Ik heb het zelden meegemaakt en als dat het geval is, dan zit de trein zo vol dat er niet eens kan worden gecontroleerd...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef macca728 het volgende:
Niet als een trein zo overvol is dat mensen op het perron achter moeten blijven.
Als de stoelen vol zitten met mensen die 1e klasse betaald hebben is dat uiteraard prima.quote:Trouwens 1e klas reizigers betalen net zo goed niet voor een zitplaats, dus wat is je argument ?
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan is een Nederlands eersteklas-kaartje nog niet eens zo duur als een tweedeklas-kaartje in Zwitserland.
Nee daarom zijn die cijfers van de NS over punctualiteit ook gekleurd want in bv Duitsland en Frankrijk (om over USA maar niet te spreken) zijn de reisafstanden veel groter dan in Nederland.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.
http://www.sbb.ch/home.html
Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.
2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
Nou nou... niet zo overspannen. Ik zeg nergens dat mij mening wet is. Ik vind dat de NS óf schappelijker moet zijn, óf voor meer zitplaatsen in 2de klas moet zorgen. Let wel: ik vind.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus de mening van de 2e klasse reiziger is wet en de mening van de 1e klasse reiziger... fuck it!
Huh?
Nee, je zegt dat ze de reiziger niet serieus nemen en zich niets aantrekken van de mening van de reiziger.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:50 schreef Freak188 het volgende:
Nou nou... niet zo overspannen. Ik zeg nergens dat mij mening wet is. Ik vind dat de NS óf schappelijker moet zijn, óf voor meer zitplaatsen in 2de klas moet zorgen. Let wel: ik vind.
Met grotere reisafstanden is het makkelijker om op het lange stuk een vertraging weer wat in te lopen. Dat is in kleinere landen met veel stops een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee daarom zijn die cijfers van de NS over punctualiteit ook gekleurd want in bv Duitsland en Frankrijk (om over USA maar niet te spreken) zijn de reisafstanden veel groter dan in Nederland.
Dan zullen kleinere landen beter scoren dan grotere.
Ja? Ik zie een eerste klas nooit vol zitten. Als 50% bezet is, is het veel. De NS mag de 1ste klas wel pamperen hoor, geen probleem. Het gaat mij erom dat ze de 2de klas (is dat 95% van de reizigers?) compleet links laten liggen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat ze de reiziger niet serieus nemen en zich niets aantrekken van de mening van de reiziger.
Het is heel simpel verklaarbaar waarom er relatief veel 1e klasse is. Mensen met een 1e klasse kaart reizen vaak zakelijk en daarom relatief vaak in de spits. Daarenboven meent de NS (terecht!) dat 1e klasse reizigers niet zouden hoeven te staan, althans, dat dat zoveel mogelijk beperkt dient te worden. Voor het bedrag dat de 1e klasse reiziger betaalt is dat ook realiseerbaar.
Ik ben met je eens dat de NS zoveel mogelijk stoelen moet regelen. Dat doen ze ook wel, buiten de spits heb je vrijwel altijd een zitplaats.
Maar dat een groot deel van de stoelen 1e klasse is, is m.i. volstrekt verklaarbaar en ook zeer terecht.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan, de intercity's simpelweg langer maken kan niet, omdat ze dan niet meer aan de perrons passen. Dat is deels opgelost met de dubbeldekkers, maar die perronlengte is op sommige stations een probleem aan het worden. En dan vooral in de middelgrote stations, die midden in het centrum liggen, waar je niet zo even een paar honderd meter erbij aan kan plakken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc. Een hele kleine service die ze kunnen bieden is de 1ste als 2de klas reiziger. Ze hoeven dat niet te doen, maar het is wel een teken dat ze de reiziger niet serieus nemen. Ze moeten (mijn inziens) zorgen voor voldoende stoelen in de 2de klas.
Het is inderdaad een oud staatsbedrijf, want ze trekken zich echt niks aan van de mening van de reiziger.
Zwolle - Groningen is ~109 km per spoor, kost 57 minuten, en 16,50. Dat scheelt al heel wat minder dan die 50% die je noemt. Overigens doet de trein tussen Bern en Zurich (HB) er 1:07 over, en die stopt net als de Nederlandse intercity ook 1x onderweg.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.
http://www.sbb.ch/home.html
Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.
2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
Ik wel. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik er wat vaker zit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:23 schreef Freak188 het volgende:
Ja? Ik zie een eerste klas nooit vol zitten.
Je betaalt te weinig, feitelijk kost de trein meer, maar dat wordt aangevuld door de belastingbetaler. Dus ook degenen die nooit met de trein reizen. Als je een kaartje koopt, koop je een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs.Je hebt geen enkele recht op een zitplaats, alleen als het beschikbaar is. De vervoerders hebben liever dat je buiten de spits reist en dat wordt ook aangemoedigd met kortingen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:08 schreef Freak188 het volgende:
Ik betaal genoeg, vind ik zelf. Ik betaal voor een 2de klas treinreis. Bij de NS gaat men er vanuit dat 2de klas ook betekend staan in gangpaden etc etc.
oh ben je conducteur ?? hahaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wel. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik er wat vaker zit.
Dat hoeft toch niet per se een probleem te zijn?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's makkelijker gezegd dan gedaan, de intercity's simpelweg langer maken kan niet, omdat ze dan niet meer aan de perrons passen.
Dan staan de treins te lang stil op het perronquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet per se een probleem te zijn?
Gewoon instappen en dan binnenin de trein naar het deel lopen dat niet aan het perron kon staan.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
Nee. Overigens vind ik het niet lief van je dat je neerbuigend doet over dat beroep...quote:
Sorry, hele week engels gesproken op het werkquote:
De prijs die je daar voor Zwitserland noemt, is de Halbtax-prijs, dus met 50% korting, slimbo. Dus nog even keer twee doen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou eens even gekeken op de zwitserse bahn site.
http://www.sbb.ch/home.html
Bern zurich 120 kilometer op zijn snelst maar 0.56 uur. In NL kan ik geen 120 KM binnen 1 uur afleggen met de trein. Als tegenhanger nemen we dan maastricht <> den bosch, de sneltste tijd die je daarop kan halen 1.26, 50% langzamer dan de NS.
2e klas vol tarief kosten voor 120 kilometer in zwitersland 19.50 euro, in NL 17.60 euro. Dus die aaname klopt ook niet.
hadden die ook vertraging ?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Reden gewoon aan één stuk door zonder vertraging of tussenstops. Duitse degelijkheid.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:02 schreef Anno2012 het volgende:
De treinreizigers in 40-45 hadden pas recht om te klagen.
Ja, en sommige treinen gingen ook nog eens ergens anders naartoe dan werd gezegdquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |