abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:52:09 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108903331
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
wilde net zeggen. Ding lijkt wel ontworpen door een kind van 3
Zoals de Fyra V250 er nu uitziet is ook niet hoe ze oorspronkelijk is ontworpen. Het gewijzigde ontwerp komt door de gewijzigde botsnormen, die o.a. een veel sterkere neus vereisen.

Dit was het oorspronkelijke ontwerp:
pi_108903402
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Toen ik hier naar keek dacht ik eerst dat er een Fyra in het laatste plaatje zou staan, de rest had precies hetzelfde kunnen blijven: :D
[ afbeelding ]
In de VS is er toch één HSL van Washington naar Boston?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108903409
Twee dingen die ik me zat af te vragen en jullie hebben misschien wel de antwoorden:
Het viel me gisteren op dat er in VIRM (8743) met lift een slot in de zijkant van een bank zit. Is dat voor de bediening van die lift? Er zit namelijk ook een slot op die liftdeur.

Heeft ProRail prioriteitsvoertuigen in dienst? Mijn moeder beweerde dat ze vandaag een wagen met licht- en geluidssignalen had gezien die veel leek op een politiewagen. Er stond echter ProRail op de zijkant.

En gefeliciteerd, greavy! ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 maart 2012 @ 13:56:17 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108903503
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoals de Fyra V250 er nu uitziet is ook niet hoe ze oorspronkelijk is ontworpen. Het gewijzigde ontwerp komt door de gewijzigde botsnormen, die o.a. een veel sterkere neus vereisen.

Dit was het oorspronkelijke ontwerp:
[ afbeelding ]
weet ik, alleen zo klinkt het leuker :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:56:28 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108903513
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:53 schreef lyolyrc het volgende:
Twee dingen die ik me zat af te vragen en jullie hebben misschien wel de antwoorden:
Het viel me gisteren op dat er in VIRM (8743) met lift een slot in de zijkant van een bank zit. Is dat voor de bediening van die lift? Er zit namelijk ook een slot op die liftdeur.
Ja, dat slot is voor bediening van het cateringliftje. Omdat de railcateraar al een flink aantal jaar niet meer met een karretje rondrijdt wordt die lift niet meer gebruikt. Bij de eerstvolgende grote revisie zal de liftmechanica dan ook verwijderd worden.
quote:
Heeft ProRail prioriteitsvoertuigen in dienst? Mijn moeder beweerde dat ze vandaag een wagen met licht- en geluidssignalen had gezien die veel leek op een politiewagen. Er stond echter ProRail op de zijkant.
ProRail heeft een ongevallenbestrijdingsdienst, hun auto's zijn inderdaad voorzien van een livrei die lijkt op die van een politiewagen. Of dat ook prioriteitsvoertuigen zijn, weet ik niet.


bron foto
quote:
En gefeliciteerd, greavy! ^O^
Dat *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 09-03-2012 14:01:57 ]
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:56:51 #231
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_108903531
Wat nou als een machinist in een vrachttrein moet plassen? :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:58:37 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108903602
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:56 schreef JochemP het volgende:
Wat nou als een machinist in een vrachttrein moet plassen? :P
Trein aan de kant en in de struiken. Of je moet de mazzel hebben dat je een toilet aan boord van je loc hebt, zoals de Prima II van Alstom. (brochure, pagina 7, item 4)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:06:23 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108903966
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat slot is voor bediening van het cateringliftje. Omdat de railcateraar al een flink aantal jaar niet meer met een karretje rondrijdt wordt die lift niet meer gebruikt. Bij de eerstvolgende grote revisie zal de liftmechanica dan ook verwijderd worden.

[..]

ProRail heeft een ongevallenbestrijdingsdienst, hun auto's zijn inderdaad voorzien van een livrei die lijkt op die van een politiewagen. Of dat ook prioriteitsvoertuigen zijn, weet ik niet.

[ afbeelding ]
bron foto

[..]

Dat *O*
Je hebt ze ook met de blauwe zwaaipitten ;) Dat zijn de prioriteitsvoertuigen, inclusief sirene.






Die karretjes bij de laatste truck worden op het spoor gezet, en kunnen dan via het spoor naar plek des onheils rijden.

  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:09:29 #234
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_108904114
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:39 schreef greavy het volgende:

[..]

En ben door naar de volgende ronde, de medische/psychische keuringen! *O*
succes en feli *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:10:20 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108904158
Het jaarverslag van de NS over 2011 is uit.

Feiten en weetjes:
• Treinpunctualiteit 94,7%, reizigerspunctualiteit (gehaalde aansluitingen) 92,5%
• 74% van de ondervraagde klanten geeft de NS een 7 of hoger als rapportcijfer
• Sinds de introductie van de nieuwe abonnementen hebben al 60.000 klanten zo'n abonnement aangeschaft
• 17% groei van de NS Business Card
• 55 nieuwe winkels geopend op de stations
• OV-fiets: 100.000 abonnees, 1 miljoen ritten
• 9,5% minder CO2 uitstoot
• 32.000 personeelsleden voor de hele groep

Cijfers:
• Bedrijfsresultaat: ¤ 272 miljoen in 2011 t.o.v. ¤ 234 miljoen in 2010 (+ 16%)
• Winst: ¤ 211 miljoen in 2011 t.o.v. ¤ 149 miljoen in 2010 (+ 41%)
pi_108904187
Het zou goed kunnen dat het een van de voertuigen was zoals greavy hier post. Het overige verkeer ging in ieder geval aan de kant. :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:11:21 #237
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_108904221
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Die karretjes bij de laatste truck worden op het spoor gezet, en kunnen dan via het spoor naar plek des onheils rijden.
Die karretjes zijn de spoormodules. Die kunnen met 60 km/h over het spoor naar de ongevalsplek rijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:12:06 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108904251
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:10 schreef lyolyrc het volgende:
Het zou goed kunnen dat het een van de voertuigen was zoals greavy hier post. Het overige verkeer ging in ieder geval aan de kant. :P
Dan zal het één van de 4 genoemde zijn. Zij mogen de sirene bij noodgevallen (ongevallen, brand, e.d.) op het spoor gebruiken als er echt haast bij is.
pi_108904717
Je zou verwachten dat die wagentjes die ze op het spoor kunnen zetten gereedschap bevatten. Blijkbaar zitten er ook koffiefaciliteiten in :D . Zie pagina 12 van dit document.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:30:58 #240
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108905065
Dat is ook belangrijk :P zeker als je ziet waarvoor het gebruikt wordt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:35:40 #241
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_108905236
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:00 schreef zponz het volgende:
Even over evt. hogesnelheidstreinen die gaan testen op de hanzelijn... Dat is toch helemaal niet interessant? Het is denk ik niet aannemelijk dat er een 'hogesnelheids'-dienst wordt uitgevoerd op (?Amsterdam? )- Zwolle ofwel?
Ze willen gewoon vóór de lijn wordt opgeleverd alles getest hebben wat er te testen valt. Daarom sturen ze er ook even een willekeurige trein overheen die minstens 200 haalt, als dat lukt dan weten we vast dat het kán.
Met die kennis wordt verder dan niks gedaan want NS is voorlopig helemaal niet van plan daar sneller te gaan rijden dan 140.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:34:00 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108911179
Onderweg naar Leeuwarden. Uurtje moeten wachten op Rotterdam, want NS was niet aardig door VIRM in te zetten.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:45:59 #243
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_108911496
Man, wat een overdrijving.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:47:57 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108911554
Weet iemand hoe het met in- en uitchecken in Leer zit?

Als ik met Weekend Vrij uitcheck in Leer, is het sowieso 0,0 ritprijs. Hoe zit het met als ik in Leer incheck en dan in Leeuwarden uitcheck? Ik gok dat het dan betalen word...
In dat geval kaartje Leer-Nieuweschans Grens kopen, en dan vanaf daar met m'n Weekend Vrij verder
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:52:50 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108911704
Waarom zou je moeten betalen als je in de omgekeerde richting reist?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:58:22 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108911858
Omdat Leer (Ostfriesl.) (D) niet binnen het "Vrij" gebied valt? Tenzij bij Arriva dit wel kan, maar dat vraag ik mij sterk af.
pi_108911974
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:13 schreef zponz het volgende:

[..]

De huidige route is toch sneller? En die andere routes lijken me niet zo'n goed plan...
Haha heerlijk die naïviteit. Als de gewone IC Zwolle - Amersfoort - Rotterdam sneller is dan een eventuele Fyra Zwolle - Lelystad - Schiphol - Rotterdam, dan lossen ze dat bij NS gewoon op door wat extra perrons een Intercity-status te geven. Wezep, Harderwijk, Den Dolder, Woerden etc.. Net zoveel als nodig is om Fyra een minuut sneller te laten zijn.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:04:38 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108912029
En vergeet niet de onnodige eeuwenlange stilstanden. Gewoon 4 minuten op Woerden ofzo.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:08:29 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108912155
Nee nee, dat zien jullie verkeerd. Die extra lange stilstanden zijn nodig voor de robuustheid in de dienstregeling! :Y
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:19:33 #250
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_108912493
Klopt. Zo smokkel je de punctualiteitscijfers verder omhoog. Zie ook de reactie van Voor Beter OV:

http://www.voorbeterov.nl/120309.php

Groeten,

Driek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')