abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:01:11 #101
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109625078
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef bloemvisje het volgende:
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
- edit: ik dacht dat je altijd door het winkelgedeelte kwam, maar M lijkt inderdaad afgeschermd te zijn op de plattegrond.
pi_109626224
Beste forumleden,

In juni vliegen we met een aantal vrienden naar Rimini.
Het is niet de eerste keer dat we vliegen, maar het is wel de aller eerste keer dat we niet via een fysiek reisbureau geboekt hebben.
De reisorganisatie RunaTravel s.r.l. heeft de tickets verzorgt.
Deze hebben ze weer geboekt via RiminiGO, en de vliegmaatschappij is Windjet.
Ik vraag het even hier omdat ze heel erg slecht Engels spreken.

- Nu kreeg ik een mail met een link, waarop ik doorverwezen werd naar de pagina met het E-Ticket.
Deze moest ik afdrukken.

- Het E-Ticket is voor 6 personen en beslaat maar 1A4'tje. Verder staan er alleen voor- en achternamen op (dus geen BSN-nummer, geboortedatum of iets dergelijks.)

- De enige nutte informatie die te zien is op het e-ticket zijn de vertrektijden en aankomsttijden.
Verder staat er nog een vluchtnummer op.

De reisorganisatie die voor ons geboekt heeft, weet van mij ook niks meer dan mijn voor- en achternaam. Zij vertelde dat dit onnodig is en dat hun voor het boeken alleen de namen nodig hadden zoals deze op het identiteitsbewijs stonden.

Is dit allemaal in orde en wat moet ik nu precies bij het vliegveld doen?

Hartelijk dank voor jullie hulp!
pi_109626396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef bloemvisje het volgende:
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109626560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:19 schreef ferdiliciouse het volgende:
Beste forumleden,

In juni vliegen we met een aantal vrienden naar Rimini.
Het is niet de eerste keer dat we vliegen, maar het is wel de aller eerste keer dat we niet via een fysiek reisbureau geboekt hebben.
De reisorganisatie RunaTravel s.r.l. heeft de tickets verzorgt.
Deze hebben ze weer geboekt via RiminiGO, en de vliegmaatschappij is Windjet.
Ik vraag het even hier omdat ze heel erg slecht Engels spreken.

- Nu kreeg ik een mail met een link, waarop ik doorverwezen werd naar de pagina met het E-Ticket.
Deze moest ik afdrukken.

- Het E-Ticket is voor 6 personen en beslaat maar 1A4'tje. Verder staan er alleen voor- en achternamen op (dus geen BSN-nummer, geboortedatum of iets dergelijks.)

- De enige nutte informatie die te zien is op het e-ticket zijn de vertrektijden en aankomsttijden.
Verder staat er nog een vluchtnummer op.

De reisorganisatie die voor ons geboekt heeft, weet van mij ook niks meer dan mijn voor- en achternaam. Zij vertelde dat dit onnodig is en dat hun voor het boeken alleen de namen nodig hadden zoals deze op het identiteitsbewijs stonden.

Is dit allemaal in orde en wat moet ik nu precies bij het vliegveld doen?

Hartelijk dank voor jullie hulp!
Voor de meeste vluchten binnen Europa heb je alleen maar een naam nodig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ken ik Windjet niet, dus heb ik geen idee hoe hun tickets werken. Over het algemeen neem ik nooit meer dan een paspoort mee als ik aan de balie verschijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109626688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef Felixa het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
pi_109626892
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Voor de meeste vluchten binnen Europa heb je alleen maar een naam nodig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ken ik Windjet niet, dus heb ik geen idee hoe hun tickets werken. Over het algemeen neem ik nooit meer dan een paspoort mee als ik aan de balie verschijn...
Oke! Prima, bedankt voor je reactie! :)
pi_109626941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef bloemvisje het volgende:

[..]

Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
Nooit op gelet eerlijk gezegd... maar kan me indenken van wel.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 maart 2012 @ 21:36:53 #108
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109627289
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef Felixa het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Vorig jaar zomer kon ik nog gewoon naar de winkels achter de paspoortcontrole :o Vloog ook met easyjet. Als je ingechecked bent bij balie 30 of zo ga je gewoon naar balie 10 en daar door de controle. Dan ga je lekker shoppen en naar gate G. Vanaf daar kan je naar de gates H en M. Je moet dan wel op de tijd letten want er staat vaak een enorme rij bij de bagagecontrole daar. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles woensdag 28 maart 2012 @ 21:37:22 #109
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109627316
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef bloemvisje het volgende:

[..]

Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
Weinig, wat drinken en wat snoep. Meer niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_109627565
quote:
11s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Vorig jaar zomer kon ik nog gewoon naar de winkels achter de paspoortcontrole :o Vloog ook met easyjet. Als je ingechecked bent bij balie 30 of zo ga je gewoon naar balie 10 en daar door de controle. Dan ga je lekker shoppen en naar gate G. Vanaf daar kan je naar de gates H en M. Je moet dan wel op de tijd letten want er staat vaak een enorme rij bij de bagagecontrole daar. :D
Ik vloog in december naar Berlijn via de M-pier en toen moest je door de handbagagecontrole ter hoogte van balie 30. Het zag er toen wel uit alsof ze aan het verbouwen, dus misschien is dat sinds de zomer veranderd.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109628547
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Als je op de plattegrond kijkt

http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm

dan is er wel een opening van de G-gates naar de M-gates. Maar ik weet dus niet zeker of ik de handbagage controle bij de G-gates kan doen. Ik hoop het, want is wel erg jammer als ik alle winkels misloop.
pi_109643395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:54 schreef bloemvisje het volgende:
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Als je op de plattegrond kijkt

http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm

dan is er wel een opening van de G-gates naar de M-gates. Maar ik weet dus niet zeker of ik de handbagage controle bij de G-gates kan doen. Ik hoop het, want is wel erg jammer als ik alle winkels misloop.
Die opening is bedoeld voor reizigers naar Non-Schengen landen. Deze reizigers, bijvoorbeeld naar de UK, krijgen een H-gate aangewezen. Dit is gewoon dezelfde gate als de M-gate met hetzelfde nummer, maar de looproute er naar toe is anders. Van de Non-Schengen reizigers moet namelijk het paspoort worden gekontroleerd, zodat ze eerst door de paspoortkontrole van Departure Lounge 3 worden gestuurd. Hun voordeel is dat ze ook kunnen shoppen in Lounge 3.

Ik raad af om via Lounge 3 te lopen zodat je daar kunt shoppen. De paspoort kontrole houdt je waarschijnlijk al tegen. Maar zelfs al laten die je door dan kun je in de budget terminal niet van de H-gang naar een M -gate omdat ze dit met gesloten deuren gescheiden houden.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:02:49 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109673001
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:34 schreef jaco het volgende:

[..]

Die opening is bedoeld voor reizigers naar Non-Schengen landen. Deze reizigers, bijvoorbeeld naar de UK, krijgen een H-gate aangewezen. Dit is gewoon dezelfde gate als de M-gate met hetzelfde nummer, maar de looproute er naar toe is anders. Van de Non-Schengen reizigers moet namelijk het paspoort worden gekontroleerd, zodat ze eerst door de paspoortkontrole van Departure Lounge 3 worden gestuurd. Hun voordeel is dat ze ook kunnen shoppen in Lounge 3.

Ik raad af om via Lounge 3 te lopen zodat je daar kunt shoppen. De paspoort kontrole houdt je waarschijnlijk al tegen. Maar zelfs al laten die je door dan kun je in de budget terminal niet van de H-gang naar een M -gate omdat ze dit met gesloten deuren gescheiden houden.
De marechaussee houdt je niet specifiek tegen, die vragen niet altijd naar een vliegticket, slechts naar het paspoort, wel wordt door het personeel van Schiphol deze reizigers tegengehouden bij de ingang van de paspoortcontrole als je geen goed ticket hebt en wordt je naar de juiste plek doorverwezen, maar omdat het ticket niet gescand wordt is deze controle niet waterdicht en glipt er wel eens iemand ongemerkt doorheen.

Je kunt echter vanaf de H-Gates niet naar de M-Gates, in theorie kan dat wel omdat er deuren zijn vanwaar je als personeel eenvoudig kan switchen, maar passagiers kunnen en mogen daar geen gebruik van maken. Hierop wordt geen uitzondering gemaakt, en de manier waarop de draaideuren zijn omgezet is dit ook niet ongestraft mogelijk ook al zou het personeel dat willen, dit wordt onder meer bewaakt met camera's dus het scannen van de pas van een personeelslid en dan een passagier door die draaideur laten gaan zal het einde van de carričre van de luchthavenmedewerker betekenen.

Overigens, ik vind de M-pier altijd wel fijn, ik kan prima 40 minuten voor vertrek op Schiphol aankomen en door de relatief lage hoeveelheid van vluchten is het nooit druk bij de veiligheidscontrole en ben je er zo doorheen, dit is wel anders dan bij de A-B-C pieren waar je in de avonduren altijd in een gigantische rij staat, al gebied eerlijkheid te zeggen dat ook dat eigenlijk ook wel snel gaat, maximaal 15 minuten, maar dat is toch langer als bij de M-pier.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109732343
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:02:44 #115
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109732376
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:01 schreef Dobbs het volgende:
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.
Alleen op de heenreis moet je je bagage ophalen en opnieuw afgeven, op de terugweg niet.
pi_109732467
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Alleen op de heenreis moet je je bagage ophalen en opnieuw afgeven, op de terugweg niet.
Oké, bedankt voor snelle reactie. :) Best vreemd eigenlijk, want waarom is van Nederland naar de VS reizen dan anders dan van Costa Rica naar de VS?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:25:29 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109732852
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:07 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor snelle reactie. :) Best vreemd eigenlijk, want waarom is van Nederland naar de VS reizen dan anders dan van Costa Rica naar de VS?
O sorry, ik was wat te snel, dacht dat je bedoelde of je in Chicago bij het verlaten van de VS ook je bagage opnieuw moest ophalen. Dat hoeft dus niet :P

Maar bij het inkomen van de VS in Houston zou het inderdaad best kunnen dat je je bagage wel opnieuw moet inchecken, omdat je van een internationale vlucht komt. Maar goed, 1.5 uur zou wel moeten lukken. Ik ben zelfs op JFK, EWR en IAD vaak in maximaal een uur en 15 minuten van gate tot gate.
pi_109733120
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O sorry, ik was wat te snel, dacht dat je bedoelde of je in Chicago bij het verlaten van de VS ook je bagage opnieuw moest ophalen. Dat hoeft dus niet :P

Maar bij het inkomen van de VS in Houston zou het inderdaad best kunnen dat je je bagage wel opnieuw moet inchecken, omdat je van een internationale vlucht komt. Maar goed, 1.5 uur zou wel moeten lukken. Ik ben zelfs op JFK, EWR en IAD vaak in maximaal een uur en 15 minuten van gate tot gate.
Haha oké, nu is het helder. :) Ik zie het wel dan op de terugreis, die is ook minder belangrijk dan mijn heenreis. Maar thanks iig.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:55:44 #119
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_109736713
[quote]5s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:01 schreef Dobbs het volgende:
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.

Als je internationaal -VS- internationaal vliegt hoef je de koffers niet opnieuw in te checken. Je krijgt dan een groene T op je ticket (in transit) en kan op Houston zelfs via een speciale rij door de immigration.

Op de terugweg moet je het even navragen omdat je dan eigenlijk internationaal -VS-VS (binnenlandse vlucht)-internationaal vliegt. Ik denk dat je dan wel koffers opnieuw in moet checken vanwege de binnenlandse vlucht.

Verder neem ik aan dat je wel je Esta geregeld hebt?
pi_109754471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:55 schreef Amyrlin het volgende:
Als je internationaal -VS- internationaal vliegt hoef je de koffers niet opnieuw in te checken. Je krijgt dan een groene T op je ticket (in transit) en kan op Houston zelfs via een speciale rij door de immigration.
Dit klopt.

quote:
Op de terugweg moet je het even navragen omdat je dan eigenlijk internationaal -VS-VS (binnenlandse vlucht)-internationaal vliegt. Ik denk dat je dan wel koffers opnieuw in moet checken vanwege de binnenlandse vlucht.
Ik weet bijna zeker dat je op de terugweg je koffers wel aan de douane moet tonen en opnieuw moet inchecken. Na de aansluitende binnenlandse vlucht zou je anders zonder douane kontrole het land in kunnen komen.

Wat betreft de benodigde tijd, zou het normaalgesproken moeten lukken als het als 1 ticket aan je is verkocht door de luchtvaartmaatschappij.
pi_109840223
Goedendag,
Ik vlieg in mei van Amsterdam via Londen naar Johannesburg met British Airways.
Op Johannesburg heb ik daarna een binnenlandse vlucht naar Durban. Beide tickets zijn los van elkaar geboekt. Moet ik dan als ik aankom op Johannesburg eerst bagage ophalen, door de douane en dan opnieuw door de douane om bagage in te checken voor de binnenlandse vlucht naar Durban?

Bij voorbaat dank!
pi_109843056
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 08:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit klopt.

[..]

Ik weet bijna zeker dat je op de terugweg je koffers wel aan de douane moet tonen en opnieuw moet inchecken. Na de aansluitende binnenlandse vlucht zou je anders zonder douane kontrole het land in kunnen komen.

Wat betreft de benodigde tijd, zou het normaalgesproken moeten lukken als het als 1 ticket aan je is verkocht door de luchtvaartmaatschappij.
Dit klopt inderdaad. Je komt aan op een airport of entry, waar dus douane en immigration is. Op veel binnenlandse velden is dit niet. Een intercontinentale vlucht mag daar dus niet landen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110103230
Heeft iemand ervaring met aankomst op Bangkok (BKK) met een internationale vlucht om daarna met Air Asia over te stappen op een binnenlandse vlucht (Phuket)?

Wij komen rond 16.30hrs aan (schema tijd) en hebben de keuze tussen een Air Asia met vertrek om 19:00 of om 20:35.

Ik neig zelf naar de vlucht van 19:00 uur, maar ken de airport situatie geheel niet, we moeten immers door de immigratie en dan de bagage ophalen en weer inchecken bij AisAsia.

Iemand?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:36:38 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_110108291
Wordt je bagage niet doorgelabeld dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110108538
Hij vliegt door met AirAsia, dus ik gok dat hij twee losse tickets heeft?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')