abonnement Unibet Coolblue
pi_99680380
En ik gooide het vorige deel dicht met deze post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:44 schreef Cyan het volgende:

[..]

YW :) Ik zou aan de raamkant niets meer naast het bed zetten. Dus de mand zou ik in de nis naast de kast zetten.

Een goedkoop vloerkleed vind je bij Leenbakker, Kwantum of Ikea. Je moet rekening houden met het doel van het kleed. Als je een hoogpolig kleed koopt is dat misschien wel zachter en warmer, maar daar verlies je natuurlijk speelgoed in en het is geen stabiele ondergrond voor bijv. duplo of blokken of iets met wieltjes. Dus ik zou gaan voor een laagpolig vloerkleed.
Dus hier gaan we weer! *O*

Dit was het vorige deel Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 35 Waar we Ikea leeg kopen
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99682610
ik ga morgen even op kleed-jacht!
In mijn hoofd wordt het al helemaal leuk haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99683087
Ja, ik zie het ook helemaal voor me! Ga je ook nog voor een klamboe?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99683211
Daar heb ik nou eigenlijk nog niet over nagedacht. Ze zou het wel leuk vinden denk ik

Maar hoe bevestig je zo'n ding?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99683586
Aan het plafond of m.b.v. een piekstok!

Niet goedkoop trouwens. Ik heb een piekstok en witte klamboe van de Prénatal die ik weg ga doen. Met Lena vind ik het een beetje eng, want ze pakt de klamboe vast en ik ben bang dat ze zichzelf erin wikkelt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99683705
ik heb onze klamboe met piekstok ook verkocht....
Ai
Nou was de klamboe groen met blauw dus niet geschikt, maar de piekstok....
Zit net al te kijken bij Leenbakker en Kwantum maar die hebben geen klamboe....
Misschien Xenos wel, maar die hebben volgens mij geen assortiment online staan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:53:42 #7
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99683951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik heb onze klamboe met piekstok ook verkocht....
Ai
Nou was de klamboe groen met blauw dus niet geschikt, maar de piekstok....
Zit net al te kijken bij Leenbakker en Kwantum maar die hebben geen klamboe....
Misschien Xenos wel, maar die hebben volgens mij geen assortiment online staan
ik heb mij klamboe bij de babydump vandaan... van Jolein geloof ik...
en je kan gewoon een plug in het plafond boren; en daar een haakje aanmaken om de klamboe aan op te hangen. (hebben wij op de babykamer ook zo gedaan).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99684051
Mijn lief zal het echt echt echt niet waarderen als we een nieuwe piekstok zouden moeten kopen terwijl we onze eigen voor een prikkie hebben weggedaan....
Eerst maar eens zonder denk ik.

Maar als het ook in het plafond kan dan scheelt dat al weer een piekstok kopen.
Andere kant; dan heb je niet veel mogelijkheden meer met het bed, want dan zit er een gat in het plafond waar die haak heeft gezeten.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99684094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik heb onze klamboe met piekstok ook verkocht....
Ai
Nou was de klamboe groen met blauw dus niet geschikt, maar de piekstok....
Zit net al te kijken bij Leenbakker en Kwantum maar die hebben geen klamboe....
Misschien Xenos wel, maar die hebben volgens mij geen assortiment online staan
Je zou kunnen kijken bij Xenos, Prenatal, Kwantum of Leenbakker. En je hoeft er niet per se een piekstok voor te kopen. Gewoon zo'n rond haakje (met zo'n oogje) in het plafond schroeven en daar kan je hem aan hangen met het lusje.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99684118
Het wordt misschien ook wel erg druk in de kamer met nog een klamboe erbij.

Is het niet een idee om beide kubuskastjes aan weerszijden van het bed (zwevend boven de grond) op te hangen? Bij wijze van nachtkastjes, zeg maar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99684169
First things first, ik vind een kleed wel een heel leuk idee, en ik weet zeker dat Meike dat ook super vindt. Lekker warm aan de pootjes....
Dan maar eens aan het schuiven met de meubels....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:58:53 #12
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99684221
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99684268
http://www.xenos.nl/ideeen/praktisch

Hier staat er eentje in het roze.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99684344
Die van BJ heeft precies de goede kleur zo te zien, die van Xenos is niet hard-roze genoeg.
Maar ik wacht nog wel ff, want voor klamboe + piekstok ben ik dan 70 euro kwijt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99684467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Die van BJ heeft precies de goede kleur zo te zien, die van Xenos is niet hard-roze genoeg.
Maar ik wacht nog wel ff, want voor klamboe + piekstok ben ik dan 70 euro kwijt.
De piekstok heb je niet per se nodig. Want je kan hem ook aan zo'n haakje met oogje ophangen. Dat schroef je dan in het plafond.

Maar ik denk dat als je al een kleed neerlegt en het bedje en de kast verschuift, het kamertje er al heel anders uitziet.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99684498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Die van BJ heeft precies de goede kleur zo te zien, die van Xenos is niet hard-roze genoeg.
Maar ik wacht nog wel ff, want voor klamboe + piekstok ben ik dan 70 euro kwijt.
kun je geen haakje in het plafond draaien dan? Kwestie van gaatje boren en zo'n haakje dr in hangen, geen idee wat die dingen kosten bij de bouwmarkt maar meer dan een euro of 2 zal het niet zijn toch? Heb je nog n flinke haak ook :+
:)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 23:05:50 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99684560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

kun je geen haakje in het plafond draaien dan? Kwestie van gaatje boren en zo'n haakje dr in hangen, geen idee wat die dingen kosten bij de bouwmarkt maar meer dan een euro of 2 zal het niet zijn toch? Heb je nog n flinke haak ook :+
zo hebben wij het ook gedaan idd :) en nog mooi stevig ook :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99684617
Dat kleed gaat ook zo'n groot verschil maken inderdaad! Heerlijk voor Meike. En dan twee pantoffeltjes naast haar bed. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99684639
Nou dat kan, ik zit alleen dan weer te denken wat je dan met dat gat doet als je het bed weer anders wilt neerzetten, volgens mij krijg je dat nooit meer netjes dicht. Misschien als het een klein gaatje is wel. Ik heb er ook geen verstand van.
Ik heb al wel een roze klamboe gespot op MP O-)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99684725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou dat kan, ik zit alleen dan weer te denken wat je dan met dat gat doet als je het bed weer anders wilt neerzetten, volgens mij krijg je dat nooit meer netjes dicht. Misschien als het een klein gaatje is wel. Ik heb er ook geen verstand van.
Ik heb al wel een roze klamboe gespot op MP O-)
Het is maar een klein gaatje want het is maar een klein haakje. En als je het bed verplaatst, dan smeer je het gewoon even dicht met plamuur. Niets meer van te zien!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99684733
Och zo extreem groot zijn die gaatjes niet, dat is best wel weer met een beetje plamuur te vullen en als het je echt stoort over te schilderen.
:)
pi_99684755
Haha Cyan is me steeds een stapje voor :+
:)
pi_99684780
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:09 schreef mignonne het volgende:
Haha Cyan is me steeds een stapje voor :+
Haha sorry!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99684905
Ik ga eerst voor het kleed, dan meubels verschuiven en dan zie ik wel weer. het is natuurlijk al vrij druk, ik denk dat een klamboe het mischien nog wel hysterischer maakt.
ik zag bij LeenBakker ook nog zo'n plankje waar je lijstjes/boekjes weetikveelwat in kan zetten, die neem ik wellicht ook nog mee.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99684976
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ga eerst voor het kleed, dan meubels verschuiven en dan zie ik wel weer. het is natuurlijk al vrij druk, ik denk dat een klamboe het mischien nog wel hysterischer maakt.
ik zag bij LeenBakker ook nog zo'n plankje waar je lijstjes/boekjes weetikveelwat in kan zetten, die neem ik wellicht ook nog mee.
Je hebt groot gelijk! Je kan altijd nog iets toevoegen.
Maak je wel foto's van het eindresultaat? :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99685089
uiteraard....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:15:27 #27
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99695206
Ik ben erg benieuwd naar de make-over van Meike's kamer!


Rienk heeft een nieuw bed. Omdat B2 straks in zijn ledikant komt wilde we hem al vroeg overhebben zodat hij niet het idee zou hebben dat B2 in 'zijn' bed zou komen.

Mijn ouders hadden ons peuterbed nog staan. Nieuw matras gekocht en beddengoed en tadaa! Kind is helemaal hip O+



Hij slaapt nog met slaapzak omdat hij geen dekens blieft. En zo klimt hij er ook niet uit. En ook niet in trouwens. We tillen hem gewoon elke keer in bed. Dan valt het kwartje dat hij er zelf in en uit kan vast ook niet zo snel O-)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99695285
Leuk bedje Vindur! O+
pi_99695859
Mooi bedje Vlindur. Heel hip inderdaad. Zo zie je maar, alles wat oud is komt weer in de mode :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99696471
Wat een super leuk bed zeg! En ook fijn dat hij zo lekker blijft liggen.
Met een meidenkwartet
pi_99698341
Is er nog iemand die mij kan vertellen hoe groot die stickers van jip&janneke van de hema zijn?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 11:29:53 #32
5428 crew  miss_sly
pi_99698601
Kan ik je vanavond vertellen, want wij hebben er een gekocht. Zit nu in de auto.

Superleul bedje Vlindur O+

Het behang dat ik zo leuk vind, is alleen te krijgen als paneel. Dat houdt in dat her geleverd worst als drie banen van 280 cm. Wel mogelijkheden dus, maar ook even verder kijken. Ze liet de petite foure serie van eijffimger zien en die is ook mooi!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:48:35 #33
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_99699191
zusje heeft van de week voor dit behang gekozen:



En nog een ander soort 'hout' behang wat goed past.
I like, lekker stoer.
pi_99699276
Ohhh Vlindur dat bedje O+

En SC, dat behang vind ik echt superstoer! Ik ben heel benieuwd naar hoe dat er op een grotere muur uit zou zien! (Ik ben zelf een beetje allergisch voor een terugkerend motief, dus ik ben heel benieuwd hoe storen ik dat op een lange muur zou vinden, want in dit kleine stukje valt het erg mee!)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:54:22 #35
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_99699363
Ik zal eens foto's maken als 't erop zit, ze moet eerst nog alles verven :P
Ben zelf ook wel benieuwd.
pi_99700034
Vlindur wat een tof bedje!

SC leuk behang zo met die houten achtergrond :Y
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:47:39 #37
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99700879
Leuk behang!

Poppedein, dan is het behang op Rienks kamer dus niks voor jullie :+

Ik kan jullie hulp even gebruiken. B2 komt op kantoor. We hebben 2 jaar terug alles nieuw behangen dus we doen het niet nog een keer. De meubels van Rienk gaan naar zijn kamer (Rienk krijgt nog een witte commode en kast) en dan moeten we het inrichten. Wat zou de beste manier zijn? Er moet komen te staan:
*ledikant
*commode
*kast
*voedingsstoel
*wasmand






De kozijnen zijn nu nog groen (van de vorige bewoners) en we maken alles wat schilderbaar is wit. Wit-wit.

We weten nog niet of we het laminaat laten liggen of er ook (bruine) vloerbedekking neerleggen.

En ja, wij houden van bruin O+ O+

Ik zit zelf te denken aan de commode waar nu het kastje staat, het bedje op de plaats van het bureau en de kast er tegenover. De stoel weet ik nog niet.

Please help!
Mag met plattegrond :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99701576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:47 schreef Vlindur het volgende:
Leuk behang!

Poppedein, dan is het behang op Rienks kamer dus niks voor jullie :+

Jawel!! Ik denk omdat het motief nog redelijk ver uit elkaar zit... Zoals hieronder vind ik bijvoorbeeld veel storender, dat vind ik dan ook het jammere van PiP behang

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99701674
Ik heb een schreeuwend jongetje op de achtergrond, dus ik ga later even met je meedenken, maar ik denk dat ik op de plek van het kastje juist in ieder geval de kledingkast zou doen! Ik denk dat die minder mooi staat op een lange muur en bij de schuine wand is geen optie
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99703140
Vlindur, wat zijn de afmetingen? Is wel makkelijk voor een plattegrondje ;)
pi_99703223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:47 schreef Vlindur het volgende:
Leuk behang!

Poppedein, dan is het behang op Rienks kamer dus niks voor jullie :+

Ik kan jullie hulp even gebruiken. B2 komt op kantoor. We hebben 2 jaar terug alles nieuw behangen dus we doen het niet nog een keer. De meubels van Rienk gaan naar zijn kamer (Rienk krijgt nog een witte commode en kast) en dan moeten we het inrichten. Wat zou de beste manier zijn? Er moet komen te staan:
*ledikant
*commode
*kast
*voedingsstoel
*wasmand


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De kozijnen zijn nu nog groen (van de vorige bewoners) en we maken alles wat schilderbaar is wit. Wit-wit.

We weten nog niet of we het laminaat laten liggen of er ook (bruine) vloerbedekking neerleggen.

En ja, wij houden van bruin O+ O+

Ik zit zelf te denken aan de commode waar nu het kastje staat, het bedje op de plaats van het bureau en de kast er tegenover. De stoel weet ik nog niet.

Please help!
Mag met plattegrond :P
Wij hebben een vergelijkbare babykamer qua grootte en hebben de kledingkast naast de deur gezet (daar zou ik zelf de wasmand bij naast zetten), het bedje tegen de linker wand en de commode (+stoel dan in jouw geval) tegen de rechter kant.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:58:03 #42
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99703273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:55 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn lief zal het echt echt echt niet waarderen als we een nieuwe piekstok zouden moeten kopen terwijl we onze eigen voor een prikkie hebben weggedaan....
Eerst maar eens zonder denk ik.

Maar als het ook in het plafond kan dan scheelt dat al weer een piekstok kopen.
Andere kant; dan heb je niet veel mogelijkheden meer met het bed, want dan zit er een gat in het plafond waar die haak heeft gezeten.....
Zal ik eens voor je kijken, ofdat wij onze piekstok nog op zolder hebben liggen?
Want een klamboe gebruiken we toch nog niet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:00:17 #43
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99703351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 11:48 schreef SacreCoeur het volgende:
zusje heeft van de week voor dit behang gekozen:

[ afbeelding ]

En nog een ander soort 'hout' behang wat goed past.
I like, lekker stoer.
Dit vind ik echt wel heel gaaf behang, zeker met ons idee van de boom....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:11:00 #44
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99703771
Ik loop zo even naar boven om te meten, maar als we de kast naast de deur doen kunnen we niet meer bij de lichtknop, en die lijkt me wel handig ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:36:53 #45
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99704730
Ok. De kamer is 380 lang en 218 breed.
De ruimte tussen de deur en de kachelbuizen is 116 cm

Het bed is 124x68 (op zn breedst)
De commode is 110x60 en 90cm hoog
de kast is 110x60 en 190 hoog.

De voedingsstoel zal weer een tuinstoel worden. We hadden bij Rienk de poang, maar ik kon er helemaal niet uitkomen met een baby in mn armen. De tuinstoel zat ook lekkerder :Y


Dit zijn de meubels. Er is dus ook nog een plankje voor boven de commode :Y

Ik ben benieuwd!

En oh, ik ben verliefd op deze lampen, dus die komen er zeker! Weet alleen nog niet waar.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99711659
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:11 schreef Vlindur het volgende:
Ik loop zo even naar boven om te meten, maar als we de kast naast de deur doen kunnen we niet meer bij de lichtknop, en die lijkt me wel handig ;)
Ja, is ook zo lastig verschonen in het donker dan ;)

Uhm, dan weet ik het even niet qua indeling. Sorry :')
pi_99714699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:47 schreef Vlindur het volgende:
Leuk behang!

Poppedein, dan is het behang op Rienks kamer dus niks voor jullie :+

Ik kan jullie hulp even gebruiken. B2 komt op kantoor. We hebben 2 jaar terug alles nieuw behangen dus we doen het niet nog een keer. De meubels van Rienk gaan naar zijn kamer (Rienk krijgt nog een witte commode en kast) en dan moeten we het inrichten. Wat zou de beste manier zijn? Er moet komen te staan:
*ledikant
*commode
*kast
*voedingsstoel
*wasmand


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De kozijnen zijn nu nog groen (van de vorige bewoners) en we maken alles wat schilderbaar is wit. Wit-wit.

We weten nog niet of we het laminaat laten liggen of er ook (bruine) vloerbedekking neerleggen.

En ja, wij houden van bruin O+ O+

Ik zit zelf te denken aan de commode waar nu het kastje staat, het bedje op de plaats van het bureau en de kast er tegenover. De stoel weet ik nog niet.

Please help!
Mag met plattegrond :P
Hoe breed is het stukje van het raam richting de schuine wand? Ik bedoel de muur aan de linkerkant als je binnenkomt en die bruin is.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:17:32 #48
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99717106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:20 schreef Cyan het volgende:

[..]

Hoe breed is het stukje van het raam richting de schuine wand? Ik bedoel de muur aan de linkerkant als je binnenkomt en die bruin is.
Ik ben ff aan het eten, loop zo voor je naar boven! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99717319
Vlindur, kun je niet even een plattegrond maken met Floorplanner? Dat denkt wat makkelijker mee. Overigens zou ik de kast ook niet op de plek zetten die je in gedachten had, want dan kom je binnen en loop je meteen tegen een kast aan. Bovendien neemt het licht weg.

Mijn idee zou ook zijn: kast tegen de korte muur naast de deur, bedje met de lange kant in de nis, stoel onder het dakraampje en commode tegenover het bed. Als dat niet gaat in verband met de lichtknop: kast in de nis, bedje ertegenover met de lange kant tegen de muur (en je hebt een klamboe erbij, zie ik?), commode tegen de korte muur naast de deur, stoel ergens onder het schuine dak.

Ik ga ook even plattegrondjes van onze toekomstige kinderkamers uploaden, want ik zou het fijn vinden als jullie ook even mee willen denken!

[ Bericht 15% gewijzigd door Claudia_x op 20-07-2011 19:29:59 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99717646
Vlindur, als het past kan de kast misschien tegen die bruine wand die schuinloopt? Dan haalt het inderdaad het daglicht niet weg als je hem aan de overkant zou zetten.

Leuk al die kamertjes en meekijken/denken :D
pi_99718995
Oké, dit zijn de kamers.

Op de kamer van Lena heb ik nu gedaan wat ik Vlindur heb afgeraden, namelijk de kast zo zetten dat je er meteen tegenaan loopt als je binnenkomt. De kast staat bovendien voor een deel van het raam. Eigenlijk ben ik hier niet zo blij mee. Wat ik in ieder geval in deze kamer kwijt wil is deze kast en haar ledikant. Ook moet de indeling geschikt zijn om het ledikant t.z.t. te vervangen voor een peuter- of kinderbed. Onder het raam had ik een (bed)bankje in gedachten, maar dit idee is niet heilig.



De kamer van Ivan is groter en we hebben niet een kast die mee 'moet'. Ik ben van plan om het een en ander uit de Stuva-serie van de Ikea te kopen (een grotere kast die ik nu naast het bed heb gezet en twee lagere bankjes waarvan één met lade en één zonder zodat er een bureautje ontstaat. Ik ben van plan om de scheepskist die we hebben op zijn kamer te zetten. (Ik ontvang graag tips over hoe ik die op kan knappen! Ik heb hier ooit als tip gekregen om bootlak te gebruiken voor het hout en hammerite voor het metaal.) Tegen de korte muur naast de deur wil ik één schilderijrichel (of meerdere) monteren zodat er prenten (en/of boekjes) in kunnen staan.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99719230
Claudia waarom zet je daar het bedje niet neer op Lena's kamer?

In onze babykamer hebben we ook daar het bed staan (alleen dan meer naar het raam toe) en dat heb ik altijd heel fijn gevonden. Ik hoefde nooit helemaal de kamer in te gaan om te gaan kijken. Ook blijft het raam bij binnenkomst dus mooi helemaal vrij.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99719320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:08 schreef wickie het volgende:
Claudia waarom zet je daar het bedje niet neer op Lena's kamer?

In onze babykamer hebben we ook daar het bed staan (alleen dan meer naar het raam toe) en dat heb ik altijd heel fijn gevonden. Ik hoefde nooit helemaal de kamer in te gaan om te gaan kijken. Ook blijft het raam bij binnenkomst dus mooi helemaal vrij.
Ja, het kan wel, maar het voelt zo verloren om daar een bed neer te zetten. Ik slaap zelf ook liever in een hoekje. Met een klamboe zou het nog wel kunnen, maar die heb ik nu weggehaald omdat ik het niet veilig vind.

Heb je een idee hoe ik het wat meer een geborgen plekje zou kunnen maken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99719740
Je hebt nu 2 kastjes/zitelementen. Waarom 2? Als het er eentje is kan het bedje meer richting het raam, staat get niet meer verloren.

En bed in de hoek waar de zitelementen staan, kast ook tegen die muur en de zitelementen tegen de andere muur?

Maar mijn grootste tip. Straks gewoon schuiven als he erin kan. Dat werkt gewoon het beste.
Jullie hebben Gulliver bedhes toch? Dat vind ik het jammere van die bedjes, dat ze niet dichte zijdes hebben, of althans 1. Dan krijg je al gelijk een hoekje gevoel voor het kind zelf. Ik heb bewust gekozen voor een bedje met tenminste 1 geslagen kant om die reden en omdat hij bij ons bij een radiator moest staan.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99719983
Nou, Lena krijgt de kleinste kamer dus ik wil graag iets speciaals voor haar doen. Het leek me zo leuk om een bankje te hebben van muur tot muur onder het raam waar ze straks met allemaal vriendinnetjes op kan hangen. Het lijkt me een leuk, knus plekje. Maar misschien is dat iets wat ik pas later moet doen als ze groot genoeg is voor een bed van 90x200. Dan kan het ledikant gewoon weg en hoef ik daar geen rekening meer mee te houden.

Ik kan Lena trouwens wel Ivans ledikant geven; daar zitten dichte zijkanten in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99720161
Dit is wel een goeie reality check trouwens: niet te snel te veel willen. Ik ga even schuiven! Tegen de tijd dat we gaan verhuizen is ze ongeveer 1 jaar oud.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99720485
Ik heb nu het bankje onder het raam weggehaald. Als ze iets ouder is kan een zijkant uit het bedje en kan het bedje eventueel helemaal onder het raam geschoven worden. Als ze nog iets ouder is koop ik een bedbank van 90x200 dat er precies onder past.

Tegenover de kast heb ik het Hemnes-bankje van de Ikea gezet (zouden we mooi voor haar 1e verjaardag kunnen vragen). Linksonderin naast de deur zou ik een klein hoekje voor haar kunnen maken met ruimte voor een poppenwagen, spiegel of wat ze tegen die tijd ook maar leuk blijkt te vinden.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99720533
Ik zou inderdaad tegen die tijd haar kamer gewoon omgooien, dat vinden ze best leuk volgens mij. Ik vond het van erg jong af aan altijd heel erg leuk als er iets aan mijn kamer veranderde. Aan Mette heb ik ook echt gemerkt dat ze de nieuwe kamer superleuk vond en ook echt alles ging ontdekken.

En kijk ook tegen die tijd inderdaad wat gevoel je ingeeft bij haar. En schuiven is ook superleuk :)

Ik heb vandaag de babykamer opgeruimd. En lekker gekneuterd O+ (Mette heerlijk spelend op haar eigen kamer en ze kwam af en toe gezellig mee kijken O+ ).
Voor haar nieuwe kamer wil ik leuke prentjes en schilderijtes gaan zoeken. Dat het toch ook echt haar kamertje wordt en niet helemaal hetzelfde is.

O, ik zie je nieuwe opstelling. Dat is een leuke opstelling!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99720573
Ik vind die laatste plattegrond ook de leukste Claudia! Zo is er een leuk zithoekje ontstaan door kleed en bankje!
pi_99720639
Hoe groot/breed is de kast op Lena's kamertje?
pi_99720797
Je hebt helemaal gelijk, wickie! Een kamertje moet ook met een kindje meegroeien.

De kast is 1,50 meter breed (en 57 centimeter diep). Ik denk dat er weinig echt geschikte plekken in de kamer zijn voor zo'n grote kast. Hij kan hooguit nog verder naar het raam of juist verder in de andere hoek geschoven worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99720908
Ik zou de kast de deur uit doen. Hup marktplaatsen dat ding :+

Als jullie in het huis zitten, na een paar maandjes, gaat die kast er wel uit ;)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99720975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef wickie het volgende:
Voor haar nieuwe kamer wil ik leuke prentjes en schilderijtes gaan zoeken. Dat het toch ook echt haar kamertje wordt en niet helemaal hetzelfde is.
Dat wil ik dus ook voor Ivan gaan doen! Ik wil graag plaatjes van dieren zoals hieronder (maar dan kleiner):



Iemand nog tips waar je die kunt vinden?

Qua sfeer vind ik deze kamer trouwens echt geweldig. Ik houd alleen niet van dode beesten op de grond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99721060
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:43 schreef wickie het volgende:
Ik zou de kast de deur uit doen. Hup marktplaatsen dat ding :+

Als jullie in het huis zitten, na een paar maandjes, gaat die kast er wel uit ;)
Die kast is al een discussiepunt. :D Ik wil in principe alle spullen die we nu hebben meeverhuizen. Het is een prima kast en hij ziet er mooi uit, een echte meisjeskamerkast. Mijn lief denkt dat de kast de verhuizing niet overleeft. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99721118
Oh, ik was van plan om Ivans behanggiraffe tegen de muur bovenin te plakken. Zou hij dat niet eng vinden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99721201
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 12:47 schreef Vlindur het volgende:
Leuk behang!

Poppedein, dan is het behang op Rienks kamer dus niks voor jullie :+

Ik kan jullie hulp even gebruiken. B2 komt op kantoor. We hebben 2 jaar terug alles nieuw behangen dus we doen het niet nog een keer. De meubels van Rienk gaan naar zijn kamer (Rienk krijgt nog een witte commode en kast) en dan moeten we het inrichten. Wat zou de beste manier zijn? Er moet komen te staan:
*ledikant
*commode
*kast
*voedingsstoel
*wasmand

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De kozijnen zijn nu nog groen (van de vorige bewoners) en we maken alles wat schilderbaar is wit. Wit-wit.

We weten nog niet of we het laminaat laten liggen of er ook (bruine) vloerbedekking neerleggen.

En ja, wij houden van bruin O+ O+

Ik zit zelf te denken aan de commode waar nu het kastje staat, het bedje op de plaats van het bureau en de kast er tegenover. De stoel weet ik nog niet.

Please help!
Mag met plattegrond :P


Misschien is dit een idee? Mits de kast natuurlijk tegen dat wandje past. Maar zo heb je als je binnenkomt wel een mooi overzicht over het hele kamertje en je hebt aan 2 kanten daglicht dat binnenvalt.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:48 #67
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99721223
Leuk Claudia!

Ik ben een heel eind, maar hoe krijg ik dat scheve dak er in?

En hoe laat ik het hier zien?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99721257
Alles in die kamer is mooi en leuk (behalve dat kleed dan).
Ik ben nog steeds verliefd op die meubeltjes.

Over de giraf, ik denk dat je hem erbij moet betrekken als je aan de slag gaat. En gewoon vragen aan hem enzo.

Ik ben het met je lief eens, die kast overleefd de verhuizing niet. Een dreumes kast hoeft echt niet zo groot en al helemaal niet zo diep. Er zijn zoveel andere leuke kasten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:50:49 #69
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99721271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Cyan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Misschien is dit een idee? Mits de kast natuurlijk tegen dat wandje past. Maar zo heb je als je binnenkomt wel een mooi overzicht over het hele kamertje en je hebt aan 2 kanten daglicht dat binnenvalt.
Zo heb ik het nu ook! :o ^O^

Tenminste, als de commode naast de deur staat :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99721336
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:50 schreef wickie het volgende:

Ik ben het met je lief eens, die kast overleefd de verhuizing niet. Een dreumes kast hoeft echt niet zo groot en al helemaal niet zo diep. Er zijn zoveel andere leuke kasten.
Weet je wel hoeveel dozen ik heb met kinderkleertjes?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99721341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Zo heb ik het nu ook! :o ^O^

Tenminste, als de commode naast de deur staat :Y
Ja ik heb het kamertje getekend vanuit de positie waar de deur zit. Dus de commode staat links van de deur. :) Kon geen waskussen vinden om duidelijk te maken dat het een commode was.

Ik heb alle meubels op schaal getekend en het kamertje natuurlijk ook. De schuine wand kon ik er niet inplaatsen en ook de hoek die de wand maakt niet. Maar ik denk dat het best past zo.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99721368
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Cyan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Misschien is dit een idee? Mits de kast natuurlijk tegen dat wandje past. Maar zo heb je als je binnenkomt wel een mooi overzicht over het hele kamertje en je hebt aan 2 kanten daglicht dat binnenvalt.
Ik zou geloof ik geneigd zijn het ledikant iets lager te plaatsen, in ieder geval als er een klamboe bij komt. Dan zou ik de stoel ernaast onder het raampje zetten misschien.

Met jouw opstelling heb je wel meer doorloopruimte, wat ook heel fijn is. En het is een knus hoekje voor het bedje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99721418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou geloof ik geneigd zijn het ledikant iets lager te plaatsen, in ieder geval als er een klamboe bij komt. Dan zou ik de stoel ernaast onder het raampje zetten misschien.
Je kan het ledikant ook nog tegenover de kast zetten en achter het bedje een stoel maar ik weet denk dat je dan zit met de loop en beweegruimte.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99721510
Ik had geen zin in wachten tot donderdag, dus ik ben vanmiddag aan het schuiven gegaan in Meikes kamer.
Ik vind het nu al leuk!
Ik ga zo foto's uppen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99721566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik had geen zin in wachten tot donderdag, dus ik ben vanmiddag aan het schuiven gegaan in Meikes kamer.
Ik vind het nu al leuk!
Ik ga zo foto's uppen!
Wat leuk dat je het nu al leuk vind! Ben heel benieuwd!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:59:15 #76
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99721637
Ik kan mijne niet uploaden -O-
Maar ik heb hem het bijne hetzelfde als Cyan.
Ik heb het bed idd lager omdat ik anders mijn hoofd stoot tegen het scheve deel :')
Ik denk dat de kast prima naast het raam kan zonder dat hij in de knoop komt met het scheve dak :Y

We hebben idd een klamboe, maar die schroeven we 'gewoon' ergens in het scheve deel. Moet geen probleem zijn lijkt me.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:00:54 #77
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99721724
Oh Karin ik ben heel benieuwd!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99721751
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik had geen zin in wachten tot donderdag, dus ik ben vanmiddag aan het schuiven gegaan in Meikes kamer.
Ik vind het nu al leuk!
Ik ga zo foto's uppen!
Jáá, wat goed! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99721836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:59 schreef Vlindur het volgende:
Ik kan mijne niet uploaden -O-
Maar ik heb hem het zelfde als Cyan. Ik denk dat de kast prima naast het raam kan zonder dat hij in de knoop komt met het scheve dak :Y

We hebben idd een klamboe, maar die schroeven we 'gewoon' ergens in het scheve deel. Moet geen probleem zijn lijkt me.
Je kan de klamboe ook i.p.v aan het hoofdeinde aan de zijkant (die tegen de muur staat) van het bedje zetten met een piekstok. Zoals ze hier bijvoorbeeld hebben gedaan:
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 21:04:13 #80
5428 crew  miss_sly
pi_99721895
Karin, ik ben benieuwd *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:05:21 #81
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99721960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:03 schreef Cyan het volgende:

[..]

Je kan de klamboe ook i.p.v aan het hoofdeinde aan de zijkant (die tegen de muur staat) van het bedje zetten met een piekstok. Zoals ze hier bijvoorbeeld hebben gedaan:
[ afbeelding ]


Zo hadden we hem in Rienks kamer.
Mocht het niet te doen zijn in het plafond halen we een piekstok. Of laten we het kaal als het te vol lijkt. Dat weet ik nu nog niet :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99722088
Ik verbaas me er trouwens over dat jullie zo makkelijk een klamboe aan het plafond kunnen bevestigen. Wij krijgen hier geen gat geboord in het plafond. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99722186
Karin ben benieuwd!!!

Claudia, heb je wel een klopboor? Dan moet het echt wel lukken hoor.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99722285
Nee, die hebben we niet. Maar die gaat er wel komen, want het is heel onhandig als je alleen maar in tussenmuurtjes kunt boren. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:14:09 #85
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99722427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik verbaas me er trouwens over dat jullie zo makkelijk een klamboe aan het plafond kunnen bevestigen. Wij krijgen hier geen gat geboord in het plafond. :X
Het is hier gewoon hout en gipsplaten. Ons huis is van '84. Toen was het nog niet allemaal zo 'hard' :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99722472
Dat verklaard. Dan boor je er zo doorheen hoor. (het wordt wel tijd dat jullie wat standaard gereedschap gaan aanschaffen merk ik al wel)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99722513
We hebben heel veel gereedschap! Alleen geen klopboor. En geen waterpas. En geen goede zaag. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99722651
Dat zijn best heel erg essentiele/staandaard gereedschappen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99722796
Ach, zagen doen we nooit zelf maar laten we door Meneer Praxis doen. :+ Hebben veel mensen een klopboor? Dat we geen waterpas hebben is inderdaad wel idioot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 21:22:00 #90
5428 crew  miss_sly
pi_99722869
wij hebben alleen maar een waterpas omdat schaap een waterpas-app op zijn telefoon heeft :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99722883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, zagen doen we nooit zelf maar laten we door Meneer Praxis doen. :+ Hebben veel mensen een klopboor? Dat we geen waterpas hebben is inderdaad wel idioot.
Wij hebben een kleine Praxis vestiging hier thuis qua gereedschap en tuingereedschap.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:23:21 #92
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99722926
Wij hebben wel een hoop. Het schiet alleen niet op met 4 linkerhanden 8-)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99722935
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:22 schreef Cyan het volgende:

[..]

Wij hebben een kleine Praxis vestiging hier thuis qua gereedschap en tuingereedschap.
Wij dus ook :@
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99723161
Oke, fotoupdate!!

Kijkje vanuit de deuropening


Vanaf het raam.... O+


Achter het bed is het nisje met de kast en de mand


Meteen haar hartjesdoos maar ff gepimpt


Superleuk geworden vind ik, veel gezelliger!

Nu nog een plekje zoeken voor deze:


en de kubuskastjes
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:28:25 #95
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99723236
Leuk Karin! Ik zou zelf het bed nog tegen de muur zetten, maar dat is omdat ik zelf dan gigantisch uit bed zou donderen :') :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99723371
Ik vind het heel erg leuk geworden! *O*

Het lijkt niet meer zo'n grote lege balzaal en door het tafeltje met stoeltjes en het kleed wordt je dochtertje echt uitgenodigd om te gaan spelen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99723396
Nee, tis juist veel leuker zo, anders hou je zo'n lege ruimte in het midden.
Dit breekt de grote ruimte mooi (het lijkt op foto's kleiner, maar het is een kamer van 5x4 meter)

En dan uit bed donderen...we gaan het (niet hoop ik) meemaken.
Ze is ook altijd nog gewend dat het bed tegen de muur staat dus ik ben benieuwd
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99723481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nee, tis juist veel leuker zo, anders hou je zo'n lege ruimte in het midden.
Dit breekt de grote ruimte mooi (het lijkt op foto's kleiner, maar het is een kamer van 5x4 meter)

En dan uit bed donderen...we gaan het (niet hoop ik) meemaken.
Ze is ook altijd nog gewend dat het bed tegen de muur staat dus ik ben benieuwd
Je zou anders aan 1 kant nog altijd een bedrekje kunnen plaatsen zodat ze nog een beetje het idee heeft dat er iets is.

Hoe reageerde ze op de nieuwe indeling? :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 21:34:10 #99
5428 crew  miss_sly
pi_99723595
Ik vind het erg mooi geworden, Karin O+ Ik vind het bed zo wel leuk staan.
En 5x4, jeumig, dat is onze grote slaapkamer nog niet eens joh, wat een heerlijke ruimte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:34:36 #100
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99723624
Ja idd! Hoe slaapt ze? ga eens kijken O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99723717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:32 schreef Cyan het volgende:

[..]

Je zou anders aan 1 kant nog altijd een bedrekje kunnen plaatsen zodat ze nog een beetje het idee heeft dat er iets is.

Hoe reageerde ze op de nieuwe indeling? :)
Ze vond het mooi! het kleed natuurlijk helemaal geweldig!
Ik heb alleen wat knuffels veld laten ruimen, en dat werd minder gewaardeerd.
Positief punt is dat ze haar kaptafeltje nog niet heeft gemist....gheghe (ik heb hem op zolder gezet
Ik denk dat de kubuskastjes idd op de witte en groene baan komen, en dan wil ik nog dat plankje van Ikea en daar het geboorteschilderij inzetten en nog wat fotolijstjes ofzo.
O ja en nog ergens een spiegel....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99723723
Je kan het geboorteschilderijtje misschien in de witte baan behang bij het tafeltje hangen en ik blijf erbij dat de beste plek voor de kubuskastjes volgens mij in de witte en groene baan behang is. Dan heb je tevens een nachtkastje en ze hangen ter hoogte van het kleed.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99723782
wat denk jij Cyan? Klamboe? Of wordt dat too much?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:37:40 #104
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99723783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:36 schreef Cyan het volgende:
Je kan het geboorteschilderijtje misschien in de witte baan behang bij het tafeltje hangen en ik blijf erbij dat de beste plek voor de kubuskastjes volgens mij in de witte en groene baan behang is. Dan heb je tevens een nachtkastje en ze hangen ter hoogte van het kleed.
:o Jij bent echt goed! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99723833
En de kastjes, op gelijke hoogte naast elkaar dan?

En ik zal even een foto van Meike gaan maken nu!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99723857
Karin, echt een hele leuke kamer geworden zo! Het is nu echt één geheel :)
pi_99723872
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ze vond het mooi! het kleed natuurlijk helemaal geweldig!
Ik heb alleen wat knuffels veld laten ruimen, en dat werd minder gewaardeerd.
Positief punt is dat ze haar kaptafeltje nog niet heeft gemist....gheghe (ik heb hem op zolder gezet
Ik denk dat de kubuskastjes idd op de witte en groene baan komen, en dan wil ik nog dat plankje van Ikea en daar het geboorteschilderij inzetten en nog wat fotolijstjes ofzo.
O ja en nog ergens een spiegel....
Het is nu al heel gaaf, Karin! Ik zou de kubuskastjes ook op die plek doen, en dan net zoals wickie heeft gedaan nét niet op dezelfde hoogte. Dat plankje van de Ikea zou ik op de muur achter het tafeltje met stoeljes monteren, denk ik. Daar kun je ook het geboorteschildertij op zetten (eventueel bij de witte baan). En de spiegel kan denk ik nog op de muur naast de deur?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99723948
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
wat denk jij Cyan? Klamboe? Of wordt dat too much?
Ik zou het zo laten denk ik.

quote:
En de kastjes, op gelijke hoogte naast elkaar dan?

En ik zal even een foto van Meike gaan maken nu!
Ik denk dat dat in dit geval het mooiste is. Omdat er op de muur al veel gebeurd heb je niets extra's nodig, als je begrijpt wat ik bedoel. Je muur heeft geen extra opvallend of grappig effect nodig. En als je ze op kinderhoogte hangt heb je een kastje waar je een mandje met speelgoed of boekjes in kan zetten en tevens een nachtkastje.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:41:48 #109
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99724023
Ben ik trouwens de enige die niet van plan is om van de slaapkamers een speelkamer te maken?

Rienk stuitert ook wel eens boven rond, maar boven is om te slapen en beneden is om te spelen :Y

*knip*

[ Bericht 25% gewijzigd door Vlinder op 21-07-2011 08:58:54 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99724048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:40 schreef Cyan het volgende:

Ik denk dat dat in dit geval het mooiste is. Omdat er op de muur al veel gebeurd heb je niets extra's nodig, als je begrijpt wat ik bedoel. Je muur heeft geen extra opvallend of grappig effect nodig.
True!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:42:52 #111
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99724091
Mocht je wel een klamboe doen zou ik een witte doen Karin, Dat brengt misschien wat rust in haar bed
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99724160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:41 schreef Vlindur het volgende:
Ben ik trouwens de enige die niet van plan is om van de slaapkamers een speelkamer te maken?

Rienk stuitert ook wel eens boven rond, maar boven is om te slapen en beneden is om te spelen :Y

[ afbeelding ]
Ik denk dat dat gaat veranderen als ze ouder worden. Als Ivan bijvoorbeeld een open bedje heeft en zelf op kan staan dan is het fijn als hij ookal in zijn kamer kan spelen. Ik weet niet of dat gauw gebeurt, maar het lijkt me een kwestie van tijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 21:44:21 #113
5428 crew  miss_sly
pi_99724181
Hier wordt Senna's kamer langzaam maar zeker ook wel meer om te spelen naarmate ze ouder wordt. Misschien ook wel eerder omdat we gelijkvloers wonen en haar slaapkamer dan min of meer een verlengstuk van de huiskamer is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99724189
Hier is sleaping beauty in haar nieuwe kamer:


Vindur, Lars heeft ook geen speelgoed op zijn kamer.
Meike wel, maar ze speelt ook wel met vriendinnetjes op haar kamer.

Allemaal vet bedankt voor de adviezen!!!!!
Ik was hier zelf nooit op gekomen, en ik vind het helemaal gaaf nu.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99724235
Wat ligt ze heerlijk te slapen. O+

Ik zou een klamboe niet doen. Het wordt denk ik al meer een hoekje als de kubuskastjes hangen. Oh, en ik vind het mooi dat je allemaal dezelfde manden hebt gebruikt. Dat geeft rust!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99724246
Vlindur, als ze wat ouder zijn is boven spelen met vriendjes/ vriendinnetjes natuurlijk wel erg leuk :) En soms ook wat rustiger ;)
Alhoewel Kyllian dus nooit op z'n kamer wil spelen, die heeft ons liever om zich heen geloof ik :P We hebben hier ook niet van die grote kamers zoals bij Karin.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 21:46:20 #117
5428 crew  miss_sly
pi_99724305
Meike O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:46:26 #118
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99724318
Oh Meike O+ Wat een lief slaapje heeft ze O+

Claudia, dat klopt. Wij speelden vroeger ook boven. Maar ik ga nu nog geen speeldingen er neerzetten. Dat komt wel tegen de tijd dat ze er aan toe zijn.
Ik bedoel vooral nu Rienk net in zn peuterbed ligt. Als die al dat speelgoed ziet gaat hij natuurlijk nevernooitniet slapen >:)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99724368
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier is sleaping beauty in haar nieuwe kamer:
[ afbeelding ]

Vindur, Lars heeft ook geen speelgoed op zijn kamer.
Meike wel, maar ze speelt ook wel met vriendinnetjes op haar kamer.

Allemaal vet bedankt voor de adviezen!!!!!
Ik was hier zelf nooit op gekomen, en ik vind het helemaal gaaf nu.
Wat een lieve foto! O+

Ik ben blij dat je de kamer nu helemaal leuk vind!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99724406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:46 schreef Vlindur het volgende:
Oh Meike O+ Wat een lief slaapje heeft ze O+

Claudia, dat klopt. Wij speelden vroeger ook boven. Maar ik ga nu nog geen speeldingen er neerzetten. Dat komt wel tegen de tijd dat ze er aan toe zijn.
Ik bedoel vooral nu Rienk net in zn peuterbed ligt. Als die al dat speelgoed ziet gaat hij natuurlijk nevernooitniet slapen >:)
Ja, dat is ook wel weer zo. En het maakt denk ik ook verschil of je gelijkvloers woont of niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99724427
Ahh Meike O+

Ik zou een klamboe ook niet meer doen, maar dat komt denk ik doordat het bed voor het raam staat. Het wordt dan denk ik echt te druk aan die kant.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:50:27 #122
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99724553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel weer zo. En het maakt denk ik ook verschil of je gelijkvloers woont of niet.
Precies, als Senna in haar kamer wil spelen is dat veel makkelijker dan als Rienk dat wil. Net als bij jullie. Ben benieuwd hoe Ivan reageert als hij niet zomaar meer naar zijn kamer kan!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99724574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:48 schreef Meimeltje het volgende:
Ahh Meike O+

Ik zou een klamboe ook niet meer doen, maar dat komt denk ik doordat het bed voor het raam staat. Het wordt dan denk ik echt te druk aan die kant.
Scheelt weer in de portemonnee! ;)
Nee, het is goed zo.

Die kastjes eraan, het plankje van Ikea...(gaat er gauw iemand van hier naar Ikea? Ik moet er een uur voor heen en een uur terug rijden...kan ik hem beter door iemand later opsturen indien mogelijk) nog een keer een spiegel.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99724817
Leuk geworden Karin!
En wat een mega kamer zeg!
Das ongeveer even groot als mijn eigen slaapkamer, en dat waren er oorspronkelijk 2 :o

En spelen gaat hier voorlopig niet op zn kamer gebeuren denk ik :)
Maar t wordt wel tijd om zn eigen hoekje echt te gaan maken. Zn speelgoed (wat ie voor zn verjaardag kreeg) ligt allemaal in de box, want hebben niet zoveel ruimte om op te bergen
pi_99724859
Karin, wat ligt je dochter heerlijk te slapen. Het is echt leuk geworden zo!

Mijn oudste van vier heeft sinds een half jaar speelgoed op haar kamer. Ik heb haar Playmobil naar boven gedaan toen mijn jongste ging kruipen. Zitten veel te veel kleine dingen bij. En pas sinds een paar weken speelt ze alleen boven.
Het is een leuk hoekje met een lack tafeltje en een kunststof box er onder. Verder heeft ze zo' n Ikea wipje, dat is ook nog steeds een succes.
Met een meidenkwartet
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 21:56:53 #126
5428 crew  miss_sly
pi_99724892
Ik zou het ook nooit te vol met speelgoed zetten. En wat er aan speelgoed is goed opruimen in kasten enzo voor het slapengaan. Dan weten ze wel dat het er is, maar is het niet in het zicht. Bij kindjes die ik ken staat de hele slaapkamer vol met speelgoed. Gewoon los op de grond, stapels! Dat lijkt me niet erg rustgevend en het zou me niets verbazen als een kind daar ook slechter van slaapt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:58:17 #127
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99724977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuk geworden Karin!
En wat een mega kamer zeg!
Das ongeveer even groot als mijn eigen slaapkamer, en dat waren er oorspronkelijk 2 :o

En spelen gaat hier voorlopig niet op zn kamer gebeuren denk ik :)
Maar t wordt wel tijd om zn eigen hoekje echt te gaan maken. Zn speelgoed (wat ie voor zn verjaardag kreeg) ligt allemaal in de box, want hebben niet zoveel ruimte om op te bergen
Rienk heeft hier ook een hele hoek. Zie foto; Eigenlijk heeft Rienk de hele raamkant :o :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99725034
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:56 schreef Cathmar het volgende:
Mijn oudste van vier heeft sinds een half jaar speelgoed op haar kamer. Ik heb haar Playmobil naar boven gedaan toen mijn jongste ging kruipen. Zitten veel te veel kleine dingen bij. En pas sinds een paar weken speelt ze alleen boven.
Hier eigenlijk ook om die reden vorig jaar wat speelgoed naar boven gegaan. Er konden geen kleine dingen overal op de grond blijven liggen ;)
Kyllian (4,5) heeft een speelgoedkist op z'n kamer staan en z'n garage staat in z'n kamer. Daar spelen ze 's ochtends weleens samen mee.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:01:27 #129
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99725173
*knip*

De boom is inmiddels weg en er ligt nu een matras waar hij boekjes leest en puzzelt. Rechts staat nu zijn speelgoedkist.

*knip*
De tent is weg, daar zat hij nooit in en de bak is dus de speelgoedkist. Voordeel van een ruime woonkamer. je kan een hoop zooi kwijt. Ook staat zn glijbaan er en ook zn motor :Y

De box komt straks weer op de zelfde plaats :Y

[ Bericht 17% gewijzigd door Vlinder op 21-07-2011 08:58:31 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99725176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Precies, als Senna in haar kamer wil spelen is dat veel makkelijker dan als Rienk dat wil. Net als bij jullie. Ben benieuwd hoe Ivan reageert als hij niet zomaar meer naar zijn kamer kan!
Dat interesseert hem denk ik niets. :+ Hij gaat er nu ook niet vaak naartoe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99725320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou het ook nooit te vol met speelgoed zetten. En wat er aan speelgoed is goed opruimen in kasten enzo voor het slapengaan. Dan weten ze wel dat het er is, maar is het niet in het zicht. Bij kindjes die ik ken staat de hele slaapkamer vol met speelgoed. Gewoon los op de grond, stapels! Dat lijkt me niet erg rustgevend en het zou me niets verbazen als een kind daar ook slechter van slaapt.
Ik denk dat het ook wel te maken heeft met hoe kinderen gewend zijn naar bed te gaan. Kyllian heeft eigenlijk altijd een redelijk vast bedritueel en ik kan me niet 1x herinneren dat hij tijdens of vlak voor dat ritueel z'n speelgoedkist heeft open getrokken of met iets anders in z'n kamer is gaan spelen :) Wel heeft hij eens een boekje mee naar bed genomen omdat hij zei dat hij niet kon slapen. We hebben hm aangeraden om dan maar even wat in bed te lezen (maar ik denk niet dat daar veel van gekomen is, die is meestal zo vertrokken :P).
pi_99725378
Haha Rienk in zijn motorpak!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:05:27 #133
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99725465
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Haha Rienk in zijn motorpak!
Die is inmiddels te klein. Dit is de volgende:

MotoGP kijken op zn motor in bijbehorend shirt O+


Geheel offtopic, excuus :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99725475
Nou dat motormuisje heeft wel een super speelruimte!
pi_99725651
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:01 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]

De boom is inmiddels weg en er ligt nu een matras waar hij boekjes leest en puzzelt. Rechts staat nu zijn speelgoedkist.

[ afbeelding ]
De tent is weg, daar zat hij nooit in en de bak is dus de speelgoedkist. Voordeel van een ruime woonkamer. je kan een hoop zooi kwijt. Ook staat zn glijbaan er en ook zn motor :Y

De box komt straks weer op de zelfde plaats :Y
Dat kan ook mooi bij de vorm van jullie kamer idd.

Wij hebben een uitbouw, dat is onze zithoek. En waar vroeger de keuken zat, daar staat een nog wat langer muurtje (beetje lastig uitleggen :')), de krabpaal (heeft meerdere verdiepingen :P) van de katten staat daar nu, maar die gaan we verplaatsen naar waar de box nu staat (tussen de 2 banken in). En dan heeft ie echt een hoekje. Willen bij de ikea iets van een kastje/bakken en een plank halen (voor een bureautje), kan ie daar lekker keuvelen.
Moeten sowieso eerst even opmeten hoe groot het maximaal kan zijn :)
Wij hebben ook een best ruime woonkamer :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:35:56 #136
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99727291
En oh, zn WishboneBike staat er ook nog :P
En zn muziek rollatror. En twee stoeltjes.
Als ik stofzuig staan de banken en de stoel vol met zn zooi zodat ik bij de vloer kan :')

Maar oké. Hij is blij *O* Hij knoffelt zo met zn WBB naar buiten en weer naar binnen. Die gaat echt hard. En dat met een rotgang op je afkomen en niet remmen he }:| Dan ligt ie helemaal in een deuk O+

Ik ben echt wel blij met mn ruime huis. Boven is het ook prima :Y

Magoe, Ontopic.

Claudia, ik zou Lena haar bedje in het midden van de kamer zetten, de kast in de hoek waar haar bedje op het eerste plaatje staat en dan kun je het bedbankje onder het raam daar laten. :Y
Door een klamboe op te hangen maak je een knus hoekje O+

Miss, Weet je al hoe je Senna haar kamer wil doen? Of is dat al bekend en heb ik er overheen gelezen? :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99727512
Maar ik wil dus geen klamboe meer. Ze trekt dat ding d'r bed in en ik ben bang dat ze zichzelf erin wikkelt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:44:46 #138
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99727828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik wil dus geen klamboe meer. Ze trekt dat ding d'r bed in en ik ben bang dat ze zichzelf erin wikkelt!
Oh ok! Ja, Rienk deed dat ook toen hij ouder werd. Best eng. Kom je boven zie je kind ineens *onder* een laag blauw :o
Maar ik heb hem per direct van de haak gehaald :Y

Willen jullie verven of behangen trouwens? Want als je behangt (bij verven trouwens ook) kun je op de plaats van het bedje een ander kleurtje/patroon doen. Maakt het misschien ook knusser.
Of moet ik je eigen topic eens even doorspitten? :7
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99727998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik wil dus geen klamboe meer. Ze trekt dat ding d'r bed in en ik ben bang dat ze zichzelf erin wikkelt!
Wat heb je voor bedje voor haar?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:31:49 #140
100412 mefke79
komt goed!
pi_99730475
Op Driekus zijn kamer staat ook speelgoed, tot gisteren gewoon in een mand en op de grond, maar nu we zijkant uit zijn ledikant gehaald hebben, heb ik maar even opgeruimd. Wij zijn helaas niet gezegend met een hele grote woonkamer, dus hier kan niet alles beneden staan. Zoals het er nu naar uit ziet gaan we waarschijnlijk een stuk aan het huis zetten en dat wordt dan de speelkamer.

Karin, mooi geworden zo!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99730769
Karin, wat is het mooi geworden!

Mette heeft een mandje met wat speelgoed voor boven, niet veel. Ze speelt vooral met haar knuffels boven. Die sjouwt ze dan dehele verdieping rond. Ook leg ik vaak het dekbed op de grond en gaat ze daar op vallen en liggen. Dit alleen als ik ook boven bezig ben. Maar nu ik zo zwanger ben en niet veel naar buiten kan met haar is dit een welkomen afwisseling op de dag. Als Mette gaat slapen, gaat ze slapen er wordt dan ook niet gespeeld vooraf. Gewoon hup naar bed. Werkt heel erg goed. Ze ziet het verschil heel erg goed en daar ben ik erg blij mee. Ze speelt dus niet alleen in haar kamer maar benut de hele bovenverdieping (behalve onze slaapkamer, daarvan gaat de deur dicht, ze springt graag op bed en dat vind ik niet goed).

Maar dit was best offtopic, maar jullie hadden het erover en ik wilde even laten weten dat het ook wel goed samen kan gaan.

Geniale foto van Rienk trouwens op zn motor!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:41:52 #142
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99731011
wauw Karin het is echt prachtig geworden zo!! vind het veel gezelliger en knusser ogen... *loves*

en over speelhoekjes: wij hebben geen enorme woonkamer, maar Evie heeft wel echt dr eigen speelhoek. Ook makkelijk netjes te houden met de expedit-kast. (veel ikea in Evie dr speelhoek; keukentje, kast, tafeltje, kleed, stoeltje ;))


Einde van de dag gaat al het speelgoed terug in de bakken, boekjes in de kast; en is ons woongedeelte rustgevend opgeruimd ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99738234
Karin, wat is de kamer van je dochter superleuk geworden! Heel knus en gezellig zo! En leuke kleuren heb je gebruikt. Laat je nog een foto zien als de kubusjes hangen? Daar ben ik nog wel benieuwd naar, misschien wil ik ze ook kopen.

Leuke speelhoekjes verder voor Rienk en Evie! I like die IKEA keukentjes!
  donderdag 21 juli 2011 @ 08:56:12 #144
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99738615
Leuk BJ! Zo'n kast met dichte deuren en bakken lijkt mij ook wel ideaal. Ik heb 1 -doorzichtige- bak waar al zn zooi in zit. Maar voor beide is het niet overzichtelijk. Maar om nou zo'n kast voor het raam te zetten lijkt me ook niks, dat neemt vast veel licht weg..
De boekenkast die we hebben die kan nergens anders staan.

En ik kom even terug op het feit dat ik geen speelgoed boven wil. Meneer had vanochtend een waterval gepakt uit de badkamer (in bad en onder de douche heeft hij wel speelgoed) en heeft daar hééél lief mee zitten spelen op zijn kamer toen wij nog in bed lagen!
(Eén van ons haalt Rienk er uit en duikt dan terug in bed om 'wakker te worden' Rienk stuitert dan ondertussen boven rond en gebruikt ons en het bed als speelkussen O+ )
Dus misschien dat ik toch wat spul naar boven verhuis. :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 15:29:33 #145
5428 crew  miss_sly
pi_99752169
Even een heel klein pimpje van Senna's kamer: Janneke en Poppejans! Senna heeft zelf uitgekozen waar ik ze moest plakken.

[ Bericht 51% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:41:25 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:32:05 #146
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99752281
oohh op de muur vind ik het nog leuker dan verwacht Miss!!! mooi!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99752320
Leuk, miss! En waar heb je die kubuskastjes vandaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99752443
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:44 schreef Vlindur het volgende:

Willen jullie verven of behangen trouwens? Want als je behangt (bij verven trouwens ook) kun je op de plaats van het bedje een ander kleurtje/patroon doen. Maakt het misschien ook knusser.
Of moet ik je eigen topic eens even doorspitten? :7
Ik wil verven. Ik háát behangen. :+ Ik zit wel te denken aan een paneel met behang bij het bankje.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:47 schreef Cyan het volgende:

[..]

Wat heb je voor bedje voor haar?
Een Gulliver van de Ikea.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 15:38:29 #149
5428 crew  miss_sly
pi_99752571
Die kubuskastjes komen van Lood5.
ik vind het ook erg leuk geworden. En de belangstelling en duidelijke keuze die Senna maakte, heeft me er wel van overtuigd dat ik haar wel wat mee laat denken als we haar kamer gaan aanpakken.

Ow, en Ivan is echt flink groter :D grappig om te zien, die foto's bij het raam. Kwalitatief zijn ze niet super, maar ze zijn wel leuk wat betreft situatie!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99752661
Hoe bevalt het trouwens om geen commode meer op haar kamer te hebben? Het is niemand hier nog opgevallen, maar ik heb in de kamers van Ivan en Lena geen commode gepland. Ik denk dat we die bij ons in de kamer zetten.

Ja, die foto's zijn behoorlijk crappy. Maar toen ik ze zag moest ik er meteen aan denken dat we het er nog eventjes over hadden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:41:11 #151
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99752745
Wat gaaf miss! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_99753099
Tape! Moet iets leuks mee te doen zijn.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 15:52:37 #153
5428 crew  miss_sly
pi_99753308
Er staat nog wel een commode. Die gaat eruit pas uit als er een (peuter)bed is, want anders moet ik haar altijd op de bank omkleden, en dat is niet altijd handig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99767338
Oh wat leuk Miss!!!

Jipster, ik denk dat we ergens dit weekend de kubuskastjes ophangen, ik zal ze op de foto zetten als het geinstalleerd is!!
mijn moeder kwam vandaag even kijken, en was ook zo blij verrast! Het is echt zo leuk geworden!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99800362
oh Miss leuk!!
Ik heb er ook mee in mn handen gestaan die stickers maar ik weet niet zo goed wat en waar ik het moet hangen enzo :P misschien als de box de deur uit is en we een echt speelhoekje maken voor ze O+

Jipster ik wilde nog even zeggen dat ik je buit uit Frankrijk ge-wel-dig vind :o ooooooh O+ ik ben er gewoon een beetje jaloers op :D mocht je ze ooit over een jaar of 4/5 weg doen, en ik verwacht een jongetje tegen die tijd, geef ff een gil :+

Ik wilde nog even de puntjes op de i laten zien in oudste haar kamertje :) Het voelt nu echt af voor mij. En ze lijkt zich er zelf erg prettig en 'thuis' in te voelen, heel fijn om te zien. O+
excuus voor de soms crappy foto's ;)




met een bloemenslinger en kussentjes op het bankje.


leeshoekje met t poppenbedje


kast zonder commode-opzet, hier zit nu voornamelijk speelgoed op pak-hoogte voor haar in.


en de open kast is dichtgemaakt met stof.
:)
pi_99800409
En nu is jongste haar kamertje aan de beurt, want het hemeltje moet eruit. We gaan het bedje een kwartslag draaien denk ik. Mini make-over ;)
:)
pi_99800760
Leuk Mignonnen O+ Het lijkt ook een stuk rustiger nu de open kast dicht is! Het is écht een grote meisjes kamertje, waar je je lekker terug kunt trekken O+

Miss, wat leuk die stickers, en nóg leuker dat Senna nu dus zelf haar kamer begint aan te kleden O+

Karin, ik ben echt jaloers op Meikes kamer, al kan ik me voorstellen dat die indeling echt lastig is, maar ik vind de oplossing heel erg leuk zo! (Ik zou geloof ik een O+ sloophouten bedstee O+ gefabriceerd hebben in t nisje ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99800833
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:27 schreef Poppedein het volgende:
Leuk Mignonnen O+ Het lijkt ook een stuk rustiger nu de open kast dicht is! Het is écht een grote meisjes kamertje, waar je je lekker terug kunt trekken O+

Miss, wat leuk die stickers, en nóg leuker dat Senna nu dus zelf haar kamer begint aan te kleden O+

Karin, ik ben echt jaloers op Meikes kamer, al kan ik me voorstellen dat die indeling echt lastig is, maar ik vind de oplossing heel erg leuk zo! (Ik zou geloof ik een O+ sloophouten bedstee O+ gefabriceerd hebben in t nisje ;)
oooooh jaaaa! zoals die van Morris!! O+ O+ die is zo ontzettend gaaf O+

had je die hier al geshowed memmel?
:)
pi_99800917
Nee!! Memmel!! W a a a a a a a a a a r o m n i e t :o
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99801194
Ik blijf me erover verbazen wat je allemaal met een kleine kamer hebt weten te doen, mignonne! Heel geweldig! Fijn plekje voor je grootste zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99883724
Wat een lief kamertje Mignonne!

Nu wij in het nieuwe huis zitten kan ik ook bezig met de kinderkamers, die van Lotte is nog erg kaal en moet nog wat opgeleukt worden. Ik zal binnenkort even foto's maken :D
pi_99884248
ik ben nog steeds helemaal verliefd op elins kamer (al zijn er inmiddels grote aanpassingen geweest)
voor Polle ligt er uiteraard een eigen kamer in t verschiet, over een poosje, dus voorlopig heeft ie eerst een hoek bij ons en een hoek bij elin
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 17:46:45 #163
5428 crew  miss_sly
pi_99884626
Wat een leuk kamertje heeft je oudste toch, mignonne O+

Ik had de bedstee van Morris ook gezien, wow, die is zoo supergaaf O+ Die hoort hier toch zeker ook :Y

Poppedein, dat is inderdaad echt leuk, dat ze zelf meedacht. En ze dacht ook echt, hoor. Ik zag haar ogen naar de ruimte boven de commode gaan, naar de plek waar we ze nu geplakt hebben, een plekje naast de stoel, toch weer terug naar de commode...en toen wees ze heel beslist op deze plek. Echt over nagedacht dus O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99896245
Ben benieuwd Mrien!

Mignonne, het ziet er vooral heel knus en gezellig uit!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99897672
wauw mignonne, wat een mooie en rustige meisjeskamer heeft hou grootje :)

Die sticker van Janneke heeft Jaël dus ook voor haar verjaardag gehad! Heel leuk, maaarrr ik weet niet zo goed waar we hem moeten plakken?! Ze heeft een rose muur en een bloemenmuur, op de bloemenmuur kan het zowieso niet das geen gezicht denk ik en ik weer niet of een roze ondergrond het mooi maakt...
Nu denk ik dus dat ze op de kast geplakt gaat worden, ze heeft een mooie saaie witte kast, dus die kan Janneke dan wel opvrolijken :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99899281
Dat kan ook natuurlijk!
Of op een canvas, zodat je hem als schilderijtje kunt ophangen?

Wij moeten hier de kubusjes nog ophangen, Meike heeft er al een bestemming voor: er moeten namelijk alle geheime dingen in.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99899455
Hihi Karin, ben benieuwd naar haar geheime dingen ;)

Mignonne, moo knus kamertje!
pi_99899784
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat kan ook natuurlijk!
Of op een canvas, zodat je hem als schilderijtje kunt ophangen?

Wij moeten hier de kubusjes nog ophangen, Meike heeft er al een bestemming voor: er moeten namelijk alle geheime dingen in.....
Canvas zou inderdaad ook nog een leuke optie zijn :) en dan zou hij weer wel op de bloemenmuur kunnen, breekt die muur een beetje ;) Ik ga er nog een nachtje over slapen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 25 juli 2011 @ 18:49:12 #169
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99929967
Hier een duidelijke foto van de speelhoek die Roy in huis heeft, wel moet de onderkant nog geverfd worden en de lamp moet nog opgehangen worden.
Later als hij eraan toe is komt er nog een tafeltje en een stoel te staan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 25 juli 2011 @ 19:17:24 #170
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99930995
leuk hoekje Bar; maar zo kan Roy toch niet bij zijn boekjes??

Mignonne; wat is het kamertje mooi geworden nu het verder is aangekleed.. lekker knus! en dat dekbedovertrekje heb ik in de babykamer op het bedje.. vond ik zooo lief!
(heb ook een bijpassende plaid).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 25 juli 2011 @ 20:25:21 #171
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99933751
nee dat klopt, althans dat is niet helemaal waar, want hij kan er wel degelijk bij aangezien Roy gewoon op een stoel gaat staan of op de kist die hij dan eerst leeggooit omdraait en dan tegen de muur aanduwt.
En dit zijn niet al zijn boekjes :@ ik wissel regelmatig de rest ligt in de gymkast ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_99951401
Mignonne, leuk idee zo'n bloemenslinger. Eens kijken waar ik die kwijt kan bij mijn oudste.

Dames, volgens mij staan er foto's uit de nieuwe catalogus op de Ikea site. Bij kinderland - inspiratie en tips. Ik had sommige foto's in ieder geval nog nooit gezien. Of heb ik al heel lang niet gekeken....
Met een meidenkwartet
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:52:50 #173
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99951631
Vraag voor de in in de babyslaapkamer voedende moeders:

Toen Rienk er net was hadden we een Poang Ikeastoel als voedingstoel, maar al gauw bleek die te laag want ik kon er nooit uitkomen met Rienk in mijn armen. We hebben toen een tuinstoel boven gezet en dat ging prima.

Nu heb ik mijn oog op een Rotan schommelstoel laten vallen.
(Via MP, maar kan geen foto plaatsen)

En vraag me af of dat wat is. Mocht het te hard zitten kan er ik natuurlijk een tuinstoel kussen indoen.

Doen of niet?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:08:58 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_99953715
Ik heb op advies van poppedein ( :P ) een Cup van de Leenbakker. Zit prima. Ik zou een schommelstoel niet fijn vinden, zeker de eerste tijd niet, omdat het een vrij actieve houding vraagt met overeind komen en dat met een niet zo stabiel bekken...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:34:59 #175
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99954536
Oh met de bekken is idd wel een puntje. Maar wat is een Cup?

Als ik op de leenbakkersite op cup zoek krijg ik deze

Maar 139 euro voor een stoel vind ik wat aan de dure kant hoor :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:52:49 #176
100412 mefke79
komt goed!
pi_99955120
Vlindur, dat is em ja. En goedkoop is ie niet echt. Maar...marktplaats?! Ik heb de vorige keer op onze stoel van beneden gevoed, dat is gewoon zo'n vierkante stoel waarvan het wemelt op marktplaats. Ik zal eens even kijken of ik daarvan een plaatje kan vinden.
Wij verhuizen de cup na de nachtvoedingen gewoon naar de woonkamer, dus dan is het een goede investering.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:59:22 #177
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_99955347
Help! Ryan wordt in oktober 3, tijd om afscheid te gaan nemen van z'n babykamer.
Hij slaapt al een tijd in een 1-persoonsbed (halfhoogslaper met glijbaan, zelf uitgezocht, dus die blijft) maar verder wil ik wel andere meubeltjes voor hem.

Kind is verzot op dieren dus ik wil als thema dierentuin of jungle maar dan wel schattig, hij is ten slotte nog maar klein. Ga ik voor fotobehang of gewoon behang en is behang wel handig? (peutert m'n peuter dat niet los?)
Wat voor meubeltjes zijn onmisbaar in een kleine jongenskamer?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:01:35 #178
100412 mefke79
komt goed!
pi_99955409
Vlindur, zoiets dus.

Spewey, ik heb bij de jongste een gekleurde houten plaat op de muur gemaakt en daarop een grote sticker van een konijn geplakt. Als ze het dan beu zijn, dan hoef je alleen een paar platen te vervangen en niet de hele muur.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:02:47 #179
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99957381
De stoel die boven komt komt in principe niet naar beneden. Daar hebben we genoeg meubels.

Dus ik wil/zoek een goedkopere oplossing en zo'n afgeragde veredelde kattenkrappaal zoek ik ook net niet ;)

Zou zoiets wat zijn?
Das iig nog in de buurt ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:11:04 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_99957676
ik ben bang dat de armleuningen daarvan te hoog zijn, die van ons zijn lager. Enne, die krabpaal was gewoon de eerste die ik tegen kwam he..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:13:19 #181
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_99957757
Oh ja, armleuning. *plonk*
Ik ga ff verder zoeken dan :D

Maar de leuning op de krabpaal zijn toch ook hoog?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:18:42 #182
100412 mefke79
komt goed!
pi_99957967
Die leuningen lijken me net zo hoog als de leuning die ik hier heb gebruikt de vorige keer en dat ging net. Die stoel die jij post heeft volgens mij nog hogere leuningen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99958057
Ik heb de krabpaal in twee banken gehad en ja de katten vonden het fijne krabpalen maar man wat zat het lekker :+

Miss Sly, ik vind Janneke erg leuk staan bij Senna op de kamer ^O^ Bovendien kon ik nu mooi zien hoe groot hij is :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 13:32:56 #184
5428 crew  miss_sly
pi_99958538
Ow DML, ik zou je de maten doorgeven he? Ben ik gewoon vergeten :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99992804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb de krabpaal in twee banken gehad en ja de katten vonden het fijne krabpalen maar man wat zat het lekker :+

Miss Sly, ik vind Janneke erg leuk staan bij Senna op de kamer ^O^ Bovendien kon ik nu mooi zien hoe groot hij is :Y
Onze bank ziet er momenteel ook zo uit :'( :X Tot we gaan verhuizen (over een jaartje ofzo) even een alternatief goedkoop bankje scoren ergens, dit is echt voor schandaal!

Mignonne, wat een leuk kamertje is het zo geworden! Heel lief en kan me voorstellen dat ze blij is met haar eigen plekje zo!

Leuk die Jip en Janneke stickers! Wij hebben spachtelputz muren, dus muurstickers gaan m in dit huis niet worden.

We zijn wel begonnen met het kamertje! Ik word er helemaal blij van :D Eerst alles leeggeruimd en we hebben nu de kledingkast en commode staan. Nog even nadenken over plankje erboven of niet, ik vind het een beetje vol worden dan, dus misschien maar geen plankje erboven..

Verder heb ik leuke kubuskastjes gescoord bij Praxis! 3 maten, met afgeronde hoeken! O+
pi_99996886
Leuk he Jipster :D lekker tutten in t kamertje O+

Vlindur wij hebben een schommelstoel en ik heb er eigenlijk geen enkel probleem mee qua overeind komen. Ook niet met mn gammele bekken en tig hechtigen ;) ik vond het zelfs wel prettig dat het ding een beetje mee wiebelde :P Het zal wel van persoon tot persoon verschillen.

Het hemeltje is weg, jongste graaide al heel lang naar alles wat in de buurt kwam maar omdat ze nooit in haar eigen bedje sliep heb ik het uitgesteld. Nu toch maar weggehaald en gelijk de meubeltjes wat geschoven. Het voelde zo kaal boven het bedje anders.

Van dit:




Naar dit:








Op termijn wil ik die open kast nog dichtmaken met stof zoals op oudste haar kamertje.
En eigenlijk kan het verschoonkussen daar wel weg, als ze er drie keer op gelegen heeft dan is het veel :') maar goed, dat komt allemaal wel ooit.
:)
pi_99996990
Wat een leuke kledinghaakjes aan de commode. O+
pi_99997075
die zaten er al aan toen we hem kochten :P ik was ze eigenlijk al vergeten omdat hij eerst met die kant tegen de muur stond :@ :')

Voor je oudste, wat voor soort dieren zoek je? Ik vind die dierenstickers die Sonnetje op de muur heeft nog steeds supertof! En ik herinner me dat Cantare ook erg leuke had.
En als je het wat meer gestileerd wilt, is zo'n behang-dier dan misschien een optie? En dan met een stoere lamp met dieren erop ofzoiets?
:)
pi_99997322
Woodland critters! Ik denk dat z'n kamer een bos gaat worden, kon vannacht niet slapen dus heb nu in m'n hoofd wel hoe ik het ongeveer wil hebben, alleen qua inrichting nog niet. (ik wil een boomhutbed, lief vindt een nieuw bed onzin dus die moet ik gaan overtuigen dat het bed wat hij nu heeft er echt niet bij past)
pi_99997625
Deze?


superleuk! O+

ik vind dit ook leuk, beetje gestileerd zeg maar <3



En als ie 15 is dan is het thema ook nog leuk :7 :+
:)
pi_99997693
Ooooh O+



Moet ook redelijk goed zelf (na) te maken zijn denk ik?
:)
pi_99997746
_O- Woodland Critter Christmas, geweldig.

Maar inderdaad, dat zijn wel de beestjes die ik zoek..

Oh! die zijn leuk zeg.. :Y
pi_99997994
ooooooooooh ik wilzeookallemaal :P
pi_99998054
http://www.muurstickerwin(...)&cid=1975&Chocovenyl Muursticker In the Woodlands, in het bos Small
deze heb ik nog steeds liggen voor Elin, maar wacht met plakken tot we verhuizen
pi_99998166
Jullie waren toch pas verhuisd KD?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99998199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:05 schreef Kleurdoos het volgende:

http://www.muurstickerwin(...)&cid=1975&Chocovenyl Muursticker In the Woodlands, in het bos Small
deze heb ik nog steeds liggen voor Elin, maar wacht met plakken tot we verhuizen
die zijn superleuk O+
:)
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:10:07 #197
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_99998232
Is het moeilijk om zelf lakentjes te maken (neehee toch :\ )

Ik ga zo een handnaaimachien hale, handy stich.
Ik heb een naaimachien in de kast, maar kan er niet mee overweg (of te lui)

En om nou 25 voor een lakentje te betalen, ook geen zin.
pi_99998258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jullie waren toch pas verhuisd KD?
uhuh met urgentie omdat onze flat neerging..

met behoud van inschrijftijd, dus we staan weer bovenaan en willen een woning met 4 slaapkamers :)

we willen ook weg uit deze buurt :r heerhugowaardsbijlmer
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 12:11:29 #199
5428 crew  miss_sly
pi_99998290
Ow mignonne, die laatste 4 zijn leuk O+ O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99998390
Leuk, die Woodland Critter-beesten!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99998462
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:10 schreef Sandous het volgende:
Is het moeilijk om zelf lakentjes te maken (neehee toch :\ )

Ik ga zo een handnaaimachien hale, handy stich.
Ik heb een naaimachien in de kast, maar kan er niet mee overweg (of te lui)

En om nou 25 voor een lakentje te betalen, ook geen zin.
Een hoeslakentje of een dekbedhoesje of een lakentje voor onder een dekentje?
Het is iig sowieso niet moeilijk, maar ik weet niet hoe zo'n handnaaimachine werkt :D je kunt wel even google aanslingeren op "tutorial bedsheet" en dan eventueel met "crib" of toddler of baby ofzoiets erbij. Dan krijg je genoeg stap voor stap uitleg voor een hoeslakentje.

Oeh KD wat fijn!
Ik denk dat wij hier voorlopig niet weg komen ;( nou woon ik hier an sich prima, maar ik wil wel erg graag een eigen tuin, en het idee van gewoon echt geen plek hebben voor een derde kindje benauwd me :')
Maar mijn meneer wil niet in Rotterdam wonen :{w niet dat ie er ooit geweest is ofzo...
:)
pi_99998587
Mignonne, wat zijn de kamertjes mooi geworden. Een hele lieve rustige sfeer heb je neergezet. En ik vind het ook leuk om te zien dat ze allebei iets eigens hebben. :Y

Wat flubbert die stof lelijk om die Cup stoel heen. :X

Spewey, kun je zijn bed niet gewoon een beetje aanpassen? Dat het een bosbed wordt? Moet toch niet zo moeilijk zijn? Als hij er zelf nog steeds zo blij mee is is het toch zonde om alweer een nieuwe te kopen?
Die dieren zijn erg leuk trouwens! O+

Klinkt goed KD, met urgentie en dan je woonduur houden is erg fijn. :Y)
Hopelijk vinden jullie snel iets naar je zin.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_99998603
och, polle heeft voorlopig ook geen eigen kamer en dat heeft ie ook helemaal niet nodig :P
maar natuurlijk vinden we dat wel erg fijn.

we willen voor ons allemaal een eigen kamer en heel graag een hobbykamer, waar mneer zijn muziek kan maken en ik kan artyfarten
pi_99998614
Fijn KD!

Wij hebben waarschijnlijk over een weekje eindelijk onze flat te koop staan. Maar een eengezinswoning is nog best duur in deze regio dus misschien kopen we wel gewoon een grotere flat mocht Zwitserland het niet worden.

Mignonne, Rotterdam hoeft van ons ook echt niet hoor dus ik snap je lief wel :P

Goed, on topic nog even dan ;) Die critter beestjes zijn lief!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99998860
Ach en dan heb je genoeg slaapkamers slaapt de jongste nog bij je!!
Wij gaan volgende maand maar eens aan de babykamer beginnen. Lekker op tijd. Er hoeft niet veel te gebreuren. Volgende week met mijn moeder op stap op zoek naar leuke stof voor gordijnen, lakentjes en een wanddeccoratie ding.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_99998928
Ik dacht zelf het bed aan Zoë te geven als ze 2 wordt en papa zoiets laten maken :

Misschien kan hij idd Ryan's bed gebruiken en het dan pimpen, dat is wel een idee.
pi_99999806
Ja die lijkt op Morris zn bed! :D
ik vind het awesome O+
:)
pi_100000360
Ik ook! Stiekem zou ik nu nog wel zo'n bed willen. :D
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:13:41 #209
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_100001863
mignonne, thnx!! als je googelt daarop vind je idd prachtige hoesdingetjes en lakentjes. zo moeilijk lijkt et niet (euhh). Ik ga gauw maar stofjagen
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:39:58 #210
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100005215
Mignonne wat een leuk kamertje!

Jammer wij maken nu nog geen eigen kamertje, aangezien we nogal klein wonen.
Er is wel een tweede kamertje maar daar is 1 wand nu totaal 1 schuifdeurkast en het is ook de toegang tot ons kleine tuintje.
Dus iedereen loopt erdoorheen.

Dus eerst krijgt hij een hoek in onze kamer. Och als die zo klein is heeft hij daar toch geen erg in, ikzelf vind het alleen wel een beetje jammer ;)

Ik moet nog 3 en een halve maand maar ik wil nu toch écht beginnen aan zijn "hoekkamer".
Vanmiddag gaat mijn vriend zijn bedje in elkaar zetten :+
Overtreksetjes heb ik al, ik moet alleen nog wat aankleedspullen kopen, en een boekenplankje of zoiets om leuke dingen neer te zetten.
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:54:32 #211
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_100005709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:15 schreef mignonne het volgende:

Oeh KD wat fijn!
Ik denk dat wij hier voorlopig niet weg komen ;( nou woon ik hier an sich prima, maar ik wil wel erg graag een eigen tuin, en het idee van gewoon echt geen plek hebben voor een derde kindje benauwd me :')
Maar mijn meneer wil niet in Rotterdam wonen :{w niet dat ie er ooit geweest is ofzo...
Waarom zou je in Rotterdam willen wonen? Ik kom er vandaan en ik wil er niet eens ( meer) wonen. Zeker niet met kinderen. Ik woon er nu net dicht genoeg bij, maar wel een stuk rustiger. En in onze wijk zijn heel veel speelpleintjes die allemaal aan te lopen zijn, zonder over te hoeven steken. Ideaal.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_100005876
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:54 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Waarom zou je in Rotterdam willen wonen? Ik kom er vandaan en ik wil er niet eens ( meer) wonen. Zeker niet met kinderen. Ik woon er nu net dicht genoeg bij, maar wel een stuk rustiger. En in onze wijk zijn heel veel speelpleintjes die allemaal aan te lopen zijn, zonder over te hoeven steken. Ideaal.
volledig offtopic hier maar toch :P
omdat het mij de komende vier jaar heel veel geld zou schelen qua busabo's :) daarom. En het zou verschrikkelijk veel tijd schelen qua reistijd. Ik kom er ook vandaan en met kinderen wil ik er ook niet direct graag wonen. Maar de afweging met betrekking tot reistijd en reiskosten is wel heel erg de overweging waard.

Maar hey, als er in jouw buurt een huis vrijkomt voor wehnag hou ik me ook aanbevolen hoor :+ ik ben niet zo moeilijk :+
:)
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:02:15 #213
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_100012811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

volledig offtopic hier maar toch :P
omdat het mij de komende vier jaar heel veel geld zou schelen qua busabo's :) daarom. En het zou verschrikkelijk veel tijd schelen qua reistijd. Ik kom er ook vandaan en met kinderen wil ik er ook niet direct graag wonen. Maar de afweging met betrekking tot reistijd en reiskosten is wel heel erg de overweging waard.

Maar hey, als er in jouw buurt een huis vrijkomt voor wehnag hou ik me ook aanbevolen hoor :+ ik ben niet zo moeilijk :+
In mijn buurt zijn de huizen niet zo duur, ik woon in de achterbuurt van ons dorp, jeweets. :P
Er staat altijd zat vrij hier. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_100013380
Geheel offtopic, maar Mignonne, kom ook gezellig in Rotterdam wonen :D en is Overschie anders niet iets? Woont je lief niet in de stad, maar kan jij wel op de fiets overal heen en naar school.

Ontopic, wat een goede nieuwe opstelling voor de kleinste. Wat zijn het toch mooie kamertjes!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100013544
Hier nog een geheel-offtopic-in-Rotterdam-wonende :D Maar ons huis (lees appartement) staat al bjna een jaar te koop :')

Inderdaad leuke opstelling zo, Mignonne!

Wij gaan morgenavond een simpel, zwart smeedijzeren ledikantje ophalen voor in het kamertje!
Het bedje dat van mij is geweest, dat kan niet helemaal omlaag en ik vind het toch eng :X hoe jammer ook.
pi_100014593
Maar wij kunnen niets kopen :D gewoon zelfs geen garagebox :') dat geeft verder niets maar we zijn dus wel afhankelijk van het huuraanbod. En budgettechnisch is het huuraanbod wat aantrekkelijk is voor ons (maxmaxmax. 600) echt heel schaars.

Oh wat leuk dat ledikantje Jipster O+ jammer van je eigen ledikantje maar idd, liever dat t omlaag kan.
:)
pi_100015141
idem, wij kunnen ook niets kopen, dus we huren nog lekker tot de studies allemaal klaar zijn :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:57:24 #218
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100017167
Jipster dat is wel jammer dat je eigen bedje niet kan maar een smeedijzeren ledikantje is ook ^O^ heellll erg leuk en mooi!
Rayen 2½ jaar!
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:04:30 #219
5428 crew  miss_sly
pi_100017461
Zo, en nu weer over kinderkamers :P

Mijn moeder opperde dat een eenpersoonsbedje voor een peuter misschien ook wat te groot was in de zin dat het misschien moeilijker warm te maken is zelf in de winter, vanwege bed vrij groot en lichaam vrij klein. Iemand met een peuter in een eenpersoonsbed die daar iets van gemerkt heeft?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100017646
Mijn peuter is een koukleum, heeft geen spekkies en is dus niet geisoleerd maar die heeft het heerlijk warm gehad in z'n 1persoonsbed. Hij wil nog geen hoofdkussen dus die heb ik halverwege het bed op z'n dekbed gelegd zodat hij er ook niet helemaal onder kan.
pi_100017880
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:04 schreef miss_sly het volgende:
Zo, en nu weer over kinderkamers :P

Mijn moeder opperde dat een eenpersoonsbedje voor een peuter misschien ook wat te groot was in de zin dat het misschien moeilijker warm te maken is zelf in de winter, vanwege bed vrij groot en lichaam vrij klein. Iemand met een peuter in een eenpersoonsbed die daar iets van gemerkt heeft?
mocht het zo zijn, dan maak je het gewoon op als een matrozenbedje, probleem opgelost
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:16:22 #222
5428 crew  miss_sly
pi_100017917
Ja zoiets dacht ik ook: wat kussen op het voeteneind die het dekbed op z'n plek houden en ervoor zorgen dat ze ook neit te ver naar beneden onder het dekbed komt. Then again slaapt ze eigenlijk altijd zonder deken, ze houdt er gewoon niet van heb ik het idee. In de winter wordt het natuurlijk wel erg koud, dus dan misschien toch maar wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:16:43 #223
5428 crew  miss_sly
pi_100017930
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

mocht het zo zijn, dan maak je het gewoon op als een matrozenbedje, probleem opgelost
Hoe maak je op als een matrozenbedje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100018281
Het lijkt mij wat warmte betreft niet echt een probleem. Ik heb het in een klein bed niet warmer dan in een groot bed eerlijk gezegd.
Als Senna niet goed onder een deken wil blijven liggen lijkt me dat lastiger. Alhoewel ik laatst van iemand hoorde dat ze snel genoeg doorhebben hoe ze weer onder de deken komen als ze het koud hebben. :P
Ko wil geen slaapzak meer en dat vind ik voor de winter toch ook wel spannend, alhoewel hij erg goed onder de deken blijft liggen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:28:48 #225
5428 crew  miss_sly
pi_100018404
Senna heeft al een hele tijd geen slaapzak meer, wil ze niet. En ze ligt gewoon niet graag onder de deken. Als ze bij ons in bed ligt, ligt zij er bovenop en wij eronder :D Warme pyjama en desnoods warme sokken aan en uitleggen dat het onder de deken warmer is, lijkt me dan voor de winter.

Ik vind zelf dat een groot bed inderdaad wel wat langer duurt voro het lekker warm is in de winter, maar ik vind het zelf altijd fijn om in een koud bed te gaan liggen en dat lekker op te warmen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100018526
dan vouw je een laken dubbel en dat vouw je onder t matras, google t maar eens
pi_100018579
Senna sliep toch in die dikke donsslaapzak?
Ko is denk ik in de lente gestopt met de slaapzak. Ineens was het klaar. :D
Hij houdt wel van een dekentje, maar hij slaapt al van baby af onder een dekentje. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:34:35 #228
5428 crew  miss_sly
pi_100018626
Senna sliep daar inderdaad in, en ineens was het klaar. Al erg vroeg in de lente, de eerste warmere dagen. Toen we haar in de dunnere slaapzak wilden doen, wilde ze niet meer.

Zal eens kijken, KD. Hoewel ik eigenlijk niet zo bang ben voor het onder de dekens verdwijnen tijdens het slapen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100018700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:34 schreef miss_sly het volgende:
Senna sliep daar inderdaad in, en ineens was het klaar. Al erg vroeg in de lente, de eerste warmere dagen. Toen we haar in de dunnere slaapzak wilden doen, wilde ze niet meer.

Zal eens kijken, KD. Hoewel ik eigenlijk niet zo bang ben voor het onder de dekens verdwijnen tijdens het slapen.
daar is t ook niet voor, maar minder ruimte = meer warmte uiteraard
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:38:25 #230
5428 crew  miss_sly
pi_100018766
Ow ja, tuurlijk. Lekker slim weer hier :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:54:49 #231
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100019340
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:48 schreef Spewey het volgende:
Woodland critters! Ik denk dat z'n kamer een bos gaat worden, kon vannacht niet slapen dus heb nu in m'n hoofd wel hoe ik het ongeveer wil hebben, alleen qua inrichting nog niet. (ik wil een boomhutbed, lief vindt een nieuw bed onzin dus die moet ik gaan overtuigen dat het bed wat hij nu heeft er echt niet bij past)
Met dat project zijn wij nu ook bezig.
Bos & ipv boomhut een boshuis.. opa is bezig met tekenen & rekenen :P
Als het af is plaats ik wel een foot.

ik wil graag zoveel mogelijk bergruimte in het bedgevaldinghuisiets hebben, want het object wordt rond de 2.10 lang & 2 meter hoog.. vandaag het hout en scharnieren en alles uitgezocht en omg ik kan niet wachten.

[ Bericht 10% gewijzigd door SacreCoeur op 27-07-2011 21:01:03 ]
pi_100043360
Bij een nieuw huis hoort ook een nieuwe kamer, Mila is er heel blij mee en laat iedereen vol trots haar kamer zien met haar "eigen grote bed". Elke vlinder wordt aangewezen en elk hartje wil ze benoemen.









pi_100043429
Oh wow, foto's zijn wel erg groot, ik ga er even naar kijken :D
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:18:23 #234
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100043989
prachtige kamer raissa!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100044236
supermooi Raissa O+ O+ heel lief geworden zo <3
:)
pi_100044536
Lief kamertje Raissa! Ik kan me voorstellen dat ze apetrots is!
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:22:54 #237
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100049254
Oh wat mooi zeg O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 15:24:38 #238
5428 crew  miss_sly
pi_100049335
Wat een ontzettend mooi kamertje O+ Rustig maar toch heel gezellig en echt een grote meisjeskamer :Y
Ik vind het kleed en de muurstickers (denk ik?) echt heel erg mooi O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:43:39 #239
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_100055122
super raisa!!

Wat een leuke hartjeshuisjes en love lijstje (euhh waarvandaan).

Rustig maar ook heel leuk
pi_100055201
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Met dat project zijn wij nu ook bezig.
Bos & ipv boomhut een boshuis.. opa is bezig met tekenen & rekenen :P
Als het af is plaats ik wel een foot.

ik wil graag zoveel mogelijk bergruimte in het bedgevaldinghuisiets hebben, want het object wordt rond de 2.10 lang & 2 meter hoog.. vandaag het hout en scharnieren en alles uitgezocht en omg ik kan niet wachten.
Oeh klinkt gaaf! ^O^ Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Wat voor afmetingen heeft Isa's kamer?
Hier is 1 muur bijna 350cm hoog, daar moet dat boomhutbedding tegenaan komen.

Raissa, wat een ontzettend lieve kamer is het geworden. :Y
pi_100056185
schattig raissa, roze vooral :D
pi_100056921
Mooi, en rustig kamertje zo Raissa! O+
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:59:32 #243
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100057641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:45 schreef Spewey het volgende:

[..]

Oeh klinkt gaaf! ^O^ Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Wat voor afmetingen heeft Isa's kamer?
Hier is 1 muur bijna 350cm hoog, daar moet dat boomhutbedding tegenaan komen.

Raissa, wat een ontzettend lieve kamer is het geworden. :Y
2.58 hoog, 2,86 bij 4,71

daarom wil niet hoger gaan dan de 2 meter :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:52:16 #244
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100080536
Ik vind dat kamertje met die grassprieten een beetje eng. Het lijken wel vlammen. :o

Raissa, leuk kamertje! En héél roze inderdaad. :+ Je kunt zien dat haar kamertje met veel liefde is ingericht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100080549
zo leuk vind ik ze eigenlijk niet, veel ikea en ander zogenaamd hip spul waar we nu wel op uitgekeken zijn :+

de zelf beschilderde kasten vind ik wel leuk.
pi_100080564
Ja, die hertenkop bijvoorbeeld. Allemaal van de Kleine Zebra-spul.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:06:54 #248
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100080819
oh ik vind ze wel heel erg leuk om te zien :P
heel kleurig, alleen daar zou k gek van worden, maar de spulltjes an sich vind ik leuk.

zal ik gewoon heel isa's kamer met foto behang doen? ipv een wandje.
mams kwam met dat idee, de wand is namelijk te lang.
Kan extra kopen om aan de zijkanten erbij te plakken maar dan hou ik heel veel over.
En het is toch zwart/wit.
pi_100080827
Dat is wel een superleuke winkel die kleine zebra, en hun zusje (of is het broertje?) het maanfrabriekje met speelgoed!

Ik vind de kamertjes uit de linkjes wel leuk, maar wel erg druk die kasten.

Wij zijn ook weer druk in het kamertje vandaag O+
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 11:07:22 #250
5428 crew  miss_sly
pi_100080829
Ik vind het kleed op de vloer van dat tweede kamertje wel erg leuk, is dat ook Ikea?

Ik wil voor Senna's kamer dadelijk ook een kleed, maar heb behalve Ikea nog geen idee waar je leuke kleden kunt vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:08:21 #251
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100080852
Ja kinderafdeling Ikea
pi_100080873
Ik zou in ieder geval niet een hele kamer vol fotobehang doen, SC. Kun je niet een wandpaneel maken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100080888
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het kleed op de vloer van dat tweede kamertje wel erg leuk, is dat ook Ikea?

Ik wil voor Senna's kamer dadelijk ook een kleed, maar heb behalve Ikea nog geen idee waar je leuke kleden kunt vinden.
Wil je een degelijk kleed of een vrolijk kinderkleed?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:12:11 #254
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100080964
Neh, 1 kant is al gips en de andere kant komt het grote bed.
Ik weet niet, misschien creëert het wel veel diepte, het is zwart/wit bos behang.
Twijfels, mijn mams is zooooo goed met inrichten en alles.
Maar het klinkt zo druk ja alles met fotobehang :P
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 11:12:42 #255
5428 crew  miss_sly
pi_100080983
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wil je een degelijk kleed of een vrolijk kinderkleed?
Vrolijk en een beetje degelijk :P

Zoals ik de indeling nu in gedachten heb, zal er in het midden van de kamer lege ruimte zijn en daar wil ik graag een kleed hebben.

De kamer is 215x376 ongeveer (niet helemaal rechthoekig) en met het bed achterin onder het raam, kledingkast bij de deur tegen de muur en nog wat klein spul als ladenkastje/bureautje tegen de muur hou je lekker ruimte over. Dan wil ik een plank met behang tegen de andere muur met een spiegel en kapstokje ofzo. Dus het kleed ook gedeeltelijk daarvoor liggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100081098
fotobehang kan heel leuk zijn, maar aangezien het bosthema weet ik niet of dat zo leuk is..
of je moet het zwartwit houden?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:15:51 #257
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100081102
is dit beter qua inspiratie dan? :P
ik vind dit echt geweldig

pi_100081128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:15 schreef SacreCoeur het volgende:
is dit beter qua inspiratie dan? :P
ik vind dit echt geweldig

[ afbeelding ]
Polle's kamer gaat helemaal in die stijl! maar dan mint & chocolate, dus met donkerbruine accenten
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:17:00 #259
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100081134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:15 schreef Kleurdoos het volgende:
fotobehang kan heel leuk zijn, maar aangezien het bosthema weet ik niet of dat zo leuk is..
of je moet het zwartwit houden?
Ja, 't blijft zwart/wit en dan zo'n steigerhout bed en kast. + 2 witte Ikea PS lockers.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:17:32 #260
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_100081153
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:15 schreef SacreCoeur het volgende:
is dit beter qua inspiratie dan? :P
ik vind dit echt geweldig

[ afbeelding ]
Wouw, helemaal mijn smaak... BIJNA jammer dat ik geen kamertjes meer hoef in te richten :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:18:15 #261
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100081171
of kast

pi_100081241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, 't blijft zwart/wit en dan zo'n steigerhout bed en kast. + 2 witte Ikea PS lockers.
die lockers zijn leuk ja, die had ik zelf op mijn studentenkamer, en uiteraard een expedit in t wit, daar kan je ook een hoop leuks mee
pi_100081263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:18 schreef SacreCoeur het volgende:
of kast

[ afbeelding ]
wow, dat is echt zo'n leuk idee!

Zal ik dat met Elins kast doen? voor Polle ? :D
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:23:00 #264
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100081319
ja, gewoon doen!

ja expedit heb ik over nagedacht maar ik heb liever gebruikt steigerhout met veel (kind vriendelijke) scharnieren :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:25:50 #265
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100081415
iig zo'n soort kast, ligt eraan wat de timmerman ermee doet :')
Ik geef gewoon materialen en ideeën en hij kijkt maar xD

pi_100081572
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het kleed op de vloer van dat tweede kamertje wel erg leuk, is dat ook Ikea?

Ik wil voor Senna's kamer dadelijk ook een kleed, maar heb behalve Ikea nog geen idee waar je leuke kleden kunt vinden.
Ik heb deze op mijn dochters kamer. Voordeel is dat je het kleed gewoon in de wasmachine kunt doen. En voor die prijs is het ook niet erg als de roze-fase straks ineens voorbij is.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:35:16 #267
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_100081699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:15 schreef SacreCoeur het volgende:
is dit beter qua inspiratie dan? :P
ik vind dit echt geweldig

[ afbeelding ]
Die commode heeft mijn vriend nagemaakt maar dan een beetje stoerder. En als de commode niet meer gebruikt word gaan de poten eraf en is het een bureau.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:37:25 #268
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100081772
tof! eigenlijk horen daar foto's bij :P
pi_100081799
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:15 schreef SacreCoeur het volgende:
is dit beter qua inspiratie dan? :P
ik vind dit echt geweldig

[ afbeelding ]
WAT een mooie kleur is dat zeg!
Als ik ooit nog een baby kamer mag doen dan gaat dat het worden.
Met een meidenkwartet
pi_100082905
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Neh, 1 kant is al gips en de andere kant komt het grote bed.
Ik weet niet, misschien creëert het wel veel diepte, het is zwart/wit bos behang.
Twijfels, mijn mams is zooooo goed met inrichten en alles.
Maar het klinkt zo druk ja alles met fotobehang :P
Hoe ziet het fotobehang eruit? Heb je er een afbeelding van?

En weet je toevallig nog de bron van deze afbeelding?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:13:58 #271
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100083149


nee.. maar ik zal vanavond eens zoeken, ik sla altijd alle plaatjes op en geen sites :P
pi_100083313
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef Cyan het volgende:

[..]

Hoe ziet het fotobehang eruit? Heb je er een afbeelding van?

En weet je toevallig nog de bron van deze afbeelding?
[ afbeelding ]
Misschien is ie van stylecookie.nl ? die staat wel als auteur van de foto er in namelijk.
pi_100083347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[ afbeelding ]

nee.. maar ik zal vanavond eens zoeken, ik sla altijd alle plaatjes op en geen sites :P
Herkenbaar maar tegenwoordig sla ik alles op bij Pinterest en Evernote. Zo weet ik nog waar alles vandaan kwam en via Pinterest kun je nog veel meer mooie afbeeldingen verzamelen en sparen zonder dat je 100 mapjes hebt op je computer. *O*

Hoe groot is het kamertje? En als ik het begrijp wordt 1 wand helemaal in beslag genomen door het bed?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100083429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:17 schreef Puala het volgende:

[..]

Misschien is ie van stylecookie.nl ? die staat wel als auteur van de foto er in namelijk.
Thnx! :*
Daar staat ie inderdaad op! :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:21:53 #275
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100083456
2.58 hoog, 2,86 bij 4,71

en het bed wordt 2.10 lang dus het beslaat niet helemaal maar een heel groot deel.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:22:16 #276
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100083469
stylecookie was het inderdaad, had ik uit de ouders van nu geloof ik :P
pi_100083582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:21 schreef SacreCoeur het volgende:
2.58 hoog, 2,86 bij 4,71

en het bed wordt 2.10 lang dus het beslaat niet helemaal maar een heel groot deel.
Ik heb even geen beeld bij je kamertje in de vorm van een plattegrond maar ik moest wel aan dit paneelgordijn van Ikea denken.



Misschien kan je i.p.v. alle muren te behangen een muur verven en er (afhankelijk van de lengte van de muur) een aantal van deze paneelgordijnen voor hangen zodat je toch in dat zwart/witte bosthema blijft?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:30:29 #278
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100083702
verf is hier geen optie anders had ik dat gedaan, ik hou van verf.
Maar helaas elk hoekje is hier behangen.

ik heb ook dit behang gezien:



Is ook heel erg onze smaak, want vogels!
Maar dat zou ik dan op 1 wand doen maar dan de andere muurtjes, welke kleur?
pi_100083817
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:30 schreef SacreCoeur het volgende:
verf is hier geen optie anders had ik dat gedaan, ik hou van verf.
Maar helaas elk hoekje is hier behangen.

ik heb ook dit behang gezien:

[ afbeelding ]

Is ook heel erg onze smaak, want vogels!
Maar dat zou ik dan op 1 wand doen maar dan de andere muurtjes, welke kleur?
Kan je dan niet over het behang heen verven?

In combinatie met dat behang zou ik de rest van de muren dat beige parelmoer (zoals ze het zelf noemen) geven.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:47:51 #280
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_100084208
Ik wil hier ook van alles met meisjekamer en beebhoekje bij ons. Maar ben zo moeeee, als ik ons bed heb opgemaakt moet ik alweer 5minuten rusten.
Dit gaat toch niet tot 40 weken door.

(ben nu bijna 32)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:47:59 #281
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_100084214
Hier gaat het bosbehang toch wel met kleur zijn, twijfel tussen deze 2.




Ik neig naar de 1ste, wel een stuk duurder maar nr. 2 is poster en nr.1 is vlies en ik denk dus meer peuter-proof.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:55:26 #282
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_100084495
Ik probeer foto;s te maken maar het is zo'n klein kamertje dat het moeilijk te fotograferen is. Ik heb op een wandje het auto behang van studio ditte en de rest is betimmerd met vuren planken in een oude kleur heel zacht blauw/mint groen. De meubels zijn oker geel. Ik hou helemaal niet van geel maar dit was heel mooi bij het behang. De accessoires zijn legergroen. In het behang zit een terugkerende legerauto van het rode kruis. Toen vond ik deze kist op internet:

en deze kussens bij de leen bakker:

En toen kon mijn vriend van zijn collega een oude kast kopen, toen nog eiken. Ik denk dat hij uit een klooster komt of uit een ziekenhuis en die heeft bovenin een rondje met een kruisje eruit gebeiteld. De kast is nu legergroen met een witte cirkel en een rood kruis.
pi_100089028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:55 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik probeer foto;s te maken maar het is zo'n klein kamertje dat het moeilijk te fotograferen is. Ik heb op een wandje het auto behang van studio ditte en de rest is betimmerd met vuren planken in een oude kleur heel zacht blauw/mint groen. De meubels zijn oker geel. Ik hou helemaal niet van geel maar dit was heel mooi bij het behang. De accessoires zijn legergroen. In het behang zit een terugkerende legerauto van het rode kruis. Toen vond ik deze kist op internet:
[ afbeelding ]
en deze kussens bij de leen bakker:
[ afbeelding ]
En toen kon mijn vriend van zijn collega een oude kast kopen, toen nog eiken. Ik denk dat hij uit een klooster komt of uit een ziekenhuis en die heeft bovenin een rondje met een kruisje eruit gebeiteld. De kast is nu legergroen met een witte cirkel en een rood kruis.
Heel erg gaaf! Ben heel benieuwd naar de foto's van de meubels en het kamertje.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:25:22 #284
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100089869
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:55 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik probeer foto;s te maken maar het is zo'n klein kamertje dat het moeilijk te fotograferen is. Ik heb op een wandje het auto behang van studio ditte en de rest is betimmerd met vuren planken in een oude kleur heel zacht blauw/mint groen. De meubels zijn oker geel. Ik hou helemaal niet van geel maar dit was heel mooi bij het behang. De accessoires zijn legergroen. In het behang zit een terugkerende legerauto van het rode kruis. Toen vond ik deze kist op internet:
[ afbeelding ]
en deze kussens bij de leen bakker:
[ afbeelding ]
En toen kon mijn vriend van zijn collega een oude kast kopen, toen nog eiken. Ik denk dat hij uit een klooster komt of uit een ziekenhuis en die heeft bovenin een rondje met een kruisje eruit gebeiteld. De kast is nu legergroen met een witte cirkel en een rood kruis.
In één woord O+
Echt heel leuk en ontzettend mijn smaak ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_100095560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:16 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Polle's kamer gaat helemaal in die stijl! maar dan mint & chocolate, dus met donkerbruine accenten
Mijn babykamer ook, maar dan mint met oranje-rode accenten O+. ik ben ook zoo blij met dat behang!!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:53:21 #286
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100099070
zo oké, ik ben eruit wat het gaat worden.
Rondje woonstore doet wonderen, meer zeg ik niet :P
foto's volgen, ik denk dat het een maandje werk wordt.
pi_100099626
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat een ontzettend mooi kamertje O+ Rustig maar toch heel gezellig en echt een grote meisjeskamer :Y
Ik vind het kleed en de muurstickers (denk ik?) echt heel erg mooi O+
Jep, zijn inderdaad muurstickers!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:15 schreef Kleurdoos het volgende:
schattig raissa, roze vooral :D
Das dan ook haar lievelingskleur hè :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het kleed op de vloer van dat tweede kamertje wel erg leuk, is dat ook Ikea?

Ik wil voor Senna's kamer dadelijk ook een kleed, maar heb behalve Ikea nog geen idee waar je leuke kleden kunt vinden.
Ik had er echt nooit aan gedacht maar op internet zijn best leuke vloerkleden te koop ook! Op ebay heb ik best leuke gezien en wij hebben die van Mila bij krokodil.be gekocht, ze zijn niet echt goedkoop maar ach, wel leuk! :)
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 21:01:04 #288
5428 crew  miss_sly
pi_100101820
Raissa, wat een ontzettend leuke site is krokodil.be O+ Ze hebben er echt hele leuke vloerkleden! Ik ga het onthouden voor als de kamer zo'n beetje klaar is en dan kijken of een van die leuke kleden erbij past :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:26:44 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100126424
Ik vind dit erg leuk behang voor een meisje. Helaas kunnen we niet behangen. En weet ik ook nog niet wat het wordt. :+

pi_100127565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:01 schreef miss_sly het volgende:
Raissa, wat een ontzettend leuke site is krokodil.be O+ Ze hebben er echt hele leuke vloerkleden! Ik ga het onthouden voor als de kamer zo'n beetje klaar is en dan kijken of een van die leuke kleden erbij past :Y
Krokodil kun je ook als fysieke winkel vinden in bijvoorbeeld Maastricht of Haarlem. Mocht je een dagje in 1 van die steden gaan winkelen. ;)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 30 juli 2011 @ 17:57:13 #291
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_100130986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:26 schreef Kyara het volgende:
Ik vind dit erg leuk behang voor een meisje. Helaas kunnen we niet behangen. En weet ik ook nog niet wat het wordt. :+

[ afbeelding ]
Hé dat is Isa's behang nu xD!
Ik word er helemaal gestoord van :')
pi_100163570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:34 schreef Vlindur het volgende:
Oh met de bekken is idd wel een puntje. Maar wat is een Cup?

Als ik op de leenbakkersite op cup zoek krijg ik deze
[ afbeelding ]
Maar 139 euro voor een stoel vind ik wat aan de dure kant hoor :X
Hij staat nu afgeprijsd in de folder (in het antraciet, rood en paars) voor ¤100. Is natuurlijk nog een hoop geld maar als je hem daarna nog in de woonkamer gaat gebruiken is het weer goedkoop! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan op 31-07-2011 18:35:35 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100166406
We hebben afgelopen week erg hard gewerkt in het kamertje voor ons jongetje, we krijgen het komende weekenden erg druk, bruiloften etc. Dus is het wel lekker als het kamertje al grotendeels af is... Dus bij deze (nog niet helemaal af natuurlijk, spulletjes op plankjes etc. worden nog veranderd, dit is ter aankleding even neergezet :))


Bij binnenkomst (3 schilderijtjes aan de muur vormen samen 1 lange vuurtoren O+ )


Kledingkast en kubusjes aan de muur :)


Smeedijzerenbedje en kast O+


Commode

Ik ben er erg blij mee! Het is wel zo ongeveer geworden zoals ik in mijn hoofd had! Een mengeling van IKEA, Xenos, Marktplaats en leuke spulletjes uit La France en Spanje.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:28:06 #294
306586 Draadjes
draadloos
pi_100167431
Leuke kamer :) Die Hemneskast hebben wij ook als commode, echt ideaal!
pi_100168318
Mooi geworden Jipster. Waar heb je die leuke kubuskastjes gekocht als ik vragen mag?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_100168367
Dank! Bij Praxis, Cyan!
  Moderator zondag 31 juli 2011 @ 20:53:04 #297
5428 crew  miss_sly
pi_100168501
Leuk Jipster!
Die kledingkast, is dat een hang/leg deel aan de brede kant en een legdeel aan de smalle kant?

Cyan, bedankt voor de tip van de winkel in Haarlem!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100169344
Jipster leuk gedaan? Hoe groot is jullie kamertje als ik vragen mag?
  zondag 31 juli 2011 @ 22:35:10 #299
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100173670
Gaaf Jipster! Dat bedje is echt heel mooi O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100186985
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Hé dat is Isa's behang nu xD!
Ik word er helemaal gestoord van :')
en Juliette's behang (1 muur) :D
pi_100187129
De kledingkast is inderdaad hangen en een plank en achter de smalle deuren allemaal plankjes.
De afmetingen van het kamertje zijn ongeveer 4.00m bij 2.20m.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')