abonnement Unibet Coolblue
pi_109581304
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 maart 2012 @ 20:38:15 #2
862 Arcee
Look closer
pi_109581647
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Dat was ook zo'n eyeopener voor mij ja :Y
Ik denk dan altijd aan deze post van shmoopy. _O_
pi_109581764
Herken veel in OP. Heb zelf helaas geen toevoegingen.
pi_109584457
Pas een paar jaar geleden ontdekte ik hoe ik mijn shirt in 1 beweging kan uittrekken door met gekruiste armen de onderkant van het shirt vast te pakken en zo over mijn hoofd te doen. Veel mensen doen dat maar ik kreeg het voorheen nooit voor elkaar. Mijn armen gingen altijd in de knoop. :P
pi_109584868
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:27 schreef bl_henkie2 het volgende:

[..]

Maar je heb wel veel Hitler restaurants en bars in Azie
http://www.who-sucks.com/(...)med-bars-restaurants

In dit geval is onbekend niet altijd onbemind.
Che wordt in het Westen geromantiseerd als een vrijheidsstrijder.Je kan rustig met een t-shirt met CCCP rondlopen terwijl het ondenkbaar is met een hakenkruis, ondanks het feit dat de sovjet unie onder Stalin miljoenen meer slachtoffers had gemaakt dan het nazi regime.

Het heeft me ook jaaaaaaaaaren gekost voordat ik realiseerde dat alles in het leven niet zwart op wit is.
Ghandhi en moeder Teresa waren ook bepaald geen lieverdjes.
Net als een paar grote figuren uit de bijbel, zijn velen pas op oudere leeftijd tot inkeer gekomen. Ghandi ook, die werd pas activist toen hij zelf grondig gediscrimineerd en vernederd werd. Eerder was hem zulks niet echt opgevallen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:56:10 #6
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_109585986
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:29 schreef vencodark het volgende:
Pas een paar jaar geleden ontdekte ik hoe ik mijn shirt in 1 beweging kan uittrekken door met gekruiste armen de onderkant van het shirt vast te pakken en zo over mijn hoofd te doen. Veel mensen doen dat maar ik kreeg het voorheen nooit voor elkaar. Mijn armen gingen altijd in de knoop. :P
Vroeger deed ik dat ook altijd. Nu niet meer....je shirt zit dan binnenstebuiten en dat vind ik dus gewoon kut!!
pi_109586124
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:56 schreef Beavis het volgende:

[..]

Vroeger deed ik dat ook altijd. Nu niet meer....je shirt zit dan binnenstebuiten en dat vind ik dus gewoon kut!!
m

Nu grijp je m achterin je nek, zeker?
pi_109586439
Onzin. Je hebt het dan nog vast en kan het gelijk omkeren.

O ja, achterin vasthouden en net zo lang sjorren tot hij uit is. Toen ik dat zag doen, begreep ik waarom herenkleding veel steviger genaaid is dan dameskleding.
pi_109587101
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:56 schreef Beavis het volgende:

[..]

Vroeger deed ik dat ook altijd. Nu niet meer....je shirt zit dan binnenstebuiten en dat vind ik dus gewoon kut!!
Je kan een shirt dat binnenstebuiten zit met één beweging aantrekken hoor. Steek je hoofd in de kraag en trek hem over je hoofd heen, dan zit ie weer goed. Let wel op dat ie niet achterstevoren komt.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_109591514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:03 schreef Teslynd het volgende:
Onzin. Je hebt het dan nog vast en kan het gelijk omkeren.

Exact. Is dus nooit binnenstebuiten. Doe mijn shirt niet meer anders uit. Toen ik het kon, vond ik het ook gewoon leuk om te doen. :P Toen was ik toch al 23 ofzo.
pi_109593582
Bij Congo/Zaïre moet je Democratische Republiek erbij zetten,want er zijn 2 Congo's. :*

Naam werd al vaak veranderd: Belgisch Kongo(pre 1960)> Zaïre(1960/65) >Democratische Republiek Congo(1997-tot nu,RDC op zijn Frans). :+

* Blue_Panther_Ninja zelf is geboren in Kinshasa. *O*

Militaire geschiedenis van Frankrijk, ik dacht jarenlang dat de meeste gevechten in Asterix & Oblix verzonnen waren.Blijkt het gewoon waar te zijn. _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 28-03-2012 00:32:26 ]
pi_109595102
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:29 schreef vencodark het volgende:
Pas een paar jaar geleden ontdekte ik hoe ik mijn shirt in 1 beweging kan uittrekken door met gekruiste armen de onderkant van het shirt vast te pakken en zo over mijn hoofd te doen. Veel mensen doen dat maar ik kreeg het voorheen nooit voor elkaar. Mijn armen gingen altijd in de knoop. :P
Grappig, doe ik tegenwoordig ook. :D Kan me eigenlijk niet eens meer herinneren hoe ik 't vroeger deed, en wanneer ik nou omgeschakeld ben, maar volgens mij niet eens zo lang geleden..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:47:07 #13
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_109597684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 00:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Bij Congo/Zaïre moet je Democratische Republiek erbij zetten,want er zijn 2 Congo's. :*

Naam werd al vaak veranderd: Belgisch Kongo(pre 1960)> Zaïre(1960/65) >Democratische Republiek Congo(1997-tot nu,RDC op zijn Frans). :+
In het Engels is het ook verwarrend, dan heb je Republic of the Congo (Brazzaville) en Democratic Republic of the Congo (Kinshasa)
Ok stelletje hokboeren
pi_109598738
M'n vader (65+) net: Hij dacht dat in een bulbsteven alle radar enzo was ondergebracht (hij bedoelde waarschijnlijk de sonar) en dat zoiets heel modern was. Na wat zoeken kwam hij erachter dat de bulbsteven al sinds 1900 bestaat en hij was zeer verontwaardigt dat hij dat al die tijd niet heeft geweten! _O-
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:52:43 #15
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_109599371
Deze kwam voorbij in Funny links, pics & clips:
pi_109599425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:52 schreef ArtistA het volgende:
Deze kwam voorbij in Funny links, pics & clips:
[ afbeelding ]
Haha nooit geweten :D
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 10:55:30 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109599466
Hoe kun je dat nou fout doen :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:59:28 #18
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_109599593
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:52 schreef ArtistA het volgende:
Deze kwam voorbij in Funny links, pics & clips:
[ afbeelding ]
Make? :?
I________have become. Comfortably numb.
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:00:18 #19
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_109599629
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe kun je dat nou fout doen :?
Ik kauwde het er ook altijd af :').
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:15:04 #20
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_109600145
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:59 schreef AbXorb het volgende:

[..]

Make? :?
Het is een video over hoe Toblerone wordt gemaakt. In die video komt dat fragment even voorbij:

En hoe spiegels gemaakt worden:
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:23:43 #21
371030 Bijstandsuitkering
Tijd voor een boventitel
pi_109600487
The awkward moment when your parents tell you Sinterklaas doesn't exist.

Niks te melden.
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:25:55 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109600583
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe kun je dat nou fout doen :?
Gewoon het stukje vastpakken en afbreken? Dat lijkt me veel effectiever, anders zit het stukje knel tussen "rol" en duim, daar schiet je toch niets mee op?
censuur :O
pi_109600775
In dat andere topic ging het erover dat mensen het met hun tanden afbijten, dan krijg je telkens die punt in je verhemelte. ;)
pi_109601604
Ik ben er nog niet zo heel lang achter gekomen dat je op pakken houdbare melk zo'n kartelrandje had om het te openen. Voorheen zat ik altijd ongelooflijk te kutten om dat pak open te krijgen
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:51:11 #25
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_109601645
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:50 schreef Markitos81 het volgende:
Ik ben er nog niet zo heel lang achter gekomen dat je op pakken houdbare melk zo'n kartelrandje had om het te openen. Voorheen zat ik altijd ongelooflijk te kutten om dat pak open te krijgen
Dat kartelrandje is ook geen garantie voor succes hoor. Hoe vaak ik niet dat pak helemaal opengereten heb :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')