abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 juli 2011 @ 17:40:08 #1
151515 verita
Happy days
pi_99927953
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!'ers
[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers

De complete samenvatting van 9 jaar voorbereiding

Filmpje gemaakt door dader

Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken


Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse
[Noorwegen] Aanslagen: de analyse


Na de explosie


Voor de explosie

quote:
Arrestatie in Polen om aanslag Oslo

AMSTERDAM - De politie in Polen heeft een man gearresteerd die in verband wordt gebracht met de bomaanslag in Oslo van afgelopen vrijdag. Dat heeft de Noorse publieke omroep NRK maandag op basis van Poolse media gemeld.
quote:
Breivik voorgeleid achter gesloten deuren
Anders Breivik, die vrijdag in Noorwegen 93 mensen doodde, is voorgeleid aan een Noorse rechter. Rechter Kim Heger heeft besloten om de zitting achter gesloten deuren te laten plaatsvinden na een verzoek van het Openbaar Ministerie.

Het is niet duidelijk wat voor kleding Breivik aan heeft. Hij zou van plan zijn om in een Tempeliers-achtig uniform te verschijnen.

Rechtszaken vinden in Noorwegen meestal plaats achter gesloten deuren, maar dat hoeft niet. Breivik had om een openbare zitting gevraagd zodat hij aan de hele wereldpers kon uitleggen waarom hij tot zijn daad is gekomen.

Maar de rechter ging niet in op dat verzoek. Het OM had een zitting achter gesloten deuren gevraagd om juist te voorkomen dat Breivik een platform zou krijgen voor de verspreiding van zijn ideologie.

Opluchting

Verslaggever Jeroen Wollaars zei dat er in Noorwegen met opluchting is gereageerd op het besluit van de rechter. "Breivik wordt inmiddels gehaat in Noorwegen. Het besluit van de rechter is met applaus ontvangen", aldus Wollaars.

Breivik heeft bekend de aanslagen te hebben gepleegd. Hij ziet er echter geen misdaad in.

De rechter moet vandaag beslissen over verlenging van het voorarrest. Dat kan hij voor maximaal acht weken doen. Daarna moet er opnieuw besloten worden over verlenging.

De rechter moet ook beslissen over de voorwaarden van de verlenging. Zo kan worden bepaald dat Breivik afgezien van zijn advocaat niemand mag spreken en geen nieuws mag zien of kranten mag lezen.

Medisch onderzoek

Op een later moment zal hij medisch worden onderzocht. Volgens Noorse juristen begint het eigenlijke proces mogelijk pas over een jaar.

De langste gevangenisstraf die in Noorwegen kan worden opgelegd is 21 jaar. Als een rechtbank oordeelt dat de veroordeelde dan nog een gevaar is voor zijn omgeving, kan dat met steeds vijf jaar worden verlengd.
quote:
Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag

AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.

Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.

De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.

Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.

Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
quote:
Noorse OM wil besloten voorgeleiding

OSLO - Het Openbaar Ministerie in Noorwegen heeft erop aangedrongen dat de voorgeleiding maandagmiddag van de verdachte van de aanslagen van vrijdag achter gesloten deuren plaatsheeft.

Eerder had de politie daarom gevraagd.

De reden is dat de politie Anders Behring Breivik geen ruimte wil geven ten overstaan van de wereldpers zijn ideologie te verspreiden.

De rechtbank bepaalt of de zitting besloten blijft. De zitting wordt geleid door Kim Heger, een rechter die ervaren is in terrorismezaken.

Uniform

De verdachte van de aanslagen in Noorwegen zelf wil juist dat de zitting openbaar is, om het publiek te kunnen uitleggen hoe hij tot zijn daden is gekomen. Ook heeft hij toestemming gevraagd om in uniform te verschijnen.

Het OM heeft ook laten weten dat het acht weken nodig denkt te hebben om de zaak tegen de verdachte, de 32-jarige Anders Behring Breivik, voor te bereiden. Breivik heeft bekend dat hij vrijdag een autobom tot ontploffing heeft gebracht in het centrum van Oslo en een bloedbad heeft aangericht in een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij op het eiland Utøya, maar ontkent daarmee een misdaad te hebben gepleegd.

Het dodental van de aanslagen staat op 93, maar dit wordt maandag mogelijk naar beneden bijgesteld. Een onbekend aantal mensen wordt nog vermist.

Oud-premier

De Noorse krant Aftenposten meldde zonder bronvermelding dat Breivik heeft gezegd dat hij in het jeugdkamp had willen aankomen toen oud-premier Gro Harlem Brundtland daar op bezoek was. Harlem Brundtland was echter al vertrokken toen Breivik op Utøya aankwam. De politie wilde niet op het bericht ingaan.
quote:
Franse politie doet inval bij vader schutter

AMSTERDAM – De Franse politie heeft maandag een inval gedaan in het huis van de vader van de man die wordt verdacht van de aanslagen in Noorwegen, Anders Behring Breivik.

Dit meldt het persbureau AP maandag. Het huis van Jens Breivik (76) staat in Cournanel, in het zuiden van Frankrijk. De omgeving van het huis is afgezet door de politie.

De vader is volgens mediaberichten naar Spanje vertrokken. De man, een oud-diplomaat, heeft tegenover Noorse media verklaard dat hij sinds 1995 geen contact meer had met zijn zoon.




Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo
Terreur Noorwegen

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Voorgeleiding Breivik achter gesloten deuren

Deze meneer deed het allemaal:

It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_99927959
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:32 schreef eight het volgende:

[..]

Vreemde redenatie. Hiermee tast de politie namelijk haar geloofwaardigheid aan.
Ach, het was een redelijke eerste telling.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:40:42 #3
151515 verita
Happy days
pi_99927965
Sorry, was niet mijn bedoeling de vorige dicht te knallen :P
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_99928005


Dat zijn gezicht niet is afgeschermd. Bij Volkert was dat bijvoorbeeld wel het geval.
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2011 @ 17:42:19 #5
43556 miss_dynastie
pi_99928007
Ik krijg echt een beetje kriebels van het ge- AB... volgens mij past dat precies in zijn plaatje en is het precies wat hij wil zijn; "de gevreesde AB", de moderne tegenhanger van AH...
pi_99928008
Vreemd dat het bijstellen zo lang heeft geduurd.
pi_99928026
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:40 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, het was een redelijke eerste telling.
Ach, het zijn ook maar levens hè? ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99928038
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

Dat zijn gezicht niet is afgeschermd. Bij Volkert was dat bijvoorbeeld wel het geval.
Goed om te zien dat hij iig niet zijn zin heeft gekregen om in "uniform" voor de rechter te verschijnen.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:43:46 #9
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99928053
Het is wel een Lacoste-Lover
pi_99928055
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef eight het volgende:

[..]

Ach, het zijn ook maar levens hè? ;(
Conclusie is gewoon dat dit niets te maken heeft met de competentie van de Noorse politie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:44:44 #11
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99928079
Dat verhaal over die andere 2 cellen zuigt die volgens mij uit zn grote duim, geloof er niks van
pi_99928088
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:43 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Goed om te zien dat hij iig niet zijn zin heeft gekregen om in "uniform" voor de rechter te verschijnen.
Hij wilde in een templar's uniform voor de rechter komen.
Lambo of Rekt
pi_99928097
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zijn gezicht niet is afgeschermd. Bij Volkert was dat bijvoorbeeld wel het geval.
Hij kijkt alsof hij een toeristisch uitstapje gaat maken naar Madurodam.
pi_99928147
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:44 schreef Darklight het volgende:
Dat verhaal over die andere 2 cellen zuigt die volgens mij uit zn grote duim, geloof er niks van
Maar stel je toch eens voor, een georganiseerde terreur cel met deze professionaliteit. Hier moet wel veel werk van gemaakt worden.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_99928159
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:45 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hij wilde in een templar's uniform voor de rechter komen.
Dat zeg ik toch? Goed om te zien dat dat iig niet is gebeurd.
pi_99928170
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:43 schreef waht het volgende:

[..]

Conclusie is gewoon dat dit niets te maken heeft met de competentie van de Noorse politie.
Jouw conclusie. Ik vind een ruim verkeerde telling van het aantal doden een voorbeeld van incompetentie.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:49:43 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99928239
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:47 schreef eight het volgende:

[..]

Jouw conclusie. Ik vind een ruim verkeerde telling van het aantal doden een voorbeeld van incompetentie.
Zeker.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 17:50:38 #18
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99928269
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:46 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Maar stel je toch eens voor, een georganiseerde terreur cel met deze professionaliteit. Hier moet wel veel werk van gemaakt worden.
Ja, maar daar kom je niet achter, voordat het te laat is
Persoonlijk geloof ik het niet
pi_99928304
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:47 schreef eight het volgende:

[..]

Jouw conclusie. Ik vind een ruim verkeerde telling van het aantal doden een voorbeeld van incompetentie.
Bij een explosie kan ik het me nog voorstellen, met allemaal lichaamsdelen die dubbel worden geteld, ook kan ik me voorstellen dat in de haast er een misstelling is om wat voor reden dan ook, maar dit heeft wel heel lang geduurd en daarmee begin ik ook wel meer te twijfelen aan de competentie.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:52:10 #20
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99928311
BreakingNews twitterde op maandag 25-07-2011 om 17:07:04 Norwegian police revise death toll in Utoya youth camp massacre down to 68 from 86 - Reuters reageer retweet
pi_99928312
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:50 schreef Darklight het volgende:

[..]

Ja, maar daar kom je niet achter, voordat het te laat is
Persoonlijk geloof ik het niet
Er kan achter gekomen worden als hij contact heeft gehad door bijv. internet of telefonie.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het geloof, het is geen onmogelijke klus om handlangers te vinden voor zijn doel en hij is competent genoeg.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_99928319
Dit was het Facebook profiel van die zogenaamde dader van de attacks in Noorwegen vóór de attacks:

http://i52.tinypic.com/hvavy1.jpg

Dit ná de attacks:

http://i56.tinypic.com/znlrb5.jpg

Zie de verschillen om te voldoen aan de eigenschappen van het plaatje wat de massamedia schept, zijn interesses zijn veranderd van "Political Analysis" en "Stock Analysis" naar "Christian" en "Conservative".

Dit betekent dat de huidige machthebbers (bankiers die NATO controllen) de originele inwoners van Europa als vijand beschouwen. Dit zijn jij en ik.

Hij is onderdeel van een hierarchisch NATO-plan.

Tevens:

Someone was active on Breivik's Facebook accepting friend requests after the massacre took place.

Het zijn dezelfde geintjes als in de jaren 60 & 70 waar NATO onder Operation Gladio mensen opblies en overhoop schoot om het "communistische gevaar" de kop in te kunnen drukken, maar nu met een andere vijand op het oog: jij en ik.

http://news.yahoo.com/nor(...)festo-200617817.html

Kijk dan. De NATO Federaliz zijn ook nog lui. Hebben hele stukken uit dat zogenaamde manifest van die Noor gekopiëerd uit hun Unabomber Manifesto.

“He surrendered the moment police called his name 3 minutes after they arrived. What we don’t know is how the police knew the terrorist’s name before they arrested him,” said Snow, who is recognized as one of Britain’s most trusted news anchors,

oRLY ?
pi_99928342
Hij is tegen allochtonen omdat ze ''slecht'' zijn, maar zelf doet hij iets wat nog 100 keer zo slecht is dan de gemiddelde allochtoon......
  maandag 25 juli 2011 @ 17:53:38 #24
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99928351
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:52 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Er kan achter gekomen worden als hij contact heeft gehad door bijv. internet of telefonie.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het geloof, het is geen onmogelijke klus om handlangers te vinden voor zijn doel en hij is competent genoeg.
Hij heeft toch al zijn HD's vernietigd? Denk niet dat die sporen van zijn daad op internet heeft achter gelaten
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2011 @ 17:53:49 #25
43556 miss_dynastie
pi_99928357
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:52 schreef Darklight het volgende:
BreakingNews twitterde op maandag 25-07-2011 om 17:07:04 Norwegian police revise death toll in Utoya youth camp massacre down to 68 from 86 - Reuters reageer retweet
Dat lijkt alsof iemand een typefoutje heeft gemaakt en niemand dat heeft gecheckt... :o
pi_99928358
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:50 schreef Darklight het volgende:

[..]

Ja, maar daar kom je niet achter, voordat het te laat is
Persoonlijk geloof ik het niet
Ik geloof dat ook niet. Ik heb meer het idee van een stelletje gameverslaafden die elkaar hebben ontmoet in London, en daarbij dolle plannen hebben gesmeed als reactie op 9/11. Ergens in de jeugd moeten de grenzen tussen fictie en realiteit al zijn vervaagd bij deze man.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:53:57 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_99928361
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

Dat zijn gezicht niet is afgeschermd. Bij Volkert was dat bijvoorbeeld wel het geval.
Heeft ook weinig zin als ie zelf z'n foto's al heeft verspreid via internet.

De narcistische megalomane massamoordenaar.
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 17:54:28 #28
232445 crew  Specularium
pi_99928374
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat lijkt alsof iemand een typefoutje heeft gemaakt en niemand dat heeft gecheckt... :o
Ik wilde het net zeggen, maar dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:55:02 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_99928387
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:53 schreef Gulmez het volgende:
Hij is tegen allochtonen omdat ze ''slecht'' zijn, maar zelf doet hij iets wat nog 100 keer zo slecht is dan de gemiddelde allochtoon......
Die gozer is gewoon zwaar gestoord joh, leefde al jaren in z'n eigen fantasiewereldje waarin hij als held de wereld moest redden. Of iig Europa :')
pi_99928409
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:52 schreef Salvad0R het volgende:
Dit was het Facebook profiel van die zogenaamde dader van de attacks in Noorwegen vóór de attacks:

http://i52.tinypic.com/hvavy1.jpg

Dit ná de attacks:

http://i56.tinypic.com/znlrb5.jpg

Zie de verschillen om te voldoen aan de eigenschappen van het plaatje wat de massamedia schept, zijn interesses zijn veranderd van "Political Analysis" en "Stock Analysis" naar "Christian" en "Conservative".

Dit betekent dat de huidige machthebbers (bankiers die NATO controllen) de originele inwoners van Europa als vijand beschouwen. Dit zijn jij en ik.

Hij is onderdeel van een hierarchisch NATO-plan.

Tevens:

Someone was active on Breivik's Facebook accepting friend requests after the massacre took place.

Het zijn dezelfde geintjes als in de jaren 60 & 70 waar NATO onder Operation Gladio mensen opblies en overhoop schoot om het "communistische gevaar" de kop in te kunnen drukken, maar nu met een andere vijand op het oog: jij en ik.

http://news.yahoo.com/nor(...)festo-200617817.html

Kijk dan. De NATO Federaliz zijn ook nog lui. Hebben hele stukken uit dat zogenaamde manifest van die Noor gekopiëerd uit hun Unabomber Manifesto.

“He surrendered the moment police called his name 3 minutes after they arrived. What we don’t know is how the police knew the terrorist’s name before they arrested him,” said Snow, who is recognized as one of Britain’s most trusted news anchors,

oRLY ?
Goeie bronnen voor zo'n claim. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:53 schreef Darklight het volgende:

[..]

Hij heeft toch al zijn HD's vernietigd? Denk niet dat die sporen van zijn daad op internet heeft achter gelaten
Wij weten zelfs niet eens wat voor mogelijkheden ter beschikking worden gesteld om handlangers te vinden. Dat heeft wel een hoge prioriteit.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_99928440
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En waarom zullen ze dat nooit toestaan? Omdat ze het niet willen, of omdat ze het gewoonweg niet kunnen (gebrek aan capaciteit e.d.). Ze nemen zelfs elkaars vluchtelingen niet op. Het is al een wonder dat Tunesie heeft toegestaan dat Libiers binnen hun grenzen mogen kampen.
Onzin Iran heeft al drie miljoen Afghanen en hele zooi Irakezen opgevangen. Ik hoor VVD en PVV altijd opvang in eigen regio maar Iran heeft amper wat geld gekregen om al die vluchtelingen op te vangen en mag het lekker zelf betalen om rotzooi van andere landen op te ruimen. Ik zou de kop van Wilders willen zien als 3 miljoen Belgen hier heen komen om aan geweld te vluchten. :')

Trouwens Pakistan heeft nu de grootse vluchtelingen populatie van de wereld bijna allemaal Afghanen.
pi_99928442
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Die gozer is gewoon zwaar gestoord joh, leefde al jaren in z'n eigen fantasiewereldje waarin hij als held de wereld moest redden. Of iig Europa :')
Hij was niet alleen.

Zijn Facebook profiel is inhoudelijk aangepast tijdens/na de attacks, hij heeft nog friends geaccept, en er zijn talloze getuigenverklaringen over meerdere schutters op dat eiland.

Het is de massamedia die er een lone-killer terrorist-white-al-qaeda-cell van maakt.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:58:22 #33
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99928473
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:52 schreef Salvad0R het volgende:
Dit was het Facebook profiel van die zogenaamde dader van de attacks in Noorwegen vóór de attacks:

http://i52.tinypic.com/hvavy1.jpg

Dit ná de attacks:

http://i56.tinypic.com/znlrb5.jpg

Zie de verschillen om te voldoen aan de eigenschappen van het plaatje wat de massamedia schept, zijn interesses zijn veranderd van "Political Analysis" en "Stock Analysis" naar "Christian" en "Conservative".
Hoe kom je aan die afbeeldingen als ik vragen mag?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:58:38 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_99928484
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hij was niet alleen.

Zijn Facebook profiel is inhoudelijk aangepast tijdens/na de attacks, hij heeft nog friends geaccept, en er zijn talloze getuigenverklaringen over meerdere schutters op dat eiland.

Het is de massamedia die er een lone-killer terrorist-white-al-qaeda-cell van maakt.
Volgens mij moet jij in [oslo] BNW nachtmerrie #1 zijn.
pi_99928496
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hij was niet alleen.

Zijn Facebook profiel is inhoudelijk aangepast tijdens/na de attacks, hij heeft nog friends geaccept, en er zijn talloze getuigenverklaringen over meerdere schutters op dat eiland.

Het is de massamedia die er een lone-killer terrorist-white-al-qaeda-cell van maakt.
Aha en de mensen achter deze samenzwering zijn niet slim genoeg om dit ruim van te voren te doen?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  maandag 25 juli 2011 @ 17:59:58 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_99928528
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hij was niet alleen.

Zijn Facebook profiel is inhoudelijk aangepast tijdens/na de attacks, hij heeft nog friends geaccept, en er zijn talloze getuigenverklaringen over meerdere schutters op dat eiland.

Het is de massamedia die er een lone-killer terrorist-white-al-qaeda-cell van maakt.
Interessant, maar geef daar dan een bron voor, nar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_99928537
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:52 schreef Salvad0R het volgende:
Dit was het Facebook profiel van die zogenaamde dader van de attacks in Noorwegen vóór de attacks:

http://i52.tinypic.com/hvavy1.jpg

Dit ná de attacks:

http://i56.tinypic.com/znlrb5.jpg

Zie de verschillen om te voldoen aan de eigenschappen van het plaatje wat de massamedia schept, zijn interesses zijn veranderd van "Political Analysis" en "Stock Analysis" naar "Christian" en "Conservative".

hoe hebben ze "toevallig" een plaatje gemaakt voor de aanslagen
en als je goed kijkt staan "Political Analysis" en "Stock Analysis" onder intresses
en "Christian" en "Conservative" onder filosofie wat allebei te zien was na de aanslag.

en ik heb het profiel gezien na de aanslag
pi_99928542
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:58 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Aha en de mensen achter deze samenzwering zijn niet slim genoeg om dit ruim van te voren te doen?
_O-
Inderdaad. Alsof als er zo'n grote false-flag operatie word uitgevoerd dat er foutjes opduiken van dit kaliber.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_99928550
Wat 17 doden minder? *O*
pi_99928556
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij in [oslo] BNW nachtmerrie #1 zijn.
Hoezo?

Het is wat de Council of Conservative Citizens er zelf over te zeggen heeft, niet ik.

http://cofcc.org/2011/07/norwegian-killer-facebook-hoax/

Er zijn talloze bronnen voor het multiple-shooters verhaal, waaronder http://www.novinite.com/view_news.php?id=130515.
pi_99928560
Nu op RTL
pi_99928604
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:58 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die afbeeldingen als ik vragen mag?
Gevonden op teh interwebz.
pi_99928645
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

_O-
Inderdaad. Alsof als er zo'n grote false-flag operatie word uitgevoerd dat er foutjes opduiken van dit kaliber.
Bij elke false flag operatie duiken zulke foutjes op.

Mensen kiezen alsnog liever een makkelijke waarheid dan een moeilijke leugen, doorgaans.
pi_99928656
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat lijkt alsof iemand een typefoutje heeft gemaakt en niemand dat heeft gecheckt... :o
Of een optelling van verdronken en doodgeschoten slachtoffers, waarbij er zeventien dubbel geteld werden..
pi_99928658
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hoezo?

Het is wat de Council of Conservative Citizens er zelf over te zeggen heeft, niet ik.

http://cofcc.org/2011/07/norwegian-killer-facebook-hoax/

Er zijn talloze bronnen voor het multiple-shooters verhaal, waaronder http://www.novinite.com/view_news.php?id=130515.
Het is in ieder geval een bron.
Maar ik geloof er niks van, dit is een bericht wat 100% de belangen van eigen site en organisatie behartigd.
Ik ben dan geen conspiracy-fan maar hier zie ik valse berichtgeving.
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:04 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Bij elke false flag operatie duiken zulke foutjes op.

Mensen kiezen alsnog liever een makkelijke waarheid dan een moeilijke leugen, doorgaans.
Nee, Occam's scheermes.

De simpelste en voor de hands liggende optie is meestal waar.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  maandag 25 juli 2011 @ 18:05:24 #46
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99928677
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hoezo?

Het is wat de Council of Conservative Citizens er zelf over te zeggen heeft, niet ik.

http://cofcc.org/2011/07/norwegian-killer-facebook-hoax/

Er zijn talloze bronnen voor het multiple-shooters verhaal, waaronder http://www.novinite.com/view_news.php?id=130515.
Logisch dat de verklaringen verschillen. Zo'n gebeurtenis is hartstikke traumatisch.
Dan is het heel goed mogelijk dat je dingen opnoemt die er niet waren.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_99928704
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Logisch dat de verklaringen verschillen. Zo'n gebeurtenis is hartstikke traumatisch.
Dan is het heel goed mogelijk dat je dingen opnoemt die er niet waren.
+ het vervormen van geluid (door objecten of weer) waardoor het lijkt uit andere richtingen te komen.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_99928726
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:04 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Of een optelling van verdronken en doodgeschoten slachtoffers, waarbij er zeventien dubbel geteld werden..
quote:
De autoriteiten wijten de onjuiste meldingen over de dodentallen aan problemen bij het verzamelen van informatie over de schietpartij op het eiland. Eerder werd er gesproken over een totaal van 93 slachtoffers.
pi_99928763
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:52 schreef Salvad0R het volgende:
Dit was het Facebook profiel van die zogenaamde dader van de attacks in Noorwegen vóór de attacks:

http://i52.tinypic.com/hvavy1.jpg

Dit ná de attacks:

http://i56.tinypic.com/znlrb5.jpg

Eerste is wat je te zien krijgt als je geen facebook account hebt, tweede als dat wel het geval is. Zijn privacy instellingen staan waarschijnlijk zo dat hij bepaalde dingen heeft afgeschermd voor mensen zonder facebook account.

Opgelost.
pi_99928776
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:04 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een bron.
Maar ik geloof er niks van, dit is een bericht wat 100% de belangen van eigen site en organisatie behartigd.
Ik ben dan geen conspiracy-fan maar hier zie ik valse berichtgeving.

[..]

Nee, Occam's scheermes.

De simpelste en voor de hands liggende optie is meestal waar.
Geen enkele weldenkende is een fan van feitelijke samenzweringen. Neemt niet weg dat die zich voordoen.

Het gaat om de feiten. Wat er meestal wel of niet waar is is geen factor bij dit soort gebeurtenissen.
pi_99928795
Ben ik nu de enige die de gelijkenis tussen zijn manifest en de Turner diaries opvalt?
pi_99928799
quote:
5s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Gevonden op teh interwebz.
En je reden om aan te nemen dat ze niet creatief bewerkt zijn is.... ?
pi_99928809
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:08 schreef Thomass het volgende:

[..]

Eerste is wat je te zien krijgt als je geen facebook account hebt, tweede als dat wel het geval is. Zijn privacy instellingen staan waarschijnlijk zo dat hij bepaalde dingen heeft afgeschermd voor mensen zonder facebook account.

Opgelost.
Nope, het ene Facebook profiel in het Noors was van voor de aanslagen, die engelse van na de gebeurtenissen. Expliciet.
pi_99928810
Ik kan me herinneren dat ik die eerste facebook pagina gezien heb. Dus wanneer is dat veranderd? Staat die facebook nu nog online?
  maandag 25 juli 2011 @ 18:10:20 #55
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_99928819
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hij was niet alleen.

Zijn Facebook profiel is inhoudelijk aangepast tijdens/na de attacks, hij heeft nog friends geaccept, en er zijn talloze getuigenverklaringen over meerdere schutters op dat eiland.

Bron?
pi_99928843
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:09 schreef Mercer het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik die eerste facebook pagina gezien heb. Dus wanneer is dat veranderd? Staat die facebook nu nog online?
Hij gaf toch in het 'manifest' zelf al aan 2 facebook accounts te hebben zodat hij geen 50 maar 100 personen per dag als vriend kon accepteren?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99928847
Of er daadwerkelijk een 2de schutter was is wel te bepalen aan de hand vd kogels. Ze weten nl. inmiddels welke wapens AB bij zich droeg. Aangezien kogels die uit hetzelfde wapen komen identiek zijn kun je bepalen of er nog andere schutter was.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99928858
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:08 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Geen enkele weldenkende is een fan van feitelijke samenzweringen. Neemt niet weg dat die zich voordoen.

Het gaat om de feiten. Wat er meestal wel of niet waar is is geen factor bij dit soort gebeurtenissen.
En tot nu toe produceer jij geen verifieerbare feiten. En je haalt de NAVO er bij zonder ook maar enige aanleiding.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_99928867
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En je reden om aan te nemen dat ze niet creatief bewerkt zijn is.... ?
Wat het belang kan zijn van het bewerken van zijn Facebook profiel is me onduidelijk, terwijl mediaestablishments per definitie belang hebben bij leugens verspreiden.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:12:22 #60
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99928878
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:08 schreef Salvad0R het volgende:
Het gaat om de feiten. Wat er meestal wel of niet waar is is geen factor bij dit soort gebeurtenissen.
Yeah right.... het gaat om de feiten maar het is helemaal niet belangrijk of het waar is :')

Wat voor straf gaat AB eigenlijk krijgen volgens jullie? De maximale straf in Noorwegen (21 jaar) of toch wat anders?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:12:48 #61
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99928887
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:12 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Yeah right.... het gaat om de feiten maar het is helemaal niet belangrijk of het waar is :')

Wat voor straf gaat AB eigenlijk krijgen volgens jullie? De maximale straf in Noorwegen (21 jaar) of toch wat anders?
21 jaar + oneindig vaak 5 jaar verlenging gaat hij wrs krijgen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99928890
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:11 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

En tot nu toe produceer jij geen verifieerbare feiten. En je haalt de NAVO er bij zonder ook maar enige aanleiding.
Het doet sterk denken aan de geintjes in de jaren 60 & 70 waar NATO onder Operation Gladio in West Europa mensen opblies en overhoop schoot om het "communistische gevaar" de kop in te kunnen drukken, maar nu met een andere vijand op het oog: jij en ik.
pi_99928906
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:09 schreef meth1745 het volgende:
Ben ik nu de enige die de gelijkenis tussen zijn manifest en de Turner diaries opvalt?
Turner diaries ken ik persoonlijk niet, maar het zou niets verbazen als hij daar stukken van heeft overgenomen. Dat er veel lappen tekst van de Unabomber zijn overgenomen is inmiddels wel bekend.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:14:02 #64
16715 Mylene
*schatje*
pi_99928914
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:12 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Yeah right.... het gaat om de feiten maar het is helemaal niet belangrijk of het waar is :')

Wat voor straf gaat AB eigenlijk krijgen volgens jullie? De maximale straf in Noorwegen (21 jaar) of toch wat anders?
Klopt. Ik las ook ergens dat er zoveel jaar vanaf gaat waardoor hij maar 14 jaar hoeft te zitten. Lijkt me echter sterk dat hij daar mee weg komt.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:14:17 #65
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99928926
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:13 schreef eight het volgende:

[..]

Turner diaries ken ik persoonlijk niet, maar het zou niets verbazen als hij daar stukken van heeft overgenomen. Dat er veel lappen tekst van de Unabomber zijn overgenomen is inmiddels wel bekend.
Hoeveel is het nou eigenlijk? het leek op echt misschien maar 5 pagina's in totaal die waren overgenomen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99928929
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nope, het ene Facebook profiel in het Noors was van voor de aanslagen, die engelse van na de gebeurtenissen. Expliciet.
Facebook serveert pagina's in verschillende talen afhankelijk van je geografische locatie, user agent, ip adres etc. Het is zeer complex dus deze verschillen zijn gewoon heel normaal. Verder komen de pagina's 100% overeen (behalve dat ene kopje met die 2 dingen vanwege het wel of niet ingelogd zijn).
  maandag 25 juli 2011 @ 18:14:54 #67
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99928945
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat het belang kan zijn van het bewerken van zijn Facebook profiel is me onduidelijk, terwijl mediaestablishments per definitie belang hebben bij leugens verspreiden.
Hoezo ga jij ervan uit dat het profiel daadwerkelijk is bewerkt? Plaatjes bewerken kan namelijk ook. En zoals een user hier eerder zei, facebook hanteert verschillende layouts (wel of niet ingelogd).
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:15:32 #68
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_99928959
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat het belang kan zijn van het bewerken van zijn Facebook profiel is me onduidelijk, terwijl mediaestablishments per definitie belang hebben bij leugens verspreiden.
Wie heeft er dan voor het hele gebeuren een screenshot gemaakt van zijn account? Lijkt mij al met al uitermate ongeloofwaardig verhaaltje.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:16:43 #69
16715 Mylene
*schatje*
pi_99928988
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:15 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Wie heeft er dan voor het hele gebeuren een screenshot gemaakt van zijn account? Lijkt mij al met uitermate ongeloofwaardig verhaaltje.
[oslo] BNW nachtmerrie #1

Past precies in dat soort topics.
pi_99929048
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat het belang kan zijn van het bewerken van zijn Facebook profiel is me onduidelijk, terwijl mediaestablishments per definitie belang hebben bij leugens verspreiden.
Ahja. "IK snap het niet dus MOET er wel een gigantisch complot achter zitten ".

Ter lering ende vermaeck: een paar grapjassen hadden een paar uur na het opzetten van een condoleance register op FB dit account gehackt en aangepast naar een "ik steun deze man" profiel. Voor de lol. Een vals gifje verspreiden is in vergelijking daarmaar een kleine inspanning.

Dat jij niet snapt wat er in het hoofd van dat soort mensen omgaat siert je. Maar jouw gebrek aan mensenkennis is geen bewijs voor een complot ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 18:19:04 #71
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99929053
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:15 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Wie heeft er dan voor het hele gebeuren een screenshot gemaakt van zijn account? Lijkt mij al met uitermate ongeloofwaardig verhaaltje.
De site waar de plaatjes vandaan komen houdt de boel gewoon voor de gek. Alles om maar pagehits te scoren.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99929057
The first one in Norwegian was deleted minutes after Breivik’s identity became public. The second profile in English appeared after the original was deleted, and became the de facto profile of the killer.
pi_99929067
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

21 jaar + oneindig vaak 5 jaar verlenging gaat hij wrs krijgen.
Oneindig vaak +5 jaar is nog even afwachten, dat beslissen ze dan pas.
pi_99929085
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:14 schreef MouzurX het volgende:

Hoeveel is het nou eigenlijk? het leek op echt misschien maar 5 pagina's in totaal die waren overgenomen.
5 pagina's vd 1500 is niets idd. In de media had men het over "grote delen vh manuscipt" , hoeveel exact zal later wel blijken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:20:20 #75
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99929093
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:19 schreef Salvad0R het volgende:
The first one in Norwegian was deleted minutes after Breivik’s identity became public. The second profile in English appeared after the original was deleted, and became the de facto profile of the killer.
Leuk alleen niet waar. Bron: mijn eigen ogen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:21:14 #76
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99929123
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

21 jaar + oneindig vaak 5 jaar verlenging gaat hij wrs krijgen.
Hoezo verlenging? Kan dat hier in Nederland ook?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:21:27 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99929130
Wat spreken die Noren trouwens bijna allemaal uitzonderlijk goed Engels.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99929136
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:19 schreef Salvad0R het volgende:
The first one in Norwegian was deleted minutes after Breivik’s identity became public. The second profile in English appeared after the original was deleted, and became the de facto profile of the killer.
Hier een topic waar iemand het helemaal met je eens is. veel plezier!

http://www.extreem-rechts.nl/viewtopic.php?f=3&t=876
pi_99929140
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:21 schreef Caland het volgende:
Wat spreken die Noren trouwens bijna allemaal uitzonderlijk goed Engels.
Viel mij ook op. Erg goed geregeld daar.
pi_99929152
...Dat er een hele zooi in dat manifest van die Noor is gekopiëerd uit de Unabomber Manifesto zegt ook wel genoeg over de luiheid van de NATO Federaliz.
pi_99929154
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:19 schreef Salvad0R het volgende:
The first one in Norwegian was deleted minutes after Breivik’s identity became public. The second profile in English appeared after the original was deleted, and became the de facto profile of the killer.
Ik heb je net uitgelegd waarom die talen kunnen verschillen. "Bewijst" helemaal niks.

http://www.google.nl/?hl=nl
http://www.google.nl/?hl=en

OHNEE GOOGLE VERANDERT VAN TAAL, COMPLOT!11
  maandag 25 juli 2011 @ 18:23:23 #82
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99929194
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:22 schreef Salvad0R het volgende:
...Dat er een hele zooi in dat manifest van die Noor is gekopiëerd uit de Unabomber Manifesto zegt ook wel genoeg over de luiheid van de NATO Federaliz.
Of Brevikk is minder origineel dan hij wil doen vermoeden. Aannames :O
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99929215
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:20 schreef -Techno- het volgende:

Leuk alleen niet waar. Bron: mijn eigen ogen.
Weet je toch niet zeker? Toen zijn naam bekend werd was even later ook zijn FB bekend. Ik heb toen meteen bekeken maar kan niet met zekerheid zeggen dat het origineel toen al vervangen was met een fake profiel.
Dat weet je pas als het tijdstip van het aangemaakte account bekend is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:24:04 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_99929218
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:11 schreef eight het volgende:
Of er daadwerkelijk een 2de schutter was is wel te bepalen aan de hand vd kogels. Ze weten nl. inmiddels welke wapens AB bij zich droeg. Aangezien kogels die uit hetzelfde wapen komen identiek zijn kun je bepalen of er nog andere schutter was.
En als het een cover up story is, van Anders als enige schutter, komt dat kogelverhaal nooit in het officiële politierapport. Tot zover de vicieuze cirkel van het conspiratisme. Doesn't need no arguments.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_99929221
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:23 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Of Brevikk is minder origineel dan hij wil doen vermoeden. Aannames :O
Wat is het alternatief... hij had zijn BlackBerry Bold op zak op dat eiland en dacht, "nog even wat vrienden accepten op Farçeboek" ?
  maandag 25 juli 2011 @ 18:24:57 #86
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_99929253
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:22 schreef Salvad0R het volgende:
...Dat er een hele zooi in dat manifest van die Noor is gekopiëerd uit de Unabomber Manifesto zegt ook wel genoeg over de luiheid van de NATO Federaliz deze gek.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:24:57 #87
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99929255
quote:
8s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat is het alternatief... hij had zijn BlackBerry Bold op zak op dat eiland en dacht, "nog even wat vrienden accepten op Farçeboek" ?
Ooit gehoord van hackers?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 25 juli 2011 @ 18:25:25 #88
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99929271
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:23 schreef eight het volgende:

[..]

Weet je toch niet zeker? Toen zijn naam bekend werd was even later ook zijn FB bekend. Ik heb toen meteen bekeken maar kan niet met zekerheid zeggen dat het origineel toen al vervangen was met een fake profiel.
Dat weet je pas als het tijdstip van het aangemaakte account bekend is.
Omdat ik het profiel na de daad heb bekeken en die was niet in het engels zoals Salvador stelt.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99929281
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:24 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ooit gehoord van hackers?
Ja, jij?
pi_99929293
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:24 schreef Ringo het volgende:

En als het een cover up story is, van Anders als enige schutter, komt dat kogelverhaal nooit in het officiële politierapport. Tot zover de vicieuze cirkel van het conspiratisme. Doesn't need no arguments.
Als blijkt dat er andere kogels zijn gebruikt dan die uit het wapen van AB kwamen, waarom zouden ze dat dan in de doofpot stoppen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99929294
quote:
8s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat is het alternatief... hij had zijn BlackBerry Bold op zak op dat eiland en dacht, "nog even wat vrienden accepten op Farçeboek" ?
hij schreef 50 vriendverzoeken per dag te versturen
dus tijdens de aanslagen kunnen er best mensen zijn die een verzoek accepteren waardoor hij meer vrienden krijgt
  maandag 25 juli 2011 @ 18:26:25 #92
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_99929304
quote:
8s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat is het alternatief... hij had zijn BlackBerry Bold op zak op dat eiland en dacht, "nog even wat vrienden accepten op Farçeboek" ?
Bron dat er toen nog vrienden werden toegevoegd (dus niet dat anderen hem accepteerden)?
  maandag 25 juli 2011 @ 18:26:46 #93
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99929316
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

hij schreef 50 vriendverzoeken per dag te versturen
dus tijdens de aanslagen kunnen er best mensen zijn die een verzoek accepteren waardoor hij meer vrienden krijgt
goeie
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 18:27:28 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_99929338
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:25 schreef eight het volgende:

[..]

Als blijkt dat er andere kogels zijn gebruikt dan die uit het wapen van AB kwamen, waarom zouden ze dat dan in de doofpot stoppen?
Ask yourself and raise a story.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_99929353
quote:
'Dader mailde vlak voor aanslag manifest rond'

De dader van het bloedbad in Noorwegen, Anders Breivik, mailde vlak voor de bomaanslag zijn manifest rond naar mogelijke gelijkgestemden.


Dat zegt de Belgische Vlaams Belang-politicus Tanguy Veys, die zelf de mail ontving, tegenover NU.nl.

Breivik, die zich in de mail voordoet als Andrew Berwick, publiceerde het document van ruim 1500 pagina's op internet. Niet bekend was dat hij het stuk ook aan honderden mensen rondmailde, een paar uur voor de aanslag in Oslo.

In de mail valt te lezen dat hij is verstuurd aan zijn vrienden op Facebook of vrienden van zijn vrienden op Facebook.

Veys zegt nooit met Breivik te hebben gemaild. "Ik ben enorm geschrokken dat ik in zijn ogen in aanmerking kom voor zijn gedachtegoed", aldus de Vlaamse politicus.

Hij zegt verder geen bekende Nederlandse of Belgische politici in de verzendlijst te hebben gevonden.

Manifest

Het stuk van Breivik, getiteld 2083 – A European Declaration of Independence is gericht aan 'west-Europese patriotten' en gaat over de islamisering van Europa en hoe de conservatieve beweging in de toekomst moet opereren.

Hij zegt jaren met het stuk bezig te zijn geweest en er 300.000 euro in te hebben gestoken. Hij roept op het boek zoveel mogelijk te verspreiden.

Veys zegt de mail te willen afgeven bij de politie.

http://www.nu.nl/buitenla(...)g-manifest-rond.html
pi_99929367
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

hij schreef 50 vriendverzoeken per dag te versturen
dus tijdens de aanslagen kunnen er best mensen zijn die een verzoek accepteren waardoor hij meer vrienden krijgt
100 per dag . Hij had nl. 2 accounts
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99929389
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:28 schreef eight het volgende:

[..]

100 per dag . Hij had nl. 2 accounts
dus 50 op dit account :s)
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 18:29:58 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99929412
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:26 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

hij schreef 50 vriendverzoeken per dag te versturen
dus tijdens de aanslagen kunnen er best mensen zijn die een verzoek accepteren waardoor hij meer vrienden krijgt
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:29 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dus 50 op dit account :s)
kijk hem scherp zijn op de maandag ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99929417
quote:
8s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat is het alternatief... hij had zijn BlackBerry Bold op zak op dat eiland en dacht, "nog even wat vrienden accepten op Farçeboek" ?
Ok nu ben je gewoon aan het trollen :). Mijn laatste poging: eerste is wat je te zien krijgt als je bent ingelogd, tweede als je niet bent ingelogd (geen account hebt).
pi_99929471
quote:
6s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ask yourself and raise a story.
Dat heeft geen enkele nut omdat ik de feiten niet ken. Voordat het zin heeft om vraagtekens te zetten dient er eerst een definitief rapport te komen en dat duurt nog wel even.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:33:07 #101
39581 Salvad0R
universal
pi_99929504
Motieven van NATO ?

Norway was in the process of diplomatic recognition of a Palestinian state as part of a general rapprochement with the Arab world.

Norway was scheduled to stop all bombing and other sorties against the Gaddafi forces as out of August 1 at the latest.

Elke zelfrespecterende analist vraagt zich altijd af... Cui Bono (wie profiteert) ?
pi_99929522
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:29 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dus 50 op dit account :s)
en dus 100 per dag ;)

Hoeveel vriendverzoeken werden ook alweer geweigerd?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99929538
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef Thomass het volgende:

[..]

Ok nu ben je gewoon aan het trollen :).
OF hij is gewoon hetzelfde soort persoon als Breivik. Overtuigd van eigen gelijk, alleen luisterend naar mensen die het met hem eens zijn, er van overtuigd dat andere mensen die zijn visie niet delen kortzichtig zijn en de ogen moeten openen, geen interesse in feiten, een liefde voor mysterie en complotten...

If so: get help. NOW.
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 18:34:40 #104
232445 crew  Specularium
pi_99929542
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:33 schreef Salvad0R het volgende:
Motieven van NATO ?

Norway was in the process of diplomatic recognition of a Palestinian state as part of a general rapprochement with the Arab world.

Norway was scheduled to stop all bombing and other sorties against the Gaddafi forces as out of August 1 at the latest.

Elke zelfrespecterende analist vraagt zich altijd af... Cui Bono (wie profiteert) ?
Dit zou zomaar allemaal kunnen, of niet natuurlijk.
pi_99929552
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:33 schreef Salvad0R het volgende:
Motieven van NATO ?

Norway was in the process of diplomatic recognition of a Palestinian state as part of a general rapprochement with the Arab world.

Norway was scheduled to stop all bombing and other sorties against the Gaddafi forces as out of August 1 at the latest.

Elke zelfrespecterende analist vraagt zich altijd af... Cui Bono (wie profiteert) ?
Kom op zeg, je weet beter. Ga lekker naar BNW.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:35:24 #106
16715 Mylene
*schatje*
pi_99929561
quote:
13s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:34 schreef Disorder het volgende:

[..]

Kom op zeg, je weet beter. Ga lekker naar BNW.
Inderdaad.
pi_99929572
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:33 schreef Salvad0R het volgende:
Motieven van NATO ?

Norway was in the process of diplomatic recognition of a Palestinian state as part of a general rapprochement with the Arab world.

Norway was scheduled to stop all bombing and other sorties against the Gaddafi forces as out of August 1 at the latest.

Elke zelfrespecterende analist vraagt zich altijd af... Cui Bono (wie profiteert) ?
Niemand profiteert. De regerende arbeidspartij krijgt sympathie stemmen en er veranderd niks aan de twee dingen die jij opnoemt.

NAVO heeft er al helemaal niks mee te maken, het erkennen van Palestina is een proces wat grote vooruitgang heeft gemaakt in heel de wereld. Niet alleen Noorwegen.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_99929606
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:21 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hoezo verlenging? Kan dat hier in Nederland ook?
Ja, als je TBS krijgt. Anders kan het in Nederland niet. Maar in Nederland kun je wel echt levenslang krijgen, en dat kan in Noorwegen niet (behalve dan door die verlengingen).
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 18:37:29 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99929616
quote:
13s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:34 schreef Disorder het volgende:

[..]

Kom op zeg, je weet beter. Ga lekker naar BNW.
het is weer leuk geweest idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:37:33 #110
39581 Salvad0R
universal
pi_99929618
[oslo] BNW nachtmerrie #1

[ Bericht 83% gewijzigd door sp3c op 25-07-2011 18:38:31 ]
  maandag 25 juli 2011 @ 18:40:12 #111
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99929678
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:37 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, als je TBS krijgt. Anders kan het in Nederland niet. Maar in Nederland kun je wel echt levenslang krijgen, en dat kan in Noorwegen niet (behalve dan door die verlengingen).
Vind ik maar raar, maximale straf is 21 jaar maar het kan wel verlengd worden... dan bestaat die maximale straf dus niet imo.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:40:58 #112
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99929697
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:40 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Vind ik maar raar, maximale straf is 21 jaar maar het kan wel verlengd worden... dan bestaat die maximale straf dus niet imo.
Er wordt dan na die 21 jaar gekeken naar recidiegevaar bij hele erge misdrijven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99929699
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:13 schreef eight het volgende:

[..]

Turner diaries ken ik persoonlijk niet, maar het zou niets verbazen als hij daar stukken van heeft overgenomen. Dat er veel lappen tekst van de Unabomber zijn overgenomen is inmiddels wel bekend.
Ik bedoel niet overgenomen, meer de algemene strekking van het verhaal, verzet tegen de overheid, revolutie, straffen van de linkse elite. (Turner Diaries bevatten een kernoorlog en de uitroeiing van alle joden, en direkte aanleiding voor het gewapend verzet is een wet die privé wapenbezit verbiedt)
PDF download:
http://www.archive.org/do(...)am-luther-pierce.pdf
  maandag 25 juli 2011 @ 18:41:46 #114
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99929713
quote:
De autoriteiten wijten de onjuiste meldingen over de dodentallen aan problemen bij het verzamelen van informatie over de schietpartij op het eiland. Eerder werd er gesproken over een totaal van 93 slachtoffers.

Hulp

De politie meldde tijdens een persconferentie verder dat ze niet volledig kan uitsluiten dat de gearresteerde verdachte Anders Behring Breivik hulp heeft gekregen van andere personen bij zijn terreurdaden.

Breivik beweert dat hij met ''twee andere cellen in de organisatie" had samengewerkt, zo meldde een rechtbankfunctionaris maandag na afloop van de eerste voorgeleiding van de verdachte.

Politieverhoren

Tijdens de eerste politieverhoren zou Breivik verder hebben gezegd dat hij erop is voorbereid de rest van zijn leven in de gevangenis door te brengen. Breivik zou een kalme en onaangedane indruk hebben gemaakt op zijn verhoorders.

Deskundigen onderzoeken of, en zo ja in hoeverre Breivik toerekeningsvatbaar is voor zijn daden.
Daar ben ik erg benieuwd naar, wat mankeert die man :?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 25 juli 2011 @ 18:42:18 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99929729
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:40 schreef Caland het volgende:
Er wordt dan na die 21 jaar gekeken naar recidiegevaar bij hele erge misdrijven.
En er moet elke 5 jaar opnieuw naar worden gekeken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 juli 2011 @ 18:43:35 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99929762
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:42 schreef maartena het volgende:

[..]

En er moet elke 5 jaar opnieuw naar worden gekeken.
Hoeft niet. Het moet wel van tevoren aangevraagd worden oid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 18:44:09 #117
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_99929789
Hij doet me ook wel een beetje denken aan Patrick Bateman...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 25 juli 2011 @ 18:44:48 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99929810
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:43 schreef Caland het volgende:
Hoeft niet. Het moet wel van tevoren aangevraagd worden oid.
Maar wordt zo'n aanvraag altijd automatisch goedgekeurd door Justitie, zonder dat er opnieuw gekeken wordt naar de status van de verdachte?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 juli 2011 @ 18:45:44 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99929838
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar wordt zo'n aanvraag altijd automatisch goedgekeurd door Justitie, zonder dat er opnieuw gekeken wordt naar de status van de verdachte?
Natuurlijk niet. Na de aanvraag zal het onderzoek volgen en dan de beslissing van de rechter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99929848
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:41 schreef meth1745 het volgende:

Ik bedoel niet overgenomen, meer de algemene strekking van het verhaal, verzet tegen de overheid, revolutie, straffen van de linkse elite. (Turner Diaries bevatten een kernoorlog en de uitroeiing van alle joden, en direkte aanleiding voor het gewapend verzet is een wet die privé wapenbezit verbiedt)
PDF download:
http://www.archive.org/do(...)am-luther-pierce.pdf
Ik vermoed dat er van elk manuscript geschreven door een terrorist de rode draad veel gelijkenis vertoont.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99929892
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Na de aanvraag zal het onderzoek volgen en dan de beslissing van de rechter.
In de media wordt gesuggereerd dat de straf maximaal 2 periodes van 5 jaar verlengd kan worden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:47:26 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99929901
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:45 schreef Caland het volgende:
Natuurlijk niet. Na de aanvraag zal het onderzoek volgen en dan de beslissing van de rechter.
Dat bedoel ik dus. Er kan met 5 jaar verlengd worden, en als die 5 jaar op is en men wil em nog eens 5 jaar vasthouden, dan moet eerst beoordeeld worden of dat wel nodig is, met andere woorden: Is de verdachte nog steeds een gevaar m.b.t. herhaling.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 juli 2011 @ 18:48:24 #123
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99929926
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Er kan met 5 jaar verlengd worden, en als die 5 jaar op is en men wil em nog eens 5 jaar vasthouden, dan moet eerst beoordeeld worden of dat wel nodig is, met andere woorden: Is de verdachte nog steeds een gevaar m.b.t. herhaling.
Dus AB krijgt straks de kans om nog meer mensen te bedonderen....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:48:33 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99929932
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Er kan met 5 jaar verlengd worden, en als die 5 jaar op is en men wil em nog eens 5 jaar vasthouden, dan moet eerst beoordeeld worden of dat wel nodig is, met andere woorden: Is de verdachte nog steeds een gevaar m.b.t. herhaling.
Dat zei ik ja, er wordt telkens gekeken naar het recidivegevaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 18:49:06 #125
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99929963
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:47 schreef eight het volgende:

[..]

In de media wordt gesuggereerd dat de straf maximaal 2 periodes van 5 jaar verlengd kan worden.
Dat is onjuist.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 18:51:41 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99930059
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:48 schreef Caland het volgende:
Dat zei ik ja, er wordt telkens gekeken naar het recidivegevaar.
:? Het is me dan even onduidelijk waarom je "Hoeft niet" zei op mijn uitspraak dat er elke 5 jaar naar gekeken moet worden?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99930072
Was dit zijn huis? Zo aan het bos/ riviertje zou ik ook wel willen wonen. O+


PLANLAGT HERFRA: Fra denne leide gården i Hedmark skal Anders Behring Breivik (32) ha framstilt planlagt terrorhandlingene og bomben, som han blant annet kjøpte kunstgjødsel for å lage. Foto: Marte Vike Arnesen / VG
pi_99930081
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:48 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dus AB krijgt straks de kans om nog meer mensen te bedonderen....
Hij zal zich ongetwijfeld voorbeeldig gedragen in de bak, dus misschien gaan er nog een paar jaartjes extra af.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:53:18 #129
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99930114
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef Mercer het volgende:
Was dit zijn huis? Zo aan het bos/ riviertje zou ik ook wel willen wonen.

[ afbeelding ]
PLANLAGT HERFRA: Fra denne leide gården i Hedmark skal Anders Behring Breivik (32) ha framstilt planlagt terrorhandlingene og bomben, som han blant annet kjøpte kunstgjødsel for å lage. Foto: Marte Vike Arnesen / VG
is vast niet duur meer :P
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 18:53:19 #130
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99930117
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:51 schreef maartena het volgende:

[..]

:? Het is me dan even onduidelijk waarom je "Hoeft niet" zei op mijn uitspraak dat er elke 5 jaar naar gekeken moet worden?
Als er geen aanvraag wordt gedaan dan komt hij gewoon vrij, me dunkt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 18:54:22 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99930149
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hij zal zich ongetwijfeld voorbeeldig gedragen in de bak, dus misschien gaan er nog een paar jaartjes extra af.
denk het ook, na een jaar of 10 heeft hij grootse spijt en begint hij kinderpostzegels te kopen enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:55:38 #132
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99930202
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk het ook, na een jaar of 10 heeft hij grootse spijt en begint hij kinderpostzegels te kopen enzo
ik denk niet dat hij ooit berouw gaat tonen hoor, hij vindt dat hij geen misdaad begaan heeft
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 18:55:50 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99930211
Noorwegen werkt toch ook met die 2/3 regel? :+ Theoretisch kan hij dus over 14 jaar alweer vrij rondlopen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99930230
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hij zal zich ongetwijfeld voorbeeldig gedragen in de bak, dus misschien gaan er nog een paar jaartjes extra af.
Gewoon tussen de moslims zetten dan duurt het niet lang voordat er iets knapt bij hem.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:57:24 #135
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_99930271
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:56 schreef eight het volgende:

[..]

Gewoon tussen de moslims zetten dan duurt het niet lang voordat er iets knapt bij hem.
Leuk voor die moslims. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_99930285
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:55 schreef Caland het volgende:
Noorwegen werkt toch ook met die 2/3 regel? :+ Theoretisch kan hij dus over 14 jaar alweer vrij rondlopen.
Klopt. Ik geloof hier echter helemaal niet in. Sterker nog, hij is zo'n extreem geval dat ik hem niet meer zie vrijkomen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:57:55 #137
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_99930286
In Duitsland zijn toch ook enkele RAF-terroristen die tot levenslang veroordeeld zijn voortijdig vrijgelaten?

Voor deze man valt het in ieder geval niet uit te sluiten dat hij vóór de pensioensgerechtigde leeftijd weer vrij man is.
Non possumus non loqui
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 18:58:26 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99930300
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

ik denk niet dat hij ooit berouw gaat tonen hoor, hij vindt dat hij geen misdaad begaan heeft
op dit moment maakt het niet zo heel veel meer uit wat hij al dan niet denkt want die veroordeling komt er toch wel maar vanuit de cel kan hij ook niet zo heel veel doen voor 'de goede zaak' en hij geeft te pas en te onpas aan dat het goed is om de boel te bedonderen om mensen op het verkeerde been te zetten

ik zie het nog wel gebeuren na verloop van tijd al was het maar om een minder zwaar bewaakte cel en minimaal contact met de buitenwereld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99930312
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Leuk voor die moslims. :')
Boeit niet. Zijn toch criminelen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:59:02 #140
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_99930321
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:58 schreef eight het volgende:

[..]

Boeit niet. Zijn toch criminelen.
-O-
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 25 juli 2011 @ 18:59:16 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99930335
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:57 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt. Ik geloof hier echter helemaal niet in. Sterker nog, hij is zo'n extreem geval dat ik hem niet meer zie vrijkomen.
Precies. Met zo'n psychologisch onderzoek valt prima te 'knoeien' Helemaal in zijn geval. Het is geen exacte wetenschap.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 18:59:22 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99930342
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

-O-
de moslims in de gevangenis zijn idd criminelen net als de rest van het volk dat er huisvesting heeft gevonden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juli 2011 @ 18:59:59 #143
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_99930364
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

de moslims in de gevangenis zijn idd criminelen
Ja, duh. Maar daarom hoeven ze nog niet dood. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 25 juli 2011 @ 19:00:06 #144
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99930370
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:56 schreef eight het volgende:

[..]

Gewoon tussen de moslims zetten dan duurt het niet lang voordat er iets knapt bij hem.
Dan ziet hij zijn waanbeelden over moslims alleen maar bevestigd worden. Of er dan iets knapt bij hem dat weet ik niet. Hij komt mij vrij gedisciplineerd over...
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:00:30 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99930389
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, duh. Maar daarom hoeven ze nog niet dood. :')
niemand heeft het toch over doodmaken :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99930404
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:57 schreef Knip het volgende:
In Duitsland zijn toch ook enkele RAF-terroristen die tot levenslang veroordeeld zijn voortijdig vrijgelaten?

Voor deze man valt het in ieder geval niet uit te sluiten dat hij vóór de pensioensgerechtigde leeftijd weer vrij man is.
De RAF heeft zichzelf opgeheven. De kans dat de vrijgelaten leden weer deel zouden gaan uitmaken van een terroristische organisatie was klein. Kan je moeilijk op deze man toepassen.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:02:11 #147
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99930456
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

op dit moment maakt het niet zo heel veel meer uit wat hij al dan niet denkt want die veroordeling komt er toch wel maar vanuit de cel kan hij ook niet zo heel veel doen voor 'de goede zaak' en hij geeft te pas en te onpas aan dat het goed is om de boel te bedonderen om mensen op het verkeerde been te zetten

ik zie het nog wel gebeuren na verloop van tijd al was het maar om een minder zwaar bewaakte cel en minimaal contact met de buitenwereld
Niet veel maar wel wat, misschien schrijft hij straks wel een boek.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99930468
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, duh. Maar daarom hoeven ze nog niet dood. :')
Wie zou ze dood maken dan ? Onze Noor heeft weinig tegen moslims, zolang ze maar "in hun eigen land blijven". Hij heeft juist een probleem met mensen die moslims aanmoedigen en toestaan "zijn" Europa te "bevuilen".
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:02:32 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99930471
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:02 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Niet veel maar wel wat, misschien schrijft hij straks wel een boek.
zou me niets verbazen idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99930527
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:55 schreef Caland het volgende:
Noorwegen werkt toch ook met die 2/3 regel? :+ Theoretisch kan hij dus over 14 jaar alweer vrij rondlopen.
Ja maar is dat nou een recht of een gunst?


Zal wel een recht zijn in NL, want Volkert komt toch ook al bijna vrij?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:05:11 #151
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_99930565
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

niemand heeft het toch over doodmaken :D
Nou ja, 'knapt er iets'. Ik nam aan dat hij doelde op het afslachten van een moslimse medegevangene. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_99930590
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja maar is dat nou een recht of een gunst?


Zal wel een recht zijn in NL, want Volkert komt toch ook al bijna vrij?
Dat is wellicht een leuk idee... zet al dat soort mensen bij elkaar in de cel. Extreem links, extreem rechts, extreem moslim, extreem christen...

Kijken of ze elkaar gaan afzwakken. Of afslachten.
pi_99930651
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat is wellicht een leuk idee... zet al dat soort mensen bij elkaar in de cel. Extreem links, extreem rechts, extreem moslim, extreem christen...

Kijken of ze elkaar gaan afzwakken. Of afslachten.
Onderschat nooit de bereidheid van extremisten om met hun vijand samen te werken.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:08:01 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99930652
Ik moet zeggen dat dit hele gebeuren mij een keelonsteking heeft opgeleverd. Lig ziek thuis en heb een anti-biotica kuurtje gekregen. :{

Ik ben blijkbaar toch een gevoelig mens. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 25 juli 2011 @ 19:08:23 #155
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99930662
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat is wellicht een leuk idee... zet al dat soort mensen bij elkaar in de cel. Extreem links, extreem rechts, extreem moslim, extreem christen...

Kijken of ze elkaar gaan afzwakken. Of afslachten.
Nieuw op SBS!!! Sms nu op uw favoriet :')
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:08:40 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99930677
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja maar is dat nou een recht of een gunst?


Zal wel een recht zijn in NL, want Volkert komt toch ook al bijna vrij?
Alleen bij goed gedrag en een langdurige straf, dan beoordeelt een commissie of het mag. Gebeurt ook lang niet zo vaak als men denkt trouwens.

Veel vaker wordt de gehele straf uitgezeten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:08:40 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99930678
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou ja, 'knapt er iets'. Ik nam aan dat hij doelde op het afslachten van een moslimse medegevangene. :P
ik dacht meer aan een stevige vechtpartij

dan is het ook wel gedaan met je goede gedrag, denk dat Noorwegen niet zo heel veel excuses nodig gaat hebben om hem langer van de straat te houden ;)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99930697
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:05 schreef Isegrim het volgende:

Nou ja, 'knapt er iets'. Ik nam aan dat hij doelde op het afslachten van een moslimse medegevangene. :P
Nee, ik neem aan dat er in zwaar bewaakte gevangenis onmogelijk is om een wapen te maken.
Ik doelde meer op een vechtpartij of zo
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99930721
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Alleen bij goed gedrag en een langdurige straf, dan beoordeelt een commissie of het mag. Gebeurt ook lang niet zo vaak als men denkt trouwens.

Veel vaker wordt de gehele straf uitgezeten.
Toch niet geloof ik: http://wetboek.net/Sr/15.html

De veroordeelde tot tijdelijke vrijheidsstraf waarvan het onvoorwaardelijk ten uitvoer te leggen gedeelte meer dan een jaar bedraagt wordt vervroegd in vrijheid gesteld wanneer hij 2 derde gedeelte daarvan heeft ondergaan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:11:13 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99930753
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:09 schreef eight het volgende:

[..]

Nee, ik neem aan dat er in zwaar bewaakte gevangenis onmogelijk is om een wapen te maken.
Kan je nog wel eens bedrogen uitkomen. Gevangenen zijn zeer inventief wat dat aangaat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 19:11:25 #161
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99930763
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:09 schreef eight het volgende:

[..]

Nee, ik neem aan dat er in zwaar bewaakte gevangenis onmogelijk is om een wapen te maken.
Ik doelde meer op een vechtpartij of zo
Ten eerste is het wel mogelijk en ten tweede kan je ook iemand doden met je vuisten.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99930783
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik dacht meer aan een stevige vechtpartij

dan is het ook wel gedaan met je goede gedrag, denk dat Noorwegen niet zo heel veel excuses nodig gaat hebben om hem langer van de straat te houden ;)
"Anders vrij door een vormfout".

Natuurlijk gevolgd door "toevallig zal de politie op moment van vrijlating elders zijn en zullen alle beveiligingscameras een tijdje uit zijn voor groot onderhoud. In ongerelateerd nieuws: die dag is ook "kleed je als een noorman" dag. Alle Noren worden opgeroepen rond te lopen met een stijdbijl"
pi_99930892
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch niet geloof ik: http://wetboek.net/Sr/15.html

De veroordeelde tot tijdelijke vrijheidsstraf waarvan het onvoorwaardelijk ten uitvoer te leggen gedeelte meer dan een jaar bedraagt wordt vervroegd in vrijheid gesteld wanneer hij 2 derde gedeelte daarvan heeft ondergaan.
Klopt. Alleen als je het erg bont maakt, moet je je laatste 1/3 ook uitzitten.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_99930915
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

"Anders vrij door een vormfout".

Natuurlijk gevolgd door "toevallig zal de politie op moment van vrijlating elders zijn en zullen alle beveiligingscameras een tijdje uit zijn voor groot onderhoud. In ongerelateerd nieuws: die dag is ook "kleed je als een noorman" dag. Alle Noren worden opgeroepen rond te lopen met een stijdbijl"
Een vormfout is juridisch, wat jij beschrijft is onoplettendheid in de bajes.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:17:01 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99930978
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Toch niet geloof ik: http://wetboek.net/Sr/15.html

De veroordeelde tot tijdelijke vrijheidsstraf waarvan het onvoorwaardelijk ten uitvoer te leggen gedeelte meer dan een jaar bedraagt wordt vervroegd in vrijheid gesteld wanneer hij 2 derde gedeelte daarvan heeft ondergaan.
De officier kan weer een verzoek indienen tot afstel van vervroegde vrijlating.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99930983
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Toch niet geloof ik: http://wetboek.net/Sr/15.html

De veroordeelde tot tijdelijke vrijheidsstraf waarvan het onvoorwaardelijk ten uitvoer te leggen gedeelte meer dan een jaar bedraagt wordt vervroegd in vrijheid gesteld wanneer hij 2 derde gedeelte daarvan heeft ondergaan.
Dit is het Nederlands wetboek neem ik aan? Wellicht dat het in Noorwegen anders in elkaar zit.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99931042
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:17 schreef Caland het volgende:
De officier kan weer een verzoek indienen tot afstel van vervroegde vrijlating.
Dan zal hij toch een erg goede reden moeten hebben.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 25 juli 2011 @ 19:20:02 #168
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99931092
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zal hij toch een erg goede reden moeten hebben.
Ja uiteraard, recidivegevaar, slecht gedrag tijdens detentie etc.

Zal in Noorwegen niet anders zijn. Gok ook dat die Anders gewoon achter zijn daden blijft staan. In het manifest staat ook dat hij het zo weer opnieuw zal doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:20:53 #169
45833 crew  Fogel
pi_99931128
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef Mercer het volgende:
Was dit zijn huis? Zo aan het bos/ riviertje zou ik ook wel willen wonen. O+

[ afbeelding ]
PLANLAGT HERFRA: Fra denne leide gården i Hedmark skal Anders Behring Breivik (32) ha framstilt planlagt terrorhandlingene og bomben, som han blant annet kjøpte kunstgjødsel for å lage. Foto: Marte Vike Arnesen / VG
Nee, het is de boerderij die hij huurde.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:22:13 #170
236264 crew  capricia
pi_99931168
Zitten die zwaargestraften daar niet samen op zo'n eiland? Waarbij ze voor zichzelf en elkaar moeten zorgen.
Zag ooit zo'n docu daarover. Het is wel redelijk vrij. Er waren maar iets van 4 bewakers aanwezig of zo.
Definitely not CIA
pi_99931226
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:22 schreef capricia het volgende:
Zitten die zwaargestraften daar niet samen op zo'n eiland? Waarbij ze voor zichzelf en elkaar moeten zorgen.
Zag ooit zo'n docu daarover. Het is wel redelijk vrij. Er waren maar iets van 4 bewakers aanwezig of zo.
bedoel je alcatraz?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:24:15 #172
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99931253
Lijkt me wel ironisch, als die Anders uiteindelijk levenslang zit opgesloten... op een eiland. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 19:24:57 #173
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99931286
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:24 schreef Caland het volgende:
Lijkt me wel ironisch, als die Anders uiteindelijk levenslang zit opgesloten... op een eiland. :')
:D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:25:40 #174
236264 crew  capricia
pi_99931310
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:23 schreef eight het volgende:

[..]

bedoel je alcatraz?
Nee, bedoel dat ze gewoon vrij rondlopen op een eiland en een eigen gemeenschap vormen.

Edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bastøy bedoel ik. Schijnt er mooi te zijn, vrijstaande huizen enzo.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:26:00 #175
45833 crew  Fogel
pi_99931324
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:22 schreef capricia het volgende:
Zitten die zwaargestraften daar niet samen op zo'n eiland? Waarbij ze voor zichzelf en elkaar moeten zorgen.
Zag ooit zo'n docu daarover. Het is wel redelijk vrij. Er waren maar iets van 4 bewakers aanwezig of zo.
Nee, die gooien ze over het algemeen in Tunga Kretsfengsel/landsfengsel.
Bastøy (waarschijnlijk de docu waar je het over hebt) is al jaren niet meer operatief.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99931387
Hey, even wat anders. Ik kwam vandaag op m'n werk en begon zo over deze gruweldaden van het weekend.

"Ja ja erg he. Wat een malloot he. Gestoorde gek. Net als in Alphen." En weer over tot de orde van de dag. "wat een regen he?".

Dat waren zo'n beetje de reacties. Ongeïnteresseerd. Geen notie van het hoe en waarom. Ook voor de buren en een kennis die ik tegenkwam was het slechts een nieuwsfeit.

Zijn jullie deze apathie ook tegengekomen?
  maandag 25 juli 2011 @ 19:28:35 #177
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99931416
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef Maanlander het volgende:
Hey, even wat anders. Ik kwam vandaag op m'n werk en begon zo over deze gruweldaden van het weekend.

"Ja ja erg he. Wat een malloot he. Gestoorde gek. Net als in Alphen." En weer over tot de orde van de dag. "wat een regen he?".

Dat waren zo'n beetje de reacties. Ongeïnteresseerd. Geen notie van het hoe en waarom. Ook voor de buren en een kennis die ik tegenkwam was het slechts een nieuwsfeit.

Zijn jullie deze apathie ook tegengekomen?
Blijkbaar hebben mensen geen behoefte om gesprekken met jou te voeren.
Maar geen nood, je hebt altijd je internetvrienden nog.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99931466
quote:
9s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben mensen geen behoefte om gesprekken met jou te voeren.
Maar geen nood, je hebt altijd je internetvrienden nog.
Dat terzijde, onderling wisselden ze ook geen woord over de gebeurtenissen.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:30:13 #179
236264 crew  capricia
pi_99931479
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, die gooien ze over het algemeen in Tunga Kretsfengsel/landsfengsel.
Bastøy (waarschijnlijk de docu waar je het over hebt) is al jaren niet meer operatief.
Volgens mij is ie gewoon nog open hoor. Er werd onlangs een NL vrijgelaten van dat eiland. En volgens de uni van Groningen was ie in jan dit jaar ook nog gewoon in bedrijf?
Definitely not CIA
  maandag 25 juli 2011 @ 19:30:32 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_99931495
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef Maanlander het volgende:
Hey, even wat anders. Ik kwam vandaag op m'n werk en begon zo over deze gruweldaden van het weekend.

"Ja ja erg he. Wat een malloot he. Gestoorde gek. Net als in Alphen." En weer over tot de orde van de dag. "wat een regen he?".

Dat waren zo'n beetje de reacties. Ongeïnteresseerd. Geen notie van het hoe en waarom. Ook voor de buren en een kennis die ik tegenkwam was het slechts een nieuwsfeit.

Zijn jullie deze apathie ook tegengekomen?
Wat moet je er nog meer over zeggen dan 'wat erg ja, god, nou, dat was niet niks heh'.
Ben jij zo iemand die eindeloos over zijn gevoelens gaat zitten zeveren bij collega's?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_99931521
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef Maanlander het volgende:
Hey, even wat anders. Ik kwam vandaag op m'n werk en begon zo over deze gruweldaden van het weekend.

"Ja ja erg he. Wat een malloot he. Gestoorde gek. Net als in Alphen." En weer over tot de orde van de dag. "wat een regen he?".

Dat waren zo'n beetje de reacties. Ongeïnteresseerd. Geen notie van het hoe en waarom. Ook voor de buren en een kennis die ik tegenkwam was het slechts een nieuwsfeit.

Zijn jullie deze apathie ook tegengekomen?
Mwoah - is het echt apathie ? De gast is in hun ogen een imbeciele gek. Zijn motief interesseert hen niet.
Als iedereen zo zou denken zou zijn actie een complete mislukking zijn geweest. Mensen zoals jij en ik, die geïnteresseerd zijn in het waarom geven hem eigenlijk juist wat hij wil.
pi_99931532
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef Maanlander het volgende:
Hey, even wat anders. Ik kwam vandaag op m'n werk en begon zo over deze gruweldaden van het weekend.

"Ja ja erg he. Wat een malloot he. Gestoorde gek. Net als in Alphen." En weer over tot de orde van de dag. "wat een regen he?".

Dat waren zo'n beetje de reacties. Ongeïnteresseerd. Geen notie van het hoe en waarom. Ook voor de buren en een kennis die ik tegenkwam was het slechts een nieuwsfeit.

Zijn jullie deze apathie ook tegengekomen?
De meeste mensen zijn super oppervlakkig. Verbaast me niets dit.
pi_99931548
quote:
5s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat moet je er nog meer over zeggen dan 'wat erg ja, god, nou, dat was niet niks heh'.
Ben jij zo iemand die eindeloos over zijn gevoelens gaat zitten zeveren bij collega's?
Waarom is deze topicreeks zo lang?
pi_99931603
quote:
5s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat moet je er nog meer over zeggen dan 'wat erg ja, god, nou, dat was niet niks heh'.
Ben jij zo iemand die eindeloos over zijn gevoelens gaat zitten zeveren bij collega's?
Waarom zouden discussies hier wel kunnen en irl niet?
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:34:51 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99931660
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zouden discussies hier wel kunnen en irl niet?
hier kom je voor die discussie, op je werk kom je om koffie te drinken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:35:14 #186
236264 crew  capricia
pi_99931677
Wel een relaxte gevangenis:


En het onderschrift:
An inmate convicted of murder sunbathes outside the wooden cottage where he lives at Bastoy Prison, Norway's only island prison
Definitely not CIA
  maandag 25 juli 2011 @ 19:35:41 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99931696
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:29 schreef Maanlander het volgende:
Dat terzijde, onderling wisselden ze ook geen woord over de gebeurtenissen.
Je verwart FOK!, waar men onder een anonieme nick in ellenlange discussies kunt gaan over de aanslagen, de PVV sympathie, en andere politiek met de daadwerkelijke wereld, waar mensen meestal niet dezelfde ochtend nog in het Noorse wetboek hebben zitten snuffelen om te zien welke straf ie gaat krijgen,of een deel van zijn manifest hebben zitten lezen. Je collega's hebben wellicht nu.nl en de krant gelezen, en tja.... wat meer moet je er van zeggen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_99931773
Bovendien ligt de discussie wel gevoelig. Je gaat op je werk toch ook niet over pedofielen discussiëren? Dus dan blijft de discussie altijd oppervlakkig. Niemand zal irl op het werk zin hebben om politiek kleur te bekennen. Beetje je eigen carrière om zeep helpen zeker...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_99931805
Tsja ik vond het nogal schokkend wat er gebeurd is.. Over 9-11 of de moord op Fortuyn konden mensen ook tot in den treure doorgaan. Nu - geen interesse?
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:41:20 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99931940
9-11 was min of meer live op tv (en het heeft nogal wat gevolgen omdat het om Amerika ging)

anders was het net zo'n ver van je bed show geweest denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99932054
Je kunt mensen het inderdaad moeilijk kwalijk nemen dat ze je interesses niet delen. Zou het zelfde zijn als voetbal liefhebbers het erg gaan vinden dat voetbal mij geen reet interesseert.
Laten we eerlijk zijn, sommige mensen houden zich gewoon totaal niet bezig met dit soort gebeurtenissen. Dat maakt ze niet apathisch maar gewoon ongeïnteresseerd.
pi_99932067
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:38 schreef Maanlander het volgende:
Tsja ik vond het nogal schokkend wat er gebeurd is.. Over 9-11 of de moord op Fortuyn konden mensen ook tot in den treure doorgaan. Nu - geen interesse?
9/11 was het begin van dit alles. Bijna iedereen heeft die vliegtuigen live in het WTC zien vliegen. En er kwamen duizenden om en de skyline van de grootste stad ter wereld was in een klap voor eeuwig gewijzigd. Toch net iets anders...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_99932120
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

hier kom je voor die discussie, op je werk kom je om koffie te drinken
Discussie onder het genot van een kopje koffie.
pi_99932127
Dus hier moeten we maar over zwijgen.
pi_99932158
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef Maanlander het volgende:
Hey, even wat anders. Ik kwam vandaag op m'n werk en begon zo over deze gruweldaden van het weekend.

"Ja ja erg he. Wat een malloot he. Gestoorde gek. Net als in Alphen." En weer over tot de orde van de dag. "wat een regen he?".

Dat waren zo'n beetje de reacties. Ongeïnteresseerd. Geen notie van het hoe en waarom. Ook voor de buren en een kennis die ik tegenkwam was het slechts een nieuwsfeit.

Zijn jullie deze apathie ook tegengekomen?
Het is of dit of heel nieuwsgeil telkens de nodige pogingen doen om als eerste een gevonden nieuwtje op Facebook of Twitter te knallen. :')
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:47:17 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99932165
er zit nogal een groot grijs gebied tussen geen zin hebben om er hele discussies over te houden en er over moeten zwijgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99932334
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:35 schreef capricia het volgende:
Wel een relaxte gevangenis:

[ afbeelding ]
En het onderschrift:
An inmate convicted of murder sunbathes outside the wooden cottage where he lives at Bastoy Prison, Norway's only island prison
Die gevangenis wordt dus al tijden niet meer gebruikt...
pi_99932344
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:47 schreef sp3c het volgende:
er zit nogal een groot grijs gebied tussen geen zin hebben om er hele discussies over te houden en er over moeten zwijgen
Dat bedoel ik. Neem de Tsunami in Japan. "Whooaa hebbie die golven gezien?"
Meestal geen hele diepgaande discussies maar toch wordt er wel over gepraat.

En noem dit geen ver van je bed show. Dit had net zo goed hier of in bv. Frankrijk kunnen gebeuren.
pi_99932383
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bovendien ligt de discussie wel gevoelig. Je gaat op je werk toch ook niet over pedofielen discussiëren? Dus dan blijft de discussie altijd oppervlakkig. Niemand zal irl op het werk zin hebben om politiek kleur te bekennen. Beetje je eigen carrière om zeep helpen zeker...
Hangt een beetje van je collega's af. Met sommige heb ik hele leuke discussies en daar kan het ook over pedofilie gaan. Met anderen is het contact oppervlakkiger.

Overigens is die laatste zin wel heel cynisch....het is waar, maar best triest dat het vaak zo werkt, want uiteindelijk maakt het mij geen zak uit wat iemand (niet) stemt en al helemaal niet in relatie tot de beoordeling van zijn werk.
pi_99932508
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:35 schreef capricia het volgende:
Wel een relaxte gevangenis:

[ afbeelding ]
En het onderschrift:
An inmate convicted of murder sunbathes outside the wooden cottage where he lives at Bastoy Prison, Norway's only island prison
Het is meer een vakantieparadijs dan een gevangenis. :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:57:09 #201
236264 crew  capricia
pi_99932565
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:51 schreef Light het volgende:

[..]

Die gevangenis wordt dus al tijden niet meer gebruikt...
Heb je daar een bron van? Er is dit jaar nog een NL vrijgelaten daar...

http://www.dailymail.co.u(...)iment--catch-UK.html
Daar hebben ze dat ook niet door. Er is ook een zonnebank aanwezig.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 19:57:25 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99932571
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:51 schreef Maanlander het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Neem de Tsunami in Japan. "Whooaa hebbie die golven gezien?"
Meestal geen hele diepgaande discussies maar toch wordt er wel over gepraat.
is dat niet vergelijkbare reactie als 'wat een mafkees he? net als in Alphen!'?

er valt weinig anders over te zeggen

quote:
En noem dit geen ver van je bed show. Dit had net zo goed hier of in bv. Frankrijk kunnen gebeuren.
als het in Amsterdam gebeurt was dan waren je collega's er spraakzamer over denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99932637
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:47 schreef sp3c het volgende:
er zit nogal een groot grijs gebied tussen geen zin hebben om er hele discussies over te houden en er over moeten zwijgen
Ik ben wel nieuwschierig naar het waarom, maar ik heb niet echt de behoefte om eindeloos te speculeren.


Erg sarcastisch trouwens, net bij rtl boulevard, als ondertitel van het onderwerp: "ik schiet vol"
  maandag 25 juli 2011 @ 19:59:54 #204
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99932670
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Er is dit jaar nog een NL vrijgelaten daar...
Volgens de wiki is hij nog gewoon in gebruik.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:00:29 #205
236264 crew  capricia
pi_99932693
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Volgens de wiki is hij nog gewoon in gebruik.
Ja, volgens mij ook. Kan geen bron vinden dat ie gesloten is.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:01:06 #206
45833 crew  Fogel
pi_99932712
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:51 schreef Light het volgende:

[..]

Die gevangenis wordt dus al tijden niet meer gebruikt...
Blijkbaar zijn er twee documentaires voor hetzelfde eiland.
Ik ken alleen die van de periode ca 1900-1970, als kinder'gevangenis' (internaat voor 'onopvoedbare' kinderen, waar eenzame opsluiting en lijfstraffen aan de orde van de dag waren).

Tegenwoordig is het een 'open' gevangenis, voor gevangenen die max 5 jaar moeten zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99932763
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er twee documentaires voor hetzelfde eiland.
Ik ken alleen die van de periode ca 1900-1970, als kinder'gevangenis' (internaat voor 'onopvoedbare' kinderen, waar eenzame opsluiting en lijfstraffen aan de orde van de dag waren).

Tegenwoordig is het een 'open' gevangenis, voor gevangenen die max 5 jaar moeten zitten.
Oh, dus het wordt nog wel gebruikt. Dat schreef je eerst niet...
pi_99932780
76 doden. Ze hebben er flink naast geteld. :')
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:03:33 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99932812
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:59 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik ben wel nieuwschierig naar het waarom, maar ik heb niet echt de behoefte om eindeloos te speculeren.


Erg sarcastisch trouwens, net bij rtl boulevard, als ondertitel van het onderwerp: "ik schiet vol"
ja precies ... 'leuk' op fok! maar ik heb er geen seconde over nagedacht op mijn werk vandaag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:03:37 #210
236264 crew  capricia
pi_99932817
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er twee documentaires voor hetzelfde eiland.
Ik ken alleen die van de periode ca 1900-1970, als kinder'gevangenis' (internaat voor 'onopvoedbare' kinderen, waar eenzame opsluiting en lijfstraffen aan de orde van de dag waren).

Tegenwoordig is het een 'open' gevangenis, voor gevangenen die max 5 jaar moeten zitten.
correctie: Voor langgestraften die nog vijf jaar van hun straf uit moeten zitten. Dat plaatje wat ik postte van die man in de zon, is een veroordeelde moordenaar.
Definitely not CIA
  maandag 25 juli 2011 @ 20:04:03 #211
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99932833
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:02 schreef Halcon het volgende:
76 doden. Ze hebben er flink naast geteld. :')
Ik vraag me nog steeds af hoe zoiets in vredesnaam mogelijk is. Is zulke gevoelige informatie. Daar MOET je altijd 400% zeker van zijn.

Echt amateurs.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99932840
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:57 schreef sp3c het volgende:
is dat niet vergelijkbare reactie als 'wat een mafkees he? net als in Alphen!'?

er valt weinig anders over te zeggen
Ja maar dan werd er verder op in gegaan bedoel ik, als in een soort van opbieden wie het extreemste heeft gezien of dat soort dingen.

Amy Winehouse haar dood werd trouwens wel breed uitgemeten.

Maargoed ik ben blijkbaar de enige die die gelatenheid maar vreemd vindt.
pi_99932862
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af hoe zoiets in vredesnaam mogelijk is. Is zulke gevoelige informatie. Daar MOET je altijd 400% zeker van zijn.

Echt amateurs.
Net zoals dat die gast 1,5 uur heeft kunnen schieten op een eiland met een hoop mensen.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:04:58 #214
45833 crew  Fogel
pi_99932869
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:02 schreef Light het volgende:

[..]

Oh, dus het wordt nog wel gebruikt. Dat schreef je eerst niet...
Omdat ik alleen de 'oude' docu ken en niet wist dat er een nieuwe was. Bij een verwijzing naar de docu over Bastøy ga ik er dus vanuit dat er naar de bij mij enige bekende verwezen wordt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99932878
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af hoe zoiets in vredesnaam mogelijk is. Is zulke gevoelige informatie. Daar MOET je altijd 400% zeker van zijn.

Echt amateurs.
Of dat iets uitmaakt, denk je dat er pro's zijn in zo'n situatie?
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:05:15 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99932883
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:04 schreef Maanlander het volgende:

[..]

Ja maar dan werd er verder op in gegaan bedoel ik, als in een soort van opbieden wie het extreemste heeft gezien of dat soort dingen.

Amy Winehouse haar dood werd trouwens wel breed uitgemeten.

Maargoed ik ben blijkbaar de enige die die gelatenheid maar vreemd vindt.
ja ok, zou misschien anders zijn als er beelden van waren?

Winehouse zullen voornamelijk flauwe grapjes geweest zijn gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:05:17 #217
236264 crew  capricia
pi_99932886
Er zijn zelfs vakantie huisjes voor gevangenen op dat eiland.
Definitely not CIA
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2011 @ 20:05:28 #218
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_99932892
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:51 schreef Light het volgende:

[..]

Die gevangenis wordt dus al tijden niet meer gebruikt...
In 2010 nog wel
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_99932902
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:55 schreef eight het volgende:

[..]

Het is meer een vakantieparadijs dan een gevangenis. :{
De recidive cijfers zijn fantastisch als je ze vergelijkt met een normale gevangenis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bast%C3%B8y
  maandag 25 juli 2011 @ 20:05:46 #220
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99932904
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af hoe zoiets in vredesnaam mogelijk is. Is zulke gevoelige informatie. Daar MOET je altijd 400% zeker van zijn.

Echt amateurs.
de eerste tellingen werden gedaan in het donker. mensen per ongeluk twee keer geteld. God, die gasten moeten ook enorm emotioneel geweest zijn, het is niet niks! tuurlijk niet goed, maar jezus, wees blij
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 20:06:10 #221
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99932918
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:05 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Of dat iets uitmaakt, denk je dat er pro's zijn in zo'n situatie?
Ik verwacht toch wel enige vorm van professionaliteit ja bij dit soort aanslagen. Dat hebben we gelukkig ook wel in Nederland.

Net als die niet-geblindeerde auto weer vanmiddag. Allemaal van die kleine (en grote) dingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99932923
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

In 2010 nog wel
Dat heb ik inmiddels ook begrepen :)
pi_99932924
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:04 schreef Caland het volgende:

Ik vraag me nog steeds af hoe zoiets in vredesnaam mogelijk is. Is zulke gevoelige informatie. Daar MOET je altijd 400% zeker van zijn.

Echt amateurs.
Ze zeiden als excuus dat het chaotisch en donker was. Alleen maar meer redenen om dit soort uitspraken juist niet te doen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99932927
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:05 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Of dat iets uitmaakt, denk je dat er pro's zijn in zo'n situatie?
ik vind het wel iets uitmaken en dan kun je beter te weinig tellen dan zoals nu te veel
pi_99932934
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

Omdat ik alleen de 'oude' docu ken en niet wist dat er een nieuwe was. Bij een verwijzing naar de docu over Bastøy ga ik er dus vanuit dat er naar de bij mij enige bekende verwezen wordt.
Snap ik :)
pi_99932953
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik verwacht toch wel enige vorm van professionaliteit ja bij dit soort aanslagen. Dat hebben we gelukkig ook wel in Nederland.

Net als die niet-geblindeerde auto weer vanmiddag. Allemaal van die kleine (en grote) dingen.
die niet-geblindeerde auto vond ik ook een beetje raar ja.
pi_99932960
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ok, zou misschien anders zijn als er beelden van waren?

Winehouse zullen voornamelijk flauwe grapjes geweest zijn gok ik
Ja idd...en een opsomming van de club van 27 ;)
Misschien vinden mensen dat andere eng.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:07:21 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99932973
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:06 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

ik vind het wel iets uitmaken en dan kun je beter te weinig tellen dan zoals nu te veel
beter te veel dan te weinig juist lijkt me?

dan valt het achteraf nog min of meer mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:07:57 #229
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99932992
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

beter te veel dan te weinig juist lijkt me?

dan valt het achteraf nog min of meer mee
Nee, je kan beter 200% zeker zijn van een telling voor je het wereldkundig maakt. Juist bij dit soort dingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99932998
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

de eerste tellingen werden gedaan in het donker. mensen per ongeluk twee keer geteld. God, die gasten moeten ook enorm emotioneel geweest zijn, het is niet niks! tuurlijk niet goed, maar jezus, wees blij
hoezo emotioneel? het is hun werk toch? ik denk dat het met de emoties tijdens het uitvoeren van het werk wel meevalt en zo hoort het ook.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:08:11 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99932999
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:07 schreef Maanlander het volgende:

[..]

Ja idd...en een opsomming van de club van 27 ;)
Misschien vinden mensen dat andere eng.
eng of gewoon geen leuk onderwerp op de lege maa(nda)g
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99933044
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:06 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

ik vind het wel iets uitmaken en dan kun je beter te weinig tellen dan zoals nu te veel
Het is alleen boeiend voor de media ofzo, ik snap niet dat er extra journaals komen, als het dodental gestegen is, of het een bingo ofzo is.
70,80 ,90 het blijft allemaal even erg, en zeker als je beseft, dat zn grote held Wilders hier aan de macht is, waar iedereen als een schaap achteraan loopt.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_99933050
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

beter te veel dan te weinig juist lijkt me?

dan valt het achteraf nog min of meer mee
ja, uiteindelijk wel natuurlijk :) maar in verband met de berichtgeving naar buiten vind ik het in ieder geval knullig overkomen dat je zoveel te veel hebt geteld. vermeld dan geen aantallen totdat je het zeker weet.
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 20:09:32 #234
232445 crew  Specularium
pi_99933056
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee, je kan beter 200% zeker zijn van een telling voor je het wereldkundig maakt. Juist bij dit soort dingen.
Twitter voorkomt dit tegenwoordig vaak, die 200% zekerheid.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:09:32 #235
45833 crew  Fogel
pi_99933058
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

beter te veel dan te weinig juist lijkt me?

dan valt het achteraf nog min of meer mee
Bij de 100 zou hij volgens zijn manifest recht hebben op twee zilveren sterren en een zilveren zwaard als insigne. Vast erg balen voor hem dat het getal naar onder gaat ipv naar boven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99933064
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

hoezo emotioneel? het is hun werk toch? ik denk dat het met de emoties tijdens het uitvoeren van het werk wel meevalt en zo hoort het ook.
Als je op een eiland komt waar het bezaait ligt met tienerlichamen, en jij kunt dan zonder emoties je werk doen, dan is er wel iets mis met je, lijkt mij.
pi_99933077
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

hoezo emotioneel? het is hun werk toch? ik denk dat het met de emoties tijdens het uitvoeren van het werk wel meevalt en zo hoort het ook.
Dat vind ik te makkelijk gezegd. Maar ze hadden gewoon geen uitspraken moeten doen in een situatie waar zoveel chaos en onduidelijkheid is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:10:27 #238
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99933096
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:09 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Als je op een eiland komt waar het bezaait ligt met tienerlichamen, en jij kunt dan zonder emoties je werk doen, dan is er wel iets mis met je, lijkt mij.
Dan nog, het is donker en het was chaotisch mag nooit echt een excuus zijn. Als het goed is hebben ze ook in Noorwegen gewoon teams die op wekelijkse basis een lijk zien, in wat voor situatie dan ook.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99933097
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:09 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Als je op een eiland komt waar het bezaait ligt met tienerlichamen, en jij kunt dan zonder emoties je werk doen, dan is er wel iets mis met je, lijkt mij.
Nee dat zijn ze gewend :'), gebeurd ieder weekend daar, men wat een debielen posten hier zeg.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:10:56 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99933118
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee, je kan beter 200% zeker zijn van een telling voor je het wereldkundig maakt. Juist bij dit soort dingen.
400%

ik reageerde op je stelling dat je beter te weinig dan te veel kunt tellen en dat lijkt me wat onzin
beter het zekere voor het onzekere nemen

vergeet ook niet dat dat er flink wat onzekerheid is op dat moment, dan kun je niet minutieus alle kogelhulzen gaan tellen, er moet zo snel mogelijk een heldere verklaring komen ... dat de aantallen dan achteraf niet blijken te kloppen maakt dan niet zo heel veel meer uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99933126
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:09 schreef Ghostbuster het volgende:

70,80 ,90 het blijft allemaal even erg
hoe meer doden hoe erger het is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99933143
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef eight het volgende:

[..]

hoe meer doden hoe erger het is.
Onzin in Afrika 14000 per dag hoor je niks over.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:11:41 #243
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99933144
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:10 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze gewend :'), gebeurd ieder weekend daar, men wat een debielen posten hier zeg.
Lijken zien zijn die mensen toch wel gewend hoor.
Er is echt geen reden dat je ineens 20!! mensen teveel dood verklaart.

Maar het boeit ook niet echt zolang er maar niet ouders verkeerd zijn ingelicht.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:11:58 #244
45833 crew  Fogel
pi_99933158
Altijd leuk om te zien hoe jullie het allemaal beter hadden gekund :*
De beste stuurlui zitten op FOK!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 25 juli 2011 @ 20:12:06 #245
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99933162
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:10 schreef sp3c het volgende:

ik reageerde op je stelling dat je beter te weinig dan te veel kunt tellen en dat lijkt me wat onzin
beter het zekere voor het onzekere nemen

Dat was niet mijn stelling hoor. Mijn stelling is dat voordat je dit soort info naar buiten brengt je er beter absoluut zeker van moet zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_99933182
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef Fogel het volgende:
Altijd leuk om te zien hoe jullie het allemaal beter hadden gekund :*
De beste stuurlui zitten op FOK!
Precies ja ^O^ de helft hier rent weg voor een dode hamster.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_99933189
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef Ghostbuster het volgende:

Onzin in Afrika 14000 per dag hoor je niks over.
Wat een vergelijk ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:12:52 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99933192
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat was niet mijn stelling hoor. Mijn stelling is dat voordat je dit soort info naar buiten brengt je er beter absoluut zeker van moet zijn.
het zijn voorlopige schattingen

aantal is ook een aantal keer naar boven bijgesteld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99933205
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:09 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Als je op een eiland komt waar het bezaait ligt met tienerlichamen, en jij kunt dan zonder emoties je werk doen, dan is er wel iets mis met je, lijkt mij.
natuurlijk zullen ze hun emoties hebben, maar professionals zouden in staat moeten zijn die in bedwang te houden normaal gesproken. maar goed, dit is in de verste verte geen normale situatie, dus ja, misschien heb je ook wel gelijk. toch snap ik niet hoe men zich zo kan vertellen. als het nu om één of twee ging, maar het gaat om meer dan 10.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:13:26 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99933217
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

het zijn voorlopige schattingen

aantal is ook een aantal keer naar boven bijgesteld
Dus 'politie Noorwegen bevestigt 93e dode' was een schatting?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 20:13:30 #251
232445 crew  Specularium
pi_99933220
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef eight het volgende:

[..]

hoe meer doden hoe erger het is.
Nee, natuurlijk niet.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:14:20 #252
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99933250
Maargoed, door schade en schande wordt men wijs. Dus in Noorwegen zal er een hoop gaan verbeteren de komende jaren op dat gebied.

Heb het idee dat er een beetje een 'dat gebeurt hier niet' cultuur heerst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:14:32 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99933258
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus 'politie Noorwegen bevestigt 93e dode' was een schatting?
ja zoiets zei ik geloof ik ja

ik reken er ook niet op dat dit het uitendelijke aantal is


quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:14 schreef Caland het volgende:
Maargoed, door schade en schande wordt men wijs. Dus in Noorwegen zal er een hoop gaan verbeteren de komende jaren op dat gebied.
zal laag op de agenda staan gok ik :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99933265
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan nog, het is donker en het was chaotisch mag nooit echt een excuus zijn. Als het goed is hebben ze ook in Noorwegen gewoon teams die op wekelijkse basis een lijk zien, in wat voor situatie dan ook.
Het gaat er toch niet om dat ze emotioneel kunnen zijn als ze een lijk zien?
Het is er niet een, het zijn er tientallen.
Ik durf te wedden dat er genoeg hulpverleners zijn die na zo'n ervaring moeten afhaken, emotineel kapot zijn en de kluts kwijtraken.
pi_99933286
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus 'politie Noorwegen bevestigt 93e dode' was een schatting?
En dat was ook nog een dag later, dus de lichamen waren al geborgen. Ruim 2.5 later komen ze er plotseling 16 tekort ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:15:17 #256
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99933289
ja dahag!

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 25-07-2011 20:15:51 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Donald Duck held maandag 25 juli 2011 @ 20:15:36 #257
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99933301
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus 'politie Noorwegen bevestigt 93e dode' was een schatting?
Ze dachten 92. Één overlijdt er in het ziekenhuis. Een simpele rekensom komt dan tot 93
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 20:15:45 #258
232445 crew  Specularium
pi_99933305
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:14 schreef Caland het volgende:
Maargoed, door schade en schande wordt men wijs. Dus in Noorwegen zal er een hoop gaan verbeteren de komende jaren op dat gebied.

Heb het idee dat er een beetje een 'dat gebeurt hier niet' cultuur heerst.
Eerlijk gezegd had ik hier eerder iets soortgelijks verwacht.
pi_99933306
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je in een tijdperk als deze al dubbel telt met deze lage aantallen. Dan kan het niet anders of ze hebben ook fouten gemaakt in de aantallen die zijn gestorven in de Holocaust. Moet haast wel. :{

:{²
:{
  maandag 25 juli 2011 @ 20:16:10 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99933331
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Lijken zien zijn die mensen toch wel gewend hoor.
Er is echt geen reden dat je ineens 20!! mensen teveel dood verklaart.

Maar het boeit ook niet echt zolang er maar niet ouders verkeerd zijn ingelicht.
Met 30 moorden per jaar lijkt me de hoeveelheid van 3 jaar in één keer en dan ook nog op één locatie vrij heftig, ongeacht hoelang je dat werk al doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 juli 2011 @ 20:16:31 #261
278270 dopesthename
slapen kan altijd later nog
pi_99933344
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Lijken zien zijn die mensen toch wel gewend hoor.
Er is echt geen reden dat je ineens 20!! mensen teveel dood verklaart.

Maar het boeit ook niet echt zolang er maar niet ouders verkeerd zijn ingelicht.
"Mevrouw, sorry dat ik dit moet melden, maar uw zoon is omgekomen bij de schietpartij." "maar hij zit naast mij op de bank!" "ah dan hebben we verkeerd geteld". Jij denkt dat het zo is gegaan? Cijfers hebben ze alleen naar buiten gebracht voor de media, die ouders zijn heus zelf hun kind op komen halen.
pi_99933364
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met 30 moorden per jaar lijkt me de hoeveelheid van 3 jaar in één keer en dan ook nog op één locatie vrij heftig, ongeacht hoelang je dat werk al doet.
En dan nog het feit dat het allemaal jongeren zijn, daar went echt geen mens aan ooit.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_99933375
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:06 schreef eight het volgende:

[..]

Ze zeiden als excuus dat het chaotisch en donker was. Alleen maar meer redenen om dit soort uitspraken juist niet te doen.
En de zon is in de tussentijd wel weer een paar keer op- en ondergegaan, dan is het toch vreemd dat het getal vandaag pas wordt bijgesteld. Niet dat het iets uitmaakt voor de ernst van de daad, alleen oogt het zo wel minder professioneel en lijkt het me ook niet goed voor het vertrouwen in de competenties van de Noorse politie.
pi_99933410
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef Fogel het volgende:
Altijd leuk om te zien hoe jullie het allemaal beter hadden gekund :*
De beste stuurlui zitten op FOK!
Een echte dooddoener dit. Met zo'n redenatie mag je helemaal niets meer bekritiseren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:18:11 #265
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99933425
Zijn die extra doden die ze hebben geteld nu ineens weer levend? Hoe kunnen ze er zo naast zitten? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:18:28 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99933435
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:16 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

En dan nog het feit dat het allemaal jongeren zijn, daar went echt geen mens aan ooit.
mwah, dat zal het probleem echt niet zijn geweest.

maar die doden liggen over het hele eiland verspreid en je hebt meerdere teams die in het donker aan het zoeken zijn, dan loop je het risico dat er lichamen dubbel geteld worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 20:19:10 #267
232445 crew  Specularium
pi_99933467
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn die extra doden die ze hebben geteld nu ineens weer levend? Hoe kunnen ze er zo naast zitten? :?

:{²
Dat noemt men soms een foute inschatting.
pi_99933486
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:14 schreef Caland het volgende:


Heb het idee dat er een beetje een 'dat gebeurt hier niet' cultuur heerst.
Waar gebeurt dit wel? Een politieke slachting als deze is ongekend.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:19:34 #269
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99933488
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En de zon is in de tussentijd wel weer een paar keer op- en ondergegaan, dan is het toch vreemd dat het getal vandaag pas wordt bijgesteld. Niet dat het iets uitmaakt voor de ernst van de daad, alleen oogt het zo wel minder professioneel en lijkt het me ook niet goed voor het vertrouwen in de competenties van de Noorse politie.
Tsja, wat hebben we tot nu toe?

-Dader die een uur lang ongestoord heeft kunnen schieten op kinderen.
-Boot met politieagenten die in eerste instantie zonk omdat er teveel man op waren.
-Politiehelikopter die niet is berekend op droppings van agenten. Sterker nog, op geen enkele agent.
-Bij een lijkentelling er rond de 20 naast zitten.
-Dader vervoeren met een ongeblindeerde auto.
-Politie die in het algemeen geen wapens dragen daar, al is ze dat dan ook niet echt aan te rekenen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 20:19:39 #270
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99933491
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat noemt men soms een foute inschatting.
Je mag niet schatten in deze situatie. Je moet het aantal noemen daadwerkelijk dood is. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:19:41 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99933492
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn die extra doden die ze hebben geteld nu ineens weer levend? Hoe kunnen ze er zo naast zitten? :?

:{²
ja die zijn weer levend BsB, ze lagen op zo'n tafel en ineens kregen ze honger dus toen zijn ze maar naar huis gegaan want het was visdag en daar hadden ze ff geen trek ik ...

:{
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99933494
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:16 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

En dan nog het feit dat het allemaal jongeren zijn, daar went echt geen mens aan ooit.
dat snap ik nooit, dus bij een even zo groot aantal volwassenen was het minder erg geweest?
pi_99933504
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:13 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

natuurlijk zullen ze hun emoties hebben, maar professionals zouden in staat moeten zijn die in bedwang te houden normaal gesproken. maar goed, dit is in de verste verte geen normale situatie, dus ja, misschien heb je ook wel gelijk. toch snap ik niet hoe men zich zo kan vertellen. als het nu om één of twee ging, maar het gaat om meer dan 10.
86 vs 68 .. tikfoutje ;) ?
  maandag 25 juli 2011 @ 20:20:37 #274
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99933539
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waar gebeurt dit wel? Een politieke slachting als deze is ongekend.
Ik had het in het algemeen over aanslagen/rampen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 25 juli 2011 @ 20:20:42 #275
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99933544
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja die zijn weer levend BsB, ze lagen op zo'n tafel en ineens kregen ze honger dus toen zijn ze maar naar huis gegaan want het was visdag en daar hadden ze ff geen trek ik ...

:{
Ik mag aannemen dat dit (een vreemd soort) sarcasme is? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:21:10 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99933565
dat mag

en stel dan ook niet van die domme vragen }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 20:21:11 #277
232445 crew  Specularium
pi_99933567
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

86 vs 68 .. tikfoutje ;) ?
Waarschijnlijk wel.
pi_99933573
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

86 vs 68 .. tikfoutje ;) ?
Het zou zomaar kunnen.
pi_99933589
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, wat hebben we tot nu toe?

-Dader die een uur lang ongestoord heeft kunnen schieten op kinderen.
-Boot met politieagenten die in eerste instantie zonk omdat er teveel man op waren.
-Politiehelikopter die niet is berekend op droppings van agenten. Sterker nog, op geen enkele agent.
-Bij een lijkentelling er rond de 20 naast zitten.
-Dader vervoeren met een ongeblindeerde auto.
-Politie die in het algemeen geen wapens dragen daar, al is ze dat dan ook niet echt aan te rekenen.
Tja, kneuzensysteem daar inderdaad. Dacht dat het in Nederland erg was maar het kan blijkbaar erger.

Doet me denken aan die mongolenactie in de Filippijnen of op Indonesië. Dat er een bus met Chinese toeristen was ontvoerd en de politie er met grof geweld op ging meppen. Al die toeristen dood. Echt belachelijk.

Edit: Was op de Filippijnen:
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2011 @ 20:22:12 #280
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_99933609


Hij ziet er wel content uit.
pi_99933621
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat dit (een vreemd soort) sarcasme is? :?

:{²
Goed zo Sheldon!
pi_99933636
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef Caland het volgende:

Tsja, wat hebben we tot nu toe?

-Dader die een uur lang ongestoord heeft kunnen schieten op kinderen.
-Boot met politieagenten die in eerste instantie zonk omdat er teveel man op waren.
-Politiehelikopter die niet is berekend op droppings van agenten. Sterker nog, op geen enkele agent.
-Bij een lijkentelling er rond de 20 naast zitten.
-Dader vervoeren met een ongeblindeerde auto.
-Politie die in het algemeen geen wapens dragen daar, al is ze dat dan ook niet echt aan te rekenen.
Dat met die overbeladen boot is ook zo knullig. Je moet toch wel heel zwaar zijn overbeladen wil die zinken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:23:13 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99933665
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah, dat zal het probleem echt niet zijn geweest.

maar die doden liggen over het hele eiland verspreid en je hebt meerdere teams die in het donker aan het zoeken zijn, dan loop je het risico dat er lichamen dubbel geteld worden
Dat, plus dat vooral de media natuurlijk schreeuwde om informatie.

Als ze het werkelijke aantal pas hadden willen vrijgeven nadat alle lichamen verzameld en aan land gebracht waren, of zelfs pas na identificatie dan had men (ook hier) al 3 dagen moord, brand, incompetend, prutsers, enz. geroepen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99933666
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

dat snap ik nooit, dus bij een even zo groot aantal volwassenen was het minder erg geweest?
ja vind ik wel, jonge mensen staan aan het begin van hun leven nog.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 20:23:19 #285
232445 crew  Specularium
pi_99933669
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:22 schreef NorthernStar het volgende:
[ afbeelding ]

Hij ziet er wel content uit.
Hij handelde ook niet in een waan. Mission accomplished voor hem.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:25:26 #286
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99933754
Ik vind die versmalende grijns op zijn tedere face een soort van macht uitstralen. Ik kan me goed voorstellen dat dit respect afdwingt maar tegelijkertijd ook een treurig gevoel creëert bij de nabestaanden. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_99933758
Lacoste zal blij zijn met die man
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99933771
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:23 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

ja vind ik wel, jonge mensen staan aan het begin van hun leven nog.
maar iemand van bijvoorbeeld 40 zit er middenin. die heeft al het nodige opgebouwd en heeft nog heel wat jaartjes te gaan. vind ik net zo erg.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:26:59 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_99933825
Toch is het bij kinderen gevoelsmatig altijd een stuk erger.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 20:27:00 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99933826
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind die versmalende grijns op zijn tedere face een soort van macht uitstralen. Ik kan me goed voorstellen dat dit respect afdwingt maar tegelijkertijd ook een treurig gevoel creëert bij de nabestaanden. :{

:{²
http://www.meet-an-inmate.com/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:27:33 #291
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99933858
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:25 schreef Klaudias het volgende:
Lacoste zal blij zijn met die man
Ik denk juist van niet, het ziet er wellicht leuk uit met die stoere grijns. Maar dit is écht slechte reclame. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 20:27:45 #292
232445 crew  Specularium
pi_99933869
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind die versmalende grijns op zijn tedere face een soort van macht uitstralen. Ik kan me goed voorstellen dat dit respect afdwingt maar tegelijkertijd ook een treurig gevoel creëert bij de nabestaanden. :{

:{²
Met jouw empathie is ook vrij weinig mis.
pi_99933870
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk juist van niet, het ziet er wellicht leuk uit met die stoere grijns. Maar dit is écht slechte reclame. :{

:{²
:')!
pi_99933889
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:25 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

maar iemand van bijvoorbeeld 40 zit er middenin. die heeft al het nodige opgebouwd en heeft nog heel wat jaartjes te gaan. vind ik net zo erg.
Dat is prettig voor mij dan :')
Maar mensen in de bloei van hun leven heeft wel veel meer impact voor mij dan.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_99933909
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Er is dit jaar nog een NL vrijgelaten daar...

http://www.dailymail.co.u(...)iment--catch-UK.html
Daar hebben ze dat ook niet door. Er is ook een zonnebank aanwezig.
Eigenlijk een soort mini Australie dus?
  maandag 25 juli 2011 @ 20:29:47 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99933937
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:19 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

dat snap ik nooit, dus bij een even zo groot aantal volwassenen was het minder erg geweest?
Toch is het anders als het kinderen zijn, het gros van de hulpverleners zal zelf kinderen hebben.

Daarbij heb je bij een "normaal" moordjaar ook nog een groot deel criminelen, vreemdgangers en allerlei andere zaken waardoor mensen tot moord overgaan, maar het zijn vrijwel nooit kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99934025
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk juist van niet, het ziet er wellicht leuk uit met die stoere grijns. Maar dit is écht slechte reclame. :{

:{²
Godverdomme zeg :')_!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin maandag 25 juli 2011 @ 20:32:00 #298
232445 crew  Specularium
pi_99934046
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toch is het anders als het kinderen zijn, het gros van de hulpverleners zal zelf kinderen hebben.
Dit is een belangrijk detail.
pi_99934057
Ja fuck Lacoste ik draag het niet meer :')
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_99934058
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toch is het anders als het kinderen zijn, het gros van de hulpverleners zal zelf kinderen hebben.

Daarbij heb je bij een "normaal" moordjaar ook nog een groot deel criminelen, vreemdgangers en allerlei andere zaken waardoor mensen tot moord overgaan, maar het zijn vrijwel nooit kinderen.
Voor hulpverleners zijn kinderen altijd het ergste idd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 juli 2011 @ 20:32:49 #301
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99934090
Dat account id volgens mij niet aangepast, vrijdagnacht kon je hem gewoon zien
Hij had op 17Juli heel veel videoclipjes erop gezet, allemaal trancenummers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')