De 'vinder' is doorgaans vliegveldpersoneel dat wel weet waar informatie over de eigenaar te vinden is. Het vel ligt dan ook helemaal bovenop - niet te missenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, voor jou valt het wel mee, maar ik denk dat de vinder er toch een tijdje mee rondloopt voordat ie een koffer gaat openmaken.
vliegen niet met klm, met bulgaria airquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mooi
Dikke storing bij KLM trouwens.
Alle vluchten vertraagd.
Nou, 12 uur opgevouwen in een vliegtuig zitten is niet echt iets wat ik voor m'n lol doe hoor..quote:
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nou, 12 uur opgevouwen in een vliegtuig zitten is niet echt iets wat ik voor m'n lol doe hoor..
Ik moet (nog) niet vliegen voor m'n werk maar het gaat hier inderdaad allemaal economy. En van junior tot principal niveau Meeste vluchten richting zuid-oost azie dus ook wel 12 uur of meer..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
Hier is het bij 4+ uur sowieso business class.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik moet (nog) niet vliegen voor m'n werk maar het gaat hier inderdaad allemaal economy. En van junior tot principal niveau Meeste vluchten richting zuid-oost azie dus ook wel 12 uur of meer..
Ik ben er toch vrij zeker van dat ze dat niet doen, tenzij ze dat prive betalenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarbij het principal niveau zich natuurlijk laat upgraden richting business
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ben er toch vrij zeker van dat ze dat niet doen, tenzij ze dat prive betalen
Zou kunnen hoor, dat weet ik niet. Misschien dat ze dan de enkele keer dat ze alleen vliegen upgraden. 9 van de 10 keer gaat men in teams en weet zeker dat ze niet apart gaan zittenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
Zoveel gratis upgrades hoef je daarmee niet te verwachten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, veel vliegen en een frequent flyer programma doet ook meestal een hoop goeds.
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je voor het werk 12 uur moet vliegen mag ik toch aannemen dat je minstens in business class wordt gezet?
Ongelofelijk..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
Tegenwoordig laten veel bedrijven hun medewerkers Economy vliegen hoor.. zelfs op transatlantische vluchten. Bij ons vliegt zelfs hoger management vaker economy. Het is niet meer zo als 10-15 jaar geleden dat Business class standaard is overal.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik vlieg voor mijn werk, maar het liefst hadden ze een honden kennel voor me geregeld.
ik ben blij dat er nog geen discussies zijn om structureel cheap-ass bagger te vliegen als Iberia ofzo.quote:
Prive doe ik het ook alleen op punten, maar voor werk slaap ik op die 12-13 uur durende vluchten toch echt graag een normaal nachtje. In business is dat goed mogelijk, in economy gewoon veel minder. Ik boek ook meestal de red-eye, dan slaap ik lekker door de vlucht heen. Zo leuk is vliegen tenslotten niet. En het voordeel van de lounge is ook maar beperkt, die skip ik toch meestal.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:03 schreef bunnahabhain het volgende:
[..]
ik ben blij dat er nog geen discussies zijn om structureel cheap-ass bagger te vliegen als Iberia ofzo.
op zich, voor mij hoeft die BC ook niet zo, enigste wat ik fijn zou vinden op langere vluchten is wat extra beenruimte omdat ik groot ben.
de rest interesseert mij eigenlijk niet zoveel, vanwege mijn status heb ik mooi toegang tot de BC lounche da's wel lekker om even te chillen, de rest, doet mij niet zo. privé zou ik het ook niet vliegen.
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef kwiwi het volgende:
Ik stop zelf altijd een A4tje in m'n koffer met een naam, emailadres en telefoonnummer waar ik op te bereiken ben als iemand de koffer heeft gevonden.
Schrijf nooit je eigen adres erop (!)
Poeh, da's bij mij ook niet zo idd. Premium Economy is dan vaak weer geen probleem en dat vliegt op zich ook prima.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier is het bij 4+ uur sowieso business class.
De reden is dat een onbekende in de trein of de bus onderweg naar Schiphol je adres van het label zou kunnen lezen. Diegene kan dan een inbraak plannen met de aanname dat er niemand thuis is de komende dagen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:08 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?
De echte reden dat je niet je eigen adres op je tas moet plakken, is natuurlijk dat je tas dan naar je huis wordt gestuurd, in plaats van naar je vakantieadres!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:13 schreef jaco het volgende:
[..]
De reden is dat een onbekende in de trein of de bus onderweg naar Schiphol je adres van het label zou kunnen lezen. Diegene kan dan een inbraak plannen met de aanname dat er niemand thuis is de komende dagen.
De kans hierop lijkt niet zo vreselijk hoog, maar ik houd er zelf ook rekening mee. Ik bevestig het label pas na aankomst op de luchthaven.
Ik meen ook dat labels en etiketten aan je koffer de aandacht trekken van zakkenrollers. Dit geeft het signaal dat je net gearriveerd bent en mogelijk gedesorienteerd in een onbekende omgeving. Ik haal daarom altijd alles van mijn koffer af, direct na de douane passage.
Dat is jouw reden, maar je mag die wat mij betreft 'echt' noemenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De echte reden dat je niet je eigen adres op je tas moet plakken, is natuurlijk dat je tas dan naar je huis wordt gestuurd, in plaats van naar je vakantieadres!
Hoe weet je dan op welk moment de koffer gevonden is? Zonder label kunnen ze geen kontakt met je opnemen.quote:Ik doe zelf trouwens nooit een label aan m'n tas. Mocht de tas kwijtraken, dan kan ik hem op het vliegveld wel komen ophalen, denk ik zo (nog nooit iets kwijtgeraakt).
Omdat het een visitekaartje voor inbrekers is als het duidelijk zichtbaar aan je koffer zit (me verteld door politie). Hoewel mensen tegenwoordig ook alles op facebook e.d. zetten dus wellicht zijn inbrekers luier geworden en doen ze de voorbereiding nu liever via de computerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:08 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af waarom je dat laatste zo specifiek meldt?
Als je koffer niet van de band rolt bij aankomst ga je natuurlijk met je bagagebewijs (wat meestal op de achterkant van je boardingpass geplakt wordt) naar de balie van de afhandelaar. Hier vul je een formuliertje in met je contactgegevens, en vervolgens gaan ze op zoek naar je koffer adv. de bagage tracing code die op de bagtag met barcode staat die ze bij het inchecken aan je tas hangenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 05:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe weet je dan op welk moment de koffer gevonden is? Zonder label kunnen ze geen kontakt met je opnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |