abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87181446
misschien is het ook wel goed om nog een keertje te kijken naar de films die je nog niet hebt gezien. laatste 10 jaar zijn er veel goede SF titels uitgekomen.

Series als V en Battlestar zijn zo langdradig...

Het is dan wel geen puur SF, maar Big bang theory is ook wel leuk, als je toch al nerd bent
  Donald Duck held maandag 4 oktober 2010 @ 20:12:38 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_87181774
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:05 schreef Synthesist het volgende:
Die series zijn dan ook sterk gebouwd rond een centraal verhaal. Er is geen planeet-van-de-week insteek.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:24:39 #28
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_87182359
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:39 schreef Synthesist het volgende:
Star Trek. TNG, ENT, VOY, DS9. technisch, coole verhalen met hedendaagse problematiek, goede acteurs, interessante characters.

Er is geen andere serie die ook maar in de buurt komt.
Goede acteurs bij DS9 :'). De eerste 3 seizoenen is echt plaatsvervangende schaamte ;(.
Do androids dream of electric sheep?
pi_87182493
Star Gate : SG1.
Sliders.
The Outer Limits.
De nieuwe Battlestar Galactica.
Firefly.
X-Files.

SG, Sliders zijn licht, vermakelijk, grappig, maar fijne SF.

BG (SF wat mij betreft) is episch en actueel ook en samen met Firefly, vooral Firefly dan, avonturistisch, Western, vrij.

X-Files is... X-Files. Wordt steeds beter, grappiger met het seizoen, hoewel de aliens je op een gegeven moment wel de strot uitkomen.

The Outer Limits. Echte scifi, wat mij betreft. Kan over van alles gaan, allerlei verhalen, allerlei settings, dillema's, korte verhalen en eigenlijk altijd leuk.
  Boks-Chick maandag 4 oktober 2010 @ 20:30:17 #30
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87182631
Een paar suggesties mijnerzijds:

Als je lekker cult/retro wil zien, moet je Blakes 7 eens bekijken O+ O+ O+
Allemaal overduidelijk fake, want goedkoop gemaakt, maar zo heerlijk gespeeld en de verhalen zijn gewoon echt tof! Het is wel heel Engels, maar dat maakt de serie extra tof. Gewoon proberen!
http://www.imdb.com/title/tt0076987/

Verder Star Trek inderdaad, of Stargate SG1, Atlantis en Universe, allen heerlijk.

Doktor Who, de oude is lekker retro, de nieuwe serie is gewoon goed in elkaar gezet. Beiden aan te raden.

Twin peaks zweren sommigen bij, maar ik ben na twee afleveringen afgehaakt, ik vond het soapie-achtig.

Babylon 5 is heerlijk tijdverdrijf. Gewoon lekker spannende ongecompliceerde SF, beetje een rip-off van star trek, maar dan zonder al het gemoraliseer (wat Star Trek toch wel heeft, en dat zeg ik terwijl ik gek ben op ST _O_)

Verder, ook al ouder, is quantum leap een toffe serie O+
lolwut
pi_87182715
O, absoluut, inderdaad, Babylon 5 is ook erg verslavend. Doet me denken aan BSG.

QL, scifi-acteurs, je ziet altijd weer terug in scifi.
pi_87183728
quote:
misschien is het ook wel goed om nog een keertje te kijken naar de films die je nog niet hebt gezien. laatste 10 jaar zijn er veel goede SF titels uitgekomen.

Het is dan wel geen puur SF, maar Big bang theory is ook wel leuk, als je toch al nerd bent
films zijn leuk maar series O+
big bang theory is me al eerder aangeraden, ga m meteen noteren ^O^

trouwens V de oude dan vind ik nog altijd geweldig....
Koude handen, warme liefde
ik mis je...
pi_87183814
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:30 schreef BrandX het volgende:

Allemaal overduidelijk fake, want goedkoop gemaakt, maar zo heerlijk gespeeld en de verhalen zijn gewoon echt tof! Het is wel heel Engels, maar dat maakt de serie extra tof. Gewoon proberen!

Verder Star Trek inderdaad, of Stargate SG1, Atlantis en Universe, allen heerlijk.

Doktor Who, de oude is lekker retro, de nieuwe serie is gewoon goed in elkaar gezet. Beiden aan te raden.

Twin peaks zweren sommigen bij, maar ik ben na twee afleveringen afgehaakt, ik vond het soapie-achtig.

Babylon 5 is heerlijk tijdverdrijf. Gewoon lekker spannende ongecompliceerde SF, beetje een rip-off van star trek, maar dan zonder al het gemoraliseer (wat Star Trek toch wel heeft, en dat zeg ik terwijl ik gek ben op ST _O_)

Verder, ook al ouder, is quantum leap een toffe serie O+
quantum leap O+ die kan ik nog wel eens doen!

babylon5 dus.... ok genoteerd! (iemand anders riep t ook al)

Twin peaks heb ik echt op tv gevoldg toen en idd beetje soapy!

De anderen houd ik nog even achter de hand (star trek en gate is natuurlijk allang gekeken ;))
ik mis je...
pi_87183870
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef Monidique het volgende:
Star Gate : SG1.
Sliders.
The Outer Limits.
De nieuwe Battlestar Galactica.
Firefly.
X-Files.

SG, Sliders zijn licht, vermakelijk, grappig, maar fijne SF.

BG (SF wat mij betreft) is episch en actueel ook en samen met Firefly, vooral Firefly dan, avonturistisch, Western, vrij.

X-Files is... X-Files. Wordt steeds beter, grappiger met het seizoen, hoewel de aliens je op een gegeven moment wel de strot uitkomen.

The Outer Limits. Echte scifi, wat mij betreft. Kan over van alles gaan, allerlei verhalen, allerlei settings, dillema's, korte verhalen en eigenlijk altijd leuk.
ohja sliders!

Hmmm Xfiles vroegah op tv gezien, op een gegevenmoment was ik het gewoon zat eigenlijk...
zou dat nu nog weer leuk zijn om te kijken?
ik mis je...
pi_87183893
Caprica O+
Waarom? Goed verhaal, mooi vormgegeven, mooi uitgewerkt en op z'n tijd best grappig ook ^O^

pi_87183903
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:04 schreef dawg het volgende:
sg:sg1, sg:a, sg:u
en buck rogers :7
en wat is buck rogers vooriets?
waarom zou ik die willen zien?
ik mis je...
pi_87183932
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef Prego het volgende:
Caprica O+
Waarom? Goed verhaal, mooi vormgegeven, mooi uitgewerkt en op z'n tijd best grappig ook ^O^

[ afbeelding ]
in iedergeval al een mooi plaatje
laat mij denken aan sneeuwwitje...
ik mis je...
pi_87183960
Wat vinden mensen toch zo fantastisch aan star gate?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_87184035
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is grappig. Leuke verhaaltjes. Leuke karakters. Spannende lange plots.

Tenminste, vind ik.
pi_87184338
Ik vind er geen ruk aan -O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:06:07 #41
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_87184359
quote:

Penny O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:06:43 #42
309342 ErkendFokker
pi_87184383
andromeda dan?
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:06:54 #43
309342 ErkendFokker
pi_87184393
lost
  Donald Duck held maandag 4 oktober 2010 @ 21:07:42 #44
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_87184428
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Leuke setting, in de hedendaagse tijd. Geen onzinnig technogepraat. Er zit vaart en frisheid in het verhaal. Er zit volop humor in.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_87184491
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef Prego het volgende:
Caprica O+

[ afbeelding ]
Zou ik persoonlijk eerst BSG doen, dan krijg je veel meer subtiele dingen mee.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 21:11:27 #46
9859 crew  Karina
Woman
pi_87184625
Stargate SG1 omdat McGyver meedoet ;) Hij is zo grappig in SG1. En Tealc, zo lekker droog.

En nog een oudje, Quantum Leap, grappig en "losse" verhalen.

En ik moet zeggen dat ik me in de keuzes van BrandX ook goed kan vinden. Van Dr Who vooral de oude serie.

Als je van retro houdt zou ik ook eens kijken naar de oude Battlestar Galactica serie, Buck Rogers en (niet echt heel erg SF), The Six Million Dollar Man.

Ik vind bijna alle SF series wel leuk, alleen Andromeda vond ik niets aan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_87184703
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:30 schreef BrandX het volgende:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, daar was ik als kind helemaal fan van O+

Maar nu zou ik het niet meer serieus kunnen kijken ben ik bang. Maar oh, wat vond ik het toen vet :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:17:55 #48
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_87184970
Fringe!
------------------
  Boks-Chick maandag 4 oktober 2010 @ 21:19:45 #49
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87185077
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, daar was ik als kind helemaal fan van O+

Maar nu zou ik het niet meer serieus kunnen kijken ben ik bang. Maar oh, wat vond ik het toen vet :)
Ik ook als kind O+.
Ik heb het onlangs ''gekocht" en weer gekeken, het is gewoon nog steeds gaaf! :D Wel wat trager, maar gewoon nog steeds erg gaaf. Ik was stiekem wel verbaasd dat de serie op IMDB zo hoog scoort, blijkbaar ben ik niet de enige die het nog steeds een toffe serie vindt. Je moet je alleen even realiseren dat het grootste special effect in feite wat je zal zien, de laserbeams is :D _O-
Het verhaal is nog steeds gewoon echt gaaf. _O_
lolwut
pi_87187861
Supernatural ^O^

Smallville ^O^

WAAROM? Als de ep is afgelopen MOET en ZAL je de volgende zien. Dit geldt voor beide series. DAAROM.

:Y
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')