abonnement Unibet Coolblue
pi_92296511
Hmm, vandaag is mijn accu overleden en aangezien er naast mijn werk een Kwikfit zit, wil ik hem daar morgenochtend meteen even laten vervangen. Mijn APK is toevallig ook rond deze tijd verlopen. Hoe groot zal de kans zijn dat ik morgen meteen de APK kan laten doen, zonder afspraak? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik snap wel dat ik alleen zekerheid heb door het ze zelf te vragen, maar ben nu gewoon nieuwsgierig ;) .

Oh en jullie hebben vast slechte ervaringen met Kwikfit ofzo, maar daar gaat het nu even niet om. Moet gewoon zo snel mogelijk mijn auto weer aan de gang hebben én laten keuren.
pi_92297074
ik denk reeel omdat je in de gelegenheid bent de auto er de dag te laten staan tot je weer vrij bent.

denk niet dat de hele dag vol zit
pi_92297171
Okee, zit wat in :Y

Hoe lang doet zo'n monteur eigenlijk gemiddeld over een keuring? Zal toch zo gebeurd zijn?
pi_92297827
jep meer dan 15min hoeft het niet te duren.

bij de rdw mogen ze per keuringspas 4 per uur afmelden.
niet uit de lucht gegrepen dus me 15min :P
pi_92298409
Oh, dat biedt hoop :D

Thanks voor je antwoorden! :*
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:26:07 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_92298652
Schopje PTA
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_92303903
Breng je auto aub niet naar de Kwikfit voor de APK.Grootte kans dat je naast een nieuwe accu ook nieuwe schokbrekers, een nieuwe uitlaat en een nieuwe trekhaakdop nodig hebt :o
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_92305338
Zal waarschijnlijk wel kunnen, maar KwikFit kennende betaal je 400 euro voor die APK.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92305659
Bij Kwikfit kan je zonder afspraak een APK laten doen, de meerderheid van de autorijdende Nederlanders zijn namelijk verstandig en mijden de KwikFit als de pest.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 01:08:02 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_92306848
Ik zou als ik jou was gewoon morgen een accu erin laten zetten (bij voorkeur niet bij KwikFit) en lekker je APK binnenkort ergens anders laten doen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92306870
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:29 schreef Mikkie het volgende:
Zal waarschijnlijk wel kunnen, maar KwikFit kennende betaal je 400 euro voor die APK.
Zag toevallig net een reclame van kwikfit APK voor 15 euro. Kun je altijd proberen als je er toch bent voor die accu :P. En als ze dan met allemaal afkeurpunten komen die je totaal niet vertrouwt dan kun je alsnog naar een andere garage gaan.

En zonder afspraak is juist de formule van Kwikfit. Je kunt volgens mij niet eens een afspraak maken ;)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 04:32:49 #12
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_92309069
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:00 schreef ClintOosthout het volgende:
Breng je auto aub niet naar de Kwikfit voor de APK.Grootte kans dat je naast een nieuwe accu ook nieuwe schokbrekers, een nieuwe uitlaat en een nieuwe trekhaakdop nodig hebt :o
Dat grapje dacht ik ook te slim af te zijn, ben toen met me auto naar een turkengarage gegaan hier..

Ik had teveel roest, koplampen hadden blauw in hun beeld (philips nightguide gvd), uitlaat bleek plots lek.. en nog een hoop upselling vanuit de apk keuring..

Ik ga naar euromaster, daar bleek er een remverschil op de handrem te zitten en is daarna goedgekeurd.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:44:01 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92313590
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 04:32 schreef blup het volgende:

[..]

Dat grapje dacht ik ook te slim af te zijn, ben toen met me auto naar een turkengarage gegaan hier..

Ik had teveel roest, koplampen hadden blauw in hun beeld (philips nightguide gvd), uitlaat bleek plots lek.. en nog een hoop upselling vanuit de apk keuring..

Ik ga naar euromaster, daar bleek er een remverschil op de handrem te zitten en is daarna goedgekeurd.
Hebben jullie toevallig die 'klokkenluider' gehoord een paar weken terug op 3FM? Een automonteur die verklaarde dat zoiets vaker wel dan niet voorkomt en dat ze (met name bij vrouwen) weddenschappen houden met elkaar over hoeveel geld ze iemand die geen verstand heeft van autotechniek kunnen aftroggelen. Echt heel erg, bij zoiets sta je volledig machteloos als je echt geen verstand van auto's hebt.

Edit: dit fragment

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 04-02-2011 10:55:11 ]
pi_92313634
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:14 schreef cyberbull het volgende:
jep meer dan 15min hoeft het niet te duren.

bij de rdw mogen ze per keuringspas 4 per uur afmelden.
niet uit de lucht gegrepen dus me 15min :P
Een APK keuring duurt wel langer dan 15 minuten hoor. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_92322808
Hmm, ik heb hem dus laten keuren en er was idd veel mis aldus KwikFit. Maar met de ervaringen van anderen in mijn achterhoofd wist ik niet of ik het kon vertrouwen. Dus ik laat hem ook nog door een 'mannetje' keuren. Wat denken jullie?

Ik rijd een Opel Corsa uit 2001 (automaat).

- katalysator is kapot, aldus KwikFit. Kosten vervanging 375 euro. Is dat een normale prijs?
- motortje van mijn ruitenwissersvloeistof vervangen: 75 euro. Is dat normaal?
- 3 x werkingstoestand lichten/retroreflectoren á 5 euro per stuk (naar mijn idee werken de lampen prima maar goed, dat zal wel een meting zijn)
- kentekenverf á 5 euro
- 2x 'aandrijving/ transmissie', geen idee wat daar de kosten dan van zouden zijn, dat heeft ie niet gezegd.
- accu vervangen voor 100 euro
- advies voor kleine beurt van 81,50 euro
- nog wat kleine dingen zoals aandraaien ashoezen.

Alles bij mekaar zo'n kleine 600 euro (edit: incl. kleine beurt dus ruim 600 euro).

Heb nu alleen de 14,95 voor APK afgerekend en ben toch wel heel benieuwd of ik bij een ander (veel) minder kwijt zou zijn of dat het toch wel redelijk is wat KwikFit rekent.

Wat denken jullie?
pi_92326212
Ik zou het erbij laten en ergens anders laten keuren. In het ergste geval krijg je bij een ander keuringsstation dezelfde afkeurpunten te horen en heb je jezelf voor 15 euro genaaid, maar je hebt ook een grote kans dat de katalysator helemaal niet vervangen hoeft te worden en dan heb je 360 euro bespaard.

Ik denk overigens dat er gewoon een paar lampjes vervangen moeten worden (niets vreemds aan) en dat die 'aandrijving/transmissie' de ashoezen die aangedraaid moeten worden betreft.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_92326462
Als het allemaal stuk is valt het nog wel mee, maar dat is meer de vraag of het wel echt vervangen moet worden. Maar de prijzen lijkt me niet perse onredelijk. Ik zou sowieso wel even langs een ander gaan.

Katalysator binnen 10 jaar lijkt me erg snel. Motortje ruitensproeier kan je zelf checken, net zoals al je lampjes (vergeet je kentekenverlichting niet). Accu kan misschien 20-30 euro goedkoper, kentekenverf :'), anders met een marker zelf even bijwerken indien nodig.

Daarnaast vind ik een 'kleine beurt' = oliewissel voor 80 euro altijd genaaid aangezien dat hun kostprijs misschien 20 euro max kost, maar dat hou je altijd als je dat soort dingen laat doen :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:23:18 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_92326578
Als je auto de emissie eisen haalt is je kat niet kapot, of hij is gewoon domweg niet nodig om aan de eis te voldoen.(ik denk het eerste), Gewoon lekker laten zitten dus.

Als je ruitenwissermotor het niet meer doet is dat APK afkeur. Jou auto is goed gekeurd dus onzin.

Accu kost tussen de 60 en 120 euro afhankelijk welke je neemt. Ik denk dat je met zelf inzetten voor 70 euro klaar bent

kleine beurt is oliefilter + olie verversen vooral. Kost je tegen de 50 euro. 81,50 is een normale prijs gezien zij wat risico hebben, uurloon en btw en zo.

Aandraaien van afhoezen hoeft niet, die zitten met een klem vast. Als ze kapot zijn of lekken dan is dat APK afkeur. De jouwe is goedgekeurd dus ze zijn niet stuk en ze lekken niet. Onzin dus.

2x aandrijving is denk ik de ashoezen aandraaien. Zo niet, dan willen ze je aandrijfassen gaan vervangen á heel veel geld per stuk. Niet doen als er niets knarst of knapt.

Meting lampen is wat vaag maar niet duur en wellicht waarheid. Dus kan je niets van zeggen.

Dus zoals je ziet is het meeste onzin.
pi_92327191
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:23 schreef Tjabbo het volgende:

Jou auto is goed gekeurd dus onzin.
Hij is toch afgekeurd, daar gaat het juist om?
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_92332077
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:08 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Heb nu alleen de 14,95 voor APK afgerekend en ben toch wel heel benieuwd of ik bij een ander (veel) minder kwijt zou zijn of dat het toch wel redelijk is wat KwikFit rekent.
Heb je ook een echt rapport gekregen, zo'n papier met het logo van RDW erop, en een kruisje bij niet goedgekeurd?

Lijkt mij dat Kwik-Fit dan verlies zou draaien, een keuring (goed- of afkeur, maakt niet uit) kost volgens mij rond de dertig euro. Lamaar.

Van rijksoverheid.nl:
quote:
Kosten APK

Er is geen minimumbedrag of maximumbedrag voor het uitvoeren van een APK keuring.


[ Bericht 14% gewijzigd door Ridocar op 04-02-2011 17:33:34 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_92333715
Ja, ik dacht dat dat inderdaad duidelijk was, hij is dus afgekeurd. De punten die ik noemde vallen deels wel onder APK en deels niet (accu niet).

Ik heb inderdaad een afkeuringsformulier van de RDW ontvangen. Heb inmiddels contact opgenomen met een 'mannetje' en die zei dat het ook nog eens zo kan zijn dat de katalysator niet kapot is. Dat de CO-waarden hoog zijn wil niet per se zeggen dat de katalysator kapot is (de kans is overigens wel groot). En hij gaat voor me kijken of hij op de sloop nog een goeie kan vinden. Dan ben ik sowieso wel zo'n 100 euro goedkoper uit wat dat onderdeel betreft.

Daarnaast schoot hij in de lach over het bedrag voor de ruitenwissersmotor. Ik heb een dubbele nodig (voor- en achterruit) en die kost 25 euro. Erin en eruit zetten is (aldus het mannetje) een karweitje van niks.

Accu kan ook minstens 20 euro goedkoper.

Dus morgen naar het mannetje die gaat kijken of de katalysator inderdaad kapot is. Betekent wel dat ik nog even APK-afgekeurd moet rondrijden. Weet iemand hoe groot dat risico is? Man van KwikFit zei dat 'dat allemaal automatisch gaat', maar wat precies dan :? Bedoelt ie als ik geflitst word, dat er dan automatisch ook een seintje gaat naar de afdeling APK-boetes? :')

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden trouwens!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:25:25 #22
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92337972
quote:
Afkeuring

Als een auto naar aanleiding van de APK reparaties nodig heeft, wordt deze afgekeurd. De eigenaar krijgt dan twee maanden de tijd om zijn auto te laten repareren. Gedurende deze maanden mag met de auto alleen op de openbare weg worden gereden van het APK-station naar het reparatiebedrijf. Als de auto weer gerepareerd is, wordt deze alsnog goedgekeurd en afgemeld bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). De reparaties moeten vóór de vervaldatum van de lopende periode worden uitgevoerd. Daarom mag de APK altijd twee maanden eerder plaatsvinden.
Bron: wiki
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:54:35 #23
76108 bluuf
Powershell fan
pi_92342850
Lekker genaaid dan om de auto af te keuren (of was je APK al verlopen?).
Hij had toch ook zonder de auto officieel te melden voor APK bij afkeur kunnen "nalopen op de APK punten" (dat laat ik altijd doen bij mijn garage zodat ik bij "afkeur" nog maanden de tijd heb om zelf onderdelen bij elkaar te sprokkelen)
pi_92351679
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:54 schreef bluuf het volgende:
Lekker genaaid dan om de auto af te keuren (of was je APK al verlopen?).
Tja, het is niet dat er niet voor gewaarschuwd is, ze wist het ook al zelf. Ik snap ook niet waarom je dan naar de Kwikfit gaat.

Nu rondrijden geeft bij het flitsen natuurlijk geen problemen, je bent echter wel heel flink de sjaak als je een ongeluk krijgt of een politie controle krijgt.

Hoe kan je trouwens rondrijden met een kapotte ruitenwisservloeistofmotortje? Dat valt toch op?

[ Bericht 6% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 04-02-2011 23:18:46 ]
pi_92352043
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Tja, het is niet dat er niet voor gewaarschuwd is, ze wist het ook al zelf. Ik snap ook niet waarom je dan naar de Kwikfit gaat.

Nu rondrijden geeft bij het flitsen natuurlijk geen problemen, je bent echter wel heel flink de sjaak als je een ongeluk krijgt of een politie controle krijgt.

Hoe kan je trouwens rondrijden met een kapotte ruitenwisservloeistofmotortje? Dat valt toch op?
Ja natuurlijk valt dat op. Ik kon namelijk niet meer sproeien. Heb toch ook niet gezegd dat dat niet klopt? Het is alleen hartstikke duur. En ik heb ook uitgelegd waarom ik naar de KwikFit ging.
pi_92352593
Je hebt inderdaad de meest verstandige beslissing genomen door naar de Kwikfit te gaan... zucht
pi_92354031
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 23:30 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Je hebt inderdaad de meest verstandige beslissing genomen door naar de Kwikfit te gaan... zucht
Wat is het probleem? Ik ben toch niet akkoord gegaan of wel? Met je *zucht* :')
pi_92354933
het probleem is dat je auto is afgekeurd, je mag er nu niet meer in rijden behalve naar de garage.
pi_92357517
... en als je meteen naar een goeie garage was gegaan had je alles meteen kunnen laten repareren en zat je nu niet met een afgekeurde auto ;)

APK boetes gaan inderdaad automatisch op kentekenregistratie (RDW). (Meestal ruim) 2 maanden na afloop van de APK gaat er een boete de deur uit. Dat je geflitst wordt heeft er dus niet zo veel mee van doen. Wordt je aangehouden en de politie checkt je kenteken, dan kan je ook inderdaad direct ter plekke een boete krijgen. Het automatische systeem is daarmee niet 'uitgeschakeld' dus ook die bekeuren dan nog eens als je het tot 2 maanden laat aankomen. Maar dat is natuurlijk niet nodig ;)

KwikFit keurt bovenmatig vaak auto's die voor de 1ste keer op de APK komen (dus na 3 jaar) af, omdat ze dan meteen een paar prijzige merkonderdelen in rekening kunnen brengen (mensen zijn nog voorzichtig met hun auto en kopen de eerste jaren geen B-merk onderdelen). Ook keurt KwikFit wel eens Toyota Starlets, Corolla's en Hilux'en af, wat technisch gezien onmogelijk is :')
Killing as few patients as possible.
pi_92361467
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 00:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
het probleem is dat je auto is afgekeurd, je mag er nu niet meer in rijden behalve naar de garage.
Ja en bij een andere garage was ie toch ook afgekeurd geweest :?

En ik breng hem naar een garage (dus rijd ik er ook alleen naartoe). Daar kan ik een leenauto meenemen. Dus voordat je meteen een oordeel klaar hebt, vraag dan ook even naar mijn vervolgstappen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:01:38 #31
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_92362393
Kijk in de buurt of er een keuringsstation is, die alleen APK doet en geen reparaties. Dan weet je in ieder geval wat er echt mis is, in plaats van nu te moeten gokken n.a.v. Kwikfit.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:12:14 #32
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_92362546
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Een APK keuring duurt wel langer dan 15 minuten hoor. :')
Nou hier in Groningen heb je bedrijven waar je bij kunt blijven staan (zonder afspraak) en daar ben ik altijd binnen het kwartier klaar met zo'n APK'tje.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_92363520
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 08:43 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ja en bij een andere garage was ie toch ook afgekeurd geweest :?

Bij een garage die meedenkt melden ze hem niet af bij het RDW, dan was je dus meegedeeld 'hij gaat de apk niet halen vanwege deze punten, maar ik meld hem niet af zodat je hem nog kan gebruiken'.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:10:09 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_92363643
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:04 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bij een garage die meedenkt melden ze hem niet af bij het RDW, dan was je dus meegedeeld 'hij gaat de apk niet halen vanwege deze punten, maar ik meld hem niet af zodat je hem nog kan gebruiken'.
Wel jammer inderdaad dat ze niet meedenken over zoiets. Maar dat weet je dan voor de volgende keer.

Op zich heeft TS nu een leenauto en de auto staat bij een andere garage die al meteen aangaf om de genoemde prijzen te lachen, nu nog controleren of het ook echt allemaal kapot is.
Dus op zich is er voor TS geen man overboord: hij wordt dit weekend gefixt, waarna hij APK goedgekeurd is, ze heeft een leenauto. Dus t heeft alleen 14 euro gekost voor de APKkeuring bij kwikfit
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:11:08 #35
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_92363663
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:04 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bij een garage die meedenkt melden ze hem niet af bij het RDW, dan was je dus meegedeeld 'hij gaat de apk niet halen vanwege deze punten, maar ik meld hem niet af zodat je hem nog kan gebruiken'.
Dat... en nogmaals het advies van een betrouwbaar APK-station en niet bij een (beunhazen-)garage. Zo kom ik de Apk door voor 40 euro, duurder dan die 15 euro, maar ik bespaar dan weer honderden euro's op non-reparaties.
pi_92457986
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:04 schreef Wokkel het volgende:
Bij een garage die meedenkt melden ze hem niet af bij het RDW, dan was je dus meegedeeld 'hij gaat de apk niet halen vanwege deze punten, maar ik meld hem niet af zodat je hem nog kan gebruiken'.
Volgens mij wil ze dat niet echt begrijpen...

Ik doe de apk altijd bij de grote beurt, betaal er dan volgens mij 19 euro voor + uurloon van 37,50 voor reparaties.
pi_92458143
Officieel MOET een garage die een auto afkeurt de auto afmelden bij de RDW. Zolang ze dat niet doen is niet bij de RDW bekend dat ze een auto hebben afgekeurd, is er geen kans op steekproef, en is er dus ook geen mogelijkheid voor de RDW om te verifiëren of het keuringsstation de klant wellicht een poot probeert uit te draaien.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_92458269
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:09 schreef FransDeens het volgende:
Officieel MOET een garage die een auto afkeurt de auto afmelden bij de RDW. Zolang ze dat niet doen is niet bij de RDW bekend dat ze een auto hebben afgekeurd, is er geen kans op steekproef, en is er dus ook geen mogelijkheid voor de RDW om te verifiëren of het keuringsstation de klant wellicht een poot probeert uit te draaien.
Eerst de apk uitvoeren en daarna pas in het systeem van de RDW zetten dat je gaat keuren is de meest handige werkwijze.
pi_92458416
Voor de klant is dat soms wel gunstiger, maar tóch hoort het eigenlijk niet zo.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:13:50 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_92516913
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:00 schreef ClintOosthout het volgende:
Breng je auto aub niet naar de Kwikfit voor de APK.Grootte kans dat je naast een nieuwe accu ook nieuwe schokbrekers, een nieuwe uitlaat en een nieuwe trekhaakdop nodig hebt :o
15 euro en je doet net of je er verstand van hebt en dan doen ze dat niet.
pi_92587588
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:13 schreef T42 het volgende:

[..]

15 euro en je doet net of je er verstand van hebt en dan doen ze dat niet.
mwah, bij euromaster net zo; Aut heengebracht voor APK, bleek 1 veer gescheurd te zijn, kosten? 300,-
Ik ermee naar mijn"eigen" garage, zij hebben de veer de volgende dag al kunnen vervangen voor maar 125 euro... Bleek een klein stukje ter grootte van een 20 ct munt van 1 van de uiteindes af te zijn gebroken...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_92636229
Ik ga altijd naar een onafhankelijk keuringsstation hier in de buurt. Je kan er gewoon bij blijven staan en de monteur legt uit wat er mis mee is en laat het ook zien. Hij naait je geen oor aan want zijn ¤50 is binnen en reparaties doet hij niet dus oplichten heeft voor hem geen zin want anders komen zijn klanten volgend jaar niet terug.

Komt ie goed door de keuring dan meld hij hem aan en af nadat hij heeft gekeurd. Wordt je auto afgekeurd dan heb je nog ff de tijd om een reparatie te regelen.

Kost iets meer maar dan heb je wel zekerheid.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_92660554
Ik doe de apk altijd samen met de grote beurt, volgens mij is dat de beste oplossing aangezien ik toch elk jaar 1 grote en 1 kleine beurt laat doen. Bij de kleine beurt is het volgens mij niet het meest handige omdat ze dan er extra werk van hebben.
pi_93298943
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:12 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Eerst de apk uitvoeren en daarna pas in het systeem van de RDW zetten dat je gaat keuren is de meest handige werkwijze.
Je hoeft bij het RDW niet te melden dat je begint, maar je moet hem wel altijd afmelden vóór je hem van de brug af rijdt. Of hij nu goedgekeurd is of niet...

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:15 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Ik ga altijd naar een onafhankelijk keuringsstation hier in de buurt. Je kan er gewoon bij blijven staan en de monteur legt uit wat er mis mee is en laat het ook zien. Hij naait je geen oor aan want zijn ¤50 is binnen en reparaties doet hij niet dus oplichten heeft voor hem geen zin want anders komen zijn klanten volgend jaar niet terug.

Komt ie goed door de keuring dan meld hij hem aan en af nadat hij heeft gekeurd. Wordt je auto afgekeurd dan heb je nog ff de tijd om een reparatie te regelen.

Kost iets meer maar dan heb je wel zekerheid.
Je moet het maar net treffen met je garage. Ik laat hem 2 maanden voor de keuring de auto eens nalopen op APK afkeur punten, die geeft hij aan me door, ik heb 2 maanden om de boel te fixen, en daarna keurt hij hem, en meld hem af. Dat alles voor 4 tientjes :)
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:48:03 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93300709
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:57 schreef L0we het volgende:

[..]

Je hoeft bij het RDW niet te melden dat je begint, maar je moet hem wel altijd afmelden vóór je hem van de brug af rijdt. Of hij nu goedgekeurd is of niet...

[..]

Je moet het maar net treffen met je garage. Ik laat hem 2 maanden voor de keuring de auto eens nalopen op APK afkeur punten, die geeft hij aan me door, ik heb 2 maanden om de boel te fixen, en daarna keurt hij hem, en meld hem af. Dat alles voor 4 tientjes :)
3 tientjes en heb maand om alles te fixen :P dus tijd genoeg om 1 zekering te vervangen :')
was gister afgekeurd met mijn passat de remlichten werkte ineens niet meer. (en daar zitten van die oude zekeringen in die niet duidelijk aangeven dat ze stuk zijn.)
pi_93300918
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:48 schreef T42 het volgende:

[..]

3 tientjes en heb maand om alles te fixen :P dus tijd genoeg om 1 zekering te vervangen :')
was gister afgekeurd met mijn passat de remlichten werkte ineens niet meer. (en daar zitten van die oude zekeringen in die niet duidelijk aangeven dat ze stuk zijn.)
Dat zou wel moeten lukken dacht ik zo :D.

Voor die 3 tientjes krijg je ook weer een herkeuring? Of mag je dan opnieuw lappen?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:16:41 #47
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93303743
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:53 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat zou wel moeten lukken dacht ik zo :D.

Voor die 3 tientjes krijg je ook weer een herkeuring? Of mag je dan opnieuw lappen?
inc herkeuring
pi_93305086
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:16 schreef T42 het volgende:

[..]

inc herkeuring
netjes :)
pi_93312035
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:00 schreef ClintOosthout het volgende:
Breng je auto aub niet naar de Kwikfit voor de APK.Grootte kans dat je naast een nieuwe accu ook nieuwe schokbrekers, een nieuwe uitlaat en een nieuwe trekhaakdop nodig hebt :o
:o is het zo erg met die club? :{ Misschien tijd dat Peter RRRR weer eens undercover gaat bij dit soort bedrijven zoals voorheen. }) :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93312051
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:23 schreef rubje het volgende:

[..]

:o is het zo erg met die club? :{
:Y
pi_93312989
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 16:23 schreef rubje het volgende:

[..]

:o is het zo erg met die club? :{ Misschien tijd dat Peter RRRR weer eens undercover gaat bij dit soort bedrijven zoals voorheen. }) :Y
De BBC heeft dat eens gedaan, alle vermoedens werden bevestigd :)
http://www.etyres.co.uk/n(...)-servicing-8938.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')