Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Gelijk het argument dat de jeugd van tegenwoordig niks meer gewend is. Nah, survivalen in de bus is nergens voor nodig op lange afstanden.
Zeg dat eens tegen Spanjaarden, Grieken en meer van dat soort hete landen. Daar heeft elk huis een airco-unit en werken ze in veel landen niet in de vroege middaguren omdat het simpelweg te heet is. Zeg je dan ook maar "neem maar een flesje water" ?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:14 schreef thesystem het volgende:
[..]
Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?
Als er één post op dit forum een 'QFT' verdient, dan is het deze.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Vroeger, ja vroeger...... dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is.
Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!
Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags.
Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium .
De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel.
Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes.
Op de fiets hadden we nooit een helm op.
We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles.
We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan.
's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee.
We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren?
We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor.
We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik.
We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van.
We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box, Videogames, 64 TV-zenders, Videofilm, Surround-Sound, een eigen TV, computer en Internet-chatrooms.
Wat wij hadden waren VRIENDEN. We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten.
Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... Hoe was het in godsnaam mogelijk?
We bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen.
We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder.
Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen.
Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan.
Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen.
Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het met de politie eens! Stel je voor!
Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht. We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan.
Bij die generatie hoor jij ook.
Wees blij dat je er toen bij was.
http://home.kpn.nl/tieske.001/weblog/2004_10.html
Wat heb jij tegen comfort en luxe?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:14 schreef thesystem het volgende:
[..]
Maar moet men dan maar honderden euros extra aan diesel/benzine verbruiken omdat het lekker koel is terwijl men ook simpelweg een flesje water mee kan nemen?
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:22 schreef Jellereppe het volgende:
Tja, ik zat vandaag ook in de bus naar mijn vakantiebaantje toe. Wat een hitte in de bus, geen airco niks, de zweet pingelde met druppels van je hoofd af. Vind je het gek dat mensen onwel worden als er geen airco in de bus voor handen is. Makkelijk praten, maar het zet je toch aan het denken.
ja, stel je voor. In het verleden gingen veel meer mensen met de bus op vakantie (toen het vliegtuig nog vrij duur was) en hadden bussen standaard geen airco. Dat we er nog zijnquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat zijn we als volk toch gedegenereerd als we dat we er niet meer tegen kunnen in een bus zonder airco te zitten....
Dat ik nog leef zeg...
Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, ik meen het. Ik zweette vandaag echt druppels op mijn voorhoofd. Niet normaal.
Ik heb geregeld dat ik goed zweet tijdens het sporten, dat is dus niet normaal. Sporten verbiedenquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?
Had die bus waar jij in reed toevallig ramen die je open kon zetten?quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]Het is werkelijk een ramp van wereldformaat, geen airco in de bus
![]()
Toen ik nog met een bus op vakantie ging was een airco eerder uitzondering dan regel, en raad eens, we zijn er nog steeds
[..]
ja, stel je voor. In het verleden gingen veel meer mensen met de bus op vakantie (toen het vliegtuig nog vrij duur was) en hadden bussen standaard geen airco. Dat we er nog zijn
Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had bijna altijd van die luiken in het dak die open stondenquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Had die bus waar jij in reed toevallig ramen die je open kon zetten?
Belachelijk. Mijn skattie-pettatie mag gewoon lekker een gezond energy-drinkTMje drinken. Hij heeft het al zo zwaar met zijn Ritalin.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Beste ouders van de onwel geworden kinderen. In uw huis heeft u een kraan. Daar komt water uit. Dit water is perfect drinkbaar. Zorg dat uw kinderen dit water drinken in plaats van al die namaak Red Bull shit. Dan was er niets aan de hand geweest.
Ja, en eens in de zoveel tijd was er weer een scholier die het schoolreisje niet overleefde omdat hij net met z'n hoofd door dat luik moest kijken terwijl er een viaduct aankwam.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had meestal van die luiken in het dak die open stonden
Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit in een touringcar gezeten waar de ramen open konden. Je had bijna altijd van die luiken in het dak die open stonden
En nu blijven we dus zitten met veel te veel domme mensen omdat iedereen maar beschermd moet worden tegen zijn eigen domheid.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en eens in de zoveel tijd was er weer een scholier die het schoolreisje niet overleefde omdat hij net met z'n hoofd door dat luik moest kijken terwijl er een viaduct aankwam.
Dus die mogen ook niet meer open.
en daarom mogen die luiken ook niet meer handmatig geopend worden en kunnen ze automatisch een heel klein stukje open.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.
Waar dan wel eens mensen hun kop uitstaken en tegen een viaduct knalden.
alsof water drinken helpt tegen zuurstofgebrek ?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Daar gaat het niet over. In de bus is het niet te harden, buiten is het gewoon lekker. Water drinken is een uitstekende en logische oplossing, maar daar denken de meeste mensen niet aan.
En een airco zou dan wel helpen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
alsof water drinken helpt tegen zuurstofgebrek ?
Ik weet niet hoe jij reist, maar als je in een bus zit, verwacht ik geen zweetdruppels op mijn voorhoofd. De buschauffeur heeft een lekker windje en de reizigers verklampen in de hitte. Bah.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt waar? Gewoon druppels op je voorhoofd? Heb je wel de dokter het na laten kijken?
Nou ja, vroeger konden de ramen waarschijnlijk makkelijker open.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat zijn we als volk toch gedegenereerd als we dat we er niet meer tegen kunnen in een bus zonder airco te zitten....
Dat ik nog leef zeg...
quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Idd. Zo'n ouwe gele rakker had volgens mij ook geen ramen, alleen een dakluik.
Waar dan wel eens mensen hun kop uitstaken en tegen een viaduct knalden.
Meer ja, dan komt er toch lucht binnen ?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En een airco zou dan wel helpen?
Nee, de meeste airco's verversen geen lucht, ze koelen slechts de reeds aanwezig lucht. De nieuwere types gebruiken wel verse lucht, maar ik vraag me af of die overal aanwezig is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Meer ja, dan komt er toch lucht binnen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |