abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 april 2011 @ 18:37:47 #51
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96053981
Zo, de intest staat gepland voor 9 mei. *O*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_96061419
Les was leuk *O*

Eerste volledige AVD les, had samen met iemand les die morgen examen doet. Dus hij kreeg wel wat meer aandacht, maar dat vond ik niet zo erg. De instructeur reed voornamelijk tussen ons in, kon hij goed zien wat die andere jongen wel of juist niet deed en kon ik een beetje zijn lijnen volgen.
Kreeg achteraf nog een compliment dat ik erg goed kan meekomen met hem en de andere lesser, en dan zat ik ook nog op de lichte motor :P

Kan niet wachten op de volgende *O*
pi_96063198
Ik heb morgenmiddag weer AVB rijles, de eerste na de intake. Helaas zat hier twee weken tussen maar goed. Heb er zin in en ben benieuwd hoe het gaat.
pi_96071302
ik ga denk ik maar eens mijn theorie plannen . in Dordrecht >_< 45 minuten verder op

datum volgt.

edit: ik zie dat CBR ambtenaren niet werken in de mei vakantie dan maar ergens na de mei vakantie.....
en hij word alleen maar afgenomen op maandag en dinsdag . precies de twee dagen dat ik college heb zucht....
het is patat
pi_96071905
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:53 schreef Tankiej het volgende:
Les was leuk *O*

Eerste volledige AVD les, had samen met iemand les die morgen examen doet. Dus hij kreeg wel wat meer aandacht, maar dat vond ik niet zo erg. De instructeur reed voornamelijk tussen ons in, kon hij goed zien wat die andere jongen wel of juist niet deed en kon ik een beetje zijn lijnen volgen.
Kreeg achteraf nog een compliment dat ik erg goed kan meekomen met hem en de andere lesser, en dan zat ik ook nog op de lichte motor :P

Kan niet wachten op de volgende *O*
Ik had mn eerste volledige avd les ook met iemand die bijna af moest rijden. Ik reed ook op de lichte motor toen. Het draagt wel bij aan je vaardigheid merkte ik de volgende les. Mn instructeur hoefde me niet meer zo vaak te corrigeren en ik reed een stuk beter vertelde hij toen.

Nooit erg om met een meer ervaren lesser te lessen.
pi_96078529
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:40 schreef Beastie_boys het volgende:
Nieuw hier en ook begonnen met lessen.

Eerst rijles: 19-04-2011
Theorie: 12-05-2011
AVB: -
AVD: -
Rijschool: vHoutum in Veldhoven
Lesmotor: cbf 500

Eerste les oefenen met schakelen en wegrijden wat ik aardig snel door had , niet verwacht om eerlijk te zijn. Toen 1,5 uur op de weg gereden met instructeur achterop. Alles ging wel goed maar moest alleen meer gas geven en harder optrekken. Toch best spannend de eerste keer maar wat een gevoel 8-)

2e les de halve draai moeten oefenen en ik moet zeggen dat dit na een aantal keer ook wel redelijk goed ging. Daarna gewerkt aan de snelle slalom die eigenlijk meteen goed ging. Hiervoor wel oefeningen gedaan om de motor vanuit je heupen te gooien. Daarna weer lekker de weg op wat ik toch wel het leukste vind *O*

Tijdens die rit spiegel oefeningen gedaan en een beetje met het gas gespeeld. Ik moet wat sneller optrekken en mijn snelheid goed aanpassen, lijkt of je veel sneller rijdt dan je eigenlijk doet. 1 fout gemaakt met inhalen daar baalde ik wel van.

Ik vind het erg vet om op de motor te zitten en ik hoop snel mijn rijbewijs te hebben 8-)
jij had de instructeur achterop zitten bij je? Nog nooit gehoord dat dat gebeurd, vind het ook erg raar.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_96078663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:27 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik had mn eerste volledige avd les ook met iemand die bijna af moest rijden. Ik reed ook op de lichte motor toen. Het draagt wel bij aan je vaardigheid merkte ik de volgende les. Mn instructeur hoefde me niet meer zo vaak te corrigeren en ik reed een stuk beter vertelde hij toen.

Nooit erg om met een meer ervaren lesser te lessen.
Hoefde je constructeur je minder vaak te corrigeren omdat je beter reed of omdat hij minder zag, omdat hij op twee lessers moet letten (waarvan 1 bijna afrijd, dus dan zal hij vast meer op diegene letten)? :+

Ik merkte bij AVB wel dat ik het heel prettig vond om samen met iemand te lessen, maar ik denk dat ik op de weg liever alleen les heb. Nu moest ik op sommige stukken me een beetje inhouden, omdat de andere lesser naar mijn mening niet al te vlot doorreed. Als ik voorop rij is dat geen probleem, dan zal de instructeur wel zeggen dat die andere wat sneller moet, maar ik kan moeilijk over degene voor me heen rijden. En lessers mogen elkaar niet inhalen van de instructeur.. :P
pi_96078690
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:32 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Hoefde je constructeur je minder vaak te corrigeren omdat je beter reed of omdat hij minder zag, omdat hij op twee lessers moet letten (waarvan 1 bijna afrijd, dus dan zal hij vast meer op diegene letten)? :+

Ik merkte bij AVB wel dat ik het heel prettig vond om samen met iemand te lessen, maar ik denk dat ik op de weg liever alleen les heb. Nu moest ik op sommige stukken me een beetje inhouden, omdat de andere lesser naar mijn mening niet al te vlot doorreed. Als ik voorop rij is dat geen probleem, dan zal de instructeur wel zeggen dat die andere wat sneller moet, maar ik kan moeilijk over degene voor me heen rijden. En lessers mogen elkaar niet inhalen van de instructeur.. :P
Ik reed de les er na netter volgens m'n instructeur :+
  donderdag 28 april 2011 @ 08:39:21 #59
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96078769
Spannend.... AVB komt steeds dichterbij.
Je moeder is een hamster
pi_96078774
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:32 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Hoefde je constructeur je minder vaak te corrigeren omdat je beter reed of omdat hij minder zag, omdat hij op twee lessers moet letten (waarvan 1 bijna afrijd, dus dan zal hij vast meer op diegene letten)? :+

Ik merkte bij AVB wel dat ik het heel prettig vond om samen met iemand te lessen, maar ik denk dat ik op de weg liever alleen les heb. Nu moest ik op sommige stukken me een beetje inhouden, omdat de andere lesser naar mijn mening niet al te vlot doorreed. Als ik voorop rij is dat geen probleem, dan zal de instructeur wel zeggen dat die andere wat sneller moet, maar ik kan moeilijk over degene voor me heen rijden. En lessers mogen elkaar niet inhalen van de instructeur.. :P
Dat laatste is logisch natuurlijk dat je elkaar niet mag inhalen, kan erg gevaarlijke situaties met zich meebrengen. Ik had er soms ook wel problemen mee, dan wilde ik een linker baantje pakken, maar omdat die lesser achter me niet mee kwam zei mijn instructeur dat ik ook maar moest inhouden. Toen ik een individuele les had kon ik wel lekker mijn ding doen en dat vond de instructeur ook prima.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_96079141
Dat is ook logisch ja, dat snap ik ook wel :)

Maar ik vind het wat apart, iemand die op de zware motor rijd en de dag erna examen doet, waar ik me dan voor moet inhouden op een lichte motor en het ook nog eens mijn eerste echte AVD les is :+
  donderdag 28 april 2011 @ 09:20:59 #62
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96079438
Lenen jullie trouwens de kleding/helm enz van de rijschool of hebben jullie zelf al wat gekocht?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_96079585
Ik leen alles van mijn rijschool, alleen hebben ze geen laarzen dus die heb ik zelf. Mijn theorie-examen is trouwens op 16 mei om 11:30 uur.
pi_96080082
Ik heb nu alles zelf behalve een broek :)

Helm had ik al zelf, die was kwalitatief wel wat minder dan die van de rijschool maar hij zat veel beter. Nu heb ik een nieuwe helm gekocht afgelopen maandag, ook heb ik toen een jas aangeschaft. Mijn rijschool heeft geen laarzen die je kan lenen, en anders hadden ze mijn maat vast niet gehad (49/50 :+ ).
Handschoenen heb ik bij de Lidl gehaald toen die daar waren, handschoenen van de rijschool stinken behoorlijk naar zweet..
pi_96080195
Ik gebruik alleen m'n eigen helm en handschoenen. Jas heb ik ook wel, maar ik moet tijdens lessen altijd een hesje aan van de rijschool en die zitten al om de jassen van hun heen, dus pak ik die wel. Laarzen en broek heb ik nog niet, dus die gebruik ik ook van de rijschool.
pi_96080278
Heb het hele pak en alles al op de motorbeurs gehaald :D Hoef die stinkzooi niet waar al 50 mensen in hebben lopen zweten, én mijn pak gaat al mooi naar mijn lichaam zitten.
Eerste les: 26-03-2011 Theorie: 17-02-2011 AVB: 21-04-2011 AVD: 17-05-2011 Rijschool: Rijschool Fun-Drive, Amersfoort e.o. Lesmotor: Honda CBF 500. Huidige motor: Yamaha Fazer 600 bj 2000
pi_96081548
wat vinden jullie, scooterhelm gebruiken?
pi_96082094
Die discussie heb ik al heel vaak gezien (en ook gevoerd). Ik heb voor al mijn AVB lessen een helm gebruikt die ik ook al 4 jaar op de scooter gebruik. Chinees ding bij de lokale scooterdealer vandaan..

In principe is er geen verschil tussen een scooterhelm en een motorhelm, ze hebben hetzelfde keurmerk en worden dus ook onder dezelfde omstandigheden getest. Je moet gewoon op het keurmerk letten, ECE 22.05 is het nieuwste volgens mij :)
  donderdag 28 april 2011 @ 11:04:01 #69
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96082221
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:20 schreef mstx het volgende:
Lenen jullie trouwens de kleding/helm enz van de rijschool of hebben jullie zelf al wat gekocht?
Is gewoon beschikbaar bij de rijschool :)
Vind ik prima, ga nu niet overal geld aan uitgeven aangezien ik de laatste tijd redelijk aan het afvallen ben.
Je moeder is een hamster
pi_96082266
ik heb vrij snel m'n eigen dingen geregeld, vond het vooral in de zomermaanden fijner om in m'n eigen zweet te baden :P
Ja doei.
pi_96082372
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:04 schreef Crutch het volgende:

[..]

Is gewoon beschikbaar bij de rijschool :)
Vind ik prima, ga nu niet overal geld aan uitgeven aangezien ik de laatste tijd redelijk aan het afvallen ben.
Haha, dat is eigenlijk ook mijn plan, daarom heb ik nog geen broek gekocht :+
De jas die ik nu gekocht heb moet ik toch wel hebben qua lengte, een kleinere was gewoon te kort dus dat maakt niet veel uit. Maar de broek wel :P
pi_96084622
Scooter/motor helm, tja, zelfde keurmerk inderdaad. Ik heb geprobeerd wat te googlen over dat keurmerk maar er is opvallend weinig over te vinden. Wat ik denk is dat er een bepaalde standaard is. Bijvoorbeeld dat een helm met 30km/h intact moet blijven of iets dergelijks, dan kan een helm van 30 euro dat, en 1 van 300. Maar die van 30 euro blijft niet intact bij 50km/h waar die van 300 dat wel doet.
Iemand die hier misschien meer over weet, wat ik vertel is een gokje :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_96084671
Helmen met keurmerk zijn even veilig in het begin. Vraag is alleen of ze het ook even lang volhouden. Daarbij is geluidsdemping een belangrijke factor die bij de duurdere helmen vaak beter in orde is.
Ja doei.
  donderdag 28 april 2011 @ 12:23:44 #74
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96084869
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:04 schreef Crutch het volgende:

[..]

Is gewoon beschikbaar bij de rijschool :)
Ja klopt, maar ik denk dat een eigen helm, handschoenen en goede schoenen wel wat fijner zijn.
Maargoed, ik leen het spul de eerste paar lessen wel en dan kan ik altijd zelf nog wat halen. ^O^
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_96084922
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:15 schreef rene90 het volgende:
Scooter/motor helm, tja, zelfde keurmerk inderdaad. Ik heb geprobeerd wat te googlen over dat keurmerk maar er is opvallend weinig over te vinden. Wat ik denk is dat er een bepaalde standaard is. Bijvoorbeeld dat een helm met 30km/h intact moet blijven of iets dergelijks, dan kan een helm van 30 euro dat, en 1 van 300. Maar die van 30 euro blijft niet intact bij 50km/h waar die van 300 dat wel doet.
Iemand die hier misschien meer over weet, wat ik vertel is een gokje :')
http://www.lazerhelmets.c(...)security-testing.php

Hier staat dat ze de helmen laten vallen vanaf hoogte met gewicht eraan of op een dummy. Er staat alleen gewicht en hoogte, dan kan je de snelheid wel berekenen als je daar zin in hebt :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')