abonnement Unibet Coolblue
pi_118589011
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ze zouden natuurlijk ook gewoon de import van bakken die niet aan de huidge eisen voldoen kunnen verbieden. dan lost het "probleem"zich binnen 5 jaar vanzelf op.
Maar dat doen we niet omdat het niet mag van de EU. Vrij verkeer personen en goederen en zulks.

Laten we nu eindelijk maar eens 1 op 1 het Duitse systeem MRB ovenemen. MRB veel meer gerelateerd aan vervuilingsklasse. Relatief minder MRB betalen en meer tax per liter brandstof.

Voor klassiekers een MRB-vrij klassieker kenteken. Een Libanontaxi is bijbehorende staat is dan geen klassieker, een nette SL wel. :)
een jaren 60 peugeot is imo ook klassiekerwaardig. een 205 niet, daar zijn er nog teveel van.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:53:51 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589121
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik doel dus op bestaande gevallen.
dit gaat volgens mij over alle gevallen :@
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:59:29 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589514
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat? :?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:04:32 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589559
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat? :?
:Y voor de wegenbelasting niet meer
pi_118589596
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat is dat nou..?? Mijn auto uit 85 is opeens geen oldtimer meer dan of wat? :?
Jawel, maar je moet er nu wel gewoon belasting voor gaan betalen :)
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:05:57 #84
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_118589622
Ga ik met mijn 86er ook mooi nat, zal niet veel zijn qua wmb. Me moeder d'r 300D gaat vast fors betalen dan.
pi_118589656
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

:Y voor de wegenbelasting niet meer
ff serieus, meen je dit nou..?? Kunnen zij dit gewoon zo maken?

Hoe durven die hoerenkinderen daar boven in de kamer zomaar te bemoeien met de levenstijl of hobby van de burger? 12 mensen die te zeggen hebben over tien-duizenden oldtimer liefhebbers?

Godverdomme :r
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118589716
Ik ga dus echt geen 220 euro betalen voor een Golf uit 85.. Wat een onzin :r
We betalen al in onze huishouden 2400 euro mrb per jaar :(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118589748
Dan heb ik mijn Saab cabrio net op tijd verkocht. *O*

Die is niks meer waard nu...
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:09:45 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589780
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

:Y voor de wegenbelasting niet meer
Moet nog uitgewerkt worden... Daar mag iemand zich nog tegenaan bemoeien vwb de details. Dus zo hard als jij het stelt hoeft het niet te zijn.
pi_118589851
En draai maar weer een stuk cultuur de nek om..
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:12:49 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118589974
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:12 schreef AchJa het volgende:
Vrijstelling MRB oldtimers vervalt!

Bam, meteen een harde maatregel in het regeerakkoord: de MRB-vrijstelling voor oldtimers komt te vervallen. Zo blijkt uit de maatregelen van VVD en PvdA die zojuist zijn vrijgegeven.

Veel details hebben we niet, omdat de partijen niet al te diep op hun plannen ingaan. Maar de maatregel zelf is evengoed duidelijk. "De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft." Die 'milieuoverwegingen' leveren de overheid dan wel 156 miljoen euro per jaar op. De details van de plannen zullen we pas diep in 2013 te horen krijgen, simpelweg omdat dit slechts een algemene beslissing is. Het beleid zal nu moeten worden uitgewerkt door een nieuwe Minister van Financiën (of liever gezegd, zijn staatssecretaris).

Dus of daadwerkelijk alle oude auto's aan de beurt zijn of dat de leeftijds-ondergrens een forse ruk naar beneden maakt (een reëele optie) weten we simpelweg nog niet omdat de politiek dat zelf nog niets eens weet. Wel een ander punt: dit is typisch een maatregel waar de Tweede Kamer zich heel hard tegenaan gaat bemoeien. Zo werkt de politiek; de VVD vraagt als regeringspartij om verzachting van de maatregel om de echte liefhebbers te ontzien, het kabinet gaat akkoord, en de VVD is niet langer de boeman. Dat soort dingen wordt vaak genoeg vanteovren afgesproken. Maar dat is vooralsnog speculeren.

Kijken we verder naar de belastingopbrengsten van deze maatregel, dan rekenen de partijen pas op extra geld vanaf 2014, dus het ligt voor de hand dat de maatregel dan pas ingaat. De VVD sprak zich voor de verkiezingen uit tégen afschaffing, de PvdA was voor. Het moge duidelijk zijn welke partij in dit geval aan het langste eind heeft getrokken.

Deze maatregel hing al een tijdje in de lucht. Dit onder meer vanwege de milieubezwaren van linkse partijen, maar ook vanwege de toenemende hoeveelheid belastingvrije auto's die rondreden als 1e auto. Iets wat slecht was voor de schatkist.

Bovag laat in een eerste reactie weten de maatregel nogal rigoureus te vinden. "Je straft hiermee de liefhebber, en bovendien doe je het rijdend nationaal erfgoed niet veel goeds aan", aldus woordvoerder Paul de Waal. "Wij pleiten voor aanpak van het misbruik van de regeling, zodat de echte sleutelaar wordt ontzien. Op deze manier is het wel erg van dik hout zaag men planken."

Dit bericht oogt natuurlijk merkwaardig gezien het bericht van afgelopen week dat de vrijstelling veilig leek. Helaas is dit de wondere wereld van de politiek. Het is logisch, als je snapt hoe het werkt. Het beleid van het vorige kabinet loopt door tot er een nieuw kabinet zit. Atsma besloot (onder druk van Financiën) als staatssecretaris van Milieu vorige week dat er geen behoefte was aan nieuw beleid op dit punt. Tot zover helder. Maar dat Rutte en Samsom ondertussen andere plannen aan het smeden waren voor het nieuwe kabinet, daar staat hij helemaal buiten. Dus hoe tegenstrijdig het ook klinkt, totaal onlogisch zijn deze berichten niet. Nog zo'n politiek punt: vermoedelijk wordt Frans Weekers opnieuw staatssecretaris van Financiën. Hij altijd was fel tegen afschaffing van de vrijstelling. Echter krijgt hij straks 'van boven' (het regeerakkoord) , de opdracht mee om de vrijstelling af te schaffen. Dus hij zal wel moeten. Maar tot het belastingplan 2014 volgend jaar daadwerkelijk is aangenomen, blijft er hoop.
uhh.. spuit 11..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118590012
Lekker voor de mensen die een auto-collectie hebben en er hooguit 10x per jaar mee op pad gaan of naar shows. Die kunnen wel stoppen.

Heb een belastingvrije Volvo 740 die sinds 1 jaar belastingvrij is en waarvoor ik me daarvoor nog 4,5 jaar scheel heb betaald.

Als dit doorgaat ben ik dubbel de lul.
Marktwaarde van m'n auto is ineens 0,0 en wegenbelasting schiet naar 125 per kwartaal.
En dat terwijl ik er momenteel nog maar 7000Km per jaar in rij omdat ik in het busje van de zaak rondtuf.

Kost me dus zo'n 2000 Euro ineens + 1500 per jaar.

Dit gaat héél wat oldtimer-bedrijven de kop kosten, kijk naar alle bedrijfjes die VW Kevertjes, Volvo Amazon's, etc. restaureren of er onderdelen voor leveren. En dan is de Kever nog wel te doen wat betreft wegenbelasting maar een T1 of T2 busje niet, vooral als je er 4 hebt.
Nogmaals, het gaat vaak om hobbyisten.

Vroeger had je de 60-dagen kaart. Dat was eerlijk, je tekende de dag af dat je ging rijden en betaalde een stuk minder.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:17:16 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118590153
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet nog uitgewerkt worden... Daar mag iemand zich nog tegenaan bemoeien vwb de details. Dus zo hard als jij het stelt hoeft het niet te zijn.
Gequote uit het regeerakkoord:
quote:
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft.
Niets meer, niets minder. Wat moet daaraan nog uitgewerkt worden? VVD en PvdA zijn dit overeengekomen in het regeerakkoord, dan zie ik een meerderheid in de Tweede Kamer dit niet tegenhouden.
pi_118590155
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:15 schreef MaGNeT het volgende:
Lekker voor de mensen die een auto-collectie hebben en er hooguit 10x per jaar mee op pad gaan of naar shows. Die kunnen wel stoppen.

Heb een belastingvrije Volvo 740 die sinds 1 jaar belastingvrij is en waarvoor ik me daarvoor nog 4,5 jaar scheel heb betaald.

Als dit doorgaat ben ik dubbel de lul.
Marktwaarde van m'n auto is ineens 0,0 en wegenbelasting schiet naar 125 per kwartaal.
En dat terwijl ik er momenteel nog maar 7000Km per jaar in rij omdat ik in het busje van de zaak rondtuf.

Kost me dus zo'n 2000 Euro ineens + 1500 per jaar.
Vertel mij wat..

Ik heb een unieke Mk2 met een Mk3 TDI motor waar heel veel aan gesleuteld is met een marktwaarde van minstens 6000. Deze is hierna nog maar 50 euro waard voor export naar afrika ofzo.. :{ ;(
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_118590199
Op zich wel terecht. Iedereen die een nieuwe wegenbelasting vrije auto hebben gekocht afgelopen jaren moeten vanaf 2014 ook weer wegenbelasting betalen.
pi_118590277
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Op zich wel terecht. Iedereen die een nieuwe wegenbelasting vrije auto hebben gekocht afgelopen jaren moeten vanaf 2014 ook weer wegenbelasting betalen.
Klopt.
Alleen gaat dit wel een hele branche in Nederland de kop kosten.

Ik kan m'n Volvo echt niet meer aanhouden voor die 7000Km per jaar.
Rij ook nog eens LPG dus redelijk schoon, APK meting is nooit een probleem geweest.

Er zijn genoeg verzamelaars die een stuk of 4 auto's hebben en toch maar in 1 tegelijk rijden.
Je kan er natuurlijk 3 schorsen als je de ruimte hebt om ze van de weg af te stallen maar dan mag je er helemaal niet mee rijden.

En die schorsingsregel deugt voor geen meter momenteel, "ontschors" je binnen een bepaalde periode dan mag je het hele kwartaal alsnog betalen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:22:22 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118590323
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vertel mij wat..

Ik heb een unieke Mk2 met een Mk3 TDI motor waar heel veel aan gesleuteld is met een marktwaarde van minstens 6000. Deze is hierna nog maar 50 euro waard voor export naar afrika ofzo.. :{ ;(
Ik steek mijn '77 200D nog liever in de fik, heb ik er iig nog wat warmte van...
pi_118590540
GVD net veel geld in die auto gepompt om hem tip-top te houden, o.a. 2 revisie-klauwen voor.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:29:26 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118590612
Gare Polo SDI kope?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')