abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:40:32 #76
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_115879800
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ja, het is echt zwaar beroerd gesteld met het huishoudboekje van de overheid. De belastingen gaan stijgen en de uitgaven moeten dalen. Als we in 2017 het tekort weggewerkt willen hebben (en daar lijkt redelijke consensus over te zijn) moet naast de plannen van Rutte-1 en Kunduz er nog meer dan 20 miljard weggewerkt worden. Dat ga je niet redden door uitgavenposten op voorhand te ontzien.
als je van die 20 miljard al van plan bent om 5% weg te halen bij Defensie (bovenop wat er daar al bezuinigd wordt om dat doel te halen) terwijl dat maar 1% van je begroting behelst, zit je m.i. op het verkeerde pad. ALS je al van plan bent om bij Defensie te bezuinigen, doe dat dan naar rato.
quote:
[..]

Ik zie dat dan eerder als een vorm van beroepsblindheid ;).
Mensen die al jaren in een vast patroon zitten bij een werkgever en daarnaast al een aantal bezuinigingsrondes hebben meegemaakt zullen altijd de stelling ondersteunen dat die volgende bezuinigingsronde niet meer kan. Daarom is het juist in deze discussies goed wanneer je wat afstand kan nemen, met een frisse blik zeg maar.
En het doelbewust negeren van de veiligheidsfeiten binnen en buiten Europa is geen vorm beroepsblindheid? Even voor de duidelijkheid: ik werk al 12 jaar niet meer voor Hare Majesteit. Ik verdien een redelijke boterham in de commerciele dienstverlening. Mijn binding met Defensie anno 2012 is nul. Ik maak me zorgen over mijn veiligheid en de veiligheid van mijn kinderen in de toekomst. Ik geloof niet dat het nog eens 60 jaar vrede blijft omdat we bijna niemand meer niemand in onze omgeving hebben die niet bewust een oorlog op ons grondgebied hebben meegemaakt. Ik geloof dat de enige manier om te waarborgen dat we vrede en een goed inkomen houden bestaat uit het op de been houden van een stevige defensiemacht. We hoeven geen leger op koloniale grootte te hebben, maar wat we nu hebben is niet eens genoeg om het verkeer te regelen als de stoplichten er mee kappen omdat we geen brandstof meer hebben om energiecentrales te stoken. Niet dat dat dan nog nodig is, want we hebben dan ook geen verkeer meer.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:49:33 #77
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_115880183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken over het feit dat ''Hé Deutschland, wir dürfen sicher wohl eben euere tanks leihen um mit zu spielen ja!?'' op het moment dat zij ze zelf nodig zullen hebben niet echt getuigt van inzet.. :').
Nou, dat is inderdaad nog een ander risico. We bezuinigen nu vrolijk van alles weg en in het Haagse denkt men wel van alles te kunnen gaan bestellen als het weer nodig is. Daar zitten alleen wel twee risicos aan.

1. wie moet die nieuwe spullen gaan gebruiken, zonder enige ervaring? Als we nu besluiten om toch maar weer een MarPat op te richten, waar halen we dan de kennis, en belangrijker nog: de ervaring?
2. Nog groter risico: wie kan/mag ons spullen leveren als de nood aan de man komt? Want we zullen echt niet de enige klant zijn. Als er shit komt, leveren de VS ons dan jachtvliegtuigen, of zijn die allemaal voor hunzelf? Kunnen we uitwijken naar de Britten, of zijn die allemaal voor hunzelf? Leveren de Fransen dan misschien, of leveren die alleen aan zichzelf? Kunnen we terecht bij de Duitsers, of is de Bundestag dan zo zenuwachtig van het idee te leveren aan een strijdende partij dat ze het bij wet verbieden?

De volgende oorlog verliezen we gewoon en daarna gaan we vechten met stokken en stenen. Dan heeft Einstein toch nog gelijk gekregen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_115880359
Voor de mensen wie nu dienen.

Hoe erg is het met de bezuinigingen op jouw onderdeel? Waar merken jullie het vooral?
Toen ik vanaf 2005 t/m 2009 soldaat was, was het toen nog niet zo aan de hand. Ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu ervoor staat.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_115880758
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:53 schreef Heatseeker het volgende:
Voor de mensen wie nu dienen.

Hoe erg is het met de bezuinigingen op jouw onderdeel? Waar merken jullie het vooral?
Toen ik vanaf 2005 t/m 2009 soldaat was, was het toen nog niet zo aan de hand. Ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu ervoor staat.
Mijn onderdeel, het Korps Nationale Reserve, is er in sommige punten op vooruit gegaan. Door de bezuinigingen willen veel partijen de Nationale Reserve eenheden uitbreiden, danwel een breder taakpakket geven. Ook de indeling van de bataljons onder de gevechtsbrigades heeft positieve gevolgen, oa het meedraaien met grote oefeningen (Falcon Autumn, Peregrine Sword). Echter moeten ook wij alle voortuigen gaan poolen, loopt de levering van PGU achter, is er vaak nauwelijks Klasse 5 beschikbaar en lopen wij nog met verouderd materiaal rond. Daarnaast heeft een bataljonsstaf nu 6 cie's onder zich, die vaak op verschillende kazernes zitten. Dit lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de werkdruk/verdeling en communicatie.
Blood Sugar Sex Magik
pi_115880956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:02 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Mijn onderdeel, het Korps Nationale Reserve, is er in sommige punten op vooruit gegaan. Door de bezuinigingen willen veel partijen de Nationale Reserve eenheden uitbreiden, danwel een breder taakpakket geven. Ook de indeling van de bataljons onder de gevechtsbrigades heeft positieve gevolgen, oa het meedraaien met grote oefeningen (Falcon Autumn, Peregrine Sword). Echter moeten ook wij alle voortuigen gaan poolen, loopt de levering van PGU achter, is er vaak nauwelijks Klasse 5 beschikbaar en lopen wij nog met verouderd materiaal rond. Daarnaast heeft een bataljonsstaf nu 6 cie's onder zich, die vaak op verschillende kazernes zitten. Dit lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de werkdruk/verdeling en communicatie.
Wat was Klasse 5 ook alweer? Maar shit hé, je merkt het dus behoorlijk.
En qua bezetting? Toen ik ging was er een redelijke leegloop van met name de ervaren jongens. Hoe staat het daar mee?
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_115881584
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:06 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Wat was Klasse 5 ook alweer? Maar shit hé, je merkt het dus behoorlijk.
En qua bezetting? Toen ik ging was er een redelijke leegloop van met name de ervaren jongens. Hoe staat het daar mee?
Munitie. Vanaf september worden er 2 bataljons (het 40e en 50e (mijn)) opgeheven en de cie's die daarin zaten worden bij het 10e en 20e ingedeeld. Bezetting is geloof ik nog wel aardig. Denk toch zeker wel 80-90%. Alleen worden er al tijden geen mensen meer voor voertuigen opgeleid, wat betekent dat we zeker op de 4 tonners soms een tekort aan chauffeurs hebben. Reguliere instroom uit AMO loopt volgens mij nog wel aardig.
Blood Sugar Sex Magik
pi_115881768
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:20 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Munitie. Vanaf september worden er 2 bataljons (het 40e en 50e (mijn)) opgeheven en de cie's die daarin zaten worden bij het 10e en 20e ingedeeld. Bezetting is geloof ik nog wel aardig. Denk toch zeker wel 80-90%. Alleen worden er al tijden geen mensen meer voor voertuigen opgeleid, wat betekent dat we zeker op de 4 tonners soms een tekort aan chauffeurs hebben. Reguliere instroom uit AMO loopt volgens mij nog wel aardig.
Fuck, en ik kon toen geen 4-tonner rijbewijs krijgen omdat alles vol zat in Oirschot.
Maar bedankt voor je heldere antwoord.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_115883665
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:53 schreef Heatseeker het volgende:
Voor de mensen wie nu dienen.

Hoe erg is het met de bezuinigingen op jouw onderdeel? Waar merken jullie het vooral?
Toen ik vanaf 2005 t/m 2009 soldaat was, was het toen nog niet zo aan de hand. Ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu ervoor staat.
Ik zit bij de KM, een kleine greep:

- KPU is nog steeds een drama, lange levertijden, slechte kwaliteit en nog steeds een hoop kleding niet beschikbaar. Als we personeel in groen moeten kleden moeten we dat via een heel (omslachtig) traject regelen omdat men erg moeilijk doet over pakketrechten.

- Onderhoud van materieel is een drama. Voor groene voertuigen zijn er onvoldoende reserveonderdelen waardoor reparaties niet meer inhouden dan pleister plakken. Met andere woorden, de meeste voertuigen die we gerepareerd terug krijgen staan een maand later weer bij de garage. Inmiddels is 50% van ons groene wagenpark (m.u.v. lease) onbruikbaar.

- Vaartuigen (GBW, KBW en KV) worden zo vaak ingezet dat deze snel slijten. De bestedingstop van de DMO ijlt nog steeds na waardoor er geen onderdelen, mensen zijn voor het onderhoud. Het is inmiddels meer de regel dat vaartuigen van IO meteen maar overgaan in BO en je deze maanden langer (bij enkele zelfs langer dan een jaar) op de werf moet houden. Waardoor de vaartuigen die wel operationeel zijn nog meer moeten varen. Vrienden van mij gaan voor het derde jaar op rij 8 maanden van huis. :{w

- Onderbezetting, niet onderdeel specifiek helaas. we moeten de show runnen met anderhalve paardenkop waardoor een deel van het werk domweg niet uitgevoerd kan worden. Het is gaten met gaten vullen, ik word bijvoorbeeld over 3 maanden overgeplaatst, de verwachting is dat mijn huidige functie tot april vacature blijft.

- Gigantische uitstroom van jongeren met name de matrozen, KPL's en jonge officieren (<31). Veel lui zijn er klaar mee en gaan buiten de poort kijken. De onzekerheid en steeds verslechterde arbeidsvoorwaarden jaagt men letterlijk het hol uit.

:')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_115883772
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:02 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Ik zit bij de KM, een kleine greep:

- KPU is nog steeds een drama, lange levertijden, slechte kwaliteit en nog steeds een hoop kleding niet beschikbaar. Als we personeel in groen moeten kleden moeten we dat via een heel (omslachtig) traject regelen omdat men erg moeilijk doet over pakketrechten.

- Onderhoud van materieel is een drama. Voor groene voertuigen zijn er onvoldoende reserveonderdelen waardoor reparaties niet meer inhouden dan pleister plakken. Met andere woorden, de meeste voertuigen die we gerepareerd terug krijgen staan een maand later weer bij de garage. Inmiddels is 50% van ons groene wagenpark (m.u.v. lease) onbruikbaar.

- Vaartuigen (GBW, KBW en KV) worden zo vaak ingezet dat deze snel slijten. De bestedingstop van de DMO ijlt nog steeds na waardoor er geen onderdelen, mensen zijn voor het onderhoud. Het is inmiddels meer de regel dat vaartuigen van IO meteen maar overgaan in BO en je deze maanden langer (bij enkele zelfs langer dan een jaar) op de werf moet houden. Waardoor de vaartuigen die wel operationeel zijn nog meer moeten varen. Vrienden van mij gaan voor het derde jaar op rij 8 maanden van huis. :{w

- Onderbezetting, niet onderdeel specifiek we moeten de show runnen met anderhalve paardenkop waardoor een deel van het werk domweg niet uitgevoerd kan worden. Het is gaten met gaten vullen, ik word bijvoorbeeld over 3 maanden overgeplaatst, de verwachting is dat mijn huidige functie tot april vacature blijft.

- Gigantische uitstroom van jongeren met name de matrozen, KPL's en jonge officieren (<31). Veel lui zijn er klaar mee en gaan buiten de poort kijken. De onzekerheid en steeds verslechterde arbeidsvoorwaarden jaagt men letterlijk het hol uit.

:')
Sjee dat zuigt eieren, hoe hou je het nog vol.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_115884039
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:04 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Sjee dat zuigt eieren, hoe hou je het nog vol.
Ik zit aan mijn dienverplichting tot 2017
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_115884077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Ik zit aan mijn dienverplichting tot 2017
Bevalt verder je taak wel? Is er nog tijd voor geintje en zo?
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_115884132
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Bevalt verder je taak wel? Is er nog tijd voor geintje en zo?
Jahoor en tijd voor geintjes is er altijd!
Alleen af en toe super frustrerend :+
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_115884310
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:10 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Jahoor en tijd voor geintjes is er altijd!
Alleen af en toe super frustrerend :+
Ja, dat kan ik mij voorstellen. Ik weet nog wel dat een paar jaar geleden beter ging. Al hadden we (KL Artillerie) wel hoge druk vanuit Uruzgan.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_115884539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:02 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Ik zit bij de KM, een kleine greep:

- KPU is nog steeds een drama, lange levertijden, slechte kwaliteit en nog steeds een hoop kleding niet beschikbaar. Als we personeel in groen moeten kleden moeten we dat via een heel (omslachtig) traject regelen omdat men erg moeilijk doet over pakketrechten.

- Onderhoud van materieel is een drama. Voor groene voertuigen zijn er onvoldoende reserveonderdelen waardoor reparaties niet meer inhouden dan pleister plakken. Met andere woorden, de meeste voertuigen die we gerepareerd terug krijgen staan een maand later weer bij de garage. Inmiddels is 50% van ons groene wagenpark (m.u.v. lease) onbruikbaar.

- Vaartuigen (GBW, KBW en KV) worden zo vaak ingezet dat deze snel slijten. De bestedingstop van de DMO ijlt nog steeds na waardoor er geen onderdelen, mensen zijn voor het onderhoud. Het is inmiddels meer de regel dat vaartuigen van IO meteen maar overgaan in BO en je deze maanden langer (bij enkele zelfs langer dan een jaar) op de werf moet houden. Waardoor de vaartuigen die wel operationeel zijn nog meer moeten varen. Vrienden van mij gaan voor het derde jaar op rij 8 maanden van huis. :{w

- Onderbezetting, niet onderdeel specifiek helaas. we moeten de show runnen met anderhalve paardenkop waardoor een deel van het werk domweg niet uitgevoerd kan worden. Het is gaten met gaten vullen, ik word bijvoorbeeld over 3 maanden overgeplaatst, de verwachting is dat mijn huidige functie tot april vacature blijft.

- Gigantische uitstroom van jongeren met name de matrozen, KPL's en jonge officieren (<31). Veel lui zijn er klaar mee en gaan buiten de poort kijken. De onzekerheid en steeds verslechterde arbeidsvoorwaarden jaagt men letterlijk het hol uit.

:')
U hoort het 99.999 :)
pi_115914657
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:02 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Ik zit bij de KM, een kleine greep:

- KPU is nog steeds een drama, lange levertijden, slechte kwaliteit en nog steeds een hoop kleding niet beschikbaar. Als we personeel in groen moeten kleden moeten we dat via een heel (omslachtig) traject regelen omdat men erg moeilijk doet over pakketrechten.
Ik heb vorige week maar eens m'n lederen handschoenen besteld, nooit gekregen bij uitreiking van m'n ooff psu.. :')
quote:
- Onderhoud van materieel is een drama. Voor groene voertuigen zijn er onvoldoende reserveonderdelen waardoor reparaties niet meer inhouden dan pleister plakken. Met andere woorden, de meeste voertuigen die we gerepareerd terug krijgen staan een maand later weer bij de garage. Inmiddels is 50% van ons groene wagenpark (m.u.v. lease) onbruikbaar.
Niet alleen voor groene voertuigen. :{
quote:
- Vaartuigen (GBW, KBW en KV) worden zo vaak ingezet dat deze snel slijten. De bestedingstop van de DMO ijlt nog steeds na waardoor er geen onderdelen, mensen zijn voor het onderhoud. Het is inmiddels meer de regel dat vaartuigen van IO meteen maar overgaan in BO en je deze maanden langer (bij enkele zelfs langer dan een jaar) op de werf moet houden. Waardoor de vaartuigen die wel operationeel zijn nog meer moeten varen. Vrienden van mij gaan voor het derde jaar op rij 8 maanden van huis. :{w
Voor de leek: IO: incidenteel onderhoud. BO: Benoemd Onderhoud en het laatste is droog op een werf voor een aantal maanden.
Om het leuk te maken, de Johan de Witt komt net uit onderhoud, één van de M-fregatten was al eerder dan ons in onderhoud gegaan, en daar zijn ze nu nog steeds op bezig, schijnt iets uit te lopen... _O- En, owja, ik weet nu al dat ik volgend jaar over het aantal jaarlijkse vaardagen heen ga. :')
quote:
- Onderbezetting, niet onderdeel specifiek helaas. we moeten de show runnen met anderhalve paardenkop waardoor een deel van het werk domweg niet uitgevoerd kan worden. Het is gaten met gaten vullen, ik word bijvoorbeeld over 3 maanden overgeplaatst, de verwachting is dat mijn huidige functie tot april vacature blijft.
Wij hebben genoeg KPL's TD aan boord, alleen jammer dat er daarvan 6 hori zijn..
quote:
- Gigantische uitstroom van jongeren met name de matrozen, KPL's en jonge officieren (<31). Veel lui zijn er klaar mee en gaan buiten de poort kijken. De onzekerheid en steeds verslechterde arbeidsvoorwaarden jaagt men letterlijk het hol uit.
Klopt, ik weet van ons dat er één de dienst uitgaat, één uit dienst wilt en één de dienst uit gaat als hij geen knappe functie kan krijgen. En van mijn VVO zijn er sowieso al 3 de dienst uit..
quote:
:')
Om nog toe te voegen:
Opleidingen.
Voorheen kregen de matrozen in de Eerste Vak Opleiding van de TD de laatste helft een scheepstype gerichte opleiding, vanuit het KMTO, tegenwoordig worden die jongens aan boord gedumpt, en mogen de, aan boord geplaatste, KPL's die lesjes gaan geven. Alleen waren ze vergeten dat aan ons te vertellen. :') Weken later kregen we te horen dat wij ze moeten gaan opleiden en dat we onszelf maar ff leermeester moesten maken.
Naast onze normale werkzaamheden.
Gelukkig krijgen we daar ook nog de nieuwe, horizontaal ingestroomde, korporaals bij, die we ook nog ff alles mogen gaan leren. :|W
En het normale werk blijft liggen.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_115914831
Taken in de lijn neerleggen heet dat :)
Donder je probleem op de werkvloer neer en zet je blackberry snel uit.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:28:14 #92
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_116080297
SP kort volgens CPB ¤ 1,5 miljard op Defensie
Volgens Coen Teulings, directeur van het Centraal Planbureau (CPB), heeft de kiezer echt iets te kiezen bij de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen op 12 september.

Dit zei hij vandaag op de persconferentie naar aanleiding van de doorrekening van de verkiezingsprogramma's van de tien partijen, die naar zijn mening “zeer uiteenlopende keuzes” maken. De doorberekening is te vinden in 'Keuzes in Kaart 2013-2017'. Een samenvatting van de meest belangrijke bevindingen is te vinden in een pdf-document van 456 pagina's.

Veel partijen bezuinigen miljarden op de zorg: de VVD het meest (¤ 8,5 miljard), de PvdA ¤ 4,5 miljard. De koopkracht daalt het meest bij het CDA en D66. Verder zit er een significant verschil van 7% tussen de partijen die de meeste (VVD) en de minste (SP) werkgelegenheid creëren – omgerekend ± 500.000 banen.

De uitgaven aan Defensie blijven in de plannen van vijf partijen per saldo ongewijzigd: CDA, ChristenUnie, Democratisch Politiek Keerpunt (DPK), SGP en VVD. De SGP verhoogt de uitgaven aan Defensie zelfs met ¤ 0,2 miljard. Samen hebben deze partijen, met uitzondering van nieuwkomer DPK, op dit moment 59 zetels in de Tweede Kamer.

De PVV wil onder meer bezuinigen op de landmacht (¤ 0,1 miljard) en op internationale missies (eveneens ¤ 0,1 miljard), terwijl D'66 nog eens ¤ 0,3 miljard op de landmacht wenst om te buigen.

De SP bezuinigt op Defensie het meest: ¤ 1,5 miljard. De SP verdubbelt in de laatste peilingen haar aantal Tweede Kamerzetels van 15 in de huidige Tweede Kamer naar 30 na de verkiezingen. De SP richt zich op een beperkter takenpakket voor Defensie, waarbij geconcentreerd wordt op lucht- en maritiem optreden en een beperktere bijdrage aan interventie- en stabilisatieoperaties.

Bron; Boekje-Pienter
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:36:29 #93
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_116080782
Ik weet op wie ik ga stemmen. _O_
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:01:48 #94
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116082140
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:36 schreef Nibb-it het volgende:
Ik weet op wie ik ga stemmen. _O_
Wie?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 06:33:45 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116095926
PvDD Marianne Thieme O+
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_116100937
Oh god, heb je hem weer.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:14:29 #97
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_116107960
Beetje lang verhaal om te plaatsen, dus alleen een linkje;
http://www.prodef.nl/Variant-G

Einde van CLAS is in zicht. :{
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:19:45 #98
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116108154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:14 schreef Schild het volgende:
Beetje lang verhaal om te plaatsen, dus alleen een linkje;
http://www.prodef.nl/Variant-G

Einde van CLAS is in zicht. :{
En einde onderzeedienst.? WTF!? :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Cobra4 op 28-08-2012 15:31:17 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_116108930
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:14 schreef Schild het volgende:
Beetje lang verhaal om te plaatsen, dus alleen een linkje;
http://www.prodef.nl/Variant-G

Einde van CLAS is in zicht. :{
Er is nog nergens gekozen voor variant G, die spin hebben die lui van Prodef eraan gegegeven.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:41:37 #100
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116109065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is nog nergens gekozen voor variant G, die spin hebben die lui van Prodef eraan gegegeven.
Was er ook niet een einde alles scenario?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')