abonnement Unibet Coolblue
pi_113417111
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:

Werkzoekend # 45

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.

Voorbeeld:

Naam: Piet
Regio: Zeeland
Wat voor werk: Het liefst een horecabaan.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Moderator dinsdag 26 juni 2012 @ 16:36:58 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113417329
"Nee sorry we moeten eerst wachten tot er geld vrij komt"

-O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113417331
quote:
Altijd uitzonderingen hebben? Ik ken genoeg bedrijven die op basis van 2 gesprekken met iemand een profiel opmaken en kijken of hij/zij geschikt is en dan vervolgens niet om het diploma vragen.
Noem dan eens wat namen van bedrijven die het niet uitmaakt of je een hbo- of veterstrikdiploma hebt. En over welke functies praten we dan?
pi_113417402
In alle sollicitatiegesprekken die ik heb gehad (en dat zijn er ondertussen aardig wat) is me nog nooit naar een diploma gevraagd. Mensen gaan er gewoon van uit dat wat op je C.V. staat de waarheid is. Bovendien prikken ze er zo doorheen tijdens zo'n gesprek of je CV overeenkomt met de antwoorden die je geeft.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:38:38 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113417408
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:37 schreef Devv het volgende:

[..]

Noem dan eens wat namen van bedrijven die het niet uitmaakt of je een hbo- of veterstrikdiploma hebt. En over welke functies praten we dan?
Er wordt ALTIJD werk/denkniveau gevraagd. Nergens wordt GEEN opleiding gevraagd.
En of je nou HBO niveau door werk hebt of HBO niveau door opleiding, who fucking cares.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113417712
Ik heb donderdag een meedraai-dag. Bij een telefonisch verkoop bureau. Ik denk dat ik zo mogelijk nog zenuwachtiger ga worden, terwijl ik toch best een vlotte babbel kan hebben.

[ Bericht 58% gewijzigd door Sjeen op 26-06-2012 16:58:41 ]
pi_113418098
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
In alle sollicitatiegesprekken die ik heb gehad (en dat zijn er ondertussen aardig wat) is me nog nooit naar een diploma gevraagd. Mensen gaan er gewoon van uit dat wat op je C.V. staat de waarheid is. Bovendien prikken ze er zo doorheen tijdens zo'n gesprek of je CV overeenkomt met de antwoorden die je geeft.
Haal je opleiding eens van je cv. En kijk dan eens hoe vaak je op gesprek mag komen. Ik durf te wedden dat je minder vaak een uitnodiging zal krijgen.
pi_113418201
Mag volgende week eindelijk eens op gesprek. Wel een functie met te weinig uur maar t betaalt waarschijnlijk meer dan de bijstand :). Ze sturen me een heel informatiepakket op en daarna word ik overhoord in een gesprek van 1 uur :P
pi_113418240
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:51 schreef Devv het volgende:

[..]

Haal je opleiding eens van je cv. En kijk dan eens hoe vaak je op gesprek mag komen. Ik durf te wedden dat je minder vaak een uitnodiging zal krijgen.
Maar waarom zou ik dat doen? Uiteraard zet ik mijn opleidingen op mijn cv. Wil niet gelijk zeggen dat ik niet word afgewezen op functies vanwege mijn leeftijd, ervaring of opleiding hoor. Die mailtjes en telefoontjes krijg ik nog genoeg. Ik zeg alleen dat mij nog nooit naar bewijs is gevraagd of ik die cursus of opleiding wel heb gevolgd tijdens een gesprek.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2012 @ 16:55:49 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113418310
In WGR gaan we fatsoenlijk met elkaar om, hier dus ook...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_113418344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:55 schreef Sjeen het volgende:
In WGR gaan we fatsoenlijk met elkaar om, hier dus ook...
Dank je ;(
pi_113418386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Maar waarom zou ik dat doen? Uiteraard zet ik mijn opleidingen op mijn cv.
Een diploma maakt dus wel degelijk uit. Zonder een diploma zouden veel mensen niet eens een voet tussen de deur krijgen.
pi_113418426
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:57 schreef Devv het volgende:

[..]

Een diploma maakt dus wel degelijk uit.
Dat is ook niet mijn punt.
pi_113418468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:58 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat is ook niet mijn punt.
Maar mijn punt wel.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:03:01 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113418605
waar hebben jullie het over zeg :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113418663
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 17:03 schreef Maanvis het volgende:
waar hebben jullie het over zeg :D
Idd :D

Ik heb wellicht een baan! In dezelfde branche als nu, vind ik wat minder, maja ach werk is werk :P
~ Bonito La Risa ~
pi_113424461
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Aardig op leeftijd? Je bent 25 man!
Ik ben 32, en heb dat gevoel ook :'(.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_113426680
Er zijn in ieder geval genoeg banen in de ICT! Ik studeer vrijdag af (dan is mijn verdediging, puur een formaliteit want ik heb een 9 op mijn scriptie :9 ) en heb via internet al verschillende aanbiedingen gehad (9 in twee dagen om precies te zijn). Heb nog geen keuze gemaakt want ik wil eerst zelf even rond zoeken ;) .
pi_113426932
Vrijdag een sollicitatiegesprek! *O* in de kassen... nou ja, we zullen zien...
pi_113427151
Als je je inschrijft bij werk.nl voor een WW dan krijg je als eerste een werkplan. Deze moet je doorlezen en doorgeven via de website. Dat doorgeven werkt via Mijn taken, en dan klikken op Nu doorgeven.
Hoe zit het dan met sollicitatieactiviteiten? Je moet dus 4 sollicitaties per 28 dagen doen.. deze zit ook onder Mijn taken,
maar moet je dan pas als je 4 sollicitaties hebt gedaan, bij Mijn taken op Nu doorgeven klikken? of bij elke 1 sollicitatie? wat ik helemaal niet snap moet je je sollicitatiebrieven niet uploaden ergens op de site. ze moeten toch bewijs hebben dat je ook echt gesolliciteerd hebt? alvast bedankt voor jullie antwoorden :@
pi_113427703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:21 schreef EL_Presidente het volgende:
Als je je inschrijft bij werk.nl voor een WW dan krijg je als eerste een werkplan. Deze moet je doorlezen en doorgeven via de website. Dat doorgeven werkt via Mijn taken, en dan klikken op Nu doorgeven.
Hoe zit het dan met sollicitatieactiviteiten? Je moet dus 4 sollicitaties per 28 dagen doen.. deze zit ook onder Mijn taken,
maar moet je dan pas als je 4 sollicitaties hebt gedaan, bij Mijn taken op Nu doorgeven klikken? of bij elke 1 sollicitatie? wat ik helemaal niet snap moet je je sollicitatiebrieven niet uploaden ergens op de site. ze moeten toch bewijs hebben dat je ook echt gesolliciteerd hebt? alvast bedankt voor jullie antwoorden :@
Je krijgt een Excel-bestand, dat moet je bijhouden.

Verder is mij nooit op een sollicitatieplicht gewezen. Althans, niet in de zin dat ze het ook daadwerkelijk controleerden.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_113427982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:32 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Je krijgt een Excel-bestand, dat moet je bijhouden.

Verder is mij nooit op een sollicitatieplicht gewezen. Althans, niet in de zin dat ze het ook daadwerkelijk controleerden.
ik heb nooit een excel bestand gehad? :@
pi_113428488
Geen excel bestand...
Je moet het gewoon per sollicitatie doorgeven. Klik er maar eens op, dan krijg je verschillende opties.
pi_113430221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

ik heb nooit een excel bestand gehad? :@
Ik wel.

Lekker die eenduidigheid van het UWV :').
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_113430486
geldt een CV achterlaten op een website ook als sollicitatie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')