abonnement Unibet Coolblue
pi_103754606
Anonymous daagt Mexicaans drugskartel uit

Laatste update: 30 oktober 2011 16:53 info.

AMSTERDAM - Hackerscollectief Anonymous gaat de strijd aan met een van Mexico’s grootste drugskartels. De hackers waarschuwen de bende Los Zetas dat als ze een van hun leden niet vrijlaten, ze namen en adressen zullen publiceren van mensen die met hen geassocieerd zijn.

Het gaat om gegevens van corrupte politieagenten, taxichauffeurs, maar ook bedrijven.

Het is voor het eerst dat iemand Los Zetas zonder wapens uitdaagt. Het kartel is opgericht door oud-militairen en een van de machtigste bendes van Mexico. De leden proberen, net als hun rivalen, met geweld de beste smokkelroutes richting de Verenigde Staten in handen te krijgen en te houden. De leden worden beschuldigd van duizenden doden.

"Je maakte een grote fout door een van ons mee te nemen. Laat hem vrij", is te horen in de video die door Anonymous geplaatst zou zijn. "We kunnen ons niet met wapens verdedigen, maar we kunnen wel dingen doen met hun auto's, huizen, bars, bordelen en al hun andere bezittingen,"

De groep eist de vrijlating van een ontvoerde Anonymouslid en zegt dat Los Zetas tot 5 november heeft om hem vrij te laten.

Een voormalig medewerker van de Amerikaanse overheidsorganisatie Drug Enforcement Administration zegt dat de Zeta’s de dreiging van Anonymous serieus moeten nemen. "Het is een gewaagde actie, aldus Mike Vigil tegen The Houston Chronicle. "Door het publiceren van de namen weten hun rivalen wie ze zijn, en geloof me, ze gaan zeker achter hen aan.”
Bron: http://www.nu.nl/internet(...)ans-drugskartel.html

Mijn gedachten: Anonymous heeft ballen en krijg de klere.
pi_103754712
Ik vind dit vet :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:46:52 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103754741
Als ze dit kunnen zouden ze het sowieso moeten doen, ongeacht of er een lid van hen gegijzeld wordt of niet. Gewoon helemaal kapot maken die bende.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_103754743
mooi gewoon dikke hacks uitvoeren op die kartels man
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:47:41 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103754782
Gewoon drugs legaliseren, zijn we zo van die kartels af.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103754850
Wel even wat anders dan demonstreren voor de Scientology kerk. Gaan ze spijt van krijgen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:49:19 #7
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103754865
Kudos als ze dit daadwerkelijk voor elkaar krijgen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_103754878
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:49 schreef Thomas B. het volgende:
Wel even wat anders dan demonstreren voor de Scientology kerk. Gaan ze spijt van krijgen.
Want?
dag
pi_103754885
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:46 schreef LXIV het volgende:
Als ze dit kunnen zouden ze het sowieso moeten doen, ongeacht of er een lid van hen gegijzeld wordt of niet. Gewoon helemaal kapot maken die bende.
Eerst maar even de onderhandelingspositie uitbuiten. Iemand vrij krijgen van die rebellen daar is altijd fijn.
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:49:53 #10
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103754893
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:49 schreef Thomas B. het volgende:
Wel even wat anders dan demonstreren voor de Scientology kerk. Gaan ze spijt van krijgen.
De kracht van Anonymous is een beetje wat hun naam oppert. Ik denk dat de gevolgen minder direct zijn als bijvoorbeeld een ander kartel dat fysiek 'oorlog' zoekt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:50:29 #11
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_103754920
Waarom hebben ze een lid van Anonymous gevangen genomen?
pi_103754963
Ze zullen wel anders piepen als een paar van hun leden aan een brug bungelen...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_103754988
Diepe respect _O_
Who motivates the motivator?
pi_103755001
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Want?
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:49 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

De kracht van Anonymous is een beetje wat hun naam oppert. Ik denk dat de gevolgen minder direct zijn als bijvoorbeeld een ander kartel dat fysiek 'oorlog' zoekt.
Zo anonymous is Anonymous niet. Die Guy Fawkes maskertjes zijn leuk, maar ik denk niet dat je daarmee Mexicaanse drugskartels voor de gek houdt. En ik zou er zeker niet mee gaan lopen fokken als ik zo'n internet nerd was. Je moet je hand niet overspelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2011 19:52:36 ]
pi_103755014
Los Zetas spreken we over mensen, moet je eens opzoeken op dumpert hoe ze mensen liquideren. Dat gebeurt niet netjes met een kogel, zoveel is zeker. Heb een keer een video gezien dat een aantal mannen met een kettingzaag werden bewerkt.

De Amerikaanse overheid zal Anonymous zeker steunen, lijkt mij. En als ze geld nodig hadden zou ik zo wat overmaken. Mits de rekeningen niet geblokkeerd zijn door creditmaatschappijen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:59:14 #16
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103755314
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:50 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Waarom hebben ze een lid van Anonymous gevangen genomen?
Ja, vraag ik me ook af.
pi_103755417
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:52 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

[..]

Zo anonymous is Anonymous niet. Die Guy Fawkes maskertjes zijn leuk, maar ik denk niet dat je daarmee Mexicaanse drugskartels voor de gek houdt. En ik zou er zeker niet mee gaan lopen fokken als ik zo'n internet nerd was. Je moet je hand niet overspelen.
Oh, ik denk zeker dat Anonymous wat kan uitrichten. Ze zullen ook niet makkelijk te pakken zijn, ze schermen zich wel heel goed af, voordat ze ook maar met een vinger gaan wijzen naar Los Zetas.

Er wordt gevochten om drugsroutes naar Amerika die miljardenwinsten vertegenwoordigen. Als de namen bekend zijn van personen die banden hebben met Los Zetas, dan leven die niet lang meer.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:02:02 #18
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_103755445
Denk niet dat die gasten van de Los Zetas nu met de billetjes samengeknepen thuis op de bank zitten.. :D
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_103755526
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:01 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Oh, ik denk zeker dat Anonymous wat kan uitrichten. Ze zullen ook niet makkelijk te pakken zijn, ze schermen zich wel heel goed af, voordat ze ook maar met een vinger gaan wijzen naar Los Zetas.

Er wordt gevochten om drugsroutes naar Amerika die miljardenwinsten vertegenwoordigen. Als de namen bekend zijn van personen die banden hebben met Los Zetas, dan leven die niet lang meer.
Het verschil is dat Anonymous een paar namen publiceert. En Los Zetas een paar Anonymous aanhangers koud maakt. Kijken wie er dan nog zo'n grote mond heeft.
pi_103755557
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:02 schreef Tism het volgende:
Denk niet dat die gasten van de Los Zetas nu met de billetjes samengeknepen thuis op de bank zitten.. :D
Als Anonymous namen bekend kan maken. Dan zullen ze er zeker mee zitten. Ze hebben niet voor niets iemand van Anonymous ontvoert.
pi_103755623
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:03 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het verschil is dat Anonymous een paar namen publiceert. En Los Zetas een paar Anonymous aanhangers koud maakt. Kijken wie er dan nog zo'n grote mond heeft.
Als Anonymous namen bekend gaat maken, zal het niet gaan om een paar namen. En de leden van Los Zetas zullen niet door Anonymous worden geliquideerd, maar door leden van andere grote drugsbendes.

Anonymous doet dan het voorbereidende werk.
pi_103756016
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:05 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Als Anonymous namen bekend gaat maken, zal het niet gaan om een paar namen. En de leden van Los Zetas zullen niet door Anonymous worden geliquideerd, maar door leden van andere grote drugsbendes.

Anonymous doet dan het voorbereidende werk.
Het is inderdaad te hopen dat het een goede zuiverende werking heeft. Maar ik ben geen expert op het gebied van de onderliggende verhoudingen daar. Ik weet alleen dat ze hun problemen niet zachthandig oplossen. Waarom is die Anonymous gast eigenlijk ontvoerd? Want die gaat er natuurlijk als eerste aan als dat niet al gebeurd is. Ik vind het maar gevaarlijke spelletjes.
pi_103756176
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:04 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Als Anonymous namen bekend kan maken. Dan zullen ze er zeker mee zitten. Ze hebben niet voor niets iemand van Anonymous ontvoert.
Nou die ontvoerde man is dan sowieso dood.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:19:48 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103756486
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:50 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Waarom hebben ze een lid van Anonymous gevangen genomen?
Ze hebben tijdens een demonstratie gewoon een blogger met een camera gepakt. Wisten zij veel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103756620
Online hackers threaten to expose cartel's secrets

Group called Anonymous demands release of one of their own who was kidnapped


An international group of online hackers is warning a Mexican drug cartel to release one of its members, kidnapped from a street protest, or it will publish the identities and addresses of the syndicate's associates, from corrupt police to taxi drivers, as well as reveal the syndicates' businesses.

The vow is a bizarre cyber twist to Mexico's ongoing drug war, as a group that has no guns is squaring off against the Zetas, a cartel blamed for thousands of deaths as well as introducing beheadings and other frightening brutality.

"You made a huge mistake by taking one of us. Release him," says a masked man in a video posted online on behalf of the group, Anonymous.

"We cannot defend ourselves with a weapon … but we can do this with their cars, homes, bars, brothels and everything else in their possession," says the man, who is wearing a suit and tie.

"It won't be difficult; we all know who they are and where they are located," says the man, who underlines the group's international ties by speaking Spanish with the accent of a Spaniard while using Mexican slang.

He also implies that the group will expose mainstream journalists who are somehow in cahoots with the Zetas by writing negative articles about the military, the country's biggest fist in the drug war.

"We demand his release," says the Anonymous spokesman, who is wearing a mask like the one worn by the shadowy revolutionary character in the movie V for Vendetta, which came out in 2006. "If anything happens to him, you sons of (expletive) will always remember this upcoming November 5."

The person reportedly kidnapped is not named, and the video does not share information about the kidnapping other than that it occurred in the Mexican state of Veracruz during a street protest.

Anonymous draws its roots from an online forum dedicated to bringing sensitive government documents and other material to light.

If Anonymous can make good on its threats to publish names, it will "most certainly" lead to more deaths and could leave bloggers and others open to reprisal attacks by the cartel, contends Stratfor, an Austin-based global intelligence company.

"In this viral world on the Internet, it shows how much damage could be done with just one statement on the Web," said Fred Burton of Stratfor, which published a report Friday that probes the implications of the cartel drawing the activists' ire.

Mike Vigil, the retired head of international operations for the Drug Enforcement Administration, said the Zetas must take Anonymous seriously.

"It is a gutsy move," Vigil said. "By publishing the names, they identify them to rivals, and trust me, they will go after them."[/i]Bron: http://www.chron.com/news(...)-secrets-2242068.php

Zit ook een video van de oproep, wel in het Spaans, maar misschien zijn er mensen die Spaans spreken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')