abonnement Unibet Coolblue
pi_100709271
Mooie race idd, leuk dat Iannone weer eens vooraan te zien was, Suter op de weg terug :) Hoop overigens dat Bradl de titel pakt, leuke rijder om naar te kijken.
pi_100709364
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:19 schreef M.Melandri het volgende:
Mooie race idd, leuk dat Iannone weer eens vooraan te zien was, Suter op de weg terug :) Hoop overigens dat Bradl de titel pakt, leuke rijder om naar te kijken.
Damn, heb ik een race gemist? Wanneer was die :?
pi_100710017
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:22 schreef 12345r het volgende:

[..]

Damn, heb ik een race gemist? Wanneer was die :?
Moto2 is zojuist verreden, MotoGP begint over 18min ;)
pi_100710210
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:42 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Moto2 is zojuist verreden, MotoGP begint over 18min ;)
Ah, jammer. MotoGP staat al aan ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:40:42 #105
67174 Dos37
Come on Twente
pi_100712522
Waar is het ooit mis gegaan :'(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_100712742
Stoner, held.
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:52:47 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100713002
Zo jammer van Bautista ;(.

Maar goed om te zien dat Ducati dichterbij is gekomen, Rossi kon het tempo beter bijhouden dan in vorige races.

En goede races van Simo en Dovi, Lorenzo met rare problemen, zeer zeldzaam.

En Stoner was wederom ongenaakbaar, als hij nou de titel niet wint eet ik m'n hoed op *O*.

[ Bericht 36% gewijzigd door Fir3fly op 14-08-2011 15:01:01 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:00:08 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100716424
Net Moto2 gekeken, wat een fantastische race _O_. Veel passes, een paar touché's en een terechte winnaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100743938
Jammer dat Pedrosa onderuit ging, was het hele weekend de snelste, anders was het een leuke strijd met Stoner geworden denk ik.

Lorenzo moest een gokje nemen met zijn voorband, Brno is een circuit waar de voorkant cruciaal is. Zijn pace was met een harde voorband niet goed genoeg om Pedrosa en Stoner bij te benen dus nam hij een gokje met een zachte voorband, die sleet echter te snel en hij zakte daardoor snel weg. Ook een reden waarom Rossi goed mee kon komen, de voorkant is wel ok maar de achterkant een stuk minder.
pi_100743961
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:40 schreef Dos37 het volgende:
Waar is het ooit mis gegaan :'(
Veel electronica + 800cc ipv 990cc
  maandag 15 augustus 2011 @ 01:14:43 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100744124
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:09 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Veel electronica + 800cc ipv 990cc
Onzin.

Het zijn de MSMA regels (beperkte brandstof) die het racen in de weg zitten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:11:06 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100760905
Overigens testen vandaag Honda en Yamaha hun 1000cc machines voor volgend jaar. Tijden zijn nu al sneller dan de 800s, en zijn enorm close.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100772115
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin.

Het zijn de MSMA regels (beperkte brandstof) die het racen in de weg zitten.
Dat heeft amper invloed, het zorgt er alleen voor dat die blokken tijdens een race niet volledig op de max kunnen blijven, maar dat is voor iedereen hetzelfde.

Nog een quote van Rossi over de 800cc

quote:
De overstap naar de 800cc motoren is in mijn beleving de grootste fout die er is gemaakt in het wereldkampioenschap in de afgelopen 15 jaar want er is heel veel spektakel verloren gegaan en één van de oorzaken hiervan is de grote hoeveelheden elektronische hulpmiddelen. In alle opzichten waren de 990cc motoren beter.” Aldus de Yamaha coureur.

Dorna gaat ook niet voor niks terug naar 1000cc, periode van 2007-2011 waren grotendeels gewoon erg saaie races en dit is ook ten koste gegaan van de populariteit.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:45:23 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_100772944
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:28 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat heeft amper invloed, het zorgt er alleen voor dat die blokken tijdens een race niet volledig op de max kunnen blijven, maar dat is voor iedereen hetzelfde.
TT gemist? Grote gaten door ongeluk in de eerste ronde, en Spies kon gewoon het gat blijven houden. Niets ten nadele van hem, maar omdat het zo enorm koud was had niemand wat extra over omdat alle power van de motor gebruikt werd om de banden warm te houden.

quote:
Nog een quote van Rossi over de 800cc

[..]

Dorna gaat ook niet voor niks terug naar 1000cc, periode van 2007-2011 waren grotendeels gewoon erg saaie races en dit is ook ten koste gegaan van de populariteit.
2002-2006 was nauwelijks anders, de 800 periode heeft ongeveer net zoveel mooie races gebracht als de 990 periode. En spannendere kampioenschappen. Ik denk dat de 1000's iets beter zullen zijn (voornamelijk omdat het opgevoerde 800s zijn) maar zeggen dat naar 800 gaan een grote misstap was gaat me te ver.

Dat gezever over electronica is al helemaal achterhaald. Op een gegeven moment bereik je een plafond met puur vermogen, dat kun je alleen oplossen met electronica. Dat is ook de grootste reden dat de 500 tweetakt afgeschaft werd, er was technisch geen vooruitgang meer mogelijk met die dingen. Nog afgezien van het feit dat tweetakt motoren niet relevant meer zijn.

Voorbeeld: Lorenzo in Laguna. Geen traction control. Resultaat:

Zonder electronica zijn deze monsters gewoon niet te berijden, en dat geldt nog meer voor de 1000cc. En omdat ze zo vast zitten aan de 21 liter limiet, moeten de teams ook daarvoor weer speciale electronica installeren om dat te regelen.

Rossi's problemen hebben ook niets met electronica te maken. Zie
http://motomatters.com/an(...)ti_desmosedici_.html

En dan als laatste nog dit, raad eens welke rijder het minst TC gebruikt? Hint: hij rijdt niet achteraan het veld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_100959309
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

TT gemist? Grote gaten door ongeluk in de eerste ronde, en Spies kon gewoon het gat blijven houden. Niets ten nadele van hem, maar omdat het zo enorm koud was had niemand wat extra over omdat alle power van de motor gebruikt werd om de banden warm te houden.

[..]
Dat had niet direct te maken met de MSMA regels, zijn pace was gewoon het hele weekend 2a3 tienden sneller dan Stoner, hij wist het gat dan ook te vergroten van 4 naar 9 seconden + zijn flap was ook 2tiende beter dan Stoner. Het circuit lag de Honda/Stoner gewoon wat minder.

quote:
2002-2006 was nauwelijks anders, de 800 periode heeft ongeveer net zoveel mooie races gebracht als de 990 periode. En spannendere kampioenschappen. Ik denk dat de 1000's iets beter zullen zijn (voornamelijk omdat het opgevoerde 800s zijn) maar zeggen dat naar 800 gaan een grote misstap was gaat me te ver.

Dat gezever over electronica is al helemaal achterhaald. Op een gegeven moment bereik je een plafond met puur vermogen, dat kun je alleen oplossen met electronica. Dat is ook de grootste reden dat de 500 tweetakt afgeschaft werd, er was technisch geen vooruitgang meer mogelijk met die dingen. Nog afgezien van het feit dat tweetakt motoren niet relevant meer zijn.

Voorbeeld: Lorenzo in Laguna. Geen traction control. Resultaat:

Zonder electronica zijn deze monsters gewoon niet te berijden, en dat geldt nog meer voor de 1000cc. En omdat ze zo vast zitten aan de 21 liter limiet, moeten de teams ook daarvoor weer speciale electronica installeren om dat te regelen.

Rossi's problemen hebben ook niets met electronica te maken. Zie
http://motomatters.com/an(...)ti_desmosedici_.html

En dan als laatste nog dit, raad eens welke rijder het minst TC gebruikt? Hint: hij rijdt niet achteraan het veld.
Kwaliteit van de races is een persoonlijke kwestie, maar het is niet voor niks dat Dorna weer terug wil naar 1000cc, omdat zei ook zien dat bijv de tv kijkers nu al een paar jaar aan het dalen zijn.

Die fout was gewoon erg knullig van Lorenzo, hij had een koude achterband + hij ging er gewoon vanuit dat hij TC had. Je kan best met minder electronica gaan rijden maar dan zullen ze de fietsen ook totaal anders af moeten stellen. Begin van het 990cc tijdperk hadden de machines ook amper electronica en daar viel prima mee te rijden.

Die quote van Rossi was overigens voor het Ducati tijdperk, hij had gewoon meer plezier in het rijden met een 990cc met weinig electronica.

Jij hebt blijkbaar alles TC data tot je beschikking?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:30:32 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_101170719
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:45 schreef M.Melandri het volgende:
Kwaliteit van de races is een persoonlijke kwestie, maar het is niet voor niks dat Dorna weer terug wil naar 1000cc, omdat zei ook zien dat bijv de tv kijkers nu al een paar jaar aan het dalen zijn.
Het gaat vooral om de kosten. 800 is nergens relevant en kost dus meer aan ontwikkeling. Ze hopen daarom ook met dat CRT gedoe meer motoren op de grid te krijgen.

quote:
Die fout was gewoon erg knullig van Lorenzo, hij had een koude achterband + hij ging er gewoon vanuit dat hij TC had. Je kan best met minder electronica gaan rijden maar dan zullen ze de fietsen ook totaal anders af moeten stellen. Begin van het 990cc tijdperk hadden de machines ook amper electronica en daar viel prima mee te rijden.

Die quote van Rossi was overigens voor het Ducati tijdperk, hij had gewoon meer plezier in het rijden met een 990cc met weinig electronica.
Ter vergelijking, de Honda van Rossi in 2002 en 2003 had ongeveer 200 pk. In 2003 kreeg hij al TC. De Ducati waar hij nu op rijdt heeft zo'n 220 pk, en dat is in racetrim. Voor de kwalificatie is dat wat hoger omdat ze dan geen brandstoflimiet hebben. Met de 1000cc verwachten ze richting de 240pk te gaan. Zonder die electronica is dat niet te houden. Of wil je soms een horsepower limit in gaan voeren?

quote:
Jij hebt blijkbaar alles TC data tot je beschikking?
Ik niet alleen, vrijwel iedereen. Iedereen die ooit ook maar iets met de motor van Casey Stoner te maken heeft gehad vertelt dat hij veel minder TC gebruikt dan wie dan ook. En kijkend naar de stand in het WK werkt dat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:58:57 #117
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_101226065
Zo meteen de training van de GP van Indianapolis op Sport1
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:48:06 #118
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_101300487
Nu de MotoGP op BB2 en op Sport1

Eens kijken hoe Spaans deze race wordt :) 1 en 2 in de 125 en 123 in de Moto2...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_101302149
Wat is er met Rossi?
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:12:17 #120
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_101313905
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:23 schreef tralalala het volgende:
Wat is er met Rossi?
Denk dat zn Ducati wat minder snel is dan de rest
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 4 september 2011 @ 12:47:58 #121
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_101549904
Spannende Moto2 race nu
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 4 september 2011 @ 13:35:56 #122
67174 Dos37
Come on Twente
pi_101551537
Godver ik vergeet dat elke keer terwijl ik straks wel weer inschakel voor de MotoGP terwijl ik weet hoe dat gaat aflopen :(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_101552457
Rossiiiiiiiiiiiiiiii
  zondag 4 september 2011 @ 14:08:32 #124
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_101552657
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:03 schreef tralalala het volgende:
Rossiiiiiiiiiiiiiiii
Lijkt redelijk mee te kunnen.. we'll see
  zondag 4 september 2011 @ 14:46:09 #125
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_101554044
Lorenzo wint voor Pedrosa en Stoner
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')