abonnement Unibet Coolblue
pi_106716128
Lijkt me echt verschrikkelijk dit. Dat ze stilstaan bij het daadwerkelijk overgaan naar het nieuwjaar en aftellen is dan wel leuk. Maar wat daarna komt is een soort nachtmerrie voor mij.

Polonaise en rare dansjes door het gangpad jongens!! :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door DUK op 12-01-2012 21:42:16 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:16:48 #277
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_106738354
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:05 schreef DUK het volgende:
Lijkt me echt verschrikkelijk dit. Dat ze stilstaan bij het daadwerkelijk overgang naar het nieuwjaar en aftellen is dan wel leuk. Maar wat daarna komt is een soort nachtmerrie voor mij.

Polonaise en rare dansjes door het gangpad jongens!! :'(
Dat dus, en binnenkort vlieg ik met ze.. :') (al zal het dan uiteraard geen nieuwjaar zijn)
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:24:33 #278
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106738891
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:16 schreef Masanga het volgende:

[..]

Dat dus, en binnenkort vlieg ik met ze.. :') (al zal het dan uiteraard geen nieuwjaar zijn)
Virgin is echt een prima maatschappij, een van de betere long-hauls van Europa.
reset
  maandag 16 januari 2012 @ 10:58:02 #279
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_106863613
# Maatschappij

Vueling (dochter van Iberia)
Airbus A320

# Traject

Schiphol - Barcelona El Phrat

# Vertraging

Nee, wel nadat we al aan het taxiën waren op Schiphol weer teruggereden naar de gate. Daar vervolgens twintig minuten gestaan zonder verdere info. Vertraging onderweg weer ingehaald.

# Vriendelijk personeel


Ja viel mij alles mee, behalve dan de informatie voorziening tijdens de twintig minuten stilstaan op Schiphol, toen waren ze opeens allemaal weg.

# Eten

Broodje gekocht, niet erg lekker. Brood was compleet uitgedroogd. Blikje drinken was goed gekoeld.

# Entertainment

Tijdschriftje, uitzicht.

# Algehele indruk

Prima maatschappij voor de prijs (35 euro). Goede stoelen en voor mijn gevoel iets meer ruimte dan bij andere budgetmaatschappijen.

# Eventueel informatie over de luchthavens

Schiphol is wel bekend, de nieuwe terminal op Barcelona is werkelijk prachtig. Ontzettend schoon en strak.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

# Maatschappij

Transavia
Boeing 737

# Traject

Barcelona El Phrat - Schiphol

# Vertraging

Jah, half uur. Het vliegtuig kwam te laat uit aan uit Amsterdam. Door de korte omkeertijd op Barcelona liepen we vertraging op.

# Vriendelijk personeel

Redelijk, het was een late vlucht (aankomst Schiphol 0:30), en het personeel had er al een vluchtje Amsterdam - Barca opzitten. Dit was wel een beetje te merken. Dit had ook een positieve kant, want toen een kind keihard zat te blerren en zijn moeder er niks aan deed, maakte de stewardess het kind even duidelijk dat het stil moest zijn. >:) Hulde!

# Eten

In tegenstelling tot de heenreis geen droog, maar een ontzettend klef broodje. Drankjes waren goed gekoeld.

# Entertainment


Aantal schermen in het vliegtuig waar reclame (!) op werd gedraaid en een antieke aflevering van Friends.

# Algehele indruk


Mwa, de 737 zag er wat uitgeleefd uit. Personeel kon een tikkie vriendelijker en die reclameshit staat mij helemaal niet aan. (maar goed moet je maar niet met een budgetmaatschappij vliegen :))

# Eventueel informatie over de luchthavens


Terug vloog ik vanaf de oude terminal van Barcelona, dan zie je wel duidelijk verschil. Beetje oud, en weinig voorzieningen.
  zondag 19 februari 2012 @ 00:26:19 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_108135812
#maatschappij
British Airways

#traject
Accra (Ghana) - London Heathrow - Amsterdam

#vertraging
geen, ondanks dat het boarden op Heathrow voor naar Amsterdam laat begon toch nog op tijd weggegaan.

#personeel
weer vriendelijk, lekker Brits vriendelijk.
Op vlucht naar Amsterdam werd ik wel overgeslagen door de steward voor thee bij mijn ontbijtje. Nadat ik hem aantikte, hij reageerde niet op mijn stem, kreeg ik als nog mijn thee.

#eten
vertrektijd in Ghana was half 12 's avonds, dus ik verwachte weinig. Na een uur kwam het diner; kip of rund. Ik koos voor kip, deze was met aardappelpuree, worteltjes en doperwten. Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen; na 3 maanden Ghana was ik blij met elk soort aardappel en groenten. Ik heb ervan genoten. De salade die erbij zat was goed en de worteltaart als toetje was verrukkelijk. En natuurlijk heerlijk een kopje koffie/thee na afloop! Bij het uitdelen van de gerechten was er tevens nog keuze uit witte en rode wijn,
Een uur voor de landing kregen we nog een ontbijt aangeboden. Deze bestond uit croissantje kaas, bekertje yoghurt en sinasappelsap. En natuurlijk thee/koffie.
In mijn vlucht naar Amsterdam om 9 uur weer een ontbijtje met broodje kaas/ham en sinasappelsap. Wat weer goed smaakte aangezien ik trek had; mijn vorige ontbijt was immers al om half vijf.
Kortom je lijdt geen honger tijdens de vluchten en ook drinken is in overvloed; u vraagt zij brengen.

#entertainment
naar Heathrow was er de standaard entertainment systeem voor de schermen, deze keer met touchscreen en het startte per individueel scherm ipv gezamelijk. Zelf lag ik te slapen.
Naar Amsterdam kon ik in de gate een krantje pakken en heb mij vermaakt met the independent on sunday.

#algemene indruk
goed precies zoals ik verwacht van British Airways.
Na het diner werden de lampen gedimt zodat men kon gaan slapen. Alleen dan jammer dat stewardessen iets gaan discuseren over de stoelen heen. (lees over mijn stoelen heen)

#informatie luchthavens
de luchthaven van Accra:
weinig voorzieningen; er is drinken te koop maar geen eten
ook vond ik de toiletten voor Ghanese begrippen smerig.
Inchecken kan ik hier al minimaal 3 uur van te voren. Ga vroeg in de rij staan voor het inchecken; veel Ghanezen nemen teveel bagage mee dus dan duurt het inchecken wat langer. Daarnaast heb je de overige tijd nodig voor de rij voor de migratiedienst en de beveiliging. Na de beveiliging is er een tax free shop die alles in dollars prijst, de souvernirs zijn hier veel te duur.
Het vliegveld heeft maar 5 gates, dus verdwalen doe je niet. Maak je handbagage niet te zwaar het vervoer naar het vliegtuig gaat per bus en de trappen van de gate naar de bus en naar het vliegtuig toe vond ik aardig steil. Personeel op het vliegveld is erg vriendelijk en behulpzaam.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_108674555
# Maatschappij
Singapore Airlines

# Traject
AMS-SIN SIN-DPS en weer terug.

# Vertraging
Op de heenweg niks, keurig op tijd.
Op de terugweg een half uur op Denpasar wat in verband met de korte overstaptijd op Changi Airport (SIN) wat minder was.

# Vriendelijk personeel
Uitstekend. Beeldschone stewardessen, allemaal in traditionele kleding en de hele vlucht op slippertjes. Aziatische luchtvaartmaatschappijen staan bekend om hun service, en dat maakte de crew meer dan waar.
Meest vlekkeloze landingen die ik ooit meegemaakt heb trouwens, of de piloot 'm op een ei neer moest zetten.

# Eten
Mjah. Neem gewoon het Aziatische eten als je dat lekker vindt. Dat is volgens mij echt beter dan het westerse. Op de terugweg was ik zelf niet fit dus heb ik niks gegeten op wat brood na.
Op de vlucht, warm eten (3 keuzes) en ontbijt. Tussendoor zijn er snacks verkrijgbaar.
Als ontbijt kun je roerei/sausage krijgen met brood (+jam/fruit etc) of een noedelgerecht.
Zelfs op de korte vluchten tussen SIN en DPS elke keer nog warm eten.

# Entertainment
Ruim voldoende keuze, actueel.
Schermpje in de hoofdsteun van de stoel voor je.

# Algehele indruk
Heel goed. Ik boek Singapore Airlines zo weer als het uit komt.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Changi Airport Singapore is echt een mooie luchthaven. In de wachtruimte waar wij konden wachten voor onze vlucht naar DPS was het licht gedempt en waren in ruime mate ligstoelen aanwezig. Je kon er dus gewoon slapen. Beetje 80er jaren aandoende aankleding. En, vloerbedekking overal!
Als je met Singapore Airlines naar Bali reist heb je doorgaans op de heenweg een overstaptijd van 3,5 uur op de heen weg en op de terugweg 1,5 uur.
Die anderhalf uur heb je nodig!
Als je uit DPS komt, kun je met de skytrain naar de terminal. Te voet is sowieso niet te doen.
Wij moesten vervolgens nog naar Gate 15a, en dat is nog eens 25 (!) minuten lopen.
Ofwel, ga niet denken dat je tussendoor nog uitgebreid kunt winkelen op de terugweg in Singapore :D
Wij hadden zogezegd dus nog een vertraging van een half uur vanuit Bali, dus het was flink doorstappen.

Over Ngurah Rai (DPS), dat vind ik toch wat typisch.
Bij aankomst is het echt een behoorlijk sober vliegveld, met de smerigste toiletten ever.
Op de terugweg is het toch heel anders, met uiteraard tax free winkelen en een stuk frisser.
Kortom, de ontvangst door de Balinezen laat wat te wensen over :o
pi_108747581
# Maatschappij
Alitalia

# Traject
Amsterdam - Florence - Amsterdam, beide trajecten uitgevoerd door een Airbus A319.

# Vertraging
Heenreis ongeveer 1,5 uur i.v.m. mist in Florence en Amsterdam. Terugreis ongeveer een kwartier.

# Vriendelijk personeel
Ja, geen op- of aanmerkingen.

# Eten
Op de heenreis een ontbijtje met wat broodjes, koffie en een sapje. Op de terugreis avondeten; tonijn, groente en een toetje.

# Entertainment
Heenreis; niet. Terugreis; schermpje voorin het vliegtuig waarop de route werd aangegeven.

# Algehele indruk
Prima maatschappij. Ik heb het idee dat de toestellen wat verouderd zijn maar ze vliegen verder prima. Ze hebben mooie lederen stoelen aan boord die goed zitten. Ik vloog business class wat niet zoveel voorstelde; in een rijtje van de 3 werd de middelste stoel een soort tafeltje maar de beenruimte was wel ruim voldoende. Maar op een korte vlucht van nog geen 2 uur maakt het natuurlijk niet zoveel uit, je bent er zo.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol lijkt me bekend. Florence heeft een hele kleine luchthaven die maar een kwartiertje rijden vanaf het centrum ligt. Ideaal dus voor een korte stedentrip. De luchthaven heeft maar 8 gates met 1 ruimte om te wachten met 3 winkels. Dus, vooral heel erg overzichtelijk maar je moet niet erg ver van te voren door de douane gaan want er is dus niks te doen. Douane ging overigens vrij snel, ook al waren er maar 2 scanners en in totaal 4 douane beambten.
pi_108748103
Iemand ervaring met Iberia ?
We gaan binnenkort naar de VS met Iberia. En natuurlijk gaan ze staken op de dag dat we vertrekken. Hopelijk vliegen we wel gewoon
pi_108752711
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:41 schreef linebear het volgende:
Iemand ervaring met Iberia ?
We gaan binnenkort naar de VS met Iberia. En natuurlijk gaan ze staken op de dag dat we vertrekken. Hopelijk vliegen we wel gewoon
niet teveel van verwachten. maar op zich je komt van A naar B
alleen als je lang bent, dan is het zwaar k#t stoelen staan veel tekort op mekaar.
pi_108758145
We zijn niet te lang 180 - 184... nou ja hopelijk overleven we het ;)
pi_108761748
Het valt wel mee hoor, seat pitch in Iberia A340's is 32 inch, wat nog 1 inch meer is dan in bijvoorbeeld de KLM of Delta economy class of de Lufthansa A380. Zou me idd. meer druk maken om de staking ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 5 maart 2012 @ 22:06:40 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108762383
Iberia is low-cost. Goedkope tickets, geen entertainment, slechte service en alleen gratis eten op long-haul vluchten. Binnen Europa betaal je de hoofdprijs voor iets te eten, nog meer dan Ryanair of Easyjet.

Het voelt als vliegen met een museumvlucht uit de jaren 80.

Als je daarop bent voorbereid is het prima.
reset
pi_108769567
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:06 schreef Individual het volgende:
Iberia is low-cost. Goedkope tickets, geen entertainment, slechte service en alleen gratis eten op long-haul vluchten. Binnen Europa betaal je de hoofdprijs voor iets te eten, nog meer dan Ryanair of Easyjet.

Het voelt als vliegen met een museumvlucht uit de jaren 80.

Als je daarop bent voorbereid is het prima.
Inderdaad, als je gewoon van tevoren weet dat het vervoer is van a naar b zonder fratsen dan is het goed te doen. Maar mijn eerste vlucht van 14 uur met Iberia vond ik verschrikkelijk. Geen personal entertainment en het scherm boven mijn hoofd was defect en zulke norse stwardessen als bij Iberia heb ik nog nooit meegemaakt. Enige leuke ervaring, toen ik op de terugvlucht naast het keukentje zat deden zij niet moeilijk toen wij geregeld om bier vroegen. Dat had de terugvlucht enigszins verzacht. :P
pi_108932863
Ik heb een keer Iberia gevlogen, en dat wa direct voor het laatst, gelukkig maar een stukje Düsseldorf - Madrid. ik vond het vreselijk, wat betreft been ruimte, uit eindelijk een enorme discussie gehad. Omdat ik gewoon echt niet in een normale rij paste. de lengte van mijn knie tot mijn achterwerk was gewoon groter als de afstand tussen de stoelen.
Daar op besloten maar mijn pootjes in het gangpad te leggen, waar ze ook niet blij mee waren.
Op dat moment dacht ik echt, nu gaat er dus de piloot komen en zet me uit het vliegtuig, maar niets gebeurde. Uit eindelijk kwam het er op neer dat ze met het karretje tot aan mijn benen reden, en dan weer terug. En de rest van het vliegtuig werd bediend door het karretje uit het achterste keukentje.
pi_108959727
# Maatschappij
Ryanair
# Traject
Eindhoven - Stockholm-Skavsta (NYO)
# Vertraging
Nee
# Vriendelijk personeel
Ja. Op de heenweg alleen (knappe) mannen :P
# Eten
Moest je voor betalen, en dat doe ik niet.
# Entertainment
Ryanair magazine en verkoopdemonstraties voor tax-free-shizzle
# Algehele indruk
Goed.
# Eventueel informatie over de luchthavens
EIN is op het moment in verbouwing en wordt flink uitgebreid. Dus was hier en daar een beetje 'rommelig'.
NYO: klein, maar efficiënt. Was trouwens ook in verbouwing
  maandag 12 maart 2012 @ 11:13:29 #291
286575 Roces18
Chef de party
pi_109004108
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2012 02:41 schreef zeebeschuit het volgende:
M'n favoriete airline Virgin atlantic. Vlucht om 00:00 met nieuwjaar
omg _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_109025416
# Maatschappij
Delta en KLM

# Traject
Amsterdam - Detroit (Delta)
Detroit - Philadelphia (Delta)
Washington DC - Amsterdam (KLM)

# Toestel
Een A330, 737 en nog een A330.

# Vertraging
Alle vluchten waren op tijd.

# Prijs
440 euro retour! Goeie prijs zo in februari.

# Vriendelijk personeel
Delta vond ik matig. Sommige stewards keken je niet aan als ze je wat de drinken gaven oid, er kwam geen lachje van af. Servicegerichtheid viel ook wel mee, op een zeker moment bijna een half uur gewacht op een colaatje. Dat kan beter.
KLM was prima. Niet echt bijzonder attent of iets, maar gewoon netjes dus weinig op aan te merken.

# Eten
Vooraf even gebeld met een miep van de KLM om lactose vrije maaltijden aan te vragen. Was geregeld, aldus mevrouw.
Voor het opsteigen in AMS kwam de steward langs met het bericht dat er geen speciale maaltijd was voor me. Zodoende een gewone warme lunch gehad, matig en niet al te veel, gelukkig lactosevrij. Vlak voor vertrek kwam er nog een ronde snacks, bestaande uit cheese panini's en ijs. Niet zo handig... Drinken was op zich voldoende. Op het korte stukje naar Philadelphia kreeg ik een zakje pinda's en een glaasje sinaasappelsap.
De KLM had een matige maaltijd, niet meer dan dat. Wat droge blaadjes sla zonder tomaat of andere uitspattingen, alleen met olie en azijn. Het hoofdgerecht was droge rijst, een stukje kipfilet en stukgekookte broccoli. Het ontbrak aan een sausje, gemiste kans. Overigens was ik blij met mijn 'speciale maaltijd', gezien een grote groep mensen die allemaal geen reguliere maaltijd hadden, werd de gewone maaltijd pas zo'n 2,5 a 3 uur na vertrek uitgedeeld.
Het ontbijt was eveneens behoorlijk karig: een voorverpakt sneetje bruin brood met dieet boter, klein bakje appelmoes en een cupje sinaasappelsap. That's it! Vond het toch wel jammer. Toen nog even gewacht of het reguliere ontbijt wellicht een hot breakfast bevatte, maar dit was ongeveer hetzelfde en dus eveneens vrij karig. Drinken was in orde verder.

# Entertainment
Zelfs in het vliegtuig ben ik geen filmliefhebber, maar op de heenweg toch maar weer eens aangezet. Ruim over de helft kwam er een announcement tussendoor, het beeldscherm bevroor en ik kwam terug in het hoofdmenu. :') Toen maar gewoon wat gelezen.
Binnenlandse Delta toestel had geen persoonlijk IFE, ik had een raampje en m'n eigen muziek.
KLM was wel weer goed: Baantjer en wat recente films.

# Algehele indruk
Delta, liever niet meer. Service is gewoon ondermaats, minder dan gehoopt.
KLM: prima product, maaltijden kunnen beter. Rechtstreeks intercontinentaal vliegen is wel prettig natuurlijk.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Detroit was echt uitstekend! Bij aankomst binnen no-time door de douane heen. Even wat vragen over m'n koffer beantwoorden, bagage weer afgeven en door. In dit geval met een treintje naar de goeie gate. De overstaptijd van 2,5 uur was veel te ruim, maar goed. Bij een Mexicaan nog wat gegeten voor het laatste stukje vliegen.
Philadelphia is oud, je moet een aardig stuk lopen bij de domestic terminal om bij de bagagebanden te komen. Gekgenoeg kunnen mensen van buiten zo naar binnen lopen bij de bagage claim, vreemd niet?
Amsterdam is natuurlijk fijn thuiskomen, goed geregeld.
TRV
pi_109029004
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:39 schreef HomoSaabiens het volgende:
# Maatschappij
Delta en KLM
............
ik heb vergelijkbare ervaringen, met KLM en Delta als code share partners zou je een beetje de zelfde service verwachten, maar inderdaad kwa service en zeker de vriendelijkheid, vind ik Delta van een heel andere (lagere) klasse.
pi_109036780
wat is het ife van Qatar? Kan het nergens vinden.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 02:31:03 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109039016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:05 schreef jeweetwel88 het volgende:
wat is het ife van Qatar? Kan het nergens vinden.
Oryx of iets dergelijks, deze heeft, zeker in de 777 toestellen een uitgebreid aanbod met een fijne bediening. Vergelijkbaar als emirates of singapore airlines.

Al moet ik zeggen dat het waar ben je nu kaartje mijn favoriet is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109042473
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
pi_109076570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef jeweetwel88 het volgende:
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
Maar dan alleen de nieuwste versie van het ICE. Op drie van mijn vier vluchten met Emirates had ik de oudere versie van het ICE in de 777. Deze vond ik beduidend minder.
pi_109076883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef jeweetwel88 het volgende:
Mooi. ik was echt verlieft op ICE van emirates
Maakt zo'n lange vlucht zeker aangenamer.
pi_109076987
Dat is overal in America zo saabiens. Vraag me ook altijd af of er niet veel misbruik van wordt gemaakt.
pi_109077655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 01:31 schreef zeebeschuit het volgende:
Dat is overal in America zo saabiens. Vraag me ook altijd af of er niet veel misbruik van wordt gemaakt.
Ik denk dat het niet interessant is om een willekeurige koffer bij de bagageclaim te stelen. Je hebt dan meestal een stapeltje tweedehands kleren, wat gebruikte toiletartikelen en misschien een paar souvenirs/kadootjes. Het lijkt me het risico niet waard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')