Bij mij wel hoor anders had ik wel een nieuwe, maar ik bedoelde er meer mee dat ik de bak had kunnen laten reviseren en was het probleem niet opgelost.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar bij 7-serie rijders zou geld geen rol hoeven te spelen
als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:15 schreef Alicey het volgende:
Wat is de eenvoudigste manier om te testen of de LMM het probleem is? Als ik de LMM afsluit dan brandt het CHECK ENGINE lichtje voortdurend, maar is er geen merkbaar verschil (ik heb dit nog niet met een koude motor geprobeerd). In de stekker zitten de pennetjes erg dicht op elkaar, zodat ik het niet veilig vind om eens lekker 12V er op te gaan zetten en te testen. Is er misschien (goedkope!) apparatuur om de BC uit te lezen zodat ik zeker kan vaststellen of het de LMM is? Een LMM is vrij prijzig, dus ik doe liever niet op de gok de LMM vervangen..
Alweer thuis?quote:Op donderdag 20 september 2012 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sorry.
Ik dacht die werkt wel.![]()
Zit nu in Duitsland en PDF staat thuis op de compu; ben pas over 10 dagen weer thuis; anders kon ik ´m wel ff mailen. Google levert ook niet binnen 5 minuten zoeken echt wat op.
Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:26 schreef rival het volgende:
[..]
als je de stekker van een goed werkende LMM los trekt dan hoor je direct verschil...... als er geen merkbaar verschil is dan is ie niet goed.
Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:27 schreef rival het volgende:
Ken je niet iemand met eenzelfde motor als jijzelf? dan even omwisselen om te testen.....
maar als je geen duidelijk verschil merkt bij het loskoppelen dan zeg ik dat hij defect is. (ff paar keer gas geven)
Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, helaas.. Ik ken uberhaupt geen andere BMW-rijders hier. Tenzij de LMM uit een E38 uitwisselbaar is met een LMM in een E36?
Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan je hier uitzoeken: http://bmwfans.info/
Nee, als de onderdeelnummers anders zijn denk ik van niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Thanks. Allebei hot film en 4-polig, maar wel andere part numbers. Omwisselen of omwiren zal dan niet werken schat ik..
Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:04 schreef Den_Haag het volgende:
Werkplaatshandboek zoeken en aan de slag
ja onregelmatig en euhm, doodvallen bij het schakelen. dat soort dingen.....quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op welke manier zou ik dan een verschil moeten horen? Onregelmatiger lopen, of iets anders?
waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Staat in dat je het motorblok iets moet optillen, daar sta ik natuurlijk niet om te springen. Zou dat ook zonder het liften van het motorblok kunnen?
Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:28 schreef rival het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dat nodig om de pan eronder vandaan te halen. het losmaken zal wel gewoon lukken. maar waarschijnlijk zit ie te dicht op je subframe om ertussenuit te halen...
misschien dat dus het omhoog doen niet nodig is met wat wrikwerk.... en anders is het optillen van het blok niet heel veel werk toch.
motorsteun los (bij de rubbers, niet bij het blok) en misschien baksteun los, maar waarschijnlijk heb je genoeg speling met alleen de motorsteunen los.
iemand?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:40 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand ervaring met het laten chippen van de 320d ede?
je motor staat op het subframe (dus die zakt dan meequote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al. Of zou je het subframe wat los kunnen maken?
Of zeg ik nu iets heel doms?
Yep, en met een ede kan je van 163pk naar 214quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:45 schreef rival het volgende:
[..]
geen ervaring mee. weet wel dat chippen flink scheelt op een diesel.
51 pk erbij is niet niksquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:45 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Yep, en met een ede kan je van 163pk naar 214
Ik neem aan in de lease? Ik denk dat je lease maatschappij dan even moet bellen, want zo'n ede-model is natuurlijk niet voor niets 20% bijtelling. Als dat mag dan is die hele effiecent dynamics editions een grote wassen neus.quote:
Aha, al met al een hoop werk dus. En daarna moet je het motorblok weer op de juiste plaats zien terug te plaatsen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:43 schreef rival het volgende:
[..]
je motor staat op het subframe (dus die zakt dan mee)
dus dan moet je alsnog het blok los maken, en ipv dat een stukkie omhoog ga je daarna nog het subframe los maken.
Verstandige beslissingquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:39 schreef jitzzzze het volgende:
Ga er toch maar niet aan beginnen. Echt een klap werk en weet niet precies wat ik moet doen en hoe
Het blijft toch je motorolie. Mocht de reparatie niet goed gaan/lekken, dan ben je echt de sigaar. Dan kan je of opnieuw beginnen of je motorblok loopt interne schade op. Dat lampje gaat veel te laat aan vind ik. Pas als het niveau al beneden het minimale niveau is.quote:
Als je niet echt weet waar je aan begint kan je er beter niet aan beginnen, de kans dat het fout afloopt is dan toch wel vrij groot plus dat het enorm veel tijd kost.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het blijft toch je motorolie. Mocht de reparatie niet goed gaan/lekken, dan ben je echt de sigaar. Dan kan je of opnieuw beginnen of je motorblok loopt interne schade op. Dat lampje gaat veel te laat aan vind ik. Pas als het niveau al beneden het minimale niveau is.
Op de snelweg ben je dan echt het bokje.
Ik heb wel een redelijk goed idee van hoe het zou moeten. Maar wat je zegt; het kost me een hele dag (misschien wel twee) + het risico dat ik het niet goed doe. En dan begint het gelazer; dan moet het dus nog een keer en je loopt het risico dat je je motorblok onherstelbaar beschadigd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je niet echt weet waar je aan begint kan je er beter niet aan beginnen, de kans dat het fout afloopt is dan toch wel vrij groot plus dat het enorm veel tijd kost.
Bij het schakelen (het is een automaat) nooit problemen. Als het koud is loopt hij enigszins onregelmatig en komt hij pas vooruit wanneer ik veel gas geef. Een tijdje later (nadat het check engine lampje heel even oplicht) is dat dan weer weg..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:24 schreef rival het volgende:
ja onregelmatig en euhm, doodvallen bij het schakelen. dat soort dingen.....
Dat klinkt als een goed startpunt. Bij geen verschil moet het haast wel de LMM zijn.quote:maar als je de motor start, onder de motorkap gaat hangen... paar keer gas geven.... dan lmm lostrekken... weer paar keer gas geven.... dan zou je gewoon duidelijk verschil moeten merken kwa hoe hij loopt.
Dat is iets wat sowieso te proberen is. Thanks.quote:we hebben het nu trouwens over vervangen maar een LMM wilt ook nog weleens slecht werken simpelweg omdat ie vies is. dan haal je hem los, maak je zoveel mogelijk schoon en heb je kans dat ie weer goed is.
Er is geen aanpassingswetgeving op de bijtelling. Alleen op bpm en dat is slapende wetgeving, wordt niks mee gedaan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:41 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik neem aan in de lease? Ik denk dat je lease maatschappij dan even moet bellen, want zo'n ede-model is natuurlijk niet voor niets 20% bijtelling. Als dat mag dan is die hele effiecent dynamics editions een grote wassen neus.
zat er ook naar te kijken maar ben beetje bang dat ze bij de bmw dealer erachter komen en ik vervolgens mag dokken als er iets stuk gaat..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 09:08 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Er is geen aanpassingswetgeving op de bijtelling. Alleen op bpm en dat is slapende wetgeving, wordt niks mee gedaan.
Blok zal in de basis hetzelfde zijn, maar er zullen vast wel wat andere onderdelen op gemonteerd zitten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo, het is hetzelfde blok als de 116i en 118i. Die laatste heeft 170pk.
bpm is een heffing op de aanschafprijs, en bijtelling is een % jaarlijks terugkerende belasting op leaseauto's, gebaseerd op de aanschafprijs enerzijds en een tarief met korting anderzijds voor milieuvriendelijke voertuigen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 09:08 schreef Den_Haag het volgende:
Er is geen aanpassingswetgeving op de bijtelling. Alleen op bpm en dat is slapende wetgeving, wordt niks mee gedaan.
Dat zijn toch andere cc inhouden? 116i en 118i is gewoon een geknepen 120i.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo, het is hetzelfde blok als de 116i en 118i. Die laatste heeft 170pk.
Met zo'n koppelstukje moet het lukken. Heb zelf ook zo'n 21 pins, ronde connector.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:22 schreef Alicey het volgende:
Schoonmaken van de LMM heeft niet geholpen. Met het gaspedaal krijg ik de code 1213 terug (Lambda sensor 2), wat betekent dat de lambda-sensor gedurende 10 seconden of langer een verkeerd (te rijk of te arm) brandstofmengsel heeft vastgesteld. Dit kan wijzen op een defecte LMM, maar ook op een scala aan andere dingen, zoals bougies, luchtslangen etc.
Helaas is mijn auto uit 1995, waardoor hij nog net de in de VS sinds 1996 verplichte OBDII interface mist, zodat Autozone hem niet kan uitlezen. Ik heb dus maar een 20-pin-DLC-to-OBDII-female kabel besteld en hoop dat Autozone hem daarmee wel kan uitlezen.
Wordt dus nog vervolgd..
Mooi, dan moet het allemaal gaan lukken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met zo'n koppelstukje moet het lukken. Heb zelf ook zo'n 21 pins, ronde connector.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |