Lijkt me wel, ik kan het er niet voor samenstellen vrees ik. De Stevens is ietsje lichter volgens de specs. Als je daar waarde aan hecht kan dat een belangrijk argument zijn om voor de Stevens te gaan. Kies anders gewoon welke je de mooiste vind of op welke je de meeste korting kan bedingen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 september 2012 08:18 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?
Je betaalt niet altijd meer voor een fiets met betere producten. Jij weet zelf ook wel dat je voor een instap Bianchi veel meer betaalt dan een fiets van Rose (bijvoorbeeld) met vergelijkbare groep .quote:Op maandag 24 september 2012 12:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.
Dat klopt. Maar jij had het over 2 dezelfde fietsen en dat is een Bianchi en Rose nietquote:Op maandag 24 september 2012 14:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je betaalt niet altijd meer voor een fiets met betere producten. Jij weet zelf ook wel dat je voor een instap Bianchi veel meer betaalt dan een fiets van Rose (bijvoorbeeld) met vergelijkbare groep .
Verschil zit hem natuurlijk in de naam en dergelijke, maar dat is niet voor iedere recreant interessant die gewoon lekker wil fietsen.
Ik had het over 2 fietsen met vergelijkbare geometrie en groep, die ongeveer gelijk zijn in prijs . Niet 2 exact dezelfde fietsen .quote:Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar jij had het over 2 dezelfde fietsen en dat is een Bianchi en Rose niet
Ben het wel met je eens dat een Rose niets onderdoet voor een instap Bianchi. Sommige mensen hechten waarde aan het merk en nemen dan mindere wielen voorlief (vooral de onkundige mensen). Ik zou zelf ook voor de inhoud gaan ipv de verpakking
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:quote:Op maandag 24 september 2012 14:12 schreef eentwee het volgende:
Nu nog iemand die het gigantische verschil in geometrie opmerkt..
*Bovenbuis
*Balhoofdbuis
Stevens:
521 532 537 555 570 580 588
106 121 141 156 176 201 216
Beone:
513,6 535 555 580 605
115 125 135 165 195
De Beone heeft dus een veel lager balhoofd in de grotere maten. Tot wel 3,5cm verschil bij de 58cm TT! Daarnaast minder maten dus de kans is kleiner dat er een passende maat bij zit. Behalve bij de kleinste maten is de Beone alleen geschikt voor mensen met heel korte benen of die heel diep kunnen zitten. Bij een 555mm TT is het verschil al behoorlijk en dat hebben mensen van, zeg, tegen de 1.80m al nodig. In die zin is de Beone inderdaad een vrouwenfiets Heel merkwaardige geometrie voor een fiets van 1000¤. Voorheen hadden goedkope Beones juist een heel ontspannen geometrie.
Ondanks dat Easton wielen de laatste jaren niet echt probleemloos zijn, schaal ik ze wat hoger in dan de Shimano's van de Beone. Als je 60kg weegt maakt het allemaal niet veel uit. Kun je de Stevens ook krijgen met zwarte 105 groep? Is mooier imo.
Voor die prijs ook?quote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:
http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg
Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
Dat is dus de 2011 versie.quote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:
http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg
Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
En na een seizoen janken dat de lak zo slecht houdt of verkleurd is. Daar zijn die overigens hele mooie Williers wel berucht om. Kunnen blijkbaar de hechtcoating niet op orde krijgen en laten veel te weinig, dure, UV absorbers aan hun lak toevoegen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:49 schreef eentwee het volgende:
Aardig beginnersfietsje: Wilier La Triestina voor 595GBP.
Misschien hier eens kijken voor een aanbieding?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:44 schreef Wiwatron het volgende:
Ha allen,
Ik speel al een tijdje met het idee m'n woon-werk-verkeer voortaan af te gaan leggen op de fiets (18 km, R'dam-Delft). En blijkt aan het eind van dit jaar het fietsplan afgeschaft te worden, dus ben ik maar eens snel langs de lokale fietsenmaker gegaan.
Ik heb een budget van ongeveer 800-900 euro, en als gevolg daarvan kwam ik bij die beste man uit op twee fietsen:
-Een Jan Janssen Vuelta (¤925, afgemonteerd met tiagra, Exal Hawk wielen) http://www.janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=1
-Een Raleigh Team Race (¤974, eveneens tiagra, wielen weet ik niet precies meer eigenlijk) http://www.raleigh.nl/fie(...)-Team-Race-H54-zwart
Allebei dus al best iets boven mijn originele budget. Maar nu ik dit en enkele van de vorige topics door heb gelezen, lijkt het dat ik meer waar binnen dit budget zou kunnen halen. Ik zie namelijk vaak fietsen met beter afmontering voorbij komen voor ongeveer ¤1000,-. Om één of andere reden is dit door hem dus niet ter sprake gebracht. Leek me dus een wijs idee om bij jullie te rade te gaan Denken jullie dat er in de prijscategorie rond 800-900 euro een fiets te krijgen is die kwalitatief beter in elkaar steekt? Of andersom: denken jullie dat er fietsen te koop zijn die Tiagra-afgemonteerd zijn voor een lagere prijs? Het is tenslotte mijn eerste racefiets.
Ik dacht zelf dat fietsen van Cube en Bulls prijstechnisch gunstig waren, maar kom er op hun websites niet altijd achter wat bijvoorbeeld een Bulls Vulture 3/Harrier of een Cube Peloton kost, en via Google variëren de prijzen nogal. De Rose Pro 2000/2200 is volgens de website voor 1000,- 105 afgemonteerd. Om het allemaal compleet te maken lijkt een Trek 1.5 me ook redelijk geprijsd. Vind het inschatten van de geometrie van een fiets overigens nog lastig.
Gezien 't gunstige fietsplan veel voordeel oplevert is een tweedehands-fiets helaas geen optie, fietsenmaker zei zelf wel dat hij elk gewenst model kan bestellen. Als jullie een fietsenmaker in de regio Delft/Rotterdam aan kunnen bevelen hoor ik dat natuurlijk ook graag .
Thanks!
Valt weinig over te zeggen zonder dat je info hebt over bouwjaar en hoeveel ermee gefietst is..quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:13 schreef CyberThijs het volgende:
Ik ben druk op zoek achter een leuke instapfiets op de 2e-handsmarkt. Kan er iemand van jullie iets zinnigs zeggen over de prijs/kwaliteit van deze fiets:
http://nl.kapaza.be/vi/67624023.htm ?
Ik heb sowieso wel de indruk dat het hier in Vlaanderen allemaal net ietsje duurder is dan in Nederland. Ofwel passeren er hier gewoon toevallig erg veel goeie aanbiedingen :-)
Ik heb even contact opgenomen met de verkoper: de fiets is 3 jaar oud, enkel recreationeel gebruikt en heeft er ongeveer 2000 km opzitten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Valt weinig over te zeggen zonder dat je info hebt over bouwjaar en hoeveel ermee gefietst is..
Jahoor, dat kan best. Best een goed idee want dan kan je 's winters crossen en 's zomers op de weg fietsen met dezelfde fiets.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:06 schreef Knuffleheinz het volgende:
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen cyclocross fietsen met racebanden er onder?
Ik heb nu een maand op een oude stalen racefiets gereden en wil zelf iets gaan aanschaffen. Heb een beperkt budget. Een vriend van mij die fanatiek fietser is zei dat ik eigenlijk net zo goed een 2e hands crosser kan kopen en daar racebanden op zetten..
Welk frame type is het? Fiets ziet er zo op het oog geschikt uit voor jouw maten. Als in: is passend te maken, al dan niet met andere stuurpen en/of zadelpen. Voor <400¤ lijkt het me zeker een goede koop als de staat inderdaad zo goed is. Ziet er netjes uit op het oog.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:32 schreef CyberThijs het volgende:
[..]
Ik heb even contact opgenomen met de verkoper: de fiets is 3 jaar oud, enkel recreationeel gebruikt en heeft er ongeveer 2000 km opzitten.
Bijkomende vraag: ik ben 1m92 en heb BBL 89cm. Afhankelijk van de bron komt dat op een kadermaat 58-59-60. Nu lees ik ook net dat Ridley nogal een afwijkende mening heeft van wat de juiste kadermaat is. Is een kadermaat 60 voor mij dan wel een goed idee?
Het verzet op een crosser is toch niet echt geschikt voor op de weg?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jahoor, dat kan best. Best een goed idee want dan kan je 's winters crossen en 's zomers op de weg fietsen met dezelfde fiets.
@Cyberthijs: Is dat advies van 60 voor jou van Ridley dan?
Waarom niet?quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het verzet op een crosser is toch niet echt geschikt voor op de weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |