abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:34:35 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104118306
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:17 schreef Arkai het volgende:
Nu we het toch over chocola hebben.. Stagneert de consumptie van cacao niet een beetje nu de lightgeneratie korte metten maakt met vet- en suikerhoudend snoepgoed? Daarnaast wordt chocoladesmaak volgens mij ook niet erg gewaardeerd in de warmere landen of de emerging markets in het algemeen wat de concurrentiepositie van cacao schaadt. Ik vind chocola als merkproduct interessant omdat ik veel gelijkenissen zie met frisdranken. Beide kosten enorm weinig om te produceren maar de klant is toch bereid om er veel voor te betalen en vast te houden aan één merk. Nu is dat met frisdrank of sigaretten misschien iets sterker maar het blijft een fenomeen op zich.
Wat mij onlangs opviel was dat een kingsize snicker maar 10 cent duurder was dan een gewone snicker. Blijkbaar heeft de fabrikant dus veel liever dat je kingsize koopt. Dat impliceert bijna automatisch dat de grondstoffen en productie heel goedkoop zijn.

Zelf ben ik trouwens aan het nadenken van een online-business. Mijn vorige startup was qua idee heel goed, maar om dit helemaal te realiseren kostte dit veel teveel tijd (dan zou ik daar 80 uur per week voor nodig hebben). Die tijd heb ik gewoon niet, en ik wilde ook niet alles op alles zetten hiervoor. (alhoewel ik nu wel denk dat dit gelukt was).

Ben me nu in het verdiepen over "passive income". Dat is iets wat je online opzet en dat dan automatisch inkomen voor je genereert.
De methode is om op een bepaald gebied hoog in google te komen, waardoor veel mensen jouw site bezoeken. Hierop staat dan wat nuttige informatie en natuurlijk Google-adds. Bij iedere doorklik krijg je een paar duppies. Bij voldoende kliks kan dat toch aantikken. (Tot zo'n 1500 euro per maand, zonder veel werk of kosten)

De meest interessante zaken zijn uiteraard al bezet. Zaken zijn interessant als ze veel bezoekers trekken en vooral als die bezoekers ook commercieel interessant zijn. Bijvoorbeeld een site over huizen en hypotheken is dat. Een hypotheekaanbieder heeft er meerdere euro's voor over om bezoekers op zijn site te krijgen die geďnteresseerd zijn in een hypotheek. Op dat deel van de 'voedselketen' wordt hard gevochten door complete marketing-teams met webdesigners, programmeurs, marketeers, tekstschrijvers etc. Daar kom je niet zomaar tussen.

Wat er overblijft zijn de niches. Die zijn dan te klein om voor zulke grote partijen interessant te zijn, of zijn commercieel niet aantrekkelijk. Het vinden van zo'n niche is echter vrij lastig. Het lijkt erop of zowat 100% van de markt gevuld is. Er worden aardappelen online verkocht, er zijn meer dan 3 fora over garnalen en kreeften!! Om maar wat voorbeelden te geven.
Over bepaalde onderwerpen is nog wel een niche, bijvoorbeeld de sites die zich concentreren op huishoudtips kun je met enige effort (SEO) nog wel 'verslaan' in google, maar die zijn commercieel weer niet interessant.

In ieder geval is geld verdienen met zoiets (of iets anders dan beleggen) toch in zekere zin veel leuker, want dan geldt: meer moeite erin stoppen loont zich meestal. Of slimmer zijn dan de rest. Met beleggen heb ik dat altijd zeer moeilijk (zo niet onmogelijk gevonden). Stel het gaat slecht met je porto. Wat kun je dan? Eigenlijk niet veel anders dan hopen dat het beter gaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:36:24 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104118356
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als het massaproduct is (Mars, Snickers, Hershey, etc) moeten de reclamebudgetten en macht richting retailers zo groot zijn dat het veelal bij multinationals zit

Als het een niceproduct is zijn het veelal traditionele familiebedrijven voor wie een beursnotering meer ballast dan wat anders is.

Dus, volgens mij niet nee :)
Het viel me trouwens onlangs op dat een van de grootste, zo niet het grootste bedrijf qua omzet, dat in private handen is van Nederlandse komaf is!!
Vitol: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_companies_by_revenue
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:51:01 #228
256829 Sokz
Livin' the life
pi_104118802
dat wass tot voor kort nog glencore geloof ik.
pi_104119350
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:34 schreef LXIV het volgende:
Wat mij onlangs opviel was dat een kingsize snicker maar 10 cent duurder was dan een gewone snicker. Blijkbaar heeft de fabrikant dus veel liever dat je kingsize koopt. Dat impliceert bijna automatisch dat de grondstoffen en productie heel goedkoop zijn.
Om even W. Buffett te quoten: I’ll tell you why I like the cigarette business. It costs a penny to make. Sell it for a dollar. It’s addictive. And there’s fantastic brand loyalty.

In dit soort bedrijven wil je long zitten. Helaas is er tegenwoordig een tendens waar ongezonde verslavingen worden afgestraft door overheid en maatschappij waardoor goede producten niet meer te verkopen zijn.

quote:
Zelf ben ik trouwens aan het nadenken van een online-business. Mijn vorige startup was qua idee heel goed, maar om dit helemaal te realiseren kostte dit veel teveel tijd (dan zou ik daar 80 uur per week voor nodig hebben). Die tijd heb ik gewoon niet, en ik wilde ook niet alles op alles zetten hiervoor. (alhoewel ik nu wel denk dat dit gelukt was).

Ben me nu in het verdiepen over "passive income". Dat is iets wat je online opzet en dat dan automatisch inkomen voor je genereert.
De methode is om op een bepaald gebied hoog in google te komen, waardoor veel mensen jouw site bezoeken. Hierop staat dan wat nuttige informatie en natuurlijk Google-adds. Bij iedere doorklik krijg je een paar duppies. Bij voldoende kliks kan dat toch aantikken. (Tot zo'n 1500 euro per maand, zonder veel werk of kosten)

De meest interessante zaken zijn uiteraard al bezet. Zaken zijn interessant als ze veel bezoekers trekken en vooral als die bezoekers ook commercieel interessant zijn. Bijvoorbeeld een site over huizen en hypotheken is dat. Een hypotheekaanbieder heeft er meerdere euro's voor over om bezoekers op zijn site te krijgen die geďnteresseerd zijn in een hypotheek. Op dat deel van de 'voedselketen' wordt hard gevochten door complete marketing-teams met webdesigners, programmeurs, marketeers, tekstschrijvers etc. Daar kom je niet zomaar tussen.

Wat er overblijft zijn de niches. Die zijn dan te klein om voor zulke grote partijen interessant te zijn, of zijn commercieel niet aantrekkelijk. Het vinden van zo'n niche is echter vrij lastig. Het lijkt erop of zowat 100% van de markt gevuld is. Er worden aardappelen online verkocht, er zijn meer dan 3 fora over garnalen en kreeften!! Om maar wat voorbeelden te geven.
Over bepaalde onderwerpen is nog wel een niche, bijvoorbeeld de sites die zich concentreren op huishoudtips kun je met enige effort (SEO) nog wel 'verslaan' in google, maar die zijn commercieel weer niet interessant.
Kliks genereren kan leiden tot leuke verdiensten maar dan moet je wel zorgen dat je site ook iets te bieden heeft waardoor mensen terug komen en zelfs dan moeten er mensen nog de moeite nemen om te klikken op adds. Neem nu FOK bijvoorbeeld. Het trekt dagelijks tienduizenden bezoekers maar het is schijnbaar niet voldoende om de relatief lage bedrijfsschuld af te betalen binnen aanzienlijke tijd.

Toen ik 15 was heb ik dit trouwens ook geprobeerd door op Marktplaats advertenties te zetten van allerlei dure auto's om vervolgens door te linken daar Adsense en kredietsites. Ik haalde er uiteindelijk niet eens mijn advertentiekosten mee uit. :') Aan de andere kant zijn er ook veel succesverhalen van mensen die multimiljonair zijn geworden met het opzetten van een simpele datingsite. Plentyoffish is er zo een dus het is wel degelijk mogelijk. Je kunt zelf overigens uitzoeken wel niche de meeste euro's per klik genereert maar de ervaring leert dat het allemaal zo gespecificeerd is dat je daar als leek ook niet's te zoeken hebt.

Idee: Het hoeft natuurlijk geen eenrichtingsverkeer te zijn natuurlijk. Je kunt ook een bedrijf opzetten die doelbewust misbruikt maakt van Adsense door doelloos op advertenties te klikken ten gunste van de concurrentie. Er zitten wat haken en ogen aan maar als sommige adds voor 5 euro per klik de deur uit gaan dan kun je daar vast wel iets professioneels omheen bouwen.

quote:
In ieder geval is geld verdienen met zoiets (of iets anders dan beleggen) toch in zekere zin veel leuker, want dan geldt: meer moeite erin stoppen loont zich meestal. Of slimmer zijn dan de rest. Met beleggen heb ik dat altijd zeer moeilijk (zo niet onmogelijk gevonden). Stel het gaat slecht met je porto. Wat kun je dan? Eigenlijk niet veel anders dan hopen dat het beter gaat.
Het voordeel van beleggen is toch wel dat je geld kunt verdienen zonder enige moeite te hoeven doen voor het beleggingsresulaat. Daarnaast kan dit alles ook stressvrij gebeuren als je het goed aanpakt. Toch wel een grote pré t.o.v. zelf ondernemen.
One man's trash, another man's treasure.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:15:31 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104119564
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:08 schreef Arkai het volgende:

[..]

Om even W. Buffett te quoten: I’ll tell you why I like the cigarette business. It costs a penny to make. Sell it for a dollar. It’s addictive. And there’s fantastic brand loyalty.

In dit soort bedrijven wil je long zitten. Helaas is er tegenwoordig een tendens waar ongezonde verslavingen worden afgestraft door overheid en maatschappij waardoor goede producten niet meer te verkopen zijn.

[..]
Dat zit dan weer in de koers verdisconteerd.
quote:
Kliks genereren kan leiden tot leuke verdiensten maar dan moet je wel zorgen dat je site ook iets te bieden heeft waardoor mensen terug komen en zelfs dan moeten er mensen nog de moeite nemen om te klikken op adds. Neem nu FOK bijvoorbeeld. Het trekt dagelijks tienduizenden bezoekers maar het is schijnbaar niet voldoende om de relatief lage bedrijfsschuld af te betalen binnen aanzienlijke tijd.
Ik heb de boeken van FOK! niet gezien, maar gezien het aantal bezoekers en de toch wel hoge plaats in de ranking (heel vaak zie je topics uit FOK! wanneer je iets specifieks zoekt) moeten er toch wel redelijke inkomsten zijn.
Anderzijds zal de CTR (Click Trough Rate) voor FOK! wel laag zijn, evenals het bedrag per klik. Het is gewoon heel veel bezoek maar toch commercieel minder interessant bezoek. Een hypothekensite, beautysite, etc is veel interessanter wat dat betreft.
quote:
Toen ik 15 was heb ik dit trouwens ook geprobeerd door op Marktplaats advertenties te zetten van allerlei dure auto's om vervolgens door te linken daar Adsense en kredietsites. Ik haalde er uiteindelijk niet eens mijn advertentiekosten mee uit. :') Aan de andere kant zijn er ook veel succesverhalen van mensen die multimiljonair zijn geworden met het opzetten van een simpele datingsite. Plentyoffish is er zo een dus het is wel degelijk mogelijk. Je kunt zelf overigens uitzoeken wel niche de meeste euro's per klik genereert maar de ervaring leert dat het allemaal zo gespecificeerd is dat je daar als leek ook niet's te zoeken hebt.
Je bedoelt, via die advertentie kwamen ze op jouw site waar die auto dan stond, en dan stond er meteen een bannertje om te lenen bij? Op zich toch wel een slim bedacht idee, zeker voor een 15-jarige!
Ik kan wel wat meer dan simpel een wordpress-site opzetten, dus daar zal ik het van moeten hebben. Gewoon op een niche gaan zitten en wat clicks vangen is denk ik nu geen interessante business meer. Paar tientjes per maand en toch nog wel redelijk wat werk.
quote:
Idee: Het hoeft natuurlijk geen eenrichtingsverkeer te zijn natuurlijk. Je kunt ook een bedrijf opzetten die doelbewust misbruikt maakt van Adsense door doelloos op advertenties te klikken ten gunste van de concurrentie. Er zitten wat haken en ogen aan maar als sommige adds voor 5 euro per klik de deur uit gaan dan kun je daar vast wel iets professioneels omheen bouwen.
niet legaal en google monitort streng hoor!
quote:
Het voordeel van beleggen is toch wel dat je geld kunt verdienen zonder enige moeite te hoeven doen voor het beleggingsresulaat. Daarnaast kan dit alles ook stressvrij gebeuren als je het goed aanpakt. Toch wel een grote pré t.o.v. zelf ondernemen.
Dat ben ik niet met je eens. Je hebt kapitaal nodig, dat is de moeite die je doet. Juist dat je geen moeite kán doen voor een beter rendement vind ik het grote nadeel. En stressvrij is het alleen bij een laag rendement.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_104119576
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:17 schreef Arkai het volgende:
Nu we het toch over chocola hebben.. Stagneert de consumptie van cacao niet een beetje nu de lightgeneratie korte metten maakt met vet- en suikerhoudend snoepgoed? Daarnaast wordt chocoladesmaak volgens mij ook niet erg gewaardeerd in de warmere landen of de emerging markets in het algemeen wat de concurrentiepositie van cacao schaadt. Ik vind chocola als merkproduct interessant omdat ik veel gelijkenissen zie met frisdranken. Beide kosten enorm weinig om te produceren maar de klant is toch bereid om er veel voor te betalen en vast te houden aan één merk. Nu is dat met frisdrank of sigaretten misschien iets sterker maar het blijft een fenomeen op zich.
Chocola was te schaars.
Wat ik van mijn exchange in Singapore heb onthouden is dat chocola daar als een luxe product gezien wordt (en het is daar ook echt super duur). Maar dat de vraag er zeker wel is.

Ik gok dat het zelfde opgaat voor China.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:18:25 #232
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_104119681
quote:
9s.gif Op maandag 7 november 2011 19:41 schreef Verwerker het volgende:
Ik geef het toe: 3/4 van wat hier gepost wordt begrijp ik niet :@

Ben ik dom? ;(
3/4 is onzin hier, dus als dat precies het deel is dat je niet begrijpt hoef je je geen zorgen te maken ;)
Overal verstand van.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 14:23:29 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104119914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Chocola was te schaars.
Wat ik van mijn exchange in Singapore heb onthouden is dat chocola daar als een luxe product gezien wordt (en het is daar ook echt super duur). Maar dat de vraag er zeker wel is.

Ik gok dat het zelfde opgaat voor China.
Mijn ervaring met Chinese vrouwen is dat die precies dezelfde shit leuk vinden als westerse vrouwen. En dus ook Chocola. Toen ik in China woonde stopte trouwens een van mijn collegas met haar werk omdat ze een chocolaatjes winkel wilde beginnen samen met een andere collega. Geen idee hoe dat is afgelopen trouwens (maar ik heb wel een vermoeden :') )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104119938
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het viel me trouwens onlangs op dat een van de grootste, zo niet het grootste bedrijf qua omzet, dat in private handen is van Nederlandse komaf is!!
Vitol: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_companies_by_revenue
Dit is inderdaad van Nederlandse oorsprong. Het is een onbekend handelsbedrijf, maar ik heb er in Quote wel eens een artikel over gelezen.

Dat het zo hoog staat in de lijst met omzetten komt door hun handelsmodel. Dit soort bedrijven koopt een lading olie in een varend schip om het soms een paar uur later weer door te verkopen. Aangezien ze zelf in die korte tijd het risico lopen, geldt de gehele waarde van de olie als omzet. De inkoop was echter bijna hetzelfde bedrag, zodat de winstmarge zeer klein is.

Ik zou liever de omzet hebben van een aantal bedrijven dat lager noteert als Vitol, zoals IBM of BMW.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:26:35 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104120034
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mijn ervaring met Chinese vrouwen is dat die precies dezelfde shit leuk vinden als westerse vrouwen. En dus ook Chocola. Toen ik in China woonde stopte trouwens een van mijn collegas met haar werk omdat ze een chocolaatjes winkel wilde beginnen samen met een andere collega. Geen idee hoe dat is afgelopen trouwens (maar ik heb wel een vermoeden :') )
Heel veel vrouwen beginnen knusse winkeltjes met ondersteuning van hun man. Die huurt van voor hun het winkeltje, geeft ze startkapitaal om het in te richten voor de voorraad etc. Verder hoeven die vrouwen geen cent af te dragen want het huishouden draaien ze van het geld van manlief, en dan zijn ze heel trots als ze dan in een maand 500 euro 'verdienen'
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:27:14 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104120063
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit is inderdaad van Nederlandse oorsprong. Het is een onbekend handelsbedrijf, maar ik heb er in Quote wel eens een artikel over gelezen.

Dat het zo hoog staat in de lijst met omzetten komt door hun handelsmodel. Dit soort bedrijven koopt een lading olie in een varend schip om het soms een paar uur later weer door te verkopen. Aangezien ze zelf in die korte tijd het risico lopen, geldt de gehele waarde van de olie als omzet. De inkoop was echter bijna hetzelfde bedrag, zodat de winstmarge zeer klein is.

Ik zou liever de omzet hebben van een aantal bedrijven dat lager noteert als Vitol, zoals IBM of BMW.
Ja dat klopt en dat snapte ik ook meteen. Een broker voor eigen rekening kan ook enorme 'omzetten' behalen op die manier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 14:29:30 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104120160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heel veel vrouwen beginnen knusse winkeltjes met ondersteuning van hun man. Die huurt van voor hun het winkeltje, geeft ze startkapitaal om het in te richten voor de voorraad etc. Verder hoeven die vrouwen geen cent af te dragen want het huishouden draaien ze van het geld van manlief, en dan zijn ze heel trots als ze dan in een maand 500 euro 'verdienen'
Zoethoudertjes :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:31:37 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104120259
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoethoudertjes :Y
Zelfs hier in het dorp zie je dat. Winkeltjes in kinderkleding of kralen. Draaien volgens mij minder omzet dan de huur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_104120312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mijn ervaring met Chinese vrouwen is dat die precies dezelfde shit leuk vinden als westerse vrouwen. En dus ook Chocola. Toen ik in China woonde stopte trouwens een van mijn collegas met haar werk omdat ze een chocolaatjes winkel wilde beginnen samen met een andere collega. Geen idee hoe dat is afgelopen trouwens (maar ik heb wel een vermoeden :') )
Was het daar ook zo duur? Voor mijn gevoel was chocola (en roomijs) in SGP 2 tot 3x zo duur dan in NL.
En idd ze vinden dezelfde dingen leuk al heb ik het gevoel dat ze zelfs meer geobsedeerd zijn door chocola dan NL vrouwen :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 14:37:24 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104120482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:15 schreef LXIV het volgende:
En stressvrij is het alleen bij een laag rendement.
Dit hangt gewoon 100% af van je instappunt. Bij het juiste instapniveau kun je een goed rendement halen zonder stress. Het probleem is natuurlijk dat die mogelijkheid zich de laatste 2 decennia zich niet meer heeft voorgedaan, al kwam de 2009 bodem dicht in de buurt. De secular bearmarket in aandelen waarderingen sinds 2000 doet echter vermoeden dat deze kansen wel weer gaan komen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:38:49 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104120541
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit hangt gewoon 100% af van je instappunt. Bij het juiste instapniveau kun je een goed rendement halen zonder stress. Het probleem is natuurlijk dat die mogelijkheid zich de laatste 2 decennia zich niet meer heeft voorgedaan, al kwam de 2009 bodem dicht in de buurt. De secular bearmarket in aandelen waarderingen sinds 2000 doet echter vermoeden dat deze kansen wel weer gaan komen.
Ok. Maar als je nu gewoon cash zit, dan ben je natuurlijk niet meer aan het beleggen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 14:39:20 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104120568
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zelfs hier in het dorp zie je dat. Winkeltjes in kinderkleding of kralen. Draaien volgens mij minder omzet dan de huur.
Vrouwen vinden dat leuk. Voor mannen betekent het echter een verschraling van het aanbod. Alle interessante dingen worden steeds meer online verkocht, dus dan hou je dat soort zooi over :+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104120610
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:38 schreef flyguy het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk maar zo weinig chocolade-fabrikanten beursgenoteerd (geen dochterondernemingen van...)? Ken zelf alleen Hershey en Callebaut als bedrijven met notering,
The Rocky Mountain Chocolate Factory Inc. !!
(CEO Willy Wonka?)

Lindt & Sprüngli is in Zwitserland genoteerd. Het turkse Ülker is in Istanbul genoteerd en produceert voornamelijk chocolade (Godiva) en koekjes.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 14:41:09 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104120630
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Maar als je nu gewoon cash zit, dan ben je natuurlijk niet meer aan het beleggen.
Nou ja, 3% per jaar is meer dan jij gehaald hebt de laatste jaren
Sorrie ik kon het niet laten :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:46:01 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104120810
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nou ja, 3% per jaar is meer dan jij gehaald hebt de laatste jaren
Sorrie ik kon het niet laten :P
Dit jaar verneukt mijn rendement enigszins ja.

Maar waar het om gaat is dat je als belegger niks concreets kunt doen om je positie (in aandelen) te verbeteren. Als ondernemer wel. Daarom is laatstgenoemde leuker. Als het niet werkt, dan werk je gewoon harder. Of je doet wat anders. Er is minder willekeur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 14:49:20 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104120938
Wat betreft die vrouwen winkeltjes. Ik had vorig jaar in een bus in Cambodja een lang gesprek met een alleenreizend Duits meisje + tieten die mij haar "plan" uit de doeken deed voor winkeltje met een bepaald soort cake-jes. Ze had al creatieve namen bedacht voor elk type dat ze ging verkopen.

Haar enthousiasme was aanstekelijk en bewonderingswaardig, maar mijn eerste vragen waren natuurlijk over (arbeids) kosten, marges, lokatie van de winkel en huur van het pand en hoe het plaatje winstgevend te krijgen zou zijn. Bleek dat ze over die dingen nog helemaal niet had nagedacht :'). Sja...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:55:24 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104121170
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:49 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft die vrouwen winkeltjes. Ik had vorig jaar in een bus in Cambodja een lang gesprek met een alleenreizend Duits meisje + tieten die mij haar "plan" uit de doeken deed voor winkeltje met een bepaald soort cake-jes. Ze had al creatieve namen bedacht voor elk type dat ze ging verkopen.

Haar enthousiasme was aanstekelijk en bewonderingswaardig, maar mijn eerste vragen waren natuurlijk over (arbeids) kosten, marges, lokatie van de winkel en huur van het pand en hoe het plaatje winstgevend te krijgen zou zijn. Bleek dat ze over die dingen nog helemaal niet had nagedacht :'). Sja...
Het voordeel dat dit soort mensen heeft is dat ze wel ergens aan beginnen, en zich niet laten tegenhouden door allerlei beren op de weg (die ze helemaal niet zien). Uiteindelijk doen ze dus wel iets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 14:58:14 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104121290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:46 schreef LXIV het volgende:

Maar waar het om gaat is dat je als belegger niks concreets kunt doen om je positie (in aandelen) te verbeteren. Als ondernemer wel. Daarom is laatstgenoemde leuker. Als het niet werkt, dan werk je gewoon harder. Of je doet wat anders. Er is minder willekeur.
Als je de markt niet kunt verslaan als stockpicker (en daar ga ik zelf ook vanuit) dan klopt dat inderdaad ja. De meest bepalende factor voor beleggingsresultaat over een beperkte periode is ook niet macro economische omstandigheden en winstontwikkeling van bedrijven maar P/E expansie of krimp van de totale markt. En daar heb je zelf geen enkele invloed op.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104121341
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Was het daar ook zo duur? Voor mijn gevoel was chocola (en roomijs) in SGP 2 tot 3x zo duur dan in NL.
Ik zit zelf nu in Maleisie en de westerse merken (Haagen Dasz, Ben 'n Jerry's, Mars/Bounty) zijn in de supermarkt 25 tot 35 Maleisische Ringgit. Dat is 7 a 8 euro en dus enorm duur als je bedenkt dat de meeste levensmiddelen ongeveer een kwart van de nederlandse AH prijzen zijn. Ik denk dat deze A merken geimporteerd worden wat de hoge prijs zou verklaren.

In de grotere supermarkten worden daarnaast ook lokale merken aangeboden voor ongeveer 10 Ringgit (2,50 euro). Ik heb daar een aantal van geprobeerd, maar het ijs is merkbaar van lagere kwaliteit. Het lijkt alsof je bevroren water meehapt met het ijs mee.

Westers ijs is naar mijn idee wel redelijk populair in Maleisie. Vrijwel elke mall heeft wel een ijssalon en daar zitten klanten van alle leeftijden en culturen. Van Singapore herinner ik me hetzelfde.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 15:00:14 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104121392
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het voordeel dat dit soort mensen heeft is dat ze wel ergens aan beginnen, en zich niet laten tegenhouden door allerlei beren op de weg (die ze helemaal niet zien). Uiteindelijk doen ze dus wel iets.
Het probleem was alleen dat ze geen geld had en dus naar een bank of investeerder moet voor kapitaal. En die zal toch een enigzins onderbouwd businessplan willen zien.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')