abonnement Unibet Coolblue
pi_108898025




En vergeet het zwarte goud niet :9 foto door ShadyLane



Voor iedereen die zich in Ierland bevindt, overweegt om naar dit mooie eiland te vertrekken of gewoon in Ierland geïnteresseerd is.





Vorige topics:
Ierland
Ierland #2
Ierland #3
Ierland #4 - Póg mo Thóin

TRV-topics:
Éireann (oftewel Ierland)
Éireann (oftewel Ierland) #2
Éireann (oftewel Ierland) #3
Éireann (oftewel Ierland) #4
Éireann (oftewel Ierland) #5

TRV-topics over de hoofdstad:
Dublin
Dublin #2
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:56:30 #2
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_108927400
Geweldig land om op vakantie te gaan, dat Ierland! *)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:21:26 #3
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_108928227
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 23:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Geweldig land om op vakantie te gaan, dat Ierland! *)
Dan moet je dat mededelen in het vakantietopic voor ierland. Niet in het emigratietopic. Wij gaan er niet meer op vakantie, aangezien we er wonen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_108928573
emigreren is wel een groot woord ;-) ik vind mezelf een expat, blijf hier een aantal jaar en dan ga ik verder.
Al ben ik mn appartement wel aan het inrichten met kleine persoonlijke details.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_109022531
Trouwens, wie er met het Bike-2-Work plan een fiets wil kopen: http://www.bear-bicycles.com/ erg gave fietsen, handgemaakt in Amsterdam :D
In een zij straatje van Pearse Street te vinden: http://maps.google.ie/map(...)29471,33.815918&z=16
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_109028965
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:46 schreef PeuRac het volgende:
Trouwens, wie er met het Bike-2-Work plan een fiets wil kopen...
Ik heb met bike 2 work vorig jaar een Italiaan gehaald bij Cyclebike



Dus als je me ziet rijden, ff zwaaien!
pi_109029407
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:32 schreef PeuRac het volgende:
emigreren is wel een groot woord ;-) ik vind mezelf een expat, blijf hier een aantal jaar en dan ga ik verder.
Al ben ik mn appartement wel aan het inrichten met kleine persoonlijke details.
Daar kan ik me helemaal in vinden, emigreren associeer ik met voor altijd naar Canada of Australie... niet met 40 minuten vliegen naar twee landen verderop omdat dat op een dag ff goed uitkwam.
pi_109035843
quote:
6s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:37 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik heb met bike 2 work vorig jaar een Italiaan gehaald bij Cyclebike

[ afbeelding ]

Dus als je me ziet rijden, ff zwaaien!
waar woon jij eigenlijk ergens? Ik woon achter Coppers. Bij mij op het werk hebben ze (nog) geen B2w helaas. Dus mijn fiets moet nog ff wachten.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:39:15 #9
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109037814
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:44 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Daar kan ik me helemaal in vinden, emigreren associeer ik met voor altijd naar Canada of Australie... niet met 40 minuten vliegen naar twee landen verderop omdat dat op een dag ff goed uitkwam.
Ik ben wel degelijk geemigreerd. Ik ga NOOIT meer terug naar Nederland. Voor geen 100 miljoen.En ik ben niet naar Ierland vertrokken omdat 'het goed uitkwam' maar omdat het MIJN land is en ik me er meer thuisvoel dan in nederland. Nederland mag wat mij betreft genuked worden.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_109038950
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ben wel degelijk geemigreerd. Ik ga NOOIT meer terug naar Nederland. Voor geen 100 miljoen.En ik ben niet naar Ierland vertrokken omdat 'het goed uitkwam' maar omdat het MIJN land is en ik me er meer thuisvoel dan in nederland. Nederland mag wat mij betreft genuked worden.
dat heb ik totaal andersom, ik zit hier omdat mn werk hier is. Als ik ergens anders heen moet, of ga, zal ik het niet missen. Dit is tot nu toe, om te wonen, wel de minste plek voor mij.

Ik ben ook wel bezig om met maximaal twee jaar verder of eventueel terug te gaan. Simpele dingen als dat internet nu al 7 werken duurt, Vinden ze hier heel normaal, ik vind dat onacceptabel. Zo zijn er veel meer, geen fatsoenlijke bank te vinden waarbij er een werkbaar internet bankier systeem is, etc.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_109042121
Ja, precies. Dat soort dingen heb ik me ook wel aan geërgerd toen ik er nog niet zo lang was. Maar het is verder wel een mooi land, dat zeker. Mijn familie vindt het dan ook zonde dat ik wegga, maar dan leg ik ze ook altijd maar uit dat hier op vakantie zijn idd een stuk leuker is dan hier wonen.

Maar ik heb er zeker geen moment spijt van gehad. Het is niet te ver van Nederland, er is veel moois om me heen (Glendalough is al heel dichtbij bijvoorbeeld) en Oxegen een paar jaar geleden was bijvoorbeeld ook echt een stuk gezelliger dan Lowlands — al vond ik dat in 2009 tegenvallen maar ws was dat omdat de gemiddelde leeftijd wel erg naar beneden aan het gaan was. ;(

Ik ben teveel aan vrienden en familie in Nederland gehecht om het land permanent te verlaten dus ik blijf dichtbij en kom er ook wel een keer terug.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:52:57 #12
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109044280
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 02:14 schreef PeuRac het volgende:

[..]


Ik ben ook wel bezig om met maximaal twee jaar verder of eventueel terug te gaan. Simpele dingen als dat internet nu al 7 werken duurt, Vinden ze hier heel normaal, ik vind dat onacceptabel.
Geen last van gehad laatste keer. Op maandag besteld, op donderdag geinstalleerd.
quote:
Zo zijn er veel meer, geen fatsoenlijke bank te vinden waarbij er een werkbaar internet bankier systeem is, etc.
Dan heb je niet goed gezocht want Permanent TSB heeft een heel acceptabele en werkbare vorm van internetbankieren.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_109044707
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:52 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Geen last van gehad laatste keer. Op maandag besteld, op donderdag geinstalleerd.
Dan heb je geluk als ik de meesten mag geloven hier op het werk. En het is niet eens de specifieke dingen, het totaal plaatje maakt het gewoon niet prettig.
quote:
[..]

Dan heb je niet goed gezocht want Permanent TSB heeft een heel acceptabele en werkbare vorm van internetbankieren.
Daar ga ik dan maar eens even naar kijken, ben AIB wel zat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:29 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, precies. Dat soort dingen heb ik me ook wel aan geërgerd toen ik er nog niet zo lang was. Maar het is verder wel een mooi land, dat zeker. Mijn familie vindt het dan ook zonde dat ik wegga, maar dan leg ik ze ook altijd maar uit dat hier op vakantie zijn idd een stuk leuker is dan hier wonen.

Maar ik heb er zeker geen moment spijt van gehad. Het is niet te ver van Nederland, er is veel moois om me heen (Glendalough is al heel dichtbij bijvoorbeeld) en Oxegen een paar jaar geleden was bijvoorbeeld ook echt een stuk gezelliger dan Lowlands — al vond ik dat in 2009 tegenvallen maar ws was dat omdat de gemiddelde leeftijd wel erg naar beneden aan het gaan was. ;(

Ik ben teveel aan vrienden en familie in Nederland gehecht om het land permanent te verlaten dus ik blijf dichtbij en kom er ook wel een keer terug.
Ierland is super mooi, wanneer ik buiten Dublin ben geniet ik compleet van het land. Recentelijk een conferentie gehad in Kilkenny, ongelofelijk mooie omgeving. Verder huur ik regelmatig een auto om de stad uit te gaan.

Alleen heb ik die behoefte nooit gehad in andere steden tot nu toe.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_109056156
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 23:38 schreef PeuRac het volgende:

[..]

waar woon jij eigenlijk ergens? Ik woon achter Coppers...
Ticknock, D18, Coppers zegt me niets helaas
pi_109056241
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:10 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ticknock, D18, Coppers zegt me niets helaas
Als ik dat opzoek, lijkt het helemaal buiten D te liggen? Coppers, is in het cenrtum vlakbij St. Stephens Green.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_109056296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ben wel degelijk geemigreerd. Ik ga NOOIT meer terug naar Nederland. Voor geen 100 miljoen.En ik ben niet naar Ierland vertrokken omdat 'het goed uitkwam' maar omdat het MIJN land is en ik me er meer thuisvoel dan in nederland. Nederland mag wat mij betreft genuked worden.
[trollmode]Emigreren is MINSTENS 8 uur vliegen van NL, anders is het gewoon net over de grens wonen. Als je buren weten wat de hoofdstad van NL is telt het gewoon niet [/trollmode]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:36:37 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109070335
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:14 schreef Tennessee het volgende:

[..]

[trollmode]Emigreren is MINSTENS 8 uur vliegen van NL, anders is het gewoon net over de grens wonen. Als je buren weten wat de hoofdstad van NL is telt het gewoon niet [/trollmode]
Dan telt het niet :) Mij een rotzorg. Als ik maar nooit meer naar Nederland hoef te remigreren. :P Overigens zal ik 100% zeker, als de tijd daar is, het mij toekomende deel van de AOW claimen. Mocht ie tegen die tijd nog bestaan. Ik heb 26 jaar lang voor van alles en nog wat premie afgedragen in Nederland, en ik zal potdomme niet meemaken dat ik nooit eens ergens van profiteer.

[ Bericht 13% gewijzigd door ElizabethR op 13-03-2012 22:45:51 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_109073674
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:13 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als ik dat opzoek, lijkt het helemaal buiten D te liggen? Coppers, is in het cenrtum vlakbij St. Stephens Green.
Ik zit echt aan de absolute zuidrand, tegen de helling van de Dublin Mountains op en zie van mijn balkon dat uitkijkt naar het zuiden dus alleen maar die Dublin Mountains. Van de andere kant van het gebouw, als je naar het noorden kijkt zie je heel Dublin liggen en op een heldere dag zelfs het vliegveld wat ten noorden van Dublin ligt.

Ik had daarstraks even foto's gemaakt maar om de een of andere reden lukt het me niet die weer te geven :(
pi_109073818
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dan telt het niet :) Mij een rotzorg. Als ik maar nooit meer naar Nederland hoef te remigreren. :P Overigens zal ik 100% zeker, als de tijd daar is, het mij toekomende deel van de AOW claimen. Mocht ie tegen die tijd nog bestaan. Ik heb 26 jaar lang voor van alles en nog wat premie afgedragen in Nederland, en ik zal potdomme niet meemaken dat ik nooit eens ergens van profiteer.
Waarom ben je zo boos op Nederland?
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:33:55 #20
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109093412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:38 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Waarom ben je zo boos op Nederland?
Wek ik die indruk? Nee, op Nederland ben ik niet boos. Op de verharde en egoïstische nederlandse maatschappij wel. Ik hou van de nederlandse landschappen en prachtige steden met de karakteristieke architectuur. Maar de kutmentaliteit van de gemiddelde nederlander kan me echt gestolen worden, en hoewel Ierland qua mentaliteit nog ergens in de jaren 50 vertoeft, gaat het rap dezelfde kant op als in Nederland en moet ik straks dus echt nog eens naar het uiterste puntje van Alaska emigreren om van mensen verlost te raken. Ik eindig vast als kluizenaar met een superinternetverbinding :D
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:51:31 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109197754
Happy Paddy's Day ya Irish hoodlums! >:O

reset
pi_109209209
Fijne St Pats!
pi_109221591
Zo, die parade was echt compleet 'random' zoals een Zweeds/Amerikaanse vriend omschreef. Ik vond het vooral erg vaag. Ik denk dat je compleet dronken/stoned of andere geestverruimende middelen nodig hebt om t boeiend te vinden.

Nu moet ik alleen wel interessant over die parade kunnen praten, heb donderdag een date met iemand van de organisatie :X
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 18 maart 2012 @ 02:36:06 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109222377
Waar ben jij geweest dan? Want de Dubs parade was echt FAN-TAS-TISCH.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_109225249
Jij bent naar Dublin toe gekomen? Of heb je 'm net als ik op TV bekeken?

Ik wilde 'm eigenlijk wel eens in het echt zien maar ik kon niet naar buiten ivm werk. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')