Ik ook niet, maar ben toch wel benieuwd naar de test van TSquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:44 schreef minkuukel het volgende:
Ik geloof niet in dit soort produkten.
Ik eigenlijk ook niet maarja, ik heb twintig jaar geleden voor het laatst zoiets geprobeerd en toen merkte ik niks of bijna niks, ik kon het iets lagere verbruik toen niet helemaal verklaren door het toen gebruikte spul (ik geloof Slick50 maar dat weet ik niet zeker meer). MAar omdat die andere gebruiker zo overtuigend over kwam en omdat ik erg veel korting kreeg, wilde ik het wel proberen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:44 schreef minkuukel het volgende:
Ik geloof niet in dit soort produkten.
Dat doe ik bijna nooit. Dus dat vind ik geen praktijk test.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:54 schreef T42 het volgende:
ken dat van tellsell waar je na gebruik van hun toevoeging je carterpan kan weghalenen dan handig 20 rondjes op het circuit kan doen
Eens. Ik denk dat als het verschil minder dan 10% is, dat het net zo goed ergens anders aan had kunnen liggen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:00 schreef DonJames het volgende:
Vergelijkingen van brandstofverbruik zijn eigenlijk niet goed te maken buiten het laboratorium. Het brandstofverbruik schommelt immers elke rit, omdat elke dag weer anders is (temperatuur, luchtvochtigheid, airco aan of uit, tegenwind, brug open, schoonmoeder op de achterbank etc. etc. etc.). Ik schat dat het verbruik hierdoor alleen al zeker 10% kan schommelen. Als je nou echt 22% minder brandstof zou verbruiken, dan lijkt het inderdaad te werken, maar onder de 10% is er niet echt wat van te zeggen lijkt me.
Ik niet. OIiefabrikanten hebben enorme researchafdelingen, maar talloze kleine bedrijfjes kunnen een toevoeging die de olie enorm veel beter laat presteren?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:57 schreef Yngwie het volgende:
... En ik geloof best dat deze produkten betere smering in je motorblok kunnen realiseren.
...
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:11 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Gewoon hands-on gaan proberen, deel je je resultaten hier, ook als blijkt dat het niet echt heeft gewerkt?
Oh ja zeker!
Veel succes bij het experiment in ieder geval.
Thanks.
Goeie tip. Deed ik inderdaad altijd al. Soms zit er een heel groot verschil tussen wat de BC aangeeft en wat ik tank per kilometer. Meestal is de BC veel pessimistischer. Bij ons dan.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
TS
als je het bij houd, NIET naar de boordcomputer kijken, maar km standen noteren op de tankbon dan het verbruik bereken
Oh ja, dat is goed. Ik zal er ook bij zetten wat voor soort KM's het waren. Veel snelweg of juist niet, enz.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
wil je anders de KM standen en getankte liters hier ook posten ? ben wel benieuwd naar wat cijfers
Dat is dus gewoon roest, zand en stukken potlood.quote:*product* bestaat uit een speciale samenstelling van aluminiumoxide, gemodificeerd siliciumoxide en plasmabehandeld grafiet.
Hoe kan je tot 90% schoner rijden als je volgens hen maximaal 10% zuiniger gaat rijden? Hoe is 10% minder brandstof gelijk aan 90% minder uitstoot?quote:Met *product* rijdt u dus niet alleen ca. 10% zuiniger, u rijdt ook nog eens 30 – 90% schoner.
De samenstelling doet mij ook verbazen ja. Maarja, ze hebben het over nano-technologie, dus ja, dan moet het wel goed zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:18 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Ik heb ondertussen eens op de site van het betreffende product gekeken, en die is echt fantastisch:
[..]
Dat is dus gewoon roest, zand en stukken potlood.
[..]
Hoe kan je tot 90% schoner rijden als je volgens hen maximaal 10% zuiniger gaat rijden? Hoe is 10% minder brandstof gelijk aan 90% minder uitstoot?
Twee keer 125ml. In het carter.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:55 schreef Resistor het volgende:
Hoe veel liter gooi je er bij (in % ), en hoe veel is het verbruik minder (in % )
Toch gaaf dat ze er echt moeite voor moeten doen om dat ding stuk te krijgen. Bij deze gaat het sneller + het legt uit hoe het werkt:quote:
Geweldige postquote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:18 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Ik heb ondertussen eens op de site van het betreffende product gekeken, en die is echt fantastisch:
[..]
Dat is dus gewoon roest, zand en stukken potlood.
[..]
Hoe kan je tot 90% schoner rijden als je volgens hen maximaal 10% zuiniger gaat rijden? Hoe is 10% minder brandstof gelijk aan 90% minder uitstoot?
Moet ik over 10 jaar aan mijn zoon uitleggen wat de overheid mankeerde om dit soort dingen te doen....quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Toch gaaf dat ze er echt moeite voor moeten doen om dat ding stuk te krijgen. Bij deze gaat het sneller + het legt uit hoe het werkt:
is niet uit te leggen. zieke samenleving.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Moet ik over 10 jaar aan mijn zoon uitleggen wat de overheid mankeerde om dit soort dingen te doen....
Een goede monteur die ik ken gebruikt altijd toevoegingen van Forté (diverse toepassingen).quote:
Zonde hoor, bij de praxis kun je wel van forte benzine toevoeging krijgen flesje van 125ml??quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Toch gaaf dat ze er echt moeite voor moeten doen om dat ding stuk te krijgen. Bij deze gaat het sneller + het legt uit hoe het werkt:
Goed verhaal, klinkt heel aannemelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:44 schreef robber57 het volgende:
Ik krijg regelmatig olie fabrikanten over de vloer en ze zeggen allemaal hetzelfde: er bestaan geen wondertoevoegingen en als ze hadden bestaan hadden de oliefabrikanten zelf wel zo'n middel toegevoegd, ook olie fabrikanten concurreren met elkaar en met zo'n wondertoevoeging zou iedere fabrikant een goede voorsprong hebben op de concurrentie.
Er zijn 2 toevoegingen die bewezen effectief zijn: grafiet en mos2(molybdeendisulfide), gemicroniseerde teflon doet nagenoeg niets in olie en dupont (de uitvinder van teflon) wil zelfs helemaal niets met deze toepassing te maken hebben en heeft het gebruik van originele dupont-teflon in motorolie zelfs uitgesloten in zijn leveringsvoorwaarden, daar loopt zelfs dacht ik nog steeds een rechtszaak over tussen slick50 en dupont.
Blijft over grafiet en mos2: zijn beide zwaarder dan olie en zakken dus uit, kunnen verstoppingen en ophopingen veroorzaken in de toevoer gaatjes van lagerschalen en vernagelen een katalysator en is dus in een enigszins moderne motor niet bruikbaar.
Mos2 word nog wel eens in hele lage percentages aan industriële diesel motor olie toegevoegd om koudstart gedrag te verbeteren.
Olie techniek is ondertussen zelf geëvolueerd tot ver boven het niveau van wondertoevoegingen, een goede half of vol synthetische olie en op tijd verversen doet meer dan zo'n flesje wondersoep.
maar das mijn mening....
Mijn vrouw, die toch al niet al te zuinig rijdt, heeft de kilometers gemaakt. Ze weet niet dat dat spul er in zit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:35 schreef mighty_myte het volgende:
Meestal is het placebo-effect hetgeen dat het zuiniger maakt. Je denkt: zal wel zuiniger zijn, laat ik ook maar zuinig rijden.
Precies hetzelfde als die nutteloze octaantoevoegers en duurdere benzines.
Ja man. Na 1500 kilometer hoef ik niet meer te tanken en komt er tijdens het rijden diesel uit de tank lopen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:16 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Nou, dan werkt het.![]()
Het effect zou volgens de fabrikant pas na 1500 km merkbaar worden?
Nâh, ik ga de overgebleven diesel verkopen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:29 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Vet. Dan had je niet het hele flesje hoeven gebruiken. Paar druppeltjes is dan voldoende.
Dit topic begon inderdaad zeer interessant met een objectieve meting door iemand met goed inzicht en de juiste metingen. Helaas is tester vroegtijdig afgehaakt door gezeik van andere 'experts', op een gegeven moment zou er niet meer objectief gemeten worden etc. Voor wie snel naar de resultaten wil: bekijk pagina 26. De resultaten zijn lichtelijk positief, hoewel de geclaimde resultaten niet gehaald worden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wie alvast wat vooruit wilt lopen op de potentiele verdere loop van dit topic: http://www.tdiclub.nl/ftopic58417-0-asc-420.html
Te triest voor woorden, het doet gewoon pijn om dit weer te zien en te horen. Wat mankeert mensen tegenwoordig!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Toch gaaf dat ze er echt moeite voor moeten doen om dat ding stuk te krijgen. Bij deze gaat het sneller + het legt uit hoe het werkt:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |