abonnement Unibet Coolblue
pi_99572224
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
De meeste mensen hebben niet de financiele mogelijkheid om een huis te kunnen verbouwen en zelf nog in een ander huis te blijven wonen.

En neem maar van mij aan; een huis verbouwen waar je ook op dat zelfde moment moet wonen is gewoon een drama wat je met een maand of 3 á 4 echt heel erg gigantisch zat bent :)
Ik weet dat het niet ideaal is om tegelijk in je huis te wonen en te verbouwen, vandaar ook dat ik zeg dat je vooral de structurele verbouwing eerst aan moet pakken. In je huis wonen en dan de deurklinken vervangen lijkt me niet echt een issue.
Daarnaast, het vervangen van een keuken of badkamer kan best als je er al woont. Het is niet praktisch, en ja, dat ben je zo beu, maar als je geen andere financiële mogelijkheden hebt, zal je toch even door die zure appel heen moeten bijten...
pi_99572554
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
En neem maar van mij aan; een huis verbouwen waar je ook op dat zelfde moment moet wonen is gewoon een drama wat je met een maand of 3 á 4 echt heel erg gigantisch zat bent :)
Klopt, daarom, naast een financiële planning, ook een tijdsplanning maken. Zorg, als je er ook al woont, dat de aannemers na 3 maanden weg zijn en er alleen nog afwerk-werk overblijft dat je zelf in de vrije avonduurtjes kunt doen.

Zorg dat het warme stromende water en een praktische keuken in orde zijn. Zorg dat je z.s.m. het sloop-, leidingen-, kozijnen, stucwerk en latexwwerk achter de rug hebt; dat geeft de meeste rotzooi, stank en stof.

Deuren lakken, laminaat leggen en hang- en sluitwerk kan je in je eigen vrije tijd doen, bijv. van de winter
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 17 juli 2011 @ 11:19:22 #53
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_99572638
Laat nou net dat laatste iets zijn waar vaak mensen geen enkel benul van hebben hoelang iets duurt, vooral die kleine dingen die op het laatst allemaal nog moeten die vreten gewoon tijd.

Heb mensen vaak genoeg in de stress zien schieten :X
pi_99573628
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Laat nou net dat laatste iets zijn waar vaak mensen geen enkel benul van hebben hoelang iets duurt, vooral die kleine dingen die op het laatst allemaal nog moeten die vreten gewoon tijd.

Heb mensen vaak genoeg in de stress zien schieten :X
Ik denk dat de meeste mensen uberhaupt geen idee hebben waar ze precies aan beginnen (en hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat ik dat wèl weet!). Ik denk dat een verbouwing altijd
• duurder uitvalt dan van te voren begroot
• langer duurt dan verwacht
• verassingen / tegenvallers heeft
• veel meer stress oplevert dan van te voren verwacht
Zou je deze dingen van te voren precies weten dan begint er waarschijnlijk bijna niemand aan. Maar gelukkig weten we dat niet, en uiteindelijk los je de meeste van die problemen ook wel weer op. Na afloop zucht je dan in je mooie verbouwde huis 'dat doe ik nooit meer, maar het was wel de moeite waard' en vervolgens ben je 10 jaar later vergeten hoe verschrikkelijk het allemaal was en begin je opnieuw ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')