abonnement Unibet Coolblue
pi_92906251
Net zonnevlammen gespot met een telescoop _O_

Handig zo'n stage bij Astron :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_92906577
quote:
17s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Net zonnevlammen gespot met een telescoop _O_

Handig zo'n stage bij Astron :D
Zijn die überhaupt te zien dan? :o
pi_92907104
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Zijn die überhaupt te zien dan? :o
Ja echt heel duidelijk :D (Niet die richting de aarde, tenzij je aan de filter draait en het veel vaker hebt gedaan) Maar die om de zon heen zag je heel duidelijk... linksboven en rechtsboven.. Zag ook die zwarte plekken :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:58:24 #54
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_92907152
"ZO'N GROTE VUURBAL, JONGUH!!!"
  donderdag 17 februari 2011 @ 11:44:20 #55
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_92908639
mn mobiel internet is wel tergend traag vandaag :')
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_92908756
Na middernacht is het noorderlicht met de noorderzon vertrokken..
Het werd zo mistig dat zelfs de bijna volle maan nauwelijks meer te zien was..jammer..
pi_92908869
Is het al bekend wanneer die schokgolven komen en wanneer we allemaal de bunker in moeten?
pi_92908905
http://www.nu.nl/binnenla(...)lende-slagbomen.html
Tevens Beilen zonder stroom, en ABN en IGN pin werkten niet/matig. Geen idee alleen of het hier mee verband houd, ik gok van niet.
pi_92920418
Alle radiozenders zijn een vaag stoor geluid hier. Behalve enkele lokale zenders.

Ook echt geluid steeds hoger bij hogere frequenties.
pi_92921163
o mijn god ik zie het licht!
Wat is het mooi......mijn leven is veranderd!


Crap het is een flikkerende TL balk :')
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:53:34 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92924450
http://www.stumbleupon.com/su/2AzyiA/www.dailygalaxy.com/my_weblog/2011/02/-huge-solar-flare-from-jupiter-sized-sun-spot-jams-radio-satellite-signals-nasa.html

quote:
The strongest solar flare in four years disrupted radio communications in southern China, according to the China Meteorological Administration. The powerful solar eruption triggered a huge geomagnetic storm has disturbed radio communications and could disrupt electrical power grids, radio and satellite communication in the next days, NASA said.

A strong wave of charged plasma particles emanating from the Jupiter-sized sun spot, the most powerful seen in four years, has already disrupted radio communication in southern China.
The Class X flash -- the largest such category -- erupted at 0156 GMT Tuesday, according to the US space agency.
OH NOES WE GAAN DOOD!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_92924811
Kraakte de radio daarom als ik in de douche kroop?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:24:27 #63
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_92925465
Dus, voor de Fokkers die nooit naar buiten kijken en de hele tijd naar het beeldscherm staren: deze site geeft een update als "het licht" zichtbaar is!
http://www.scientias.nl/p(...)et-in-het-eten/25523
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_92925901
quote:
17s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:56 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja echt heel duidelijk :D (Niet die richting de aarde, tenzij je aan de filter draait en het veel vaker hebt gedaan) Maar die om de zon heen zag je heel duidelijk... linksboven en rechtsboven.. Zag ook die zwarte plekken :D
Ik heb misschien een beetje domme vraag, daar ik nog relatief een nieuweling ben met telescopen, maar hoe is het überhaupt mogelijk om de zon te bekijken? Je kan dat niet eens doen met je blote oog, zou je je ogen niet permanent verblinden als je dit doet door een gerichte lens?
pi_92925944
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:36 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik heb misschien een beetje domme vraag, daar ik nog relatief een nieuweling ben met telescopen, maar hoe is het überhaupt mogelijk om de zon te bekijken? Je kan dat niet eens doen met je blote oog, zou je je ogen niet permanent verblinden als je dit doet door een gerichte lens?
Ja ware het niet dat er een speciale filter voor zat die alleen een bepaald rood licht door liet (anders kan je de vlammen ook niet zien).

Zonder lens ben je gelijk blind.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_92926107
quote:
17s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:37 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja ware het niet dat er een speciale filter voor zat die alleen een bepaald rood licht door liet (anders kan je de vlammen ook niet zien).

Zonder lens ben je gelijk blind.
Die filter is ingebouwd? Maar hopen dat ie nooit kapot raakt :X
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:04:11 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92927129
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:41 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Die filter is ingebouwd? Maar hopen dat ie nooit kapot raakt :X
Een telescoop is net een fototoestel, je kan zelf lenzen en filters plaatsen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_92927691
quote:
17s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:37 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja ware het niet dat er een speciale filter voor zat die alleen een bepaald rood licht door liet (anders kan je de vlammen ook niet zien).

Zonder lens ben je gelijk blind.
dus je hebt een gewone zonnefilter erin
die je op onderkant van je lens schroeft ?
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:21:08 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92927973
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:15 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

dus je hebt een gewone zonnefilter erin
die je op onderkant van je lens schroeft ?
Je kan ook vanaf de opening filteren. Dan komt er geen direct zonlicht in de telescoop en blijft ie koeler.

Men kope een zak chips.
Men ete de chips op.
Men scheure de zak open.
Men plaatse de zak over de telescoop met elastiek.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_92928473
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan ook vanaf de opening filteren. Dan komt er geen direct zonlicht in de telescoop en blijft ie koeler.

Men kope een zak chips.
Men ete de chips op.
Men scheure de zak open.
Men plaatse de zak over de telescoop met elastiek.
:{w
Koop dan gelijk mylar folie. chipszak zitteb miniscule beschadigingen op en is vettig.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_92935816
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:41 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Die filter is ingebouwd? Maar hopen dat ie nooit kapot raakt :X
Dat lijkt met niet nee.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:32 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

:{w
Koop dan gelijk mylar folie. chipszak zitteb miniscule beschadigingen op en is vettig.
Zie je dan wel zonnevlammetjes?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  Moderator vrijdag 18 februari 2011 @ 10:19:59 #72
8781 crew  Frutsel
pi_92955612
quote:
Plasmawolk bereikt aarde
De plasmawolk die maandag de zon heeft verlaten, heeft vrijdagmorgen de aarde bereikt. De 'coronal mass ejection' botste omstreeks 02.00 uur Belgische tijd met het magnetisch veld van de aarde. De impact was niet zo hevig als enkele dagen eerder werd verwacht.

Donderdag had de Koninklijke Belgische Sterrenwacht al laten weten dat de plasmawolk hoogstwaarschijnlijk was vertraagd door de zonnewind en door twee voorafgaande minder snelle plasmawolken.

De wolk heeft hierdoor een deel van zijn energie verloren, wat verklaart dat de impact minder energetisch was. De voorspelling luidde dat er in België geen poollicht te zien zou zijn.
Zonnemassa

Een plasmawolk is een grote hoeveelheid zonnemassa die wordt weggekatapulteerd. Zo'n wolk bereikt meestal na twee tot vijf dagen onze planeet als ze onze richting uitvliegt. Een plasmawolk kan een magnetische storm veroorzaken.

Radiocommunicatie wordt bemoeilijkt of kan wegvallen, navigatiesystemen ondervinden nadeel, elektrische stromen kunnen geïnduceerd worden in elektriciteits- en pijpleidingen. Bij magnetische stormen is de breedtegraad belangrijk. Of het dag of nacht is, maakt niet uit.

Het magnetisch veld van de aarde beschermt ons tegen de impact van plasmawolken.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 11:24:06 #73
330648 zenkelly
Curious nature
pi_92957648
En dat was de uitwerking van de 1e CME sinds ong 5 jaar met een kracht van X2.2......
Crazy as Always...met vleugels natuurlijk..;-0
pi_92987430
quote:
17s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:29 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat lijkt met niet nee.

[..]

Zie je dan wel zonnevlammetjes?
Nee
Daar heb je volgens mij een H-Alfa filter voor nodig.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_93002919
Het oppervlakte van de zon is 1 kolkende massa waar enorme krachten vrijkomen. Daar zijn ook mooie filmpjes van te vinden.
http://www.youtube.com/results?search_query=sun+flares&aq=f
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')