abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99996122
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_99996171
Ik wil het ook leren, kj. Zullen we een support group beginnen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99996182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:15 schreef WupWup het volgende:
Ik zwiep mijn kind áltijd op m'n rug zonder harnasje :+
Dat wil ik dus leren. Ik heb het nu 1 keer gedaan, en dat ging redelijk. Ik kreeg Sofie haar handjes niet helemaal ok.

Al kan Sofie nog wel op mijn buik in de Bondolino. De ringsling gebruik ik nu veel vaker. Vooral om van en naar de auto te gaan. We wonen in een flat, en ik heb niet altijd zin om de wagen of buggy te pakken.
*poef* nu is het weg
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:29:44 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99996566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Als de Beco je beviel met een kindje van een jaar dat zal hij je vast ook bevallen met Lientje! Al kan het ook wel kindgebonden zijn. Lena zit er perfect in; Ivan bleef maar achteroverhangen.

Waarom bevalt knopen je eigenlijk niet?
Ik vind vooral de doek dik, en de knoop zelf dus ook, dus het knopen gaat ook wat stug, het knoopt niet soepel en ik heb veel stof over mijn schouders. Ik heb de Hopp Timbuktu.
Ik heb al bedacht om een dunnere doek aan te schaffen, maar ik weet nie of het me dan wel gaat bevallen. Ik vind de dikte van mijn ringsling (Girasol) wel fijn en de ringsling zet ik haar ook veel sneller even makkelijk in, die gebruik ik bij de supermarkt of zoals zometeen (op controle in het ziekenhuis), of thuis om haar even in slaap te wiebelen. D
Dan is dat knopen ook nog net iets meer gedoe, al heb ik dat al wel vaker gedaan dan alleen met Lientje.
pi_99996791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:06 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik ken de Beco van het dragen met een oppaskindje, maar zij was toen al een jaar. Dat beviel me heel erg goed, heb dus wel alleen ermee ruggedragen. Ik vind vooral het harnasje handig waardoor je je kind zo op je rug kan zwiepen. Dat vind ik prettiger dan je kind op je rug schuiven en de drager er omheen vouwen.

Is het een idee als ik me aansluit, hem test met mijn mupke en hem hou als het me bevalt?
Ik zal je erbij zetten op het lijstje, hij komt dan eind augustus jou kant op.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99997285
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:29 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik vind vooral de doek dik, en de knoop zelf dus ook, dus het knopen gaat ook wat stug, het knoopt niet soepel en ik heb veel stof over mijn schouders. Ik heb de Hopp Timbuktu.
Ik heb al bedacht om een dunnere doek aan te schaffen, maar ik weet nie of het me dan wel gaat bevallen. Ik vind de dikte van mijn ringsling (Girasol) wel fijn en de ringsling zet ik haar ook veel sneller even makkelijk in, die gebruik ik bij de supermarkt of zoals zometeen (op controle in het ziekenhuis), of thuis om haar even in slaap te wiebelen. D
Dan is dat knopen ook nog net iets meer gedoe, al heb ik dat al wel vaker gedaan dan alleen met Lientje.
Wat doe je nu als je langere stukken met haar loopt? Pak je dan de kinderwagen?

Ik knoop ook nooit voor kleine stukjes. De ringsling voldoet prima en als ze groter is zet ik haar in de ringsling op mijn heup. Mijn lief gebruikt voor die kleine stukjes wel de Beco. De gewone doek trek ik uit de kast als ik langere stukken loop vanwege het symmetrisch dragen. Ik vind een doek veel knusser dan de Beco.
pi_99998157
Jep, definitief.

Mijn Rio Medley gaat eruit :)
35,- inclusief verzenden
:)
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:54:00 #8
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100005688
Voor langere stukken pak ik idd de kinderwagen, dan draag ik nog niet vanwege, buik/rug/bekken.
Dat is allemaal nog niet stevig omdat ik gewoon minder heb gewandeld door de KS. De kinderwagen is dus buiten mijn rollator, dat adviseerde de VK me ook. De ringsling mag ik voor korte stukje gebruiken en de draagdoek wel voor langere, maar dat hou ik nog niet vol, dat moet ik echt opbouwen.

En ik was zo fit en soepel aan het einde van mijn zwangerschap en nu, snel last van rug/buik en bekken. }:|
pi_100006197
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet en ben ook geen draagconsulent, maar als je last hebt van je lijf zou ik juist niet de RS pakken maar een doek. Met een RS belast je namelijk asymmetrisch. Daarbij versterkt symmetrisch dragen de spieren in je rug en bekken, wat gunstig is tegen pijnklachten. Een kinderwagen schijn je ook vaak asymmetrisch te gebruiken, bijvoorbeeld in bochten en stoepjes op/af, maar daar heb ik me verder nooit echt in verdiept. Wellicht een lieve consulent die meer kan vertellen?
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:15:54 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_100006532
Juud, wat WupWup zegt. Mijn fysio en vk hebben me destijds afgeraden om met een ringsling te werken, vanwege dat ongelijk belasten. De kinderwagen is inderdaad een prima steun, dat merk ik ook wel (al heb ik nu last van mijn pols en dan is het weer niets, maar dat terzijde). Ik mocht van de fysio best met een drager lopen, maar dan wel een symmetrische, dus ik gebruik nu de Beco en mijn MT's voor zowel Tienus als Driekus. Vorige week zo nog een uurtje met 11,5 kilo op mijn rug gelopen (Driekus dus) en dat bevalt prima. Heb ook het idee dat het mijn rug en bekken sterker maakt.
Maar sowieso, als nu meer last hebt van je rug/bekken dan voor de bevalling, zou ik niet te lang wachten met naar een fysio gaan. Wie weet staat er 'gewoon' wat scheef en is het zo te verhelpen.

En babyzwiepen kan ik ook niet. Ik kan inmiddels Driekus op mijn rug zetten met die supermantoss, maar ik vind het met Tienus te eng. Bovendien, die draag ik net zo lief nog op mijn buik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:06:24 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100010930
Ja klopt, jullie hebben helemaal gelijk. Al draag ik haar in de ringsling nog wel echt voorop mijn buik en niet op mijn heup. Maar de draagdoek is idd veel beter, maar dat zie ik me op straat nog helemaal niet doen. Dus nu veelal de kinderwagen of maxi cosi in het winkelkarretje en soms de ringsling, maar dan is het 10/15 minuten.

Mefke, ik heb altijd al wat rugproblemen, dus daar ben ik mee bekend, alleen tijdens de zwangerschap was het allemaal foetsie, hoe het kan, ik zou het niet weten, maar nergens last van.

Nu is alles zwak en week, ik heb het idee dat ik mijn spieren gewoon weer moet trainen, zou eigenlijk moeten gaan zwemmen en oefeningen doen.
Dat is waarschijnlijk ook wat een fysio me verteld. :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:50:23 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_100014489
Tis off-topic, maar het kan natuurlijk zo zijn Juud dat er iets verschoven is of klem is komen te zitten tijdens de bevalling. Wie weet ben je er al met een keertje rechtzetten. Zou toch zonde zijn als je daar te lang mee blijft lopen.
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:07:32 #13
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100015110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:50 schreef mefke79 het volgende:
Tis off-topic, maar het kan natuurlijk zo zijn Juud dat er iets verschoven is of klem is komen te zitten tijdens de bevalling. Wie weet ben je er al met een keertje rechtzetten. Zou toch zonde zijn als je daar te lang mee blijft lopen.
Jup, dat kan idd, ik zal t in overweging nemen, eerst eens even zien hoe het gaat na een warme douche en wat weleda olie. ;)
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:57:59 #14
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100019451
Dames..... Deze dame hier gaat in oktober de cursus tot draagconsulente volgen!!!!!!
Ben er helemaal hyper van, al 2 dagen!!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100020978
Wat tof JJ!! *O* :D

Ik heb de doeken eindelijk binnen, en vind de natura zo eigenlijk ook heel mooi! :o dus misschien ga ik die niet eens verven! Meneer vind de paradiso helemaal leuk :') dus misschien gaat hij ook nog eens met een doek dragen ;)
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:49:05 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_100021770
Jeetjejom, wat leuk!

Ik heb af en toe ruzie met mijn MT als ik Tienus er in heb. Het lijkt erop dat tienus te veel zitvlak heeft en daardoor te los zit. Hoe krijg ik dat beter voor elkaar? Ik trek de schouderbanden met het knopen vrij strak aan, maar het lijkt wel of het te los is. Tienus vindt het trouwens allemaal best, die slaapt binnen een aantal minuten.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 00:55:09 #17
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_100030856
Lieve draagconsulente meldt zich O-)
Bij bekkenklachten kan afwisselend dragen (met doek en ringsling, verschillende knopen, en eens de andere heup pakken) juist goed zijn. Het is wel moeilijk om hier iets aan te raden, ik zou Juud moeten zien om dat te kunnen doen.
In ieder geval geen rekkende doeken gebruiken, en kijk eens naar een drager die voor je baby geschikt is. Een stevige band kan prettiger zijn bij klachten rond het bekken/heupgebied.

Mefke, zit Tienus wel echt? Dat je als je de zijkant van je hand tegen de bovenkant van de buikband houdt echt een kommetje kan maken waar Tienus'achterwerk in zit? Indien niet dan moet je de schouderbanden juist iets minder strak knopen. En als je het nog te los vindt kun je de schouderbanden ook afknopen op zijn rug.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_100034943
Een drager bij heup- en bekkenklachten? Moet ik me dan toch daarop gaan oriënteren? O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100037434
Leuk Jeetjejom!!
pi_100037975
Wat leuk Jeetjejom. Stuiter nog maar lekker ff door hoor *O*

Net terug van vakantie (Duitsland) en een aantal draagdoekende mama's gezien, een aantal voorgevormdedragerspapa's en één draagdoekpapa. Wel allemaal met kleine babietjes en aan de voorkant.

En ik heb lekker een week met Truus in de mei tai rondgelopen. Uiteindelijk was ze er wel klaar mee, maar daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Straks mag ze weer eens in de wagen :P
pi_100044968
Macka, ik heb vandaag de andere MT gepakt en ik weet nu wat er misgaat. Tienus hangt bij de andere MT met zijn kontje voorbij mijn heupband. Dus ik moet, denk ik, de stof van het lijfje wat hoger optrekken over zijn rug en dan vastknopen. De stof van de andere MT is wat losser dan de MT die ik vandaag had en daar ging het wel meteen goed.
Ik was wel weer de lokale bezienswaardigheid op het bureau vandaag en vijf moeders + een wvk die me erg vreemd aankeken. Nou ja, kijk maar dan.
pi_100045550
Oeh... Ik ben net verse baby wezen kijken... <3<3... Kleine man had last van buikkrampjes dus toen ik wegging vroeg ik ff snel aan de verse papa of ie een draagdoek wilde, ja die wilde hij wel. Dus ik heb een jim en nino achtergelaten.. Net ff filmpje gestuurd hoe je moet knopen.. Ik ben benieuwd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:15:20 #23
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100046446
Het knopen gaat hier steeds beter! Wel vind ik het nog lastig het nekje goed te ondersteunen (fwcc).
Als ik de doek te hoog doe, valt zijn gezichtje er helemaal in (hij kijkt meestal opzij) en dat lijkt me veel te benauwd. Dus nu help ik met mijn hand mee.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:32:01 #24
238474 Jeetjejom
pi_100047246
Pm-girl en een spuugdoekje oprollen en dat als ondersteuning in de nek? Werkt hier als een tierelier!
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:13:19 #25
94046 PM-girl
pi_100048906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:32 schreef Jeetjejom het volgende:
Pm-girl en een spuugdoekje oprollen en dat als ondersteuning in de nek? Werkt hier als een tierelier!
Rol je dat met de draagdoek o laag dan? Of frot je er een rolletje tussen?
*
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:15:13 #26
94046 PM-girl
pi_100048970
Ah, ik lees in het reistopic al meer tips!! Dank!
*
pi_100048999
Je zorgt dat je wat doek aan de bovenkant overhoudt, daar leg je een spuugdoekje opgerold tegenaan en dat vouw je om. Zo krijg je nekondersteuning. Huup heeft er wel eens een duidelijke foto van geplaatst. (Huup?)

-Edit- Zoals je in het andere topic al zag en las.
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:43:00 #28
94046 PM-girl
pi_100050037
Ik ga straks meteen oefenen daarmee!
*
pi_100051333
Na een hele maand wachten komt ie morgen dan eindelijk.... Mijn Wompat! Nu nog mijn lage rugpijn even weg en dan van het weekend Wompatten
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:14:05 #30
94046 PM-girl
pi_100060398
Nu met neksteun! ;)
*
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:03:24 #31
238474 Jeetjejom
pi_100062420
Ziet er goed uit! Voelt het voor jou ook beter?
Jouw warmte is genoeg
pi_100085047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:14 schreef milka82 het volgende:
Na een hele maand wachten komt ie morgen dan eindelijk.... Mijn Wompat! Nu nog mijn lage rugpijn even weg en dan van het weekend Wompatten
Oh, welke heb je gekozen?
Wompat staat ook nog steeds op mijn wensenlijstje, maar aan het einde van de maand zijn de centen elke keer op }:| :( Dus ik mag nog steeds niet..

Oh PM, met je kleine frummel O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100086047
Hij is binnen,de wompat Rainbow met donkerblauwe banden. We hebben al een proefrit gemaakt,mini vond het prima! Maar eh,krijgen ze geen last van de heupjes wanneer die benen om mijn (brede) rug moeten?

@ Morretje: wij waren beiden jarig (vriend en ik) binnen een week,gekregen geld op een hoop en tadaa,wompat!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:43:32 #34
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100086439
Als ik Larissa in de draagdoek doe, heb ik het idee dat ze gefrustreerd raakt omdat ze bij mijn borsten ligt. Dit is ook na het voeden b.t.w.
Iemand ervaring hiermee? Want het is zo onmogelijk om haar te dragen in bijvoorbeeld een FWCC knoop :P
In de eerste paar weken heb ik hier ook helemaal geen problemen mee gehad trouwens
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100086897
Als ze gefrustreerd raakt van je borsten, zou ze dan niet eigenlijk honger hebben?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100087044
PM O+ O+

Hier is net de Paisley Liberty binnengekomen O+ *O*
Ik ben intens gelukkig, zo mooi, dun en zacht is hij. Ik voel de neiging Mette op te knopen maar dat moet dan op mijn rug en daar heeft een hekel aan en dat gevecht aangaan met een dreumes en 34 weken zwanger buik is waarschijnlijk niet zo'n geweldig idee :') .
Maar ik wil hem zo graag even proberen..
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:26:57 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100088108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:01 schreef wickie het volgende:
PM O+ O+

Hier is net de Paisley Liberty binnengekomen O+ *O*
Ik ben intens gelukkig, zo mooi, dun en zacht is hij. Ik voel de neiging Mette op te knopen maar dat moet dan op mijn rug en daar heeft een hekel aan en dat gevecht aangaan met een dreumes en 34 weken zwanger buik is waarschijnlijk niet zo'n geweldig idee :') .
Maar ik wil hem zo graag even proberen..
Ik zeg omkopen met iets lekkers! *O*
pi_100088979
Ik kon het niet laten en heb toch even op de rug gehad. Ze werkte zowaar mee. Maar met die buik niet vol te houden. Heb wel shittie kwaliteit foto's gemaakt, zal er straks eentje posten.

Maar de doek draagt ook echt heerlijk. Echt een aanrader!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:50:03 #39
94046 PM-girl
pi_100090686
Ik ben benieuwd naar de foto Wickie!

Jeetjejom, het was veel fijner zo! Alleen zijn de nekspieren van mijn manneke zo sterk al, dat hij toch zijn hoofdje naar achteren gooit. Maar nu heeft dat niet langer mijn hand als ondersteuning nodig.
*
pi_100091254
Ik kreeg hem zo snel niet goed af geknoopt, gaat toch niet heel erg makkelijk met buik enzo.
Maar de slechte kwaliteit foto:

Plaatje van de doek in kwestie:

pi_100091405
Wát een mooie doek. O+ Ziet er leuk uit trouwens zo met je zwangere buik!

PM, ik kan het niet heel goed beoordelen, maar misschien helpt strakker knopen tegen het hangen?
pi_100091656
Oh wow Wickie O+ Wat mooi zo met je zwangere buik (je hebt een mooie buik O+!) en wat een prachtige doek!
Misschien zou je tibetaans af kunnen knopen? Of is dat vervelend op je borst?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:22:23 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100091960
mooie doek hoor wickie! O+
pi_100092207

Ginkgo O+ echt een heerlijke doek.
Gister uur of 8 mee gedragen O+ O+
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 16:47:05 #45
141844 Macka66
pi_100092940
V vindt Ginkgo zo te zien ook erg lekker *nomnomnom* :D
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_100093192
Hij is een echte doekensabbelaar :D
pi_100099418
Mooi Wickie!
Ik kwam btw dit draadje tegen op d&v over Jade Fog. Zijn dus meer mensen mee..

V O+
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:56:22 #48
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100118436
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:53 schreef Pvoesss het volgende:
Hij is een echte doekensabbelaar :D
'

Dat deed die van ons gisteren ook :') en toen kitste hij de doek onder :(, doek staat jullie goed Pvoess.

Mooie doek, wickie!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100159697
Even een crappe foonfoto....

Ik kreeg de kans niet om de Wompat uit te testen, mijn broertje (en dus haar trotse oom) was me voor.... Zo te zien beviel ie wel :z
pi_100160974
Wat tof Milka!! O+ leuke foto en mooie Wompat! :D
  zondag 31 juli 2011 @ 17:27:14 #51
94046 PM-girl
pi_100161780
Ziet er comfortabel uit Milka!
*
pi_100162620
De Wompat vind ik tot nu toe de meest comfortabele drager die er is :Y Heb ik ze niet allemaal uitgeprobeerd, maar ik vind hem veel fijner nog dan de Manduca zelfs! En hij kan langer mee...
  zondag 31 juli 2011 @ 17:55:08 #53
94046 PM-girl
pi_100162733
Vanaf hoe oud kun je de wompat gebruiken? Ik ben nog lang niet aan rugdragen toe, maar een fijne rugdrager lijkt me met een kleiner kindje wel handig! Ik heb een mei-tai, maar die heb ik zelfgemaakt en is niet superfijn, omdat hij smalle banden heeft.
*
pi_100163305
Er zijn verschillende! Een baby, dreumes, peuter, kleuter versie! Ze zeggen dat je de baby versie vanaf een maand of 4 kunt gebruiken.

hier vind je meer info

Je kunt haar ook mailen voor meer info :)
  zondag 31 juli 2011 @ 18:30:50 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100163811
Voor onze vent hebben we de Bondolino gekocht. Wat een geweldig ding! Vandaag voor het eerst geprobeerd, het ging prima. Ik was een beetje huiverig voor het omdoen, maar dat ging eigenlijk heel soepel. Ben meteen een stukje buiten gaan lopen (mijn eerste keer, 12 dagen na de bevalling) en dat ging ook prima, meneer donderde vrijwel meteen in slaap. O+
pi_100163894
Pics willen we Aventura :D O+

De bondolino is de fijnste voor de allerkleinste inderdaad :Y
  zondag 31 juli 2011 @ 19:15:36 #57
94046 PM-girl
pi_100165259
Leuk Aventura! Ik ga eens googlen wat een bondolino is.
Ik draag bijna dagelijks, ivm de buikkrampjes. Al eindig ik dan meestal kromliggend op de bank, omdat het manneke dat het fijnst vindt.
*
pi_100167984
Ik heb zojuist nóg een Wompat besteld, de pre-school/kleuter versie :) (dus een maatje groter dan ik nu heb.. duurt nog even voor we die kunnen gaan gebruiken, maar dan hebben we hem maar vast!)

Het is de pinetree met donkergroene banden geworden :) deze:

pi_100168550
Even crossposten, maar te koop mijn manduca!

hier
pi_100171326
O+ Mooi Orea.. Ik ben jaloers..

Ik zei laatst wel dat ik een wompat wil, maar eigenlijk moet ik eerst eens uitvinden wat ik het fijnst vind. De bondolino lijkt te breed te zijn voor ons beiden, Isabel is best tenger en ik ben ook niet breed. Hij zakt me regelmatig van een schouder (ik vind het touwtje en gekruiste banden voorop niet fijn) en ik heb ook het idee dat de pijn die ik in mijn schouder krijgt komt van het te ver naar buiten zitten van de banden zeg maar..
Er is zoveel keus, ik moet eigenlijk proefdragen met verschillende.. O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100171866
Wow die is mooi Orea! Edit: de wompat dus ;)
pi_100172272
Te Koop
Limited Edition Original Onbag By Ethicals

Zoals je ziet in de link zijn dit dure tassen, diegene waar ik hem van overgenomen heb heeft de tas geruild voor een doek met een waarde van 65 euro. Ik heb hem weer met haar geruild voor een nieuwe zomerjas waar ik 80 euro voor betaald heb.
Ik heb hem zelf niet gebruikt omdat de kleur mij niet staat. Helaas was de rits van het vakje binnenin de tas al stuk, maar er is een nieuwe in te zetten of een knoopje aan te maken.
Ik wil er graag nog 30 euro voor hebben.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100172525
Verkooppraatje voor Twinks: ik heb mijn byethicals tas binnen (die ik laatst poste) en hij is zoooooo vreselijk fijn! O+ dus kopen die handel! :P
pi_100172566
O+
Ik wist helemaal niet dat die ook van ByEthicals was!
pi_100172581
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:49 schreef Morretje het volgende:
O+ Mooi Orea.. Ik ben jaloers..

Ik zei laatst wel dat ik een wompat wil, maar eigenlijk moet ik eerst eens uitvinden wat ik het fijnst vind. De bondolino lijkt te breed te zijn voor ons beiden, Isabel is best tenger en ik ben ook niet breed. Hij zakt me regelmatig van een schouder (ik vind het touwtje en gekruiste banden voorop niet fijn) en ik heb ook het idee dat de pijn die ik in mijn schouder krijgt komt van het te ver naar buiten zitten van de banden zeg maar..
Er is zoveel keus, ik moet eigenlijk proefdragen met verschillende.. O-)
Kom dan langs muppet :P nu nog bondo, manduca, wompat (en straks dan wompat maat groter, maar nog te groot voor je muppet) en meerdere RS en doeken... Proberen maar! :D
pi_100172611
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:13 schreef Twinkly het volgende:
O+
Ik wist helemaal niet dat die ook van ByEthicals was!
Ik zag het toen ik hem binnen had, dat er ook zo'n by ethicals label op zit! Ik vind hem echt hele fijn! O+
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 22:18:21 #67
141844 Macka66
pi_100172801
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:33 schreef Orea het volgende:
Pics willen we Aventura :D O+

De bondolino is de fijnste voor de allerkleinste inderdaad :Y
Vind ik niet. De Storchenwiege Carrier kan veel beter op maat ingesteld worden voor de allerkleinsten. Kleiner dan de Bondolino.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zondag 31 juli 2011 @ 22:19:46 #68
100412 mefke79
komt goed!
pi_100172879
Er zijn waarschijnlijk geen goede foto's van, maar ik heb vandaag de ideale oplossing gevonden voor een drukke Burgers Zoo en een vermoeide dreumes: hij heeft de bush en de ocean bekeken vanaf mijn rug in de MT en vond dat meer dan prima. Handig joh, hij kon zelfs in de tunnel waar de vissen overheen zwemmen op zijn gemakje naar boven kijken. Na een half uurtje vond ie het wel weer prima en had ie energie genoeg om weer een stukje te lopen.
En in heel de dierentuin maar 1 ander iemand tegen gekomen met een doek, voor de rest heel veel bb's...
pi_100173015
Wat super Mefke! O+ Het is echt leuk om met kind op je rug overal te kunnen komen in de Bush he!
pi_100173500
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Vind ik niet. De Storchenwiege Carrier kan veel beter op maat ingesteld worden voor de allerkleinsten. Kleiner dan de Bondolino.
Dat kan :D die ken ik weer niet! Draag met zo'n mini zelf het liefst met een doek.. mijn meneer zweert weer bij de bondolino.. blijft zo persoonlijk :)
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 23:51:38 #71
141844 Macka66
pi_100177749
Wat mij vooral zo triggerde is het woord allerkleinste. Juist bij die leeftijdsgroep (vanaf dag 1 dus) is precies op maat hebben of af kunnen stellen van een voorgevormde drager absoluut noodzakelijk (ivm de tere fysiek).
Daarom raad ik ook liever een doek aan voor die kleintjes, want die is altijd op maat.
pi_100185330
De boba is de deur uit..
daar voor terug heb ik de Wompat (moet ik nog bestellen)en de Zara Deli..
en had ik ook al gemeld dat ik Wellen Cassis heb gekocht O-) O-)

Ik ben weer helemaal los met doeken kopen...
Nu zit ik op 21 doeken ofzo :') :') :') :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:13:54 #73
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100185478
Ok, ik denk dat ik eruit ben met wat het probleem met de draagdoek en mijn kleintje is: hij is toch weer te warm :')

Ja, ik heb gewoon een ontzettend warm kindje (heeft ze niet van mij in ieder geval :P), en ik zoek dus een superdunne draagdoek, of een andere oplossing voor heeuule warme baby's :P

Als het nu niet lukt bewaar ik de doeken wel voor eventueel een volgende baby ;)
Maar ik zou het te gek vinden als ik mijn kleintje toch nog kan gaan dragen O+

Iemand een idee? O-)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100185637
De hoppediz pune! O+ Super dun en lekker koel vind ik hem :D
pi_100187960
Pvoesss :D!! Lekker bezig, draag je ook met allemaal?

TTG; Calin Blue is ook erg dun! Of een Amazonas. Er zijn ook een aantal erg dunne Didymossen met linnen... en er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee :P

Nog even wat ge-fine-tuned aan de Wompat, de banen komen er horizontaal op en de armbanden worden ook van de draagstof O+ beetje jammer dat Leia er nog niet in kan straks.. maar dat gebeurd gauw genoeg (als ik zie dat ze in de peuter (toddler) versie ook al aardig goed zit...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')