dat is hem ja, heb een tijd terug een docu over hem gezien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is dat niet de kroonprins van de Mongolishe Tsaar, afstammeling van Djenghis Kahn?
Mijn god, dat verhaal rammelt nog harder dan mijn kroegfiets...quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:37 schreef Royyy het volgende:
Tadaa, het levensverhaal van de prins van Mongolie, directe afstammeling van Genghis Khan:
http://home.zonnet.nl/theloesen.t/Meijers_1.html
Het verhaal is gewoon zo slecht dat het grappig is...
In een ander artikel beweerde hij nog na Korea in een aantal oorlogen, waaronder Vietnam, als adviseur actief te zijn geweest, en ook geregeld zelf mee te hebben gevochten.
En voor de duidelijkheid, MACV staat voor Military Assistance Command, Vietnamquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:32 schreef Vronsky het volgende:
Studies and Observation Group.
Een heel erg obscuur groepje dat tijdens de jaren 60 en 70 van de koude oorlog actief was.
Deden veel dingetjes die op papier streng verboden waren.
Maar in dat stuk staat toch dat er Aussie SAS in de opleiding zat? Hoe kan dat dan of was het een multinationale opleiding?quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Dit is een gewoon een hele grote poser die leuke verhalen kan vertellen en zijn geld aan medialles, ribbons, pins en patches uitgeeft die hij nooit en ternimmer heeft verdiend. Ik zie hier enkele U.S. ribbons die buiten dat ze in de verkeerde volgoorde zijn geplaats ook nog eens toevoegingen hebben die niet op de ribbons thuis horen. Iets dat hij als hij werkelijk Amerikaans militair geweest zou zijn had moeten weten of in zijn militaire onderlagen had kunnen nakijken. Ook is het vreemd dat hij als zogenaamd ex- U.S. Army militair ribbons niet draagt die elke soldaat tijdens oorlogs dienst krijgt. Met de hoeveelheid rotzooi die hij op zijn jas flikkert zou men toch verwachten dat die twee extra ribbons er nog wel opgepaast hadden. Ook is het leuk te zien dat hij zowel de Master Parachutist als ook de HALO wing in goud kleur heeft. Eerst dacht ik dat het eventueel lag aan de belichting van de photo maar zag dat bv. de Expert Marksmanship Badge wel de juiste kleur had, en het hier dus om inofficele/nep badges/wings gaat. De beste man heeft nooit voor de U.S. Army gediend en zeker niet voor de U.S. Army Special Forces, hoeveel prachtige blinkende SF speldjes etc hij dan nog op zijn pak wil steken. Als hij zegt de Nederlandse nationaliteit te bezitten, is dat daarom alleen al onmogelijk omdat men binnen de U.S. Army Special Forces enkel de Amerikaanse nationaliteit mag hebben, en dus niet als buitenlander met een "green card" mag dienen, en men zelfs geen dubbele nationaliteit mag hebben. In de link van Vronsky http://www.vietvet.org/noise.htm zag ik een paar namen van mannen de revue paseren, die ik als jonge hond tijdens SFAS of kort daarna in 7th SFG(A) heb leren kennen en die dat gedaan hebben waar deze snuiter enkel maar van kan dromen. Mannen die zich nu in hun graf zouden omdraaien als ze deze ruggengraatloze vetzak zouden zien.
Volgens mij gewoon een gefrustreerde oud-kniller of kind-van die leeft in een fantasiewereld.quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:37 schreef Royyy het volgende:
Tadaa, het levensverhaal van de prins van Mongolie, directe afstammeling van Genghis Khan:
http://home.zonnet.nl/theloesen.t/Meijers_1.html
Het verhaal is gewoon zo slecht dat het grappig is...
In een ander artikel beweerde hij nog na Korea in een aantal oorlogen, waaronder Vietnam, als adviseur actief te zijn geweest, en ook geregeld zelf mee te hebben gevochten.
3 paspoorten, geen Amerikaans, kan dus nooit een security clearance hebben gekregen en is dus geen SF. (edit: ah, de expert was me voor)
Jij bent toch een enthusiast militair historicus als ik me goed herinner? Weet jij waar je kan nakijken wie een paar van die ijzeren kruizen en zo heeft gekregen, als daar een paar keer zijn naam opduikt (of niet) is dat veel duidelijker dan alle speculaties of dat hij ze in de verkeerde volgorde draagt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 09:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn god, dat verhaal rammelt nog harder dan mijn kroegfiets...
Tja, als je al wilt neppen, moet je iig je research goed voor elkaar hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:47 schreef Resistor het volgende:
Heeft niet echt de blik van een veteraan in zijn ogen, of is gewetenloos.
Hij verzorgt wel zijn gezicht goed, maar laat de rest van zijn lichaam een beetje verslonzen, hij ziet er uit alsof hij ieder moment een hartaanval kan krijgen, de meeste veteranen die ik ken zijn eerder mager.
En ik kan mij niet voorstellen dat er in 'zijn' tijd al van die gestileerde doodshoofden waren zoals op zijn mouw zit. Die ziet er uit alsof die van de dump komt, jaren '80, net als dat parachutelogo van de U.E.P., en als hij van 1928 is was hij toen al lang met pensioen.
Beiers zelfs aan het blauw witte wapen in het kruis.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:00 schreef DRAX het volgende:
veel van die andreaskruizen, iets Duits? of Zuid-Amerikaans?
Dat gaat over de SOG opleiding, niet over de Special Forces.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Maar in dat stuk staat toch dat er Aussie SAS in de opleiding zat? Hoe kan dat dan of was het een multinationale opleiding?
Tijdens het Vietnam Conflict zatten buiten eenheden van de U.S. ondermeer ook eenheden uit Australia en Zuid-Koreaquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:17 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dat gaat over de SOG opleiding, niet over de Special Forces.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |