf gaat vervangen als je al zover bent?
zo vind ik hem persoonlijk het mooistquote:
en dat is exact de bedoelingquote:Op donderdag 1 november 2012 13:34 schreef jitzzzze het volgende:
Leuke salontafel. Glasplaat erover en klaar ben je.
Bij BMW weet ik het niet, maar wat je verteld kon al sinds 1992 in alle VW en Audi TDI's..quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:22 schreef jitzzzze het volgende:
Zag gisteravond een advertentie op MP, en die verkoper beweerde dat je voor het inbouwen van CC in een e36 tds model alleen de bedieningshendel aan de stuurkolom hoeft te maken. Hij beweert dat een tds een electronisch gaspedaal heeft, wat de ECU aanstuurt. De ECU zou ook overweg kunnen met een CC handel en daarom zou je geen aparte regelunit en gasklephuis nodig hebben.
Zou dat echt zo zijn? Het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn.
Hoe kom ik er dan achter of mijn wagen een elektronisch gaspedaal heeft?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Bij BMW weet ik het niet, maar wat je verteld kon al sinds 1992 in alle VW en Audi TDI's..
En?quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:48 schreef Alicey het volgende:
Vacuumslangetje vervangen en CEL gecleared. Voor mijn gevoel loopt de motor stationair nu veel rustiger, maar pas morgenochtend, na een stukje rijden na een koude start, weten we zeker of dit het enige probleem was.
Volgens mij heeft de E30 geen elektronisch gaspedaal, maar de E36 wel. Desalniettemin kan je heel gemakkelijk cruise-control inbouwen, gewoon met een draadje dat aanspant. Tenminste, dat is mij verteld.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoe kom ik er dan achter of mijn wagen een elektronisch gaspedaal heeft?
Ik raak er ook steeds meer van overtuigd dat de e36 diesels een elektronisch gaspedaal hebben. In dat geval prik je de bedieningshendel direct in de ECU waarmee je direct klaar bent. Dat zou ook die rare foutmelding van laatst verklaren, dat de CC hendel foutief zou zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de E30 geen elektronisch gaspedaal, maar de E36 wel. Desalniettemin kan je heel gemakkelijk cruise-control inbouwen, gewoon met een draadje dat aanspant. Tenminste, dat is mij verteld.
Nu ik op internet kijk, lijkt het toch meer werk. Raar, maar misschien heb je verschillende cc's, aftermarket zooi ofzo wat makkelijker te installeren is.
[ afbeelding ]
Plaatje twee is sowieso niet van toepassing. Dat heb ik zeker weten niet; heb ooit het pedaal zelf vervangen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:08 schreef YoshiBignose het volgende:
De 4-cilinders hebben toch zeker geen elektronisch gaspedaal dacht ik. Volgens mij heb ik ooit gelezen dat de eerste 4-cilinder E46's zelfs nog geen elektronisch gaspedaal hadden dus dat is dan niet vreemd. Misschien bij E36 de diesels en de later 6-cilinders wel, geen idee. Zou je het niet zo kunnen zien?
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |