abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 september 2011 @ 10:44:23 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101441969
quote:
In Zweden heeft een politicus uit Italië drie dagen vastgezeten omdat hij zijn zoontje op straat een klap had gegeven.

De Italiaan was vorige week met zijn familie op bezoek in Stockholm. Toen ze een restaurant wilden binnengaan, begon zijn zoon van 12 luid te protesteren. De man gaf hem daarom een draai om zijn oren. Twee omstanders hebben vervolgens de politie gebeld.

De man is gemeenteraadslid in een stad in Zuid-Italië. Hij moet volgende week voor de Zweedse rechter komen. In Zweden staat op het slaan van een kind een gevangenisstraf van maximaal twee jaar.
Bron

Hier discussiëren we over de 'pedagogische tik', in Zweden mag je gewoon de gevangenis in :7

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 01-09-2011 11:01:09 ]
pi_101442000
In Italie is een corrigerende tik heel normaal, gevalletje cultuurclash hier _O-
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_101442011
Belachelijk. Kinderen slaan is gewoon een prima hulpmiddel bij de opvoeding en moet gewoon kunnen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_101442019
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:45 schreef TripleS het volgende:
En in Italirle is een corrigerende tik heel normaal, gevalletje cultuurclash hier _O-
Waar? :')
Nooit.
pi_101442073
Terecht.
Kinderen leren dat geweld de oplossing is. :N
  donderdag 1 september 2011 @ 10:50:58 #6
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_101442127
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:46 schreef vosss het volgende:
Belachelijk. Kinderen slaan is gewoon een prima hulpmiddel bij de opvoeding en moet gewoon kunnen.

:)
:')
O)))
  donderdag 1 september 2011 @ 10:53:51 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_101442183
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:46 schreef vosss het volgende:
Belachelijk. Kinderen slaan is gewoon een prima hulpmiddel bij de opvoeding en moet gewoon kunnen.

:)
ja, met de vlakkehand op de kont, of een draai om je oren. Of in het uiterste geval een lel in je gezicht.
Niet met een vuist in je smoel.
Je weet natuurlijk niet wat zich daar precies heeft afgespeeld...
pi_101442218
Als ouder faal je wel als je geweld nodig hebt, zo zie je maar weer dat niet iedereen gemaakt is als ouders.
pi_101442230
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:44 schreef TNA het volgende:

Toen ze een restaurant wilden binnengaan, begon zijn zoon van 12 luid te protesteren. De man gaf hem daarom een draai om zijn oren. Twee omstanders hebben vervolgens de politie gebeld.
Geen kinderen in restaurants....geen kinderen in restaurants....geen kinderen in restaurants.
Wanneer dringt het nou eindelijk door dat er een verbod moet komen op kinderen in restaurants?
pi_101442244
pi_101442290
Als je een knul van 12 slaat ben je wel een aardige loser, cultuurverschil of niet.
pi_101442354
Dat kind hoort gewoon te luisteren. En wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Kijk eens om je heen naar de mensen die vroeger nog opgevoed zijn door zo nu en dan een tik te krijgen en de mensen die die opvoeding niet gehad hebben.

Ik weet wel welke mensen beter af zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_101442460
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:00 schreef vosss het volgende:
Dat kind hoort gewoon te luisteren. En wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Kijk eens om je heen naar de mensen die vroeger nog opgevoed zijn door zo nu en dan een tik te krijgen en de mensen die die opvoeding niet gehad hebben.

Ik weet wel welke mensen beter af zijn.
Persoonlijk denk ik ook dat het afhankelijk van het kind is, geen twee kinderen zijn hetzelfde dus je kunt ook niet verwachten dat een standaard werkwijze voor iedereen opgaat.
Ik heb ook wel eens een tik gehad, maar als ik erop terug kijk kon ik mijn ouders ook wel het bloed onder de nagels vandaan halen en ik weet niet of een discussie dan gewerkt zou hebben.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_101442525
ik maak zelf wel uit of mijn kind een tik verdient. Ook op straat indien de situatie daarom vraagt.
Heel gevaarlijk als je je daar dan mee meent te moeten bemoeien.

ze krijgt overigens dan ook het nummer van de kindertelefoon, dat dan weer wel. :)
(ze heeft nog nooit gebeld..)

Het aantal tikken dat ze heeft gehad in 9 jaar is op 1 hand te tellen.

Al dat gelul over wel of niet slaan van kinderen, dat maken de ouders zelf wel uit.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_101442533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik ook dat het afhankelijk van het kind is, geen twee kinderen zijn hetzelfde dus je kunt ook niet verwachten dat een standaard werkwijze voor iedereen opgaat.
Ik heb ook wel eens een tik gehad, maar als ik erop terug kijk kon ik mijn ouders ook wel het bloed onder de nagels vandaan halen en ik weet niet of een discussie dan gewerkt zou hebben.
Nee, voor een kind werkt dat niet, een flinke tik haalt je dan wel even uit je klierbui.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_101442617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Geen kinderen in restaurants....geen kinderen in restaurants....geen kinderen in restaurants.
Wanneer dringt het nou eindelijk door dat er een verbod moet komen op kinderen in restaurants?
en waarom niet? ben jij meer dan iemand met kinderen?
mijn kind gedraagt zich perfect in een restaurant (gaan ook meerdere keren per maand)
en ze hoeft zich niet te vervelen want er is altijd wel een telefoon met spelletjes of we zitten in een restaurant met speelmogelijkheid.
Ik heb ze ook es meegenomen naar een michelinster-restaurant, geen enkel probleem...
de andere gasten hadden er ook geen enkel probleem mee.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_101442651
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:48 schreef DeRakker. het volgende:
Terecht.
Kinderen leren dat geweld de oplossing is. :N
geweld (als je een corrigerende tik al zo moet noemen) kan wel degelijk een oplossing zijn.
voor heel veel dingen. als je dat niet snapt heel snel een sterilisatie aanvragen aub.

Edit: 1991... je bent dus zelf pas uit de luiers zie ik ;)
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  donderdag 1 september 2011 @ 11:13:54 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_101442743
Extreem belachelijk. :') 2 jaar cel als je een jengelend kind een draai om de oren geeft. Hysterisch land.
pi_101442830
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:09 schreef FUFR het volgende:

[..]

en waarom niet? ben jij meer dan iemand met kinderen?
mijn kind gedraagt zich perfect in een restaurant (gaan ook meerdere keren per maand)
en ze hoeft zich niet te vervelen want er is altijd wel een telefoon met spelletjes of we zitten in een restaurant met speelmogelijkheid.
Ik heb ze ook es meegenomen naar een michelinster-restaurant, geen enkel probleem...
de andere gasten hadden er ook geen enkel probleem mee.
Waar zeg ik dat ik geen kinderen heb?

Tuurlijk is jouw kind perfect en heeft niemand daar last van....dat zeggen alle ouders van hun eigen kind, die vinden zichzelf allemaal de beste opvoeder van de hele wereld.

Opbokken met kids uit restaurants. Ook met telefoons trouwens.
pi_101442896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik geen kinderen heb?

Tuurlijk is jouw kind perfect en heeft niemand daar last van....dat zeggen alle ouders van hun eigen kind, die vinden zichzelf allemaal de beste opvoeder van de hele wereld.

Opbokken met kids uit restaurants. Ook met telefoons trouwens.
nee mijn kind is verre van perfect (ik heb gefaald ;( :D ) maar als jij meent in een restaurant geen kinderen tegen te moeten komen sluit je een hele bevolkingsgroep uit.
dat hebben we wel eens vaker gezien, dat elitaire gedrag...
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_101442928
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

nee mijn kind is verre van perfect (ik heb gefaald ;( :D ) maar als jij meent in een restaurant geen kinderen tegen te moeten komen sluit je een hele bevolkingsgroep uit.
dat hebben we wel eens vaker gezien, dat elitaire gedrag...
Als kinderloze man word je toch ook geweerd uit kinderspeeltuinen? B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101442981
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als kinderloze man word je toch ook geweerd uit kinderspeeltuinen? B-).
:')
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_101442982
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

nee mijn kind is verre van perfect (ik heb gefaald ;( :D ) maar als jij meent in een restaurant geen kinderen tegen te moeten komen sluit je een hele bevolkingsgroep uit.
dat hebben we wel eens vaker gezien, dat elitaire gedrag...
Klopt...in disco's, bars, bioscopen, stemlokalen, universiteiten en honderden andere plaatsen worden ze uitgesloten van deelname...heel elitair. :|W

Een kind heeft een aandachtsspanne van 7 tellen....neem ze mee naar vreetschuren ala McD, maar niet naar plekken waar je langer dan een kwartier stil moet zitten. Scheelt een hoop geweld zoals in de OP beschreven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')