Ik heb er zelf geen (zie UI), maar ik ken wel iemand die een wat oudere Remedy heeft. Die bevalt volgens mij wel goed. De Remedies komen ook altijd erg goed uit de test, vooral de 9.9. Maar ja, dat mag ook wel voor die prijs.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:32 schreef Moffol het volgende:
Heeft een van de posters hier een Trek? En dan doel ik voornamelijk op de full suspensions zoals Trek Fuel EX8 en Trek Remedy 7.
Dat moet je inderdaad niet doen, teruglezen in deze reeks brengt mijn verhaal naar bovenquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:20 schreef tomaat52 het volgende:
Banden verwisselen is een eitje, maar waar moet ik op letten bij de schijfrem? Had ergens gelezen dat je de hendel niet mag indrukken als het wiel er niet in zit.
Oppassen geblazen dus.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat moet je inderdaad niet doen, teruglezen in deze reeks brengt mijn verhaal naar boven
Als je te ver indrukt dan komen de zuigers te ver naar buiten (geen weerstand) en dan past je wiel er niet meer in. Om dit op te lossen moet je er echt wel verstand van hebben, ik begin er iig niet meer aan. Ik heb nu een plastic plaatje wat ik tussen de remblokjes plaats als mijn wiel er uit is.
Mwah, 't valt allemaal wel mee. Met een grote platte schroevendraaier kan je de blokken ook weer naar buiten duwen. Dat moet je bijvoorbeeld ook doen als je nieuwe (dus dikkere) blokken gaat plaatsen. Bij sommige remsystemen gaat dit wat makkelijker dan bij andere. Zoek voor de zekerheid even de handleiding van je remsysteem op op internet. Alleen als je de remhendel echt ver indrukt dan zou je de remzuigers misschien uit de klauw kunnen duwen of de rubbers beschadigen (hangt allemaal van de constructie af natuurlijk). Maar waarschijnlijk kunnen de zuigers niet zover als de blokken er nog in zitten. Een plaatje oid er tussen stoppen is inderdaad wel makkelijk.quote:
Tjah, kenda..quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:35 schreef tomaat52 het volgende:
Koop nooit Kenda banden. Ze beginnen nu al te scheuren.
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:19 schreef Crazy-M het volgende:
Al gekeken om iets bij te stellen.
Je kunt zien dat de ketting schuin wordt getrokken, hij zit nu op zijn grootste tandwiel.
Vanmiddag in het bos moest ik zelfs stoppen, Tijdens berg op klapte de hele ketting eraf (maar dat was meer schakel fout) Voor zat in groot blad en achter klein, dus ketting lag ook schuin.
Cheap ass China stuff.quote:
Nou ik er nog 's over nadenk: die stand van 't derailleur klopt toch wel, ziet er alleen een beetje raar uit vanuit deze hoek denk ik.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:49 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?
Er zijn op internet echt stapels met sites met uitleg te vinden over hoe je een derailleur moet afstellen, bijvoorbeeld: http://www.parktool.com/b(...)justments-derailleur. Btw, misschien je pulleywieltjes 's schoonmaken is ook geen slecht idee
Op een andere fiets heb ik de Schwalbe Hurricane Performance. Superbanden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:05 schreef kawotski het volgende:
Ik rij al 15 jaar met Schwalbe , de kevlars, die verslijt je tot op de draad. Ze zijn wat duurder in aanschaf maar dat haal je er dan ook dubbel en dwars uit
Ik heb al drie jaar dezelfde banden op m'n Merida Kalahari 6. Het was echt een cheap-ass fiets, met goedkope standaard banden. Die zitten er nu nog steeds op, en nu pas is m'n achterband aan vervanging toe. Sinds ik nog véél meer mountainbike dan vroeger (lees vier keer per week) en veel slip is de achterband nu wel aan het slijten. Hoewel alleen het midden van de band slijt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Cheap ass China stuff.
[ afbeelding ]
Zo rond de rode lijn zijn ze aan het scheuren, de hele band al rond. Kwam er toevallig achter tijdens het oppompen.
4 maanden oud.
Voor zat in het midden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:49 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?
Er zijn op internet echt stapels met sites met uitleg te vinden over hoe je een derailleur moet afstellen, bijvoorbeeld: http://www.parktool.com/b(...)justments-derailleur. Btw, misschien je pulleywieltjes 's schoonmaken is ook geen slecht idee
Je houd ze zeker ook fatsoenlijk op spanning?quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik heb al drie jaar dezelfde banden op m'n Merida Kalahari 6. Het was echt een cheap-ass fiets, met goedkope standaard banden. Die zitten er nu nog steeds op, en nu pas is m'n achterband aan vervanging toe. Sinds ik nog véél meer mountainbike dan vroeger (lees vier keer per week) en veel slip is de achterband nu wel aan het slijten. Hoewel alleen het midden van de band slijt.
Ik pomp ze regelmatig op, ja.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je houd ze zeker ook fatsoenlijk op spanning?
* tomaat52
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |