abonnement Unibet Coolblue
pi_113846328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef macca728 het volgende:

Niet als een trein zo overvol is dat mensen op het perron achter moeten blijven.
Ik heb het zelden meegemaakt en als dat het geval is, dan zit de trein zo vol dat er niet eens kan worden gecontroleerd...

quote:
Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
Als de stoelen vol zitten met mensen die 1e klasse betaald hebben is dat uiteraard prima.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113846342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan is een Nederlands eersteklas-kaartje nog niet eens zo duur als een tweedeklas-kaartje in Zwitserland. :')
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.

http://www.sbb.ch/home.html

Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.

2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:49:44 #253
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_113846395
Schultz en Schippers Schavuiten beiden
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_113846406
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.

http://www.sbb.ch/home.html

Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.

2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
Nee daarom zijn die cijfers van de NS over punctualiteit ook gekleurd want in bv Duitsland en Frankrijk (om over USA maar niet te spreken) zijn de reisafstanden veel groter dan in Nederland.

Dan zullen kleinere landen beter scoren dan grotere.
pi_113846436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus de mening van de 2e klasse reiziger is wet en de mening van de 1e klasse reiziger... fuck it!

Huh?
Nou nou... niet zo overspannen. Ik zeg nergens dat mij mening wet is. Ik vind dat de NS óf schappelijker moet zijn, óf voor meer zitplaatsen in 2de klas moet zorgen. Let wel: ik vind.
pi_113846776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:50 schreef Freak188 het volgende:

Nou nou... niet zo overspannen. Ik zeg nergens dat mij mening wet is. Ik vind dat de NS óf schappelijker moet zijn, óf voor meer zitplaatsen in 2de klas moet zorgen. Let wel: ik vind.
Nee, je zegt dat ze de reiziger niet serieus nemen en zich niets aantrekken van de mening van de reiziger.

Het is heel simpel verklaarbaar waarom er relatief veel 1e klasse is. Mensen met een 1e klasse kaart reizen vaak zakelijk en daarom relatief vaak in de spits. Daarenboven meent de NS (terecht!) dat 1e klasse reizigers niet zouden hoeven te staan, althans, dat dat zoveel mogelijk beperkt dient te worden. Voor het bedrag dat de 1e klasse reiziger betaalt is dat ook realiseerbaar.

Ik ben met je eens dat de NS zoveel mogelijk stoelen moet regelen. Dat doen ze ook wel, buiten de spits heb je vrijwel altijd een zitplaats.

Maar dat een groot deel van de stoelen 1e klasse is, is m.i. volstrekt verklaarbaar en ook zeer terecht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113847023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee daarom zijn die cijfers van de NS over punctualiteit ook gekleurd want in bv Duitsland en Frankrijk (om over USA maar niet te spreken) zijn de reisafstanden veel groter dan in Nederland.

Dan zullen kleinere landen beter scoren dan grotere.
Met grotere reisafstanden is het makkelijker om op het lange stuk een vertraging weer wat in te lopen. Dat is in kleinere landen met veel stops een stuk lastiger.
pi_113847664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, je zegt dat ze de reiziger niet serieus nemen en zich niets aantrekken van de mening van de reiziger.

Het is heel simpel verklaarbaar waarom er relatief veel 1e klasse is. Mensen met een 1e klasse kaart reizen vaak zakelijk en daarom relatief vaak in de spits. Daarenboven meent de NS (terecht!) dat 1e klasse reizigers niet zouden hoeven te staan, althans, dat dat zoveel mogelijk beperkt dient te worden. Voor het bedrag dat de 1e klasse reiziger betaalt is dat ook realiseerbaar.

Ik ben met je eens dat de NS zoveel mogelijk stoelen moet regelen. Dat doen ze ook wel, buiten de spits heb je vrijwel altijd een zitplaats.

Maar dat een groot deel van de stoelen 1e klasse is, is m.i. volstrekt verklaarbaar en ook zeer terecht.
Ja? Ik zie een eerste klas nooit vol zitten. Als 50% bezet is, is het veel. De NS mag de 1ste klas wel pamperen hoor, geen probleem. Het gaat mij erom dat ze de 2de klas (is dat 95% van de reizigers?) compleet links laten liggen.
pi_113848998
De trein is prachtig als je ergens heen moet waar de auto sowieso lastig is(Amsterdam of Rotterdam) en je niet op tijd staat. Dus een dagje uit bijvoorbeeld, dan is de trein perfect. Geen zorgen waar je je auto laat of en daar ingebroken wordt, en je wordt gereden dus geen gestress over de wegen. En een vertraging van een kwartiertje is dan totaal niet interessant.
Maar owee als je op tijd staat en je moet met de trein. Je moet bijvoorbeeld je vlucht halen of je hebt een sollicitatiegesprek of een toelatingsexamen, maar de trein heeft een onbekende vertraging. Manmanman, wat een stress. ;(
Vooral ook omdat je er geen invloed kunt uitoefenen.
pi_113849901
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.

Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan, de intercity's simpelweg langer maken kan niet, omdat ze dan niet meer aan de perrons passen. Dat is deels opgelost met de dubbeldekkers, maar die perronlengte is op sommige stations een probleem aan het worden. En dan vooral in de middelgrote stations, die midden in het centrum liggen, waar je niet zo even een paar honderd meter erbij aan kan plakken. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113850697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.

http://www.sbb.ch/home.html

Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.

2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
Zwolle - Groningen is ~109 km per spoor, kost 57 minuten, en 16,50. Dat scheelt al heel wat minder dan die 50% die je noemt. Overigens doet de trein tussen Bern en Zurich (HB) er 1:07 over, en die stopt net als de Nederlandse intercity ook 1x onderweg.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113850771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:23 schreef Freak188 het volgende:

Ja? Ik zie een eerste klas nooit vol zitten.
Ik wel. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik er wat vaker zit. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:04:36 #263
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113857997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:

Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc.
Je betaalt te weinig, feitelijk kost de trein meer, maar dat wordt aangevuld door de belastingbetaler. Dus ook degenen die nooit met de trein reizen. Als je een kaartje koopt, koop je een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs.Je hebt geen enkele recht op een zitplaats, alleen als het beschikbaar is. De vervoerders hebben liever dat je buiten de spits reist en dat wordt ook aangemoedigd met kortingen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_113858098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wel. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik er wat vaker zit. ;)
oh ben je conducteur ?? haha
pi_113858465
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Da's makkelijker gezegd dan gedaan, de intercity's simpelweg langer maken kan niet, omdat ze dan niet meer aan de perrons passen.
Dat hoeft toch niet per se een probleem te zijn?
Gewoon instappen en dan binnenin de trein naar het deel lopen dat niet aan het perron kon staan.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:51:44 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113861737
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:14 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet per se een probleem te zijn?
Gewoon instappen en dan binnenin de trein naar het deel lopen dat niet aan het perron kon staan.
Dan staan de treins te lang stil op het perron
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:56:02 #267
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113861883
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan staan de treins te lang stil op het perron
|:( |:( |:(
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113861906
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:06 schreef macca728 het volgende:

oh ben je conducteur ?? haha
Nee. Overigens vind ik het niet lief van je dat je neerbuigend doet over dat beroep...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:11:22 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113862436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

|:( |:( |:(
Sorry, hele week engels gesproken op het werk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113862750
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.

http://www.sbb.ch/home.html

Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.

2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
De prijs die je daar voor Zwitserland noemt, is de Halbtax-prijs, dus met 50% korting, slimbo. Dus nog even keer twee doen. :')

En dan klopt mijn stelling wel degelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 19:21:18 ]
pi_113863804
Edit: post komt zomaar elders terecht... bizar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:02:21 #272
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113864577
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Paardelul !!!
pi_113864948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
hadden die ook vertraging ?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:10:42 #274
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113864975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Reden gewoon aan één stuk door zonder vertraging of tussenstops. Duitse degelijkheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:11:00 #275
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113864985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

hadden die ook vertraging ?
Ja, en sommige treinen gingen ook nog eens ergens anders naartoe dan werd gezegd
Paardelul !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')