Ik heb nog niet veel op de weg gereden, alleen van en naar het oefen terrein. Dus misschien dat ik het daarom nog niet zo vaak gehoord heb van m'n instructeur. En sowieso laat ik vaak iets eerder het gas los en rem af op de motor, ik probeer de rem niet zo vaak te gebruiken. Alleen als ik echt stil moet staan of snel moet afremmenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij mij werd dat er echt ingestampt in het begin, met beide remmen vertragen. Nu doe ik niet anders.
Dat heb ik vroeger een keer op de fiets geprobeerdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, nou, op zich wel, maar niet helemaal, want op de snelweg als je van baan verwisselt is dat dus niet van toepassing, want dan hel je bijna niet over, en dan werkt het ook zo
Als je in de winter kilometers maakt op de snelweg, krijg je wel eens kouwe fikken, en die rechter hand kun je altijd wel loslaten, maar die linker niet, en toch ga je dan gekke dingen verzinnen; dan ga je dus met je rechterhand de linkerhandgreep proberen te pakken om gas te kunnen blijven geven, en dan kom je tot de conclusie dat dat dus niet werkt; het is bijna godsonmogelijk om op die manier te sturen, want dan doet je hand dus het verkeerde .. gaat je echt niet zo één twee drie lukken, dat is net zoiets als schrijven met je verkeerde hand; je hebt al mazzel als je de pen fatsoenlijk vast kunt houden
Niet gaan proberen trouwens, want je ligt sneller op je plaat als je denkt
Op MF maken ze van elke rondvliegende mug een probleem; dat is één van de redenen at ik daar niet meer post; de helft van die kneuzen daar hangt in de categorie 'idioten die zichzelf jaarlijks in het voorjaar op een hoop rijden'; en iedereen doet alsof hij het motorrijden hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden, 90% van het volk daar rijdt 2500 km op jaarbasisquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef BertV het volgende:
Bij een noodstop gaat toch vrijwel 100% van de vertraging in het voorwiel zitten.
Zorg ervoor dat je iig reflexmatig de voor-rem pakt en niet van angst alleen vol op je achterrem trapt.
(je zal ze de kost moeten geven)
Het nut van de achterrem bij gewoon rijden is discutabel, op motor-forum zijn er veel discussies over. De boel zou er stabieler van worden.
Ik gebruik 'm;
- bij het wegrijden op een helling
- kort draaien
- situaties met ijzel waarbij ik eigenlijk niet op de motor had moeten zitten.
Als je ziet hoe klein dat remschijfje achter is, en hoe gering de vertraging, dan had je eigenlijk nog beter moeten anticiperen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je dient allebei je remmen te gebruiken als je remt; in het dagelijks verkeer rem ik zelfs meer met achter als met voor denk ik, meer heb je domweg niet nodig als je normaal rijdt en anticipeert.
Nee, dat valt best mee; ik heb een sportpijp, dus ik schakel ook nog eens terug ; remmen is voor het laatste stukkiequote:Op woensdag 2 maart 2011 11:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Als je ziet hoe klein dat remschijfje achter is, en hoe gering de vertraging, dan had je eigenlijk nog beter moeten anticiperen.
Verslijt jij niet "achter-remsel" bij het leven dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik rem teveel, dat is in mijn rijstijl gesleten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
...en remmen doe je als het nodig is, en dat kun je voor een groot deel zelf in de hand houden door te anticiperen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken het; als ik in de stad rijd merk ik ook dat ik anders rijd, iets agressiever zeg maar, en dan rem ik ook veel meer, maar als ik normaal rijd en ik heb geen haast, rem ik veel af of de motor en met alleen de achterrem; als ik aan het 'mongolen' ben moet de voorrem ook aan de bak natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik rem teveel, dat is in mijn rijstijl gesleten.
Waarschijnlijk zou ik veel zuiniger kunnen rijden dan ik nu doe.
So truequote:Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op MF maken ze van elke rondvliegende mug een probleem; dat is één van de redenen at ik daar niet meer post; de helft van die kneuzen daar hangt in de categorie 'idioten die zichzelf jaarlijks in het voorjaar op een hoop rijden'; en iedereen doet alsof hij het motorrijden hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden, 90% van het volk daar rijdt 2500 km op jaarbasis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:11 schreef nero7 het volgende:
Hebben jullie les gehad in de avond? En was de parkeerplaats echt sterk verlicht?Ja, avond, regen, sneeuw, wind; the works en mijn examen deed ik op de slechtste dag van het jaar, met windkracht 8 en in zware stortbuien, zó erg dat mijn examinator het na 300 meter snelweg te gek vond (hij zag me bijna niet terwijl hij 50 meter achter me reed ), en me er meteen weer vanaf liet gaan; ik heb ook maar iets van 20 minuten gereden ipv een half uur, en ondanks een motorpak met daarover een regenpak, stond het water in mijn laarzen, en niet zo'n beetje ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi man; rijden met echt takkeweerDe wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woordquote:
Ja, volgens mij dúrfde hij me niet te laten zakken; het was net of je door de wasstraat reedquote:
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic ) maar verder.. bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord
Dat soort gedrag merkte ik ook op het GT5 forum.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord
Een maat van een maat van me die reed af voor zn autorijbewijs. Hij moest meteen de snelweg op, maar kwam gelijk in de file te staan. Was zn tijd voorbij, moest ie er weer af en terug naar het CBR. Geslaagdquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, volgens mij dúrfde hij me niet te laten zakken; het was net of je door de wasstraat reed
Goed ideetje!quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic ) maar verder.. bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..
wat mij trouwens op het volgende brengt:
de 'FOK! Motorclub' is een beetje dood, is 't niet leuk om dat weer een beetje in de lift te gooien of voor 'vers afgereden lessers' een nieuwe club te starten (topic dus)? Er zijn best veel mensen die nu aan het lessen zijn (die ook nog 's gezellig zijn om mee te posten ) dus nou, ja...
Misschien dan ook meteen een rondje NL? Door de polders en dijken .quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |