Die series zijn dan ook sterk gebouwd rond een centraal verhaal. Er is geen planeet-van-de-week insteek.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:05 schreef Synthesist het volgende:
Series als V en Battlestar zijn zo langdradig...
Goede acteurs bij DS9quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:39 schreef Synthesist het volgende:
Star Trek. TNG, ENT, VOY, DS9. technisch, coole verhalen met hedendaagse problematiek, goede acteurs, interessante characters.
Er is geen andere serie die ook maar in de buurt komt.
films zijn leuk maar seriesquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:05 schreef Synthesist het volgende:
misschien is het ook wel goed om nog een keertje te kijken naar de films die je nog niet hebt gezien. laatste 10 jaar zijn er veel goede SF titels uitgekomen.
Het is dan wel geen puur SF, maar Big bang theory is ook wel leuk, als je toch al nerd bent
quantum leapquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:30 schreef BrandX het volgende:
Een paar suggesties mijnerzijds:
Als je lekker cult/retro wil zien, moet je Blakes 7 eens bekijken![]()
![]()
Allemaal overduidelijk fake, want goedkoop gemaakt, maar zo heerlijk gespeeld en de verhalen zijn gewoon echt tof! Het is wel heel Engels, maar dat maakt de serie extra tof. Gewoon proberen!
http://www.imdb.com/title/tt0076987/
Verder Star Trek inderdaad, of Stargate SG1, Atlantis en Universe, allen heerlijk.
Doktor Who, de oude is lekker retro, de nieuwe serie is gewoon goed in elkaar gezet. Beiden aan te raden.
Twin peaks zweren sommigen bij, maar ik ben na twee afleveringen afgehaakt, ik vond het soapie-achtig.
Babylon 5 is heerlijk tijdverdrijf. Gewoon lekker spannende ongecompliceerde SF, beetje een rip-off van star trek, maar dan zonder al het gemoraliseer (wat Star Trek toch wel heeft, en dat zeg ik terwijl ik gek ben op ST)
Verder, ook al ouder, is quantum leap een toffe serie
ohja sliders!quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef Monidique het volgende:
Star Gate : SG1.
Sliders.
The Outer Limits.
De nieuwe Battlestar Galactica.
Firefly.
X-Files.
SG, Sliders zijn licht, vermakelijk, grappig, maar fijne SF.
BG (SF wat mij betreft) is episch en actueel ook en samen met Firefly, vooral Firefly dan, avonturistisch, Western, vrij.
X-Files is... X-Files. Wordt steeds beter, grappiger met het seizoen, hoewel de aliens je op een gegeven moment wel de strot uitkomen.
The Outer Limits. Echte scifi, wat mij betreft. Kan over van alles gaan, allerlei verhalen, allerlei settings, dillema's, korte verhalen en eigenlijk altijd leuk.
en wat is buck rogers vooriets?quote:
in iedergeval al een mooi plaatjequote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef Prego het volgende:
Caprica
Waarom? Goed verhaal, mooi vormgegeven, mooi uitgewerkt en op z'n tijd best grappig ook![]()
[ afbeelding ]
Het is grappig. Leuke verhaaltjes. Leuke karakters. Spannende lange plots.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden mensen toch zo fantastisch aan star gate?
Pennyquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:05 schreef Synthesist het volgende:
misschien is het ook wel goed om nog een keertje te kijken naar de films die je nog niet hebt gezien. laatste 10 jaar zijn er veel goede SF titels uitgekomen.
Het is dan wel geen puur SF, maar Big bang theory is ook wel leuk, als je toch al nerd bent
Leuke setting, in de hedendaagse tijd. Geen onzinnig technogepraat. Er zit vaart en frisheid in het verhaal. Er zit volop humor in.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden mensen toch zo fantastisch aan star gate?
Zou ik persoonlijk eerst BSG doen, dan krijg je veel meer subtiele dingen mee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef Prego het volgende:
Caprica
Waarom? Goed verhaal, mooi vormgegeven, mooi uitgewerkt en op z'n tijd best grappig ook![]()
[ afbeelding ]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, daar was ik als kind helemaal fan vanquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:30 schreef BrandX het volgende:
Een paar suggesties mijnerzijds:
Als je lekker cult/retro wil zien, moet je Blakes 7 eens bekijken![]()
![]()
Allemaal overduidelijk fake, want goedkoop gemaakt, maar zo heerlijk gespeeld en de verhalen zijn gewoon echt tof! Het is wel heel Engels, maar dat maakt de serie extra tof. Gewoon proberen!
http://www.imdb.com/title/tt0076987/
Ik ook als kindquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, daar was ik als kind helemaal fan van![]()
Maar nu zou ik het niet meer serieus kunnen kijken ben ik bang. Maar oh, wat vond ik het toen vet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |