abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:43:29 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106476388


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks

Ik ben niet zo thuis in Romeinse cijfers. Mocht ik mis hebben gegokt, vertrouw ik op een mod ;) .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:44:43 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106476438
Omdat de vis van vandaag in het oude topic wordt verpakt ...

The Rum Diary

quote:
American journaWelke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CXCV Paul Kemp takes on a freelance job in Puerto Rico for a local newspaper during the 1950s and struggles to find a balance between island culture and the expatriates who live there.


Johnny Depp kruipt wederom in de huid van goede vriend wijlen Hunter S. Thompson.
Dit keer geen bizarre Fear and Loathing in Las Vegas-ontwikkelingen, maar een meer anekdotische vertelling over de tijd die Thompson doorbracht in Puerto Rico. Een typisch Hunter-verhaal met vreemde vogels, veel drank, een beetje drugs dit keer (in deze tijd had Hunter dope nog niet echt ontdekt), typische situaties en een eind dat op zijn eigen wijze toch wel happy is. Maar niet op z'n Hollywoods. Misschien net iets te anekdotisch, maar ik wist me prima te vermaken.

Was wel grappig om te zien dat de zaal volliep met bakvisjes die een Jack Sparrow-Depp hadden verwacht. Na het eerste halfuur dropen de eersten al gedesillusioneerd af.

IMDB 6,7. Cc: 7,0
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106476635
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:44 schreef Copycat het volgende:
Was wel grappig om te zien dat de zaal volliep met bakvisjes die een Jack Sparrow-Depp hadden verwacht. Na het eerste halfuur dropen de eersten al gedesillusioneerd af.
Ik snap nooit zo goed dat sommige mensen blijkbaar zo weinig weten van de film die ze gaan bezoeken. Goed, het is gratis als je een unlimited card hebt, maar dan nog lijkt het me wel zo prettig om jezelf teleurstellingen (en weggegooide tijd te besparen). Bij Tinker Tailor Soldier Spy zag ik mensen zelfs al na 10 minuten de zaal verlaten, die blijkbaar hadden gedacht een spectaculaire actiefilm als Mission Impossible voorgeschoteld te krijgen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:52:58 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106476741
In de jaren tachtig (oma vertelt ...) ging ik naar Raw van Eddie Murphy in de bioscoop. Allemaal gezinnen met kinderen die dachten naar Beverly Hills Cop tien te gaan ...
Na tien minuten was de zaal weer bijna leeg :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106476919
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
In de jaren tachtig (oma vertelt ...) ging ik naar Raw van Eddie Murphy in de bioscoop. Allemaal gezinnen met kinderen die dachten naar Beverly Hills Cop tien te gaan ...
Na tien minuten was de zaal weer bijna leeg :') .
_O-
pi_106477597
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
In de jaren tachtig (oma vertelt ...) ging ik naar Raw van Eddie Murphy in de bioscoop. Allemaal gezinnen met kinderen die dachten naar Beverly Hills Cop tien te gaan ...
Na tien minuten was de zaal weer bijna leeg :') .
hahahaha, wauw _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:20:42 #7
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_106477709
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
In de jaren tachtig (oma vertelt ...) ging ik naar Raw van Eddie Murphy in de bioscoop. Allemaal gezinnen met kinderen die dachten naar Beverly Hills Cop tien te gaan ...
Na tien minuten was de zaal weer bijna leeg :') .
Geweldig! :D Wist nog geen eens dat die in de bioscoop gedraaid heeft trouwens?
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:32:37 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106482686
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:20 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

Geweldig! :D Wist nog geen eens dat die in de bioscoop gedraaid heeft trouwens?
Dat was tijdens de piek van zijn succes, dus ik denk dat ze daar met Raw nog een extra graantje van wilden meepikken. Dat bleek dan alleen weer niet zo'n succes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106482852
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
In de jaren tachtig (oma vertelt ...) ging ik naar Raw van Eddie Murphy in de bioscoop. Allemaal gezinnen met kinderen die dachten naar Beverly Hills Cop tien te gaan ...
Na tien minuten was de zaal weer bijna leeg :') .
Dat was even een turn van 180 graden (i have a icecream neehenenë) Zelfs in de VS was dit geweldig toen! Alleen de Afro-Amerikanen bleven wel toen in de cinema zitten.
allesbeterweter
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:53:33 #10
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_106488914
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:44 schreef Copycat het volgende:
Omdat de vis van vandaag in het oude topic wordt verpakt ...

The Rum Diary

[..]

[ afbeelding ]

Johnny Depp kruipt wederom in de huid van goede vriend wijlen Hunter S. Thompson.
Dit keer geen bizarre Fear and Loathing in Las Vegas-ontwikkelingen, maar een meer anekdotische vertelling over de tijd die Thompson doorbracht in Puerto Rico. Een typisch Hunter-verhaal met vreemde vogels, veel drank, een beetje drugs dit keer (in deze tijd had Hunter dope nog niet echt ontdekt), typische situaties en een eind dat op zijn eigen wijze toch wel happy is. Maar niet op z'n Hollywoods. Misschien net iets te anekdotisch, maar ik wist me prima te vermaken.

Was wel grappig om te zien dat de zaal volliep met bakvisjes die een Jack Sparrow-Depp hadden verwacht. Na het eerste halfuur dropen de eersten al gedesillusioneerd af.

IMDB 6,7. Cc: 7,0
Deze ook gezien gisteren. Ik vond Johnny Depp weer geweldig als Thompson Kemp. Samen met de sfeer die werd neergezet van het leven op Puerto Rico als journalist met heel veel drank was dat het beste van de film. Dat was dan ook het leukste aan het boek zelf. Een boek dat ik tijden geleden gelezen heb en daarom zag ik ook erg uit naar deze film zeker met de regisseur van Withnail and I aan het roer. Door de mindere ontvangsten had ik hem verwachtingen al bijgesteld. Maar alsnog vond ik hem tegenvallen. Het was allemaal nog al middelmatig.
De andere acteurs vallen in het niets vergeleken met Depp, met als dieptepunt Giovanni Ribisi als Moburg. :') Michael Rispoli als Sala was dan nog wel oké.
cijfer: 6.5
pi_106489520
Real steel



Dit moet wel de meest voorspelbare film zijn van 2011, had er ietsje meer van verwacht. Zoals anderen hier kijk ik ook nooit naar plots, trailers of wat dan ook dus wist alleen dat ik iets met robots kon verwachten en het cijfer op IMDB (7.5). Grafisch is de film top, de robots zijn geweldig om te zien (ze doen me wel een beetje aan Transformers denken). Het kind is inderdaad vrij irritant in het begin, later begon ik me er iets minder aan te ergeren.

6.5 voor de robots en Evangeline Lilly.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:50:51 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_106491484


Ik heb ook recent Real Steel gezien, ben er net als GieJay blind ingestapt met alleen de beoordeling op IMDB in m'n achterhoofd.
De film is een behoorlijke teleurstelling, je wordt getrakteerd op het ene na het andere Hollywood cliché.
De karakters zijn één dimensionaal en oninteressant waardoor de drama scènes nooit impact hebben en geloof me aan drama scènes geen gebrek in Real Steel.
Anakin Skywa.. euh.. Max Kenton werkt bovendien twee uur lang op je zenuwen.

Waar ik een 'volwassen' film had verwacht, maakt het op mij meer de indruk van een kinder/tiener film, maar dan wel erg high budget.
Low profile product placement zat er trouwens ook niet in, je wordt echt doodgegooid met HP, Budweiser, Beats by Dre, Cadillac, Sprint en Microsoft, dat werd vrij gênant.

Vechtende robots zijn 15 minuten leuk, maar daarna had ik het echt wel gezien.
Niet doen dus, gewoon links laten liggen.

Score: 5.0/10
IMDB: 7.5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-01-2012 13:41:29 ]
pi_106495860
50/50 gezien.

Goede film. Een goede hoofdrol, goed gespeeld, en een uitstekende Seth Rogan. Speelt, zoals gewoonlijk, weer eens zichzelf :)
Heeft goed het drama van kanker en de komedie die relativiteit met zich meebrengt weten te combineren.

75/100
pi_106511247
The thing



Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery

103 minuten

geregisseerd door Matthijs van Heijningen Jr.
met Mary Elizabeth Winstead, Eric Christian Olsen en Joel Edgerton

In een onderzoekskamp op Antartica leidt de ontdekking van een buitenaards schip tot een confrontatie tussen de studente Kate Lloyd en de wetenschapper Dr. Sander Halvorson. Terwijl Dr. Halvorson zich blijft richten op zijn onderzoek gaat Kate samen met de helikopterpiloot Sam Carter op zoek naar de buitenaardse levensvorm.

Toffe film, heb me er geen seconde mee verveeld en kijkt heel lekker weg - ook een aantal goeie spannende momente!
zeker waard een keer te zien
dikke 7
pi_106513833
Dolfje weerwolfje

Kerstvakantie, dus met neefjes naar de film..
Dolfje wordt als kind achtergelaten bij een familie die hem opvoeden als hun eigen, 2de, zoon..
op zijn 7de verjaardag komt dolfje erachter dat hij, met volle maan, veranderd in een weerwolf..

Gebaseerd op de boeken reeks van Paul van Loon, en volgens mijn neefjes was het boek duidelijk anders..
Voor een kinderfilm vond ik em oke gemaakt, alleen toch een beetje jammer dat de emotie's bij ole kroes niet echt denderend waren (keek in de meeste gevallen echt 'sippig')
6.7/10

Time of Eve (Eve no Jikan)
In de nabije toekomst gebruikt men androids voor onderandere huishoudelijk werk..
Deze zijn alleen van mensen te onderscheiden door een ring boven hun.
Rikuo, een student, ontdekt m.b.v. het activiteitenlog van hun huishoudandroid een cafe, genaamd "Time of Eve" alwaar androids en mensen als gelijkwaardig worden behandeld.

De film begon erg sterk en behoorlijk origineel.. helaas verzande het een beetje en werd ik achter gelaten met een gevoel dat er 10 rode draden waren gestart en er maar 1 was afgemaakt, heel erg jammer. Ondanks dat heb ik mij erg vermaakt met de film, want alles leek wel te kloppen (naja, bijna alles dan dus :P)
8/10

Children who Chase Lost Voices from Deep Below (Hoshi wo Ou Kodomo)
Het verhaal draait om Asuna, die grotendeels alleen leeft omdat haar vader overleden is en haar moeder altijd lange dagen werkt, Ze luistert altijd via een speciaal radiootje van haar vader naar muziek dat deze opvangt. Na een ontmoeting met een jongen volgt een avontuur in een alternatieve wereld onder de aarde en leert ze over de wreedheid en schoonheid van de wereld..

Ook wel een erg mooie film, maar het wist mij niet in het verhaal te trekken helaas
7/10

Literature Girl (Bungaku Shoujo)
Konoha Inoue is een normale student, behalve een incident dat 2 jaar terug gebeurde. Sinds die tijd heeft hij besloten niet meer te schrijven...
totdat hij door Amano Touko gedwongen wordt deel te nemen in de 'Literary Club', om daar letterlijk de lunches voor haar te schrijven, want ze eet de verhalen letterlijk op..

_O_ Japanners met hun fantasieen.. een meid die letterlijk verhalen verslindt _O-
hoewel het een leuk gegeven is wordt er vrij weinig mee gedaan imho.
Het verhaal zelf draait,vindt ik, meer om het incident van 2 jaar terug dan om de literary club
Even kort gezegd: begint goed, midden is wat teleurstellend en einde maakt dan toch weer een boel goed..
7.9/10
pi_106515624
Happiness


Geen animatiefilm.

Een titel die bol staat van de ironie, want de film gaat niet bepaald over gelukkige mensen. De film volgt een aantal mensen die proberen, op soms merkwaardige of ronduit verschrikkelijke wijze, geluk of plezier in het leven te vinden.

Persoonlijk vond ik dit een heerlijke donkere film, zoals je ze niet vaak ziet. Alles behalve alledaagse onderwerpen komen aan bod. Interessante, maar veelal zieke personages en een origineel plot waarin niets mooier wordt gemaakt dan het is. Dat vooral is erg verfrissend. Het geeft een boeiende inkijk in wat er schuil kan gaan achter de maskers van mensen.

Unieke film en kijk-ervaring, die mij nog lange tijd gaat bijblijven. Een mix van absolute afschuw en absurde, zwartgallige humor. Geen lichte kost en tevens een lange film, maar absoluut de moeite waard.
pi_106516027
Proof of Life (2000)
Deze thriller met 3 topacteurs (Russel Crowe, David Morse en Meg Ryan) heeft een helaas nogal voorspelbaar verhaal. Daartegenover staat goeie actie, wat liefdesdrama maar vooral de setting (niet helemaal, zie verder) en thema. Mooi einde en goeie eindsong.

Een verzekering tegen ontvoeringen in Colombia. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Mooie beelden van de uitgestrekte jungle en de machtige bergen. Groot minpunt is echter dat het niet Colombia, maar Ecuador is.

Zelfde met Colombiana; half puntje aftrek.
8.0/10 7.5/10 (IMDB: 6.2/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106520460
Little Children (2006)

quote:
In een klein stadje komt een handjevol mensen elkaar voortdurend tegen, en hun levens verstrengelen zich op verrassende en wellicht gevaarlijke wijze....
Met Kate Winslet, Patrick Wilson, Jennifer Connely.

Wat ik een beetje apart vind is het gevoel dat ik bij deze films krijg; deze film staat goed aangeschreven (een 7.8 op IMDB, genomineerd voor 3 Oscars en 3 Golden Globes en nog 23 andere nominaties) maar dat deze film bijvoorbeeld niet als een "major" film aandoet en bovendien op zo'n tijdstip (23:40 - 1:45 uur). Het is zo'n film die klein aandoet maar blijkbaar best groots is...

Anywho...deze film valt in het rijtje van American Beauty en Revolutionary Road e.d. Het gegeven van Amerikaanse suburbs waarin de werkelijkheid is verscholen achter een gemaakte waarheid is al veelvoudig gebruikt en deze film is daar niet echt een positief voorbeeld van.
Het begin is best goed, de film kabbelt op z'n gebruikelijke (naargeestige) manier door maar tegen het einde dacht ik echt even van, wat is er nou gebeurd of veranderd deze 2 uur? :?
Hoewel de acteerprestaties prima zijn schiet het verhaal wat mij betreft ernstig te kort. Van wat ik heb gelezen lijkt me het boek beter.

Persoonlijk denk ik dat je met bijvoorbeeld bovenstaande films meer 'plezier' hebt dan met deze.

Oh, en de Nederlandse Wikipedia pagina over deze film is wel de meest belachelijke film plot beschrijving die ik ooit heb gezien. :N Ik zet 'm hier onder neer in een spoiler, de pagina is in maanden niet geüpdate maar je weet maar nooit ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik zie net dat tijdens het schrijven van deze review, deze wikipedia pagina is geupdate (juist...) met het volgende:
quote:
De neutraliteit van dit gedeelte wordt betwist.
Zie de bijbehorende overlegpagina voor meer informatie.
met in de overlegpagina:
quote:
Het gedeelte 'Plot' is erg POV geschreven. Met termen als 'pruilende kotersjouwers', 'irritante huismoeders', 'sexy digibabe', 'kansarme kinderliefhebber', 'hulpeloze huilbui van een zeikwijf met zenuwinzinkingen', 'gefrustreerde geilneef', noem maar op. Ik zou het graag herschreven zien.
pi_106521718
quote:
geweldige film _O_ heb nog nooit zo hard gelachen om zulke zieke dingen. moet m ook maar weer eens gaan kijken.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:46:46 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_106522766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:24 schreef casper019 het volgende:
The thing

[ afbeelding ]

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery

103 minuten

geregisseerd door Matthijs van Heijningen Jr.
met Mary Elizabeth Winstead, Eric Christian Olsen en Joel Edgerton

In een onderzoekskamp op Antartica leidt de ontdekking van een buitenaards schip tot een confrontatie tussen de studente Kate Lloyd en de wetenschapper Dr. Sander Halvorson. Terwijl Dr. Halvorson zich blijft richten op zijn onderzoek gaat Kate samen met de helikopterpiloot Sam Carter op zoek naar de buitenaardse levensvorm.

Toffe film, heb me er geen seconde mee verveeld en kijkt heel lekker weg - ook een aantal goeie spannende momente!
zeker waard een keer te zien
dikke 7
Ik haakte eigenlijk al af toen ik, binnen tien minuten, de 'wetenschappers' in deze film beslissingen zag nemen die een beetje wetenschapper (of normaal nadenkend mens) nooit zou nemen.
pi_106525882
Dirty Pictures (2010)
Persoonlijke biografie van Alexander "Sasha" Shulgin. De ontwikkelaar en eerste testpersoon van een scala aan bijzondere geestverruimende middelen (de herontdekking van MDMA en o.a. verregaand onderzoek naar de interessante 2C-familie).

Deze zeer gerespecteerde held 8-) wordt samen met zijn niet minder experimentele vrouw (sex & drugs combineren) persoonlijk weergegeven en de documentaire geeft een compleet beeld van Shulgin, de drugs en de scene eromheen met mooie en goeie quotes.

Op het begin dacht ik dat Shulgin de recreatieve gebruikers minder waardeerde, maar dat veranderde gelukkig tijdens de film.

Helaas is het allemaal redelijk saai en serieus. Iets meer club- en andere ervaringen van anderen hadden niet misstaan. Net als meer en mooiere visuals.
7.5/10 (IMDB: 6.9/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106528239
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:10 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

geweldige film _O_ heb nog nooit zo hard gelachen om zulke zieke dingen. moet m ook maar weer eens gaan kijken.
Het einde was ook mooi. :') :D
pi_106529990
The Water Horse (2007)



Een hervertelling van de legende van het Loch Ness monster. Op een dag vindt de jonge Angus een bijzondere steen. Als deze uitkomt blijkt het geen steen, maar een ei te zijn van een Water Horse.

Aandoenlijke film. Leuk om een keer gezien te hebben, maar uiteraard erg voorspelbaar. En helaas zag het (met name volwassen) monster er een beetje nep uit, zo ook de stukjes met hem en Angus (de hoofdpersoon) in het water. Maar gezegd moet worden: als kleine waterhorse is het een schattig ding. Een standaard filmpje, maar daarom nog wel redelijk vermakelijk.

Duidelijk gericht op een jonger publiek. Kinderen zullen deze film geweldig vinden, net als bijvoorbeeld Free Willy en soortgelijke films. :)
pi_106530311
Laat ik ook is hier posten, kijk namelijk veel films :P



http://www.imdb.com/title/tt1598778/

Ik ben fan van rampenfilms dus ik had erg zin in deze film.
Het is een prachtige film, verwachtingen waar gemaakt.
Super cast, wat vaak bij rampenfilms wel is tegenvalt maar bijna elke persoon is wel een bekende.
Goed opgebouwd, begint rustig en loopt uit de hand.
Het speelt zich af via verschillende personen, je ziet de ramp vanuit verschillende visies.
Nadeel van de film is dat het naar mijn mening te kort is en er nog makkelijk 30min bij kon maar dat is denk ik ook weer pluspunt van de film.



http://www.imdb.com/title/tt1318514/

Deze film had wel wat overeenkomsten als de film erboven.
Het bouwt zich rustig op, daardoor ga je echt met de aap meeleven.
Leuke film en erg mooi gemaakt, de apen zien er erg realistisch uit.
Prachtige actie scenes.
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 18:17:03 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_106530802
Door de feestdagen en het gebrek aan series de afgelopen weken, tijd gehad om een paar films te kijken, diverse genres:

Captain America: The First Avenger
Avontuur
Tweede Wereldoorlog: de jonge Steve wordt getransformeerd in een superheld om de kwaadaardige Schmidt te stoppen om zijn gemene plannetjes uit te voeren.

Leuke film, beetje te patriottisch naar mijn smaak, maar dat was natuurlijk te verwachten met een titel als Captain America.

The Player
Thriller/detective

Filmproducent krijgt dreigbrieven van een kwade scriptschrijver en gaat onderzoeken wie erachter zit.

Leuke film! Met veel cameo's van bekende acteurs en actrices.

Hostel III
Horror

Aanstaande bruidegom maakt een tripje met een stel vrienden. Helaas loopt het allemaal niet zo af als ze gedacht hadden...

Tja, na deel 1 en 2 viel deel 3 natuurlijk tegen. Een paar redelijk enge moorden, maar niet echt heel spannend. Deel 4 mogen ze laten zitten van mij.

Sleuth (1972)
Detective

Man wordt uitgenodigd op het landgoed van de echtgenoot met wiens vrouw hij een affaire heeft. De echtgenoot houdt nogal van spelletjes spelen en doet dit dan ook.

Mooie film, lekkere ouderwetse detective, gedragen door slechts twee acteurs. Beetje in de sfeer van een Agatha Christie verhaal vond ik. Omdat ik (bijna) alle boeken heb gelezen van voornoemde schrijfster wist ik wel aardig te voorspellen wat er ging gebeuren, maar dat mocht de pret allerminst drukken.

Ik dacht dat ik deze film al laaang had gezien, maar tot mijn verbazing was dat niet zo, schande :@

Aanrader ^O^
bedankje gaat naar mijn tipgever :)

Contagion
Rampenfilm?

Weer een film over een gevaarlijk virus dat bijna iedereen op de planeet besmet. Tja, ik heb betere "virusfilms" gezien eigenlijk.

Leukste film van bovenstaande: Sleuth :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')