abonnement Unibet Coolblue
pi_115861989


Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87 118i
Impry, E87 130i

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, e36 323i
• Gkhn, E30 320i
• Catch22-, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
fer, E30 320i Baur TC2
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• jitzzzze, E36 318tds touring
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
Xtr3mE, E46 318ci
mitchelll0181 E46 318i
Maharbal, E46 325i
SingleCoil E46 325ic
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 320td
• Vuurmuis, E46 325ci
Hyperdude, E46 330i
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i
Nelisb, E90 320d
• Moody, E92 335i
Driftkikkerrrrr e30 318i.

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• tong_poh, E60 535d

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
YoshiBignose, E23 732i
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740iL
• Alicey & SingleCoil, E38 740iL

8-serie:
-

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
von_Preussen, E70 X5 3.0d

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3

Motorrad
Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS

Onderdelen
Meer onderdelen

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.













Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_115862042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:52 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De ergste keer was de dag dat ik hem in ging ruilen voor de Z4 (dit was de e92). Toen moest ik nog +- 10 km naar de dealer en sprong die op ---- Maar toen kwam ik er achter dat er na ---- nog zeker voor 10 km rustig rijden in zit ;)
Dan had ik er nog wel twee liter in gegooid, gewoon voor de zekerheid en om geen ultiem schrale indruk achter te laten bij de dealer :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115862064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dan had ik er nog wel twee liter in gegooid, gewoon voor de zekerheid en om geen ultiem schrale indruk achter te laten bij de dealer :P
Haha, dat is inderdaad aardig kansloos :D
pi_115862154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Haha, dat is inderdaad aardig kansloos :D
Koop je een Z4 voor een berg geld, maar vertik je het om vijf euro peut in je bak te laten zitten :D. Heel principieel, dat wel, maar toch.

Toen ik m'n vorige auto verkocht heb ik tijdens m'n laatste rit ook nog even getankt. Niet vol natuurlijk, maar wel nog een liter of tien erin zodat hij in elk geval probleemloos naar huis kon rijden. Vond ik wel zo chique, en wat is nou vijftien euro op het totaalbedrag?

Daar dacht de verkoper van m'n huidige auto overigens anders over, onderweg naar de het overschrijvingskantoor moesten we al tanken :'). Maakt op zich niet veel uit, maar een beetje matig is het wel.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115864839
andersom, had vorige keer dat de tank practisch vol zat... toch weer 75 euro van de prijs af :D
pi_115865528
gisteren gezellig BBQen met een zooitje BMW liefhebbers



en dan komt er een maat ineens met zijn nieuwe wagen aanzetten!



de mijne is echt niet langzaam maar dit is toch wel ander speelgoed O+
pi_115866370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Koop je een Z4 voor een berg geld, maar vertik je het om vijf euro peut in je bak te laten zitten :D. Heel principieel, dat wel, maar toch.

Toen ik m'n vorige auto verkocht heb ik tijdens m'n laatste rit ook nog even getankt. Niet vol natuurlijk, maar wel nog een liter of tien erin zodat hij in elk geval probleemloos naar huis kon rijden. Vond ik wel zo chique, en wat is nou vijftien euro op het totaalbedrag?

Daar dacht de verkoper van m'n huidige auto overigens anders over, onderweg naar de het overschrijvingskantoor moesten we al tanken :'). Maakt op zich niet veel uit, maar een beetje matig is het wel.
Tja op zich heb je gelijk, maar toen ik de E92 (nieuw) kocht brande het brandstof lampje ook al. Dus ik had niet zo'n hoge verwachting van de hoeveelheid brandstof in de Z4, en jawel na de eerste 3 km "pling" lampje aan... Vandaar inderdaad van mij krijgen ze een lege auto terug ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_115866692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:13 schreef rival het volgende:
gisteren gezellig BBQen met een zooitje BMW liefhebbers

[ afbeelding ]

en dan komt er een maat ineens met zijn nieuwe wagen aanzetten!

[ afbeelding ]

de mijne is echt niet langzaam maar dit is toch wel ander speelgoed O+
Cool ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115867052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:35 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Tja op zich heb je gelijk, maar toen ik de E92 (nieuw) kocht brande het brandstof lampje ook al. Dus ik had niet zo'n hoge verwachting van de hoeveelheid brandstof in de Z4, en jawel na de eerste 3 km "pling" lampje aan... Vandaar inderdaad van mij krijgen ze een lege auto terug ;)
Oh, dan snap ik 't wel ja. Overigens snap ik dat van zo'n dealer echt niet, zo zou ik geen auto durven verkopen. Bij m'n vorige Nissan was de tank leeg en gaf de garagehouder nog los 25 euro in m'n hand om even te gaan tanken, want hij vond 't niet chique dat ik al met een brandend lampje de deur uit ging. Als je dan een E92 of een Z4 koopt, zit je wel met een prijs van ruim in de vijf cijfers. Ik zou me als garagehouder/dealer de ogen uit m'n kop schamen als ik zo'n auto met een lege tank mee gaf. Neem voor mijn part bij de verkoop in je achterhoofd mee dat je dat ding tenminste met een halve tank brandstof aflevert. Zak dan dus maar 50 of 100 euro minder ver. Dat heet 'sier' en 'service'.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115867252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:53 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Oh, dan snap ik 't wel ja. Overigens snap ik dat van zo'n dealer echt niet, zo zou ik geen auto durven verkopen. Bij m'n vorige Nissan was de tank leeg en gaf de garagehouder nog los 25 euro in m'n hand om even te gaan tanken, want hij vond 't niet chique dat ik al met een brandend lampje de deur uit ging. Als je dan een E92 of een Z4 koopt, zit je wel met een prijs van ruim in de vijf cijfers. Ik zou me als garagehouder/dealer de ogen uit m'n kop schamen als ik zo'n auto met een lege tank mee gaf. Neem voor mijn part bij de verkoop in je achterhoofd mee dat je dat ding tenminste met een halve tank brandstof aflevert. Zak dan dus maar 50 of 100 euro minder ver. Dat heet 'sier' en 'service'.
Eens. Toen m'n moeder haar E46 (2e hands) bij de dealer ophaalde was dat ding helemaal klaar, afgetankt, bloemetjes erbij. Zat net geen strik omheen. Zo hoort het als je het mij vraagt, helemaal als je aardig wat geld uitgeeft.
pi_115867299
Als ik een auto particulier verkoop en de prijs die ik ervoor krijg dan gooi ik er ook nog wat brandstof in. Maar als ik alleen de bodem prijs kan vangen dan krijgen ze er geen druppel teveel bij ;)

Zo zal de dealer ook wel gedacht hebben ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_115867312
Dat vind ik ook normaal. Daarmee maak je een goede beurt en zorg je voor goede reclame, met tot gevolg dat mensen terugkomen. Als je dan ook nog goed onderhoud tegen een normale prijs levert, zit je prima.

Het gaat om flinke bedragen, dan is juist die psychologische feelgoodfactor erg belangrijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:00 schreef boegschroef het volgende:
Als ik een auto particulier verkoop en de prijs die ik ervoor krijg dan gooi ik er ook nog wat brandstof in. Maar als ik alleen de bodem prijs kan vangen dan krijgen ze er geen druppel teveel bij ;)

Zo zal de dealer ook wel gedacht hebben ;)
Dan heeft ie niet goed onderhandeld. Kun je beter 100 euro minder zakken en wel de boel netjes meegeven. Onder de streep blijft er hetzelfde over, maar heeft ie wel een nettere naam. Op die 100 euro op een occasions van duizenden euro's kijkt niemand.

Als particulier ben je misschien niet bedreven in onderhandelen en snap ik nog dat je bij de neus genomen kan worden en daarom niet aftankt. Maar er zit een verschil tussen een compleet leeggereden auto verkopen, of voor de netheid nog een paar liter erin ketsen, zodat ie in elk geval niet om de hoek al stilvalt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115867509
Inderdaad, toen ik m'n E46 inruilde bij de dealer zat er nog een halve tank in :P zo gul ben ik dan weer. Wel aardig van ze dat ze m'n iQ dan volgooien, maar dat was dus nog minder liters :')
Facts don't care about your feelings
pi_115867580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, toen ik m'n E46 inruilde bij de dealer zat er nog een halve tank in :P zo gul ben ik dan weer. Wel aardig van ze dat ze m'n iQ dan volgooien, maar dat was dus nog minder liters :')
Wacht, ik ben ff weggeweest he...maar heb jij je E46 ingeruild voor een iQ?
pi_115867700
Ja ;(
Facts don't care about your feelings
pi_115867812
pi_115867931
wééééééééééééééééh ja kreeg teveel problemen mee en was er klaar mee. kan je wel stoer in je bmw doen in de file maar kost gewoon veel. Nu CRUISE ik met een automaatje en in de binnenstad keren wanneer ik wil :D nog geen moment spijt van gehad eerlijk gezegd, ook al lever je wel heel veel in.

Maar zit nu een eibach pro kit onder :D :D binnenkort ff mooiere velgen/banden en dan ga ik gewoon hoeken hoor :D
Facts don't care about your feelings
pi_115868098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:20 schreef YoshiBignose het volgende:
wééééééééééééééééh ja kreeg teveel problemen mee en was er klaar mee. kan je wel stoer in je bmw doen in de file maar kost gewoon veel. Nu CRUISE ik met een automaatje en in de binnenstad keren wanneer ik wil :D nog geen moment spijt van gehad eerlijk gezegd, ook al lever je wel heel veel in.

Maar zit nu een eibach pro kit onder :D :D binnenkort ff mooiere velgen/banden en dan ga ik gewoon hoeken hoor :D
Een praktisch ingegeven oplossing dus. Nouja, soms moet dat he.

Mijn E46 blijft voorlopig nog in de stalling staan omdat ik de komende maanden in A'dam woonruimte tegenover het kantoor heb, heeft dus niet veel zin om daar een auto te hebben (kan er amper parkeren, tenzij voor een godsvermogen). Ergens rond januari gaat hij er wel weer uit, ook omdat ik dan ergens anders woon. File of geen file, er blijft een BMW voor de deur.

Tenzij ik ooit overstap op een A5, maar dat zal niet heel snel gebeuren.
pi_115868423
Ja... A5 is gaar, die golvende lijnen zijn echt lelijk aan de zijkant, maar hij is wel dik verder. Waar in a'dam werk je dan?
Facts don't care about your feelings
pi_115868616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja... A5 is gaar, die golvende lijnen zijn echt lelijk aan de zijkant, maar hij is wel dik verder. Waar in a'dam werk je dan?
Ik vind die golvende lijnen eigenlijk wel wat hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115868723
Ik hou van 1 rechte lijn, zoals veel oude BMW's hebben :P en eigenlijk vaker oude dan nieuwe auto's,

Oh wist niet dat je gestopt was... is wel handig als je naast je werk kan wonen op zich :P

In Amsterdam is de iQ echt zo handig, met de 7-serie een hel telkens bij stoplichten en je kan nergens parkeren :') en als je dan een straatje te ver rijdt moet je 3x steken om te keren.
Facts don't care about your feelings
pi_115868805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh wist niet dat je gestopt was... is wel handig als je naast je werk kan wonen op zich :P
Per september he, dus ik moet nog stoppen :P. Wel gewoon het vakgebied waar ik al in werkte.

quote:
In Amsterdam is de iQ echt zo handig, met de 7-serie een hel telkens bij stoplichten en je kan nergens parkeren :') en als je dan een straatje te ver rijdt moet je 3x steken om te keren.
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Was er afgelopen weekend nog met een vriend van mij, die rijdt zo'n gigantische (erg) oude Volvo (op gas :D), zonder stuurbekrachtiging. Kerel ging half dood toen we een paar keer moesten keren.
pi_115869014
Hahaha ja... laatst stond het vrij vol hier maar kon ik nog een prachtig plekje vinden :D



Valt me nu pas op dat die invalideauto voor me zelfs langer is :') hahaha. En toen ik weg ging toen dacht zo'n kleine Fiat dat hij er wel in paste, maar dat ging hem niet lukken :P

Als je met 2 auto's op 1 parkeerplek staat, hoef je dan maar 1x te betalen? :P
Facts don't care about your feelings
pi_115869080
Zo'n IQ is wel praktisch ja. Maar ik blijf erbij, van een E46 naar een IQ, da's puur masochisme.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115869171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:52 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n IQ is wel praktisch ja. Maar ik blijf erbij, van een E46 naar een IQ, da's puur masochisme.
_O-

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha ja... laatst stond het vrij vol hier maar kon ik nog een prachtig plekje vinden :D

[ afbeelding ]

Valt me nu pas op dat die invalideauto voor me zelfs langer is :') hahaha. En toen ik weg ging toen dacht zo'n kleine Fiat dat hij er wel in paste, maar dat ging hem niet lukken :P

Als je met 2 auto's op 1 parkeerplek staat, hoef je dan maar 1x te betalen? :P
_O-

Ik geloof dat je per auto betaalt, en niet per vak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')