abonnement Unibet Coolblue
pi_113781729
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Gelijk het argument dat de jeugd van tegenwoordig niks meer gewend is. Nah, survivalen in de bus is nergens voor nodig op lange afstanden.
Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:29:16 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_113782688
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:14 schreef thesystem het volgende:

[..]

Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?
Zeg dat eens tegen Spanjaarden, Grieken en meer van dat soort hete landen. Daar heeft elk huis een airco-unit en werken ze in veel landen niet in de vroege middaguren omdat het simpelweg te heet is. Zeg je dan ook maar "neem maar een flesje water" ?

Een airco kan uit, die hoeft niet aan als het buiten 18 graden is. Maar bij heet weer is het geen overbodige luxe en is het ook wel zo veilig om een frisse chauffeur te hebben. Het nadeel is alleen dat in veel van die bussen dus gewoon geen raampje meer open kan, dus dan moet de airco wel aan omdat er geen andere ventilatie mogelijk is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 5 juli 2012 @ 02:24:07 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_113792673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Vroeger, ja vroeger...... dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is.

Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!

Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags.

Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium .

De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel.

Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes.

Op de fiets hadden we nooit een helm op.

We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles.

We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan.

's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee.

We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren?

We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor.

We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik.

We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van.

We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box, Videogames, 64 TV-zenders, Videofilm, Surround-Sound, een eigen TV, computer en Internet-chatrooms.

Wat wij hadden waren VRIENDEN. We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten.

Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... Hoe was het in godsnaam mogelijk?

We bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen.

We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder.

Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen.

Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan.

Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen.

Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het met de politie eens! Stel je voor!

Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht. We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan.

Bij die generatie hoor jij ook.
Wees blij dat je er toen bij was.

http://home.kpn.nl/tieske.001/weblog/2004_10.html
Als er één post op dit forum een 'QFT' verdient, dan is het deze.

Als er toen een kind bijna verzoop in het zwembad, kreeg het op zijn falie en keek de volgende keer gewoon beter uit. Nu klagen de ouders de badmeester aan.

Het was de tijd dat je nog eens uit een klimrek kon vallen zonder dat er meteen 17 gemeenteraadsvergaderingen besteed werden aan de wijkveiligheid. En dat je als volwassene, jongere, kind, leerde omgaan met de omstandigheden zoals die er waren. Daar leerde je van. Veel meer dan van al die voorgekauwde onzin.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 5 juli 2012 @ 06:36:00 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113793835
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:14 schreef thesystem het volgende:

[..]

Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?
Wat heb jij tegen comfort en luxe?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 07:33:07 #55
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_113794051
Heel erg triest dit voor de kinderen, heeft de bus geen airco?
^O^
pi_113794494
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:22 schreef Jellereppe het volgende:
Tja, ik zat vandaag ook in de bus naar mijn vakantiebaantje toe. Wat een hitte in de bus, geen airco niks, de zweet pingelde met druppels van je hoofd af. Vind je het gek dat mensen onwel worden als er geen airco in de bus voor handen is. Makkelijk praten, maar het zet je toch aan het denken. :{
:') Het is werkelijk een ramp van wereldformaat, geen airco in de bus :')

Toen ik nog met een bus op vakantie ging was een airco eerder uitzondering dan regel, en raad eens, we zijn er nog steeds

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat zijn we als volk toch gedegenereerd als we dat we er niet meer tegen kunnen in een bus zonder airco te zitten.... :')
Dat ik nog leef zeg...
ja, stel je voor. In het verleden gingen veel meer mensen met de bus op vakantie (toen het vliegtuig nog vrij duur was) en hadden bussen standaard geen airco. Dat we er nog zijn ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113795186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee, ik meen het. Ik zweette vandaag echt druppels op mijn voorhoofd. Niet normaal.
Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113795374
Beste ouders van de onwel geworden kinderen. In uw huis heeft u een kraan. Daar komt water uit. Dit water is perfect drinkbaar. Zorg dat uw kinderen dit water drinken in plaats van al die namaak Red Bull shit. Dan was er niets aan de hand geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_113795461
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?
Ik heb geregeld dat ik goed zweet tijdens het sporten, dat is dus niet normaal. Sporten verbieden :(
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:39:26 #60
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_113795502
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

:') Het is werkelijk een ramp van wereldformaat, geen airco in de bus :')

Toen ik nog met een bus op vakantie ging was een airco eerder uitzondering dan regel, en raad eens, we zijn er nog steeds

[..]

ja, stel je voor. In het verleden gingen veel meer mensen met de bus op vakantie (toen het vliegtuig nog vrij duur was) en hadden bussen standaard geen airco. Dat we er nog zijn ;)
Had die bus waar jij in reed toevallig ramen die je open kon zetten?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_113795546
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:39 schreef mstx het volgende:

[..]

Had die bus waar jij in reed toevallig ramen die je open kon zetten?
Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had bijna altijd van die luiken in het dak die open stonden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113795608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Beste ouders van de onwel geworden kinderen. In uw huis heeft u een kraan. Daar komt water uit. Dit water is perfect drinkbaar. Zorg dat uw kinderen dit water drinken in plaats van al die namaak Red Bull shit. Dan was er niets aan de hand geweest.
Belachelijk. Mijn skattie-pettatie mag gewoon lekker een gezond energy-drinkTMje drinken. Hij heeft het al zo zwaar met zijn Ritalin.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:44:56 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113795618
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had meestal van die luiken in het dak die open stonden
Ja, en eens in de zoveel tijd was er weer een scholier die het schoolreisje niet overleefde omdat hij net met z'n hoofd door dat luik moest kijken terwijl er een viaduct aankwam.
Dus die mogen ook niet meer open.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113795640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had bijna altijd van die luiken in het dak die open stonden
Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.

Waar dan wel eens mensen hun kop uitstaken en tegen een viaduct knalden.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113795739
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en eens in de zoveel tijd was er weer een scholier die het schoolreisje niet overleefde omdat hij net met z'n hoofd door dat luik moest kijken terwijl er een viaduct aankwam.
Dus die mogen ook niet meer open.
En nu blijven we dus zitten met veel te veel domme mensen omdat iedereen maar beschermd moet worden tegen zijn eigen domheid. ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113795823
De ouwe gele en rode stadsbussen hadden wel een nooddeur die altijd met een normale klink geopend kon worden, ook tijdens het rijden. Zat bijna helemaal achterin aan de kant van de bestuurder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_113795832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.

Waar dan wel eens mensen hun kop uitstaken en tegen een viaduct knalden.
en daarom mogen die luiken ook niet meer handmatig geopend worden en kunnen ze automatisch een heel klein stukje open.

het is trouwens ook in de winter een probleem, de bussen die Qbuzz gebruikt hebben blijkbaar een kachel die alleen voluit aankan, we zaten regelmatig in de sauna in elk geval, chauffeur in zijn overhempie bij 10 graden buiten. Kachel kon niet uit.....ook gevaarlijk.
pi_113795869
Ik vind het jammer dat de ramen in de trein niet meer open kunnen worden gezet, airco is vaak niet goed en op een gegeven moment krijg je het toch een beetje benauwd vaak, zeker in de zomer.
pi_113795937
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

[..]

Daar gaat het niet over. In de bus is het niet te harden, buiten is het gewoon lekker. Water drinken is een uitstekende en logische oplossing, maar daar denken de meeste mensen niet aan.
alsof water drinken helpt tegen zuurstofgebrek ?
pi_113797056
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

alsof water drinken helpt tegen zuurstofgebrek ?
En een airco zou dan wel helpen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:11:20 #71
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113813109
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?
Ik weet niet hoe jij reist, maar als je in een bus zit, verwacht ik geen zweetdruppels op mijn voorhoofd. De buschauffeur heeft een lekker windje en de reizigers verklampen in de hitte. Bah.
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:48:36 #72
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_113831220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat zijn we als volk toch gedegenereerd als we dat we er niet meer tegen kunnen in een bus zonder airco te zitten.... :')
Dat ik nog leef zeg...
Nou ja, vroeger konden de ramen waarschijnlijk makkelijker open.

Tegenwoordig hebben die touringcars vaak van die ramen die niet meer openkunnen. Soms hebben ze nog wel een paar schuifdaken maar die zorgen nu ook niet bepaald voor echte verkoeling. Men vertrouwt gewoon iets te veel op de airco.... En tsja, als die dan niet goed werkt...

Ik was gister een flesje water in mijn auto vergeten en haalde dat vanmiddag uit de auto. Het water kookte bijna! Kan me daardoor wel een beetje voorstellen hoe het in zo'n bus met super grote ramen, die ook nog eens niet opengaan, moet zijn.
Krekker is de bom!
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:50:50 #73
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_113831354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.

Waar dan wel eens mensen hun kop uitstaken en tegen een viaduct knalden.


Hmm, daar heb je wel een punt. En in die tijd reisde ik altijd met het OV. Gek dat ik me niets kan herinneren van 'extreme hitte' enzo... Naja kun je nagaan wat de hitte met me heeft gedaan, heeft zelfs mijn hersenen aangetast ;)
Krekker is de bom!
pi_113833523
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En een airco zou dan wel helpen?
Meer ja, dan komt er toch lucht binnen ?
pi_113834573
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Meer ja, dan komt er toch lucht binnen ?
Nee, de meeste airco's verversen geen lucht, ze koelen slechts de reeds aanwezig lucht. De nieuwere types gebruiken wel verse lucht, maar ik vraag me af of die overal aanwezig is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')