Ik ook niet, maar ben toch wel benieuwd naar de test van TSquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:44 schreef minkuukel het volgende:
Ik geloof niet in dit soort produkten.
Ik eigenlijk ook niet maarja, ik heb twintig jaar geleden voor het laatst zoiets geprobeerd en toen merkte ik niks of bijna niks, ik kon het iets lagere verbruik toen niet helemaal verklaren door het toen gebruikte spul (ik geloof Slick50 maar dat weet ik niet zeker meer). MAar omdat die andere gebruiker zo overtuigend over kwam en omdat ik erg veel korting kreeg, wilde ik het wel proberen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:44 schreef minkuukel het volgende:
Ik geloof niet in dit soort produkten.
Dat doe ik bijna nooit. Dus dat vind ik geen praktijk test.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:54 schreef T42 het volgende:
ken dat van tellsell waar je na gebruik van hun toevoeging je carterpan kan weghalenen dan handig 20 rondjes op het circuit kan doen
Eens. Ik denk dat als het verschil minder dan 10% is, dat het net zo goed ergens anders aan had kunnen liggen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:00 schreef DonJames het volgende:
Vergelijkingen van brandstofverbruik zijn eigenlijk niet goed te maken buiten het laboratorium. Het brandstofverbruik schommelt immers elke rit, omdat elke dag weer anders is (temperatuur, luchtvochtigheid, airco aan of uit, tegenwind, brug open, schoonmoeder op de achterbank etc. etc. etc.). Ik schat dat het verbruik hierdoor alleen al zeker 10% kan schommelen. Als je nou echt 22% minder brandstof zou verbruiken, dan lijkt het inderdaad te werken, maar onder de 10% is er niet echt wat van te zeggen lijkt me.
Ik niet. OIiefabrikanten hebben enorme researchafdelingen, maar talloze kleine bedrijfjes kunnen een toevoeging die de olie enorm veel beter laat presteren?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:57 schreef Yngwie het volgende:
... En ik geloof best dat deze produkten betere smering in je motorblok kunnen realiseren.
...
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:11 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Gewoon hands-on gaan proberen, deel je je resultaten hier, ook als blijkt dat het niet echt heeft gewerkt?
Oh ja zeker!
Veel succes bij het experiment in ieder geval.
Thanks.
Goeie tip. Deed ik inderdaad altijd al. Soms zit er een heel groot verschil tussen wat de BC aangeeft en wat ik tank per kilometer. Meestal is de BC veel pessimistischer. Bij ons dan.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
TS
als je het bij houd, NIET naar de boordcomputer kijken, maar km standen noteren op de tankbon dan het verbruik bereken
Oh ja, dat is goed. Ik zal er ook bij zetten wat voor soort KM's het waren. Veel snelweg of juist niet, enz.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
wil je anders de KM standen en getankte liters hier ook posten ? ben wel benieuwd naar wat cijfers
Dat is dus gewoon roest, zand en stukken potlood.quote:*product* bestaat uit een speciale samenstelling van aluminiumoxide, gemodificeerd siliciumoxide en plasmabehandeld grafiet.
Hoe kan je tot 90% schoner rijden als je volgens hen maximaal 10% zuiniger gaat rijden? Hoe is 10% minder brandstof gelijk aan 90% minder uitstoot?quote:Met *product* rijdt u dus niet alleen ca. 10% zuiniger, u rijdt ook nog eens 30 – 90% schoner.
De samenstelling doet mij ook verbazen ja. Maarja, ze hebben het over nano-technologie, dus ja, dan moet het wel goed zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:18 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Ik heb ondertussen eens op de site van het betreffende product gekeken, en die is echt fantastisch:
[..]
Dat is dus gewoon roest, zand en stukken potlood.
[..]
Hoe kan je tot 90% schoner rijden als je volgens hen maximaal 10% zuiniger gaat rijden? Hoe is 10% minder brandstof gelijk aan 90% minder uitstoot?
Twee keer 125ml. In het carter.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:55 schreef Resistor het volgende:
Hoe veel liter gooi je er bij (in % ), en hoe veel is het verbruik minder (in % )
Toch gaaf dat ze er echt moeite voor moeten doen om dat ding stuk te krijgen. Bij deze gaat het sneller + het legt uit hoe het werkt:quote:
Geweldige postquote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:18 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Ik heb ondertussen eens op de site van het betreffende product gekeken, en die is echt fantastisch:
[..]
Dat is dus gewoon roest, zand en stukken potlood.
[..]
Hoe kan je tot 90% schoner rijden als je volgens hen maximaal 10% zuiniger gaat rijden? Hoe is 10% minder brandstof gelijk aan 90% minder uitstoot?
Moet ik over 10 jaar aan mijn zoon uitleggen wat de overheid mankeerde om dit soort dingen te doen....quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Toch gaaf dat ze er echt moeite voor moeten doen om dat ding stuk te krijgen. Bij deze gaat het sneller + het legt uit hoe het werkt:
is niet uit te leggen. zieke samenleving.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Moet ik over 10 jaar aan mijn zoon uitleggen wat de overheid mankeerde om dit soort dingen te doen....
Een goede monteur die ik ken gebruikt altijd toevoegingen van Forté (diverse toepassingen).quote:
Zonde hoor, bij de praxis kun je wel van forte benzine toevoeging krijgen flesje van 125ml??quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Toch gaaf dat ze er echt moeite voor moeten doen om dat ding stuk te krijgen. Bij deze gaat het sneller + het legt uit hoe het werkt:
Goed verhaal, klinkt heel aannemelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:44 schreef robber57 het volgende:
Ik krijg regelmatig olie fabrikanten over de vloer en ze zeggen allemaal hetzelfde: er bestaan geen wondertoevoegingen en als ze hadden bestaan hadden de oliefabrikanten zelf wel zo'n middel toegevoegd, ook olie fabrikanten concurreren met elkaar en met zo'n wondertoevoeging zou iedere fabrikant een goede voorsprong hebben op de concurrentie.
Er zijn 2 toevoegingen die bewezen effectief zijn: grafiet en mos2(molybdeendisulfide), gemicroniseerde teflon doet nagenoeg niets in olie en dupont (de uitvinder van teflon) wil zelfs helemaal niets met deze toepassing te maken hebben en heeft het gebruik van originele dupont-teflon in motorolie zelfs uitgesloten in zijn leveringsvoorwaarden, daar loopt zelfs dacht ik nog steeds een rechtszaak over tussen slick50 en dupont.
Blijft over grafiet en mos2: zijn beide zwaarder dan olie en zakken dus uit, kunnen verstoppingen en ophopingen veroorzaken in de toevoer gaatjes van lagerschalen en vernagelen een katalysator en is dus in een enigszins moderne motor niet bruikbaar.
Mos2 word nog wel eens in hele lage percentages aan industriële diesel motor olie toegevoegd om koudstart gedrag te verbeteren.
Olie techniek is ondertussen zelf geëvolueerd tot ver boven het niveau van wondertoevoegingen, een goede half of vol synthetische olie en op tijd verversen doet meer dan zo'n flesje wondersoep.
maar das mijn mening....
Mijn vrouw, die toch al niet al te zuinig rijdt, heeft de kilometers gemaakt. Ze weet niet dat dat spul er in zit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:35 schreef mighty_myte het volgende:
Meestal is het placebo-effect hetgeen dat het zuiniger maakt. Je denkt: zal wel zuiniger zijn, laat ik ook maar zuinig rijden.
Precies hetzelfde als die nutteloze octaantoevoegers en duurdere benzines.
Ja man. Na 1500 kilometer hoef ik niet meer te tanken en komt er tijdens het rijden diesel uit de tank lopen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:16 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Nou, dan werkt het.![]()
Het effect zou volgens de fabrikant pas na 1500 km merkbaar worden?
Nâh, ik ga de overgebleven diesel verkopen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:29 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Vet. Dan had je niet het hele flesje hoeven gebruiken. Paar druppeltjes is dan voldoende.
Dit topic begon inderdaad zeer interessant met een objectieve meting door iemand met goed inzicht en de juiste metingen. Helaas is tester vroegtijdig afgehaakt door gezeik van andere 'experts', op een gegeven moment zou er niet meer objectief gemeten worden etc. Voor wie snel naar de resultaten wil: bekijk pagina 26. De resultaten zijn lichtelijk positief, hoewel de geclaimde resultaten niet gehaald worden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wie alvast wat vooruit wilt lopen op de potentiele verdere loop van dit topic: http://www.tdiclub.nl/ftopic58417-0-asc-420.html
Te triest voor woorden, het doet gewoon pijn om dit weer te zien en te horen. Wat mankeert mensen tegenwoordig!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik ga niet kijken want ik word er dus echt boos van!quote:
Hier kreeg je toch een tijdje geleden sloopsubsidie, moest je oude auto gesloopt worden en je nieuwe minima uit 2001 komen (of iets in die richting).quote:
Aah oke op die fiets zonde hoor wat een mooie auto's zitten er tussen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:55 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hier kreeg je toch een tijdje geleden sloopsubsidie, moest je oude auto gesloopt worden en je nieuwe minima uit 2001 komen (of iets in die richting).
In de USA moest ook de motor echt de soep in draaien omdat.... Tja omdat het de kas spekt van autofabrikanten en de economie fictief helpt...
Volgens mij een speciaal goedje, denk eerder een soort ontvetter.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:09 schreef Geerd het volgende:
Gooien ze der nou olie in om het blok te verzuipen?
Lees eens wat er bij de filmpjes staat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:09 schreef Geerd het volgende:
Gooien ze der nou olie in om het blok te verzuipen?
Er worden compleet goede auto's vernietigd op deze manier. Eigenaar krijgt een premie die kan oplopen TOT 4000 dollar. Dat zou dan goed zijn voor milieu en economie. Yeah right. Beter zouden ze de echt oude wrakken inderdaad kunnen vernietigen maar alles wat nog een beetje wat voorstelt doorschuiven naar mensen die in zo'n zelfde oud barrel rijden. Zo haal je uiteindelijk veel meer oude troep van de weg èn je laat mensen nieuwere auto's kopen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:11 schreef mighty_myte het volgende:
Echt zo debiel om een goed blok kapot te maken.
Dat ze dat ook doen joh. Ik zou zeggen: lepel het blok er uit en verkoop het via de achterdeur.
Volgens mij is een auto helemaal oprijden het beste voor het milieu. Een nieuwe auto produceren kost meer CO2 dan jarenlang een ouwe rijden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:17 schreef 525TDS het volgende:
[..]
Er worden compleet goede auto's vernietigd op deze manier. Eigenaar krijgt een premie die kan oplopen TOT 4000 dollar. Dat zou dan goed zijn voor milieu en economie. Yeah right. Beter zouden ze de echt oude wrakken inderdaad kunnen vernietigen maar alles wat nog een beetje wat voorstelt doorschuiven naar mensen die in zo'n zelfde oud barrel rijden. Zo haal je uiteindelijk veel meer oude troep van de weg èn je laat mensen nieuwere auto's kopen.
Tja, ik weet het niet. Oude auto's produceren niet alleen CO2 natuurlijk. Ik denk dat er wel ergens een omslagpunt ligt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:18 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Volgens mij is een auto helemaal oprijden het beste voor het milieu. Een nieuwe auto produceren kost meer CO2 dan jarenlang een ouwe rijden.
Er komt natuurlijk meer rotzooi uit dan CO2, maar volgens mij is dat een mooie maatstaf om de algemene mileuschade van 'wat dan ook' uit te rekenen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:21 schreef 525TDS het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Oude auto's produceren niet alleen CO2 natuurlijk. Ik denk dat er wel ergens een omslagpunt ligt.
Ik heb eens ergens gelezen dat een kwart van de CO2 die een auto veroorzaakt, ligt in de productie ervan. Hangt er wel vanaf hoelang je blijft doorrijden.
Ja, dat is ook zoiets. En dan het afvoeren na de levensduur daarvan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:25 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Er komt natuurlijk meer rotzooi uit dan CO2, maar volgens mij is dat een mooie maatstaf om de algemene mileuschade van 'wat dan ook' uit te rekenen.
Denk eens aan de productie van een prius. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het was iets van:
Accu's komen uit japan, interieur uit india, carosserie uit de US, stuur uit Brazilie, en alle halffabrikaten gingen van werelddeel naar werelddeel per schip om uiteindelijk na 10x de aarde rond te zijn geweest een auto te worden.
Iemand die van huis uit niks heeft meegekregen over beperkte natuurlijke resources.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:32 schreef JeMoeder het volgende:
Welke randdebiel vernielt er nu een perfect goede Supra?
Vervolg:quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:19 schreef 525TDS het volgende:
Goed, gisteren olie en een filter gehaald zodat ik het spul erin kan doen. Helaas bleek thuis dat ik voor de TWEEDE keer een verkeerd filter kreeg van die paupers!!! En dat terwijl ik hem nog meldde dat ik de vorige keer een filter voor een 1.9TDI had meegekregen. Nu dus weer. Anyway, vanmiddag maar weer even terug.
Ik heb gisteren ook getankt:
64,27 liter
923,3 kilometer.
Verbruik: 1 op 14,37 ofwel 6,96 liter/100km.
Volgens de BC:7,0 liter/100km dus die had het goed dit keer.
Het verbruik is daarmee iets hoger dan normaal maar dat is te verklaren met het feit dat we iets meer stadsritjes hebben gedaan. Overigens is het verschil tussen 6,8 en 7,0 maar 3% dus schokkend is het niet en het is ook nog eens veel kleiner dat de claim van Optimel.
Vanmiddag gaat het spul erin (als ik een goed filter heb). Na 200 kilometer wordt olie en filter vervangen en vanaf 1500 later kan het verschil in verbruik duidelijk worden.
Wordt vervolgd.
Het lijkt er wel opquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:26 schreef jitzzzze het volgende:
Een enorme sprong in dit topic. Maar je verbruik nu ook structureel gedaald?
quote:Eergisteren heb ik weer getankt en wederom was het verbruik 7 liter op 100 kilometer. Dat is het eigenlijk altijd wel. Pas als ik over 1500 kilomter vanaf nu ineens een structureel verbruik heb dat rond de 6 à 6,2 ligt, dan geloof ik dat er iets werkt. Dus ik ga niet meteen na de eerste goedkopere tankbeurt lopen juichen.
Ik houd jullie op de hoogte
Tja, wat is structureel, het gaat nu al zo'n 3 à 4000 kilometer de goede kant op. Hoewel ik nog steeds een beetje sceptisch ben, lijkt het toeval nu wel een beetje op te houden. Het wordt duidelijk drukker op de weg, meer files, we pakken met regen toch wat vaker de auto voor boodschappen en toch daalt het verbruik. Misschien is het nog steeds toeval dat het verbruik daalt, maar begin toch te geloven dat..... hmmmm.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:26 schreef jitzzzze het volgende:
Een enorme sprong in dit topic. Maar je verbruik nu ook structureel gedaald?
Volgt vanzelf.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
True, maar ik zie graag wat meer data voordat ik overtuigd ben
Oh wacht, deze klopt niet. Volgens het bonnetje en de afgelezen kilometerstand:quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:45 schreef 525TDS het volgende:
6,0 l/100km. Iets meer snelwegkilometers dan normaal gereden maar ook wat meer file gehad dan normaal.
Busted. Nah niet hoor, ik vind het alleen grappig dat dit spul bij ons lijkt te werken. Kan je ook mooi testen met zo'n ouwe bak als die van ons, als die in de soep draait dan krijg ik er nog altijd de oud ijzerprijs voor. Ik noem juist de naam van dat spul zo weinig mogelijk hier zodat hij niet hoog in google verschijnt. Op andere fora komt er wel steeds een verkoper reageren en dat levert steeds "aparte" reacties op. Kijk maar naar mijn post geschiedenis, ik ben eigenlijk nooit zo met auto's bezig. Boeit me te weinig. Kostenbesparing echter wel!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:
TS is stiekem gewoon een verkoper van dat spul![]()
lijkt dus de goede kant op te gaan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:29 schreef 525TDS het volgende:
Vanmorgen getankt:
60,18 liter op 1000,8 kilometer. --> 6,01 liter/100km. ofwel 1 op 16,6.
Ja, het lagere verbruik lijkt nu toch een beetje gewoon te worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:41 schreef gateway het volgende:
[..]
lijkt dus de goede kant op te gaan?
Dat dus idd, ben je niet bang dat het ten kosten gaat van je blok?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ok stel he hij is zuiniger, dan is dit waarschijnlijk omdat het minder weerstand bied. ik stel dat het inferieure smering is en je motor sneller kapot gaat
minder weerstand = inferieure smering?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ok stel he hij is zuiniger, dan is dit waarschijnlijk omdat het minder weerstand bied. ik stel dat het inferieure smering is en je motor sneller kapot gaat
Tja, testen onder lab-omstandigheden. Hoe interessant is dat? Je kan in dat geval steeds dezelfde omstandigheden creëren en er dan duidelijke waardes aan hangen. Dat klopt wel ja. "The next best thing" is langdurig testen onder "normale omstandigheden". Niet meteen gaan jubelen als je een keer een wat lager verbruik hebt maar pas voorzichtige conclusies gaan trekken als dat bijvoorbeeld een jaar zo is. Ik heb voorheen eigenlijk nog nooit een verbruik gehad van onder de 6.8. Heeeeeel soms had ik wel eens 6,0 maar dat was dan als ik bijvoorbeeld naar Groningen was geweest, een afstand van 500km retour. Met dit soort weer en de bijbehorende drukte/files had ik voorheen een verbruik van tegen de 8,0. Nu zit ik daar duidelijk onder. Is dat genoeg om een gefundeerde conclusie te trekken? Tja, nu ik zo'n 5000 kilometer lang een dalende trend zie, zou je haast zeggen van wel. Maarja, hoe zit het dan, zoals jij terecht zegt, de placebowerking? Ik heb het idee dat ik dezelfde rijstijl hanteer. Ik was namelijk voorheen ook al altijd bezig om zo zuinig mogelijk te rijden. Ik weet ook nog precies van elke auto die ik voorheen had wat het te halen verbruik was. Even een opsomming voor de lol:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:24 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Dat is dus het probleem van testen in een niet-laboratoriumsetting; als je blok in de soep loopt kan je niet onomstotelijk bewijzen dat het door de toevoeging komt, of juist door de leeftijd van het blok.
Zo wordt het ook onmogelijk om het lagere verbruik onomstotelijk te wijten aan het additief, of juist volledig aan het placebo-effect.
Desalniettemin blijf ik volgen, want zelfs als je er eigenlijk geen conclusies uit kunt trekken, kan een experiment alsnog interessant zijn.
Met een half miljoen kilometers zou je blok nog niet op zijn, zeker niet als je er netjes mee omgaat..
Je blijkt in ieder geval een zuinige rijder te zijn, daardoor heeft je topic ook mede mijn aandacht.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:09 schreef 525TDS het volgende:
[..]
Tja, testen onder lab-omstandigheden. Hoe interessant is dat? Je kan in dat geval steeds dezelfde omstandigheden creëren en er dan duidelijke waardes aan hangen. Dat klopt wel ja. "The next best thing" is langdurig testen onder "normale omstandigheden". Niet meteen gaan jubelen als je een keer een wat lager verbruik hebt maar pas voorzichtige conclusies gaan trekken als dat bijvoorbeeld een jaar zo is. Ik heb voorheen eigenlijk nog nooit een verbruik gehad van onder de 7,0. Heeeeeel soms had ik wel eens 6,8 maar dat was dan als ik bijvoorbeeld naar Groningen was geweest, een afstand van 500km retour. Met dit soort weer en de bijbehorende drukte/files had ik voorheen een verbruik van tegen de 8,0. Nu zit ik daar duidelijk onder. Is dat genoeg om een gefundeerde conclusie te trekken? Tja, nu ik zo'n 5000 kilometer lang een dalende trend zie, zou je haast zeggen van wel. Maarja, hoe zit het dan, zoals jij terecht zegt, de placebowerking? Ik heb het idee dat ik dezelfde rijstijl hanteer. Ik was namelijk voorheen ook al altijd bezig om zo zuinig mogelijk te rijden. Ik weet ook nog precies van elke auto die ik voorheen had wat het te halen verbruik was. Even een opsomming voor de lol:
BMW 525e automaat --> 1 op 13,5
BMW 325e handbak --> 1 op 16 (who needs a Prius?)
Opel Vectra 1,7d --> 1 op 24
BMW 325i cabriolet --> 1 op 12
Volvo V40td --> 1 op 15 (niet echt zuinig he?)
Peugeot 206 2.0HDI --> 1 op 18
BMW 525TDS --> 1 op 18 als zuinigst ooit, gemiddeld 1 op 16.
BMW 324TD touring --> 1 op 13
Het is al sinds 1996 mijn gewoonte om het verbruik goed bij te houden.
Nu rijden we dus met die V70 en ineens hebben we na 5 jaar een wat lager verbruik.
Oh: het blijkt inderdaad dat de BC niet altijd correct is. Meestal geeft hij een te hoog verbruik aan.
Zo zie ik het ook. Het feit dat sinds het toevoegen van dat spul het verbruik gedaald is, hoeft niet een causaal verband aan te tonen. Naar mate dit lagere verbruik zich langer blijft manifesteren wordt het wel wat aannemelijker. De winter staat voor de deur, dat zorgt bij ons altijd voor een behoorlijk hoger verbruik. (Dus hoger dan die oude 7,0 liter, soms zit ik over de 8) Ik blijf de verbruikscijfers hier posten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:13 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Je blijkt in ieder geval een zuinige rijder te zijn, daardoor heeft je topic ook mede mijn aandacht.
[advocaatvandeduivel] Na een lange periode van gedaald verbruik kan je een enkele conclusie trekken namelijk dat je verbruik is gedaald. De oorzaak daarvan laat zich echter raden, er kunnen vele factoren bijdragen waarvan het additief er misschien een is. [/advocaatvandeduivel]
Minder weerstand is toch per definitie een beter smering?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Maar wellicht ook een slechtere afdichtingquote:Op zaterdag 10 november 2012 09:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Minder weerstand is toch per definitie een beter smering?
TS heeft nog niet over lekkage geklaagdquote:Op zaterdag 10 november 2012 09:38 schreef Faxie het volgende:
[..]
Maar wellicht ook een slechtere afdichting
Hij lekt niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:43 schreef wimoude het volgende:
[..]
TS heeft nog niet over lekkage geklaagd![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |