abonnement Unibet Coolblue
pi_108093075
toch bedankt.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:05:35 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108093130
Heb jij 'm nou dichtgegooid?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 21:50:11 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_108098612
quote:
17s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:16 schreef Gellius het volgende:
En bij mij, IR? Bij mij?
Ik ben al bijna een half jaar uit de scene, G, dus ik weet het niet precies (tenzij het punten in West betreft, daar heb ik nog steeds een zwak voor).

Maar het gaat hard, dus als ze er nog niet zijn komen ze er vast snel.

Al eens een proefritje met Car2Go gemaakt?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 14:45:13 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108116612
Test
The love you take is equal to the love you make.
pi_108118043
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:05 schreef Lienekien het volgende:
Heb jij 'm nou dichtgegooid?
Ja, ja dat deed ik.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_108227793
Soms ben je niet verontrust dat het afgelopen is, maar wel dat zij degene was die de stap zette. Ik maar denken dat ik de baas was
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:11:03 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108228160
Daarom heeft ze het natuurlijk uitgemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:45:56 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_108229352
Allemaal vormend. En volgende keer meteen die bitches zelf dumpen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_108230867
Nu, het is niet alsof we een relatie hadden, maar de lusten zeker wel
pi_108230990
Je hart moet tenminste een stuk of tien keer gebroken zijn, Mainport. Anders blijf je zo'n oppervlakkig ventje.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_108232189
Oppervlakkig? Ik ben benieuwd wat de meningen van de anderen zijn
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:58:49 #12
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108245748
Heb ik nog iets gemist in dat vorige topic of kunnen we hier gerust verder met dat oeverloze gelul?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:23:14 #13
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108246806
Ter lering ende amusement zal ik even een stukje delen van de Japanse taalcursus die ik voor de de lui die naar Tokyo gaan in elkaar aan het zetten ben. De lay-out schiet er daar behoorlijk bij in, maar dat wijst zichzelf wel. Dit alles in het kader van bewijzen dat ik, hoewel uitkeringstrekker, dan toch geen luie uitkeringstrekker ben. A work in progress.

quote:
4. Een korte introductie tot de Japanse taal.

Goed, het volgende in het hele verhaaltje; een korte introductie tot de Japanse taal. Wat ik hier allemaal ga beweren moeten jullie vooral niet opvatten als de een of andere analyse van die taal waar je de een of andere professor in een eerstejaarsvak een plezier mee zou kunnen doen. In tegendeel; als het dan al een analyse is, dan is het bovenal een hele slechte analyse omdat ik mijzelf ervoor in zal zetten zo ver mogelijk weg te sturen van moeilijkheden, onduidelijkheden en uitzonderingen die er in het Japans bestaan. Ook moeten jullie het niet opvatten als een serieuze, gestructureerde manier om die taal aan te pakken. In dat opzicht is het ook bijzonder slecht. Vele aspecten, waaronder het hele Japanse schrift, het bizarre telsysteem dat ze erop nahouden, en zo nog vele andere, laat ik volledig onbehandeld. Danwel omdat het een kleine moeite is om die informatie zelf te bemachtigen, danwel omdat ik niet denk dat het toevoegt aan waar deze introductie voor bedoeld is; jezelf verstaanbaar maken. Dat uitdrukken wat je uit wil drukken. Verwacht dus ook niet dat deze introductie erg veel toe zal voegen aan de passieve taalkennis. Om kort te gaan, quick and dirty Japanese.

4.1. Grammaticale 'deeltjes'; 'WA' en het werkwoord 'DESU'.

Het meest in het oog springende van de Japanse grammatica zijn de zogenaamde 'deeltjes' (in het Engels worden ze 'particles' genoemd, vandaar). Dat zijn woorden die de functie van het voorgaande woord in de zin bepalen. Een mond vol, maar lang niet zo ingewikkeld. Ten eerste wa (in het Japans trouwens geschreven als 'HA') wat, door de bocht genomen, het 'onderwerp' van de zin bepaald. Hier 'onderwerp' omdat het niet volledig te vergelijken valt met het onderwerp zoals we dat in het Nederlands kennen. Een voorbeeldje;

Japans: WATASHI WA SACHIKO DESU.
Betekenis van woord tot woord: Ik (pt.) Sachchiko zijn
Vertaling: Ik ben Sachiko.

...'watashi' is niets anders dan het Japanse woord voor 'ik'. 'Wa' duidt aan dat de zin iets te zeggen heeft over 'watashi'; er volgt dus een bewering over 'watashi'. 'Sachiko' is een Japanse meisjesnaam. 'Desu' is het werkwoord 'zijn' in de tegenwoordige tijd. Nog een paar voorbeelden;

Japans: KORE WA RINGO DESU
Betekenis van woord tot woord: dit (pt.) appel(s) zijn
Vertaling: Dit is een appel.

Japans: HANA WA KIREI DESU
Betekenis van woord tot woord: bloem(en) (pt.) mooi zijn
Vertaling: (De) bloem(en) zijn mooi.

Laat het hiermee duidelijk zijn dat het Japans geen verschil tussen meervoud en enkelvoud onderscheidt! Hana betekent bloem, of bloemen. Dat moet maar uit de context blijken.

Dat wordt in sommige gevallen wel gedaan maar zal in dit verhaal niet verder behandelt worden.

Japans: HANA WA KIREI DESU
Betekenis van woord tot woord: neu(s)(z)en (pt.) schoon zijn
Vertaling: De neu(s)(z)en) zijn schoon.

Laat het hiermee dus duidelijk zijn dat het Japans werkelijk bolstaat van de homoniemen. Dat kan op het eerste gezicht frustrerend lijken, maar sta er eens bij stil hoeveel we er niet in het Nederlands kennen. Niets om je zorgen om te maken. Zover over 'WA' en 'DESU.'

4.2. Grammaticale 'deeltjes'; 'NO'.

Het deeltje 'NO' doet niet veel meer dan bezit aanduiden. Tenminste, dat doet het wel, maar ook dat komt hier niet aan bod. Op naar de voorbeelden.

Japans: KORE WA WATASHI NO RINGO DESU
Betekenis van woord tot woord; dit (pt.) ik (pt.) appel(s) zijn
Vertaling: Dit zijn mijn appels.

Wat gebeurt er hier precies? 'Kore' duidt aan 'dit'. 'Wa' duidt aan dat er over dit nog onbepaalde 'dit' iets gezegd gaat worden. Wat dan? 'Watashi no ringo' wil zeggen; 'Mijn appels'. Er wordt dus iets beweerd over het 'dit' dat nu bepaald is als 'mijn appels'. Wat wordt daar over beweerd? Dat ze zijn. Dit zijn mijn appels. Puur voor de volledigheid nog een paar voorbeelden. Ik trek het nu even in het bizarre om goed door te dringen tot de grammatica zelf.

Japans: CHIIZU WA WATASHI NO KANOJO DESU
Betekenis van woord tot woord; kaas (pt.) ik (pt.) vriendin zijn
Vertaling: Kaas is mijn vriendin.

Japans: ARE WA KARE NO SAIFU DESU
Betekenis van woord tot woord: dat (pt.) hij (pt.) portomonee zijn
Vertaling: Dat is zijn portomonee.

4.3. Grammaticale deeltjes; 'O' en andere werkwoorden.

Het deeltje 'O' (in het Japans trouwens geschreven als 'WO') duidt aan wat het meeste lijkt op wat we een lijdend voorbeeld zouden noemen. Het geeft aan dat het voorgaande woord iets overkomt, iets gebeurd, op een bepaalde manier gemanipuleerd wordt, etc. door het onderwerp. Laten we gelijk naar de voorbeelden gaan. De grote, grote spannendheid in dit hoofdstuk bestaat voornamelijk uit de introductie van andere werkwoorden.

Japans: WATASHI WA RINGO O TABEMASU
Betekenis van woord tot woord: ik (pt.) appel(s) (pt.) eten
Vertaling: Ik eet (een) appel(s).

Ten overvloede een analyse van wat hier nu is gebeurd; 'Watashi' is alleen het woord 'ik'. 'Wa' duidt aan dat de zin iets over dat 'ik' gaat zeggen'. 'Ringo o' geeft aan dat een appel, of meerdere appels, iets overkomt. Wat dan? 'Tabemasu' wil zeggen eten. Er wordt iets beweerd over mij, namelijk dat ik een appel of meerdere appels. Om kort te gaan; ik eet een appel.

Japans; KARE WA TABAKO O SUIMASU
Betekenis van woord tot woord: hij (pt.) sigaret (pt.) roken
Vertaling: Hij rookt een sigaret.

Japans; NIHONJIN WA BIIRU O NOMIMASU
Betekenis japanner(s) (pt) bier (pt.) drinken
Vertaling: De Japanners drinken bier.

4.4. Grammticale 'deeltjes'; 'NI' en al het bovenstaande.

Het deeltje 'NI' duidt beweging aan in de ruimste zin van het woord. In het Nederlands gebruiken we daarvoor voorzetzels zoals 'aan' en 'naar' en 'tot'. In dit opzicht zou je, door de bocht genomen kunnen zeggen dat het Japans wat simpeler is, ware het niet dat 'NI' ook gebruikt wordt voor tijdsaanduidingen. Ik hoop dat dit uit de voorbeelden duidelijk naar voren komt. Buiten dat om is het tijd de kennis die nu al binnengekomen is te combineren.

Een andere deeltje dat in het Japans gebruikt wordt voor de aanduiding van richting en beweging is 'E', geschreven als 'HE'. Mocht iemand daar bijzonder in geinteresseerd te zijn,- het moet beslist niet teveel moeite zijn daar zel de nodige informatie over te vinden. Voor het doel dat we hier voor ogen hebben, zo snel mogelijk als een Marokkaanse marktkoopman op de Albert Kuyp Japans te leren spreken, zie ik geen toegevoegde waarde.

Japans; WATASHI WA TOUKYOU NI IKIMASU
Betekenis van woord tot woord. ik (pt) Tokyo (pt.) gaan
Vertaling: Ik ga naar Tokyo.

Dan wordt het nu voor de eerste keer echt een beetje moeilijk.

Japans; WATASHI WA KARE NI RINGO O AGEMASU
Bet. ik (pt.) hij (pt.) appel(s) (pt.) geven
Vertaling: Ik geef hem een appel.

Voor de goede orde, wat gebeurt er in deze zin? 'Watashi wa' duidt aan dat we hier te maken hebben over een bewering over 'Watashi'. 'Kare ni', duidt aan dat er een iets richting, tot, aan, naar 'Kare' plaatsvindt. 'Ringo o' geeft aan dat 'Ringo' op de een of andere manier gemanipuleerd wordt, iets overkomt, etc. Wat overkomt de 'Ringo?' 'Agemasu', geven. De appel wordt gegeven. De appel wordt aan hem gegeven. Ik geef hem een appel. Nog een paar voorbeelden.

Wat zouden we dan maken van 'Kare ha watashi ni ringo o agemasu' ? Hij geeft mij een appel..? Dat lijkt verleidelijk, maar Kanako merkt daar op dat 'watashi' als ontvanger te nemen bij het werkwoord 'agemasu' op de een of andere manier onnatuurlijk overkomt.

Nog meer voorbeelden;

Japans; KARE WA KANOJO NO TE NI PUURESENTO O OKIMASU.
Bet: hij (pt.) vriendin (pt.) hand(en) (pt.) cadeau (pt.) stoppen/plaatsen
zetten/laten
Vertaling; Hij stopt een cadeautje in de handen van zijn vriendin.

Japans; WATASHI WA KANOJO NI PURADA NO BAKKU O KAIMASU
Bet: ik (pt) (vriendin) (pt.) Prada (pt.) tas (pt.) kopen
Vertaling; Ik koop een Pradatas voor mijn vriendin.

4.5. Grammticale 'deeltjes'; 'DE', en 'onderwerploze' zinnen.

Het deeltje 'DE' duidt een wijze waarmee, waardoor, waar, etc. aan. Vergeef me dat deze uitleg niet zo helder is; laat het vooropstaan dat ik hier al aan mijn achtste biertje bezig ben. Ik mag mijzelf ook weleens een flauw grapje toestaan, wil ik maar zeggen. We gaan gewoon naar de voorbeelden.

Japans; WATASHI WA HIKOUKI DE TOUKYOU NI IKIMASU.
Bet: hk (pt.) vliegtuig (pt.) Tokyo (pt.) gaan
Vertaling; Ik ga met het vliegtuig naar Tokyo.

Japans; KARE WA HON DE NIHONGO O BENKYOUSHIMASU
Bet: hij (pt.) boek (pt.) Japans (de taal) (pt.) studeren
Vertaling; Hij leert Japans uit een boek (hij leert Japans aan de hand van een boek).

Benkyoushimasu is eigenlijk een samentrekking van 'benkyou' (ijver) en het werkwoord 'shimasu' (doen).

Japans; KANOJO NO KURUMA DE SAPPORO NI IKIMASU
Bet.: vriendin (pt.) auto (pt.) Sapporo (pt.) gaan
Vertaling; ...met de auto van de vriendin naar Sapporo gaan.

Wat krijgen we nu? Een zin waar geen onderwerp aangeduidt wordt? In het Japans niet meer dan gebruikelijk. Zoals in elke taal is het vaak al duidelijk waarover gesproken wordt en is het niet noodzakelijk constant het onderwerp (hier niet in de puur gramatticale context) te blijven herhalen. 'Is uw auto kapot?' 'Mijn auto is kapot.' 'Wat is er mis met uw auto?' 'Mijn auto zijn remvloeisto is bevroren.' 'Hoe is dat gekomen?' 'Mijn auto heeft te lang in de kou gestaan.' Sterker nog; dat komt maar wat bizar en onnatuurlijk over.

Japans; NIHONJIN DESU
Bet.: japanner(s) zijn.
Vertaling; ... zijn Japanners/is Japanner maar ook; Ik ben een Japanner, dat zijn Japanners.

Japans; RINGO O TABEMASU
Bet. appel (pt.) eten
Vertaling; ... eet een appel, maar ook; ik eet een appel, zij eten appels.

Ik zal hier later wat verder over uitwijden.

4.6. Grammaticale 'deeltjes'; 'TO'.

4.7. Grammaticale 'deeltjes'; 'KA'.

4.8. Grammaticale 'deeltjes'; 'KARA'

4.8. Grammaticale 'deeltjes'; 'GA'; de grote frustratie.

Dit is verreweg het minst interessanste stuk. Wat mij betreft slaan jullie dit met een gerust hart over, maar mochten jullie dan toch enigszins voor het Japans warmgelopen zijn; ga dan vooral je gang. In andere hoofdstukken zal 'GA' ook nog terugkomen, dan met een wat praktischer benadering dan hier.

'GA' duidt net zoals 'HA' een onderwerp aan, waarbij men zou kunnen stellen dat 'GA' dichterbij wat wij puur grammaticaal bezien het onderwerp menen dan 'HA' dat doet. De distincite daartussen is echter vreselijk complex; het zal niet de eerste keer zijn dat een linguist of Japanoloog het verschil hiertussen als onderwerp van zijn dissertatie neemt. Men neme de zin;

ZOO HA HANA GA NAGAI
Olifant (pt.) neus (pt.) lang
Vert.: De neus van de olifant is lang (?!)

...waarmee ook gelijk het eerste bijvoegelijke naamwoord 'nagai' is geintroduceerd, maar daarover later meer. Zou men ook niet kunnen zeggen...

ZOO NO HANA HA NAGAI
Olifant (pt.) neus (pt.) lang
Vert.: De neus van de oliant is lang (?!)

... het probleem in de eerstgenoemde zin zit hem daarin dat deze twee onderwerpen lijkt te bevatten en dat, nu ja, dat is gekkigheid. Wanneer men 'HA' echter loskoppelt van het 'onderwerp' in de enge, grammticale zin en dit enkel opvat als het aanduiden van een bewering zou men de zin ook kunnen vertalen als zoiets als... als we het dan toch over de neus van de olifant hebben, nou ja, die is lang, tegenover de tweede zin die krachtiger, stelliger meldt dat de neus van de olifant lang is. Ja, Japanners noemen dat een neus, geen slurf.
Dit neemt echter niet weg dat 'Zoo ha hana ga nagai' een zin is waarvan geen enkele Japanner vreemd van op zal kijken. De grote vraag voor het hele verhaal hier is wanneer 'GA' te gebruiken zonder daarbij in alle valkuilen te geraken die dit met zich meebrengt. Het enige wat ik hier zal behandelen is dat 'GA' veel grondiger (bij gebrek aan een beter woord) is dan 'HA.' wat duidelijk zal worden aan de hand van enkele voorbeelden.

WATASHI HA ORANDAJIN DESU WATASHI GA ORANDAJIN DESU
ik (pt.) Nederlander zijn ik (pt.) Nederlander zijn
Ik ben een Nederlander Ik ben een Nederlander
(en het kan zomaar zijn dat er wel meer Nederlanders zijn) (en van iedereen die tot aan bod is gekomen ben ik de enige)
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_108246957
Ik herinner me vooral dat zo ongeveer elke zin begon met 'anno....'. :)

Hai!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:41:53 #15
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108247436
そうなんですね、K-くん。
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 22 februari 2012 @ 00:39:48 #16
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108248940
Wat het probleem met jullie mensen allemaal is is dat jullie je gevoel voor humor helemaal verloren zijn! Gisteren zag ik een neger uitglijden over een hondendrol; daar moesten we het beslist een keer over hebben.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 22 februari 2012 @ 04:06:02 #17
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108250632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 00:39 schreef JAM het volgende:
Wat het probleem met jullie mensen allemaal is is dat jullie je gevoel voor humor helemaal verloren zijn! Gisteren zag ik een neger uitglijden over een hondendrol; daar moesten we het beslist een keer over hebben.
Kijk wat minder naar Myrna.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_108250642


[ Bericht 100% gewijzigd door Mainport op 22-02-2012 04:13:05 ]
pi_108250650
ROBIN – Met wie ik niet alles eens ben, dat weet je… - ROBIN is een merkwaardige verschijning in de ogen van de meeste mensen… niet alleen besteedt hij geen zorg aan zijn uiterlijk, ook als je hem meeneemt naar een film over een moeder die sterft aan kanker zegt hij: ‘Hadden ze geen mooiere vrouw kunnen uitzoeken?’ Vervolgens scheldt hij de zwervers op straat uit. Het is niet dat hij negatief is ingesteld… ik hoor hem wel eens met liefde spreken over z’n valse rothond. Op een warme zomeravond, als we op het platteland met een paar vrienden rond de vuurkorf zitten sigaretten te roken, en de insecten zich in de schaduw van het vuur op de muur hebben verzameld, is hij degene die me een trap verkoopt als ik die beesten dood wil slaan. Dat wij hem vervolgens uitlachen doet ‘m niets. Met zijn eeuwig vlakke gezichtsuitdrukking drinkt hij onverstoorbaar z’n biertje verder.
pi_108290326
Ik hoorde vanavond voor het eerst het woord 'cafévrienden'. Ik heb er iedereen over verteld
pi_108305326
Is dat in deze een eufemisme voor mede-alcoholisten?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_108334244
Zou kunnen, het woord zegt zoveel!

Ik ken een grap. Zeg eens: stoplicht
pi_108347674
Stoplicht. Het is verkeerslicht.

Ik erger me al een tijd aan het niveau van het taalgebruik bij de NOS. Een instituut dat het land voorziet van nieuws moet toch gewoon de taal beheersen.
Eerst was het alleen uitspraak die fout ging.
Men sprak o.a. van de fancy en artjirie i.p.v. defensie en artillerie.

Vandaag is er een nieuw dieptepunt. Men heeft het over een zware coma. Het is een zwaar coma.
Kunnen al die incompetente prutsers daar vervangen worden?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:08:46 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108347789
Artjiri is goed Nederlands taalgebruik. Het moet namelijk op z'n Frans worden uitgesproken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_108347960
Hmm, opgezocht bij Van Dale. Het kan blijkbaar op beide manieren uitgesproken worden.
Feit blijft wel dat ze bij radio 1 steeds meer fout zeggen. Tijdje terug was er een vrouw die de hele tijd paGIna zei.

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=artillerie&lang=nn
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:16:12 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108348137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hmm, opgezocht bij Van Dale. Het kan blijkbaar op beide manieren uitgesproken worden.
Feit blijft wel dat ze bij radio 1 steeds meer fout zeggen. Tijdje terug was er een vrouw die de hele tijd paGIna zei.

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=artillerie&lang=nn
De artilleristen zelf zeggen atjerie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_108348260
Ik ken geen artilleristen. Ik kan je stelling niet controleren. Ik heb geen reden om aan jouw bevinding te twijfelen.
Mijn meetlat is de Dikke van Dale.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:21:11 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108348389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ken geen artilleristen. Ik kan je stelling niet controleren. Ik heb geen reden om aan jouw bevinding te twijfelen.
Mijn meetlat is de Dikke van Dale.
Hoezo ken je geen artilleristen? Wie laat jij de kanonnen dan afvuren?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_108348420
Dat wil ik zelf doen!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:49:46 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108349607
En zeg, is het dan vanielje of vanie-je?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108349810
Ka-mie-je-thee.
Aldus.
pi_108352547
Puzzel
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:24:37 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108352874
Papprika.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:25:09 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108352893
Papprikatsjips.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:25:15 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108352897
Wiefie
The love you take is equal to the love you make.
pi_108352951
Djè-laajus.
Aldus.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:32:20 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108353120
Kay-man. Djèmm. Klôhdijûh-Ex.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:33:28 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108353158
Djon, pol, djors en ...
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:33:54 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108353177
Ringaut
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:46:47 #40
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_108384979
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Stoplicht. Het is verkeerslicht.

Het is verkeersregelinstallatie. (8> .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 27 februari 2012 @ 05:44:07 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108451730
De vogeltjes beginnen weer vroeg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108451786
Ik vroeger. Pokke eind reizen naar Leiden dadelijk.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 27 februari 2012 @ 06:26:50 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108451797
Ga je doen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_108451804
College literature. Engels.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 27 februari 2012 @ 06:35:53 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108451813
Eerste jaar?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 februari 2012 @ 08:01:07 #46
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_108452134
45 reacties in 10 dagen. Dit wordt het langstlopende lpt-topic ooit...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_108452615
Vanwaar de haast?
Aldus.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:03:55 #48
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 11:07:09 #49
42184 crew  DaMart
pi_108455726
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
45 reacties in 10 dagen. Dit wordt het langstlopende lpt-topic ooit...
Dan doet het topic zijn naam eer aan dus!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_108455761
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 06:35 schreef Lienekien het volgende:
Eerste jaar?
Ja. Hoe raad je dat zo?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_108455777
Omdat je er nog niet woont.
Aldus.
pi_108455923
Verdomme, ik maak het jullie te makkelijk.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:34:33 #53
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108544283
Zowaar, er borrelde een gedichtje in mij op.

Gesprek over de literatuur.

De ene man: 'Wat kan zij lekker schrijven, zeg!'
De andere man: 'Net zoals een varken lekker kan schijten, toch?'
De ene man: 'Juist.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_108574756
Waar is gedachteloos zijn allemaal een symptoom van
pi_108575359
AIDS
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_108575745
Grafkanker. Stuurloosheid (is dat een woord)?
Aldus.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:03:43 #57
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_108575902
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:52 schreef Z het volgende:
Grafkanker.
da's lang geleden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_108578606
Weer een of andere idioot voor de trein gesprongen. Laat ze een hogedrukspuit en plastic zakken gebruiken in plaats van dat ze hier alles voor de tweede dag op rij lamleggen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_108594330
Spoorknor

En hoezo ben je sjaars, je bent toch niet geboren in 1994
pi_108600741
Nee, wel in 92. Ben 19.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:47:05 #61
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_108604078
Sjaars is een vreselijke uitdrukking, MP. Gebruik die niet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:51:32 #62
67089 Gillingham
The horror...
pi_108604308
Hij heeft vast dat pathé-voorfilmpje met die studenten iets te vaak gezien.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:56:26 #63
67089 Gillingham
The horror...
pi_108604593
Nu ja, zo kwam ik met dat woord in aanraking.
What's it going to be then, eh?
pi_108609213
Ik moest 't Googelen. Resultaten zijn niet echt indrukwekkend.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_108610890
In mijn omgeving gebruikt iedereen het woord sjaars, en niet alleen in pejoratieve zin.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:09:30 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108610924
Wordt het dan niet eens tijd, Mainport?
The love you take is equal to the love you make.
pi_108611270
Waarvoor?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:18:48 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108611321
Om die horizon te verbreden en wat sjaarlozen te introduceren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_108614292
Eén van mijn kringen noemt zich onderhands Homines Universali. Daar zitten mensen bij die Dostojevski lezen en dezelfde avond in de Shadrak staan. Mensen die werken voor een groot recruiteringsbureau en zich aftrekken in de wc van de intercity. Mensen die bestuur doen van een studentenvereniging en in hun eentje naar het filmhuis gaan. Mensen die geneeskunde studeren en zes avonden per week uitgaan. Mensen met een gigantisch netwerk zodat je nooit meer iets zelf hoeft op te knappen. Ik ben afgelopen maand in Nijmegen, Eindhoven, Utrecht en Groningen uit geweest. Horizon verbreden? Ik dacht het niet, Job. En onthoud:



[ Bericht 3% gewijzigd door Mainport op 02-03-2012 07:00:11 ]
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:36:48 #70
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_108616385
Over gigantisch netwerk gesproken: kom je de komende week helpen met klussen, MP?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:10:10 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108616947
En iedereen in al die kringen gebruikt het woord 'sjaars'? Ik vind het fantastisch!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:53:59 #72
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_108623181
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 03:21 schreef Mainport het volgende:
[ Bericht 3% gewijzigd door Mainport op 02-03-2012 07:00:11 ]
Wonderlijk tijdstip voor een edit. Had je een tikfout gemaakt en kon je er niet van slapen?
pi_108623405
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 03:21 schreef Mainport het volgende:
Eén van mijn kringen noemt zich onderhands Homines Universali. Daar zitten mensen bij die Dostojevski lezen
Maar niet weten hoe ze universalis moeten verbuigen.
pi_108638587
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:37:36 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108645480
Godverdomme, ik rook niet meer. Op schrikkeldag maakte ik de laatste uit. Nu drink ik extra veel, om in elk geval die goede gewoonte los te koppelen van een ex-verslaving aan tabak.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 00:11:29 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108649630
Kennen jullie dat, expres je reddingsvest losgooien zodra je op volle zee komt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 00:12:56 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108649692
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108657960
Niet aanstellen Ringo, mij is het ooit ook gelukt. Bovendien kan je altijd weer gaan roken als je 70 bent, maar eerst maar eens een paar jaar niet.
Aldus.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:31:13 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108658575
Nou inderdaad, wat een aanstellerij. Er zat zeker weer eens een liter sterke drank in.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108661695
Ik had hetzelfde toen ik stopte, veel drank en koffie. Veel suiker kan ook nog. De dementerende oma van een vriend van me begon op haar 90e weer met roken, vergeten dat ze ooit gestopt was. Een geruststellende gedachte vond ik dat.
Aldus.
pi_108718310
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:01 schreef DeDarmrakkertjes het volgende:

[..]

Maar niet weten hoe ze universalis moeten verbuigen.
Not sure if trolling...

Wat een boel vragen, ik heb er geen antwoord op.

Het enige wat ik weet is dat mijn laatste tien euro heb uitgegeven aan sigaretten, een fles wijn en bugles met smeerkaas.
  maandag 5 maart 2012 @ 08:29:48 #82
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_108731645
Daaruit kan ik concluderen dat het geen dure wijn was.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:34:12 #83
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108735659
Dat zou je kunnen doen; het lijkt me echter geen noodzakelijk gevolg.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 maart 2012 @ 12:14:48 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108736971
In relatie tot het totale investeringskapitaal waarschijnlijk toch een puike fles.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108737567
Alles onder de 5 euro is gewoon bocht natuurlijk.
Aldus.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:16:43 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108742890
En alles boven de 30 is marketing.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108742969
Ook en Thorst.
Aldus.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:52:27 #88
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108785038
Stelling; Facebook heeft de TTKLPT overgenomen (als in, de tijd die je vroeger hier door zou hebben gebracht breng je nu op Facebook door).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_108785142
Oneens, ik kom nauwelijks op FB.
Aldus.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:55:46 #90
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_108785153
quote:
13s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Sjaars is een vreselijke uitdrukking, MP. Gebruik die niet.
Gisteren gerugbyed tegen Utrecht Studenten, daar speelt dus iemand met Sjaars op zijn rug.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_108800001
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:55 schreef Z het volgende:
Oneens, ik kom nauwelijks op FB.
Ik al evenmin.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:57:17 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108800263
Ik nooit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108800313
Gellius heeft het gewoon druk.
Aldus.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:59:46 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108800391
Ik niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108800483
Ik heb het voornamelijk druk met om de hàverklap ziek zijn. Ik begin dat behoorlijk zat te worden.
pi_108801103
Ja, ja, ja. Dat kinderspul vreet aan je weerstand en neemt allerlei bacillen mee het huis in. Die periode lijkt hier een beetje voorbij gelukkig.
Aldus.
pi_108801707
"Allerlei"?

Iedere in-di-vi-du-e-le bacil die hier in Nederland vrij rondwaart, wordt juichend over de drempel van mijn huis getroond, lijkt het wel. Ik tutoyeer ziektekiemen. Ik ben het die dat Facebook der Vaderlandsche Luchtweginfecties.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:03:07 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108803473
Ik denk altijd dat dat aanstellerij van pas bevallen vrouwen is om nog maar es wat langer lekker thuis te blijven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108803655
Zo rond half tien fietste ik naar een restaurantje. Net toen ik bedacht dat het toch nog best fris was en ik misschien beter handschoenen had kunnen dragen, zag ik 'm: een man met korte broek.
pi_108809276
Dat is de token-buurt-wannabe-commando, k_man. Iedere buurt heeft er wel eentje, zo'n werkloze kerel die bij min tien parmantig in hemdsmouwen door de straten paradeert. Mijn huidige TOBUWACO draagt in ieder weertype een kittig lycra trimsetje in blauw en zwart, met gewichten aan zijn polsen en enkels. Het ziet er niet uit.
pi_108809281
Ik kan natuurlijk niet voor mijn vrouw spreken, maar die is inderdaad ook ziek, Ringo.
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:41:36 #102
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_108813128
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2012 07:04 schreef Gellius het volgende:
een kittig lycra trimsetje in blauw en zwart
Zouden er nog mensen zijn die trimmen? Trimmen is de voorloper van het joggen en zelfs joggen doet niemand meer. Men loopt nu hard, geloof ik.

Merkwaardig trouwens dat dat steeds anders genoemd wordt. Bij andere sporten zie je zoiets helemaal niet.
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:22:40 #104
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_108816325
Ik trim mijn baard weleens.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:42:32 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108817120
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:41 schreef broer het volgende:
En pas bevallen?
Nieuws?!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:43:05 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108817136
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Zouden er nog mensen zijn die trimmen? Trimmen is de voorloper van het joggen en zelfs joggen doet niemand meer. Men loopt nu hard, geloof ik.

Merkwaardig trouwens dat dat steeds anders genoemd wordt. Bij andere sporten zie je zoiets helemaal niet.
Het is dan nog wel blijven hangen in de term trimclubje.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 8 maart 2012 @ 03:10:57 #107
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108852284
Ik ben in de lucht. Dat wil zeggen, ik bezit een website, dat wil zeggen; aan die website zelf heb ik nog geen reet gedaan. Dat wil zeggen, om de mensen niet al te zeer teleurstellen heb ik wel alvast een blog opgezet dewelke uiteindelijk een héél klein deeltje extra traffic voor de website moet gaan genereren. Meer dan kutjes, tieten en zinloos geoudehoer over de muziek die ik draai en mijn basisschooltijd is er nu niet te vinden. Daar gaat ook geen verandering in komen. Slow ride, bam-bam-bam, take it easy. Om kort te gaan; http://neverpayforpussy.blogspot.com
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_108852742
Wacht effe, dat Japansekutjesblog had je toch allang?
pi_108856719
Sterkte ermee, G. Het heeft hier zo'n 2 maanden geduurd, maar ik lijk nu dan toch echt weer fit te zijn. De kinderen zelf hadden er overigens weinig last van. Ze gingen zelfs fluitend de waterpokken door.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108879700
Ik moet oordopjes hebben, goede kwaliteit, maar niet van die dingen die m'n oren proberen te neuken. Een van jullie nog aanraders?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 9 maart 2012 @ 02:51:14 #111
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_108892410
quote:
5s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:17 schreef Quir het volgende:
maar niet van die dingen die m'n oren proberen te neuken.
Dat zijn juist de beste...

-

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 9 maart 2012 @ 02:57:21 #112
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_108892426
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_108910049
Ik ga naar Radiohead, ben ook wel benieuwd naar het Ziggo Dome. Nu nog kaartjes voor Anthont fixen.

Ik heb Senheiser dopjes die slechts een klein stukje je oor in moeten, prima spul.
Aldus.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:24:42 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108910850
Oh, ik dacht aan andere oordopjes.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:10:46 #115
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_108919805
quote:
5s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:17 schreef Quir het volgende:
Ik moet oordopjes hebben, goede kwaliteit, maar niet van die dingen die m'n oren proberen te neuken. Een van jullie nog aanraders?
Sennheiser IE80.
There's a #filosofie spirit in everyone.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:39:41 #116
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_108921213
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:59 schreef Z het volgende:
Ik ga naar Radiohead
Ik ook.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_108922569
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:39 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik ook.
Tof!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108922757
Jullie kunnen het weer helemaal met elkaar vinden zie ik?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:27:22 #119
67089 Gillingham
The horror...
pi_108926227
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:05 schreef Mainport het volgende:
Jullie kunnen het weer helemaal met elkaar vinden zie ik?
Ja, want ik ga ook naar Radiohead.
What's it going to be then, eh?
pi_108931956
Ik heb niet zoveel met Radiohead.
pi_108933023
De Fountainhead, dat gebouw aan het IJ, wordt niet gebouwd trouwens.
Aldus.
pi_108933392
Onvoldoende belangstelling in het objectivisties-libertaries huursegment?
pi_108933635
Dat zal, geen geld.
Aldus.
pi_108933672
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 08:15 schreef Gellius het volgende:
Ik heb niet zoveel met Radiohead.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 11:07:37 #125
67089 Gillingham
The horror...
pi_108933786
Niet iedereen kan smaak hebben natuurlijk.
What's it going to be then, eh?
pi_108934261
Ach, jij hebt weer niks met de Pixies, Claudia. Ik vind dat best hoor.
pi_108935409
En dan dacht ik dat ik hier degene ben die concerten bezoekt van bandjes die al jaren uitgerangeerd zijn....
pi_108935864
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:30 schreef Gellius het volgende:
Ach, jij hebt weer niks met de Pixies, Claudia. Ik vind dat best hoor.
Ik ken het werk van de Pixies niet, en daar schaam ik me diep voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108936044
En terecht Claudia!
Aldus.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:10:55 #130
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_108938425
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Tof!
:Y .
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:11:29 #131
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_108938441
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ken het werk van de Pixies niet, en daar schaam ik me diep voor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:12:52 #132
67089 Gillingham
The horror...
pi_108938473
Nirvana avant la lettre.
What's it going to be then, eh?
pi_108938655
Ik heb nooit zoveel gehad met Nirvana.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:23:37 #134
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_108938762
Ik wel. Maar da's ook ( - en misschien vooral - ) om nostalgische redenen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_108938844
Overigens vind ik de muziek van de Pixies en die van Nirvana compleet onvergelijkbaar, hoezeer Cobain ook het tegendeel heeft willen beweren.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:17:35 #136
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108941612
Ik heb niet zoveel met Radiohead; ook niet met de Pixies, trouwens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:17:49 #137
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108941619
Met Nirvana heb ik ook niets.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:19:47 #138
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108941654
Hoewel, gistermiddag was ik in een café waar ze een uitvergrote portretfoto van Kurt Cobain aan de muur hadden hangen. Dat ik hem herkende geeft misschien aan dat ik dan toch iets met Nirvana heb.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:20:22 #139
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108941667
Thom Yorke zou ik ook nog wel herkennen; van de Pixies dan weer helemaal niemand.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:21:20 #140
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108941692
Voor de volledigheid wil ik even vermelden dat er in dat café ook foto's van Jim Morisson, Jimi Hendrix en Rod Stewart hingen. Met hen heb ik dan wel weer wat.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:22:55 #141
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108941740
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_108943940
Ik heb Lienekiens vrouwenadvies nodig.

Ik ken dit meisje al een aantal jaar, heb een aantal maanden intensief met haar samengewerkt; we zijn hele goede vrienden. Zij weet dat ik haar leuk vond, dit was niet wederzijds. Toen was ik negentien, nu bijna 22. Ze blijft veel het contact opzoeken, o.m. via Facebook en whatsapp, en als ik haar zie spreken we de hele avond met elkaar. Als ik niets van me laat horen krijg ik een berichtje van haar. What's the big deal here?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:53:09 #143
67089 Gillingham
The horror...
pi_108944281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:21 schreef JAM het volgende:
Voor de volledigheid wil ik even vermelden dat er in dat café ook foto's van Jim Morisson, Jimi Hendrix en Rod Stewart hingen. Met hen heb ik dan wel weer wat.
De eerste twee kan ik goed begrijpen (hoewel Morisson echt zijn band nodig had, Hendrix niet), maar met Stewart heb ik dan weer niks. Hij heeft Downtown Train van Waits verkracht.
What's it going to be then, eh?
pi_108944720
Je zit gewoon heel comfortabel in de friendzone, Main.
pi_108945725
De friendzone is een situatie waarin de kaarten op tafel liggen en de jongen wanhopig in het gevlei probeert te komen; het meisje maakt misbruik van deze situatie. In de friendzone is er sprake van gelijkwaardigheid noch spanning. Sterker nog, er kan nooit spanning zijn in de friendzone, mocht deze toch optreden dan verdwijnt de friendzone als sneeuw voor de zon. De kaarten zijn dan anders verdeeld; het meisje laat immers de spanning toe.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:40:23 #146
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_108947095
In het kader van mensen aan het kotsen krijgen zonder daarbij gebruik te hoeven maken van zeer explicitie beelden presenteer ik u mijn imitatie van een gevoelige, Franse muziekhomo. Veel plezier!

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:03:02 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108947797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:39 schreef Mainport het volgende:
Ik heb Lienekiens vrouwenadvies nodig.

Ik ken dit meisje al een aantal jaar, heb een aantal maanden intensief met haar samengewerkt; we zijn hele goede vrienden. Zij weet dat ik haar leuk vond, dit was niet wederzijds. Toen was ik negentien, nu bijna 22. Ze blijft veel het contact opzoeken, o.m. via Facebook en whatsapp, en als ik haar zie spreken we de hele avond met elkaar. Als ik niets van me laat horen krijg ik een berichtje van haar. What's the big deal here?
Ik heb werkelijk geen flauw idee.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:05:20 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108947873
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Is het misschien een optie om het gewoon aan haar te vragen? Of in zo'n gezellig samenzijn subtiel naar haar borsten te grijpen? Dat weet je toch hoe het zit?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:15:59 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108948234
Ook al wil het meisje niet met jou tussen de lakens, ze vindt je aandacht toch wel fijn. Ze zou zelfs jaloers kunnen worden als je serieus iets met een ander meisje zou krijgen. Maar ja, dan hoef jij haar toch niet meer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108949254
Ik heb het er natuurlijk met meer mensen over gehad, en ze zeggen allemaal hetzelfde: dat ze het niet weten en dat ze mijn aandacht fijn vindt. Wat is dit voor onzin
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:31:02 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108952894
Ze vindt je fantastisch, maar is veel te bang dat het ooit uit zou kunnen gaan. Haar hart zou breken en ze zou als alcoholiste eindigen in de goot.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 23:29:35 #152
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_108955100
Ik heb ook nooit veel met de Pixies gehad. Maar Frank Black op een winderig plein die met enkel een gitaar 'Where is My Mind' speelt is wel tof.
  maandag 12 maart 2012 @ 11:07:05 #153
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109003934
Zal ik vandaag een zonnebril opzetten, om zo de vroege lente te teisteren en hopen dat het weer winter wordt?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 12 maart 2012 @ 11:08:47 #154
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109003980
Dat het pas tien over elf 's ochtends is weerhoudt mijn onderbuurman er trouwens niet van om muziek van het genre BOEM-BOEM-BOEM te draaien op het geluidsniveau van BOEM-BOEM-BOEM. Zo'n parketvloer mag dan er dan wel mooi uitzien, het resoneert daarentegen behoorlijk. Met de houding die ik mijn lijf aangemeten heb krijg ik zowaar een gratis voetreflexmassage.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 12 maart 2012 @ 11:13:05 #155
67089 Gillingham
The horror...
pi_109004099
Buren.
What's it going to be then, eh?
pi_109004242
Nieuwbouw.
Aldus.
  maandag 12 maart 2012 @ 11:59:05 #157
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_109005432
Ik heb nooit veel met BOEM-BOEM-BOEM-muziek gehad. Maar de Vengaboys op een winderig plein die met enkel een gitaar BOEM-BOEM-BOEM-muziek spelen is wel tof.
  maandag 12 maart 2012 @ 12:00:09 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109005464
Jij komt nogal eens op winderige pleinen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 maart 2012 @ 12:48:42 #159
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_109006783
Misschien ligt het wel aan mij, die winderigheid.
  maandag 12 maart 2012 @ 12:49:47 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109006812
Kwestie van perceptie, bedoel je?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 maart 2012 @ 16:06:25 #161
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  maandag 12 maart 2012 @ 17:31:13 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109017409
Dus niet een kwestie van indigestie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109019763
Ik heb niet zoveel met concerten. Ik ga alleen nog naar kleinere podia. Al die mensen, weet je wel. Ben een paar keer flauwgevallen in zo'n mensenmassa. Paniek, paniek. (Vooral bij mensen die naast me staan).

Verder reis ik vrij veel momenteel terwijl mijn lover op het randje van financiele catastrofe staat. De crisis slaat toe mensen. Het is lastig, want ik kan weinig betekenen. Ik voel me verwend met mijn vaste docentenbaantje. Mijn grootste probleem is wat nakijkwerk.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_109023582
Je geeft die jongen toch wel wat te eten, mane? En af en toe een stoffig boek?
pi_109024446
Het is ook een romantisch beeld natuurlijk, zo'n winderig plein. Een zonovergoten plein ook, maar daar is het het seizoen nog niet helemaal naar. Bovendien kan je met een zonovergoten plein niet zo'n fraaie tegenstelling creeëren als met een winderig plein: je hebt dat plein speciaal opgezocht voor een bandje dat je eigenlijk niet tof mag vinden (Frank Boeijen, de Vengaboys), maar omdat het een winderig plein is, mag het toch een beetje. "Haha, luister jij naar die troep?!" "-Ja, maar het was een winderig plein!"
pi_109024837
Ja, de crisis is best romantisch, Gellius. Of bedoel je dat niet?

Ik ben nu Freedom aan het lezen van Jonathan Franzen. Iemand een mening over dat boek?
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 12 maart 2012 @ 20:39:30 #167
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109025418
Ik kan wel even doen alsof ik er een heb.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 12 maart 2012 @ 20:40:19 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109025457
Ik ken wel een Jonathan, mag dat ook?
The love you take is equal to the love you make.
pi_109026296
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:39 schreef JAM het volgende:
Ik kan wel even doen alsof ik er een heb.
Doet dat dan maar even.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 12 maart 2012 @ 21:44:19 #170
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109029414
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:54 schreef mane het volgende:

[..]

Doet dat dan maar even.
Meh.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_109032518
Al dat gelees van die boeken is maar zonde van je tijd - hoogstens een beetje verstrooiing. Hoe vaak biedt zo'n boek nog een nieuw inzicht? Denk je dat Alexander de Grote boeken las terwijl hij de wereld veroverde? Morgen is het dinsdag en buiten schijnt de zon
  maandag 12 maart 2012 @ 22:30:50 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109032582
Verstrooiing is alles.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109032727
De een verovert de wereld, de ander leest een boekje. Alexander richtte overigens veel bibliotheken op. Een combinatie is wellicht mogelijk.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 12 maart 2012 @ 23:27:52 #174
67089 Gillingham
The horror...
pi_109035400
Volgende week weer een nieuw standpunt over hetzelfde onderwerp, Mainport?

Alexander had zijn lopende boek, Aristoteles, dan ook constant aan zijn zijde.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:22:23 #175
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109037307
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:29 schreef mane het volgende:
Ja, de crisis is best romantisch, Gellius. Of bedoel je dat niet?

Ik ben nu Freedom aan het lezen van Jonathan Franzen. Iemand een mening over dat boek?
Ik vond het bijzonder aardig. Daarna ook vrij snel The Corrections gelezen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_109038186
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:29 schreef Mainport het volgende:
Al dat gelees van die boeken is maar zonde van je tijd - hoogstens een beetje verstrooiing. Hoe vaak biedt zo'n boek nog een nieuw inzicht? Denk je dat Alexander de Grote boeken las terwijl hij de wereld veroverde? Morgen is het dinsdag en buiten schijnt de zon
Ben je afgewezen door de uitgevers die je had aangeschreven?
pi_109038513
JA

Je hoeft bij een uitgever alleen maar aan te kloppen als je de Opiumverhalenwedstrijd wint.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 01:26:34 #178
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109038669
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 01:15 schreef Mainport het volgende:
JA

Je hoeft bij een uitgever alleen maar aan te kloppen als je de Opiumverhalenwedstrijd wint.
Nou, dat moet dan een flinke onderlinge strijd zijn onder de usertjes van ttklpt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 06:44:57 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_109039373
Tsk, uitgevers. Wie doet dat nog. Verkoop je verhalen in eigen beheer, als app. Veel beter verdienmodel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_109043287
Dan mag je niet naar het Boekenbal.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:39:44 #181
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_109045461
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Daarna ook vrij snel The Corrections gelezen.
Die staat hier alweer een tijdje op me te wachten. Wat vond je ervan? Ik durf niet goed, want ik ben bang dat het zo overdreven intelligent is.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:41:02 #182
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_109045497
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 06:44 schreef Ringo het volgende:
Tsk, uitgevers. Wie doet dat nog. Verkoop je verhalen in eigen beheer, als app. Veel beter verdienmodel.
Of begin je eigen uitgeverij in boekenapps. Nog beter verdienmodel.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:48:57 #183
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109045707
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:39 schreef broer het volgende:

[..]

Die staat hier alweer een tijdje op me te wachten. Wat vond je ervan? Ik durf niet goed, want ik ben bang dat het zo overdreven intelligent is.
Dat vond ik allemaal wel meevallen, het is veel meer een omschrijving van 'gewone mensen die soms domme dingen doen'.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:22:28 #184
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109046562
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:41 schreef broer het volgende:

[..]

Of begin je eigen uitgeverij in boekenapps. Nog beter verdienmodel.
Of ga warme broodjes verkopen op de markt; nog beter verdienmodel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:08:03 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109078604
Hier maar even dank aan de mods voor de Yvonne-award.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:56:57 #186
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109081726
Mag ik u hier allen even op attenderen: http://www.dekleinekomedi(...)p_Hiezee_Voor_Drs_P/
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 13:22:35 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109086627
Vroeger postte ik ook nog wel eens in dit topic...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:23:56 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109086682
En nu weer.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 13:25:42 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109086742
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:23 schreef Lienekien het volgende:
En nu weer.
Nog eventjes todat ik weer weggepest word.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:26:45 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109086784
Ok.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 13:28:18 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109086837
Ik moet zeggen dat mijn bijdrage aan deze reeks, in het eerste topic (althans wat als eerste wordt aangegeven in het lijstje) toch wel erg mooi is :')

LPT: Was ik maar weer 14.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 13:35:16 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109087095
Maarja ik merk het al weer...

*Ontvolgen klikt :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:10:10 #193
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109088270
Je moet wel beschikken over een lange attentiespanne, Bosbeetle.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 14:43:10 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109089389
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je moet wel beschikken over een lange attentiespanne, Bosbeetle.
Die heb ik niet :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:47:18 #195
67089 Gillingham
The horror...
pi_109089525
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die heb ik niet :)
Nu moet je 'm weer 'ontvolgen'.
What's it going to be then, eh?
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 14:48:27 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109089577
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:47 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Nu moet je 'm weer 'ontvolgen'.
Nou zeg, ik blijf me daar bezig...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109090230
Toch altijd grappig die homoseksuelen in deze topic. Zelfs Lienekien kan ze met één woord wegjagen.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 15:10:49 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109090377
Je moet de kracht van een Lienekien niet onderschatten :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:55:06 #199
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 15:57:50 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109091904
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:55 schreef broer het volgende:
Hoi, Bosbeetle.
Hoi, Broer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 16:10:11 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109092802
Ik zag het in MyAt.
Ik vroeg me al af wat er in hemelsnaam gebeurt was.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 16:21:59 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109092882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik zag het in MyAt.
Ik vroeg me al af wat er in hemelsnaam gebeurt was.
:@ oeps had niet verwacht dat die bij iedereen ineens in de myat zouden komen :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:57:43 #204
67089 Gillingham
The horror...
pi_109094407
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik zag het in MyAt.
Ik vroeg me al af wat er in hemelsnaam gebeurt was.
What's it going to be then, eh?
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 16:58:37 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109094449
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:57 schreef Gillingham het volgende:

[..]

quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:@ oeps had niet verwacht dat die bij iedereen ineens in de myat zouden komen :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109098511
Nou, bedankt Bosbeetle.
I intend to live forever, or die trying.
pi_109100387
Hé, ik zag bededer in die topic.
Aldus.
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:02:53 #208
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_109102330
Leuk Bosbeetle! ^O^
Hier heeft Do2 zijn nominatie aan te danken gehad :D
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:45:49 #209
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_109108087
Nominatie? Ik? Staat me niets meer van bij.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_109109891
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2006 00:39 schreef Claudia_x het volgende:
Smileys die ik nooit zou gebruiken:

>:) , c_/ , :7 , B-) , (8> , }) , |:( , *; , ^) , ):O , :s) , :') , O-) , :N , :X , :% , oO< , :O , _O- , 8)7 , -O- , *O* , o|O , ~O> .
Hmz.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:18:06 #211
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_109110381
Ja, wat een zelfkennis.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_109111111
Het was niet veel soeps zes jaar geleden
  woensdag 14 maart 2012 @ 23:10:28 #213
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_109113817
Het was verschrikkelijk, zelfs. Maar we sloegen ons erdoorheen. Zo goed en zo kwaad als dat ging.
  woensdag 14 maart 2012 @ 23:20:21 #214
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109114339
Toen was ik een jonge god en studeerde ik in Ierland. Zoete onstuimige jeugd etc.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 15 maart 2012 @ 00:11:34 #215
42366 Staal
Happy cupcake. :')
  donderdag 15 maart 2012 @ 06:48:18 #216
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_109118702
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:45 schreef DO2 het volgende:
Nominatie? Ik? Staat me niets meer van bij.
Ja, nominatie voor de Yvonne-awards. Lienekien is er met de hoofdprijs vandoor gegaan. jij viel helaas net buiten de top 3 je kan een hertelling eisen...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 08:49:41 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109119825
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 06:48 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]
je kan een hertelling eisen...
nee! ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:02:53 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109120022
AR kan natuurlijk ook zijn eigen DO2-appreciation award instellen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:48:18 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109124874
Het eerste oehoejong is al geboren. Ik mis Frollo.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 11:51:39 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109124968
quote:
15s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:48 schreef Lienekien het volgende:
Ik mis Frollo.
hetzelfde hier
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109125095
Bij de oehoe denk ik aan Pope.
Aldus.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:56:13 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109125132
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:55 schreef Z het volgende:
Bij de oehoe denk ik aan Pope.
Bij Pope denk ik aan een andere vogel. Ik kom even niet op de naam.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 11:57:50 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109125183
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij Pope denk ik aan een andere vogel. Ik kom even niet op de naam.
Gokje een ortolaan of een vijgesnip.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:58:55 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109125215
Secretarisvogel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109125278
Dat is toch meer een nette statige man?
Aldus.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:04:58 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109125426
Het was een vogel waarover hij zich verbaasde dat die ook echt bestond. Het was niet de secretarisvogel.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 12:05:35 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109125454
Ik weet daar nog wel een lekker recept mee :)

quote:
Rôti sans Pareil

Men neme een olijf. Die olijf gaat in een vijgensnip,
de snip in een ortolaan, de ortolaan in een leeuwerik,
de leeuwerik in een lijster, de lijster in een kwartel, de
kwartel in een kievit, de kievit in een goudpluvier, de
goudpluvier in een patrijs, de patrijs in een houtsnip,
de houtsnip in een taling, de taling in een parelhoen, de
parelhoen in een kip, de kip in een fazant, de fazant in
een kalkoen, en dat allemaal in een trapgans.

De Kift - Filet de Perche
en hun bronnen zijn weer
quote:
Filet de perche (I) Ivan Boenin / Ivan Bunin / Ivan Bounine
(1870-1953), Kazimir Stanslavovitsj, in: Verzamelde werken dl. 2, vert.
uit het Russisch door Marja Wiebes en Margriet Berg, Van Oorschot,
1996 / Kasimir Stanislavovitch, in: The Gentleman from San
Francisco and Other Stories, transl. from Russian by Leonard Woolf,
Chatto & Windus, 1975 / Casimir Stanislavovitch (II) Michail
Boelgakov / Mikhail Bulgakov / Mikhaïl Boulgakov (1891-1940), De
meester en Margarita, vert. uit het Russisch door Marko Fondse en
Aai Prins, Van Oorschot, 1997 / The Master and Margarita, transl.
from Russian by Richard Pevear and Larissa Volokhonsky, Penguin,
2006 / Le Maître et Marguerite (III) Alexandre Balthazar Laurent
Grimod de la Reynière (1758-1837), Almanach des gourmands, Pierre
Waleffe, 1968.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:13:45 #228
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109125702
Is het weer tijd voor gerechtjes? Schei toch uit.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:14:13 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109125717
quote:
13s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef JAM het volgende:
Is het weer tijd voor gerechtjes? Schei toch uit.
Dat is humor om te lachen, JAM.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:15:14 #230
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_109125746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:02 schreef Lienekien het volgende:
AR kan natuurlijk ook zijn eigen DO2-appreciation award instellen.
Ik stuur hem wel een kerstkaart aan het eind van het jaar. Lijkt me voldoende
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:20:57 #231
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109125872
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is humor om te lachen, JAM.
Dat is humor om te janken, Lienekien.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:21:42 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109125894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:20 schreef JAM het volgende:

[..]

Dat is humor om te janken, Lienekien.
Ja, ga even de grap uitleggen, JAM.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:21:53 #233
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109125898
Ik was juist even wat van de oude topics aan het doorbladeren; daar ging het over de zestien vermeende miskramen van de Harskampse dominee. Dát is humor om te lachen, Lienekien. Stop een x-aantal vogels in elkaar is géén humor om te lachen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:24:43 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109125978
Ik zie het al, ironie is niet aan jou besteed.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:25:18 #235
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109125996
In die oude topics lijkt het ook nog zowaar dat er zo nu en dan een poging wordt gedaan daadwerkelijk met elkaar in dialoog te treden. Dat gaat ons (als ik daarover mag spreken) dan wel niet zo heel geweldig af, voor de buitenwacht oogt het anders prachtig. Ook betrap ik mijzelf op de belachelijkste spelfouten. Zo schreef ik een keer 'zig' in plaats van 'zich'.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:26:32 #236
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109126038
quote:
16s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie het al, ironie is niet aan jou besteed.
Daar zal je beslist gelijk in hebben, Lienekien. Doe mij maar gewoon humor van de soort 'Hoepla, glijdt een banaan uit over een neger.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:27:39 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109126079
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:26 schreef JAM het volgende:

[..]

Daar zal je beslist gelijk in hebben, Lienekien. Doe mij maar gewoon humor van de soort 'Hoepla, glijdt een banaan uit over een neger.'
Maar dat is dan ook gewoon buitengewoon geestig. Ik denk dat de banaan er zelf ook nog om zou kunnen lachen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:29:09 #238
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109126127
'Een neger over een banaan, zal je bedoelen?'
'Nee, nee! Dat is juist de grap! Hoe doet die banaan dat? Ha-ha-ha!'
'Juist, en dan een divisie van Fallschirmjäger die tot hun knieën in de stront kopjes thee met elkaar aan het drinken en zijn en een beschaafde discussie over het stemrecht van vrouwen voeren?'
'Ik wist dat dit een goudmijn was maar dat we zo snel de hoofdader zouden raken, wow!'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:31:08 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109126196
We lachen toch wel het hardst om onze eigen grappen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:34:00 #240
67089 Gillingham
The horror...
pi_109126285
What's it going to be then, eh?
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:35:12 #241
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109126332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook gewoon buitengewoon geestig. Ik denk dat de banaan er zelf ook nog om zou kunnen lachen.
Ik had laatst een sketch bedacht, die moet ongeveer zo lopen:
Er wordt een feest gevierd in een grote balzaal, alles heel erg chiquedewiebel en duur. Het moge duidelijk zijn dat dit ter ere is van de een of andere oude vent. Iedereen draagt pakken en galajurken. Dan komt er een jongere jongen binnen, in de twintig, ook in pak. De gevierde, de gastheer komt op hem af en zegt: 'Ha, Victor (of welke naam dan ook), wat fijn dat je er bent. Laat me je voorstellen aan mijn dochters.' Hij neemt de jongen mee aan de arm, alles is heel hartelijk, loopt hem door de ruimte en onderbreekt een jonge dame, ook in keurige galajurk. De gastheer zegt: 'Dit is Deborah, mijn oudste dochter. Ze is vernoemt naar haar grootmoeder en - zo voegt hij nog wat toe.' De jongeheer en dame stellen zich aan elkaar voor. Daarna gaan ze verder naar een volgende dame. Eenzelfde situatie: 'Dit is Sarah, vernoemt naar bla-bla-bla.' Daarna de laatste dame. Deze draagt een kort rokje, een uniformjas van de Waffen-SS en de helft van haar gezicht is bedekt met witte bonen in tomatensaus, zuurkool, of zo'n ander ranzig, half-vloeibaar goedje. 'Dit is kotsende nazihoer. Ze is vernoemt naar haar rechts-radicale sympathieën, haar onvermogen haar maaltijden binnen te halen en het feit dat ze mannen voor twintig euro tussen de geparkeerde auto's afzuigt.' De kotsende nazihoer roept iets als: 'Pijpen, vijf euro, jeht's geht los, etc. etc.' Daarna trekt de jonge man een briefje van vijftig te voorschijn en vraagt of ze hiervan terug heeft. Romantische muziek, soft focus close up op de nazihoer, camera op man, camera op hoer, etc. Onder luid applaus van de andere aanwezige gasten vertrekken ze. Wellicht tilt hij haar op.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:38:11 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109126437
Je hebt al publiek.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:42:15 #243
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109126571
Er staan pareltjes in die oude topics hoor!

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2006 00:57 schreef JAM het volgende:

[..]

Ter compensatie zal ik een regel uit mijn aanstande novelle met jullie delen, waarin een Chinese toeriste de wachtkamer van een Scheveningse abortuskliniek beschrijft.

'Het lijkt hier godverdomme wel een bordeel.', zei het meisje.

Alstu! :).

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_109126596
Bedankt JAM.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:43:16 #245
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109126607
Goed, alle gekheid op een stokje, dat zou toch op z'n minst een amusante sketch zijn, Lienekien?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:44:24 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109126650
quote:
5s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:43 schreef JAM het volgende:
Goed, alle gekheid op een stokje, dat zou toch op z'n minst een amusante sketch zijn, Lienekien?
Ja.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:48:33 #247
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109126793
Ik vind het eens tijd worden voor een kopje koffie. Buiten de deur natuurlijk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:52:54 #248
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109126931
Ha-ha, dat was een grapje. Ik was natuurlijk gewoon aan het poepen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 13:07:40 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109127337
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:21 schreef JAM het volgende:
Ik was juist even wat van de oude topics aan het doorbladeren; daar ging het over de zestien vermeende miskramen van de Harskampse dominee. Dát is humor om te lachen, Lienekien. Stop een x-aantal vogels in elkaar is géén humor om te lachen.
Het is ook geen humor JAM, het 17de eeuwse culinaire verfijning. Maarja we zitten hier niet in CUL dus ik houd er al mee op. Al is het culinaire wel veel beschreven in literatuur.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 13:08:44 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109127361
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 maart 2012 @ 14:28:08 #251
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109130054
Wat is die Rutte toch een vervelende kwast geworden, bah! Ik weet nog wel dat ik een jaartje of wat terug dacht: 'Nou, die Rutte valt me nog goed mee, hoewel het een VVD'er is (de laatste VVD'er die mij daadwerkelijke waardering kon genieten was dhr. Dijkstal en dan niet zozeer voor de wijze waarop hij meende politiek te moeten bedrijven als wel voor zijn jazz-programma op de lokale radio, RTV West).
Dat even terzijde.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 14:30:02 #252
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109130118
Jammer trouwens dat ze het meldpunt Limburgers stop hebben gezet.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 14:30:07 #253
67089 Gillingham
The horror...
pi_109130121
Rutte, die hoort toch bij die kleine conservatie christelijke partij?
What's it going to be then, eh?
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 14:31:01 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109130144
[associatie] Ik ben tegenwoordig een boek aan het lezen over Han Bennink. Wat een vervelende maar toch interessante man. Het is verder een erg leuk boek, een soort who-is-who van de nederlandse jazz.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 maart 2012 @ 15:37:21 #255
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109132245
Han Bennink, die heb ik nou nog nooit zien spelen. Dan heb ik mijn leven toch achterlijk veel jazzconcerten bezocht, maar Han Bennink, ik heb werkelijk geen idee wat voor een muziek die vent maakt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 15:44:35 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109132466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 15:37 schreef JAM het volgende:
Han Bennink, die heb ik nou nog nooit zien spelen. Dan heb ik mijn leven toch achterlijk veel jazzconcerten bezocht, maar Han Bennink, ik heb werkelijk geen idee wat voor een muziek die vent maakt.
Ik heb hem nog maar één keer mogen aanschouwen, hij is samen met Mengelberg de oprichter van ICP.


Dit is nogal een kazig nummer van hem.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:44:41 #257
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109134728
Tsja, daar kan ik verder ook niet zoveel mee.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 16:46:43 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109134808
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:44 schreef JAM het volgende:
Tsja, daar kan ik verder ook niet zoveel mee.
En hij speelt mee op eric dolphy's last date. En Peter Brötzmanns machine gun. Best wel een grootheid eigenlijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:48:28 #259
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109134864
Heeft een van jullie zojuist Man bijt Hond gekeken? Ze hadden daar een of ander item over een 14-jarige lesbienne (daar kwam ze zelf mee aanzetten, dat ze lesbisch zou zijn dus, niet dat ze 14 was) die een boek had geschreven. Ik dacht: 'Het zal je dochter maar eens zijn.' Hoewel het helemaal geen dom kind was en ook geen lelijk kind droop er wel een pretentieuze grachtengordelmentaliteit vanaf waar je UUU tegen zegt. Dus niet 'u' of 'U', eerder UUUUUHUUUHUUUUU. Nou ja, als ze maar gezond en gelukkig is. Toen ik veertien was wilde ik een hedgefonds beginnen; stom eigenlijk dat ik dat nooit door heb gezet.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:51:05 #260
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109134930
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En hij speelt mee op eric dolphy's last date. En Peter Brötzmanns machine gun. Best wel een grootheid eigenlijk.
Heb je dat ook van de Wikipedia of wist je dat al? De wikipagina heb ik even gelezen; toen ik las van 'free jazz' en 'experimentele solo-projecten' kwam ik dus tot de gedachte dat ik er verder niet zoveel mee zou kunnen. Van Eric Dolphy ben ik ook nooit echt weggeweest. Laatst kreeg ik een CD van J.J.Johnson cadeau (werkelijk, ik kreeg een CD cadeau, wat ouderwets hè?),- dat is meer mijn jazz.
(Wat overigens nog steeds niet wegneemt dat ik naar mijn weten nog geen noot van die Han Bennink heb gehoord; misschien vind ik het wel geweldig,- dat kan.)
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:53:44 #261
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109135007
Buiten dat om heb ik héérlijk geneukt. Ik twijfel of ik nu een biertje moet gaan drinken of een dutje doen. Ja-ja, het leven van een pornoproducent gaat niet over rozen, jongens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_109135522
Ik zou eerst een biertje doen, JAM. En dan een dutje. En dan de belastingen. En dan een gerechtje.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:16:06 #263
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109135694
Het werd een douche. Ook erg verfrissend.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:16:37 #264
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109135718
De tweede vandaag alweer. Misschien dat ik voor het slapen ga ook nog eens onder de douche spring. Wat houd ik toch van douchen! Oe-hoe-hoe!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:18:41 #265
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109135773
...wat eten jij en DTB vanavond, G.? Mevrouw K. en ik dachten aan een pasta, of anders: 'iets lekkers'.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:24:50 #266
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109135983
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb hem nog maar één keer mogen aanschouwen, hij is samen met Mengelberg de oprichter van ICP.


Dit is nogal een kazig nummer van hem.
Bennink heb ik een aantal keer gezien, waarvan 3x met het ICP. Geweldig om hem in actie te zien. En Last Date is ook een erg aardig plaatje.

(Overig, voor mengelbergliefhebbers heeft Benjamin Herman ook een paar puike cd's gemaakt met Mengelbergrepertoire)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:25:46 #267
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109136019
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:26:25 #268
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109136044
En ik hou van bandfoto's

http://vprojazzlive.radio6.nl/files/2011/10/ICP_2010_FrancescaPatella-1.jpg
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_109136272
De teerbeminde is borrelen in Den Haag, JAM. Ik ga zo de vrucht van mijn lendenen ophalen en dan eten we soep. Met brood.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:44:15 #270
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109136608
Ja, ook daar kan ik niet zoveel mee. Nou, ik ga maar even boodschappen doen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:45:21 #271
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109136636
http://grogmuller.wordpress.com - twéé berichten in drie jaar tijd. Wat is dat nu voor iets armoedigs?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:57:44 #272
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109136940
Ik zal het laatste bericht kort samenvatten.

De titel
Hans Ree - Mijn schaken.

De eerste alinea.
1. Ik kan niet schaken.
2. Ik vind het wel leuk om zo nu en dan wat over schaken te lezen.
3, Wat er over schaken wordt geschreven vind ik zowaar nog leuker dan het schaken zelf.
4. Net als bij wielrennen, eigenlijk.
5. Dat doe je ook in je eentje en dat duurt ook kankerlang.
6. Tim Krabbé houdt ook van schaken en wielrennen.
7. Tim Krabbé heeft een boek geschreven over wielrennen wat je MOET lezen.
8. Verder ga ik het niet over Tim Krabbé hebben.

De tweede alinea.
1. Ik heb een boek van Hans Ree (te weten: Mijn schaken) gekocht.
2. Dat gaat over schaken, schakers en schaakcafés.
3. Het is een leuk boek.
4. Hans Ree kan leuk schrijven.
5. Ik vond het wel verbazingwekkend dat Hans Ree zelf zoveel in dat boek voorkomt!
6. ...maar zo verbazingwekkend ook weer niet want het boek heet ook 'Mijn schaken.'
7. Je kan het boek gemakkelijk meenemen.
8. Laat ik even een stukje uit dat boekje overtikken.

De derde alinea.
1. Een van de mindere anekdotes die de rondte over Kortchnoi en Spassky doen.

De afsluiter!
Hans Ree – Mijn schaken – Atlas, ¤ 22,90. Tot het wielerseizoen écht begint uitstekend leesmateriaal.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:05:54 #273
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109137183
Het was bedoeld om gewoon zo nu en dan wat te schrijven, JAM. Maar goed, het is lastig allemaal. Volgende maand is mijn huis af. Dan wordt alles anders.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:12:21 #274
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109137381
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:34:32 #275
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_109137933
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het was bedoeld om gewoon zo nu en dan wat te schrijven, JAM. Maar goed, het is lastig allemaal. Volgende maand is mijn huis af. Dan wordt alles anders.
Kom nu, I.R., jij weet ook wel dat daar niets van waar is. Dan komt er wel weer iets anders om de hoek kijken. Nee-nee, de onstuimige jeugd is voorbij. De literaire dromen vervlogen! Het is niet anders, m'n jong. Zo is het leven nu.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_109138325
quote:
Het is jammer dat de foto kennelijk verwisseld is. Bij deze foto hoort het volgende onderschrift:
"Amateurtoneelvereniging Oldenzaal meldt vol trots dat zij dit seizoen de klassieker One Flew over the Cuckoo's Nest op de spreekwoordelijke planken zal brengen. Kaarten zijn nog volop beschikbaar aan de kassa van Theater T.A. Ter."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 18:47:44 ]
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 18:59:31 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109138746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:51 schreef JAM het volgende:

[..]

Heb je dat ook van de Wikipedia of wist je dat al? De wikipagina heb ik even gelezen; toen ik las van 'free jazz' en 'experimentele solo-projecten' kwam ik dus tot de gedachte dat ik er verder niet zoveel mee zou kunnen. Van Eric Dolphy ben ik ook nooit echt weggeweest. Laatst kreeg ik een CD van J.J.Johnson cadeau (werkelijk, ik kreeg een CD cadeau, wat ouderwets hè?),- dat is meer mijn jazz.
(Wat overigens nog steeds niet wegneemt dat ik naar mijn weten nog geen noot van die Han Bennink heb gehoord; misschien vind ik het wel geweldig,- dat kan.)
Zoals ik al zei ik ben een boek over de man aan het lezen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 15 maart 2012 @ 19:03:08 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109138880
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:06:55 #279
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109139024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:34 schreef JAM het volgende:

[..]

Kom nu, I.R., jij weet ook wel dat daar niets van waar is. Dan komt er wel weer iets anders om de hoek kijken. Nee-nee, de onstuimige jeugd is voorbij. De literaire dromen vervlogen! Het is niet anders, m'n jong. Zo is het leven nu.
Ja JAM, het was eigenlijk meer een pastiche op hoe ik vroeger reageerde dan dat ik het nu nog echt geloof. Al heb ik afgelopen jaar wel enigszins succesvol gestandupt (of nou ja, de potentie van succes), maar zelfs daar heb ik niet hard genoeg doorgezet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_109141707
JAM, Barry Harris is in Den Haag.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_109154370
Van jazz weet ik vrijwel niets, maar ik vond dit onlangs wel leuk:


Zit in een aflevering van de serie Homeland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 23:27:57 ]
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:49:36 #282
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:51:59 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109158906
Frollo is in town.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109159208
Je hebt een tag Lieneken. Voor welke prestaties heb je die gekregen?
Aldus.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:14:10 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109159220
Ik heb werkelijk geen flauw idee, Z.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 09:25:11 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109159415
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:51 schreef Lienekien het volgende:
Frollo is in town.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:30:25 #287
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_109160891
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:49 schreef broer het volgende:
Gefeliciteerd, Frollo.
Dank! *O*
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:30:43 #288
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_109160899
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:51 schreef Lienekien het volgende:
Frollo is in town.
Klopt, maar alleen vandaag. :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:50:21 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109161480
Laat me nou eventjes blij zijn met een dooie mus, ja?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:19:16 #290
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:20:00 #291
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_109162283
Natuurlijk wel van harte gefeliciteerd, Lienekien.
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 11:20:31 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109162297
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:19 schreef broer het volgende:
'Yvonne Awards'? Serieus?
}:| Ik bedenk nog eens wat :{w
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:35:45 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109162779
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:20 schreef broer het volgende:
Natuurlijk wel van harte gefeliciteerd, Lienekien.
:)
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:39:54 #294
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_109162919
Inderdaad Lien, gefeli! Ik ben dan wel verslagen, maar niet door de minste!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:00:22 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109163638
Ja, ja.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:17:42 #296
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_109164227
Ach, Frollo is hier ook. Waarom dan toch eerst dat stomme Facebook gekeken?
Frollo, van harte!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:26:49 #297
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_109164527
*O*
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:27:52 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109164576
Ja, bedankt, hè.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:35:53 #299
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_109168929
Frollo.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:37:30 #300
67089 Gillingham
The horror...
pi_109168990
Het is weer tijd voor een gezonde portie hielenlikkerij.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:44:26 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109169234
Klaar.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')