abonnement Unibet Coolblue
pi_89291867




Call of Duty: Black Ops is het zevende deel in de bekende Call of Duty-franchise. Het spel verschijnt op 9 november 2010 in Europa voor de Xbox 360, Playstation 3 en de PC en is in opdracht van Activision ontwikkeld door Treyarch, dat eerder Call of Duty: World at War ontwikkelde. De game verschijnt later ook op de Nintendo Wii en de Nintendo DS.
Dit deel speelt zich af tijdens de Koude Oorlog. Je bent lid van een elite eenheid, de Black Ops, en je voert in het diepste geheim missies voor het leger uit. Je reist de hele wereld over. Van de poolvlaktes tot Cuba en de jungle van Vietnam.

Ontwikkelaar: Treyarch
Uitgever: Activision
Platformen: PC, Xbox360, PS3, Wii en NDS
Releasedatum: 9 november 2010
Genre: First Person Shooter (FPS)
Officiële website: http://www.callofduty.com

Systeemeisen

Minimaal
OS: Windows Vista / XP / 7
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 or better
Memory: 2GB
HDD: 12GB
Video: Shader 3.0 or better, DrectX 9.0c, 256MB NVIDIA GeForce 8600GT / ATI Radeon X1950Pro
Sound: DirectX 9.0c-compatible

Aanbevolen
Meer is beter!!!

Vorige delen
[#1] Call of Duty: Black Ops!
[#2] Call of Duty: Black Ops! Met voor en nadelen.
[#3] Call of Duty: Black Ops! Afwachten tot 9 november!
[#4] Call of Duty: Black Ops! Waar ik zombies wil!
[#5] Call of Duty: Black Ops! Waar er geen White Cops zijn
[#6] Call of Duty: Black Ops!
[#7] Call of Duty: Black Ops! Nog even wachten!
[#8] Call of Duty: Black Ops: nog een paar dagen
[#9] Call of Duty Black Ops; ook op de wii haha
[#10] Call of Duty Black Ops [PC] Nog een paar uurtjes
[#11] Call of Duty Black Ops [PC] JeeeeeJ *O*
[#12] Call of Duty Black Ops [PC] LAAAAAAAG
[#13] Call of Duty Black Ops [PC] Met een soort van patch...
[#14] Call of Duty Black Ops [PC] Met vulgaire tags
[#15] Call of Duty Black Ops [PC] Murp, Steam is offline!

Singleplayer
Korte informatie over de hoofdpersonages en enkele locaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Multiplayer
Uiteraard bevat ook dit deel van de Call of Duty-serie een uitgebreide multiplayer. Hieronder vind je de belangrijkste informatie over deze modus.

Gamemodes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Een van de nieuwe dingen in Black Ops multiplayer is het CoD points (CP) systeem. Naast het verdienen van Experience Points tijdens het spelen, krijg je nu ook zogenaamde CoD points. Dit kun je het beste vergelijken met geld. Met die CoD points kun je onder andere wapens en perks kopen. Die speel je overigens ook gewoon vrij tijdens het levelen, maar op deze manier hoef je niet te wachten tot dat level waarop je eindelijk je felbegeerde wapen kunt gebruiken.

Met de komst van de CP introduceert Treyarch ook een nieuwe online spelmodus genaamd Wager Match. Dit zijn Free For All potjes waar je je verdiende CoD points kunt vergokken. Om geld te winnen moet je zorgen dat je aan het eind van een potje op z'n minst derde bent geworden. Dan zit je dus 'in the money'. Wordt je vierde of lager ben je dus je geld kwijt!

De Wager Matches bestaan uit verschillende modi:

One in the Chamber:
Iedere speler begint met een pistool met slechts een kogel. Kill je iemand, krijg je een nieuwe kogel. Als je mist heb je enkel je mes nog om jezelf te redden!
Sticks and Stones:
Iedereen speelt met een Tomahawk en een kruisboog. Kill je iemand met de Tomahawk, dan is het slachtoffer direct bankroet...
Gun Game:
Je begint met het minste wapen en bij elke kill krijg je een beter wapen. Diegene die het eerst iemand killed met het laatste wapen wint.
Sharp Shooter:
Iedereen begint met een willekeurig wapen en om de zoveel tijd wordt dit wapen vervanger voor een ander.

Sticks and Stones gameplay

Gun Game gameplay

Sharp Shooter gameplay



M16, M14

Enfield, Famas

AK-47, AUG

Commando. Fal

G11, Galil




AK-74u, MAC10

MP5k, MPL

PM63, Skorpion

Spectre, UZI




HK21, M60

RPK-74, Deathmachine, mini-gun from care-package




L96AW, Dragunov

WA2000, PSG1




HS-10, Ithaca

KS-23, Olympia

Spas




China Lake, M202

M72, RPG

Strela




ASP, CZ75

M1911, Makarov

Python




Crossbow, Ballistic Knife




Frag grenade, Semtex

C4, Claymore

Tomahawk


Camo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Willy Pete, Nova Gas

Flashbang, Concussion

Decoy, Camera Spike

Tactical Insertion, Jammer

Motion Sensor





Ligthweight Faster movement PRO: No falling damage

Scavenger Pick up ammo from dead bodies PRO: Extra starting magazines

Ghost Undetectable by Spy Planes and Blackbirds PRO: Avoid targeting from aircraft, IR scopes, and Sentry Guns. No red name or crosshair when targeted

Flak Jacket Reduce explosive damage PRO: Deflect fire damage and safely toss back Frag Grenades

Hardline One less kill for killstreaks PRO: One chance to try for a different reward from Care Package


Hardened Increased bullet penetration PRO: Bullets do extra damage to aircrafts and turrets. Reduced flinch when you are shot

Scout Hold breath longer PRO: Faster weapon switching

Steady Aim Increased hip fire accuracy PRO: Quicker aiming after sprinting and quicker recovery after knife lunge

Slight of Hand Faster reload time PRO: Aim down sights faster (does not apply to sniper rifles)

Warlord[/] Two attachments on primary weapon PRO: Start with 1 extra lethal and tactical grenade (except smoke)


[b]Marathon
Increased sprint duration PRO: Unlimited sprint

Ninja Silent movement PRO: Louder enemies. Completely silent

Second Chance Use a pistol while bleeding out or until revived PRO: Survive longer and every teammate can revive you

Hacker Detect enemy equipment PRO: Booby trap enemy Care Packages and turn enemy killstreaks and equipment friendly

Tactical Mask Protect yourself against Nova Gas PRO: Reduce effects of Flash and Concussion Grenades, and reveal the position of a flashed or stunned enemy






Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Launch, Summit

Radiation, Cracked


FOK-steam group
http://steamcommunity.com/groups/fokbo

FOK-steam users
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Servers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is tot stand gekomen door Superbassie van het GoT-forum, Bootje84 en Deetch.
Hierbij dank!

Voor de topicstarter
De openingspost is hier te vinden.
People assume too much.
pi_89291933
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:57 schreef shadowflash het volgende:

[..]

Ja want mijn ouders en overgrootouders gamen zich kapot :')

( ik denk stiekem dat mijn opa het niet eens erg zou vinden om wat nazi's te schieten )
Tegen zoveel domheid kan ik niet op
People assume too much.
pi_89292159
* Claymore plaatst
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  maandag 29 november 2010 @ 12:27:36 #4
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89292790
@TT moet deel 17 zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef very het volgende:

@ msnk
Daar ben ik het mee eens.
Gelukkig maar :P
AFC AJAX
pi_89293340
Kan ik nu niks meer aan doen. Ook ben ik voor dat zulks automatisch correct wordt gedaan wanneer men een vervolg opent.
People assume too much.
pi_89297334
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:24 schreef Deimos000 het volgende:
Wel triest dat men een swastika alleen maar met het nazisme associeert.

Niet dat hier de eigenlijke betekenis van toepassing is hoor :')
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef very het volgende:

[..]

Ja, want eigenlijk zijn de mensen die het swastika gebruiken in hun playercard eigenlijk allemaal boeddhisten die helemaal niet de associatie willen maken naar het nazisme... :')

Geeft verder niks hoor.
pi_89297652
Even wat anders dan die kansloze mensen met hun swastika's :)

Welke reticle gebruiken jullie eigenlijk, ik ben zelf namelijk de "Dot" gewoon gewend van de laatste 3 CoD's, maar wat vinden jullie relaxte reticles???
  maandag 29 november 2010 @ 14:40:33 #8
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89297675
Ik gebruik nuttige attachments zoals extended mags e.a. :P
AFC AJAX
pi_89297907
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:32 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

[..]

Geeft verder niks hoor.
Verkeerd gelezen...maar wat is er zo triest aan dan, aangezien je het zelf ook beaamt in je post?
People assume too much.
  maandag 29 november 2010 @ 14:53:03 #10
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_89298201
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:03 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Kijk eens op steam forums....

Ik kan ook weer spelen trouwens.
Tijdens het spelen van HQ viel mij op dat er een klein deel van de rechterkant van het beeld miste.... was eerder niet zo.
Aspect ratio toen maar van auto handmatig op 16:10 gezet, daarna heb ik weer volledig beeld, en hij loopt ook niet meer om de 2 minuten vast.

Als ik aspect ratio nu weer op auto zet gaat het ook weer goed.
je kunt nu wel weer gewoon spelen? dat komt doordat je hebt gezooid met het instellen van de aspect ratio?
A man's got to do what a man's got to do
pi_89298436
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:45 schreef very het volgende:

[..]

Verkeerd gelezen...maar wat is er zo triest aan dan, aangezien je het zelf ook beaamt in je post?
De swastika is 'heiligste' teken van het hindoisme en heeft het meer te maken met voorspoed en geluk dan dood en verderf.

Door 'misbruik' van Adolf en consorten (het symbool is wel een slag gedraaid) staat dat deze sinds die tijd in een kwaad daglicht. 't Zijn elkaars tegenpolen geworden. Persoonlijk vind ik dat jammer..

Wel begrijpelijk dat je gewoon gebanned kan worden bij gebruik ervan want, volgens mij is dat alleen maar kwetsend bedoeld. Overigens stond er een stukje op nu.nl dat Microsoft de Xbox gebruikers ervoor gaat bannen. :Y
  maandag 29 november 2010 @ 15:04:54 #12
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89298743
Deze gast had ook gezegd dat mensen met swastika's geband zouden worden :P
AFC AJAX
pi_89299596
Ik post dit plaatje nog maar een keer. Als mensen een van deze zouden namaken, zou het wat mij betreft geen probleem zijn.



Echter, mensen maken deze na.



De specifieke hoek en kleurstelling is het symbool van de Nazi's en dus ongewenst.
  maandag 29 november 2010 @ 17:21:43 #14
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_89304957
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:17 schreef VAQUING91 het volgende:

[..]

Geen idee. Heb dat nog nergens langs zien komen ik de regels van een server.
Ik denk dat ze hoop hebben in het gezond verstand van de spelers dat ze dat gewoon niet doen.
vind het zelf ook een beetje zielig als mensen er een hebben

Je kunt players wel in-game reporten.
dit zijn dat de straffen, jij zit denk in de "major offence" class

[..]

O, je krijgt dus alleen een ban van het embleem gedeelte. En niet van heel de game.

Want ik weet hoe je zoeen ding moet maken. Heb het 1 keer voor de fun gedaan, maar weer verwijderd omdat het kinderachtig is.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_89305975
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:23 schreef bigbass het volgende:
Ik post dit plaatje nog maar een keer. Als mensen een van deze zouden namaken, zou het wat mij betreft geen probleem zijn.

[ afbeelding ]

Echter, mensen maken deze na.

[ afbeelding ]

De specifieke hoek en kleurstelling is het symbool van de Nazi's en dus ongewenst.
Vooral de Hindu versie van het Swastika kan voor nare mis interpretaties zorgen :p
People assume too much.
  maandag 29 november 2010 @ 19:04:35 #16
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_89309579
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:39 schreef VAQUING91 het volgende:
Even wat anders dan die kansloze mensen met hun swastika's :)

Welke reticle gebruiken jullie eigenlijk, ik ben zelf namelijk de "Dot" gewoon gewend van de laatste 3 CoD's, maar wat vinden jullie relaxte reticles???
Die smiley is wel koning :D

Ik gebruik een + volgens mij. Speelt ook prettig.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 29 november 2010 @ 20:37:31 #17
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_89314719
tvp
*Hosselcopter*
pi_89318924
veel mensen hebben kenny als emblem, die zijn soms echt goed gelukt :P

ook een gast die zoeen man had die met zijn penis in het achterwerk van een paard stak, die was ook goed gelukt :D
pi_89327216
Heb van de week een Dual Commentary gedaan. Weet niet of jullie het wat vinden, laat ook even weten wat je er slecht aan vindt. Was onze eerste. Er is nog een hoop te leren.

Het plan is om er meer te maken.

(Kijk wel in 1080p)
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
  dinsdag 30 november 2010 @ 01:36:11 #20
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89329394
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:07 schreef Dropdown het volgende:
Heb van de week een Dual Commentary gedaan. Weet niet of jullie het wat vinden, laat ook even weten wat je er slecht aan vindt. Was onze eerste. Er is nog een hoop te leren.

Het plan is om er meer te maken.

(Kijk wel in 1080p)
Ik snap niet echt waar dit filmpje voor dient, dus ik heb geen idee waarom je er meer wilt maken en wat voor feedback je verwacht? Misschien moet je je sensitivity wat hoger zetten :P

Het geeft wel een beetje weer hoe mijn lag ongeveer is in dit spel, hoewel het bij mij meestal nog erger is ;(
AFC AJAX
pi_89330325
De emblem rel is wel weer erg typisch hoor.
Forums van bijvoorbeeld Treyarch, Steam en Gamefaqs staan stijf van de klachten over fallussymbolen en swastika's.
Het gekerm en gejammer dat ik overal lees...
Mensen die normaal geen enkel probleem hebben met echte seks en geweld beweren zwaar aangedaan en geschoffeerd te zijn door een pixel piemel of poes opgebouwd uit twee cirkels en een gestileerde augurk. :')
VEEG ME OP
De swastika's liggen natuurlijk maatschappelijk en vooral voor ouderen gevoeliger maar het is verdomme maar een krakkemikkige collage gemaakt door een recalcitrante puber binnen een computerspelletje.
Dit soort creaties zijn gewoon het resultaat van artistieke vrijheid in anonimiteit en het internet staat vol met de vruchten daarvan.
Negeer het als het je niet aanstaat en MOVE ON!
Als die mensen werkelijk zo heftig gevoelig zijn vraag ik me af wat die lui met een gewelddadige 18+ game aanmoeten of hoe ze überhaupt functioneren in de wereld.

Maargoed het is natuurlijk een non issue dus ik maak er verder geen worden meer aan vuil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vengerr op 30-11-2010 04:49:55 ]
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:49:21 #22
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_89331523
vind het vastloop probleem veel erger...
hierdoor speel ik eigenlijk al bijna niet meer.

is inmiddels bekend wanneer er een nieuwe patch uit komt?
A man's got to do what a man's got to do
pi_89334114
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:49 schreef Olle. het volgende:
vind het vastloop probleem veel erger...
hierdoor speel ik eigenlijk al bijna niet meer.

is inmiddels bekend wanneer er een nieuwe patch uit komt?
Nog niet echt een verbetering waar te nemen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:16:36 #24
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_89335321
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:44 schreef Deetch het volgende:

[..]

Nog niet echt een verbetering waar te nemen?
nou hier niet ...
gisteren 20 min kunnen spelen en liep het al weer totaal vast. Door de taakbeheer het spel moeten afsluiten.
Soms loopt hij met 5 min al vast..
heb meerdere resolutie standen geprobeerd etc maar helpt niets.
helaas
A man's got to do what a man's got to do
pi_89335511
Vreemd man...ik vraag me echt waar dat dan in zit.
Serieus, nog geen een keer ook maar een framedrop gehad of wat dan ook...alles loopt super soepeltjes.

Wat zijn je specs?
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')