abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:31:11 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106490650
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:32 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wat leuk verbloemd is (want geen woord erover in de tekst en goed verborgen op de foto's). Is dat het schoolgedeelte een apart perceel is wat er echt pal naast ligt. Past geen eens een auto tussendoor. Dus privacy en uitzicht heb je beide niet echt.
Nou poeh, zo goed verborgen:



En geen auto tussendoor? Ik weet een beetje hoe breed die platen zijn die op de grond liggen, en daar wil best een hele flinke auto overheen :Y



En nee, uit de omschrijving zou je ook niet kunnen opmaken dat dat gebouw ernaast met die hoge ramen de school zou kunnen zijn.... zo goed verborgen idd, wat een gladde makelaar, schande...

quote:
HISTORIE
In 1882 werd deze onderwijzerswoning van de voormalige Openbare School no. 2 gebouwd. Woning en school zijn ontworpen door J.N. van Wijngaarden uit Oudewater. De school heeft tot 1938 als zodanig gefunctioneerd. Het leerlingenaantal was toen dusdanig gedaald, dat een verder voortbestaan niet mogelijk was. De lokalen hebben daarna nog dienst gedaan als noodsecretarie in verband met de bouw van het nieuwe gemeentehuis.
In 1940 werden de school en de onderwijzerswoning verkocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106493062
Googlemaps satelliet laat zien dat er achter de school een hele reeks gebouwen zit. Beide hebben ze een lange smalle weide, met aan 3 kanten sloot. Het perceel van het huis heeft een bruggetje, wat waarschijnlijk verplichtingen schept.

Ik denk niet dat ze staan te trappelen om zo'n lastig bereikbare strook van je over te nemen. Er zou waarschijnlijk ook recht van overpad bij moeten, dus vanaf de straat, direct langs je huis.
pi_106509570
Fundalink?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:53:40 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106509775
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:49 schreef announcement het volgende:
Fundalink?
Het ging nog steeds over een huis van pagina 1

http://www.funda.nl/koop/(...)z-383/fotos/#foto-13
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106510453
Dank! Zie wel potentie, maar wel een flinke klus. Mooi ook dat onkruid in de dakgoot :D
pi_106518543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:07 schreef announcement het volgende:
Dank! Zie wel potentie, maar wel een flinke klus. Mooi ook dat onkruid in de dakgoot :D
't ziet er mooi uit, maar volgens mij rijp voor de sloop. Dat ding moet je vanaf het fundament opbouwen.
pi_106524215
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 10:34 schreef Libres het volgende:

[..]

't ziet er mooi uit, maar volgens mij rijp voor de sloop. Dat ding moet je vanaf het fundament opbouwen.
Ik las laatst over een stel dat één stukje muur had laten staan, toen heette het renovatie ipv nieuwbouw en dat was kennelijk financieel een stuk interessanter :)


Hier heb je een vrolijk uitzicht


Moeder had beneden alles netjes opgeruimd


En haar tienerdochter had haar kamer - op haar manier - ook een soort van opgeruimd.

link
"Lekker uitwaaien op de zeedijk" en "2 km van de Waddenzee" staat er in de omschrijving.
Zouden ze 't droog gehouden hebben daar of zou dat mooie strakke vloertje inmiddels bol staan ;)


Opa's stiekeme drankvoorraad onder de bedstee werd pas ontdekt toen de fotograaf kwam

Wat een huisje trouwens O+
Zulke zie je normaal alleen in sprookjes




Dit is nog eens een high tech keuken :D

Hier te vinden
pi_106524343
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:37 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik las laatst over een stel dat één stukje muur had laten staan, toen heette het renovatie ipv nieuwbouw en dat was kennelijk financieel een stuk interessanter :)

Hier heb je een vrolijk uitzicht
[ afbeelding ]

Moeder had beneden alles netjes opgeruimd
[ afbeelding ]

En haar tienerdochter had haar kamer - op haar manier - ook een soort van opgeruimd.
[ afbeelding ]
link
"Lekker uitwaaien op de zeedijk" en "2 km van de Waddenzee" staat er in de omschrijving.
Zouden ze 't droog gehouden hebben daar of zou dat mooie strakke vloertje inmiddels bol staan ;)

Opa's stiekeme drankvoorraad onder de bedstee werd pas ontdekt toen de fotograaf kwam
[ afbeelding ]
Wat een huisje trouwens O+
Zulke zie je normaal alleen in sprookjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is nog eens een high tech keuken :D
[ afbeelding ]
Hier te vinden
wat een heerlijk leuke huisjes O+ O+ O+ O+
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:48:11 #84
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_106524506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:37 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik las laatst over een stel dat één stukje muur had laten staan, toen heette het renovatie ipv nieuwbouw en dat was kennelijk financieel een stuk interessanter :)

Hier heb je een vrolijk uitzicht
[ afbeelding ]

Moeder had beneden alles netjes opgeruimd
[ afbeelding ]

En haar tienerdochter had haar kamer - op haar manier - ook een soort van opgeruimd.
[ afbeelding ]
link
"Lekker uitwaaien op de zeedijk" en "2 km van de Waddenzee" staat er in de omschrijving.
Zouden ze 't droog gehouden hebben daar of zou dat mooie strakke vloertje inmiddels bol staan ;)

Opa's stiekeme drankvoorraad onder de bedstee werd pas ontdekt toen de fotograaf kwam
[ afbeelding ]
Wat een huisje trouwens O+
Zulke zie je normaal alleen in sprookjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is nog eens een high tech keuken :D
[ afbeelding ]
Hier te vinden
Wel met kookeiland :P
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:56:09 #85
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_106524696
Vergeet niet de straaljagers en reddingshelicopters die je dakpannen eraf komen zuigen. Maar dat staat er vast niet bij in de omschrijving
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:44:56 #86
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106534003
Wat een schattige hutjes! En wat betreft dat 'vrolijke uitzicht', dat zijn in ieder geval lekker rustige buren.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_106535810
Het zijn inderdaad schattige huisjes. Ik heb gewoon eens gezocht op vrijstaand, heel Nederland, tot 2 ton.
Sommige zijn zo mooi dat je bijna zou overwegen om naar noord-oost Groningen te verhuizen :)

Hier nog zo'n optrekje van nog geen twee ton, met ruim 6500 m2 grond erbij.


Er moet wel het een en ander in geïnvesteerd worden.


Hier nog zo'n opknappertje, voor weinig.


Met eigen oprijlaan


In teh middle of nowhere


Die beertjes :')



Speciaal verplaatst voor de foto, omdat ze zo kjoet zijn :')

Hier (leuk adres trouwens, als je het moet zeggen)

[ Bericht 2% gewijzigd door Gwywen op 07-01-2012 20:27:50 (nu met de juiste link) ]
pi_106536279
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:56 schreef trigt013 het volgende:
Vergeet niet de straaljagers en reddingshelicopters die je dakpannen eraf komen zuigen. Maar dat staat er vast niet bij in de omschrijving
Huh? Ik woon vlakbij het eerste huisje, nog nooit een dakpan van het dak gezogen en die reddingsheli's vliegen hoog zat. De heli van de AID vliegt vaker over en stukken lager, maar ook die kost geen enkele dakpan. Straaljagers gaan precies over ons heen het laagvliegstuk in. Geen last van, voordat je ze in de gaten hebt, zijn ze voorbij :Y
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:45:01 #89
78498 classpc
I don't like change
pi_106536650
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou poeh, zo goed verborgen:

[ afbeelding ]

En geen auto tussendoor? Ik weet een beetje hoe breed die platen zijn die op de grond liggen, en daar wil best een hele flinke auto overheen :Y

[ afbeelding ]

En nee, uit de omschrijving zou je ook niet kunnen opmaken dat dat gebouw ernaast met die hoge ramen de school zou kunnen zijn.... zo goed verborgen idd, wat een gladde makelaar, schande...

[..]

Ik zou alleen niet zo gerust zijn op de platen op het dak van dat schooltje.

Als dat goed Nederlands is tenminste...
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:27:45 #90
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_106538462
@Gwywen, dat huis uit 1777 O+
pi_106540209
Dat voormalige schooltje heeft een gewoon pannendak.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:21:08 #92
78498 classpc
I don't like change
pi_106540611
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:10 schreef Teslynd het volgende:
Dat voormalige schooltje heeft een gewoon pannendak.
Lijken niet op pannen, lijken meer op asbestplaten.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:28:52 #93
180174 Diemux
People vs Me
pi_106540935
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:26 schreef Gwywen het volgende:
Het zijn inderdaad schattige huisjes. Ik heb gewoon eens gezocht op vrijstaand, heel Nederland, tot 2 ton.
Sommige zijn zo mooi dat je bijna zou overwegen om naar noord-oost Groningen te verhuizen :)

Hier nog zo'n optrekje van nog geen twee ton, met ruim 6500 m2 grond erbij.
[ afbeelding ]

Er moet wel het een en ander in geïnvesteerd worden.
[ afbeelding ]

Hier nog zo'n opknappertje, voor weinig.
[ afbeelding ]

Met eigen oprijlaan
[ afbeelding ]

In teh middle of nowhere
[ afbeelding ]

Die beertjes :')
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Speciaal verplaatst voor de foto, omdat ze zo kjoet zijn :')

Hier (leuk adres trouwens, als je het moet zeggen)
Van dat eerste huis:



Ziet er erg "zielig" uit.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:51:44 #94
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_106542059
met zn allen slapen bij het haardvuur.. krijg er een beetje schrijnende gedachtes bij :{
O+
pi_106542222
Kijk maar op Streetview naar dat voormalige schooltje.
pi_106545183
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:26 schreef Gwywen het volgende:
Het zijn inderdaad schattige huisjes. Ik heb gewoon eens gezocht op vrijstaand, heel Nederland, tot 2 ton.
Sommige zijn zo mooi dat je bijna zou overwegen om naar noord-oost Groningen te verhuizen :)
Ik word al depressief van de gedachte om buiten de randstad te wonen; laat staan het uiterst noordelijke punt van Nederland. Er is een reden dat de huizenprijzen daar zo laag zijn...
  zondag 8 januari 2012 @ 00:03:58 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106545382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:59 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik word al depressief van de gedachte om buiten de randstad te wonen; laat staan het uiterst noordelijke punt van Nederland. Er is een reden dat de huizenprijzen daar zo laag zijn...
Ja, dat er geen werk is....
Ik kan niet wachten tot we uit de randstad :r :r :r wegkunnen, en als het qua werk van manlief zou kunnen dan zou noordoost Nederland wat mij betreft prima zijn, helaas is het geen optie qua reistijd, en is de kans uitermate klein dat er een werkgever in NO-NL is waar hij zou kunnen werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 januari 2012 @ 00:13:24 #98
3185 Adelante
To let it go now
pi_106545747
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:51 schreef Saisai het volgende:
met zn allen slapen bij het haardvuur.. krijg er een beetje schrijnende gedachtes bij :{
Ik denk nu meteen aan koolmonoxide perikelen. Is er bekend wat er met de vorige bewoners is gebeurd? :{
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 januari 2012 @ 00:25:38 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106546186
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:13 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik denk nu meteen aan koolmonoxide perikelen. Is er bekend wat er met de vorige bewoners is gebeurd? :{
geen koolmonoxide vergiftiging, daar is het huis te tochtig voor :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106546883
de kans dat je in nl koolmonoxidevergiftiging oploopt en eraan overlijdt is marginaal. en de kans is groter dat het door je cv ketel gebeurt dan door je openhaard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')