abonnement Unibet Coolblue
pi_101499112






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101520701
De re-releases van alle albums op iTunes snap ik wel. Wat al gezegd werd. Voorgesschoteld krijgen van '1' is zo makkelijk, ben je in 1 keer klaar. Zeker als je geen beatles fan bent, maar wel geinteresseerd in de hits, dan heb je een mooie verzamelaar op 1 enkele "CD".

Commercieel is het ook geweldig natuurlijk, beatles verkopen nog steeds. Tot aan 2009 waren de CD's vaak nog steeds full-price.

Ik denk dat met de 2009 remasters en alles digitaal er niet nog meer bij kan komen. Of willen ze in 2031 nog een keer remasteren met nog weer nieuwere technieken? "The Definitive Beatles Remasters"????

Remixen van Beatles nummers? Ik zit er echt niet op te wachten. Liever simpele demo versies, dan overgemixte versies.
pi_101534499
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:23 schreef awijmans het volgende:
De re-releases van alle albums op iTunes snap ik wel. Wat al gezegd werd. Voorgesschoteld krijgen van '1' is zo makkelijk, ben je in 1 keer klaar. Zeker als je geen beatles fan bent, maar wel geinteresseerd in de hits, dan heb je een mooie verzamelaar op 1 enkele "CD".

Commercieel is het ook geweldig natuurlijk, beatles verkopen nog steeds. Tot aan 2009 waren de CD's vaak nog steeds full-price.

Ik denk dat met de 2009 remasters en alles digitaal er niet nog meer bij kan komen. Of willen ze in 2031 nog een keer remasteren met nog weer nieuwere technieken? "The Definitive Beatles Remasters"????

Remixen van Beatles nummers? Ik zit er echt niet op te wachten. Liever simpele demo versies, dan overgemixte versies.
Wat bedoel je hier mee? Wil je geen luisterbare stereo-versie van "Rubber Soul" hebben, waar alle drums en vocalen in het midden staan ;)?

Ik denk dat we voor de kerst nog de geremasterde 'Anthology Highlights' op CD krijgen. Of misschien wel álle 6 CD's opnieuw, dat zou helemaal treurig zijn. Maak er dan een compleet nieuw project van, waar ze de kans aangrijpen om al die schandalige beslissingen uit het originele project recht te zetten. Slecht uitgevoerde edits en mixen die geremastered worden is wat mij betreft volkomen zinloos, wat de iTunes-versies ook laten blijken.

Als we straks nou ook nog eens al die compilaties uit de jaren '70 en '80 krijgen...
pi_101539331
quote:
Ik denk dat we voor de kerst nog de geremasterde 'Anthology Highlights' op CD krijgen. Of misschien wel álle 6 CD's opnieuw, dat zou helemaal treurig zijn. Maak er dan een compleet nieuw project van, waar ze de kans aangrijpen om al die schandalige beslissingen uit het originele project recht te zetten. Slecht uitgevoerde edits en mixen die geremastered worden is wat mij betreft volkomen zinloos, wat de iTunes-versies ook laten blijken.
Anthology verwacht ik niet meer op cd, dat hadden ze dan wel gelijk met de iTunes-versie uitgebracht. Een nieuw Anthology-project verwacht ik pas als Paul en Ringo niet meer onder ons zijn. Zijn er eigenlijk plannen om een blu-ray versie uit te brengen van de Anthology tv/dvd-serie?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101631235
Er ligt dus nog genoeg op de plank om het Anthology-project groter te maken, maar wat ook vreemd is is dat eerder uitgegeven zaken als de b-kantjes van de Free As A Bird en Real Love singles ook niet op iTunes zijn verschenen.

het viel me trouwens toevallig op dat Anthology Highlights veel weg heeft van het nooit verschenen album "The Beatles Sessions", dat in 1985 had moeten uitkomen maar verhinderd werd door voornamelijk Paul en Yoko:

http://www.beatlesagain.com/breflib/sessions.html
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101656774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:19 schreef nomar83 het volgende:
Er ligt dus nog genoeg op de plank om het Anthology-project groter te maken, maar wat ook vreemd is is dat eerder uitgegeven zaken als de b-kantjes van de Free As A Bird en Real Love singles ook niet op iTunes zijn verschenen.
Ja, die had ik echt verwacht als bonus-tracks bij de iTunes-release. Die outtake van "Here, There and Everywhere" is prachtig. Het Anthology-project is wat het is, daar hoeven ze van mij niet meer aan te komen, maar eerder met iets heel nieuws (definitiefs) komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:19 schreef nomar83 het volgende:
het viel me trouwens toevallig op dat Anthology Highlights veel weg heeft van het nooit verschenen album "The Beatles Sessions", dat in 1985 had moeten uitkomen maar verhinderd werd door voornamelijk Paul en Yoko:

http://www.beatlesagain.com/breflib/sessions.html
Sterker nog, ze hebben voor Anthology zelfs grotendeels exact diezelfde jaren '80-mixen gebruikt :|W. Dat is echt onvergefelijk. Tracks klinken beter op bootlegs dan op een officiële CD, terwijl ze voor die studio-tracks gewoon konden werken van de 4-track multi-tracks waar niets mee aan de hand is.

Hoofdreden van de veto voor "Sessions" was overigens het feit dat EMI The Beatles nog miljoenen en miljoenen aan achterstallig onderhoud verschuldigd was, en ze eerst maar eens over de brug moesten komen, voordat ze de zaak nog eens verder uit gingen melken. Contracten zijn eind jaren '80 helemaal onder handen genomen, waar vooral Harrison veel baat bij had.
pi_101683695
Ik doe gewoon maar even alsof dit niet bestaat...


Ook nieuw:

pi_101688197
Dit is echt ongelofelijk, weer een iTunes-record:

http://www.nu.nl/muziek/2(...)sten-wereldwijd.html

Het uitbrengen van "1" heeft dus wel geloond. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101691003
Op nummer 1 bij iTunes in de VS, het VK, Frankrijk, Oostenrijk, Canada, Griekenland, Japan, Nederland, Nieuw-Zeeland en Spanje. Daarnaast bij een hoop landen op nummer 2 of 3, niet slecht voor een band die al ruim 40 jaar uit elkaar is :)
pi_101691512
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:58 schreef nomar83 het volgende:
Dit is echt ongelofelijk, weer een iTunes-record:

http://www.nu.nl/muziek/2(...)sten-wereldwijd.html

Het uitbrengen van "1" heeft dus wel geloond. :P
Het is (nog) geen record :P, maar ik ben wel benieuwd op welke plek ze opnieuw binnenkomen in de algehele album charts de komende week. De iTunes Rock chart is alvast een mooi plaatje: http://www.apple.com/euro/itunes/charts/top10rockalbums.html

De meest populaire tracks op Twitter op dit moment: http://www.thebeatles.com/1tweet/
Bij mij zou die lijst zo'n beetje omgedraaid zijn, haha. McCartney concert-warhorse "Lady Madonna" onderaan de lijst, hm... En "Can't Buy Me Love" ook, dat vind ik een hele opvallende.

Warenhuisketen Target heeft in Amerika leuke exclusieve promo-items rondom "1". 4 boxsetjes met een t-shirt en de originele picture sleeve vinyl single voor "Help!," "Let It Be," "Hello, Goodbye" en "Can't Buy Me Love", met het originele label. Er wordt gebruik gemaakt van de 2009 remasters, maar om de originele afwijkende US single mix voor "I Am The Walrus" te reproduceren hebben ze wel héle rare capriolen lopen maken... :|W

pi_101754021
quote:
George Harrison: Living In The Material World is a new, epic film charting the life and times of "the Beatle that changed the most". The full MOJO review will appear in a future issue of the mag (sneak preview - it's great), but in the meantime here are six things you can look forward to seeing when it is released on DVD/Blu-ray this autumn.

1.There is enough unseen footage, photos, audio outtakes and new interviews to satisfy even the most devoted Beatles fans.


Five years in the making, Living In The Material World contains new contributions from a small army of George's nearest and dearest. Apart from the somewhat expected absence of Bob Dylan, there are new interviews with Paul McCartney, Ringo Starr, Terry Gilliam, Eric Idle, George Martin, Yoko Ono, Tom Petty, Phil Spector, Jim Keltner, Jackie Stewart and Dhani and Olivia Harrison. The latter (the film's producer) has done an incredible job of sifting through the archives to deliver never-seen-before images, home movies and, perhaps most potently, a series of letters George wrote to his mother during the Beatlemania years. Narrated by his son Dhani, each details the pandemonium that followed the group wherever they went, the frustrations that came with global adoration and the beginnings of his journey into Eastern spiritualism. Anyone familiar with the vast Beatles Anthology documentary will have seen some of the Harrison interview footage before, but Scorsese and his team have been careful not to duplicate that project's rigid album-by-album narrative. They've also managed to avoid the well-trodden clips of The Ed Sullivan Show/ Shea Stadium gigs/A Hard Day's Night/Our World broadcast etc. In short, it all feels fresh.

2. It's 3 ½ hours long.

Like Scorsese's Dylan doc, No Direction Home, Living In The Material World is split into two parts. The first 94 minutes chart George's life from his birth in Liverpool in 1943 up until the dissolution of Beatles in 1970. The second half (114 minutes) begins with the recording of All Things Must Pass and travels through the highs and lows of the '70s and '80s before settling in the confines of his family home at the gigantic Friar Park estate and ending with his death in November 2001.

3. It'll make you laugh.


Living In The Material World does a wonderful job of capturing Harrison's scathing wit. His method of removing the Hell's Angels from Apple HQ, his close involvement with Monty Python and his dismissal of Paul McCartney's jacket are just some of the laugh-out-loud moments in the film.

4. Olivia Harrison's account of the 1999 stabbing is terrifying.


On the eve of the new millennium a 36 year-old paranoid schizophrenic broke into Friar Park and attacked George with a kitchen knife, stabbing him several times. Olivia's retaliation against the assailant undoubtedly saved her husband's life. Her memories of that night are chilling and the physical and mental shockwaves are shown to have been far more serious than was first suspected.

5. There are revelations a-plenty.


McCartney's description of his friend as "red-blooded" and Olivia's admission that there had been "hiccups" in their marriage, suggest that George's love of women ¬- and their love of him - may have been almost as powerful as his dedication to spiritual salvation.

There are also candid comments from Eric Clapton on falling in love with George's first wife Patti Boyd. Clapton hints that the idea of "swapping" had actually begun much earlier in the era of "free love".

After the initial explosion of success with All Things Must Pass and The Concert For Bangladesh, the '70s proved a tough decade for Harrison. The trappings of the rock star life had taken over and he looks painfully thin in the live footage from his tour of 1974.

And then there's what he said to Tom Petty when Roy Orbison died...

6. It's a spiritual journey from start to finish.


George on John Lennon's murder: "I think it's nicer if you can consciously leave your body at death as opposed to some lunatic shooting you on the street." Harrison's infatuation with Eastern style, study and sound has remained an integral part of Beatle-lore and Living In The Material World provides the most comprehensive mapping of his quest to date. A man of extremes, Harrison was an intensely private individual who also had the capacity to maintain long-lasting friendships with those he loved. Ringo's tearful recollection of the last words George said to him is testament to the complexity and the compassion of someone who never stopped journeying inward.
http://www.mojo4music.com(...)tary_six_things.html

quote:
[..] Martin Scorsese launched his brilliant Bob Dylan biopic "No Direction Home" at Telluride, so it was little surprise when his three-and-a-half hour George Harrison documentary premiered here Friday, in advance of an early October TV bow on HBO. Festival guest Greil Marcus promised that the Dylan pic "pales against" Scorsese's followup, but audiences haven't necessarily been in agreement, with complaints that it feels like a great collection of film clips and interviews but not necessarily an actual narrative. Still, Beatlemaniacs will be over the moon, not just about the fresh anecdotes and unheard demos, but a 5.1 audio remix of dozens of included Fab Four and Harrison tunes, overseen by Giles Martin. [..]
http://www.reuters.com/article/2011/09/05/idUS389317775720110905
pi_101795405
Laatste notering voor "1" in de Nederlandse album-charts was nummer 99 in april 2002, bijna 10 jaar later komt hij opnieuw binnen op nummer 5, met eenderde van de verkochte aantallen van "Toppers In Concert 2011".
pi_101946216
Geen idee hoe serieus dit is.

quote:
'Paul McCartney trouwt dit weekeinde'
AMSTERDAM - Paul McCartney geeft dit weekeinde het jawoord aan zijn vriendin Nancy Shevell. Dat beweert althans een ingewijde tegenover het Amerikaanse blad Us Weekly. De ex-Beatle en de Amerikaanse zakenvrouw zouden trouwen op het platteland van het Engelse graafschap Sussex.

Elegant
"Het wordt een kleine, intieme bruiloft", verklapt de ingewijde. "Het belooft erg elegant en klassiek te worden." McCartney en Shevell willen later in New York, waar Shevell woont, een groot feest geven ter gelegenheid van hun bruiloft. McCartney vroeg de 51-jarige Shevell in april ten huwelijk. De 69-jarige ex-Beatle schoof een ring van 650 duizend dollar om de vinger van de Amerikaanse. De twee leerden elkaar in de zomer van 2007 kennen en zijn sindsdien onafscheidelijk.

Heather Mills
Het huwelijk is McCartney niet onbekend. Hij trouwde twee keer eerder: in 1969 met Linda Eastman en in 2002 met Heather Mills. Paul kreeg drie kinderen met Linda en adopteerde haar dochter. Linda stierf in 1998 aan borstkanker. Met Mills kreeg McCartney nog een dochter, Beatrice. Hun vechtscheiding werd in 2008 breed uitgemeten in de media.
Bron: http://www.nu.nl/achterkl(...)rouwt-weekeinde.html
pi_102189217
McCartney-update, mix van geruchten en feiten:

De studio-opname van de ballet-voorstelling "Ocean's Kingdom" komt uit over 2 weken op CD en LP, met als digitale bonus de live-opname van de aanstaande gala-première. Het is McCartney's eerste orkestrale score voor een dansvoorstelling.

De remaster-campagne/'Archive Releases' zijn tot nader orde uitgesteld. We hoeven dit jaar alleen nog maar "Ram" te verwachten, waarschijnlijk in begin december. Dit door de stortvloed aan andere deluxe-edities in de periode waarin eerst "Ram" én "Venus And Mars" én "Speed Of Sound" én "Wings Over America" gepland stonden, deze zullen zijn doorgeschoven naar 2012. Mojo Magazine sprak al over de unieke mono-mix van "Ram", een ander over "Thrillington" als bonus, dus of dat nu over een digitale bonus-release gaat of over een bomvolle versie in boek-vorm, zal nog moeten blijken.

Het 'standards'-album geproduceerd door Tommy LiPuma zou deze zomer afgerond zijn, en zal uitkomen in een gat in het schema in 2012. En dan is er ook nog het studio-album met nieuw origineel materiaal, waar hij ook mee bezig zou zijn geweest. Toch alweer 3 jaar geleden dat "Electric Arguments" uitkwam.

Tour-gerucht in de categorie "trust me on this one": ze zijn bezig om de plannen rond te maken voor wat optredens in de UK in eind november.
En ondertussen gaat hij inderdaad ook nog trouwen ^).
pi_102604089
Is Paul nu al getrouwd of niet? Ik dacht dat ze binnen 2 weken zouden trouwen en volgens mij zijn die 2 weken al lang voorbij. Of is het Paul gelukt om het helemaal buiten de media te houden? :D Dat zou knap zijn......

Brian Ray heeft tot 18 oktober zijn eigen tournee, dus ik verwacht dat de rest van de band in ieder geval tot en met die tijd 'vrij' heeft gekregen van Paul ;)
pi_102698167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:42 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Tour-gerucht in de categorie "trust me on this one": ze zijn bezig om de plannen rond te maken voor wat optredens in de UK in eind november. [..]
...en niet alleen de UK zoals voorspeld, maak daar maar Europa van :o.

30 november, Parijs: http://www.leparisien.fr/(...)-10-2011-1639100.php

Gaat een spannende week worden!
pi_102698375
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

...en niet alleen de UK zoals voorspeld, maak daar maar Europa van :o.

30 november, Parijs: http://www.leparisien.fr/(...)-10-2011-1639100.php

Gaat een spannende week worden!
:o
pi_102722046
Ik kan niet wachten. Kom maar op met die data. :D
pi_102778531
Nog geen nieuws, en als het niet morgen is komt het volgende week. Veel langer kan het niet meer gaan duren.
- edit: maandag aankondiging Europese tournee. -

In de tussentijd genoeg om je zoet mee te houden. Hij is eindelijk uit: George Harrison: Living in the Material World door Martin Scorsese. Gisterenavond was de première van het eerste deel op Amerikaanse zender HBO, vanavond deel twee. Het is een absolute must-see. 208 minuten lang.

Surround-mixen en nieuwe stereo-mixen voor alle nummers die in de documentaire langskomen, inclusief "Savoy Truffle" met drums die niet klinken alsof de microfoons in de kamer daarnaast stonden. Anthology-interviews in full HD.

Zo veel materiaal... Zo veel nieuw materiaal! Inclusief bepaalde (video-)opnames die ik niet ga spoileren, maar die mij versteld deden staan. Ik ga verder geen dingen opsommen, dat zou het niet tot recht doen laten komen.

Het komt ook gelijk deze week uit op DVD en Blu-Ray, inclusief een deluxe set met - het zal ook eens niet - veel bonus-materiaal inclusief een CD met nooit eerder uitgebracht materiaal uit de periode rondom "All Things Must Pass".



Afgelopen weekend vond de theater-première plaats in Londen, en de voltallige Beatles-familie was weer aanwezig. http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-15147935

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 07-10-2011 17:15:32 ]
pi_102819860
Ai, dat gaat weer een aanslag op de portemonnee worden :X
pi_102847507
Net deel 2 gekeken. Mooie docu, met veel interessant materiaal wat ik nog nooit heb gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker de moeite waard.
Bleuh.
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:42:41 #22
159761 Arn0
Abbey Road
pi_102881029
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:06 schreef awijmans het volgende:
Is Paul nu al getrouwd of niet? Ik dacht dat ze binnen 2 weken zouden trouwen en volgens mij zijn die 2 weken al lang voorbij. Of is het Paul gelukt om het helemaal buiten de media te houden? :D Dat zou knap zijn......
Vandaag getrouwd dus, blijkbaar.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_102882440
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Vandaag getrouwd dus, blijkbaar.
Op de verjaardag van John en Sean, maar 9-10-11 is natuurlijk ook een echte trouwdatum. ;)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_102893944
quote:
Het komt ook gelijk deze week uit op DVD en Blu-Ray, inclusief een deluxe set met - het zal ook eens niet - veel bonus-materiaal inclusief een CD met nooit eerder uitgebracht materiaal uit de periode rondom "All Things Must Pass".
Als het goed is komt het morgen allemaal uit, dus ik hoop m'n gereserveerde blu-ray dan of dinsdag te ontvangen. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_102897791
Aha. Ik begrijp nu waarom de aankondiging waar we allemaal op aan het wachten zijn uitgesteld werd tot ná het weekend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:42 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Tour-gerucht in de categorie "trust me on this one": ze zijn bezig om de plannen rond te maken voor wat optredens in de UK in eind november. [..]
Manchester op 19 december, Liverpool Echo Arena op 20 december...? Moskou, Keulen, Parijs? Het wachten is op morgen.
pi_102907344
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:40 schreef Aisumasen het volgende:
Aha. Ik begrijp nu waarom de aankondiging waar we allemaal op aan het wachten zijn uitgesteld werd tot ná het weekend.

[..]

Manchester op 19 december, Liverpool Echo Arena op 20 december...? Moskou, Keulen, Parijs? Het wachten is op morgen.

On The Run – Tour Dates:


Sunday 13th November Grand Prix Circuit, Yas Arena, Yas Island Abu Dhabi, U.A.E
Saturday 26th November Unipol Arena, Bologna, Italy
Sunday 27th November Mediolanumforum, Milan, Italy
Wednesday 30th November Omnisport Arena, Bercy, Paris, France
Thursday 1st December Laxness Arena, Koln, Germany
Monday 5th December O2 Arena, London, England
Saturday 10th December The Globen, Stockholm, Sweden
Monday 12th December The Hartwall Arena, Helsinki, Finland
Wednesday 14th December The Olympinski Arena, Moscow, Russia
Monday 19th December The MEN Arena, Manchester, England
Tuesday 20th December The Echo Arena, Liverpool, England

Donderdag voorverkoop.
pi_102909627
Jammer dat er geen Nederlands optreden bij zit, had er stiekem toch wel op zitten hopen...
Misschien maar even overwegen om naar Keulen te rijden. :)
pi_102911595
Liverpool is voor mij misschien wel te doen, vooral omdat het ook nog eens in de kerstvakantie valt.
pi_102924280
Waarom geen Nederland ?!
pi_102926600
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:55 schreef Leonos het volgende:
Waarom geen Nederland ?!
Helaas is daar een logische verklaring voor... Omdat McCartney niet zo heel veel optredens per jaar doet, en hij hier amper 2 jaar terug nog is geweest, en toen hadden we al geluk. De tournee uit 2010 is ook enkel in een paar steden in de UK geweest, unieke set ging ook aan zo veel landen voorbij. Was Nederland in 2009 aan de beurt voor het eerst in 6 jaar, doet hij deze ronde de landen waar hij al 7 jaar niet heeft opgetreden. Het is helaas geen Bob Dylan, en een unicum als je de kans hebt om hem te zien in de buurt. Je kunt altijd wel een beetje voorspellen waar hij wanneer gaat komen.
pi_102927282
Ik overweeg naar Keulen te rijden, even kijken wie ik mee krijg
pi_102927371
quote:
6s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


On The Run – Tour Dates:


Sunday 13th November Grand Prix Circuit, Yas Arena, Yas Island Abu Dhabi, U.A.E
Saturday 26th November Unipol Arena, Bologna, Italy
Sunday 27th November Mediolanumforum, Milan, Italy
Wednesday 30th November Omnisport Arena, Bercy, Paris, France
Thursday 1st December Laxness Arena, Koln, Germany
Monday 5th December O2 Arena, London, England
Saturday 10th December The Globen, Stockholm, Sweden
Monday 12th December The Hartwall Arena, Helsinki, Finland
Wednesday 14th December The Olympinski Arena, Moscow, Russia
Monday 19th December The MEN Arena, Manchester, England
Tuesday 20th December The Echo Arena, Liverpool, England

Donderdag voorverkoop.
Keulen is wel goed te doen, waar kunnen de kaartjes gekocht worden?
pi_102927652
Bijna alle data zijn halsoverkop na officiële bekendmaking in de pre-sale gegaan, maar daar is bij Keulen nog niets over bekend. De reguliere voorverkoop begint woensdagochtend. Het zullen helaas waarschijnlijk wel zitplaatsen zijn.

Het is wel nice, hoor. Zitten toch zeker weer 5 nummers die ik hem nog niet eerder live heb horen spelen in de set sinds de laatste keer dat ik hem zag vorig jaar. En gelijk persoonlijke ultieme favorieten. Ik had me alweer ingesteld op Engeland, dus de optie van Keulen scheelt toch weer.
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2011 @ 21:34:05 #34
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102933168
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:09 schreef Aisumasen het volgende:
Bijna alle data zijn halsoverkop na officiële bekendmaking in de pre-sale gegaan, maar daar is bij Keulen nog niets over bekend. De reguliere voorverkoop begint woensdagochtend. Het zullen helaas waarschijnlijk wel zitplaatsen zijn.

Het is wel nice, hoor. Zitten toch zeker weer 5 nummers die ik hem nog niet eerder live heb horen spelen in de set sinds de laatste keer dat ik hem zag vorig jaar. En gelijk persoonlijke ultieme favorieten. Ik had me alweer ingesteld op Engeland, dus de optie van Keulen scheelt toch weer.
Jawel hoor, is al de hele dag bekend. Woensdag begint daar de voorverkoop.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_102933577
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Jawel hoor, is al de hele dag bekend. Woensdag begint daar de voorverkoop.
Weet je ook via welke site(s)? En wat de tickets gaan kosten? Zal morgen proberen een vriend over de streep te halen om weer mee te gaan :)
pi_102933722
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Jawel hoor, is al de hele dag bekend. Woensdag begint daar de voorverkoop.
Dat begrijp ik, en zeg ik hierboven ook, maar ik heb het over de eventuele fan pre-sale via de Paul McCartney-site. Die is bij de andere data allemaal vanochtend al gelijk van start gegaan en in de meeste gevallen uitverkocht geraakt, of aangekondigd voor later deze week. Of weet jij meer? Zitplaatsen of 'general admission'? Prijs voor welke categorie? Enkel over Keulen kan ik dat nog nergens vinden...

De decadente soundcheck-pakketen zijn ook nog niet te boeken voor deze show, dus dat geeft ons ook nog geen hint over wat de opzet van de zaal is. Niet onbelangrijk als je wilt weten hoe gemakkelijk het gaat worden om goede tickets te scoren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Aisumasen op 10-10-2011 21:54:29 (aanvulling) ]
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2011 @ 22:07:10 #37
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102935239
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, en zeg ik hierboven ook, maar ik heb het over de eventuele fan pre-sale via de Paul McCartney-site. Die is bij de andere data allemaal vanochtend al gelijk van start gegaan en in de meeste gevallen uitverkocht geraakt, of aangekondigd voor later deze week. Of weet jij meer? Zitplaatsen of 'general admission'? Prijs voor welke categorie? Enkel over Keulen kan ik dat nog nergens vinden...

De decadente soundcheck-pakketen zijn ook nog niet te boeken voor deze show, dus dat geeft ons ook nog geen hint over wat de opzet van de zaal is. Niet onbelangrijk als je wilt weten hoe gemakkelijk het gaat worden om goede tickets te scoren.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Geen pre-sale in Keulen. Ik vind dat overigens ook belachelijk zo'n pre-sale. Was er bij de vorige tour ook soundcheck pakketjes? Volgens mij niet want ik had toen Hot Seats en zat drie meter voor z'n neus. Gewoon kwestie van er heel vroeg bij zijn...maar zal nu toch wel anders zijn aangezien dit de enige Duitse show is.

Hoe dan ook; ik heb een plan uitlopen...we zullen zien!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_102936340
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:07 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Geen pre-sale in Keulen. Ik vind dat overigens ook belachelijk zo'n pre-sale. Was er bij de vorige tour ook soundcheck pakketjes? Volgens mij niet want ik had toen Hot Seats en zat drie meter voor z'n neus. Gewoon kwestie van er heel vroeg bij zijn...maar zal nu toch wel anders zijn aangezien dit de enige Duitse show is.

Hoe dan ook; ik heb een plan uitlopen...we zullen zien!
Jawel, die waren er vorige keer ook (blijken al sinds 1989 te bestaan!), maar ik heb het idee dat dat in Europa niet zo'n vaart neemt, in tegenstelling tot in Amerika. Jij hebt in Keulen waarschijnlijk op dezelfde plekken gezeten als die bij hoge animo gereserveerd zouden zijn geweest voor de dure pakketten. In Gelredome had ik nou ook niet bepaald het idee dat er tientallen mensen voor ons stonden met 'early entrance'.

Om als voorbeeld te geven: vorig jaar in Dublin heb ik een plek op de allereerste rij weten te scoren via de fan pre-sale op McCartney's site, en daar heb ik echt geen 500 euro voor neergelegd. Terwijl er mensen in de rij stonden voor het soundcheck-pakket die een stoel ergens op rij 5 of 6 hadden.

Zo'n pre-sale gaat eigenlijk ook nergens over als het van tevoren is aangekondigd. Het werkt alleen als het op een onverwacht moment gebeurt, zoals vanochtend, dan is de zwarthandel op het verkeerde been gezet. Maar ook dat is natuurlijk verre van waterdicht, en dan heb je weer dat vele fans helemaal van niets afwisten, terwijl veel mooie tickets nu al op eBay staan.

Prijzen voor de optredens in Engeland zijn goedkoper dan in 2009 en 2010, en de general admission-tickets in bijvoorbeeld Italië zijn dit jaar ongeveer gelijk aan de prijs van Gelredome, dus mijn gok is rond dezelfde prijs als in 2009. Dat was 170 euro incl. dacht ik?

Had al verwacht dat jij ook enthousiast zou zijn ;). Weet ondertussen dat tickets verkocht gaan worden door meerdere sites, maar zelfs in de Duitse persberichten van de organisator staat verder nog geen informatie. Morgen even afwachten dan maar. Ga jij richting de box office woensdag?
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2011 @ 22:54:36 #39
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102938089
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jawel, die waren er vorige keer ook (blijken al sinds 1989 te bestaan!), maar ik heb het idee dat dat in Europa niet zo'n vaart neemt, in tegenstelling tot in Amerika. Jij hebt in Keulen waarschijnlijk op dezelfde plekken gezeten als die bij hoge animo gereserveerd zouden zijn geweest voor de dure pakketten. In Gelredome had ik nou ook niet bepaald het idee dat er tientallen mensen voor ons stonden met 'early entrance'.

Om als voorbeeld te geven: vorig jaar in Dublin heb ik een plek op de allereerste rij weten te scoren via de fan pre-sale op McCartney's site, en daar heb ik echt geen 500 euro voor neergelegd. Terwijl er mensen in de rij stonden voor het soundcheck-pakket die een stoel ergens op rij 5 of 6 hadden.

Zo'n pre-sale gaat eigenlijk ook nergens over als het van tevoren is aangekondigd. Het werkt alleen als het op een onverwacht moment gebeurt, zoals vanochtend, dan is de zwarthandel op het verkeerde been gezet. Maar ook dat is natuurlijk verre van waterdicht, en dan heb je weer dat vele fans helemaal van niets afwisten, terwijl veel mooie tickets nu al op eBay staan.

Prijzen voor de optredens in Engeland zijn goedkoper dan in 2009 en 2010, en de general admission-tickets in bijvoorbeeld Italië zijn dit jaar ongeveer gelijk aan de prijs van Gelredome, dus mijn gok is rond dezelfde prijs als in 2009. Dat was 170 euro incl. dacht ik?

Had al verwacht dat jij ook enthousiast zou zijn ;). Weet ondertussen dat tickets verkocht gaan worden door meerdere sites, maar zelfs in de Duitse persberichten van de organisator staat verder nog geen informatie. Morgen even afwachten dan maar. Ga jij richting de box office woensdag?
Laat ik het zo zeggen; ik heb iemand gestuurd die daar gaat posten inderdaad. Het zou voor mij de enige mogelijkheid zijn (ik vlieg niet en Parijs red ik niet voor wat betreft tijd). Duitse tickets zijn altijd erg duur, ik reken op 200 per ticket.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2011 @ 22:57:08 #40
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102938236
Overigens: de buren van Paul waren pissed dat de muziek zo hard klonk afgelopen nacht/ochtend...Ringo Starr en Ron Wood waren daar.

Ik heb Ron én Ringo gesproken dit jaar...en dat huis van Paul heb ik ook al 20 keer gezien...bizar :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_102938680
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:54 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen; ik heb iemand gestuurd die daar gaat posten inderdaad. Het zou voor mij de enige mogelijkheid zijn (ik vlieg niet en Parijs red ik niet voor wat betreft tijd). Duitse tickets zijn altijd erg duur, ik reken op 200 per ticket.
Ja, dan zit er niet veel anders op inderdaad. Ouch! Dan zou de prijs op het dubbele zitten van wat de beste stoelen in de zalen in Engeland kosten deze keer.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:57 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Overigens: de buren van Paul waren pissed dat de muziek zo hard klonk afgelopen nacht/ochtend...Ringo Starr en Ron Wood waren daar.

Ik heb Ron én Ringo gesproken dit jaar...en dat huis van Paul heb ik ook al 20 keer gezien...bizar :)
Ja, hij heeft "Let Me Roll It" voor haar gespeeld. Nou, daar komen we dus nóóit meer van af in de set :P.

Nu je daar toch over begint... ;) Ik ben benieuwd, in hoeverre zijn de originele 'echo chambers' uit de 50's of 60's in Abbey Road Studios nog in stand? En is er nog ergens een kamer met vintage spullen, of zijn het allemaal ProTools-studios sinds de 90's?
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2011 @ 23:23:14 #42
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102939699
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, dan zit er niet veel anders op inderdaad. Ouch! Dan zou de prijs op het dubbele zitten van wat de beste stoelen in de zalen in Engeland kosten deze keer.

[..]

Ja, hij heeft "Let Me Roll It" voor haar gespeeld. Nou, daar komen we dus nóóit meer van af in de set :P.

Nu je daar toch over begint... ;) Ik ben benieuwd, in hoeverre zijn de originele 'echo chambers' uit de 50's of 60's in Abbey Road Studios nog in stand? En is er nog ergens een kamer met vintage spullen, of zijn het allemaal ProTools-studios sinds de 90's?
Die echo chambers zijn nog hartstikke origineel (en koud). Erg spannend om daar eens te zijn overigens (donker hok). Vintage spullen staan uitgestalt in de gang. In de controleroom kun je analoog opnemen maar ProTool is natuurlijk hoofdzaak.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2011 @ 23:27:48 #43
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102939946
Overigens is het wel zo dat de piano's die gebruikt zijn bij Lady Madonna en A day in the life nog steeds in de studio staan! Leuk overigens dat veel "fans" die daar iets willen opnemen, steevast Let it be spelen in de studio...om het gevoel te krijgen.

Terwijl alle Beatle fans toch wel weten dat het daar niet is opgenomen. Ik zou overigens de Apple studio wel eens willen zien :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_102950702
WIE HEEFT ER AL KAARTEN???

Fuck ik heb geen geld....... :(

Via Pauls site kan je NU kaarten en VIP pakketten kopen. Keulen is het dichtste bij, daar rij ik zo naar toe. Tickets ¤55 - 159. Vip pakketten ¤650 en ¤750

Als iemand/meerdere personen een kaartje voor me koopt/kopen wil ik graag taxi spelen :P Ik rij zo even heel Nederland door om er bij te kunnen zijn.

Nu eens kijken wat ik verder kan regelen......
pi_102951941


Zitplaatsen, tóch een pre-sale, vanochtend vroeg gestart, en ik kreeg maar geen tickets in het voorste vak op m'n scherm...

De vakken voor het podium zijn 113 euro, de vakken aan de zijkant 160 euro.
Correctie, de 3 vakken voor het podium zijn 160 euro, alle vakken daarachter 113 euro, en de vakken met het beste zicht aan de zijkant 160 euro.

[ Bericht 19% gewijzigd door Aisumasen op 11-10-2011 13:49:04 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:14:24 #46
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102963080
Ik heb kaarten voor vak 104 :) Not bad!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:14:34 #47
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102963083
Ik heb kaarten voor vak 104. Not bad!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_102963434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:14 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb kaarten voor vak 104. Not bad!
Nice one! Ik heb ondertussen kaarten voor 101 en 103 op m'n scherm gekregen, maar ik durf de trekker niet over te halen met kans op een betere optie als morgen alle plekken in de verkoop gaan... :X

Jij bent er al eens eerder geweest, alles in vak 103, 102, 101 en 106, 105, 104 is gewoon netjes, mits niet te ver aan de zijkanten, neem ik aan?
pi_102963590


Effe tussendoor: hij is al eens op Canvas langsgekomen, en afgelopen week voor de zoveelste keer op de BBC, maar nu ook eindelijk in Nederland: documentaire "Who Is Harry Nilsson (And Why Is Everybody Talkin' About Him?", vanavond om 22:55 op Nederland 2, met ook veel Lennon's Lost Weekend. Helaas wel een geamputeerde versie (45 minuten korter)...
  Redactie Frontpage dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:56:24 #50
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_102964751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nice one! Ik heb ondertussen kaarten voor 101 en 103 op m'n scherm gekregen, maar ik durf de trekker niet over te halen met kans op een betere optie als morgen alle plekken in de verkoop gaan... :X

Jij bent er al eens eerder geweest, alles in vak 103, 102, 101 en 106, 105, 104 is gewoon netjes, mits niet te ver aan de zijkanten, neem ik aan?
Klopt. Valt allemaal erg mede! Zo groot is die zaal niet eens, vind ik. 102 is het beste!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_102964846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Klopt. Valt allemaal erg mede! Zo groot is die zaal niet eens, vind ik. 102 is het beste!
Ok, thanks! Klinkt goed. 102 is in het midden natuurlijk, maar dat zal lastig worden, dus als dat niet lukt liever 101 dan 103, gezien de positie van McCartney's piano...
pi_102964887
Staanplaatsen voor Bologna zijn maar 69 euro en het is op een zaterdag. Is zo'n optreden een beetje de moeite waard? :P
pi_102964930
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:59 schreef MCH het volgende:
Staanplaatsen voor Bologna zijn maar 69 euro en het is op een zaterdag. Is zo'n optreden een beetje de moeite waard? :P
Ssst... :P

JA! Doen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:02:39 #54
159761 Arn0
Abbey Road
pi_102965037
Ik ga dan weer Parijs sterk overwegen. 88 euro voor staanplaatsen, blijkbaar.. Kan ik niet laten liggen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_102975614
Iemand wel eens naar die soundcheck dingen die zoveel geld kosten geweest? Hoe is dat eigenlijk?
pi_102976122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:02 schreef Arn0 het volgende:
Ik ga dan weer Parijs sterk overwegen. 88 euro voor staanplaatsen, blijkbaar.. Kan ik niet laten liggen.
Dit is ongeveer de helft van Keulen..... :P ¤ 88,- is wel een heel stuk beter te doen. Nu overwegen wat beter is. 2x 7 uur rijden (incl iemand ophalen) of ¤160/113. Dilemma :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:49 schreef Writersright het volgende:
Iemand wel eens naar die soundcheck dingen die zoveel geld kosten geweest? Hoe is dat eigenlijk?
Ik heb begrepen dat het steeds populairder wordt. Ik heb wel eens gehoord van 200 mensen, maar kan inmiddels ook meer zijn. Als ik het geld had zou ik het zeker doen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:04:00 #57
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_102980655
Is het verstanding om via Eventim kaarten voor Keulen te kopen?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_102982712
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:04 schreef Peter88Online het volgende:
Is het verstanding om via Eventim kaarten voor Keulen te kopen?
Uh, waarom niet?
pi_102982785
Het is vaak wel zo dat op meerdere sites kaarten verkocht worden en dat die sites (als er geen e-tickets zijn) verschillende verzendkosten hanteren naar Nederland waarbij Eventim geloof ik 1 van de duurste is.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:45:44 #60
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_102983063
Ok. De kaartverkoop daarvoor begon morgenochtend om 09:00? Ik ben dan nog aan het werk, maar heb rond 10:00 wel even tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het met de kaartverkoop in Duitsland gaat. Of het daar snel uitverkoopt. In Nederland verkocht zijn concert niet snel uit.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_102989404
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:35 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Zitplaatsen, tóch een pre-sale, vanochtend vroeg gestart, en ik kreeg maar geen tickets in het voorste vak op m'n scherm...

De vakken voor het podium zijn 113 euro, de vakken aan de zijkant 160 euro.
Correctie, de 3 vakken voor het podium zijn 160 euro, alle vakken daarachter 113 euro, en de vakken met het beste zicht aan de zijkant 160 euro.
Te duur, gaat 'm niet voor mij worden dit jaar ;)
pi_102990897
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:03 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Te duur, gaat 'm niet voor mij worden dit jaar ;)
Te duur? Het is stukken goedkoper dan 2 jaar geleden hoor.
Toen betaalden we meer dan 200 euro voor een hotseat. Nu nog 'maar' 160.

Ik zit, net als TheGrandWazoo, in vak 104.
Alles op de vloer is dik in orde qua plaatsen. De zaal is redelijk klein, en de ervaring van vorige keer leert dat niemand echt op z'n stoel blijft zitten. Zodra Paul het podium op kwam rende men naar voren, of ging in het gangpad staan kijken.

Het mooie in 2009 was dat de 2 rijen voor ons meteen weg stoven, en wij vanuit rij 3 gewoon het beste zicht van de hele toko hadden. :)
pi_102991197
Wauw, toch al een tijdje niet op het forum geweest merk ik nu.

Paul McCartney heeft een vriendin, en is getrouwd!? Okee.. Laatste wat ik van hem hoorde was een interview in de Howard Stern show waarin hij nog aan het daten was.
Maargoed. Who gives a fuck. Zolang ik maar geen albums mis :)

En de Harrison docu. Is die al ergens te koop?
pi_102994058
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 12 oktober 2011 11:18 En de Harrison docu. Is die al ergens te koop?
Als het goed is wel, maar ik heb 'm nog niet gezien. Bestelling ook nog niet binnen vreemd genoeg, had 'm gisteren al moeten hebben.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_102997729
Het verliep beter dan gedacht vanochtend: vak 101, rij 5, dichtste naar het midden toe. Helaas geen (nóg duurdere) 'hot seats' (rij 1 t/m 4 en meeste vak 102) op m'n scherm kunnen toveren (ja, ééntje, en ik zocht er meerdere...), maar deze jongen is meer dan tevreden. Binnen een kwartiertje waren alle stoelen op het veld wel opgekocht.

Nu de kaarten-stress achter de rug is, kunnen we ons voorbereiden op een fantastische nieuwe set, waarin 80% van de eerste helft ververst is in vergelijking met het Gelredome 2 jaar terug, en vol zit met (wat mij betreft) grote favorieten die hij nog niet eerder heeft gedaan, of al tientallen jaren niet meer.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:22:56 #66
159761 Arn0
Abbey Road
pi_102998988
Zo, ook net een staanticket voor Parijs gekocht. Perfect, nog goedkoper dan ik dacht. Heb er nu al superveel zin in _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_102999168
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:08 schreef webfreak het volgende:

[..]

Te duur? Het is stukken goedkoper dan 2 jaar geleden hoor.
Toen betaalden we meer dan 200 euro voor een hotseat. Nu nog 'maar' 160.

Ik zit, net als TheGrandWazoo, in vak 104.
Alles op de vloer is dik in orde qua plaatsen. De zaal is redelijk klein, en de ervaring van vorige keer leert dat niemand echt op z'n stoel blijft zitten. Zodra Paul het podium op kwam rende men naar voren, of ging in het gangpad staan kijken.

Het mooie in 2009 was dat de 2 rijen voor ons meteen weg stoven, en wij vanuit rij 3 gewoon het beste zicht van de hele toko hadden. :)
113-160 euro vind ik gewoon te duur voor kaartjes, en bovendien zit ik sowieso krap qua geld komende tijd :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:50:07 #68
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_103006802
Ik heb vanochtend een kaartje voor Keulen gescoord. Dat wordt de derde keer dat ik Paul live ga zien, maar voor het eerst buiten Nederland (vorige 2 keer waren beiden keren in het Gelredome). Super veel zin in _O_
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_103081090
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:49 schreef Writersright het volgende:
Iemand wel eens naar die soundcheck dingen die zoveel geld kosten geweest? Hoe is dat eigenlijk?
Een unieke kans om McCartney in een losse sfeer tussen de 45 en 90 minuten lang wat minder kapot gespeelde - maar natuurlijk wel áltijd dezelfde selectie - nummers door te zien nemen.


Elk instrument wat die avond gebruikt zal worden wordt even getest, dus altijd komen de diverse blokjes piano, basgitaar, elektrische gitaar, akoestische gitaar, mandoline of ukelele voorbij. Je kunt op piano bijvoorbeeld standaard "Celebration"/"Sea Melody" en "C Moon" verwachten. En verder hier en daar wat nummers die hij al tijdje niet meer heeft gespeeld, "Calico Skies", "Only Mama Knows", "Flaming Pie", "Coming Up", "Letting Go", je kunt het wel raden.

Als je heel veel geluk hebt hoor je een nummer wat pas later die tour voor het eerst gespeeld zal worden (recent gebeurd met "Bluebird", "Ram On", "Junior's Farm", "The Night Before") of een nummer wat de selectie tot op heden nog niet gehaald heeft ("Lovely Rita", "Come And Get It", "Do You Want To Know A Secret?", of zoals hierboven te zien is, "Sun Is Shining"). Laatst nog een flard van "Hot As Sun". Maar dat zijn echt grote uitzonderingen, want 9 van de 10 keer komt de enige verrassing in de vorm van zijn uitgekauwde covers: "Matchbox", "Blue Suede Shoes" "Honey Don't", "San Francisco Bay Blues" of dat godgeklaagde "Midnight Special". Middag na middag is het vaste prik op zijn soundcheck-lijst. Maar het is beter dan de zoveelste keer "Get Back" en "The Long And Winding Road", denk ik.

Veel communicatie met de aanwezigen op de momenten dat daar ruimte voor is. McCartney heeft eerder deze tournee "Bluebird" voor een Amerikaanse kennis van mij gespeeld, na een verzoek van haar. En in de Zuid-Amerikaanse landen lijkt het een ding van hem om steeds groepjes mensen het podium op te halen, en soms zelfs te laten meezingen.


Er is geen kans in de wereld dat ik zelf ooit 750 euro ga neerleggen om achterin een stadion achter een lijn te mogen plaatsnemen op een stoeltje voor dit, hoe uniek het ook is. Vorig jaar heb ik in Dublin gratis een McCartney-soundcheck van relatief dichtbij kunnen ervaren, doordat de poorten van de arena waar ik 's avonds zijn Up And Coming-show zou zien, vrij zicht gaven op het podium. De arena had heel veel ingangen, in een parkrijke omgeving, en na de eerste minuten over een hek te hebben gekeken met enkel zicht op de zijschermen, zag ik mijn kans om bij een andere ingang 200 meter verderop recht op het podium te kunnen kijken, af en toe spiekend op de grote schermen.

Ruim een uur hoorde we McCartney veel improviseren ("Guinness" aka "Tequilla") en jammen, juwelen spelen als "Penny Lane", "You Never Give Me Your Money", "Letting Go", "Two Of Us", "Every Night" (volledige band)", de allereerste keer dat ik een post-1971 versie van "Ram On" hoorde en de verplichte nummertjes zoals onder andere "Lady Madonna", "C Moon" en "Matchbox". Heb daar toentertijd hier in het topic nog wat meer over geschreven.

("Guinness", live in Dublin)
pi_103084818
Beatles _O_
pi_103152119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:45 schreef Peter88Online het volgende:
Ok. De kaartverkoop daarvoor begon morgenochtend om 09:00? Ik ben dan nog aan het werk, maar heb rond 10:00 wel even tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het met de kaartverkoop in Duitsland gaat. Of het daar snel uitverkoopt. In Nederland verkocht zijn concert niet snel uit.
Alhoewel beetje mosterd na de maaltijd, is een stadion-optreden met (schatting) 15.000 staanplaatsen en 15.000 zitplaatsen in Nederland natuurlijk niet te vergelijken met een arena-concert waar je te maken hebt met 10.000 genummerde stoeltjes.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:08 schreef webfreak het volgende:

[..]

Te duur? Het is stukken goedkoper dan 2 jaar geleden hoor.
Toen betaalden we meer dan 200 euro voor een hotseat. Nu nog 'maar' 160. [..]
Ja, omdat je nu dus geen 'hot seats' hebt, want die zijn dezelfde prijs als in 2009 :P. En vergeleken met de 80 euro voor staanplaatsen in het Gelredome, is het natuurlijk wel even slikken. Maar we kunnen uitkijken naar een fantastische avond met (voor de mensen die hem niet gezien hebben tijdens de Up & Coming-tournee vorig jaar) veel nieuwe juweeltjes in de set.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:18 schreef webfreak het volgende:
Wauw, toch al een tijdje niet op het forum geweest merk ik nu.

Paul McCartney heeft een vriendin, en is getrouwd!? Okee.. Laatste wat ik van hem hoorde was een interview in de Howard Stern show waarin hij nog aan het daten was.
Maargoed. Who gives a fuck. Zolang ik maar geen albums mis :) [..]
Hoe bevalt "Ocean's Kingdom" je ;)?

Iemand anders de Harrison-documentaire ondertussen al gezien? Ik vond hem vreselijk tegenvallen. De bonus-CD bevat wel prachtige opnames, en het bonus-materiaal in de exclusieve deluxe-set doet alleen maar vermoeden hoe veel EMI aan het achterhouden is.

pi_103233387
Inmiddels heb ik de Harrison-docu van Martin Scorsese gedownload... gekocht... Oh wacht dat kan nog niet... gedownload.

Zit nu op 1/3e. Mijn eerste indruk: tof materiaal, maar tot dusver nog weinig nieuws onder de zon.
Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat ik naar een Anthology disc zat te kijken. Ik vind nog niet echt de Scorsese stempel terug, die wel duidelijk in die Dylan-docu zat.
Maargoed, nog 2 uur te gaan, dus wie weet wat er nog komen gaat ;)
pi_103248599
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:20 schreef webfreak het volgende:
Inmiddels heb ik de Harrison-docu van Martin Scorsese gedownload... gekocht... Oh wacht dat kan nog niet... gedownload.
Nou, mijn blu-ray disc ligt ondertussen hier voor me hoor. :P
Vanavond kijken, ben benieuwd. Pers is enthousiast, jullie schijnbaar wat minder.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_103378339
Goed, Harrison-docu nu in z'n geheel gezien.

Bij mij steekt meteen de vraag op: voor wie is deze docu gemaakt? De fans, groot en klein, weten het allemaal al, al zat er wel materiaal tussen dat ik nog nooit heb gezien. Voor de niet ingewijde is er volgens mij geen touw aan vast te knopen waar in het leven van Harrison de momenten inpassen. Het gaat voor mijn gevoel nogal van de hak op de tak.

Ik vind het ook vrij vreemd dat er bijna twee uur over de Beatles-periode wordt gedaan, om vervolgens in een enorm rap tempo door zijn laatste dertig jaar te scheuren. Maar ook echt flink. Over een album als Cloud 9 wordt bijvoorbeeld niet eens gesproken.

Ik heb trouwens de gewone blu-ray versie, weinig extra's daarop. Het Here Comes The Sun-fragmentje staat er wel op, ook het meest interessante gedeelte. Het geluid is wel waanzinnig, gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door nomar83 op 21-10-2011 23:04:40 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_103382116
Ik wilde niemands plezier bederven, maar dat is dus ook exact mijn mening. Sja, er zal waarschijnlijk gezegd worden dat het gaat over 'de mens Harrison' ipv over zijn muzikale carrière, maar het een heeft behoorlijk wat met het ander te maken mijn inziens.

Het is niet allesomvattend op welke wijze dan ook. Zo veel kernpunten in zijn leven waar volkomen aan voorbij wordt gegaan. Dat er niet stil wordt gestaan bij de rechtzaak rondom "My Sweet Lord" kan ik dan nog wel begrijpen, maar inderdaad geen woord over zijn grootse comeback en meest succesvolle solo-project "Cloud 9"!? De Japanse tournee met Eric Clapton in begin jaren '90? "All Those Years Ago"-sessie met The Threetles? De Traveling Wilburys zijn niet meer dan een minuut aan studio-beelden. Het hele Anthology-project gaat ook voorbij met een paar snapshots zonder enige uitleg. De verhalen over de liedjes zelf zijn ook karig. Heel even Ken Scott aan het woord over de opnames van "Savoy Truffle", en dat was het wel. De muziek komt op de tweede plaats.

Het is wat je zegt een rommeltje. Je weet soms niet waar je naar zit te kijken, er zit totaal geen structuur in. Wie zijn al die mensen in beeld, en wat doen ze daar? Waarom zijn McCartney en Ringo ineens weer in beeld? Waarom is Olivia Harrison plots met hem mee op tournee, en waren ze toen al getrouwd? Wat doet film "Blowup" daar uit het niets, en wat had Harrison daar mee te maken?

Er zit véél materiaal in waar zelfs de grootste kenners het bestaan nog niet eens van afwisten, maar zelfs voor diezelfde groep is het allemaal maar moeilijk te volgen. Laat staan voor mensen die er volledig blanco ingaan. Ik weet wel wie Astrid Kirchherr is, en wat haar rol in het verhaal is, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen allemaal amper te begrijpen, zonder enige introductie of achtergrond.
pi_103506738
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 00:02 schreef Aisumasen het volgende:
Heb van de zomer behoorlijk wat Beatles-gerelateerde DVD's bekeken. Zal daar nog wel wat meer over posten, maar in ieder geval de extra DVD bij de Klaus Voormann's project "A Sideman's Journey" van vorig jaar is echt de moeite waard. En niet alleen maar voor Beatles-fans, want ook Yusuf Islam aka Cat Stevens, Bonnie Bramlett en z'n oude band Manfred Mann zijn te zijn tijdens de opnames.

Ik hou niet heel erg van die oude jongens krentenbrood-sfeer (walgelijke uitdrukking ook), maar het is bijvoorbeeld mooi om te zien hoe Yusuf Islam werkt aan een breekbare versie van "All Things Must Pass", en Voormann herenigt wordt met z'n oude band. Voor ons nog interessanter is wederom een kijkje in de thuisstudio van McCartney in Sussex, waar hij met Voormann Fats Domino's "I'm In Love Again" opneemt. McCartney is in een goede bui, zoals gewoonlijk wel érg bewust van de camera's, maar dat komt de opnames alleen maar ten goede, want hij trekt alles uit de kast voor toffe beelden.

Natúúrlijk komt het "Strawberry Fields Forever"-mellotron intro weer langs, en is het daarna enkel wachten op de daaropvolgende bekende McCartney-grap. Maar hij laat ook andere uniekere dingen zien, zoals het Abbey Road-harpsichord waar "Because" op werd gespeeld, en doet zelfs even een stukje voor (!). Later rockt hij z'n Epihone Casino, en speelt ter plekke een drumtrack in om Ringo (die dat later zelf in Los Angeles zou overdubben) te 'plagen'. Je moet het zien, zal niet alles verklappen, maar het is erg leuk.
Ben de beelden nooit meer ergens tegengekomen, dus heb voor jullie even een fragment geupload op YouTube:

  Redactie Frontpage woensdag 26 oktober 2011 @ 22:59:50 #77
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_103606411
Goed nieuws! Magical Mysterie Tour én...Let it be komt op dvd uit volgend jaar :) Officieel.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:09:32 #78
14505 OProg
A Life in Music
pi_103609815
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Goed nieuws! Magical Mysterie Tour én...Let it be komt op dvd uit volgend jaar :) Officieel.
Ben benieuwd wat ze er van maken qua uitgave. :P :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 11 november 2011 @ 19:06:09 #79
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_104257337
*schopje

Dit weekend wordt op BBC2 de Harrison docu Living In The Material World in 2 delen uitgezonden. Morgenavond deel 1 vanaf 22:45 tot 0:20. Zondagavond vanaf 22:00 t/m 0:05.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 12 november 2011 @ 16:05:33 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104287621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 19:06 schreef Peter88Online het volgende:
*schopje

Dit weekend wordt op BBC2 de Harrison docu Living In The Material World in 2 delen uitgezonden. Morgenavond deel 1 vanaf 22:45 tot 0:20. Zondagavond vanaf 22:00 t/m 0:05.
Wilde er net al een apart topic voor openen.
Heb dat dus maar even gedaan.
[TV-tip] Docufilm over George Harrison door Martin Scorsese

[ Bericht 11% gewijzigd door golfer op 12-11-2011 16:13:02 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_104342103
Abu Dhabi.
1.Hello Goodbye 2.Juniors Farm 3.All My Loving 4.Jet 5. Drive My Car 6.Sing The Changes 7.Night Before 8.Let Me Roll It 9.Paperback Writer 10.Long And Winding Road 11.1985 12.Let 'Em In 13.Maybe I'm Amazed 14. I’ve Just Seen A Face 15. I Will 16.Blackbird 17.Here Today 18.Dance Tonight 19.Mrs Vanderbilt 20.Eleanor Rigby 21.Something 22.Band on the Run 23.Obla Di Obla Da 24.Back In The USSR 25.I Gotta Feeling 26.A Day In The Life 27.Let It Be 28.Live And Let Die 29.Hey Jude Encore 30.Lady Madonna 31. Day Tripper 32. Get Back Second Encore 33.Yesterday 34.Helter Skelter 35.Golden Slumbers / Carry That Weight / The End

:)
pi_104360947
Met 7 andere nummers in de set sinds de vorige dat ik hem zag tijdens de Up & Coming-tournee, welke gelijk allemaal uber-favorieten van me zijn, mag ik niet echt klagen. Maar ik hoop toch echt nog wel op een kleine twist in de tweede helft van de set voor de start van de Europese tournee van de On The Run-tour, over iets minder dan 2 weken. "Let It Be", "Hey Jude" en "Yesterday", al zijn het nooit favorieten van me geweest, staan natuurlijk buiten kijf. Maar moeten "I've Got A Feeling", "Back In The USSR", "Dance Tonight", "Something" en "A Day In The Life" echt tour in tour uit worden afgespeeld, terwijl de tijd begint te dringen om ooit nog zijn (eigen...) solo-hits te horen?

De 'surprises' waar hij over sprak voor de aanstaande tournee zullen wel de nummers zijn die hij eerder dit jaar voor Amerika toevoegde, zoals dat altijd gaat. Dat gezegd te hebben, had ik natuurlijk nooit durven dromen om ooit "Letting Go", "Venus And Mars", "Rock Show", "Nineteen Hundred And Eighty Five","Junior's Farm" en wie weet "Bluebird" live te horen.
  Redactie Frontpage maandag 14 november 2011 @ 20:50:35 #83
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_104369922
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:23 schreef Aisumasen het volgende:
Met 7 andere nummers in de set sinds de vorige dat ik hem zag tijdens de Up & Coming-tournee, welke gelijk allemaal uber-favorieten van me zijn, mag ik niet echt klagen. Maar ik hoop toch echt nog wel op een kleine twist in de tweede helft van de set voor de start van de Europese tournee van de On The Run-tour, over iets minder dan 2 weken. "Let It Be", "Hey Jude" en "Yesterday", al zijn het nooit favorieten van me geweest, staan natuurlijk buiten kijf. Maar moeten "I've Got A Feeling", "Back In The USSR", "Dance Tonight", "Something" en "A Day In The Life" echt tour in tour uit worden afgespeeld, terwijl de tijd begint te dringen om ooit nog zijn (eigen...) solo-hits te horen?

De 'surprises' waar hij over sprak voor de aanstaande tournee zullen wel de nummers zijn die hij eerder dit jaar voor Amerika toevoegde, zoals dat altijd gaat. Dat gezegd te hebben, had ik natuurlijk nooit durven dromen om ooit "Letting Go", "Venus And Mars", "Rock Show", "Nineteen Hundred And Eighty Five","Junior's Farm" en wie weet "Bluebird" live te horen.
Dance tonight is vooral bizar omdat MAF geen enkele promotie meer behoeft. Dat geldt ook voor Sing the changes.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_104371367
...en vooral dat het niet bepaald een hoogvlieger is, haha. Maar het is geschreven voor z'n dochtertje, en is een luchtig punt in de set na de tributes, dus die zien we niet verdwijnen. "Highway", "Letting Go", "Venus And Mars" en "Rock Show" zijn ook alweer gedropt, wat zonder twijfel ook volgende fase weer gaat gebeuren met "Junior's Farm" etc., wat het extra frustrerend maakt dat de 2 die jij noemt maar langs blijven komen, evenals wat mij betreft de niet-evergreens uit de Beatles-catalogus als "Back In The USSR", "I've Got A Feeling", je snapt m'n punt.

En natuurlijk dat de meeste nieuwe toevoegingen gewoon 'terug bij af' zijn, opener "Hello, Goodbye" is weer dezelfde als in 2002/2003, of als hij afwisselt met MMT als in 2005/2009. Dingen als "Let 'Em In", "Maybe I'm Amazed", "I've Just Seen A Face", "Here Today", "Something" zijn in 2009/2010/2011 toegevoegd, maar ook langsgekomen in dezelfde landen als nu in 2002/2003/2004, terwijl "One After 909", "Ram On", "Letting Go", "I'm Down", "Venus And Mars" amper een zomer standhouden, en zo gaat het maar verder. Van een act met bijvoorveeld 3 hit-albums in een ver verleden kan ik dat nog wel begrijpen, maar van iemand met zo'n populaire algehele catalogus... Maar dit is een discussie die we blijven houden. Toch wil ik benadrukken dat ik de nieuwe Wings-nummers en de elke avond roterende set al ver boven verwachting is :P.

In ander nieuws komt begin 2012 het nieuwe McCartney-album uit.
pi_104372792
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:09 schreef Aisumasen het volgende:
...en vooral dat het niet bepaald een hoogvlieger is, haha. Maar het is geschreven voor z'n dochtertje, en is een luchtig punt in de set na de tributes, dus die zien we niet verdwijnen. "Highway", "Letting Go", "Venus And Mars" en "Rock Show" zijn ook alweer gedropt, wat zonder twijfel ook volgende fase weer gaat gebeuren met "Junior's Farm" etc., wat het extra frustrerend maakt dat de 2 die jij noemt maar langs blijven komen, evenals wat mij betreft de niet-evergreens uit de Beatles-catalogus als "Back In The USSR", "I've Got A Feeling", je snapt m'n punt.

En natuurlijk dat de meeste nieuwe toevoegingen gewoon 'terug bij af' zijn, opener "Hello, Goodbye" is weer dezelfde als in 2002/2003, of als hij afwisselt met MMT als in 2005/2009. Dingen als "Let 'Em In", "Maybe I'm Amazed", "I've Just Seen A Face", "Here Today", "Something" zijn in 2009/2010/2011 toegevoegd, maar ook langsgekomen in dezelfde landen als nu in 2002/2003/2004, terwijl "One After 909", "Ram On", "Letting Go", "I'm Down", "Venus And Mars" amper een zomer standhouden, en zo gaat het maar verder. Van een act met bijvoorveeld 3 hit-albums in een ver verleden kan ik dat nog wel begrijpen, maar van iemand met zo'n populaire algehele catalogus... Maar dit is een discussie die we blijven houden. Toch wil ik benadrukken dat ik de nieuwe Wings-nummers en de elke avond roterende set al ver boven verwachting is :P.

In ander nieuws komt begin 2012 het nieuwe McCartney-album uit.
liever eerst de reissues van Ram, Venus and Mars en Wings over Amercia !!!
pi_104373665
...niet liever compleet nieuw werk van een bijna 70-jarige Paul McCartney dan oude wijn in nieuwe zakken?
  Redactie Frontpage maandag 14 november 2011 @ 22:01:59 #87
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_104375650
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Aisumasen het volgende:
...niet liever compleet nieuw werk van een bijna 70-jarige Paul McCartney dan oude wijn in nieuwe zakken?
Allebei graag.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_104376516
Ja, klopt, met een beetje goede hoop wordt het gekoppeld aan elkaar. "Ram" staat ook nog steeds gepland voor begin 2012. Maar in dit tempo zien we "Press To Play" letterlijk pas in 2020, wat er op zich wel op wijst dat dit een definitief project is, en we geen uitgebreide boxset met outtakes hoeven te verwachten.

Het nummer wat hij schreef voor zijn nieuwe vrouw, en waar ze de 'first dance' op hebben gedaan tijdens hun bruiloft, komt in ieder geval uit rond februari 2012, zo heeft hij zelf verklaard aan de BBC afgelopen week. Wat dan wel weer zou stroken met het gerucht dat de titel "My Valentine" zou zijn.
pi_104378198
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:37 schreef Aisumasen het volgende:
...niet liever compleet nieuw werk van een bijna 70-jarige Paul McCartney dan oude wijn in nieuwe zakken?
hangt er vanaf, als de CD een goed geluid heeft dit keer, MAF is onluisterbaar daardoor.
pi_104399639
De setlist van het eerste concert na een pauze periode is altijd 'saai' en heeft altijd dezelfde nummers die al eerder zijn gespeeld. Ik ben dus wel benieuwd naar Bologna, Italie op 26 november. Of anders een dag later in Milaan. Nieuwe nummers komen altijd enkele optredens later. En dan in Keulen een prachtige compleet nieuwe setlist :D
pi_104424374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:53 schreef awijmans het volgende:
De setlist van het eerste concert na een pauze periode is altijd 'saai' en heeft altijd dezelfde nummers die al eerder zijn gespeeld. Ik ben dus wel benieuwd naar Bologna, Italie op 26 november. Of anders een dag later in Milaan. Nieuwe nummers komen altijd enkele optredens later. En dan in Keulen een prachtige compleet nieuwe setlist :D
Nu switcht-ie altijd wel 2 of 3 songs bij de start van een nieuwe 'leg' van een tournee, maar dat is eerder "Birthday", "I Saw Her Standing There" of "Drive My Car" terug, dan "Don't Let It Bring You Down", "Girls' School" en "Heart Of The Country" nieuw. McCartney heeft een aantal verrassingen voor ons, zo heeft hij gezegd, maar het is reëel om te denken dat dat de toevoegingen van eerder deze tournee zijn. De eerste helft van de set is immers volledig vernieuwd in vergelijking met dezelfde zalen 2 jaar terug, en in de helft van de steden dit tour-tje heeft hij nog nooit of al bijna 10 jaar geen optreden gegeven. De tweede helft van de set daarentegen...
pi_104596188
Na de Oekraïners mogen ook de Russen via een officiële poll een suggestie doen voor een nummer in de set van McCartney. Leverde het de vorige keer "Mrs. Vandebilt" op, wat uitgroeide tot live-favoriet, wordt de stemming op dit moment aangevoerd door... "Monkberry Moon Delight" (!) met 573 stemmen, gevolgd door "Hope Of Deliverance" (419), "Your Mother Should Know" (174) en "This Never Happened Before" (149).

De populariteit van die laatste valt altijd op, unanieme favoriet van zijn meest recente solo-werk, misschien mede door de soundtrack van The Lake House. Prachtig intro, het Abbey Road-achtige gitaar-werk siert, maar het liedje zelf vind ik een drakerig en voorspelbaar karakter hebben, en een van de 2 of 3 liedjes op Chaos die ik nooit meer draai.

Hoe realistisch deze stemming ditmaal is valt nog maar te bezien, gezien de stembus pas volgende week sluit, en hij dan al is gestart met zijn tournee. Ik weet wel dat ik heel erg pissig ga zijn als een van de 'hidden nuggets' uit zijn repertoire worden toegevoegd nádat ik hem deze tour ga zien.
pi_104596483
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:39 schreef Aisumasen het volgende:
Na de Oekraïners mogen ook de Russen via een officiële poll een suggestie doen voor een nummer in de set van McCartney. Leverde het de vorige keer "Mrs. Vandebilt" op, wat uitgroeide tot live-favoriet, wordt de stemming op dit moment aangevoerd door... "Monkberry Moon Delight" (!) met 573 stemmen, gevolgd door "Hope Of Deliverance" (419), "Your Mother Should Know" (174) en "This Never Happened Before" (149).

De populariteit van die laatste valt altijd op, unanieme favoriet van zijn meest recente solo-werk, misschien mede door de soundtrack van The Lake House. Prachtig intro, het Abbey Road-achtige gitaar-werk siert, maar het liedje zelf vind ik een drakerig en voorspelbaar karakter hebben, en een van de 2 of 3 liedjes op Chaos die ik nooit meer draai.

Hoe realistisch deze stemming ditmaal is valt nog maar te bezien, gezien de stembus pas volgende week sluit, en hij dan al is gestart met zijn tournee. Ik weet wel dat ik heel erg pissig ga zijn als een van de 'hidden nuggets' uit zijn repertoire worden toegevoegd nádat ik hem deze tour ga zien.
Die eerste komt goed uit als hij de reissue van Ram nog een betje wil promoten.
pi_104596607
Jawel, maar ik weet niet of dat wel zo'n goede promotie gaat worden... Al weet hij "Helter Skelter" er ook al 7 jaar elke show uit te persen aan het eind van de set. "The Back Seat Of My Car" heeft de band al vaker gerepeteerd, en van "Junior's Farm" dachten we ook nooit dat de band McCartney zou kunnen overtuigen, dus er is goede hoop. Aan de andere kant, hij heeft voor "McCartney" en "McCartney II" ook geen nummers toegevoegd afgelopen zomer, terwijl hij zelfs "Coming Up" en "Every Night' nog in 2009 en 2010 gespeeld heeft, en laat de re-issue van "Ram" ook nog wel even op zich wachten, dus ik verwacht vrij weinig.
pi_104737769
Januari 2008: Liverpool 8
Januari 2010: Y Not
Januari 2012: Ringo 2012

Nieuwe plaat Ringo Starr volgend jaar in de winkels, maand daarna het 'standards'-album van Paul McCartney.
  Redactie Frontpage woensdag 23 november 2011 @ 21:43:44 #96
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_104738330
Ik vraag me überhaupt af of die deluxe sets nog gaan komen! Naar mijn idee verkoopt het totaal niet en een album als Ram stond al op de planning om uitgebracht te worden in oktober.

Al hoop ik dat natuurlijk niet. Ik verheug me enorm op de remake van Red Rose Speedway. Ik luister nu Little Lamb Dragonfly en wil dit in een top kwaliteit horen. Wat een totaal vergeten track van Paul!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_104743061
Het is zonder grappen wel een interessante discussie of er tegen de tijd dat ze zijn aangekomen bij deluxe-editie nummer 10 überhaupt nog wel een fysiek product op de markt gebracht wordt. Ik denk persoonlijk dat er zelfs in 2020 nog altijd genoeg animo zal zijn om ergens een CD/LP/deluxe-editie voor te verwezenlijken, zeker voor deze doelgroep.

De reden dat "Ram" is uitgesteld van augustus naar oktober naar november naar begin 2012, is simpelweg omdat ze niet wilden concurreren met de andere producten die werden uitgebracht in dezelfde periode. Nu is het ondertussen november, en zou "Ram" het weer flink afleggen tegenover "Smile", en tig andere releases voor de kerst-markt. Behoorlijk irritant, want dat gaat er dus ook wéér niet van komen in het eerste kwartaal van 2012, gezien de release-datum van z'n nieuwe album... Het gaat echt héél erg sloom, dit duurt gewoon tot 2020.

Verkoopcijfers die ik gezien heb zijn gewoon goed, ik denk 'naar verwachting', maar alleen "Band On The Run" was een uitschieter natuurlijk. Helaas daarom waarschijnlijk wordt er geen enkele moeite in bijvoorbeeld de kostbare restauratie van beelden gestoken, zoals te zien aan de kwaliteit van "One Hand Clapping", wat erg zonde is.

Kijk, hier hou ik van :P. Ik kwam er redelijk laat achter hoe prachtig "Little Lamb Dragonfly" is. Leuke theorie om te denken dat het over Lennon geschreven is. Een "Ram"-outtake overigens, wat je misschien niet zou zeggen.
pi_104839826
De Paul McCartney-site heeft een complete vernieuwing gekregen. Het interessante is, is dat er vanaf nu een lidmaatschap wordt aangeboden waarmee je toegang krijgt tot exclusieve content. Een beetje de moderne versie van de oude Fun Club dus. Er is nu al veel te vinden, waaronder de concertfilm 'Good Evening Europe', met onder andere backstage-beelden van Arnhem.

In ander nieuws… Ik ben aanwezig in Bologna om de start van de Europese leg van de On The Run-tour mee te maken. Hotel waar McCartney verblijft is om de hoek bij waar ik zelf verblijf, en het was daar een ware MaccaMania, erg leuk om weer te zien. De held is gisterenmiddag rond 17:00 aangekomen met z'n privé-jet, en gelijk doorgegaan naar de zaal waar hij vanavond zal spelen, om een laatste repetitie te doen. Hij heeft naar eigen zeggen wat verrassingen voor de Europeanen in petto, ik zal jullie op de hoogte houden.
pi_104865242
Wow, wow, wow. Later meer, degene die hem later deze week zien, moeten niet verder lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage zondag 27 november 2011 @ 01:28:18 #100
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_104866457
Ik moest kijken! Wooooooooooow.......absurd lol!

Echt van alle nummers...dit?! Cool :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zondag 27 november 2011 @ 01:38:12 #101
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_104866655
Maar eeh...betalen (beatalen hihi) voor een premium account is natuurlijk tamelijk achterlijk, beste Paul...jammer dit.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_104867203
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 01:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Maar eeh...betalen (beatalen hihi) voor een premium account is natuurlijk tamelijk achterlijk, beste Paul...jammer dit.
Ja raar he, Beatles fans worden sowieso uitgekleed, kijk maar naar de redelijk kale deluxesets (zie U2, Pink Floyd)
pi_104868336
Even wat geupload van de nieuwe aanvullingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104869030
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 04:32 schreef Aisumasen het volgende:
Even wat geupload van de nieuwe aanvullingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om stil van te worden. Fantastisch deze nieuwe, verrassende nummers :P
pi_104871299
Oh, en in Keulen krijgen we natuurlijk setlist A, met de andere opener en de 3 roterende liedjes in het midden :P.
  zondag 27 november 2011 @ 12:21:45 #106
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_104871641
Ik kon het toch niet laten om te kijken. Geweldig. Hopelijk doet hij die 3 nummers ook donderdag in Keulen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 27 november 2011 @ 12:23:08 #107
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_104871673
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 01:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Maar eeh...betalen (beatalen hihi) voor een premium account is natuurlijk tamelijk achterlijk, beste Paul...jammer dit.
Dat is inderdaad weer erg jammer. Het ziet er wel mooi uit die nieuwe site, maar jammer dat je überhaupt opnieuw moet aanmelden.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_104911099
Medley is uitgebreid in Milaan:
The Word / All you need is love / She loves you

:D
pi_104912615
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 07:13 schreef awijmans het volgende:
Medley is uitgebreid in Milaan:
The Word / All you need is love / She loves you

:D
3x She loves you zingen is niet echt het hele nummer. Hoorde al bij All you need is love.
pi_104912797
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

3x She loves you zingen is niet echt het hele nummer. Hoorde al bij All you need is love.
Ok, ja, dat klopt. Heb nog geen youtubeje gevonden. Ik dacht dat er een compleet derde nummer werd gespeeld. Het zou wel kunnen ;)
pi_104912823
Helaas niet.
pi_104933082
Nee, check mijn video van de primeur, het spontane "She Loves You"-gedeelte uit de studio-versie van "All You Need Is Love" gaat over in de iconische laatste noten van het eerstgenoemde nummer. Wat een moment was dát!

Oh, en wat zei ik over de setlist-rotatie ;). Dat wordt dus genieten van voor mij nóg eens 3 nummers die ik nooit eerder heb gehoord donderdag. (Terwijl ik de opener en 3 rotatie-nummers in het midden van de setlist in Bologna al vorig jaar in Dublin had gehoord).

[ Bericht 24% gewijzigd door Aisumasen op 28-11-2011 19:38:41 ]
pi_104939483
"Oh, watch out, Filippo is back!" _O-


Ook de primeur van fans op het podium in Europa. Wat een avond.
pi_104941681
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2011 20:46 schreef Aisumasen het volgende:
"Oh, watch out, Filippo is back!" _O-


Ook de primeur van fans op het podium in Europa. Wat een avond.
als het maar niet op de live DVD komt !!
pi_104942385
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

als het maar niet op de live DVD komt !!
Denk dat die tijd voorbij is, en het nieuwe live-materiaal in de toekomst op zijn site geplaatst zal worden. Maar daar hebben jullie geen bijdrage voor over ;).
pi_104950567
Daarover gesproken, zoals ik zei is de nieuwe documentaire over de Good Evening Europe-tournee een zogenoemde 'must-see'. Je ziet McCartney en de band achter de schermen zoals je het niet verwacht. Heel persoonlijk, grappend onderling, de opmars vanaf de kleedkamer richting het podium, geen opsmuk en best onthullend. Zelfs Ringo, dochtertje Beatrice en Stella in Londen. Min of meer letterlijk 'zoals je hem nog nooit hebt gezien' ;).

Het absolute tegenovergestelde zoals je hem ziet in de recent uitgebrachte documentaire "The Love You Make", over het 9/11-concert in New York City 10 jaar terug. Ook een must-see, maar om een hele andere reden.
pi_104952791
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Denk dat die tijd voorbij is, en het nieuwe live-materiaal in de toekomst op zijn site geplaatst zal worden. Maar daar hebben jullie geen bijdrage voor over ;).
nee klopt, ik heb liever een fysiek product.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 november 2011 @ 09:01:32 #118
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_104956891
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee klopt, ik heb liever een fysiek product.
I second that.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_104970213
Vandaag 10 jaar geleden.

http://frontpage.fok.nl/s(...)rison-1943-2001.html

RIP George.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:02:51 #120
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_104977469


10 jaar geleden alweer. Ik weet het nog erg goed. :'(

Als eerbetoon heb ik vandaag ook iets over hem geschreven op mijn website. Voor wie het leuk vind om te lezen:http://petervc88.tumblr.c(...)mber-george-harrison
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_104988689
Ik was in 2001 iets jonger dan nu, maar ik kan het me ook nog erg goed herinneren. Mooi opgeschreven, Peter. Goede lijst ook.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:54:27 #122
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105019072
Thanks, Aisumasen.

Veel zin in morgen in Keulen. Ik heb expres geen youtube videos bekeken van de laatste paar concerten. Wordt voor mij de derde keer dat ik Paul ga zien na 2x Gelredome.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_105037033
Zoals voorspeld de setlist-rotatie voor Parijs deze avond, net als morgen in Keulen. Draak "Michelle" zoals altijd, maar ook een eigenaardige toevoeging: "San Francisco Bay", opgedragen aan crew-lid Shelly, die de soundcheck-pakketten verzorgt. Die heeft weer 3 uur op het podium gestaan!
  Redactie Frontpage donderdag 1 december 2011 @ 10:20:45 #124
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105043207
Macca day! Straks de show...nu luister ik Paul McCartney unplugged en inderdaad Aisumasen...hoewel ik nog steeds zweer bij de 89/93 band moet ik toegeven dat Paul's stem niet al te best klonk destijds!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_105059486
Veel plezier vanavond jongens *O*

Ben er zelf helaas niet bij
pi_105084904
Ik was er helaas ook niet bij gisteren. Ik lees graag de reviews van jullie (als schrale troost) :'(
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:01:11 #127
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105095424
Ik kan jullie vertellen: Het was in Keulen weer geweldig. Macca was goed bij stem. En voor mij was het een mooie ervaring om een aantal nummers te horen die ik nog niet bij de vorige keren live had gehoord (bijv. The Night Before, Come And Get It, The Word, de Abbey Road medley).
En Klaus Voormann bleek ook nog in het publiek te zetten. Paul noemde hem nog even voordat hij Something inzette.
Ik heb echt weer genoten. Van te voren nog even met mijn reisgenoot Paul opgewacht bij de parkeergarage waar hij binnen kwam. Hij kwam rond 18:00 aan, zwaaide even, en rij snel door. En toch een grappige ervarving ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_105125316
Dit vat mijn avond best mooi samen, vanuit eigen oogpunt:

pi_105126789
Boh, The Night Before _O_
Bleuh.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2011 @ 11:39:25 #130
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105128667
Het was een prachtig concert. Wat mij betreft de beste show van hem die ik ooit zag (heb hem nu 5 keer gezien). Zijn stem was erg sterk. Natuurlijk; tijdens Maybe i'm amazed ging het wat fout maar dat geeft allemaal niet. Hij was erg geconcentreerd. Ben nu nog onder de indruk!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2011 @ 11:41:35 #131
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105128718
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 december 2011 02:52 schreef Aisumasen het volgende:
Dit vat mijn avond best mooi samen, vanuit eigen oogpunt:

Wow...je bent nog aardig naar voren kunnen rennen dus?!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 3 december 2011 @ 11:44:46 #132
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105128771
Oh en Aisumasen...ben jij gvd ook in Bologna geweest?!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 17:15:13 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105137620
Cool The Night Before en The Word _O_ Geen grote hits maar wel allebei toffe nummers *O* Helaas heb ik hem deze keer moeten missen, even wat minder geld ;(

En bizar dat deze al een hele tijd niet meer in MyAt staat :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_105138825
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Wow...je bent nog aardig naar voren kunnen rennen dus?!
Ja, nee, toen we elkaar spraken zaten we nog niet op onze stoelen :P. We zaten in het rechtervoorvak, bij het linkergangpad, op rij 5, dus precies voor de piano. En zoals jij al eerder had ervaren, de rijen voor ons renden nóg meer naar voren om opgepropt aan de hekken te gaan staan. Hierdoor was het zicht tot het podium volledig vrij.

Er ontstond flinke chaos vanaf de eerste noot die McCartney speelde, toen mensen uit de achterste rijen massaal door het security-front probeerde te breken. Zelfs zo'n grote oproer, dat Brian Riddle (McCartney persoonlijke beveiliger) ertussen sprong. Daardoor (de chaos vooraan, niet zijn ingrijpen) werden er hier en daar nog wat meer mensen hardhandig weggesleept, en stonden er ook ineens vrij weinig mensen meer aan de hekken. Toen er op de helft van de set een soortgelijk voorval was, stonden de beveiligers ineens in het gangpad naast me, elke minuut mensen 5 cm op hun plek te verschuiven :').


quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Oh en Aisumasen...ben jij gvd ook in Bologna geweest?!
Haha, jep, het verslag wat ik hier deed was letterlijk heet-van-de-naald, inclusief de video's :P. Dat was een plan wat precies zo uitwerkte als ik bij gok had gehoopt. Ik dacht… Start van de nieuwe tournee, staanplaatsen, een andere set als in Keulen. En ik had het geluk aan mijn zijde, want alles kwam zo uit. Maar verrassingen met de omvang van "Come And Get It", "All You Need Is Love" en "The Word" had ik nooit durven dromen, eerste keer ooit die avond. Over de organisatie van die avond maak ik maar geen woorden meer vuil. Wat een incapabele amateurs daar.

Het is wel te gek, ik heb zelfs de tour in 2010 nog gezien (met de 10 nieuwe, vooral Wings-toevoegingen, waarvan hij de meeste nu al niet meer speelt), en alsnog in de afgelopen week 11 nummers gehoord die ik hem nog nooit live had horen spelen, inclusief de 3 verschillende in Keulen. En allemaal favorieten van me, je hoort mij niet klagen!

Grappig hoe de shows in Bologna en Keulen toch nog zo verschilden, en dan heb ik het niet over de verschillende opener. Hij leek een stuk meer gefocust in Italie, en oogde erg vermoeid in Keulen, wat je ook aan zijn stem hoorde. McCartney miste ook een paar keer zijn cue tijdens bepaalde nummers, waaronder "Helter Skelter". Maar op de helft van de set was hij toch bijna weer zo geanimeerd als hij eerder die week overkwam, dansend voor z'n piano. Er waren donderdag ook wat technische problemen zag ik, waar waarschijnlijk niemand wat van heeft gemerkt. Maar wat een geweldige band, je merkt dat ze al 10 jaar met elkaar spelen. Ik hoor veel mensen klagen over het publiek, maar ik vond dat best meevallen, iedereen in de voorste vakken stond het gehele concert, en iedereen om mij heen was aan het dansen en zingen. Muisstil tijdens "Here Today", behalve dan de dronken Duitser achter me die er een karaoke-avond van maakte. Klaus Voormann zat niet ver bij me vandaan, en McCartney droeg dan ook "Something" aan hem op. Voor de mensen die een audio-gerelateerd souvenir van de avond willen, get at me!
pi_105142164
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:01 schreef Peter88Online het volgende:
Ik kan jullie vertellen: Het was in Keulen weer geweldig. Macca was goed bij stem. En voor mij was het een mooie ervaring om een aantal nummers te horen die ik nog niet bij de vorige keren live had gehoord (bijv. The Night Before, Come And Get It, The Word, de Abbey Road medley).
En Klaus Voormann bleek ook nog in het publiek te zetten. Paul noemde hem nog even voordat hij Something inzette.
Ik heb echt weer genoten. Van te voren nog even met mijn reisgenoot Paul opgewacht bij de parkeergarage waar hij binnen kwam. Hij kwam rond 18:00 aan, zwaaide even, en rij snel door. En toch een grappige ervarving ;)
18:00 pas? Zal een korte soundcheck zijn geweest dan (al zie ik dat hij toch nog 12 nummers speelde...). Normaal gesproken komt hij niet later dan 16:00 binnen, om rechtstreeks het podium op te gaan. En altijd effe het raampje open ^O^.
  zondag 4 december 2011 @ 01:34:51 #136
159761 Arn0
Abbey Road
pi_105155128
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:39 schreef Aisumasen het volgende:
Na de Oekraïners mogen ook de Russen via een officiële poll een suggestie doen voor een nummer in de set van McCartney. Leverde het de vorige keer "Mrs. Vandebilt" op, wat uitgroeide tot live-favoriet, wordt de stemming op dit moment aangevoerd door... "Monkberry Moon Delight" (!) met 573 stemmen, gevolgd door "Hope Of Deliverance" (419), "Your Mother Should Know" (174) en "This Never Happened Before" (149).
Dit was dus de uiteindelijke uitslag:

705 - Monkberry Moon Delight
562 - Hope Of Deliverance
279 - Lovely Rita
272 - Once Upon a Long Ago
219 - Your Mother Should Know

Nou, ik weet wel welke ik wil horen..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage zondag 4 december 2011 @ 01:57:59 #137
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105155601
Mooi verhaal Aisumasen! Ik stond ook redelijk vooraan aangezien ik uit de stoel klom en gewoon naar voren ben gelopen. Net voor het eerste vak zeg maar.

Even een tip voor iedereen; schaf de dvd The love we make aan! Het is, zoals jullie weten, een documentaire over de 9/11 show van Paul. Dit is een verademing na al die vervelende concertregistraties van de laatste jaren. Zelden zag je Paul zo eerlijk, oprecht en naturel. Hij wordt steeds gevolgd door een camera maar lijkt het soms niet door te hebben! Uniek dus, haha.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 4 december 2011 @ 14:04:15 #138
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105164998
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

18:00 pas? Zal een korte soundcheck zijn geweest dan (al zie ik dat hij toch nog 12 nummers speelde...). Normaal gesproken komt hij niet later dan 16:00 binnen, om rechtstreeks het podium op te gaan. En altijd effe het raampje open ^O^.
Ja, hij was inderdaad vrij laat. Terwijl de bus met de band inderdaad al om 16:00 arriveerden. Maar inderdaad: raampje ging even open en hij zwaaide even naar ons. We stonden alleen aan de verkeerde kant met z'n allen. Want hij zat aan de rechterkant van de auto en pakte ook de andere baan aan de ingang van de garage :')
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_105174879
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 01:34 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dit was dus de uiteindelijke uitslag:

705 - Monkberry Moon Delight
562 - Hope Of Deliverance
279 - Lovely Rita
272 - Once Upon a Long Ago
219 - Your Mother Should Know

Nou, ik weet wel welke ik wil horen..
"Lovely Rita" en "Your Mother Should Know" staan er ook maar enkel in omdat het twee van de handjevol Beatles-songs zijn die hij nog nooit heeft uitgevoerd. Die komen vanzelf wel een keer.

Ik blijf twijfelen over deze stemming. Hoe groot is de kans dat hij tijdens een tour het repetitie-hok induikt om een obscure song te repeteren tijdens die paar dagen vrij? Wat ik al eerder zei, ik ga met servies gooien mocht hij een van deze liedjes tijdens de tournee toevoegen. Ik zie het niet gebeuren. 2 van deze zouden natuurlijk standaard in de set moeten zitten, onderdeel van zijn beste werk en grote solo-hits, denk zelfs zijn 2 laatste singles die hoge ogen in de internationale charts hebben gegooid. Maar nog liever zou ik "No More Lonely Nights", die ook wel in dat rijtje past, live horen.

Aan de andere kant schijnt keuze "Revolution" van hogere hand te zijn verwijderd, aangezien die met stip bovenaan stond om door McCartney gespeeld te willen worden :'). Dus wie weet gaat er daadwerkelijk een briefje met verzoeknummers richting de band… Er mocht trouwens gekozen worden uit een selectie, anders stonden er natuurlijk hele andere nummers bovenaan. Doet me er aan denken hoe ze niet al te lang geleden ergens zo'n zelfde stemming deden, ik geloof in Noord-Amerika. Uitslag? "Hey Jude", "Let It Be", "Yesterday" en "The Long And Winding Road" _O-.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:04 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Ja, hij was inderdaad vrij laat. Terwijl de bus met de band inderdaad al om 16:00 arriveerden. Maar inderdaad: raampje ging even open en hij zwaaide even naar ons. We stonden alleen aan de verkeerde kant met z'n allen. Want hij zat aan de rechterkant van de auto en pakte ook de andere baan aan de ingang van de garage :')
Haha! Dat had ik in Dublin. Althans, hij zat aan de kant waar geen mensen op de stoep konden staan, en toen dook hij over de stoel van de bestuurder heen om de 10 mensen die er stonden aan te kunnen kijken en z'n beroemde 'thumbs up' te geven. Blijft bizar om zijn stem onversterkt in levende lijve te horen :P.

Soundcheck Keulen:

pi_105210866
Hoorde vandaag nog Hey Jude op de radio. Waarom werd het verboden dat dit lied uitgezonden werd in Duitsland?
  Redactie Frontpage maandag 5 december 2011 @ 22:19:16 #141
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105230689
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 15:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoorde vandaag nog Hey Jude op de radio. Waarom werd het verboden dat dit lied uitgezonden werd in Duitsland?
Dat is natuurlijk onzin. Ik weet wel dat er een Joodse organisatie was die er moeite mee had.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_105230977
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Ik weet wel dat er een Joodse organisatie was die er moeite mee had.
Was het niet dat Paul Hey Jude had gekalkt op de leegstaande Apple Boutique, en dat de buurt daar problemen mee had?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_105235803


5 minuten geleden tijdens "Get Back" in The O2, Londen.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 december 2011 @ 08:56:56 #144
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105241566
Zucht.

Je bent nu ook al in London?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 6 december 2011 @ 08:57:18 #145
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105241572
Oh fuck! It's Ron Wood haha!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_105257511
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zucht.

Je bent nu ook al in London?
Nee, dat zou een beetje te gortig worden :P. En inderdaad het juiste antwoord op het zoekplaatje.

  Redactie Frontpage woensdag 7 december 2011 @ 00:15:49 #147
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105280188
Even iets anders; waarom is Blue Sway niet op single uitgebracht?

Wat een track :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 7 december 2011 @ 00:52:19 #148
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105281349
Oja en dan nog wat;

Off the ground is de beste Macca plaat sinds 93 tot nu.

There. I've said it.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_105300897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Oja en dan nog wat;

Off the ground is de beste Macca plaat sinds 93 tot nu.

There. I've said it.
Zo! Wil je de discussie in dit topic opnieuw aanwakkeren ofzo :P!

Ondertussen beginnen Ringo's persberichten steeds meer als een persiflage te klinken.



1. Anthem 5:01
2. Wings 3:31
3. Think It Over 1:48
4. Samba 2:48
5. Rock Island Line 2:48
6. Step Lightly 3:00
7. Wonderful 3:47
8. In Liverpool 3:19
9. Slow Down 2:57

Jawel, een re-make van een nummer van Ringo The 4th. Plus een re-make van "Step Lightly" van z'n album Ringo uit 1973. En 2 covers, waarvan één al eerder uitgebracht op het alternatieve Buddy Holly cover-album eerder dit jaar. De overgebleven 5 liedjes van dit album zijn gedaan door hetzelfde team als "Y Not".
pi_105305798
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 17:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zo! Wil je de discussie in dit topic opnieuw aanwakkeren ofzo :P! [..]
En anders zo wel ;): "Wild Life" is vandaag 40 jaar oud. Denk dat "Driving Rain" vorige maand 10 jaar oud was? Beide geen perfecte albums, doch ondergewaardeerd.
  woensdag 7 december 2011 @ 19:31:44 #151
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105307032
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En anders zo wel ;): "Wild Life" is vandaag 40 jaar oud. Denk dat "Driving Rain" vorige maand 10 jaar oud was? Beide geen perfecte albums, doch ondergewaardeerd.
Driving Rain was vorig maand inderdaad 10 jaar oud. Ik heb er nog een blog over geschreven vorige maand omdat ik het toch een redelijk ondergewaardeerd album vind: http://petervc88.tumblr.com/post/12565253792/driving-rain
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 7 december 2011 @ 19:34:17 #152
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105307153
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Oja en dan nog wat;

Off the ground is de beste Macca plaat sinds 93 tot nu.

There. I've said it.
Off The Ground is wat mij betreft ook zeker een ondergewaardeerd album. Ondanks dat er dan met Hope On Deliverance een grote hit op het album stond. Ik vind het een best fijn album om af en toe eens op te zetten. Vooral C'mon People vind ik een hoogtepunt van het album.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_105310822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:31 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Driving Rain was vorig maand inderdaad 10 jaar oud. Ik heb er nog een blog over geschreven vorige maand omdat ik het toch een redelijk ondergewaardeerd album vind: http://petervc88.tumblr.com/post/12565253792/driving-rain
Mooi, in die mening kan ik mij wel vinden. Hetgeen wat "Driving Rain" voor mij geen viersterren-album maakt, is de taak die de producer heeft vervuld. De sequentie, de song-keuze, en natuurlijk vooral de productie. Af en toe hoor je gewoon hoe David Kahne in het mapje 'leuke hippe drum-beatjes' heeft lopen sporen, zie onder andere de titel-song. Goedkoop-klinkende digitale effecten, gedateerde trucjes, die misschien thuis leuk zijn, maar op het album een doorn in het oor zijn (onder andere einde "Magic", vlak voor het outro, wat eigenlijk ook in die categorie thuishoort). McCartney heeft daar ook wel een handje van af en toe overigens, zie de hoes van desbetreffend album.

"Freedom" beschouw ik niet als onderdeel van het album, wat het technisch gezien ook niet is. Van de 15 nummers zou ik er echt maar 2 of 3 op het niveau van "Chaos And Creation" of "Memory Almost Full" schatten. Maar er staat ook weer geen énkel tenenkrommend nummer op, in tegenoverstelling tot vele van zijn andere albums die ik gemiddeld dan weer stukken hoger schat. Slechts een paar die te veel als schetjes klinken, wat voor mij de charme van de plaat is. Het hangt aan elkaar van opmerkelijke keuzes, wat dit zoals gezegd juist wel een interessant album maakt. Veel goede dingen verborgen in dit album, mooi baswerk en overige instrumentatie door McCartney, erg natuurlijke vocalen, er klinkt een bepaalde vrijheid op dit album die anders (doch ten goede) verloren was gaan.

Dat hoor je ook aan de liedjes op dit album. "I Do" is een zwakke poging tot 'McCartney schrijft McCartney-liedje', maar niet zo ergelijk als (sorry, jongens) "C'mon People". "Riding Into Jaipur" is een geslaagd Fireman-achtig experiment, maar niet iets wat ik als onderdeel van een studio-album had opgenomen. "Spinning On An Axis" (samen geschreven met z'n zoon) is exact datzelfde verhaal, maar ik heb weinig te klagen met een losse McCartney die je hoort schitteren op zo veel instrumenten, niet te vergeten z'n sterke vocalen. Het klinkt allemaal erg spontaan en geïmproviseerd, als een veredelde jam-sessie.

"Tiny Bubble" ook geen hoogvlieger, stukje "Piggies" in het refrein, maar de vrolijkheid kun je amper weerstaan. Zo poppy (commercieel) heeft hij de afgelopen 10 jaar niet vaak meer geklonken. En zo rauw als op "About You" ook niet. 80% van de nummers zit er tussenin, ik zou het niet opnemen in een overzicht van zijn beste werk, maar ik zou het ook zeker niet afraden.

"Back In The Sunshine Again" en "She's Giving Up Talking" zijn een trappetje boven dat. Zo ook "Magic", geschreven over Linda McCartney, ook. Mooi sentiment, had wederom minuutje afgeschaafd kunnen worden. "Your Way" is een van de beste songs van het album. Al is de sfeer van de meeste nummers positief en opbeurend, zit er toch veel donkerheid in verborgen. Als je naar de teksten luistert, ontdek je veel rouwverwerking van de dood van zijn geliefde. Dat zijn de momenten die zo goed zijn aan dit album, een persoonlijke kant die misschien niet al te vaak bovenkomt bij McCartney, maar als het gebeurd is het ook raak. ("Riding To Vanity Fair", "Only Mama Knows", etc.)

64 minuten is echter een kwartier te lang voor dit album. "Heather" en "Your Loving Flame" zijn 2 van zijn beste melodieën, ehm... aller tijden. De enige 2 klinkende juwelen op dit album, wat mij betreft. Jammer dat we die beide niet meer live zullen horen :P. Andere singles "Lonely Road" en "Driving Rain" zijn gewoon hele goede rockers, maar de live-versies (te vinden op "Back In Europe / The US") blazen de studio-versies omver, vooral die eerste. Heel erg goed. De tekst van die laatste erger ik me minder snel aan. "Rinse The Raindrops" is de 10 minuten niet waard op het album, check de Twin Freaks-remix uit 2005, en ontdek McCartney's "Helter Skelter" van de 21ste eeuw.

Overige single "From A Lover To A Friend" is weer zo'n verhaal apart. Hoe kún je dat als lead-single kiezen? Juist die vertwijfeling die hij zo mooi heeft vertaald in de muziek maakt het een interessante track, maar het hangt toch aan elkaar van onafgemaakte ideeën, mijn inziens. Zal jullie sparen, en niet de hele track ontleden, maar als de terugkerende brug een van de mooiste sferen op het album is, en alles daarvoor zo ontzettend gezapig, begin je toch te twijfelen. De 2 remixes op één van de singles zijn iets beter geslaagd.

Als album niet iets wat ik elke maand uit de kast trek, maar - ook al zijn de 64 minuten véél te lang - er valt genoeg in te ontdekken en te waarderen.

Zo. En dan "Wild Life" :P.
  Redactie Frontpage woensdag 7 december 2011 @ 21:26:54 #154
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105313748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En anders zo wel ;): "Wild Life" is vandaag 40 jaar oud. Denk dat "Driving Rain" vorige maand 10 jaar oud was? Beide geen perfecte albums, doch ondergewaardeerd.
Helemaal mee eens. DR duurt gewoon te lang. Off the ground is de perfecte pop plaat.
Wild Life hoor ik liever dan At the speed of sound. Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat in principe iedere Macca plaat opnieuw ontdekt wordt door ondergetekende! Ieder jaar krijgt een andere plaat extra charme. Zo had ik heel lang vrij weinig met Red Rose Speedway, thans mijn favoriete Wings plaat.

[ Bericht 17% gewijzigd door TheGrandWazoo op 07-12-2011 21:42:16 ]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 8 december 2011 @ 19:26:27 #155
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105348243
Het zal niemand denk ik ontgaan zijn wat voor dag het vandaag is



Vandaag alweer 31 jaar geleden :'(
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_105382983
Lachen telefonisch interview met McCartney vanuit de auto onderweg naar de zaal in Keulen: http://www.wdr2.de/musik/(...)100-audioplayer.html

En hier een iets moeilijker te volgen interview met de Franse radio: http://www.rtl.fr/emissio(...)mbre-2011-7739630969
Interessant is dat hij hierin verteld over zijn twee (!) aanstaande studio-albums. Zap naar een minuutje of 3 in de speler.

"My Valentine" komt uit in februari, zoals eerder gepost. Hij beschrijft dit 'standards'-album als "mood music". Hij werkte hierop samen met de band van Diana Krall, en is geproduceerd door Tommy LiPuma. Het is een combinatie van covers en eigen materiaal. Het grootste (alhoewel ook wel voorspelbare) nieuws is dat hij ook bezig is met een nieuw 'pop'-album, gepland voor 2012. Alhoewel, pop... "It may be pop, it may be rock, it may be psychedelic, who knows!?"
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:07:59 #157
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105387200
Fijn dat hij dan ook bezig is met een 'pop'-album. Want bij dat standards album vrees ik een beetje voor de nieuwe versies die hij van zijn eigen werk opnieuw heeft opgenomen. Natuurlijk is er nu nog niet over te oordelen nu we nog niets ervan gehoord hebben. Maar heropnames van eigen materiaal pakte bij McCartney eerder niet zo goed uit (Give My Regards To Broadstreet bijvoorbeeld).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_105423964
TVP omdat de volg topic knop het niet doet
pi_105425129
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:07 schreef Peter88Online het volgende:
Fijn dat hij dan ook bezig is met een 'pop'-album. Want bij dat standards album vrees ik een beetje voor de nieuwe versies die hij van zijn eigen werk opnieuw heeft opgenomen. Natuurlijk is er nu nog niet over te oordelen nu we nog niets ervan gehoord hebben. Maar heropnames van eigen materiaal pakte bij McCartney eerder niet zo goed uit (Give My Regards To Broadstreet bijvoorbeeld).
oh zijn er ook opnames van nieuwe versies van oud werk van Paul ?

Kan hij beter niet doen nee.
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:00:56 #160
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105425576
Mooie nieuwe commercial van Apple

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:32:08 #161
14505 OProg
A Life in Music
pi_105426917
Mooi idd. :)

De remaster van Ram gaat ons helaas dit jaar niet meer bereiken en vraag me af wanneer wel. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_105429239
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:00 schreef Peter88Online het volgende:
Mooie nieuwe commercial van Apple

Ja, ik hou wel van dit soort dingen. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:03:46 #163
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_105528042
Afgelopen zaterdag bij McCartney geweest in Stockholm. Performance op zich was prima, maar de vele Wings en solo nummers kwamen de sfeer niet ten goede. 95% van het publiek komt voor de Beatles klassiekers, welke hij in het begin om en om afwisselde met een eigen nummer. Pas richting het laatste half uur (zeker bij de encores) kwam het echt los toen hij het eigen werk meer achter zich liet. Maar ook toen was de sfeer echter niet geweldig (veel mensen op het veld bleven zelfs gewoon zitten), mede door de wat ingetogen/gereserveerde aard van veel Zweden.

Ik heb nu 2 veldkaarten weten te bemachtigen voor zijn concert in Manchester volgende week, iemand enig idee hoe daar de sfeer/beleving over het algemeen is?
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_105545224
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:03 schreef Boomlaars het volgende:
Afgelopen zaterdag bij McCartney geweest in Stockholm. Performance op zich was prima, maar de vele Wings en solo nummers kwamen de sfeer niet ten goede. 95% van het publiek komt voor de Beatles klassiekers, welke hij in het begin om en om afwisselde met een eigen nummer. Pas richting het laatste half uur (zeker bij de encores) kwam het echt los toen hij het eigen werk meer achter zich liet. Maar ook toen was de sfeer echter niet geweldig (veel mensen op het veld bleven zelfs gewoon zitten), mede door de wat ingetogen/gereserveerde aard van veel Zweden.

Ik heb nu 2 veldkaarten weten te bemachtigen voor zijn concert in Manchester volgende week, iemand enig idee hoe daar de sfeer/beleving over het algemeen is?
Zo te lezen was het publiek in Stockholm nog niet van de stoel te krijgen als hij 3 uur lang "Hey Jude" en "Let It Be" had gespeeld, dus het verbaast me vrij weinig dat ze de grote solo-hits - die paar die hij er tussen al dat Beatles-werk speelt van die tientallen die hij er heeft - niet herkennen of in ieder geval niet érkennen. Je bent niet de eerste van wie ik dit hoor, dus het ligt volledig aan het iets meer noorderlijke publiek.

Engeland is natuurlijk een heel ander verhaal, hij zal er worden ontvangen als....nou ja, de legende die hij is :P. Het Engelse publiek wat ik heb ervaren is uitbundig, doch respectvol, en het moet ook raar lopen als mensen in Engeland weglopen bij een klassieker als "Junior's Farm" (#3 in Amerika), de 5 nummers van "Band On The Run" (album million-seller in Engeland, 7 weken op #1, één na best-verkochte album in 1974). Het is (helaas...) niet alsof hij obscure album-tracks speelt. En, hoe kan iemand klagen met deze setlist?
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:46:04 #165
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_105697814
Haai! Ik was ook in Stockholm, zat op rij 14. Nou ja, zat... ik heb wel zo goed als het hele concert gestaan. En ik vond het GEWELDIG. Maar ja, wie ben ik? Ik heb een paar korte filmpjes gemaakt met mijn iPhone, die staan op mijn blog, www.locuta.nl (Live and Let Die en een fragment uit Blackbird). Ik vond het dus zó geweldig, dat ik per se ook naar Liverpool wil dinsdag. Je weet wel, dat concert waar 10.000 kaarten voor waren, maar waar toen de voorverkoop begon 1 miljoen hits op de website waren en 100.000 telefoontjes, snelst uitverkochte concert ooit daar, etc.... dus de moed zakte me even in de schoenen. Tot ik via het forum op Paul's site iemand vond die een eersterangskaartje over had, tegen gewone prijs! Dus met hem ga ik nu mee. Erg grappig, want het is een meneer die ergens in de 50 is en als twee druppels water op Paul zelf lijkt.... :)
Heb er *verschrikkelijk* veel zin in...!!!!!!

Overigens vond ik de setlist geweldig.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zondag 18 december 2011 @ 01:28:10 #166
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_105713250
Wat leuk. Hou ons op de hoogte darktower!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 18 december 2011 @ 02:32:17 #167
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_105714424
Morgen even naar Londen eerst. Jammer dat Backbeat, die nieuwe Beatles musical, niet op zondag speelt... anders was ik daar ook wel even heen gegaan. Nu ja, pech. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_105733838
Paul McCartney - My Valentine, uit op 3 februari 2012 via Hear Music/Concord. Tracklist:

quote:
1 I'm Gonna Sit Right Down and Write Myself a Letter
2 Home (When Shadows Fall)
3 It's Only a Paper Moon
4 More I Cannot Wish You
5 The Glory of Love
6 We Three (My Echo, My Shadow and Me)
7 Ac-Cent-Tchu-Ate the Positive
8 My Valentine
9 Always
10 My Very Good Friend the Milkman
11 Bye Bye Blackbird
12 Get Yourself Another Fool
13 The Inch Worm
14 Only Our Hearts
Dit kan zeer interessant gaan klinken, en wel eens een klapper van een succes gaan worden. Niet geheel verrassend heeft McCartney de rechten van de publishing van het merendeel van deze nummers in eigen handen ;). Nummer 8 en 14 zijn McCartney-originals, nummer 9 zal potentieel een nieuwe versie van de Driving Rain-outtake "I Will Always Be There" kunnen zijn, en in dat geval dus ook een McCartney-origineel, maar ook de Irving Berlin-klassieker. Jammer dat "The Mist Over Central Park" er niet bijzit, die had er ongetwijfeld mooi tussen gepast.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aisumasen op 18-12-2011 19:27:01 ]
  Redactie Frontpage maandag 19 december 2011 @ 00:21:01 #169
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105753574
Ik ben ontzéttend benieuwd!!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 19 december 2011 @ 11:45:02 #170
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_105765218
Kwam gisteren in Londen natuurlijk iemand tegen die twee dagen geleden Paul McCartney tegen was gekomen in die stad. Grrr...

:)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_105777096
Eerste single "My Valentine" is zojuist verschenen in het afgeschermde gedeelte op de nieuwe McCartney-site.

Durf ik 'klassieker' te zeggen? Chaos And Creation meets authentieke low-key jazz. Typisch McCartney-liedje, maar toch in een stijl die ik hem hiervoor niet vaak heb horen zingen.
  maandag 19 december 2011 @ 19:48:29 #172
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105784950
Ik heb net My Valentine ook beluisterd. Mooi nummer. Het deed mij inderdaad ook een beetje denken aan de sfeer van Chaos & Creation in the Backyard. Maar het deed mij nog het meest denken aan So Like Candy wat hij samen met Elvis Costello ooit heeft geschreven.

Voor wie het nummer nog niet heeft gehoord...

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 19 december 2011 @ 20:16:46 #173
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_105786545
Ik heb net dagenlang alleen maar hele oude Beatles nummers zitten luisteren. Daarna net dit nummer aangezet, wat merk je dan goed hoe zijn stem veranderd is, puur door leeftijd.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_105795368
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:45 schreef darktower het volgende:
Kwam gisteren in Londen natuurlijk iemand tegen die twee dagen geleden Paul McCartney tegen was gekomen in die stad. Grrr...

:)
Grappig, ik ken ook iemand die hem van de week de hand geschud heeft op straat in Londen, amper 16 uur na de laatste noot van zijn concert in Moskou. En diezelfde avond stond-ie zij aan zij mee te zingen met familie McCartney bij het concert van James McCartney.

http://www.dailymail.co.u(...)ella-Camden-gig.html

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:46 schreef darktower het volgende:
Haai! Ik was ook in Stockholm, zat op rij 14. Nou ja, zat... ik heb wel zo goed als het hele concert gestaan. En ik vond het GEWELDIG. Maar ja, wie ben ik? Ik heb een paar korte filmpjes gemaakt met mijn iPhone, die staan op mijn blog, www.locuta.nl (Live and Let Die en een fragment uit Blackbird). Ik vond het dus zó geweldig, dat ik per se ook naar Liverpool wil dinsdag. Je weet wel, dat concert waar 10.000 kaarten voor waren, maar waar toen de voorverkoop begon 1 miljoen hits op de website waren en 100.000 telefoontjes, snelst uitverkochte concert ooit daar, etc.... dus de moed zakte me even in de schoenen. Tot ik via het forum op Paul's site iemand vond die een eersterangskaartje over had, tegen gewone prijs! Dus met hem ga ik nu mee. Erg grappig, want het is een meneer die ergens in de 50 is en als twee druppels water op Paul zelf lijkt.... :)
Heb er *verschrikkelijk* veel zin in...!!!!!!

Overigens vond ik de setlist geweldig.
Leuk dat je naar Liverpool gaat. Je zult geen tot weinig tijd hebben om de stad te verkennen, maar mocht dat wel het geval zijn moet je dat zeggen, dan heb ik nog wel wat tips. (Al zal alles volgeboekt zijn, of niet beschikbaar zijn in de herfst/winter).

Hij schijnt nog iets speciaals in petto te hebben voor vanavond (Manchester) en morgen. Je krijgt sowieso een iets andere setlist dan in Stockholm te horen morgenavond, dus daar heb je geluk mee. Had je hem een paar jaar geleden meerdere keren tijdens een tour gezien, had je elke avond van A t/m Z dezelfde show gezien.
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:50:11 #175
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_105810080
Ik ging er sowieso van uit dat er meer zal zijn in Liverpool: concert is ook half uur langer qua tijd, dus dat belooft wel wat. Ik wil niet weten wat hij gisteren in Manchester heeft gedaan, dat zouden spoilers zijn. Ik ga naar het Beatles museum en de magical mysterie bustour even doen, daarna met een Macca look-a-like (onbedoeld, maar hij lijkt echt!) eten en dan concert. Zin in!!!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_105825274
Hij staat nu ook op soundcloud:

http://soundcloud.com/paulmccartney/my-valentine-paul-mccartney
:-)

Prachtig nummer. Heel anders dan eerdere albums. Hoewel ook ik wel wat 'Chaos & Creation' geluiden er in hoor. Erg benieuwd naar de rest van het album.
pi_105827422
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)ella-Camden-gig.html

[..]

Leuk dat je naar Liverpool gaat. Je zult geen tot weinig tijd hebben om de stad te verkennen, maar mocht dat wel het geval zijn moet je dat zeggen, dan heb ik nog wel wat tips. (Al zal alles volgeboekt zijn, of niet beschikbaar zijn in de herfst/winter).

Hij schijnt nog iets speciaals in petto te hebben voor vanavond (Manchester) en morgen. [..]
Dat was dus dit:


En zal vanavond wel hetzelfde, plus Dull of Kintyre zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:52 schreef awijmans het volgende:
Hij staat nu ook op soundcloud:

http://soundcloud.com/paulmccartney/my-valentine-paul-mccartney
:-)

Prachtig nummer. Heel anders dan eerdere albums. Hoewel ook ik wel wat 'Chaos & Creation' geluiden er in hoor. Erg benieuwd naar de rest van het album.
Yes. Mooi dat hij na de 20ste luisterbeurt eindelijk in iets meer dan 32 kbps mono te beluisteren is :P. Ik vind het nu (bijna) jammer dat er niet meer origineel materiaal in deze stijl op het album staat. Deze song is qua compositie een beter geslaagde versie van "From A Lover To A Friend", meets "This Never Happened Before", en de instrumentatie van "She's So Beautiful". Briljant. Prachtig spel door Eric Clapton ook. Was ook blij om te horen dat de vocale manipulatie tot het minimum beperkt is gebleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 20-12-2011 19:52:14 (toevoeging) ]
  Redactie Frontpage dinsdag 20 december 2011 @ 18:11:55 #178
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105828625
Oef. Ben wel onder de indruk zeg van dit nummer! Muziek past enorm goed bij z'n stem nu!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:47:21 #179
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_105830192
Iedereen die straks bij het concert in Liverpool aanwezig is veel plezier gewenst. Ik lees graag hoe het is geweest ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_105848075
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat was dus dit:


En zal vanavond wel hetzelfde, plus Dull of Kintyre zijn. [..]
En jawel. "Mull Of Kintyre", "Wonderful Christmastime", "Ram On" en... "Penny Lane", voor de eerste keer in de normale set sinds 2008.
  woensdag 21 december 2011 @ 00:45:10 #181
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_105849290
Net terug uit Manchester. Groot verschil met Stockholm, veel uitbundigere ontvangst en McCartney leek ook enthousiaster. Ik was wel erg blij met de veldplaatsen, op de tribunes zat iedereen maar terwijl het op de vloer veel losser en sfeervoller was. Wel veel ouderen (ook wel logisch), waarvan 1 bejaarde naast me die zei dat ik rustiger moest doen :') Al met al was Manchester een 10x leukere ervaring, al zal het feit dat ik ladderzat was ook een rol daarin spelen. Maar dat krijg je als je bij de bar complete flessen wijn verkoopt en gratis drank uitdeelt omdat het personeel het leuk vond dat we speciaal voor het concert naar engeland af waren gereisd :) Schril contrast met de chagrijnige zweden.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  woensdag 21 december 2011 @ 12:17:27 #182
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_105861475
Ik heb foto's van gisteravond op http://www.facebook.com/m(...)656.712392664&type=1 gezet. Heb meer foto's en ook tig filmpjes, maar het is zo'n gedoe om alles online te krijgen. Geen tijd nu. :(

Ik vond Stockholm beter dan Liverpool. Hij was duidelijk moe gister. Zelfde setlist als Manchester verder.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 23:21:07 #184
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106020182
Ik heb de laatste dagen weer eens wat Beatles geluisterd (Rubber soul, Abbey Road, Yellow submarine, Magical mystery tour, stukken Let it be). Werd ook wel weer eens tijd. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_106046474
Eerder deze maand had ik het genoegen om een tijd te vertoeven met een titelloze 'advance copy' waar "Paul McCartney - TBA - HRM 33369 - 06-02-2012" op stond geschreven. Ik heb deze week vernomen dat in ieder geval een gedeelte van het album eerder vroeger dan later zal worden gestreamd via onofficiële wegen, dus ik heb het vermoeden dat een leak op handen is, en het geen kwaad meer kan als ik hier alvast een voorproefje in geschreven woord plaats.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet denk dat dit album aan alle fans besteed zal zijn. Als je "My Valentine" al niet trekt, zal je een nog veel moeilijkere tijd hebben met de rest van de liedjes. Het zijn arrangementen in jazz-stijl, dat zal niet als een verrassing komen. En dan moet je absoluut niet denken aan de bebop- of swing-variant, maar puur aan 'cool jazz'. McCartney's eigen beschrijving ("This is an album very tender, very intimate. This is an album you listen to at home after work, with a glass of wine or a cup of tea") is geen woord aan gelogen. Het is exact dat. Het zijn vrijwel allemaal ballads. Laag tempo, subtiele instrumentatie. Een paar liedjes zijn wat meer up-tempo, en wat luchtiger en vrolijker. In de meeste gevallen jazzy piano, contrabas, met brushes bespeelde drums, klassieke akoestische gitaar, zeer volle orkestratie, welke zo uit een musical-film uit de eerste helft van de vorige eeuw lijkt te zijn overgekomen. Maar het is verre van schmaltzy, iets wat je misschien wel zou denken. Het klinkt authentiek en oprecht, en verre van geforceerd.

Want dat is iets wat je moet weten, er is een groot verschil met "When I'm Sixty-Four", "You Gave Me The Answer", "Honey Pie", "A Room With A View" (tribute-cover opgenomen in 1999), etc. en deze opnames. Je zult niet het gevoel hebben naar een parodie te luisteren. In tegenstelling tot de eerder genoemde nummers, het is verre van gimmicky. Geen 'vaudeville' music hall. Er is geen moment dat McCartney loopt te scatten of te 'shoebidoebidoe'-en in een instrumentaal intermezzo. De (volledig non-McCartney) instrumentatie is fantastisch. Het geluid is intiem, je visualiseert een jazz-band voor je. Een direct geluid, drumvellen die meetrillen met de contrabas, dat idee.

Vooraf vroeg ik mij af of de stem van een 69-jarige McCartney nog wel geschikt zou zijn voor deze stijl muziek. Het antwoord is 'ja'. Hij zingt op een andere manier dan ik had verwacht. De live-versie van Loesser's "On A Slow Boat To China" die we kennen is geen goed voorbeeld van de zang op dit album. (Wat de stijl van liedjes en uitvoering van de muziek betreft overigens zeker wel.) Hij houdt zich juist een beetje in, zoals bijvoorbeeld te vergelijken met op de eerste zinnen van elk couplet van "My Soul", de samenwerking met Nitin Sawhney uit 2008. Ik noem maar wat voorbeelden, dan kun je het misschien een beetje indenken. Hij weet zijn huidige register goed te benutten, en zingt zachtjes. Noem het croonen, zonder de uithalen. Het is zeer aangenaam om naar hem te luisteren, en klinkt zeker niet ruw of geforceerd. Vergis je niet, hij zingt niet laag en krakerig als op "Travelling Light" ofzo, hij klinkt zelfs jonger! Maar ook zeker niet als typisch McCartney, en dat is misschien wel het leuke.

Tuurlijk, hij is hier en daar geholpen met de moderne studio-trucjes. Mijn grootste vrees bleek godzijdank echter ongegrond. Ben zeer opgelucht dat ze mild zijn omgesprongen met de 'pitch correction'. Want die vrees was toch terecht, na de tenenkrommende AutoTune op "Good Evening New York City", die bij mij alle alarmbellen deden rinkelen. Ja, voor bepaalde oren is het ook op deze opnames zeker aanwezig, maar bij het merendeel van de zachtere liedjes zeer subtiel toegepast op sommige noten. De iets meer dynamisch gezongen nummers (waarin hij het meest als de McCartney die we kennen klinkt) als "Ac-Cent-Tchu-Ate The Positive" en vooral "Get Yourself Another Fool" is het echter wel duidelijk te horen. Maar op wat onnatuurlijk overspringende noten hier en daar na, is het - zélfs voor deze audio-snob ;) - niet al te storend.

Ok, tot het punt: de liedjes. Je moet van deze stijl (vaak vooroorlogse) liedjes houden, dat is een ding wat zeker is. Als je er echt niets mee hebt, is het ijdele hoop om te denken dat je iets van de pop/rock-McCartney gaat terughoren in deze uitvoeringen. Persoonlijk heb ik er een zwak voor, dus ik heb het project op voorhand nooit afgeschoten. Het zijn niet de meest voor de hand liggende 'standards' die hij laat horen op het nog steeds titelloze album, en dat vind ik wel fijn. Het gros van de titels was onbekend voor mij. Een stuk of 3/4 wist ik te herkennen, onder andere in een uitvoering van Sam Cooke, van een van de Ringo Starr cover-albums, of in de originele uitvoering. De herkenbaarheidsfactor is bij mij dus laag. Maar dat is niet de voornaamste reden waarom de eerste luisterbeurten zullen overkomen als een lange luisterzit, want daar moet ik eerlijk in zijn. Er zit vrij weinig variatie in de arrangementen, en ik kan er wel inkomen als je dat saai vindt. Zeker omdat veel van die oude liedjes zo'n zelfde structuur hebben, incluis showballet-einde. Het verveelt simpelweg een beetje, want zeker niet alles is even memorabel. Maar da's ook niet bepaald de insteek van het album. Als je meer achter elkaar luistert komt het over als voortkabbelend, maar ik kan uren luisteren naar een zingende McCartney, en zeker op deze manier. Echter, de nummers die een beetje afwijken van de rest, springen er wat van mij betreft toch wel uit.

Hoogtepunten zijn de momenten dat McCartney teder zingt op de ballads. De romantische "Home (When Shadows Fall)" en "More I Cannot Wish You" zijn prachtig. Vooral de break-down richting het einde van die laatste. Het past hem erg goed. Er is veel meer in de liedjes te ontdekken dan je op eerste gehoor denkt. Het middenstuk 'luistert gewoon lekker weg', maar richting het einde van de plaat komt de vaart er weer wat meer in. Bijvoorbeeld op het speelse "My Very Good Friend The Milkman". Een van mijn favorieten van het album. Opvallend genoeg een liedje wat Eric Clapton vorig jaar nog heeft getackeld op een solo-album. Denk aan de "Between The Devil And The Deep Blue Sea"-vibe, en een karakteristiek fluitende McCartney. Allemaal wat losser dan de rest.

En niet te vergeten het bluesy "Get Yourself Another Fool", bekend in vele versies, origineel door Charles Brown, voor een nieuwe generatie befaamd gemaakt door Sam Cooke en later Arthur Conley, en sommige zullen de uitvoering van Elvis Costello uit 1986 wel kennen, met ook hier een smaakvolle gitaar-solo. De uitvoering van musical film-liedje en Loesser-werk "The Inch Worm" is zeer geslaagd. Maar, ironisch genoeg, het beste liedje op het album is zijn eigen compositie "My Valentine". Een klassieker in wording, met fabuleus gitaarwerk door Eric Clapton. De andere 'original' op het album is de afsluitende track "Only Our Hearts", waar onmiskenbaar Stevie Wonder de mondharmonica bedient. Hun eerdere samenwerkingen liepen uit op suikerzoete drakerige misbaksels, maar dit is een waardige afsluiter van een geslaagd album. Grappig genoeg lijkt het, met een beetje inlevingsvermogen, ook bijna alsof de vocaal is opgenomen in bijvoorbeeld die "Tug Of War"-tijd. Na het productie- en mastering-debacle van "Memory Almost Full" en de kakofonie aan geluid en effecten op The Fireman, is het een verademing om McCartney ook weer een keer zo puur en direct te horen zingen. Een welkome afwisseling. Geen enkele opsmuk, enkel zeer lichte harmonie op een minderheid van de tracks, en natuurlijk op "The Inch Worm" een kinderkoor(tje).

Zoals gezegd zul je niet steil achterover slaan van spectaculairiteit als je dit album opzet, maar ik denk dat niemand dat hier verwacht. Als je er nooit van gehouden hebt hoe McCartney zingt op zijn versie van "The Very Thought Of You" uit 2006 in duet met Tony Bennett, moet je dit album overslaan. Maar hij heeft zeer zeker niet zijn hand overspeeld, het zit hem als gegoten.

Hoop dat ik jullie een beetje enthousiast heb gemaakt. Het is fascinerend hoe McCartney z'n studio-rock/pop-album uit 2007 opvolgde met een experimenteel album onder de vlag van The Fireman, een live-album omvattende zijn gehele diverse repertoire vanaf de 60's tot nu, re-releases van ouder werk inclusief nieuwe opnames, een klassiek stuk voor een balletvoorsteling, en nu een paar maanden daarna zich voor het eerst een heel album in dit 'standards'-territorium begeeft. Met de juiste lancering kan dit wel eens zijn bestverkopende album sinds de jaren '80 gaan worden.



[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 27-12-2011 19:07:29 (andere YouTube-link) ]
  maandag 26 december 2011 @ 09:01:33 #186
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_106050553
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2011 23:21 schreef belsen het volgende:
Ik heb de laatste dagen weer eens wat Beatles geluisterd (Rubber soul, Abbey Road, Yellow submarine, Magical mystery tour, stukken Let it be). Werd ook wel weer eens tijd. :Y
Ik heb die albums al tijden niet meer gedraaid sinds ik een paar weken geleden het Love album uit 2008 ontdekt heb. Heb die cd altijd links laten liggen omdat ik dacht dat het een matige compilatie-cd zou zijn voor de Cirque du Soleil show, maar sommige Beatles nummers zijn echt fantastisch bewerkt (Get Back, Something, Eleanor Rigby, LITSWD, A Day In The Life, Octopus' Garden..). George Martin _O_
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_106054766
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 09:01 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Ik heb die albums al tijden niet meer gedraaid sinds ik een paar weken geleden het Love album uit 2008 2006 ontdekt heb. Heb die cd altijd links laten liggen omdat ik dacht dat het een matige compilatie-cd zou zijn voor de Cirque du Soleil show, maar sommige Beatles nummers zijn echt fantastisch bewerkt (Get Back, Something, Eleanor Rigby, LITSWD, A Day In The Life, Octopus' Garden..). George Giles Martin _O_
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  maandag 26 december 2011 @ 13:19:41 #188
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_106055116
Ze hebben er beiden aan gewerkt en zoonlief mag nog niet in de schaduw van zijn vader staan.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  Moderator woensdag 28 december 2011 @ 23:19:09 #189
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106146841
Ik ben weer even gegrepen door het magische Beatle-virus.

Ben nu eindelijk de monomixen aan het luisteren en wat komen sommige nummers er veel beter uit. Een Obla-di obla-da bijvoorbeeld. In stereo knalt die piano over alles heen, in mono valt ie mooi in de mix en krijg je dus een veel beter nummer.

Daarnaast begonnen om Anthology eens echt te luisteren. Ik heb die albums als sinds dat ze uitkwamen (eigenlijk daarvoor zelfs, want ik werkte in een cd-magazijn toen ter tijd), maar met name 1 nooit echt geluisterd, door die (vervelende) interviews, waardoor de cd wel meer een geschiedenis verteld, maar niet echt lekker luisterbaar is. Hetzelfde geldt eigenlijk voor al die demo's die erop staan. Anthology 2 bevatte, naar mijn zin, dan weer te veel live-shit en versies van dezelfde nummers en pas bij Anthology 3 leken ze de juiste formule gevonden te hebben.

Maar nu dus op 3/4 van Anthology 1. Wat een aardige prestatie is voor iemand met zoveel onrust als ik. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_106220565
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:19 schreef belsen het volgende:
Ik ben weer even gegrepen door het magische Beatle-virus.

Ben nu eindelijk de monomixen aan het luisteren en wat komen sommige nummers er veel beter uit. Een Obla-di obla-da bijvoorbeeld. In stereo knalt die piano over alles heen, in mono valt ie mooi in de mix en krijg je dus een veel beter nummer.

Daarnaast begonnen om Anthology eens echt te luisteren. Ik heb die albums als sinds dat ze uitkwamen (eigenlijk daarvoor zelfs, want ik werkte in een cd-magazijn toen ter tijd), maar met name 1 nooit echt geluisterd, door die (vervelende) interviews, waardoor de cd wel meer een geschiedenis verteld, maar niet echt lekker luisterbaar is. Hetzelfde geldt eigenlijk voor al die demo's die erop staan. Anthology 2 bevatte, naar mijn zin, dan weer te veel live-shit en versies van dezelfde nummers en pas bij Anthology 3 leken ze de juiste formule gevonden te hebben.

Maar nu dus op 3/4 van Anthology 1. Wat een aardige prestatie is voor iemand met zoveel onrust als ik. :P
Wat jammer aan het Anthology-project is dat elke stap in het proces langs een commissie gegaan is, waar iedereen het 100% met elkaar eens moest zijn. Niet alleen McCartney, Harrison, Yoko Ono en Ringo hadden een veto-recht, maar zelfs George Martin. EMI die mensen richting veilingen van historische opnames stuurde met de opdracht om tot het bittere eind iedereen te overbieden, om het vervolgens moedwillig niet te gebruiken. Daarom zijn er vele rare keuzes gemaakt en compromissen gesloten. Mede daardoor is Anthology 1 zo'n rommeltje en ontbreekt er veel materiaal wat 15 jaar later nog altijd onaangeraakt in de kluis ligt.

Harrison heeft om dwars te liggen de raarste dingen laten uitvoeren, drieënhalve zin uit opnames laten knippen, interessante McCartney thuis-demo's laten afkeuren. Er zijn soms inferieure vergalmde mono-mixen uit de jaren '80 gebruikt, terwijl de originele viersporen-opnames recht voor hun neus lagen. Het is jammer als zulke dingen er voor zorgen dat op verschillende bootlegs interessantere dingen, betere live-opnames en superieure kwaliteit studio-opnames te horen zijn.

Belsen, ben je al bij deel 3? Daar komt er inderdaad iets meer structuur in.
  Moderator vrijdag 30 december 2011 @ 22:21:58 #191
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106223122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wat jammer aan het Anthology-project is dat elke stap in het proces langs een commissie gegaan is, waar iedereen het 100% met elkaar eens moest zijn. Niet alleen McCartney, Harrison, Yoko Ono en Ringo hadden een veto-recht, maar zelfs George Martin. EMI die mensen richting veilingen van historische opnames stuurde met de opdracht om tot het bittere eind iedereen te overbieden, om het vervolgens moedwillig niet te gebruiken. Daarom zijn er vele rare keuzes gemaakt en compromissen gesloten. Mede daardoor is Anthology 1 zo'n rommeltje en ontbreekt er veel materiaal wat 15 jaar later nog altijd onaangeraakt in de kluis ligt.
Harrison heeft om dwars te liggen de raarste dingen laten uitvoeren, drieënhalve zin uit opnames laten knippen, interessante McCartney thuis-demo's laten afkeuren. Er zijn soms inferieure vergalmde mono-mixen uit de jaren '80 gebruikt, terwijl de originele viersporen-opnames recht voor hun neus lagen. Het is jammer als zulke dingen er voor zorgen dat op verschillende bootlegs interessantere dingen, betere live-opnames en superieure kwaliteit studio-opnames te horen zijn.[/q]

Ik zat te lezen dat ze ook nog gewerkt hebben aan een derde single, maar dat Harrison dat inderdaad ook geveto'd had.

quote:
Belsen, ben je al bij deel 3? Daar komt er inderdaad iets meer structuur in.
Nee, nog niet. Ik ben eerst nog bezig met mijn eigen herrie. :X
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_106283135
pi_106312152
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:02 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb even een tijdje zitten luisteren en moest eerst wel even wennen, maar na een tijdje luistert het lekker ontspannen weg. Hij staat dus op mijn verlanglijstje :Y
pi_106569680
En ein-de-lijk is het album inclusief de titel, tracklist en het artwork ook officieel aangekondigd: http://www.paulmccartney.(...)klisting-and-artwork

Niets nieuws voor ons (ze lopen zeker 2 maanden achter), maar dit is toch opvallend te noemen:

quote:
Deluxe CD Album will feature two bonus tracks plus access to a download of an exclusive live show (available from Tuesday 14th February via paulmccartney.com), plus longer liner notes and expanded packaging featuring three postcards)

15. Baby’s Request 03:30
16. My One And Only Love 03:50
Benieuwd naar de 2012-uitvoering van "Baby's Request", leuke keuze.
pi_106570369
Kans dat Paul nog naar NL komt in 2012?
pi_106570934
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:03 schreef Generalissimo het volgende:
Kans dat Paul nog naar NL komt in 2012?
lijkt mij een kleine kans.. Heeft eind 2011 een europees minitourtje gehouden.. Tussen de twee laatste NL concerten zat ook 6 jaar.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:45:23 #199
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_106579448
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:43 schreef Aisumasen het volgende:
En ein-de-lijk is het album inclusief de titel, tracklist en het artwork ook officieel aangekondigd: http://www.paulmccartney.(...)klisting-and-artwork

Niets nieuws voor ons (ze lopen zeker 2 maanden achter), maar dit is toch opvallend te noemen:

[..]

Benieuwd naar de 2012-uitvoering van "Baby's Request", leuke keuze.
Het album schijnt nu al te zijn uitgelekt op internet.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_106584969
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:45 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Het album schijnt nu al te zijn uitgelekt op internet.
Dat klopt, ik heb 'm al een paar dagen maar nog niet beluisterd
pi_106596379
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 00:59 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Met de juiste lancering kan dit wel eens zijn bestverkopende album sinds de jaren '80 gaan worden. [..]
En die eerste stappen beginnen exact hier: http://www.showbiz411.com(...)treatment-for-kisses

"Paul McCartney‘s upcoming album of standards, “Kisses on the Bottom,” is getting a big push for its February 7th release. “Kisses,” will get a TV special taped in Hollywood during Grammy week. And McCartney, I can tell you exclusively, is set to sing his brilliant new song, “My Valentine,” on the Grammy Awards February 12th–two days before Valentine’s Day. "
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:47:50 #202
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_106768807
Nu wordt op dit moment op Nederland 2 tot 18:30 Good Evening New York uitgezonden van Macca ^O^
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:18:00 #203
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_106772511
Ja, helaas was het maar een uur... ze hebben er heeeel veel leuke nummers uitgeknipt, maar het was toch geweldig om even een uurtje Macca op NL2 te zien!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_106804661
Voor wie het wil terug zien, het ingekorte concert staat op Uitzendinggemist.nl
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zondag 15 januari 2012 @ 12:22:37 #205
282544 Kakpizza
haha ja doei
pi_106828349
Ik luister nu veel Apple Scruffs van George.
Echt mooi eigenlijk :)
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
pi_106854700
Mocht iemand de mono-boxset eens goedkoop op de kop willen tikken: http://www.amazon.com/gp/(...)ativeASIN=B002BSHXJA

edit: Dat was dus 89 dollar op moment van posten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 18-01-2012 13:10:33 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:13:40 #208
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_106968774
Een webstream morgen van Macca!

quote:
Paul McCartney Live Webstream - Thursday 19th Jan - 4pm (GMT)

Exclusive to http://www.PaulMcCartney.com

Tune in live to PaulMcCartney.com tomorrow (Thursday 19th January) at 4pm (GMT) to get an exclusive live behind-the-scenes broadcast of Paul answering questions from some of the world's media. Paul will be spending the afternoon in London talking with press from around the world to promote the release of his new album.

PaulMcCartney.com will stream 30 minutes of the afternoon at some point between 4 and 5pm.

In addition, you will have the opportunity to ask Paul a question, simply email: kissesonthebottom@paulmccartney.com

One question will be chosen and given to Paul to answer.

This is an incredible experience for fans to get a fly-on-the-wall look at what happens before an album is released.

'Kisses On The Bottom' is released on February 6th in the UK and February 7th in the US.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  donderdag 19 januari 2012 @ 00:34:15 #209
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_106975664
Wat een hilarisch filmpje :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:52:20 #210
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_106997863
Nu dus de persconferentie van Paul!

http://www.ustream.tv/pau(...)75&utm_medium=social
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_106998099
Ik heb gisteren een ukelele gekocht.
(waarom ik dat niet eerder had gedaan... vraag me niet waarom)

Wat een heerlijk instrument. Dank aan George Harrison voor de tip.
Something is ook een zeer geschikt nummertje ervoor zoals Paul al meermaals heeft gedemonstreerd.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:45:59 #212
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107004496
Ik heb gisteren mijn allereerste gitaarles ooit gehad. Nooit eerder een instrument gespeeld. Beetje suffe vraag misschien: maar wat is het allerallerallermakkelijkste Beatles liedje om te spelen? :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  Moderator donderdag 19 januari 2012 @ 20:48:39 #213
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107004627
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:45 schreef darktower het volgende:
Ik heb gisteren mijn allereerste gitaarles ooit gehad. Nooit eerder een instrument gespeeld. Beetje suffe vraag misschien: maar wat is het allerallerallermakkelijkste Beatles liedje om te spelen? :)
Ik begon met Eleanor Rigby, maar Obla-di obla-da en Hey jude zijn mogelijk nog beter te doen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_107010711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:45 schreef darktower het volgende:
Ik heb gisteren mijn allereerste gitaarles ooit gehad. Nooit eerder een instrument gespeeld. Beetje suffe vraag misschien: maar wat is het allerallerallermakkelijkste Beatles liedje om te spelen? :)
Begin met wat simpele akkoorden-knallers zoals Hard Days Night of She Loves You.

Als je riffjes wil oefenen, is Day Tripper een goeie om mee te beginnen.
  Moderator donderdag 19 januari 2012 @ 23:15:16 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107011958
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:49 schreef webfreak het volgende:

[..]

Begin met wat simpele akkoorden-knallers zoals Hard Days Night of She Loves You.

Als je riffjes wil oefenen, is Day Tripper een goeie om mee te beginnen.
Die zijn beiden lastiger dan je denkt. ;)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:18:44 #216
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107012134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:13 schreef Peter88Online het volgende:
Een webstream morgen van Macca!

[..]

Paul O+

Verkapte Terug Vind Beatles :@
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:21:05 #217
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107012239
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:49 schreef webfreak het volgende:

[..]

Begin met wat simpele akkoorden-knallers zoals Hard Days Night of She Loves You.

Als je riffjes wil oefenen, is Day Tripper een goeie om mee te beginnen.
'akkoordenknallers' doet me een beetje pijn, in Beatles-context. Alsof je kiloknallers aanraadt op de menukaart van de Librije. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107014840
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:15 schreef belsen het volgende:

[..]

Die zijn beiden lastiger dan je denkt. ;)
Nee joh. Dan lijkt me Hey Jude een stuk lastiger voor een beginner, met al die suspended akkoorden ertussen. Sowieso ook omdat die veel meer grepen vereist dan bijvoorbeeld She Loves You.

quote:
12s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
'akkoordenknallers' doet me een beetje pijn, in Beatles-context. Alsof je kiloknallers aanraadt op de menukaart van de Librije. ;(
Het zijn nummers die weinig techniek vereisen, je kunt ze gewoon lekker mee rammen. That's all.
Ik snap de link naar onverantwoord geprijsd vlees niet helemaal. :)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:18:22 #219
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107019841
ik weet niet eens het verschil tussen een akkoord en een rif. Ik heb welgeteld 1 gitaarles gehad. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_107263951

Uitgebreide EPK rondom de aankomende release.
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:11:17 #221
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107267314
Is er iemand die hiermee bekend is?



Ik kwam afgelopen week dit aparte mash up album tegen. Een soort gelijk project zoals The Grey Album dat Danger Mouse in 2004 wilde uitbrengen, maar dan met mash ups uit McCartney's solowerk. Er zitten wel een aantal verrassende tracks tussen.

http://hypetrak.com/2011/(...)days-future-mixtape/

[ Bericht 4% gewijzigd door Peter88Online op 26-01-2012 19:51:59 ]
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_107307024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:11 schreef Peter88Online het volgende:
Is er iemand die hiermee bekend is?

[ afbeelding ]

Ik kwam afgelopen week dit aparte mash up album tegen. Een soort gelijk project zoals The Grey Album dat Danger Mouse in 2004 wilde uitbrengen, maar dan met mash ups uit McCartney's solowerk. Er zitten wel een aantal verrassende tracks tussen.

http://hypetrak.com/2011/(...)days-future-mixtape/
Heb het een tijd terug beluisterd, maar vond het nogal 'hit and miss'. Ik waardeer dat de artiest in kwestie daadwerkelijk overkwam als een fan van het solo-oeuvre van McCartney en zich er in had verdiept, maar vond hem als rapper niet vaardig genoeg om een hele mixtape te dragen, en het gebruik van de samples niet innovatief genoeg. Eerlijk gezegd heb ik The Grey Album ook altijd zwaar overgewaardeerd gevonden, alleen "99 Problems"/"Helter Skelter" is indrukwekkend (beter dan het origineel). Maar Danger Mouse kan veel en veel beter. Voortbordurend op ditzelfde onderwerp: Girl Talk had "Jet" een keer op een hele toffe manier geflipt, geloof op "Night Ripper" van mid-00's.

En, iedereen vol verwachting het nieuwe Ringo-album in de CD-speler gelegd? O-)
  zondag 29 januari 2012 @ 12:57:54 #223
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107356230
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
En, iedereen vol verwachting het nieuwe Ringo-album in de CD-speler gelegd? O-)
Ik heb hem net binnengehaald. Ik zal er straks eens naar luisteren. Al zijn de verwachting natuurlijk niet al te hoog ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_107409587

Had het nog nooit van deze kant gezien. Wat een koning.
pi_107409868
Wat een eindbaas is het ook he :D _O_
Bleuh.
  maandag 30 januari 2012 @ 18:44:52 #226
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107410018
Gaaf filmpje!

Ik heb gister de dvd van 'The Love We Make' voor mn verjaardag gekregen. Woehoe!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_107417211
En ik ben bezig in Revolution in the Head. Goed boek wel. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107443538
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_107470264
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:32 schreef Aisumasen het volgende:

Had het nog nooit van deze kant gezien. Wat een koning.
Gewelidig filmpje. Iedereen weet inmiddels dat Paul het laatste optreden in het Shea speelde, maar je weet niet wat er aan vooraf is gegaan. Erg leuk dit soort backstage filmpjes :-)

"The love we make" is 1 grote backstage film. 2 weken terug heb ik 'm voor het eerst gezien. :-) Geweldig dit soort persoonlijke beelden.
  zondag 5 februari 2012 @ 16:58:59 #230
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107636062
En wat vind de rest hier van Paul's nieuwe album Kisses On The Bottom? Ik moest er even aan wennen, en vind nog steeds dat de twee zelf geschreven nummers er bovenuit schieten.

Ik heb vandaag een uitgebreide blog over het album geschreven. Voor wie het interessant vind om te lezen: http://petervc88.tumblr.c(...)ey-kissesonthebottom
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_107636262
Kleine rel in Amerika, waar de exclusieve nonsens-bundels voor het nieuwe album worden aangekondigd met de titel "Kisses..." :').

De nieuwe versie van "Baby's Request" is tof, maar mij iets te glad. "Voegt weinig toe", zoals anderen zullen zeggen. De andere bonus-track "My One and Only Love" wordt te veel geplaagd met vocale digitale correcte om te kunnen genieten voor mij. Kijkend naar de credits valt op dat McCartney toch op 2 tracks heeft meegespeeld: akoestische gitaar op "Get Yourself Another Fool" (radio-single in Amerika) en "The Inch Worm". De gitaar-solo op die eerste is van Eric Clapton.

Veel viersterren-recensies in respectabele kranten en dagbladen in Amerika en Engeland, wat goed om te zien is. Gijsbert Kamer van de Volkskrant was iets minder enthousiast, Menno Pot beschreef zijn 'roundtable-interview' in een artikel verderop in de cultuur-bijlage, pagina-grote foto van McCartney op de voorkant. Iedere negatieve recensie waar in ieder geval "Home (When Shadows Fall)" en "More I Cannot Wish You" niet wordt uitgelicht kan ik sowieso niet serieus nemen.

Aankomende week eerst de ceremonie waar McCartney eindelijk een ster op de Hollywood Walk of Fame zal krijgen, daarop volgend de grote slag op de Grammy Awards, waar hij zal worden aangekondigd door Ringo Starr en naar alle waarschijnlijkheid "My Valentine" met Eric Clapton zal spelen. Aanstaande donderdag zal hij een exclusief optreden in de Capitol Studio's in Hollywood geven, dezelfde plek waar het gros van de nummers werd opgenomen, wat live via iTunes gestreamd zal worden.
  zondag 5 februari 2012 @ 20:16:06 #232
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107644466
Ik heb vandaag ook voor het eerst Ringo's nieuwe album beluisterd, en die viel mij eigenlijk behoorlijk mee. Ik heb wel een beetje mijn vraagtekens bij die remakes, maar het is geen onprettige cd om te luisteren. Een beetje seventies rock zelfs hier en daar. Veel beter dan zijn vorige album (maar dat is vrij logisch).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 8 februari 2012 @ 19:43:40 #233
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107762241
Hoorde ik nou Matthijs van Nieuwkerk net aan het begin van De Wereld Draait Door zeggen dat Paul McCartney weer naar Nederland komt?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  Redactie Frontpage woensdag 8 februari 2012 @ 20:57:39 #234
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_107767588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:43 schreef Peter88Online het volgende:
Hoorde ik nou Matthijs van Nieuwkerk net aan het begin van De Wereld Draait Door zeggen dat Paul McCartney weer naar Nederland komt?
Eind maart he? Zat ook niet echt op te letten...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_107769013
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 17:04 schreef Aisumasen het volgende:
Kleine rel in Amerika, waar de exclusieve nonsens-bundels voor het nieuwe album worden aangekondigd met de titel "Kisses..." :').

De nieuwe versie van "Baby's Request" is tof, maar mij iets te glad. "Voegt weinig toe", zoals anderen zullen zeggen. De andere bonus-track "My One and Only Love" wordt te veel geplaagd met vocale digitale correcte om te kunnen genieten voor mij. Kijkend naar de credits valt op dat McCartney toch op 2 tracks heeft meegespeeld: akoestische gitaar op "Get Yourself Another Fool" (radio-single in Amerika) en "The Inch Worm". De gitaar-solo op die eerste is van Eric Clapton.

Veel viersterren-recensies in respectabele kranten en dagbladen in Amerika en Engeland, wat goed om te zien is. Gijsbert Kamer van de Volkskrant was iets minder enthousiast, Menno Pot beschreef zijn 'roundtable-interview' in een artikel verderop in de cultuur-bijlage, pagina-grote foto van McCartney op de voorkant. Iedere negatieve recensie waar in ieder geval "Home (When Shadows Fall)" en "More I Cannot Wish You" niet wordt uitgelicht kan ik sowieso niet serieus nemen.

Aankomende week eerst de ceremonie waar McCartney eindelijk een ster op de Hollywood Walk of Fame zal krijgen, daarop volgend de grote slag op de Grammy Awards, waar hij zal worden aangekondigd door Ringo Starr en naar alle waarschijnlijkheid "My Valentine" met Eric Clapton zal spelen. Aanstaande donderdag zal hij een exclusief optreden in de Capitol Studio's in Hollywood geven, dezelfde plek waar het gros van de nummers werd opgenomen, wat live via iTunes gestreamd zal worden.
En ik vergat ook nog eens zijn optreden tijdens de MusiCare Person of the Year Awards de dag daarna, wat dat dan ook mag inhouden... In Engeland gaat het in ieder geval voorspoedig, nummer 3 in de mid-week charts, net achter de (ongetwijfeld onverslaanbare) mega-klapper Lana Del Rey en Maverick Sabre, wat hem zijn hoogste chart-positie sinds "Flaming Pie" zal overleveren. (Als de plaat vorige week was uitgebracht zou het in Amerika z'n eerste nummer 1-album sinds "Tug Of War" worden, en was mijn 'voorspelling' uitgekomen, maar dat zie ik nu niet gebeuren met de nieuwe Van Halen in z'n eerste week).

Ben benieuwd naar het optreden morgen, wat live zal worden gestreamd via iTunes. Hij speelt de liedjes met de band waarmee hij het album opnam. Mijn inziens tevens de eerste en laatste keer dat hij "When I'm 64" op de bühne kan spelen. Het gerucht dat hij de oceaan oversteekt voor een kleine tournee met deze band in Europa werd eerder vanavond inderdaad flink aangesterkt door de doorgaans toch niet vals geïnformeerde DWDD-redactie... :o Van mij mag het! (Maar ik hou m'n adem d'r ook niet voor in O-)).

US sales update: 65.000-70.000 op de eerste dag, ergens in de top 5.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 08-02-2012 23:33:39 ]
  Redactie Frontpage woensdag 8 februari 2012 @ 21:26:42 #236
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_107769621
Had je recensie op nu.nl gelezen over het nieuwe macca album?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_107776345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:26 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Had je recensie op nu.nl gelezen over het nieuwe macca album?
Jazeker, was het helemaal met de recensent eens ;)! Wel lastig om dat allemaal in zo'n korte tekst te verwerken, lijkt me. Maar de vier sterren zijn op z'n plaats.

Ondertussen heeft Ringo Starr de jaarlijkse tournee in Amerika aangekondigd. Het gebruikelijke concept: juni en juli door heel het land, dit jaar zijn 72ste verjaardag vierend in Nashville. De line-up van de All Star Band heeft wel een hele dikke vette upgrade gekregen, vergeleken met de steeds verder aftakelende voorgaande samenstellingen:

Todd Rundgren - Guitar
Steve Lukather (Toto) - Guitar
Gregg Rolie (Santana & Journey) - Keys
Richard Page (Mr. Mister) - Bass
Mark Rivera - Sax
Gregg Bissonette - Drums
  Redactie Frontpage donderdag 9 februari 2012 @ 00:12:09 #238
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_107777446
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jazeker, was het helemaal met de recensent eens ;)! Wel lastig om dat allemaal in zo'n korte tekst te verwerken, lijkt me. Maar de vier sterren zijn op z'n plaats.

Ondertussen heeft Ringo Starr de jaarlijkse tournee in Amerika aangekondigd. Het gebruikelijke concept: juni en juli door heel het land, dit jaar zijn 72ste verjaardag vierend in Nashville. De line-up van de All Star Band heeft wel een hele dikke vette upgrade gekregen, vergeleken met de steeds verder aftakelende voorgaande samenstellingen:

Todd Rundgren - Guitar
Steve Lukather (Toto) - Guitar
Gregg Rolie (Santana & Journey) - Keys
Richard Page (Mr. Mister) - Bass
Mark Rivera - Sax
Gregg Bissonette - Drums
Oh yeah en Todd & Steve in de nieuwe All Starr band! Wow! Briljant...drie grote helden in één band. Shit...dit zou ik zo graag live willen zien...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_107796306
Wat een sterke CD van McCartney. Ik ben zelf wel van de Jazz en het voelt inderdaad 'ouderwets' aan maar dan wel op een goede manier. Een waterval van rust komt over je heen. Favoriet van mij is Paper Moon, al is het alleen al omdat ik het origineel ook erg mooi vind. Als je de cd luistert kan je dat inderdaad zoals in de inlay staat het beste in een rustige omgeving, met een wijn- of theetje doen en dan heerlijk ontspannen.
pi_107798450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 00:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Oh yeah en Todd & Steve in de nieuwe All Starr band! Wow! Briljant...drie grote helden in één band. Shit...dit zou ik zo graag live willen zien...
Als hij z'n patroon vasthoudt kunnen we hem op z'n vroegst op z'n 84ste terug in Europa verwachten ;). In gerelateerd nieuws, "Ringo 2012" heeft in zijn eerste week toch nog 6,348 exemplaren weten te verkopen in Amerika.
pi_107819084
Een prachtig concert trouwens op Itunes van McCartney, eind volgende week te downloaden als je de Deluxe cd hebt gekocht.
pi_107820543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:11 schreef macca728 het volgende:
Een prachtig concert trouwens op Itunes van McCartney, eind volgende week te downloaden als je de Deluxe cd hebt gekocht.
Die heb ik, volgende week maar ff downloaden dus :Y
pi_107821378
zaterdag 24 maart: Paul McCartney in Ahoy'
pi_107821441
JJUUUUIIIIST! :D
pi_107821938
:o
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:35 schreef Aisumasen het volgende:
zaterdag 24 maart: Paul McCartney in Ahoy'
:o :o It giet oan *O*
pi_107822089
Inderdaad "IT GIET OAN" *O*

En de 15e wordt precies mijn salaris gestort :P
pi_107822091
quote:
Paul McCartney 'On the Run' naar Rotterdam en Antwerpen
Paul McCartney behoeft natuurlijk geen introductie. Als nummer 1 van de fab four werd gisteren bekend dat hij mag komen optreden tijdens het concert ter ere van koningin Elizabeth II. Vandaag is naar buiten gebracht dat Paul McCartney weer gaat touren in Europa. Nog steeds in het kader van de ‘On the Run’ tour die al sinds vorig jaar bezig is.

Tijdens deze ‘On the Run’ tour brengt McCartney hits uit zowel zijn tijd met the Beatles en Wings als zijn solorepertoire. Als onderdeel van deze tournee treedt hij op zaterdag 24 maart op in Ahoy Rotterdam en vier dagen later (28 maart) in het Sportpaleis te Antwerpen. De kaartverkoop voor het concert in Ahoy' start woensdag 15 februari om 10.00 uur. Kaarten kosten ¤ 87, ¤ 90, ¤ 93, ¤ 96, ¤ 99 (excl. servicekosten)
http://www.podiuminfo.nl/(...)terdam_en_Antwerpen/
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:14:17 #248
192683 AMDB
Visionair.
pi_107822838
Datum komt mij wel écht slecht uit, maar fuck it, it's Macca.
pi_107823172
March 24th Ahoy, Rotterdam, Holland
March 26th Hallenstadion, Zurich, Switzerland
March 28th Sports Paleis, Antwerp, Belgium

Hoe duur zullen de arena kaarten zijn? 87 of 99?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:33:13 #250
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107823418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:35 schreef Aisumasen het volgende:
zaterdag 24 maart: Paul McCartney in Ahoy'
Must go :9~ Ruim 2 jaar geleden in het Gelredome was fenomenaal _O_
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107823862
Een hele dikke must go! Potverdorrie, hier ben ik blij mee. :D *O*
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:59:32 #252
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_107824175
:') Had hij dat niet eerder in kunnen plannen, had ik niet eerst naar Stockholm en Manchester af hoeven reizen. Ga toch maar weer kijken, ben benieuwd of hij de set nog aanpast.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:35:00 #253
159761 Arn0
Abbey Road
pi_107825274
_O_
Fantastisch nieuws. Ben erg benieuwd naar de prijzen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_107826124
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:35 schreef Arn0 het volgende:
_O_
Fantastisch nieuws. Ben erg benieuwd naar de prijzen.
¤87-¤99 zo te zien (zie mijn eerdere post).
pi_107828493
Fuck yeaaa _O_ Hulde aan een stufi van 180 per maand want ich bin dabei :D
pi_107829753
Mijn streak komt iig niet ten einde (Paul gezien op zíjn 67ste, 68ste en 69ste) :P
pi_107830700
Had ik maar geld :( 3 jaar geleden live gezien, en wil wèèr!!!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:53:29 #258
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107834123
Wat een nieuws, hè! En ook nog eens in Ahoy. Uitstekende zaal. _O_
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:06:42 #259
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107834500
Gaaf! Ik ben er uiteraard ook weer bij! :)
pi_107838004
Goed nieuws. Ben erbij :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:58:13 #261
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107838336
Ik wil ooook... kaartverkoop zal wel super snel gaan. Ik wil veldkaarten vooraan. Hoe gaan we dát doen?: )
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_107840004
Zijn toch hopelijk wel gewoon staplaatsen? Dan gewoon er op tijd bij zijn om vooraan te komen :Y
pi_107844022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:47 schreef Niles-Crane het volgende:
Mijn streak komt iig niet ten einde (Paul gezien op zíjn 67ste, 68ste en 69ste) :P
Mijn verschillende landen-streak helaas wel :P. Amerika, Nederland, Ierland, Italië, Duitsland, België... En weer Nederland. Ik had er ergens Engeland tussen moeten plakken, was te doen geweest ;).

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:35 schreef Aisumasen het volgende:
zaterdag 24 maart: Paul McCartney in Ahoy'
Het was dat ik het onderweg moest vernemen en vanaf m'n telefoon aan het posten was, anders had ik met net zo veel enthousiasme gereageerd als de aankondiging van het Gelredome. Dit komt echt uit de lucht vallen. Gisteren kreeg ik door dat er deze week iets zou worden aankondigt, gezien de vele hints over een zomer-tournee door sponsoren bij verschillende bronnen. Ik dacht weer: het oude liedje, Amerika in maart, de hele zomer, en dan misschien in de herfst nog wat Europese data. Het bericht tijdens DWDD had ik niet eens serieus genomen, zo optimistisch was ik door ervaring uit het verleden over een snelle terugkomst naar Nederland. Laat staan in Ahoy'. Laat staan ook nog eens in Antwerpen!! De mensen die hem gemist hebben in het Gelredome mogen van heel veel geluk spreken. Wow, wow, wow.

En dan ook nog eens general admission staanplaatsen. Dat is zo heerlijk aan Nederland, geen gezeik zoals ik heb meegemaakt in Amerika en zelfs in Ierland en Duitsland met stoeltjes. Gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt, vooraan in het midden achter de mensen van de soundcheck-pakketten, net zoals 2 jaar terug in Arnhem. Volledige prijsschema en -klasse hieronder:

Rang 1: Arena Staanplaats - 96.00 EUR
Rang 2: Zitplaatsen 1e ring - 99.00 EUR
Rang 3: Zitplaatsen 1e en 2de ring - 93.00 EUR
Rang 4: Zitplaatsen 1e en 2de ring - 90.00 EUR
Rang 5: Zitplaatsen achter podium - 87.00 EUR
Rang 6: Staanplaatsen 1e ring - 87.00 EUR

Komisch dat geneuzel over de prijzen wat ik hier en daar lees. Moet je bij de Amerikaanse fans mee aankomen! Kaartverkoop aanstaande woensdagochtend om 10:00, staanplaatsen zullen ongetwijfeld iets harder gaan dan de vorige keer in Nederland. Pre-sale via de website is afwachten. Ging in het verleden spontaan van start (maandagmiddag 14:30, dinsdagochtend 07:00, etc.), maar sinds de betalende fanclub-leden gepaaid werden met 'exclusieve toegang tot pre-sale' ben ik daar niet zo zeker van. Antwerpen kan ik nog geen informatie over vinden, maar gezien die prijzen verwacht ik een soortgelijk scenario als bij Rotterdam.

Het persbericht concentreert zich op het 40-jarig jubileum van zijn eerste solo-tournee, waarmee hij in ook in Rotterdam, Antwerpen en Zurich stond. Laat dat in godsnaam wijzen op een solo-heavy setlist, maar ik vrees dat we het antwoord al kunnen raden. Zeker is dat vergeleken met de vorige keer dat ik hem zag, in Keulen en Bologna, toch pas 2,5 maand geleden, hij weer hier en daar wat zal opschudden. Ik gok: "Come And Get It" out, "My Valentine" in. We hebben de première van de tournee te pakken, misschien gaan we een legendarisch moment meemaken, zoals ik in Bologna, toen hij uit het niets het eerder genoemde "Come And Get It" en later "The Word" en "All You Need Is Love" begon te spelen, voor het allereerst op het podium in zijn carrière. 6 weken!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:52:23 #264
159761 Arn0
Abbey Road
pi_107844289
Voor Antwerpen zijn de prijzen "Kaarten kosten 64, 84, 114 en 149 euro, servicekosten inbegrepen." maar er staat niet meer info bij. Ik hoop toch wel dat de staanplaatsen 84 zijn :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_107844431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:52 schreef Arn0 het volgende:
Voor Antwerpen zijn de prijzen "Kaarten kosten 64, 84, 114 en 149 euro, servicekosten inbegrepen." maar er staat niet meer info bij. Ik hoop toch wel dat de staanplaatsen 84 zijn :D
Grote kans van wel, al neem ik dan aan 114 euro. Bologna was soortgelijk, staanplaatsen iets als 90 euro, zitplaatsen rond de 160.

edit: Het eigen 'VIP'-pakket van het Sportpaleis in Antwerpen levert als 'beste kaarten' de tribunes 148 t/m 153, "van de duurste categorie". Je kunt er dus van uitgaan dat ook dat optreden 'general admission' heeft, en die kaarten 84 of 114 euro zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aisumasen op 10-02-2012 22:01:12 ]
pi_107845301
We gaan inzetten op Arena Staanplaats *O* Kzit helaas woensdag om 10 uur wel in de trein, maar heb als het goed is wel internet. Voor de zekerheid nog ff een back-up inschakelen en telefoonnummer noteren :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:11:00 #267
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107845332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:47 schreef Aisumasen het volgende:
Het persbericht concentreert zich op het 40-jarig jubileum van zijn eerste solo-tournee, waarmee hij in ook in Rotterdam, Antwerpen en Zurich stond. Laat dat in godsnaam wijzen op een solo-heavy setlist, maar ik vrees dat we het antwoord al kunnen raden. Zeker is dat vergeleken met de vorige keer dat ik hem zag, in Keulen en Bologna, toch pas 2,5 maand geleden, hij weer hier en daar wat zal opschudden. Ik gok: "Come And Get It" out, "My Valentine" in.
Dat vroeg ik me dus vandaag ook af. Of hij My Valentine aan de setlist zal toevoegen. Zou wel logisch zijn gezien hij vorige keer in het Gelredome ook een nieuw nummer als I Want To Come Home deed. Ik ben benieuwd met wat voor andere verrassingen hij dit keer zal komen. Ik denk niet dat één van de covers van zijn laatste album op de setlist zal staan. Terug denkend aan de laatste show waar ik bij was in Keulen zou dat niet echt passen in de set.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_107845903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:11 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus vandaag ook af. Of hij My Valentine aan de setlist zal toevoegen. Zou wel logisch zijn gezien hij vorige keer in het Gelredome ook een nieuw nummer als I Want To Come Home deed. Ik ben benieuwd met wat voor andere verrassingen hij dit keer zal komen. Ik denk niet dat één van de covers van zijn laatste album op de setlist zal staan. Terug denkend aan de laatste show waar ik bij was in Keulen zou dat niet echt passen in de set.
Denk het ook niet, past (helaas) niet in het format van z'n huidige show. En deze arrangementen zouden ook totaal niet bij het geluid van deze band passen, kan gewoon niet. "My Valentine" is een zekerheidje, en een welkome aanvulling, een instant klassieke McCartney-compositie. En aangezien hij altijd één track van na 1973 in zijn setlist stopt (knipoog, knipoog) mag ik hopen dat het ten koste gaat van bijvoorbeeld het vervelend geworden "Sing The Changes".

Het zou toch wat zijn als hij éindelijk één van die vele ondergeschoven solo-hits in première zal laten gaan in Rotterdam.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 februari 2012 @ 02:11:58 #269
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_107852381
Ik gok op Back seat of my car. Noem me een idioot.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:20:20 #270
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_107864553
Ik vermoed dat hij een 95% gelijke playlist aanhoudt van wat hij in december in bijv Liverpool en Stockholm deed. Was bij beide concerten, is zo geroutineerd, en nog steeds zelfde tour, dus denk dat dat het wordt.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 18:28:40 #271
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107866704
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:20 schreef darktower het volgende:
Ik vermoed dat hij een 95% gelijke playlist aanhoudt van wat hij in december in bijv Liverpool en Stockholm deed. Was bij beide concerten, is zo geroutineerd, en nog steeds zelfde tour, dus denk dat dat het wordt.
Dat denk ik ook. Maar ach, als de toevoegingen van het afgelopen jaar als Junior's Farm, The Night Before, Come & Get It, The Word en Ram On (die hij in Liverpool deed) nog steeds op de setlist heeft staan ben ik nog altijd tevreden. Misschien met een speciale toevoeging erbij. Zoals Letting Go en Venus & Mars/Rockshow zoals twee jaar geleden. Met die laatste zou ik hem graag zien openen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 11 februari 2012 @ 18:30:18 #272
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107866756
Zijn er trouwens ook anderen hier die weleens deze podcast luisteren? http://avro.nl/podpourri/luisteren/maccapodcast.aspx
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_107872514
Jee, wat bizar. Als je McCartney het verst uit zijn 'comfort-zone' ooit wilt zien, zet dan nu het speciale optreden vanuit Capitol Studios van afgelopen week aan, nog tot dinsdag te bekijken in de iTunes Store. Dacht in het begin dat er geen kans dat dit echt live was, geluid en registratie is zo goed. Totdat hij tot vijf keer toe "My Very Good Friend The Milkman" moest herstarten...


Nog altijd even ongemakkelijk zonder instrument, en hij kan zich niet inhouden om af en toe te grappen, waarna hij weer stukken meer op zijn gemak lijkt. Prachtige versie van "My Valentine", emotionele versie van hoogtepunt van het album "More I Cannot Wish You", en opvallend dat Abe Jr. van de partij is! Wat een vakwerk van de muzikanten onder leiding van Tommy LiPuma en Diana Krall, vooral de fabeleuze gitaar-partijen van Joe Welsh. Het plezier en de passie die in deze plaat zit is er van af te lezen. Grappig om te merken hoe virtuoos Diana Krall zichtbaar sikkeneurig over haar piano-spel op de 'ongerepeteerde' versie van "My One And Only" was, de perfectionisten.

McCartney's stem trekt het ook goed, zo zonder studio-trucjes zoals op de plaat. Wel lijkt hij af en toe erg veel moeite te hebben om in de juiste toonsoort te geraken. Ook oogt hij ontzettend zenuwachtig. Het einde van het optreden is wat dat betreft onthullend, waar hij ongemakkelijk grapt en bijna wanhopig aan het wachten is totdat hij zeker weet dat ze niet meer 'in de lucht' zijn. Je kunt bij wijze van spreken wel kunnen indenken wat McCartney gezegd zou kúnnen hebben nadat de camera's uitstonden, ook getuige zijn ontzettende onzekerheid over de eerdere uitvoering van "Milkman". "Eens, maar nooit weer"? Het is daarom vreselijk frustrerend dat hij zoiets dappers nu nét met een cover-album heeft gedaan. En dan volgende maand weer het complete solo-repertoire buiten Wings laten representeren door f-ing "Dance Tonight"...

Daarover gesproken, wat ik dan wél weer heel erg cool van hem vind, is dat hij gisterenavond bij zijn huldiging als Grammy MusiCares Person of the Year 2012 in LA niets minder dan "Junior's Farm" uitkoos om zelf te vertolken, tussen het eerbetoon van diverse andere artiesten in. En dat is het liedje wat tot vorig jaar in zijn verdomhoekje zat. Alles is mogelijk! Verder sloot hij de avond af met "My Valentine", "I'm Gonna Sit Right Down and Write Myself a Letter", "Nineteen Hundred and Eighty-Five" en de Abbey Road-medley zoals in zijn huidige setlist, maar dan met Joe Walsh en Dave Grohl op guitar. Artikeltje met video-snippets van de optredens en quote van Yoko Ono hier: http://www.telegraph.co.u(...)-Paul-McCartney.html
pi_107873654
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Daarover gesproken, wat ik dan wél weer heel erg cool van hem vind, is dat hij gisterenavond bij zijn huldiging als Grammy MusiCares Person of the Year 2012 in LA niets minder dan "Junior's Farm" uitkoos om zelf te vertolken, tussen het eerbetoon van diverse andere artiesten in. En dat is het liedje wat tot vorig jaar in zijn verdomhoekje zat. Alles is mogelijk! [..]
Wat me gelijk op het volgende brengt...

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 02:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik gok op Back seat of my car. Noem me een idioot.
Zou ik graag willen doen, maar ik ben het eigenlijk met je eens ;). Ik denk niet dat we hem deze tournee al kunnen verwachten, maar hij gaat ooit onvermijdelijk zijn. Het is grappig, als je posts van mij van jaren terug bekijkt waar ik opsom welke nummers de band in die tijd nog niet heeft kunnen doordrukken bij McCartney kun je "Day Tripper", "The Night Before", "I'm Looking Through You" en "Lovely Rita", maar interessanter "Come And Get It", "Junior's Farm", en "Back Seat Of My Car" lezen. Zie je het patroon? Bijna allemaal ("Lovely Rita" niet) zijn ze in 2010 en 2011 toegevoegd. Behalve die ene... Ik kan me even niet voor de geest halen welke hint er precies gegeven wordt, maar als je een beetje tussen de lijntjes leest in het On The Run tour-boek, weet je wel wat er aan zit te komen...
pi_107888581
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 02:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik gok op Back seat of my car. Noem me een idioot.
Hoi Idioot, ik ga met je mee in dit idee. ;) Zal hij mogelijk iets spelen wat hij tijdens Rotterdam 1972 ook speelde? De setlist toen (17/8/1972, Doelen, Rotterdam):

quote:
Bip Bop
Smile Away
Mumbo
Give Ireland Back To The Irish
1882
I Would Only Smile
Blue Moon Of Kentucky
The Mess
Best Friend
Soily
I Am Your Singer
Henry's Blues
Say You Don't Mind
Seaside Woman
Wild Life
My Love
Mary Had A Little Lamb
Maybe I'm Amazed
Hi Hi Hi
Long Tall Sally
Hi hi hi zou ik dan graag eens horen :D
  zondag 12 februari 2012 @ 13:20:40 #276
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107888765
Ik denk dat van die setlist van 1972 alleen Maybe I'm Amazed en My Love kanshebbers zijn om anno 2012 gespeeld te worden zoals hij dat de afgelopen 20 jaar al deed. Maar ik zou het maar al te graag mee willen maken dat hij opeens The Mess, Smile Away of Hi Hi Hi in zou zetten ;) .
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_107892382
Vanavond de Grammy's. McCartney is genomineerd voor de re-release van "Band On The Run", en zal optreden in dezelfde setting als het iTunes-concert met "My Valentine". Echter, word on the street is dat z'n huidige tour-band zal aantreden voor de grande finale van het bobo-feestje, met een speciale gast op drums...
pi_107895317
Paul McCartney trouwens nieuw binnen op 5 in de album top 100.

http://www.dutchcharts.nl/weekchart.asp?cat=a
  maandag 13 februari 2012 @ 09:14:24 #279
134538 chansadres
Black & White
pi_107921102
Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel de servicekosten zullen zijn. Tegenwoordig werkt dat met een percentage geloof ik. Ik wil weten hoeveel ik moet reserveren...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107921157
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Paul McCartney trouwens nieuw binnen op 5 in de album top 100.

http://www.dutchcharts.nl/weekchart.asp?cat=a
En in de UK op 3:

http://www.nu.nl/muziek/2(...)van-nummer-1-af.html
  maandag 13 februari 2012 @ 09:45:13 #281
134538 chansadres
Black & White
pi_107921648
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:14 schreef chansadres het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel de servicekosten zullen zijn. Tegenwoordig werkt dat met een percentage geloof ik. Ik wil weten hoeveel ik moet reserveren...
Gevonden: 10% van de ticketprijs met een maximum aan 10 euro PER KAART. En dat is dan weer exclusief transactiekosten ¤1,30 per kaart en verzendkosten (indien nodig) van ¤1,70. Bij Paul zal dat bij mij dus uitkomen op ongeveer 25 euro servicekosten. Ik moet een baantje regelen bij Ticketservice :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107925897
Na, 'who the fuck is Bon Iver' nu ook 'who the fuck is Paul Mccartney' http://guardianmusic.tumb(...)s-grammys-appearance
pi_107927008
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef On het volgende:
Na, 'who the fuck is Bon Iver' nu ook 'who the fuck is Paul Mccartney' http://guardianmusic.tumb(...)s-grammys-appearance
Serieus... :{
  maandag 13 februari 2012 @ 13:57:18 #284
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107929331
Noem het gek of achterhaald maar net op de radio een nummer gehoord van de The Beatles genaamd Night Before en ben er gelijk door bevangen.


uitstekend nummer.
pi_107929400
Voorverkoop in België en Zwitserland zo te zien al begonnen: http://www.paulmccartney.com/web/guest/upcoming-tour-dates

Zou dat vandaag of morgen ook al voor Rotterdam kunnen gebeuren?
  maandag 13 februari 2012 @ 14:40:06 #287
134538 chansadres
Black & White
pi_107929921
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Voorverkoop in België en Zwitserland zo te zien al begonnen: http://www.paulmccartney.com/web/guest/upcoming-tour-dates

Zou dat vandaag of morgen ook al voor Rotterdam kunnen gebeuren?
Ik hoop van niet. Heb op het moment geen creditcard beschikbaar en wil dat er genoeg kaarten overblijven voor de kaartverkoop op ticketmaster!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_107930919
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:40 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik hoop van niet. Heb op het moment geen creditcard beschikbaar en wil dat er genoeg kaarten overblijven voor de kaartverkoop op ticketmaster!
Tja ik zit morgen op een congres, maar neem voor de zekerheid maar even mijn laptop mee en zo nu en dan even het nieuws in de gaten houden. Woensdag zit ik in de trein, maar dan heb ik in ieder geval nog iemand ingeschakeld en ook laptop bij de hand.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:01:51 #290
192683 AMDB
Visionair.
pi_107935267
quote:
RANG 1: ARENA STAANPLAATS
96.00 EUR

RANG 2: ZITPLAATSEN 1E RING
99.00 EUR

RANG 3: ZITPLAATSEN 1E EN 2DE RING
93.00 EUR

RANG 4: ZITPLAATSEN 1E EN 2DE RING
90.00 EUR

RANG 5: ZITPLAATSEN ACHTER PODIUM
87.00 EUR

RANG 6: STAANPLAATSEN 1E RING
87.00 EUR

ROLSTOEL-BEGELEIDERSPLAATS
96.00 EUR
De beste staanplaatsen is toch gewoon arena staanplaats? Bij staanplaatsen 1e ring moet je dan op de tribunes staan?
pi_107935787
Arena staanplaatsen zijn inderdaad de beste plaatsen. Bij staanplaatsen 1e ring zit je tussen de eerste en tweede tribune.



Zoiets dus.
pi_107936201
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 13:15 schreef awijmans het volgende:

[..]

Hoi Idioot, ik ga met je mee in dit idee. ;) Zal hij mogelijk iets spelen wat hij tijdens Rotterdam 1972 ook speelde? De setlist toen (17/8/1972, Doelen, Rotterdam):

[..]

Hi hi hi zou ik dan graag eens horen :D
Weinig Beatles-spul zeg.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:08:44 #293
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107937598
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:40 schreef chansadres het volgende:Ik hoop van niet. Heb op het moment geen creditcard beschikbaar en wil dat er genoeg kaarten overblijven voor de kaartverkoop op ticketmaster!
Ik hoop het ook niet. Ik heb ook geen creditcard en moet het ook van de vvk op woensdagochtend hebben. Maar het lijkt me dat er genoeg kaarten overblijven voor de voorverkoop van woensdag. Het zou anders niet eerlijk zijn bij de eerdere aankondiging dat de vvk woensdag van start gaat.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 13 februari 2012 @ 18:10:18 #294
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_107937667
Hier is ook My Valentine gisteravond tijdens de Grammy Awards

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 13 februari 2012 @ 18:10:20 #295
159761 Arn0
Abbey Road
pi_107937670
Gaat er ook iemand naar Antwerpen? Die heeft minder geluk, daar zijn er enkel staanplaatsen op het balkon. Vlak voor het podium zijn er enkel zitplaatsen en die kosten 150 euro ;( En tja, zitplaatsen op de1ste of 2de ring zijn toch niet alles.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:17:21 #296
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107937931
In België en Zwitserland gaat het volgens mij in ieder geval niet zo heel hard, gezien de nog beschikbare plaatsen.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:19:08 #297
159761 Arn0
Abbey Road
pi_107937991
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:17 schreef TNA het volgende:
In België en Zwitserland gaat het volgens mij in ieder geval niet zo heel hard, gezien de nog beschikbare plaatsen.
Nee, dit is een speciaal pre-sale systeem. Ik weet niet hoe het precies in zijn werk gaat, maar het komt erop neer dat de tickets echt in "blokken" gereleased worden. Daarstraks had ik redelijke plaatsen, toen was het uitverkocht, dan opeens nog betere plaatsen etc. Allemaal erg vaag. Altijd moeilijk te voorspellen maar ik denk morgen bij de general sale dat het snel zal gaan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:22:01 #298
139330 TNA
For the stars that shine
pi_107938103
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:19 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nee, dit is een speciaal pre-sale systeem. Ik weet niet hoe het precies in zijn werk gaat, maar het komt erop neer dat de tickets echt in "blokken" gereleased worden. Daarstraks had ik redelijke plaatsen, toen was het uitverkocht, dan opeens nog betere plaatsen etc. Allemaal erg vaag. Altijd moeilijk te voorspellen maar ik denk morgen bij de general sale dat het snel zal gaan.
Nou ja, ook voor een pre-sale systeem zijn er veel goede plekken beschikbaar.
  maandag 13 februari 2012 @ 19:00:51 #299
134538 chansadres
Black & White
pi_107939630
Ik twijfel nog een beetje als ik voor de zitplaatsen 1e ring of staanplaatsen arena ga. Bij de zitplaatsen weet je in ieder geval zeker dat je goede plaatsen hebt. Terwijl bij de staanplaatsen word het vechten voor een mooi plekje.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  maandag 13 februari 2012 @ 19:25:44 #300
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_107940810
De prijzen zijn eigenlijk gewoon belachelijk hoog. ¤ 96,- voor een staanplaats, the fuck :X
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_107941075
Wordt dus 108,60 voor een staanplaats. Belachelijk duur maar ik heb uiteraard geen keuze :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')