Op dinsdag 20 december 2011 01:05 schreef sponsje het volgende:Dan ga ik ook eens een verhaaltje doen.. toen ik na vraagde wat het verbruik per jaar was, ongeveer 8 a 9.000kw (dachten ze) per jaar. Nu zijn we aan het twijfelen om de meter te laten ijken/vervangen of iig een belletje aan de stroomboer te geven, maar vooraf een inschatting van de apparaten omdat ik toch niks te doen heb voordat ik iets ga ondernemen.
Van de kelder naar de zolder ( dit alles een ruwe opsomming, fouten zitten er tussen ).
Ik weet het verbruik niet van alle apparaten, en er van uitgaande een gemiddeld gebruik met 3 personen in de woning.
Iemand enig idee of het zou kunnen kloppen of dat er echt gezocht moet worden naar een probleem.
Graag tips of mensen die een vergelijkbare situatie hebben..
Kelder :
* 4 x lange tl balken van ( 16w?geen id x4 = 64w)
* 1 x wasmachine
* 1 x droger
* 1 x vriezer
* 1 x server (24/7) core2duo + modem + 3 externe hd's.
* 1 x oven
* 1 x magnetron
keuken :
*1 x koffie apparaat met die coffeepads, bij navraag heb ik begrepen een 15x per dag x flink aantal kw.. tussen de 1.6 of in de 2 herinner ik me. koffie drinkers.. schiet te hulp
* 1 x waterkoker
* 1 Koelkast
* 1 Vriezer
* 1 Vaatwasser
* 3 x spaarlamp alla 10w?
* 1 hele kleine afzuiging omdat het een rookhok is en ik niet rook maar de overige bewoners wel. rokers, jullie stinken en een afzuiging HELPT! staat echter wel vaak de hele dag aan.
* 2x telefoon (1 mobiele adapter 1 vaste telefoon station )
* 2 laptops op adapters ( staan meestal in de keuken)
De garage :
6 x lange tl buizen die vaak de hele dag branden
1x fritepan
1x grote vriezer
( vage apparaten,grote flexen, grote zaagtafels etc. echter worden deze niet vaak en door maar 1 persoon gebruikt )
De gang
3x spaarlamp
Woonkamer :
* 2 x grote verlichtingen alla 80 tot 100w each voor in de avond ( +- 3 uur per dag )
* 2 x spotjes
* 8 x spaarlamp elke avond
* 1 x sfeerverlichting 100w gedimd tot +- 70w
* 1 x 42 inch recente lcd staat elke avond + morgens aan + surround set met versterker en aparte voeding voor subwoofer
* 1x strijkbout
Bovenverdieping samengevat
1 x wekker
4 x spotjes zelden aan
1 x badkamer met afzuiging aan schakelaar die alleen aan is als iemand binnen is
My room :
1x standaard pc (quadcore) ( stroomverbruiker vga en wat veel intern/externe hd's )
alleen overdag aan.
3 x 24inch beeldscherm of aan of standby (afhankelijk van pc)
1 x geluidinstallatie
1 x xbox360 elke avond aan
2 x decoders ( meestal 1 standby )
1 x 32inch tv.. s'ochtends & s'avonds aan.
1 x laptop niet vaak aan
Overige zooi
wat ik niet noemenswaard vind( nog meer vergeten opladers, adapters en speelgoed, switches blabla ), maar een totaal toch wel aan een +- 250w verbruiken samen zo de hele dag door schat ik.
Tot voor kort woonde er nog iemand bij
1x oude k*t tv van 20 inch ofzo (crt) elke avond + hele nacht aan ( pfff in slaap vallen voor zn tv )
1x bureaulamp
1x pc core2duo ( waterkoeling met pomp etc !) 24/7
1x 22 inch lcd
1x speakerset
1x oplader telefoon
1x wekker
buiten :
1 x vijverpomp 24/7
4 x spaarlamp buiten elke avond + nacht
*****edit
ik ben veel apparaten vergeten en een situatie kan best zijn dat ik nog meer vergeet excuus
***** shit weer wat vergeten