Ik heb inmiddels een gierend conflict met de webwinkel waar ik mijn iRex DR800S heb gekocht vorig jaar. Het ding heeft inmiddels definitief de geest gegeven, en de webwinkel heeft toegegeven dat het in het apparaat zelf zit (reparatie is dus niet meer mogelijk). Nu was mijn eerste klacht binnen de garantie, maar omdat ik na de eerste reparatie (die dus achteraf gezien niets heeft opgelost) te lang heb gehoopt dat het wel weer goed zou komen met het ding (de batterij deed raar, maar die was vervangen, en nieuwe batterijen hebben nou eenmaal een leertijd - dacht ik), krijg ik nu nul op het rekest. Het apparaat heeft zo'n ¤ 450 euro gekost, maar de winkel komt met een bedrag van ¤ 100 (gebaseerd op een of andere idiote afschrijvingsberekening) of een 6"alternatief of een 9" Asus DR900. Met dat geld neem ik natuurlijk geen genoegen, het 6"alternatief daar ga ik niet eens op in, en de Asus lijkt ook geen goed alternatief te zijn. Ik lees daarover op meerdere plekken op internet dat het toch niet zo'n geweldig ding is. Veel klachten over traag omslaan - trager dan andere readers dus; relatief korte batterijduur - wederom: ten opzichte van andere readers; en een minder goed contrast - en dus minder prettig lezen.
Nu heb ik de rechtsbijstand er al opzitten, maar daar heb ik niet echt het grootste licht getroffen geloof ik, helaas.
Ik weet echt niet wat ik nou moet. Ik wil absoluut geen kleiner model terug, maar een grotere zie ik ook niet zitten. Is toch weer groter en zwaarder dan wat ik heb.
Ik heb expres anderhalf jaar geleden fors geïnvesteerd in de iRex. Voor mij het ideale formaat, goed contrast, lange batterijduur. Wist ik veel dat er apparaten tussen zaten die echt niet deugdelijk waren én dat die gasten failliet zouden gaan... En nou ben ik mijn geld kwijt of moet ik een of ander minderwaardig alternatief nemen... Ik baal als een stekker!
(En dat terwijl ik op e-readerforum.nl las dat een andere user daar (volgens mij ook iemand die hier regelmatig komt) van exact diezelfde winkel begin dit jaar wel gewoon een aanbod kreeg om zijn geld terug te krijgen...

)