abonnement Unibet Coolblue
pi_99996122
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_99996171
Ik wil het ook leren, kj. Zullen we een support group beginnen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99996182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:15 schreef WupWup het volgende:
Ik zwiep mijn kind áltijd op m'n rug zonder harnasje :+
Dat wil ik dus leren. Ik heb het nu 1 keer gedaan, en dat ging redelijk. Ik kreeg Sofie haar handjes niet helemaal ok.

Al kan Sofie nog wel op mijn buik in de Bondolino. De ringsling gebruik ik nu veel vaker. Vooral om van en naar de auto te gaan. We wonen in een flat, en ik heb niet altijd zin om de wagen of buggy te pakken.
*poef* nu is het weg
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:29:44 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99996566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Als de Beco je beviel met een kindje van een jaar dat zal hij je vast ook bevallen met Lientje! Al kan het ook wel kindgebonden zijn. Lena zit er perfect in; Ivan bleef maar achteroverhangen.

Waarom bevalt knopen je eigenlijk niet?
Ik vind vooral de doek dik, en de knoop zelf dus ook, dus het knopen gaat ook wat stug, het knoopt niet soepel en ik heb veel stof over mijn schouders. Ik heb de Hopp Timbuktu.
Ik heb al bedacht om een dunnere doek aan te schaffen, maar ik weet nie of het me dan wel gaat bevallen. Ik vind de dikte van mijn ringsling (Girasol) wel fijn en de ringsling zet ik haar ook veel sneller even makkelijk in, die gebruik ik bij de supermarkt of zoals zometeen (op controle in het ziekenhuis), of thuis om haar even in slaap te wiebelen. D
Dan is dat knopen ook nog net iets meer gedoe, al heb ik dat al wel vaker gedaan dan alleen met Lientje.
pi_99996791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:06 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik ken de Beco van het dragen met een oppaskindje, maar zij was toen al een jaar. Dat beviel me heel erg goed, heb dus wel alleen ermee ruggedragen. Ik vind vooral het harnasje handig waardoor je je kind zo op je rug kan zwiepen. Dat vind ik prettiger dan je kind op je rug schuiven en de drager er omheen vouwen.

Is het een idee als ik me aansluit, hem test met mijn mupke en hem hou als het me bevalt?
Ik zal je erbij zetten op het lijstje, hij komt dan eind augustus jou kant op.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99997285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:29 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik vind vooral de doek dik, en de knoop zelf dus ook, dus het knopen gaat ook wat stug, het knoopt niet soepel en ik heb veel stof over mijn schouders. Ik heb de Hopp Timbuktu.
Ik heb al bedacht om een dunnere doek aan te schaffen, maar ik weet nie of het me dan wel gaat bevallen. Ik vind de dikte van mijn ringsling (Girasol) wel fijn en de ringsling zet ik haar ook veel sneller even makkelijk in, die gebruik ik bij de supermarkt of zoals zometeen (op controle in het ziekenhuis), of thuis om haar even in slaap te wiebelen. D
Dan is dat knopen ook nog net iets meer gedoe, al heb ik dat al wel vaker gedaan dan alleen met Lientje.
Wat doe je nu als je langere stukken met haar loopt? Pak je dan de kinderwagen?

Ik knoop ook nooit voor kleine stukjes. De ringsling voldoet prima en als ze groter is zet ik haar in de ringsling op mijn heup. Mijn lief gebruikt voor die kleine stukjes wel de Beco. De gewone doek trek ik uit de kast als ik langere stukken loop vanwege het symmetrisch dragen. Ik vind een doek veel knusser dan de Beco.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99998157
Jep, definitief.

Mijn Rio Medley gaat eruit :)
35,- inclusief verzenden
:)
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:54:00 #8
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100005688
Voor langere stukken pak ik idd de kinderwagen, dan draag ik nog niet vanwege, buik/rug/bekken.
Dat is allemaal nog niet stevig omdat ik gewoon minder heb gewandeld door de KS. De kinderwagen is dus buiten mijn rollator, dat adviseerde de VK me ook. De ringsling mag ik voor korte stukje gebruiken en de draagdoek wel voor langere, maar dat hou ik nog niet vol, dat moet ik echt opbouwen.

En ik was zo fit en soepel aan het einde van mijn zwangerschap en nu, snel last van rug/buik en bekken. }:|
pi_100006197
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet en ben ook geen draagconsulent, maar als je last hebt van je lijf zou ik juist niet de RS pakken maar een doek. Met een RS belast je namelijk asymmetrisch. Daarbij versterkt symmetrisch dragen de spieren in je rug en bekken, wat gunstig is tegen pijnklachten. Een kinderwagen schijn je ook vaak asymmetrisch te gebruiken, bijvoorbeeld in bochten en stoepjes op/af, maar daar heb ik me verder nooit echt in verdiept. Wellicht een lieve consulent die meer kan vertellen?
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:15:54 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_100006532
Juud, wat WupWup zegt. Mijn fysio en vk hebben me destijds afgeraden om met een ringsling te werken, vanwege dat ongelijk belasten. De kinderwagen is inderdaad een prima steun, dat merk ik ook wel (al heb ik nu last van mijn pols en dan is het weer niets, maar dat terzijde). Ik mocht van de fysio best met een drager lopen, maar dan wel een symmetrische, dus ik gebruik nu de Beco en mijn MT's voor zowel Tienus als Driekus. Vorige week zo nog een uurtje met 11,5 kilo op mijn rug gelopen (Driekus dus) en dat bevalt prima. Heb ook het idee dat het mijn rug en bekken sterker maakt.
Maar sowieso, als nu meer last hebt van je rug/bekken dan voor de bevalling, zou ik niet te lang wachten met naar een fysio gaan. Wie weet staat er 'gewoon' wat scheef en is het zo te verhelpen.

En babyzwiepen kan ik ook niet. Ik kan inmiddels Driekus op mijn rug zetten met die supermantoss, maar ik vind het met Tienus te eng. Bovendien, die draag ik net zo lief nog op mijn buik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:06:24 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100010930
Ja klopt, jullie hebben helemaal gelijk. Al draag ik haar in de ringsling nog wel echt voorop mijn buik en niet op mijn heup. Maar de draagdoek is idd veel beter, maar dat zie ik me op straat nog helemaal niet doen. Dus nu veelal de kinderwagen of maxi cosi in het winkelkarretje en soms de ringsling, maar dan is het 10/15 minuten.

Mefke, ik heb altijd al wat rugproblemen, dus daar ben ik mee bekend, alleen tijdens de zwangerschap was het allemaal foetsie, hoe het kan, ik zou het niet weten, maar nergens last van.

Nu is alles zwak en week, ik heb het idee dat ik mijn spieren gewoon weer moet trainen, zou eigenlijk moeten gaan zwemmen en oefeningen doen.
Dat is waarschijnlijk ook wat een fysio me verteld. :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:50:23 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_100014489
Tis off-topic, maar het kan natuurlijk zo zijn Juud dat er iets verschoven is of klem is komen te zitten tijdens de bevalling. Wie weet ben je er al met een keertje rechtzetten. Zou toch zonde zijn als je daar te lang mee blijft lopen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:07:32 #13
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100015110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:50 schreef mefke79 het volgende:
Tis off-topic, maar het kan natuurlijk zo zijn Juud dat er iets verschoven is of klem is komen te zitten tijdens de bevalling. Wie weet ben je er al met een keertje rechtzetten. Zou toch zonde zijn als je daar te lang mee blijft lopen.
Jup, dat kan idd, ik zal t in overweging nemen, eerst eens even zien hoe het gaat na een warme douche en wat weleda olie. ;)
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:57:59 #14
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100019451
Dames..... Deze dame hier gaat in oktober de cursus tot draagconsulente volgen!!!!!!
Ben er helemaal hyper van, al 2 dagen!!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100020978
Wat tof JJ!! *O* :D

Ik heb de doeken eindelijk binnen, en vind de natura zo eigenlijk ook heel mooi! :o dus misschien ga ik die niet eens verven! Meneer vind de paradiso helemaal leuk :') dus misschien gaat hij ook nog eens met een doek dragen ;)
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:49:05 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_100021770
Jeetjejom, wat leuk!

Ik heb af en toe ruzie met mijn MT als ik Tienus er in heb. Het lijkt erop dat tienus te veel zitvlak heeft en daardoor te los zit. Hoe krijg ik dat beter voor elkaar? Ik trek de schouderbanden met het knopen vrij strak aan, maar het lijkt wel of het te los is. Tienus vindt het trouwens allemaal best, die slaapt binnen een aantal minuten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 00:55:09 #17
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100030856
Lieve draagconsulente meldt zich O-)
Bij bekkenklachten kan afwisselend dragen (met doek en ringsling, verschillende knopen, en eens de andere heup pakken) juist goed zijn. Het is wel moeilijk om hier iets aan te raden, ik zou Juud moeten zien om dat te kunnen doen.
In ieder geval geen rekkende doeken gebruiken, en kijk eens naar een drager die voor je baby geschikt is. Een stevige band kan prettiger zijn bij klachten rond het bekken/heupgebied.

Mefke, zit Tienus wel echt? Dat je als je de zijkant van je hand tegen de bovenkant van de buikband houdt echt een kommetje kan maken waar Tienus'achterwerk in zit? Indien niet dan moet je de schouderbanden juist iets minder strak knopen. En als je het nog te los vindt kun je de schouderbanden ook afknopen op zijn rug.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_100034943
Een drager bij heup- en bekkenklachten? Moet ik me dan toch daarop gaan oriënteren? O-)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_100037434
Leuk Jeetjejom!!
pi_100037975
Wat leuk Jeetjejom. Stuiter nog maar lekker ff door hoor *O*

Net terug van vakantie (Duitsland) en een aantal draagdoekende mama's gezien, een aantal voorgevormdedragerspapa's en één draagdoekpapa. Wel allemaal met kleine babietjes en aan de voorkant.

En ik heb lekker een week met Truus in de mei tai rondgelopen. Uiteindelijk was ze er wel klaar mee, maar daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Straks mag ze weer eens in de wagen :P
pi_100044968
Macka, ik heb vandaag de andere MT gepakt en ik weet nu wat er misgaat. Tienus hangt bij de andere MT met zijn kontje voorbij mijn heupband. Dus ik moet, denk ik, de stof van het lijfje wat hoger optrekken over zijn rug en dan vastknopen. De stof van de andere MT is wat losser dan de MT die ik vandaag had en daar ging het wel meteen goed.
Ik was wel weer de lokale bezienswaardigheid op het bureau vandaag en vijf moeders + een wvk die me erg vreemd aankeken. Nou ja, kijk maar dan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100045550
Oeh... Ik ben net verse baby wezen kijken... <3<3... Kleine man had last van buikkrampjes dus toen ik wegging vroeg ik ff snel aan de verse papa of ie een draagdoek wilde, ja die wilde hij wel. Dus ik heb een jim en nino achtergelaten.. Net ff filmpje gestuurd hoe je moet knopen.. Ik ben benieuwd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:15:20 #23
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100046446
Het knopen gaat hier steeds beter! Wel vind ik het nog lastig het nekje goed te ondersteunen (fwcc).
Als ik de doek te hoog doe, valt zijn gezichtje er helemaal in (hij kijkt meestal opzij) en dat lijkt me veel te benauwd. Dus nu help ik met mijn hand mee.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:32:01 #24
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100047246
Pm-girl en een spuugdoekje oprollen en dat als ondersteuning in de nek? Werkt hier als een tierelier!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:13:19 #25
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100048906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:32 schreef Jeetjejom het volgende:
Pm-girl en een spuugdoekje oprollen en dat als ondersteuning in de nek? Werkt hier als een tierelier!
Rol je dat met de draagdoek o laag dan? Of frot je er een rolletje tussen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:15:13 #26
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100048970
Ah, ik lees in het reistopic al meer tips!! Dank!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100048999
Je zorgt dat je wat doek aan de bovenkant overhoudt, daar leg je een spuugdoekje opgerold tegenaan en dat vouw je om. Zo krijg je nekondersteuning. Huup heeft er wel eens een duidelijke foto van geplaatst. (Huup?)

-Edit- Zoals je in het andere topic al zag en las.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:43:00 #28
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100050037
Ik ga straks meteen oefenen daarmee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100051333
Na een hele maand wachten komt ie morgen dan eindelijk.... Mijn Wompat! Nu nog mijn lage rugpijn even weg en dan van het weekend Wompatten
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:14:05 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100060398
Nu met neksteun! ;)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:03:24 #31
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100062420
Ziet er goed uit! Voelt het voor jou ook beter?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100085047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:14 schreef milka82 het volgende:
Na een hele maand wachten komt ie morgen dan eindelijk.... Mijn Wompat! Nu nog mijn lage rugpijn even weg en dan van het weekend Wompatten
Oh, welke heb je gekozen?
Wompat staat ook nog steeds op mijn wensenlijstje, maar aan het einde van de maand zijn de centen elke keer op }:| :( Dus ik mag nog steeds niet..

Oh PM, met je kleine frummel O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100086047
Hij is binnen,de wompat Rainbow met donkerblauwe banden. We hebben al een proefrit gemaakt,mini vond het prima! Maar eh,krijgen ze geen last van de heupjes wanneer die benen om mijn (brede) rug moeten?

@ Morretje: wij waren beiden jarig (vriend en ik) binnen een week,gekregen geld op een hoop en tadaa,wompat!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:43:32 #34
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100086439
Als ik Larissa in de draagdoek doe, heb ik het idee dat ze gefrustreerd raakt omdat ze bij mijn borsten ligt. Dit is ook na het voeden b.t.w.
Iemand ervaring hiermee? Want het is zo onmogelijk om haar te dragen in bijvoorbeeld een FWCC knoop :P
In de eerste paar weken heb ik hier ook helemaal geen problemen mee gehad trouwens
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100086897
Als ze gefrustreerd raakt van je borsten, zou ze dan niet eigenlijk honger hebben?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_100087044
PM O+ O+

Hier is net de Paisley Liberty binnengekomen O+ *O*
Ik ben intens gelukkig, zo mooi, dun en zacht is hij. Ik voel de neiging Mette op te knopen maar dat moet dan op mijn rug en daar heeft een hekel aan en dat gevecht aangaan met een dreumes en 34 weken zwanger buik is waarschijnlijk niet zo'n geweldig idee :') .
Maar ik wil hem zo graag even proberen..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:26:57 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100088108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:01 schreef wickie het volgende:
PM O+ O+

Hier is net de Paisley Liberty binnengekomen O+ *O*
Ik ben intens gelukkig, zo mooi, dun en zacht is hij. Ik voel de neiging Mette op te knopen maar dat moet dan op mijn rug en daar heeft een hekel aan en dat gevecht aangaan met een dreumes en 34 weken zwanger buik is waarschijnlijk niet zo'n geweldig idee :') .
Maar ik wil hem zo graag even proberen..
Ik zeg omkopen met iets lekkers! *O*
pi_100088979
Ik kon het niet laten en heb toch even op de rug gehad. Ze werkte zowaar mee. Maar met die buik niet vol te houden. Heb wel shittie kwaliteit foto's gemaakt, zal er straks eentje posten.

Maar de doek draagt ook echt heerlijk. Echt een aanrader!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:50:03 #39
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100090686
Ik ben benieuwd naar de foto Wickie!

Jeetjejom, het was veel fijner zo! Alleen zijn de nekspieren van mijn manneke zo sterk al, dat hij toch zijn hoofdje naar achteren gooit. Maar nu heeft dat niet langer mijn hand als ondersteuning nodig.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100091254
Ik kreeg hem zo snel niet goed af geknoopt, gaat toch niet heel erg makkelijk met buik enzo.
Maar de slechte kwaliteit foto:



Plaatje van de doek in kwestie:

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100091405
Wát een mooie doek. O+ Ziet er leuk uit trouwens zo met je zwangere buik!

PM, ik kan het niet heel goed beoordelen, maar misschien helpt strakker knopen tegen het hangen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100091656
Oh wow Wickie O+ Wat mooi zo met je zwangere buik (je hebt een mooie buik O+!) en wat een prachtige doek!
Misschien zou je tibetaans af kunnen knopen? Of is dat vervelend op je borst?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:22:23 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100091960
mooie doek hoor wickie! O+
pi_100092207

Ginkgo O+ echt een heerlijke doek.
Gister uur of 8 mee gedragen O+ O+
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 16:47:05 #45
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100092940
V vindt Ginkgo zo te zien ook erg lekker *nomnomnom* :D
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_100093192
Hij is een echte doekensabbelaar :D
pi_100099418
Mooi Wickie!
Ik kwam btw dit draadje tegen op d&v over Jade Fog. Zijn dus meer mensen mee..

V O+
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:56:22 #48
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100118436
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:53 schreef Pvoesss het volgende:
Hij is een echte doekensabbelaar :D
'

Dat deed die van ons gisteren ook :') en toen kitste hij de doek onder :(, doek staat jullie goed Pvoess.

Mooie doek, wickie!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100159697
Even een crappe foonfoto....



Ik kreeg de kans niet om de Wompat uit te testen, mijn broertje (en dus haar trotse oom) was me voor.... Zo te zien beviel ie wel :z
pi_100160974
Wat tof Milka!! O+ leuke foto en mooie Wompat! :D
  zondag 31 juli 2011 @ 17:27:14 #51
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100161780
Ziet er comfortabel uit Milka!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100162620
De Wompat vind ik tot nu toe de meest comfortabele drager die er is :Y Heb ik ze niet allemaal uitgeprobeerd, maar ik vind hem veel fijner nog dan de Manduca zelfs! En hij kan langer mee...
  zondag 31 juli 2011 @ 17:55:08 #53
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100162733
Vanaf hoe oud kun je de wompat gebruiken? Ik ben nog lang niet aan rugdragen toe, maar een fijne rugdrager lijkt me met een kleiner kindje wel handig! Ik heb een mei-tai, maar die heb ik zelfgemaakt en is niet superfijn, omdat hij smalle banden heeft.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100163305
Er zijn verschillende! Een baby, dreumes, peuter, kleuter versie! Ze zeggen dat je de baby versie vanaf een maand of 4 kunt gebruiken.

hier vind je meer info

Je kunt haar ook mailen voor meer info :)
  zondag 31 juli 2011 @ 18:30:50 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100163811
Voor onze vent hebben we de Bondolino gekocht. Wat een geweldig ding! Vandaag voor het eerst geprobeerd, het ging prima. Ik was een beetje huiverig voor het omdoen, maar dat ging eigenlijk heel soepel. Ben meteen een stukje buiten gaan lopen (mijn eerste keer, 12 dagen na de bevalling) en dat ging ook prima, meneer donderde vrijwel meteen in slaap. O+
pi_100163894
Pics willen we Aventura :D O+

De bondolino is de fijnste voor de allerkleinste inderdaad :Y
  zondag 31 juli 2011 @ 19:15:36 #57
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100165259
Leuk Aventura! Ik ga eens googlen wat een bondolino is.
Ik draag bijna dagelijks, ivm de buikkrampjes. Al eindig ik dan meestal kromliggend op de bank, omdat het manneke dat het fijnst vindt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_100167984
Ik heb zojuist nóg een Wompat besteld, de pre-school/kleuter versie :) (dus een maatje groter dan ik nu heb.. duurt nog even voor we die kunnen gaan gebruiken, maar dan hebben we hem maar vast!)

Het is de pinetree met donkergroene banden geworden :) deze:

pi_100168550
Even crossposten, maar te koop mijn manduca!

hier
pi_100171326
O+ Mooi Orea.. Ik ben jaloers..

Ik zei laatst wel dat ik een wompat wil, maar eigenlijk moet ik eerst eens uitvinden wat ik het fijnst vind. De bondolino lijkt te breed te zijn voor ons beiden, Isabel is best tenger en ik ben ook niet breed. Hij zakt me regelmatig van een schouder (ik vind het touwtje en gekruiste banden voorop niet fijn) en ik heb ook het idee dat de pijn die ik in mijn schouder krijgt komt van het te ver naar buiten zitten van de banden zeg maar..
Er is zoveel keus, ik moet eigenlijk proefdragen met verschillende.. O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100171866
Wow die is mooi Orea! Edit: de wompat dus ;)
pi_100172272
Te Koop
Limited Edition Original Onbag By Ethicals






Zoals je ziet in de link zijn dit dure tassen, diegene waar ik hem van overgenomen heb heeft de tas geruild voor een doek met een waarde van 65 euro. Ik heb hem weer met haar geruild voor een nieuwe zomerjas waar ik 80 euro voor betaald heb.
Ik heb hem zelf niet gebruikt omdat de kleur mij niet staat. Helaas was de rits van het vakje binnenin de tas al stuk, maar er is een nieuwe in te zetten of een knoopje aan te maken.
Ik wil er graag nog 30 euro voor hebben.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100172525
Verkooppraatje voor Twinks: ik heb mijn byethicals tas binnen (die ik laatst poste) en hij is zoooooo vreselijk fijn! O+ dus kopen die handel! :P
pi_100172566
O+
Ik wist helemaal niet dat die ook van ByEthicals was!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100172581
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:49 schreef Morretje het volgende:
O+ Mooi Orea.. Ik ben jaloers..

Ik zei laatst wel dat ik een wompat wil, maar eigenlijk moet ik eerst eens uitvinden wat ik het fijnst vind. De bondolino lijkt te breed te zijn voor ons beiden, Isabel is best tenger en ik ben ook niet breed. Hij zakt me regelmatig van een schouder (ik vind het touwtje en gekruiste banden voorop niet fijn) en ik heb ook het idee dat de pijn die ik in mijn schouder krijgt komt van het te ver naar buiten zitten van de banden zeg maar..
Er is zoveel keus, ik moet eigenlijk proefdragen met verschillende.. O-)
Kom dan langs muppet :P nu nog bondo, manduca, wompat (en straks dan wompat maat groter, maar nog te groot voor je muppet) en meerdere RS en doeken... Proberen maar! :D
pi_100172611
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:13 schreef Twinkly het volgende:
O+
Ik wist helemaal niet dat die ook van ByEthicals was!
Ik zag het toen ik hem binnen had, dat er ook zo'n by ethicals label op zit! Ik vind hem echt hele fijn! O+
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 22:18:21 #67
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100172801
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:33 schreef Orea het volgende:
Pics willen we Aventura :D O+

De bondolino is de fijnste voor de allerkleinste inderdaad :Y
Vind ik niet. De Storchenwiege Carrier kan veel beter op maat ingesteld worden voor de allerkleinsten. Kleiner dan de Bondolino.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 31 juli 2011 @ 22:19:46 #68
100412 mefke79
komt goed!
pi_100172879
Er zijn waarschijnlijk geen goede foto's van, maar ik heb vandaag de ideale oplossing gevonden voor een drukke Burgers Zoo en een vermoeide dreumes: hij heeft de bush en de ocean bekeken vanaf mijn rug in de MT en vond dat meer dan prima. Handig joh, hij kon zelfs in de tunnel waar de vissen overheen zwemmen op zijn gemakje naar boven kijken. Na een half uurtje vond ie het wel weer prima en had ie energie genoeg om weer een stukje te lopen.
En in heel de dierentuin maar 1 ander iemand tegen gekomen met een doek, voor de rest heel veel bb's...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100173015
Wat super Mefke! O+ Het is echt leuk om met kind op je rug overal te kunnen komen in de Bush he!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100173500
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Vind ik niet. De Storchenwiege Carrier kan veel beter op maat ingesteld worden voor de allerkleinsten. Kleiner dan de Bondolino.
Dat kan :D die ken ik weer niet! Draag met zo'n mini zelf het liefst met een doek.. mijn meneer zweert weer bij de bondolino.. blijft zo persoonlijk :)
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 23:51:38 #71
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100177749
Wat mij vooral zo triggerde is het woord allerkleinste. Juist bij die leeftijdsgroep (vanaf dag 1 dus) is precies op maat hebben of af kunnen stellen van een voorgevormde drager absoluut noodzakelijk (ivm de tere fysiek).
Daarom raad ik ook liever een doek aan voor die kleintjes, want die is altijd op maat.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_100185330
De boba is de deur uit..
daar voor terug heb ik de Wompat (moet ik nog bestellen)en de Zara Deli..
en had ik ook al gemeld dat ik Wellen Cassis heb gekocht O-) O-)

Ik ben weer helemaal los met doeken kopen...
Nu zit ik op 21 doeken ofzo :') :') :') :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:13:54 #73
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100185478
Ok, ik denk dat ik eruit ben met wat het probleem met de draagdoek en mijn kleintje is: hij is toch weer te warm :')

Ja, ik heb gewoon een ontzettend warm kindje (heeft ze niet van mij in ieder geval :P), en ik zoek dus een superdunne draagdoek, of een andere oplossing voor heeuule warme baby's :P

Als het nu niet lukt bewaar ik de doeken wel voor eventueel een volgende baby ;)
Maar ik zou het te gek vinden als ik mijn kleintje toch nog kan gaan dragen O+

Iemand een idee? O-)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100185637
De hoppediz pune! O+ Super dun en lekker koel vind ik hem :D
pi_100187960
Pvoesss :D!! Lekker bezig, draag je ook met allemaal?


TTG; Calin Blue is ook erg dun! Of een Amazonas. Er zijn ook een aantal erg dunne Didymossen met linnen... en er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee :P

Nog even wat ge-fine-tuned aan de Wompat, de banen komen er horizontaal op en de armbanden worden ook van de draagstof O+ beetje jammer dat Leia er nog niet in kan straks.. maar dat gebeurd gauw genoeg (als ik zie dat ze in de peuter (toddler) versie ook al aardig goed zit...
pi_100188077
De koe die ik gister stond te aaien vond pfau ook erg lekker :s
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100188126
Dus nu ben je je halve doek kwijt? :')
pi_100188205
Ik heb hetzelfde probleem als Morretje. De schouderband zakt van mijn schouder bij de Bondolino. Tevens zit de drager wel goed in de ene kniehoek maar de andere haalt hij niet.

Doe ik iets ernstigs verkeerd of hebben Puck en ik toch niet helemaal de goede bouw voor de Bondolino?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100188261
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:44 schreef Orea het volgende:
Dus nu ben je je halve doek kwijt? :')
Hij stond er aardig op te kauwen ja.. Kneus :') Ach niet kapot, alleen wat grassig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 augustus 2011 @ 11:56:05 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100188487
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem als Morretje. De schouderband zakt van mijn schouder bij de Bondolino. Tevens zit de drager wel goed in de ene kniehoek maar de andere haalt hij niet.

Doe ik iets ernstigs verkeerd of hebben Puck en ik toch niet helemaal de goede bouw voor de Bondolino?
De banden zijn bij mij ook ietsjes te breed. Heb hele smalle schouders. De baby past er goed in. @Macka, in de begeleidende handleiding staat dat de Bondolino ook voor pasgeborenen geschikt is. Jij denkt/vindt dus dat dit niet zo is? Als ventje erin zit heb ik wel het idee dat hij er stevig inhangt. Hij vindt het ook wel prettig.
pi_100188993
Aventura, ik ken de bondolino niet, maar ik weet dat over de Beco bijvoorbeeld de meningen ook verdeeld zijn over gebruik vanaf dag 1. Ik heb het idee dat uk daar ook prima in hangt, net als in de Bondolino. Macca, ben dus wel benieuwd wat jij er van denkt. Of ben je gewoon van mening dat een doek altijd beter is?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:31:19 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100189694
Over de Bondolino wordt wel gezegd (ik heb even gegoogeld) dat het aan de zijkanten niet goed aansluit. Maar dat is dan meestal zo bij hele kleintjes. Mijn vent weeg denk ik nu inmiddels 9 of 9,5 pond en is best lang. Ik vind hem ook al heel sterk. Het is beslist geen teer popje. Ik vind hem er ook prima in zitten. Het is een Duits merk, misschien is dat het euvel. De ontwerpers (ze staan zelf model voor hun product) zijn zelf vrij lang en zeker niet tenger.
pi_100189735
Een doek vormt veel mooier om een kindje.
Heb je een foto van hoe je de bodnolino draagt DML

Ja ik gebruik alle doeken wel Orea..
Zo neem ik naar de dierentuin altijd de Gecko's mee
Als ik weet dat ik op een lastige plek moet knopen de Nautilus
Als het warm is kies ik de Hoppediz pune of de Wellen Cassis.
Ga ik alleen dragen met een rucksack dan kies ik de CGW
Draag ik BWCC dan kies ik de Black pfau
Moet ik de doek achter laten dan kies ik de Dresden sommer.
Kans op vieze doek is weer de sommer.
Gaat V op de fiets in het zitje zal ik de maat 2 meenemen voor heupdragen
Voelt V zich niet zo lekker dan gaat hij in Tussahzeide Nino want heel zacht.

Zo kies ik echt een doek bij wat ik doe.
En anders bij wat ik aan heb. :D
pi_100190881
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:43 schreef Ticootje het volgende:
De koe die ik gister stond te aaien vond pfau ook erg lekker :s
_O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:16:18 #85
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100198958
Inmdddels mijn Zara tri blue maatje 5 i binnen. Stuk dunner en zachter dan mijn girasol in het begin.... Knopen met de FWCC is wat lastiger ermee.... Maar hij is mooooooi
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100205728
Dames misschien een ietwat domme vraag maar ben een complete draag noob.

Ik wil graag een draagdoek cadeau geven.Nu wil ik het liefste een doek die zowel de papa als mama kan gebruiken. Alleen zijn deze doeken veelal donker gekleurd, grijs of zwart.

Hebben jullie ervaring met het gebruik van deze doeken in de zomer? ZIjn donkere doeken voor het kindje wel prettig bij warmere temperaturen?

Mij lijkt het namelijk zo dat een donkere doek stukken warmer is dan een lichtgekleurde. Hetzelfde als voor ons geldt met donkere/lichte kleding.
pi_100206136
Aan welke doeken zat je te denken.
Want een rekbare is sowieso echt heel warm in de zomer
(al zijn er wel met bamboo op de markt )

Verder hangt er van het merk ook al heel erg af hoe warm ze zullen zijn..
pi_100207467
In eerste instantie aan een rekbare van ByKay, de Hoppediz Kapstadt of Hoppediz Costa Rica.

Na aanleiding van jou opmerking valt de eerste dan sowieso af.
pi_100209619
Je hebt van hoppediz de das leichte doeken.. dun maar heel fijn.
Maar de gewone hopps zijn ook super..
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:56:20 #90
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100210384
Ik vind de Zara die ik nu heb, ook te doen met warm weer. Mijn Girasol is veel dikker.

Een calin blue is ook een wat dunnere doek.

Je kunt geloof ik bij sommige webshops ook cadeaubonnen geven. Ik weet niet wanneer diegene die het cadeau krijgt is uitgerekend? Is het dan nog wel zomerweer?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100210600
Misschien is een cadeaubon wel het slimste als ik dit zo lees. Teveel keuzes :)
Kunnen ze ook zelf de kleur enzo bepalen.
En een creabea verpakking voor de cadeaubon gaat me nog wel lukken.

Thanks meiden
pi_100211033


Tijd voor de avondwandeling. En aangezien meneer alle kanten op wilde, behalve de kant die ik graag op ging, had ik de MT meegenomen.

[ Bericht 38% gewijzigd door mefke79 op 03-08-2011 18:53:34 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:08:41 #93
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100233642
Heeft iemand hier trouwens enig idee hoe ik zou kunnen dubbeldragen met espen op de buik (fwcc) en jorja op de rug in de Boba? Beginnen met de doek klaar te maken, jorja in Boba op de rug vastzetten en dan espen in de doek?
Maar ik zit dan een beetje met de gesp die over de borst loopt, heeft espen daar last van? Iemand tips?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100245059
Ik gebruikte in die combi vaak de mei tai ipv een ssc. En anders ipv een fwcc een kangaru knopen denk ik
pi_100246459
ik gebruik 2 mei tais, selene achterop dan omdat die het zwaarst is. eerst ravi voorop, dan selene achterop knopen. ik kan het dus niet zonder hulp. als ik andersom probeer kom ik in de knoei met banden die naar over elkaar heen gaan.

het staat nog steeds in de planning om ravi achterop in een mei tai en selene eventueel (in-en-uit) een onder de mei tai geknoopte ringsling op de heup.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:09:22 #96
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100280016
Kangaru op de buik? Nooit gedaan eigenlijk
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:47:43 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:19:32 #98
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100315298
ff nog mijn neie zara tonen <3
fijne doek, vind hem al heel snel veel zachter dan mijn Girasolletje (die inmiddels ook zacht is)

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100315488
Welke Zara is dat, Takkembah?

Mefke, dat ziet er handig en comfortabel uit! Is het niet zwaar voor je?

Orea, ik vind je tweede Wompat geweldig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:43:29 #100
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_100349745
Gister naar het Dolfinarium geweest. Ik kan zelf ff niet dragen door operatie vorige week maar daardoor nu wel een coole draagpapa foto :)

Wel een beetje ver weg...
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:47:50 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100349888
Is er iemand die een maat 2 en/of 3 doek en hem even aan mij zou willen uitlenen om te 'passen'?
pi_100350398
Hoe lang kan je wachten? Heb er nog eentje te koop staan van 3m17, kan 'm meenemen naar de WBW voor je. Als hij niet is verkocht natuurlijk.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:04:22 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100350441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:03 schreef WupWup het volgende:
Hoe lang kan je wachten? Heb er nog eentje te koop staan van 3m17, kan 'm meenemen naar de WBW voor je. Als hij niet is verkocht natuurlijk.
Welke heb je ook alweer te koop?
Ik weet nog niet zeker of ik naar WBW kom
pi_100350743


El zuruz met franjes (tussen Afrikaanse shortie en Fische Hörnum). Perfect voor een ruck in de zomer. ¤20,- Waarschijnlijk brievenbuspost. ong 3m17 lang
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:16:23 #105
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100350785
Takkembah, mooie doek!

Pffff... Ik word echt helemaal tureluurs van alle mogelijkheden van een draagdoek. Waar moet je toch beginnen als complete nitwit? Ik lees heel veel verhalen over rekbare doeken, dat het in het begin wel goed is, maar als hij/zij groter is het niet zo fijn meer? Dus ik ben me al aan het /oriënterenvergapen op de geweven doeken...

En dan? De enige 'eisen' die ik heb is dat de doek machine-wasbaar moet zijn, op 'hogere' temperatuur is een pré, maar geen must.
Een kleurtje is leuk, maar ik ben niet zo van de regenboog-doeken.
Oh ja, en manlief is 1,90m, ik ben 1,65m, en het zou wel fijn zijn als we beide kunnen dragen.

Voor een draagconsult zal ik naar Den Bosch moeten, maar heeft zo'n consult zoveel meerwaarde? Of zijn de knooptechnieken ook zelf te leren dmv filmpjes of foto's?
Ik wil eigenlijk ook graag vanaf dag 1 gaan proberen te dragen, maar kun je tijdens je zwangerschap wel iets doen met zo'n consult, in de zin dat je buik dan niet in de weg zit?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:56:22 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100352208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:16 schreef NotTheSame het volgende:
Takkembah, mooie doek!

Pffff... Ik word echt helemaal tureluurs van alle mogelijkheden van een draagdoek. Waar moet je toch beginnen als complete nitwit? Ik lees heel veel verhalen over rekbare doeken, dat het in het begin wel goed is, maar als hij/zij groter is het niet zo fijn meer? Dus ik ben me al aan het /oriënterenvergapen op de geweven doeken...

En dan? De enige 'eisen' die ik heb is dat de doek machine-wasbaar moet zijn, op 'hogere' temperatuur is een pré, maar geen must.
Een kleurtje is leuk, maar ik ben niet zo van de regenboog-doeken.
Oh ja, en manlief is 1,90m, ik ben 1,65m, en het zou wel fijn zijn als we beide kunnen dragen.

Voor een draagconsult zal ik naar Den Bosch moeten, maar heeft zo'n consult zoveel meerwaarde? Of zijn de knooptechnieken ook zelf te leren dmv filmpjes of foto's?
Ik wil eigenlijk ook graag vanaf dag 1 gaan proberen te dragen, maar kun je tijdens je zwangerschap wel iets doen met zo'n consult, in de zin dat je buik dan niet in de weg zit?
Waar woon je?
Ik heb ook geen consult gehad toen ik begon hoor. Dat is helemaal aan jezelf. 1000x filmpjes kijken werkt ook wel.
Ik heb alleen consult gedaan toen Harry ongeveer 3-4 maanden was om rugdragen te leren. Maar dat was omdat ik het echt niet aandurfde om zo'n kleintje 'zomaar' mijn rug op te slingeren, zonder enige hulp van een (ervarings)deskundige. Als Harry wat ouder was geweest, had ik het misschien wel gedurfd.
Ik weet niet van welke kleuren je houdt (of wat je wil uitgeven ;) ), maar er hebben genoeg mensen hier wat doeken te koop staan, waaronder ik ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:57:25 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100352245
Wup, die El zuruz lijkt wel erg op de Amazonas Laguna zeg! Ik hou alleen niet zo van franjes. Ze kunnen er zeker niet af ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:08:09 #108
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100352626
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:56 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Waar woon je?
Ik heb ook geen consult gehad toen ik begon hoor. Dat is helemaal aan jezelf. 1000x filmpjes kijken werkt ook wel.
Ik heb alleen consult gedaan toen Harry ongeveer 3-4 maanden was om rugdragen te leren. Maar dat was omdat ik het echt niet aandurfde om zo'n kleintje 'zomaar' mijn rug op te slingeren, zonder enige hulp van een (ervarings)deskundige. Als Harry wat ouder was geweest, had ik het misschien wel gedurfd.
Ik weet niet van welke kleuren je houdt (of wat je wil uitgeven ;) ), maar er hebben genoeg mensen hier wat doeken te koop staan, waaronder ik ;)
Wij wonen in

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, aan de ene kant lijkt het me ook niet heel erg moeilijk, het knopen. Maar goed, je hangt er wel een klein wezentje in dus ik moet wel 100% vertrouwen erin hebben dat ik het goed doe. En ik heb al zo'n ge-wel-dig zelfvertrouwen :') !
Ik denk dat wij voor een donkere doek gaan , zo vind ik bijvoorbeeld de Hoppediz Chicago wel errug mooi. Ik zie manlief namelijk nog niet met een felle kleur lopen, en als het dragen dan straks goed bevalt kan ik natuurlijk alsnog andere kleuren aanschaffen.
De prijs vind ik niet zo mega belangrijk, zolang de prijs-kwaliteitverhouding maar in balans is.
pi_100353217
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 13:57 schreef Asyniur het volgende:
Wup, die El zuruz lijkt wel erg op de Amazonas Laguna zeg! Ik hou alleen niet zo van franjes. Ze kunnen er zeker niet af ;)
Tuulk wel, schaar erin en omzomen. Moet je alleen wel zelf doen dan, ik heb geen naaimachine ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:29:02 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100353416
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:08 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Wij wonen in

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, aan de ene kant lijkt het me ook niet heel erg moeilijk, het knopen. Maar goed, je hangt er wel een klein wezentje in dus ik moet wel 100% vertrouwen erin hebben dat ik het goed doe. En ik heb al zo'n ge-wel-dig zelfvertrouwen :') !
Ik denk dat wij voor een donkere doek gaan , zo vind ik bijvoorbeeld de Hoppediz Chicago wel errug mooi. Ik zie manlief namelijk nog niet met een felle kleur lopen, en als het dragen dan straks goed bevalt kan ik natuurlijk alsnog andere kleuren aanschaffen.
De prijs vind ik niet zo mega belangrijk, zolang de prijs-kwaliteitverhouding maar in balans is.
Als je het niet erg vind om een stukje te rijden (zeg maar Sittard) dan ben je hier van harte welkom om eens wat te proberen en om het eens te zien/voelen hoor!
Harry is een gewillig draagslachtoffer die graag flirt met andere dames dus dat moet best goedkomen ;)

Oeh, Wup, das wel heel verleidelijk nu...
<denkt er nog even over na>
pi_100355717
NTS, Takkembah en ik zitten in de buurt. Takkembah kan knopen, ik niet. Ik heb wel meerdere Mei Tais en een Beco. Enne, ik zie hieronder, ik gooi mijn rekbare doek in de aanbieding.

En in de aanbieding: mijn compleet zwarte rekbare doek van draagdoek.nl. Hij is bij Driekus redelijk wat gebruikt, daarna gewassen en bij Tienus maar 1 keer gebruikt. Ik pak em nooit, dus hij mag weg. Nieuw zijn ze 62 euro zag ik net, voor 25 mag ie weg. Het is de standaardmaat (m) en ik denk dat het proppen wordt om em als brief verstuurd te krijgen. Ophalen mag natuurlijk ook, regio 0492

bij belangstelling graag pm

[ Bericht 4% gewijzigd door mefke79 op 05-08-2011 15:34:02 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:29:37 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100355736
Ow ik had het toch over een 'nieuwe' knoop in het Reisdoeken-topic?

Nou, ik heb het nog eens geprobeerd en dit is het resultaat met een Zara maat 4 (van Jeetjejom). Omdat de staarten zo lang zijn heb ik ze voor de foto even niet weggestopt maar ik denk dat ze makkelijk weggestopt kunnen worden onder het 'lijfje'.



  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:36:28 #113
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100355998
Asy wat zit ie mooi! En wat laat Harry zich toch alles welgevallen! O+

Nts we kunnen ook ergens meeten met Asy als uberdeskundige, mefke als ssc-pro en takkembah en ik als beginnende knoopsters ;)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100356237
Een Brabant meet? Mag ik (privé) aanhaken, voor de gezelligheid, als het uitkomt qua datum/tijd? Mag evt. ook wel hier trouwens.
Hardloper.
IG @webkim
pi_100356417
Brabantmeet lijkt me leuk! Ik wil namelijk heel graag een Boba proberen en Jeetjejom, die heb jij eentje toch? En ik ben ook niet zo bedreven in 'gooien' met ukken. Met dreumes wil dat wel, maar anders...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100356481
Asy, wat ben je creatief! :D

NTS, jammer dat je morgen niet kunt komen, anders had ik je wat van mijn draagspul kunnen laten zien. Wat je in ieder geval kun doen is in deel 93 (en misschien 94) kijken want daar staan samenvattingen in van onze ervaringen met doeken en andere dragers. De mijne staat hier: Draagdoeken #93
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:52:06 #117
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100356594
Wordt het dan een Brabant/limburgmeet? Lijkt me super!!!! De zaterdagen in augustus zijn problematisch maar verder ben ik redelijk flexibel hoor! Roept u maar!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100356740
Ik heb nog effe verlof, dus dat is ook geen probleem. Takkembah heeft volgens mij nog vakantie. En waar spreken we af?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:56:32 #119
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100356799
Een brabant/limburg meet *O*, ik ben ook in sep redelijk flexibel :)

Claudia, mijn zara is een Tri blue

En dit geloof je toch niet:




een fok!king week de reisbeco van wickie gehad (krijsen, krijsen, krijsen) en opeens kroop madame vanochtend op mijn rug ("mama, mama, rug rug")... Ik heb eerst zonder bondo ff met haar rondgelopen, daarna de bondo erbij gepakt. En toen maar een wandeling gemaakt. Ze vond het geweldig <3

NotTheSame, ik heb het knopen zelf gedaan met de filmpjes van Webkim op youtube. En qua doeken, ik heb eerst een rekbare geleend van een vriendin, maar die werd me te zwaar, daarna een doek geleend via een doekentheek en toen gewoon uitgezocht wat ik mooi vond :D (ik kwam er namelijk niet meer uit)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100356960
Ik heb op basis van filmpjes de FWCC gedaan, en 1x een double hammock, maar voor het heuse rugdragen heb ik een consult gedaan.
Toch wel een fijn gevoel om te weten hoe je je kind het handigst op je rug krijgt zonder ongelukken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_100357171
ik heb er nooit moeite mee gehad om met mn kind te smijten O+
:+
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:07:04 #122
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100357222
Oh not the same ik lees net je spijkers, daar woon ik ook !!! Je bent welkom om langs te komen hoor, alhoewel ik het wellicht niet zo goed uitgelegd krijgt als bijv. Webkim. Ik heb een calin bleu die je kunt lenen ook eventueel
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:07:59 #123
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100357262
Spijkers = spoiler ... Autocorrectie is my friend :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100357436
Leuk, brabantmeet! Liever in de buurt van Webkim dan van NTS voor mij, scheelt een half uur ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:13:49 #125
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100357485
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:12 schreef WupWup het volgende:
Leuk, brabantmeet! Liever in de buurt van Webkim dan van NTS voor mij, scheelt een half uur ;)
Zal JJ blij mee zijn :D :P ;)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:03:29 #126
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100359431
Ach, ik was bereid om naar Utrecht te gaan voor een meet, dus kan er ook nog wel bij hoor! Maar niet de 1e week van september hè, want dan ben ik in la France! En dienen alle kindjes mee te komen? Of geen kindjes of alleen de te handelen kindjes?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100359777
ik moet in september al weer werken, helaas.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100362250
Leuk gedaan Asy :D
pi_100369896
Voor een draagmeet ben ik ook wel in! Heb Lente nog nooit op mn rug geknoopt.

Wij gaan 19 aug 2 weken op vakantie wel.

Oh, en wmb het liefst in West Brabant uiteraard. :+
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:30:50 #130
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100370397
Bedankt voor de tips iedereen wat betreft een dunne draagdoek! Het is een amazonas Natura geworden. Vanmiddag binnengekomen, ben benieuwd ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100374927
Doordeweekse dag of weekend? Woensdagen zijn voor mij heul handig. :)
Bijv. 10, 17 of 24 aug.
Maar aan een weekenddag valt ook wel een mouw te passen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_100375199
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:30 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bedankt voor de tips iedereen wat betreft een dunne draagdoek! Het is een amazonas Natura geworden. Vanmiddag binnengekomen, ben benieuwd ;)
Super!! Ik vond hem toen ik hem bestelde saai, maar toen ie binnenkwam eigenlijk best mooi zo.. in die neutrale kleur.. Knoopt erg fijn ook, wat vind jij ervan?
pi_100375285
En een meet!! *O* als ik kan wil ik misschien ook wel komen :P dan pleur ik mijn kofferbak gewoon vol met mijn stash (vrees dat dat ook een kofferbak vol is, zoveel :@ :'))

Op maandagen of donderdagen kan ik sowieso, en in het weekend :)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:39:56 #134
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100376281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:16 schreef Orea het volgende:

[..]

Super!! Ik vond hem toen ik hem bestelde saai, maar toen ie binnenkwam eigenlijk best mooi zo.. in die neutrale kleur.. Knoopt erg fijn ook, wat vind jij ervan?
Het leek mij ook al een mooie kleur toen ik hem online zag, qua knopen weet ik het nog niet. Ik heb nog niet veel vergelijkingsmateriaal namelijk ;) Maar ik heb goede hoop. Misschien dat ik morgen een poging waag :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 07:55:34 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100383767
Een meet, da's wel leuk. Maar jeutje in Den Bosch...
Doordeweeks kan ik alleen op donderdag en vrijdag.
Jeetjejom, ga jij dan met allebei de kinders?

Vandaag gaan we een stuk om de Rursee wandelen. Ik neem de Zara mee en doe eens een duurtest met de 'nieuwe' knoop.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:16:42 #136
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100385034
Doordeweeks kan ik eigenlijk alleen dinsdag- en donderdagmiddag en vrijdag de hele dag, maar dan moet ik oppas regelen voor jorja omdat die naar de psz gaat 's morgens. En als het in een weekend is probeer ik (8> mee te slepen, als jullie dat nu ook doen onder het mom van dab kunnen ze ook ssc's testen!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100395783
Ik zit zo eens te tellen en te doen.. en ik zou zo ontzettend destashen....


Fail :')

Ik zit gewoon weer op 12 doeken, 4 ssc's en 2 ringslings.... Dubbel Fail... Raak ik ooit genezen??
pi_100396286
nee Oreo

al gezien dat Ellevill wee een nieuwe lading uit gaat brengen aankomende week>?

zara sandstorm staat al op de FP als teaser
pi_100397550
Nee! En dat wil ik ook niet :P (er zijn maar 2 zara's die ik zou willen, de Tri-GReen en de Tri-Brown, de rest mogen ze houden :P)

Girasols echter... :9
pi_100397812
ik heb maar 2 girasols op mijn lijstje :+

zara's daarentegen O+
pi_100398470
:D leuk he, hoe ieders voorkeur anders is! Ik ben ineens helemaal fan van Indio's.. En ik wil nog een Symphuo en een Amitola Azarfan maat 6 (heb al een maat 4)...

Maar ik moet gewoon niks willen, koop er steeds weer bij en dan draag ik maar met 1 of 2.. die worden een beetje zacht en de rest ligt hier maar mooi te wezen... :') niet normaal.. -O- en dan toch gewoon doorspeuren naar nog meer doeken!
pi_100400031
Maar toch zou ik smaragd wel doen hoor ;)

Ik ben alleen vergeten Jelle in de wompat te proberen Orea. Volgens mij zou hij daar ook al prima in zitten :)
Je amitola vond ik echt erg mooi!!!!
pi_100400489
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:23 schreef Orea het volgende:
:D leuk he, hoe ieders voorkeur anders is! Ik ben ineens helemaal fan van Indio's.. En ik wil nog een Symphuo en een Amitola Azarfan maat 6 (heb al een maat 4)...

Maar ik moet gewoon niks willen, koop er steeds weer bij en dan draag ik maar met 1 of 2.. die worden een beetje zacht en de rest ligt hier maar mooi te wezen... :') niet normaal.. -O- en dan toch gewoon doorspeuren naar nog meer doeken!
ik ben ook een indiofan, mijn stashes bestaan altijd uit indio's zara's en girasols :) (en nu een paisley erbij)

en idd, ik wil de azarfan ook, symphuo en ER heb ik al gehad
pi_100401033
Er staat een smaragd 6 te koop bij de buren.
pi_100401426
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:14 schreef mrien het volgende:
Maar toch zou ik smaragd wel doen hoor ;)

Ik ben alleen vergeten Jelle in de wompat te proberen Orea. Volgens mij zou hij daar ook al prima in zitten :)
Je amitola vond ik echt erg mooi!!!!
Ik heb net Zeder gekocht :P :') maar ik blijf inderdaad twijfelen over ook Smaragd...

Heb nu Viola, Wol natuur en Zwart/Wit en Zeder dan :P
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:16:46 #146
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100402163
Mijn verlanglijstje hier is ook eindeloos......

Maar mezelf beloof dat ik eerst de MT, RS en ws de calin bleu ga verkopen, voordat ik een nieuw Girasolletje Excl. of Zara mag

Ik kom nog ff mijn vakantiepics showen O+

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100402329
O+
pi_100402599
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:56 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik heb net Zeder gekocht :P :') maar ik blijf inderdaad twijfelen over ook Smaragd...

Heb nu Viola, Wol natuur en Zwart/Wit en Zeder dan :P
ik zag die zeder staan, koopje!
anthrazit is ook O+

Smaragd was mijn eerste doek O+
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:33:44 #149
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100402837
Takkembah: *; O+ :9~ Is dat de cb btw?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:35:39 #150
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100402896
Yeps! Ik vind hem super fijn dragen, maar gaat ws toch de verkoop in ivm mijn verlanglijstje...

KD bedankt voor de tip van Ellevill site
* Takkembah schrijft ws binnenkort weer 5 doeken op verlanglijstje
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100404438
Wat een mooie foto's Takkembah! Ziet eruit als een heerlijke vakantie ook. ;D
En je teen, wat steekt hij lief omhoog. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_100405869
Ik heb net de zara Deli binnen <3 En ik ben verliefd..
En de Wellen cassis is ook super die heb ik ook net binnen



Hij heeft me eigenlijk altijd zo vast.. en blijft net zo lang wurmen in de doek tot die zo zit

Leuke foto's takkem! ^O^
pi_100406339
Ik doe altijd haar handen hoog omdat het me anders rot lijkt zitten, maar dat is zo te zien niet per definitie zo.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_100406479
Hij vind dit het lekkerste en X had haar armen liever uit de doek.
Eigenlijk is het maar net wat ze zelf fijn vinden
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:37:19 #155
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100407180
Oh Pvoess die Wellen Cassis :9~
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100417554
Leuk Pvoess, het zijn mijn kleuren niet, maar ze staan jullie goed! :Y

Ik heb zojuist eindelijk mijn nieuwe Amazonas even geknoopt! Zit heerlijk! Voor een DH vind ik een dunne doek toch wel het fijnst (het knoopt veel makkelijker :))



Ik wilde hem gaan verven maar ik vind het neutrale kleurtje eigenlijk wel fijn!
pi_100417644
ik vind de wellenserie niet mooi, niet de kleuren maar de weving.. veel te ruw..

je deli vind ik O+
pi_100418312
Orea, ze veranderd enorm in haar gezichtje!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100418691
Het baby achtige begint er af te raken! :o we hebben het idee dat ze de lengte inschiet maar in gewicht blijft het ongeveer gelijk, dus het baby vet verdwijnt.. (wordt nog wat als ze wat actiever gaat bewegen :D! Dan krijg ik zo'n mega slanke den!)
pi_100455936


O+





OO+O+
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:40:28 #161
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100455967
OOOOH O+ O+ O+ O+ O+ O+ Maar nee, ik mag niet meer kopen voorlopig!

(Alhoewel ik echt nog wel eens zo'n 2nd quality Ellevil ga scoren)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100455981

pi_100456224
Het is dat ik al een zara heb :o en er weinig mee doe ook :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:50:29 #164
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100456263
Is er eigenlijk iemand die me het verschil tussen een Zara en een Jade kan uitleggen?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100458182
Een Zara is met groter patroon en Jade met kleiner
en de 1 is in de breedte en de ander in de lengte.
En de zara heeft minder bounce dan de jade( en de jade voelt iets minder lekker vind ik.)
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:53:11 #166
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100458220
Oké Thanx Pvoesss! (Jij bent toch wel een beetje de expert hier volgens mij he!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:02:16 #167
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100458507
Ik vind eigenlijk alleen de Paisley Ink heuuuul interessant....

O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100458744
Ik krijg er gelukkig geen klikdrang van maar heb dan ook een zara black onderweg O-)
pi_100458837
quote:
Voor die bovenste doek zou ik bijna met een doek gaan dragen. Die is mooi!!
*poef* nu is het weg
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:20:54 #170
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100459132
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:09 schreef WupWup het volgende:
Ik krijg er gelukkig geen klikdrang van maar heb dan ook een zara black onderweg O-)
Oeeeeh die staat nog op mijn verlanggggg O+

Ga eerst draagconsulent inschakelen voor het rugdragen,daarna mag ik weer....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:45:56 #171
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100460049
Takkem, ga je een consult doen? Waar, wanneer bij wie? Nieuwsgierig ben ik niet hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100460140
Zo vanaf #93 alles doorgelezen :)
Ik heb al een aantal mooie draagdoeken gezien!
De zara en indio.
Voor een meisje de didymos eva, pune pink en indio Viola.
Verder nog de indio smaragd en hoppediz timbuktu.

De zara Deli van hierboven is ook erg mooi!!
Misschien maar eerst wachten tot onze derde is geboren voor ik eentje kies. Of eerst eentje met een neutrale kleur.

De Zara is een goede beginnersdoek toch?
Ik heb er nu eentje van bykay maar ik vond mijn zoontje al snel zwaar en naar beneden zakken.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:56:53 #173
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100460499
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:45 schreef Jeetjejom het volgende:
Takkem, ga je een consult doen? Waar, wanneer bij wie? Nieuwsgierig ben ik niet hoor!
Ik heb nog geeeeeen flauw idee, maar een consult voor het rugdragen gaat sowieso komen! Wellicht tegen die tijd bij jou :D ;)....

Op dit moment gaat het eigenlijk nog heerlijk met de FWCC, en soms knoop ik een heupknoopje.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:05:14 #174
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100460795
stiekem vind ik zo'n Zara met 3 kleuren ook echt zoooooo mooi!!
probeer me al een paar weken in te houden...
(maar dat wordt steeds moeilijker...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100461724
Ik heb ook geen klikdrang maar heb dan ook net een Paisley gekocht.

Maar BJ, hup, kopen!! Verwen jezelf en de buikbaby!! Ellevill doeken zijn zo ontzettend fijn :Y
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:32:44 #176
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100461833
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:30 schreef wickie het volgende:
Ik heb ook geen klikdrang maar heb dan ook net een Paisley gekocht.

Maar BJ, hup, kopen!! Verwen jezelf en de buikbaby!! Ellevill doeken zijn zo ontzettend fijn :Y
ja ga ik ook nog wel doen hoor :)

ik twijfel alleen nog; wil de Zara tri Sugar, of de tri Koral... beide heulllllll mooi :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:34:53 #177
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100461921
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:56 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Ik heb nog geeeeeen flauw idee, maar een consult voor het rugdragen gaat sowieso komen! Wellicht tegen die tijd bij jou :D ;)....

Op dit moment gaat het eigenlijk nog heerlijk met de FWCC, en soms knoop ik een heupknoopje.
Kom je helemaal naar hier dan? Gezellig!!! Maar ik vind de FWCC ook nog altijd heel fijn hoor! Lekker knus en kan ik zo makkelijk kusjes geven O+ (lijkt me op de rug iets moeilijker :D)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100462372
Als je kind je op rug zit, kun je kusjes ontvangen :Y :D
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:47:08 #179
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100462412
Espen is daar te ruig voor, die doet niet aan kusjes geven.
Hij is een receiver!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:47:14 #180
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100462417
Volgens mij doe ik de FWCC gewoon verkeerd ofzo, Larissa raakt bij het laatste gedeelte (het op de rug knopen van de doek) helemaal overstuur.
Dan trapt ze nog voor dat ik de knoop heb gemaakt het kontgedeelte van de buidel onder haar vandaan (moeilijk uit te leggen). En dan heb ik de buidel nog tot haar navel opgetrokken.

Ik heb deze gevolgd, misschien begrijpen jullie dan wat ik bedoel?

Is het bij jullie in 1x gelukt om de FWCC te doen?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:54:26 #181
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100462669
TT, mij lukte het ook niet in 1x. Heb je geen foto's van hoe het zit als ze tegenstribbelt?

Een tip die ik kreeg van de consulente, verdeel de breedte van de doek in 3en. het bovenste derde deel trek je over haar hoofdje (of ik draai daar een spuugdoekje in voor de stevigheid), het 2e 1/3 deel is in gebruik voor haar rug en kont zeg maar en het onderste deel is het deel waar ze in hangt. Dit kan dus van haar knietjes weer omhoog naar haar navel gaan (snap je wat ik bedoel?, gewoon haar in de buidel laten zakken en dan onderlangs de stof voor haar weer omhoog duwen tot de navelhoogte)

Maar ik spreid de doeken eigenlijk niet over Espen uit, ik trek ze strak langs zijn zij en maak onder zijn kont de 'knoop'
Zo ongeveer, maar deze is wel heeeeel slecht geknoopt hoor!:
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100462873
Moeilijk te zeggen, ik denk dat je idd iets niet goed doet
Maar een foto is wel heel handig.

Ik knoop wel weer met de banden over het lijfje.
Dat vind ik zelf makkelijker om heel netjes te doen :D
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:01:53 #183
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100462929
Denk dat het komt omdat toen Espen geboren was het ontzettend warm was en hij al een kacheltje van zich zelf was. Ik vond die 2 lagen minder wel prima! (maar ik kan netter knopen dan dit hoor!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100463120
Ja dat bedoelde ik ook niet.
Ik ben met een FWCC met gespreide banden gewoon netter.
Voelt beter op de schouders en ik vind het fijner.
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:20:19 #185
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100468437
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:00 schreef Pvoesss het volgende:
Moeilijk te zeggen, ik denk dat je idd iets niet goed doet
Maar een foto is wel heel handig.

Ik knoop wel weer met de banden over het lijfje.
Dat vind ik zelf makkelijker om heel netjes te doen :D
Herkenbaar!


Hey, en check dit, mijn dametje is om (enorm verrotte knoop, want ik wist nog helemaal niet goed hoe zo'n rucksack nou moest en was bang dat het moment voorbij zou zijn):



En mevrouw heeft ook al een voorkeur voor deze doek:


ik hoor de Wompats al roepen Taaaaakkkiiieeee kom ons maar koooooooooooopen :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100473966
Die 2e keer is al een stuk netter :D
Alleen nog de knietjes hoger dan de billen en klaar ^O^ ^O^
pi_100475041
Als je de doek goed van knieholte tot knieholte spreidt en zorgt dat er een stuk doek tussen kind en jouw rug in zit, komen die knieën normaal gesproken vanzelf hoger dan de kont en blijft het ook goed zitten. Want je zet het zitje dan vast met de verticale doekbanen.

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 08-08-2011 20:35:08 ]
pi_100476505
Ik heb vandaag ook een rucksack geprobeerd en het is me niet meegevallen! Ik ga het filmpje van Webkim op aanraden van wickie nog maar eens goed bestuderen en het woensdag nog eens proberen. Ik vond het vooral bij m'n schouders niet lekker zitten.

Wat voor maat doek gebruiken jullie eigenlijk voor de rucksack?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100476644
Voor maat Emma heb ik tegenwoordig een 4 nodig.
pi_100476873
Wupwup, wat vindt jij de fijnste rugknoop? Je bent voor mij toch een beetje rugdraag goeroe :@
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100477282
Ikke? :o Dank je :@
Ben zelf fan van double hammock voor langere stukken. Voor de korte stukje een rucksack.
pi_100477352
Ik gebruik een 4 voor de rucksack normaal afgeknoopt
Een 5 voor de tibetaanse ruck of als ik FWCC ben weggegaan soms ook een 6.
een 6 voor de BWCC en Double Hammock
pi_100477447
En Pvoess wat is jouw lievelingsrugknoop?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100477597
De tibetaanse ruck :Y en anders de DH
pi_100477689
Ah, ik heb een maat 4 te leen van wickie en ik had het gevoel dat ik nog steeds met een vrij lange doek zat te klooien en dat een maatje kleiner misschien ook zou voldoen (Tibetaans afgeknoopt). Maar zo te horen is een maat 4 dus prima, zeker voor de lange termijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100477696
Oh en de DRS2S is ook errug fijn!
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:58:21 #197
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100477893
Thanks for the tip!!!

De FWCC heb ik iig met Webkims filmpje gedaan, en dat ging meteen prima. De rugknopen heb ik deze week een paar keer snel bekeken, van diverse filmpjes, maar inmiddels ook weer Webkim aan het bekijken. Ik vind dat zij het rustig en systematisch uitlegt, meteen met tips erbij.

Woensdagmiddag gaan we weer rucksacken!!! Ik vind het vooral ook leuk dat Alexa nu graag wil (zeker na een week die leenbeco te hebben gehadm tevergeefs :'), of eigenlijk niet dus......

Ik ga ook eens op zoek naar een 4-doekje :D... of Wompat... of beiden....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100477978
Dat wilde ik net typen wup :D
pi_100482960
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:55 schreef WupWup het volgende:
Oh en de DRS2S is ook errug fijn!
Heel fijn! :Y
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:40:14 #200
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100484214
Ik hou er juist helemaal niet van om iets over mijn schouders te hebben. Het gaat altijd trekken.
Ik O+ torsodragen
pi_100484417
Oh, al die draagkindjes, wat lief! O+

Die Zara's vind ik niet zo heel mooi. Maar dat geeft niet, want dan kom ik ook niet in de verleiding! :P

Vanavond een nieuwe functie uitgeprobeerd. Die viel heel erg in de smaak!


Oja, zijn trui is nat, omdat hij net geholpen had met afwassen. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:31:20 #202
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100508477
Hehehe Ko O+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:39:19 #203
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100508840
En SHBC vind ik een fijne rugknoop, maar wel even wennen met knopen als de dochter haar armen er perse uit wil. (Wel S maar niet zo H, ik zou zo met 'r kunnen gaan torsodragen :D )


foto gemaakt door Lucie!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:35:20 #204
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_100519174
Net een ieniemini stukje buiten gelopen met kleine vent in fwcc maar helaas hij drukt nog te veel op de operatieplekjes...
:( nog ff niet dragen voor mij en ik wil zo graag weer. Stom maar ik mis het echt nu het niet mag/gaat/kan.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:53:10 #205
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100519764
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:35 schreef mariyette het volgende:
Net een ieniemini stukje buiten gelopen met kleine vent in fwcc maar helaas hij drukt nog te veel op de operatieplekjes...
:( nog ff niet dragen voor mij en ik wil zo graag weer. Stom maar ik mis het echt nu het niet mag/gaat/kan.
En op je rug?
(weet niet hoe oud je mini is en of ja dat durft?)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:10:44 #206
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_100520471
Op mijn rug was ik voor de operatie aan t oefenen maar dat heb ik nu nog niet geprobeerd, veel naar achter reiken om kleine vent vast te houden tijdens het knopen. Ik weet niet of dat nu al gaat lukken.
Kleine vent is een half jaar dus het moet makkelijk kunnen.Ik deed m dan op de rug met supermantoss maar dat lijkt me met de staat van mijn buikspieren momenteel ook niet echt wenselijk... Gewoon voorzichtig af en toe proberen en kijken of t al weer gaat...
pi_100521109
Even een vraagje. Ik heb vandaag een doek van Vanyel binnen gekregen. Nu zou ik morgen bij Pvoesss langsgaan voor een instructie rugdragen (heb minimale "ervaring" met een rekbare doek), maar nu heb ik een pokke kind en kan dat niet doorgaan.
Nu wil ik morgen dan maar zelf gaan vogelen (of er moet iemand in de buurt zijn die een pokke kind aandurft en mij het e.e.a. wil leren).
Echter wat is een makkelijke knoop voor rugdragen, zodat ik even wat filmpjes kan gaan bekijken.
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:07:48 #208
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100522715
As181, bekijk iig dit filmpje over de BWCC even: http://www.amazonas-onlin(...)ckCrossCarry_GB.html
Het is enorm duidelijk!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_100523106
Macka, inderdaad een heel duidelijk filmpje maar Yaro wordt over een week 1. En die gaat echt niet meer stilliggen. Is er ook zo iets voor een bijna dreumes?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:46:25 #210
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100524291
As1981 heb je de filmpjes van webkim op YouTube al bekeken? Ik vind ze zelf heel fijn!

Ik heb vanmiddag ook weer geoefend, met rondrennende peuter en zonder spiegel. Dus ook crappy-foto's en ik heb dus geen enkel totaal-shot maar ik vind het echt nog niet heel slecht!



Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100524400
Zag er wel wat voorbij komen, dus die ga ik zeker bekijken. Maar is er dan nog een knoop die makkelijker is voor beginners, of is het gewoon een kwestie van proberen?
pi_100525248
Spot ik daar een butt pop JJ? ;)

Ko, wat hang je daar heerlijk! Hoe had je de doek opgehangen Oeke?

En Macka, wat kan je oudste al mooie foto's maken!

[ Bericht 35% gewijzigd door WupWup op 09-08-2011 21:18:09 ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:17:10 #213
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100525785
Wat is een butt pop? :@
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100526021
Een doek die onder de kont vandaan is geschoten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:29:39 #215
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100526381
Hahahahahah LOL :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:53:52 #216
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100527504
Yep, maar maar een heel kleintje :@

Maar mijn excuus blijft dat ik het zonder spiegel heb gedaan!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100530669
Wat tof JJ, het gaat je lukken, ik vind het er al super uitzien! *O*

Die foto, Wup, ik verschoot! :o
We hadden nog een hangmathaak in de bak zitten daar heb ik hem aan vastgeknoopt. Toen heb ik het einde omhoog genomen (het is een 7) en met een, ik denk, schuifknoop vastgezet. Althans, hij zet zich goed vast, maar ik kan hem nog schuiven. :?
Ik weet niet of dit nou de handigste methode is, maar Ko wil de laatste dagen steeds aan mijn handen hangen en ik trek dat niet zo goed. Zo kan hij zijn portie daghangen opdoen zonder mijn armen uit te rekken. :P
Hij vind het in elk geval heerlijk! O+

Macka, wat een lieve foto! En een mooie doek, staat jullie goed zeg. Die twee rosse hoofden bij elkaar. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:40:14 #218
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100543077
Het is gelukt vanmorgen heb ik Larissa voor het eerst in de FWCC kunnen dragen O+
De oplossing was niet stilstaan :') Ik had het kunnen weten :P

Hoe strak trekken jullie het gedeelte bij het nekje/hoofdje aan? Mag de kleine kunnen rondkijken of moet ze strak tegen mij aan?

Zal de volgende keer een foto maken O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100544598
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:40 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hoe strak trekken jullie het gedeelte bij het nekje/hoofdje aan? Mag de kleine kunnen rondkijken of moet ze strak tegen mij aan?
Allebei. Strak tegen me aan geeft meestal genoeg ruimte voor rondkijken. Te los wordt snel een wiebelhoofd bij het lopen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_100564032
Kootje, wat een heerlijke schommel/hang-ding heb je daar O+

En JJ :D het begin is goed in elk geval! :Y gaat steeds beter!!

Ik heb een maatje 7 Girasol gedeeld met iemand, en dan hou je een super handig 2-tje over: de handtas-doek :D even een snelle Rub of een schuifknoop, altijd bij de hand.. En vind de kleuren ons wel goed passen eigenlijk!!

Even een snelle Rub, ze had nog wel wat dieper kunnen zitten zeg maar :P (Bij de rub knoop je direct onder de billen af, en dat trekt wat lastig aan!)

pi_100564132
Zelfs dr kleren matchen :D
Mooie kleur die doek!
pi_100564264
Dat was puur toeval :P maar het effect is leuk!
pi_100564658
Staat jullie super! Vind het een erg mooie doek! Mja..Girasol en ik waren niet echt vriendjes met rugdragen..misschien nu wel weer ;) Maar goed..eerst Azur verkopen
pi_100565037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:05 schreef Orea het volgende:
Dat was puur toeval :P maar het effect is leuk!
Oog voor detail moet je dan zeggen ;)
Maar t past mooi!
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:20:44 #225
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100752429
En even een crosspost:
Mijn hoppediz das Leichte mag weg:

KLIK HIER
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:07:38 #227
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100863689
Vraagje, ik heb de Bondolino gekocht. Nu een paar keer gebruikt en eigenlijk met steeds minder plezier. Viel ventje de eerste keer nog lekker in slaap, nu doet hij dat niet meer. Hij vlijt zich niet lekker tegen mijn borst aan, maar beweegt zijn hoofde steeds wild naar achter en boinkt dan met zijn gezichtje tegen mijn borst aan. Na een tijdje begint hij dan te huilen en wil hij losgemaakt worden. Ik doe hem er altijd in na het voeden (niet heel vlak erna, maar bijvoorbeeld als ik hem heb weggelegd en hij dan niet wil slapen). Iemand enig idee waarom hij zo reageert? Ik lees niet anders of dragen is het wondertroostmiddel, maar hier is het worstelen.
pi_100865006
Hier doet die dat ook.. Vooral als die al overprikkelt is.
Dan doe ik het slaapkapje erover en geef ik mijn vinger/speen.
Of misschien zit het niet helemaal lekker dan wil dat hier ook wel gebeuren.
Heb je een foto? Misschien toch de houding?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:44:20 #229
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100907878
Inmiddels alweer veel gelezen, en ik ben er wel uit, er MOET en ZAL een draagdoek komen ;) !
Nu is mijn oog gevallen op deze: Girasol #35
Wasbaar tot 60 graden, 4,60 zou in theorie lang genoeg zijn voor mij (maat 34/36).

Zou dit een goede beginnersdoek zijn?
Zo nee, wat zouden jullie dan aanraden?
pi_100908210
Girasols zijn heel fijn!! En om te beginnen is een maat 6 prima :Y mocht je op termijn wat meer ervaren zijn kun je altijd nog voor een kortere maat kijken... (pas op voor de verslaving ;) )
pi_100908528
ik heb zelf helemaal niets met girasols ik vind het geen fijne doeken :D
en dat is met meerdere merken zo de 1 is er weg van de ander niet.

Maar ik denk wel dat het een doek is waarvan je verliefd kan worden op dragen.

Bij een rekbare klagen mensen vaak dat het dragen niets voor ze is door de rek.
Bij een Ellaroo klagen ze dat het veel te dun is en pijn doet.

En een girasol zal wat dat betreft denk ik niet echt ''problemen'' opleveren.
Dus ik vind het wel een goede doek om mee te starten :D
pi_100908547
ligt eraan wat je formaat is, als ik normale vorm ben, dan is 6 echt idioot lang voor me.
dus bij een maat <36 zou ik sowieso voor een 5 gaan, later kan je dan alles wel knopen met een 4.
maat 6 zou ik doen vanaf mt 38
pi_100908707
Ik heb (na advies van KD O+ ) ook een maat 5 gekocht, een didymos indio, en die past best! Ik heb ook maat 34-36, en van boven al helemaal xs.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:09:41 #234
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100908951
Thanx voor de snelle reacties!
Kleurdoos, ik ben 1,67m en bovenmaat is vaker 36 dan 34. Maar aan 38 kom ik nooit. Dus een 5 zou volstaan volgens jou?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100909012
ik ben bijna 1.80 en ik heb normaal ook 34 of 36, dus 5 moet jou zeker passen
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:18:21 #236
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100909349
Ik heb 38/40 en mijn Girasolletje maatje 6 is veuls te lang.

En ik heb een Zara maat 5 die qua lengte prima knoopt, maar ik vind Zara's dus weer niet fijn knopen (of... nog niet)...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:21:31 #237
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100909476
Woow KD, dat had ik niet verwacht dat jij zo lang was :@ !
Maar dan ga ik eens informeren of 'mijn' Girasolletje ook in maatje 5 te krijgen is, want die kan ik eigenlijk nergens vinden :') .
Heel erg bedankt voor jullie adviezen!
pi_100910426
Ach, ik ben begonnen met een Girasol maat 7 terwijl ik maat 36 had. En dat ging prima. Ik sloeg 'm gewoon nog een keer (of 2) rond m'n middel. En ja, ik had best afgekund met een 5, maar om het daar nou om te laten lijkt me niet nodig.
pi_100910628
oke maar handiger is een 5, dus als ze die vind dan kan ze daar beter voor gaan :')
ik pas ook wel in een broek maat 42, flinke riem eromheen :P
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:53:23 #240
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100910909
Ik had na een paar keer knopen echt al genoeg van mijn 6. Tis dat ik gek ben op die doek, anders had hij al te koop gestaan. Maar dat is maar net ook wat NTS wil.... ikzelf vind veel doek over niet relaaaaxed.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100910968
ik ook niet, is toch ook onzin al die extra centimeters stof om je lijf :)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:58:01 #242
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100911120
Ja dat maakt mij dik he :{w
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100911140
Daarom zeg ik ook, om het te láten lijkt me niet nodig. Desnoods kort ze hem in.
Takkem, wacht maar tot je gaat rugknopen O+
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:59:50 #244
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100911218
Mijn Girasolletje blijft voorlopig ook nog bij mij :Y

Maar ik wil ook een Wompatje eigenlijk.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100912573
Tja veel slanke dames kunnen inderdaad met een 5 af.. en toch vinden veel een maatje 6 fijner om mee te beginnen (verkoopt ook makkelijker vaak!) en zo niet kort je hem in en maak je van het overschot een onbag. Simple as that..

Blijft persoonlijk.
pi_100912932
waar baseer je dat op Orea? ik weet niet beter dan dat op D&V en hier de dames met een mt 36 ook liever beginnen met een 5, als de juiste maat maar aan word geraden. anders hebben ze de doek een maand en verkopen ze hem weer omdat de doek veel te groot is.

overal staat dat je met een 6 alles kan knopen, maar ze zeggen er niet bij dat als je een maatje minder hebt, je makkelijk alles met een 5 knoopt en die doeken zijn meestal goedkoper en geloof me, ik heb er denk ik al wel 20 verkocht in maat 5 en die gingen als zoete broodjes.
als je eenmaal handiger in het knopen bent, dan lukt het meeste zelfs met een maat 4.
pi_100913333
Ik ken veel dames die een maat onder de 36 hebben en die het fijn vonden om met een maatje 6 te beginnen :D dus daar baseer ik het op :D

Wat ik hierboven al zei: het blijft persoonlijk. De een wil meteen een maat 5 en is daar superhappy mee, de ander een maat 6 en is daar ook heel blij mee. Als je het in het algemeen aanraad, raad men altijd nog een maat 6 aan (als je gaat kijken naar of een partner ook draagt, als die langer of breder is, dan kom je 9 van de 10 keer op een maat 6 uit).

Dus. De slanke dames raden meteen een maat 5 aan, ik als gemiddelde een maat 6. Aangezien dat een algemene maat is. Het is dan aan degene die de doek nodig heeft om uiteindelijk te beslissen :)
pi_100913486
ik dus de dames die beginnen met een 5 en daar blij mee zijn. als het dragen bevalt komt er meestal wel een papadoek bij. maar ieder zijn eigen ervaringen.
ik weet iig dat er weinig dames zijn met een kleine maat die uiteindelijk eindigen met een maat 6.
en verder snap ik de helft van je post niet (t onderste gedeelte :D )
pi_100913498
ah ik zie een aanpassing :P
pi_100913664
Welke aanpassing zie je dan? (op een spelfout na?)
pi_100913793
er stond eerst 'de slanke dames raden een maat 6 aan'
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:51:57 #252
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100913801
NTS, je mag anders best ff komen oefenen hiero, ik heb een 5 en een 6 :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100913955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:51 schreef Kleurdoos het volgende:
er stond eerst 'de slanke dames raden een maat 6 aan'
Nah das dan de spelfout.. enfin.. what's te point verder? Nogmaals ik ken vooral slanke dames die graag een maat 6 hebben, daarom raad ik dat aan. Met de mededeling erbij dat dat persoonlijk is. Jij en Takkembah raden als slanke dames een 5 aan, prima toch? Fijn dat er meerdere ervaringen/meningen worden gepost, dan kan iemand die op zoek is zelf een keuze maken.
pi_100914044
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef Orea het volgende:

[..]

Nah das dan de spelfout.. enfin.. what's te point verder? Nogmaals ik ken vooral slanke dames die graag een maat 6 hebben, daarom raad ik dat aan. Met de mededeling erbij dat dat persoonlijk is. Jij en Takkembah raden als slanke dames een 5 aan, prima toch? Fijn dat er meerdere ervaringen/meningen worden gepost, dan kan iemand die op zoek is zelf een keuze maken.
Zeg euh ga je lekker? ik geef alleen aan dat ik het niet snapte omdat je er 2x 6 neer had gezet :') Dat is niet mijn fout.
Ik vind het alleen raar dat iemand die aardig wat ervaring heeft, een klein mensje met minifiguurtje een maat 6 aan gaat raden..terwijl ze dan zelfs met een maat 5 nog stof over zal hebben.
pi_100914366
Ga ik lekker? Ik heb ervaring als niet zo'n slanke dame he? :') dus ik raad een gemiddelde maat 6 aan.. Kan je raar vinden maar ik ben geen professional :')

Neem lekker een doos nergerzoenen :Y) ik neem ze maar niet, want ik vind het wel lekker dat mijn maatjes 6 me passen ^O^
pi_100914571
Ik had t over je 'Nah das dan de spelfout.. enfin.. what's te point verder?'

niet over je mening want die is na tig keer wel duidelijk

maar als je dat aanraden van een 6 zo logisch vind als je zelf wat steviger bent, dan snap je wellicht ook dat een 'petitje' er veel te veel stof aan over houdt dus dan raak ik je logica kwijt
pi_100914728
Joh KD neem een chillpill, en lees van de week eens terug.. dan haal je het antwoord uit je vraag al uit mijn antwoord! :Y) :*

Ik heb de afgelopen dagen mijn fische stahlblau teruggekocht, een Lena maat 3 gekocht en zojuist een Girasol Chichi maat 2 gekocht O+ Het is een ziekte :@ (nu iets van 15 doeken, 3 ssc's en 2 ringslings :@) maar O+ O+ :D
pi_100914864
Een 6 kan echt geen kwaad, ook niet als je smal bent. Ik heb altijd liever met een 6 geknoopt, omdat ik de knoop dan of voor of achter kon zetten, afhankelijk wat ik ging doen. Ieder heeft z'n eigen voorkeur qua maat en volgens mij is er voor beide keuzes genoeg te zeggen.
pi_100915069
Daarom... Dit topic is er om meerdere ervaringen te lezen en te krijgen en dan zelf je keuze te maken... Ik snap de consternatie ook niet zo :') (hormonen?)

Hoe dan ook, ik ben een verslaafde ja, maar een pro? :') alsjeblieft vorm je eigen mening :)
pi_100915317
Ik ben ook mini en smal en ben heel blij met mijn 6jes. Ieder zijn eigen keuze, je weet pas wat je fijn vind als je het geprobeerd hebt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100915340
Hormonen? Dat is wel een hele loze dooddoener. het leek mij dat jij juist in de aanval gaat.
Ik spreek uit ervaring (en ik mag zeggen dat 2.5 jaar dragen) best veel ervaring is. dat een maat 5 voor iemand met mijn postuur al bijna teveel van het goede is en dat ik het dus niet logisch vind om zo'n klein mensje een 6 aan te raden.
En dat is een hormonale aangelegenheid?
pi_100915345
Noem mij dan geen pro als je het toch beter weet! :*

En post vooral door, ik laat het hierbij. Dit wordt een beetje zielig zo. Zoek een ander slachtoffer! :W
pi_100915687
Maar ze raadt het niet eens aan, ze geeft aan dat er nog meer mogelijkheden zijn. Ik snap ook niet zo goed waarom er zo op door moet worden gegaan :?
pi_100915697
Ik noem je nergens een pro.
Ik zeg alleen dat je veel ervaring hebt met dragen. En hoe je nu reageert vind ik vooral zielig, ik ben bang dat jij mijn posts verkeerd leest want ik geef al meerdere malen aan dat het geen aanval is oid.
ik vraag me alleen af waarom en zeg dat het mij onlogisch lijkt. want voor mij voelt het dus alsof ik een veel te grote broek aantrek, tuurlijk past het en tuurlijk kan ik ermee overweg met wat aanpassingen. maar waarom niet gewoon gelijk voor een goede maat gaan en goedkoper uit zijn?
op Didymos is trouwens zelf ook te lezen dat maat 5 en 6 de aan te raden 'normale'maten zijn, met een 5 kan je alles knopen vanaf maat 36

[ Bericht 12% gewijzigd door Kleurdoos op 18-08-2011 22:32:43 ]
pi_100916374
Mocht iemand nog een Symphuo te koop hebben, let me know.. Das de enige die ik echt nog zou willen (twijfel)!
pi_100916398
Graag een maat 6! :Y)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:36:16 #267
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100916401
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:51 schreef Takkembah het volgende:
NTS, je mag anders best ff komen oefenen hiero, ik heb een 5 en een 6 :D
Dat aanbod neem ik graag van je aan. Ik ga je even pmmen ;)!

Edit: ik ga dat morgenvroeg even doen... Hier komt er zojuist eentje drijfnat binnen gevallen met de mededeling dat hij een shampoo-explosie in z'n sporttas heeft gehad... Een grote klefzooi dus ff opruimen en daarna eens m'n nestje opzoeken.
pi_100916592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:36 schreef Orea het volgende:
Graag een maat 6! :Y)
Ja dag, als het dan ook niet wil begrijpen.
pi_100916880
:')
pi_100917079
witty comeback dombo :D
pi_100917643
Ik wil ook in een maat 5 passen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100918780
quote:
8s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil ook in een maat 5 passen.
Gewoon een simple cross carry met schuifknoop knopen en dan kun je zeggen dat je een maat 4 past :7
:)
pi_100919256
En een maat 4 heb je thuis liggen 8-)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:43:45 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100926907
Niet om de discussie weer op te rakelen maar ik zou ook een maat 5 aanraden.
Ik ben ook heel gemiddeld (1.65m bij 65kg, mt 40/42) en ik knoop er bijna alles mee. Alleen een DH red ik nét niet, maar ik kan me niet voorstellen dat je als beginneling denkt: oe, ik ga beginnen met een DH.
De maat 6 blijft hier altijd liggen en ik heb zelfs mijn Amazonas Laguna ingekort naar 4.2m omdat ik dat fijner vond...
pi_100929523
Dat geeft in elk geval maar weer aan dat het heel persoonlijk is en toch een kwestie van uitproberen blijft.

Ik begrijp nog steeds het hele mieren geneuk van gisterenavond niet, maar het zal wel. Zal me voortaan van 'advies' onthouden, succes ermee allemaal.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:12:19 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100931445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:19 schreef Orea het volgende:
Dat geeft in elk geval maar weer aan dat het heel persoonlijk is en toch een kwestie van uitproberen blijft.

Ik begrijp nog steeds het hele mieren geneuk van gisterenavond niet, maar het zal wel. Zal me voortaan van 'advies' onthouden, succes ermee allemaal.
Ik vind het wel heel fijn om jouw ervaring en mening over doekjes te lezen, dus ga er vooral gewoon mee door. :*
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:28:41 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100936334
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:19 schreef Orea het volgende:
Dat geeft in elk geval maar weer aan dat het heel persoonlijk is en toch een kwestie van uitproberen blijft.

Ik begrijp nog steeds het hele mieren geneuk van gisterenavond niet, maar het zal wel. Zal me voortaan van 'advies' onthouden, succes ermee allemaal.
Ieder mag vanuit zijn eigen visie zijn eigen advies geven.
Daarmee doe je niks verkeerds hoor!
Het ís gewoon ook heel persoonlijk en het is een advíes, het is geen feit.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:09:25 #278
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100937798
Ik heb nog nooit een 5 gehad, heb alleen zesjes en een 4 die nu bij mignonne is. Maar met mijn maat 34 krijg ik een fwcc met maat 4 geknoopt (als beginneling nog wel!) dus de volgende hier wordt een 5, gewoon om te testen.
Ik moet wel zeggen, mijn man gebruikt de doeken ook en ik weet niet of hij het met een 5 zou redden (hoewel hij ook maar klein en smal is) dus misschien is dat ook iets om rekening mee te houden...

Het bewijs (oké je ziet het niet dat het een draagpapa is maar geloof me maar)

En nog mooi geknoopt ook <3

Maar hoe zit het met de meet? Zullen we zeggen, wie interesse heeft in een zuidelijke meet, pm even je e-mail dan gaan we een datumpjeprikken.nl doen!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100946584
Ik droeg altijd toen ik op mijn slankst was alles met een 4..Nu alles met een 5..
En mijn stash zijn toch bijna allemaal 6jes. Ik knoop niet graag op mijn rug omdat ik dan niet lekker zit.

Mooie foto jeetjejom! O+




Hoppediz Pune O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:48:19 #280
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100949671
Wat een mooie foto's allemaal O+ !

Tja, het verschil tussen een 5 en 6 zal ik zelf maar even moeten ondervinden. Hopelijk kan Takkembah me daarbij helpen :D ! Voor het prijsverschil hoef ik het niet te laten, ik kreeg gisteravond nog een berichtje terug van de doekendame dat 'mijn' Girasolletje ook gewoon in 5 te krijgen is en dat die 3 euro goedkoper is. Dus we gaan het maar gewoon even uitproberen.

Wat betreft manlief + dragen. Ik begon er gisteren nog eens over, maar momenteel is hij er nog niet gecharmeerd van. Maar ik denk dat dat komt omdat wij in onze omgeving eigenlijk niemand hebben die draagt, dus hij kan zich daar geen plaatje van maken. Ik heb hem al zoveel laten lezen en zien maar hij moet het eerst 'echt' gezien hebben voordat hij misschien wel overstag gaat. Tijd zal het leren!
pi_100952789
Mijn vriend draagt heel graag, als we weg gaan moet ik echt opletten dat ik nog de kans krijg om te dragen :P
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:33:07 #282
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100953614
Ow...btw... Las ik iets over een zuidelijke draagmeet? :+
Ik weet niet of nog-niet-dragers ook welkom zijn :@ ?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:35:25 #283
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100953706
NTS als je hummeltje er eenmaal is wil hij vast wel! En als er een meet in het weekend komt, neem ik manlief wel mee dus dan kan die hem overhalen (en volgens mij draagt de man van mefke ook en m van orea draagt ook, wel in ssc's maar dan nog, ze dragen!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:36:40 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100953757
Mijn man draagt ook in SSC, en ik ben voor een zuidelijke meet (mits die dan ook zuidelijk is)
pi_100954211
Asy! :o

Je onderschrift O+
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:37:43 #286
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100956157
Ik zag hem ook! O+

En een zuidelijke meet wil ik natuurlijk bij zijn (mitsen en maaren daargelaten)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:17:45 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100978632
:D
Jep, een 2e draagslachtoffer O+
Alleen jammer dat ik Harry voorlopig waarschijnlijk niet meer kan dragen... :{
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:23:39 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_100978759
Met de babypop van Arwen en een noobknoop zag mijn D. Gelijk wat een voordeel het gaf toen Ik ging stofzuigen met en ook dat met flink springen/hupsen het gewoon goed beschermd was en wil dus ook gaan dragen O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_100998106
Wij waren op Zand Festival met muppet, en we staan nu gewoon op Nu.nl (althans, M. en L.)

hier! zo leuk!!
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:20:47 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100998287
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:14 schreef Orea het volgende:
Wij waren op Zand Festival met muppet, en we staan nu gewoon op Nu.nl (althans, M. en L.)

hier! zo leuk!!
Dat snoetje van Leia O+
En die oorkleppen! :D
pi_101012249
Wat een leuke foto Orea!

Wij zijn vanmiddag met de draagdoek naar de dierentuin in Emmen geweest.. Ging heerlijk, en we hadden weer veel "last" van mensen die het zagen en wegsmolten...
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 20:57:50 #292
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_101014864
Jeetjejom, de speen zelfs in de kleur van de doek! :D

De benodigde lengte van je doek hangt overigens ook wel eens af van de grootte van je kind.
Met een kleintje doe ik de FWCC met een maat 6, met mijn dametjes heb ik een 7 nodig voor een veilige BWCC.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_101015447
Vanuit Frankrijk,Wompat rules! Moest mini er eerst nog heel erg aan wennen (lees brullen) nu wil ze niets anders meer. Zodra ik hem pak staat ze al bij me met de handjes omhoog. En vooral slapen schijnt tha bomb te zijn in dat ding. Wel warm though,30 plus graden en muppie op de rug te plakken.
pi_101018141
Natibaby met bamboe, fijn of niet? c_/
waar is het mee te vergelijken en wat zijn de voordelen en de nadelen? Wie helpt me? :+
:)
pi_101022490
Fijn! Ik heb een Nati Bamboe gehad, hele dunne doek, stof is ietwat glad vond ik. Wel heel fijn en zacht en soepel. Ging bij mij weg omdat hij voor ons te smal was, je hebt nl. een 60 cm en een 70 cm versie en ik had de 60 cm
Te vergelijken, niet echt met iets vind ik, heel anders dan de doeken die ik tot nu toe gehad heb.
Nadeel vond ik wel weer dat doordat de stof wat glad was dat hij soms iets ging glijden
pi_101032369
Heeft iemand hier al reclame gemaakt voor de draagwandeling van zondag de 28e?

Informatie van D&V:

Utrecht draagwandeling zondag 28 augustus!!

VERVOER NAAR LEPELENBURG, UTRECHT
Vanaf Centraal Station Utrecht kun je de bus nemen op het stadsbusperron: lijn 11 richting De Uithof/WKZ of lijn 4 richting Burg Fokkema Andrealaan. Je stapt uit bij de Stadsschouwburg (op het Lucas Bolwerk). Vanaf daar is het nog 2 minuten lopen.

Hoe moet je lopen vanaf Halte Stadsschouwburg?
Als je uitstapt steek je het fietspad over naar rechts, volg je het zandpad naar beneden dat langs het water loopt. Dus niet het water oversteken! Je kunt nu helemaal langs de singel lopen, tot je uitkomt bij een klein parkje (Lepelenburg, of beter gezegd een groot rond grasveld met wat bomen) met een muziekkoepel. In die koepel zullen we verzamelen, om 10:45 uur

Kom je met de auto?
Kijk dan hier even voor parkeergelegenheid en de route.
Op zondag is het gratis parkeren in Utrecht, dus dat scheelt weer . Wel is het er altijd druk qua parkeren. Je zou het ook nog kunnen proberen op de Maliesingel, daar is vaak wel plek.

WANDELING
Om 11:00 uur zullen we beginnen aan onze wandeling. Deze zal langs een stukje singel, de sterrenwacht, het Ledig Erf, eventueel de Twijnstraat en anders nog een stukje langs de singel, het Centraal Museum, een klein stukje Nieuwegracht en dan weer naar Lepelenburg gaan. We zullen goed opletten of er niet per ongeluk verdwaalde wandelaars ergens achterblijven . Het is een wandeling door een van de mooiste stukjes van Utrecht.

ETEN EN DRINKEN
We gaan na de wandeling lekker picknicken. Met eten en drinken dat iedereen zelf heeft gemaakt of meegebracht. Lekker delen en van elkaar proeven dus. Als iedereen wat meeneemt, dan is er ook voor iedereen genoeg. Wij zullen bekertjes en bordjes meenemen. Vergeet ook het drinken niet. Wellicht een idee om eten en drinken te verdelen als je samen reist? Door de muziekkoepel zitten we ook beschut met slecht weer!
De picknick zal zo rond 12:00 - 12:30 uur beginnen. Als je wil zou je ook dan pas aan kunnen schuiven. En iedereen is natuurlijk vrij om te blijven zolang hij/zij wil.

OVERIG
* Je kunt al je lekkere taarten, salades, broodjes, drinken, tassen, etc achterlaten, daar zal op gepast worden.
* Er is een speeltuintje (omheind) voor de kindjes, en verder een groot veld om lekker een balletje te trappen of gewoon even lekker te zitten.
* Hopelijk hebben we nog een leuke verrassing voor jullie in petto, maar dat is nog niet in kannen en kruiken. Dus daarover later meer.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101032525
Oeh leuk Twinks!
Wij gaan zo naar de tuin voor 2 weken, dus ik ben bang dat we niet komen. Maar ik houdt het in mijn achterhoofd. :Y
Jij gaat?

Leuke foto, Jeetjejom! Ik moest lachen om de herkenbare 'stonede' blik. :D O+

Lieve foto's Pvoess, dat hij je schouderband zo vast houdt. O+

Hier ook een draagpapa, maar alleen met doek. Ik ben benieuwd of hij ook eens met de Boba wil dragen. Hij vindt de doek 'echter' dragen. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101032545
Ja, wij gaan! *O* Het lijkt me super leuk als jullie toch nog kunnen komen O+
Wat grappig, een papa die alleen met een doek wil dragen :D Meestal is het andersom!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101032714
Ik ga kijken of het lukt, maar het lijkt me leuk! *O*

Haha, ja ik heb denk ik iets te duidelijk uitgelegd dat met een doek dragen beter is dan met een SSC. Of althans als de baby heel klein is.
Lekker fanatiek in elk geval. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101033315
Ik gok dat mijn vriend ook niet zo snel met een voorgevormde drager zou gaan dragen. We kwamen er gisteren wel achter dat hij toch wat slordiger knoopt dan ik, ik heb Bartje strakker in de doek zitten. Maar mijn vriend geeft de schuld aan zijn postuur, hij is redelijk atletisch gebouwd, en ik absoluut niet...
pi_101034079
Mijn man wordt claustrofobisch van een draagdoek :D Maar hij droeg erg graag met de Bondolino.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')