omdat Roces je anders thuis op komt zoeken.quote:
quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:48 schreef Sisko het volgende:
[..]
omdat Roces je anders thuis op komt zoeken.
zou wel kunnen ,ben halverwege seizoen 4 gestopt geloof ik, vond het zo slecht worden. Zonde want 1e en 2e waren heel goedquote:
Seizoen drie vond ik het allerbeste, wat een seizoenquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:33 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
zou wel kunnen ,ben halverwege seizoen 4 gestopt geloof ik, vond het zo slecht worden. Zonde want 1e en 2e waren heel goed
Alleen jammer dat elk probleem op te lossen is door de polariteit om te draaienquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:39 schreef Synthesist het volgende:
Star Trek. TNG, ENT, VOY, DS9. technisch, coole verhalen met hedendaagse problematiek, goede acteurs, interessante characters.
Er is geen andere serie die ook maar in de buurt komt.
Die series zijn dan ook sterk gebouwd rond een centraal verhaal. Er is geen planeet-van-de-week insteek.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:05 schreef Synthesist het volgende:
Series als V en Battlestar zijn zo langdradig...
Goede acteurs bij DS9quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:39 schreef Synthesist het volgende:
Star Trek. TNG, ENT, VOY, DS9. technisch, coole verhalen met hedendaagse problematiek, goede acteurs, interessante characters.
Er is geen andere serie die ook maar in de buurt komt.
films zijn leuk maar seriesquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:05 schreef Synthesist het volgende:
misschien is het ook wel goed om nog een keertje te kijken naar de films die je nog niet hebt gezien. laatste 10 jaar zijn er veel goede SF titels uitgekomen.
Het is dan wel geen puur SF, maar Big bang theory is ook wel leuk, als je toch al nerd bent
quantum leapquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:30 schreef BrandX het volgende:
Een paar suggesties mijnerzijds:
Als je lekker cult/retro wil zien, moet je Blakes 7 eens bekijken![]()
![]()
Allemaal overduidelijk fake, want goedkoop gemaakt, maar zo heerlijk gespeeld en de verhalen zijn gewoon echt tof! Het is wel heel Engels, maar dat maakt de serie extra tof. Gewoon proberen!
http://www.imdb.com/title/tt0076987/
Verder Star Trek inderdaad, of Stargate SG1, Atlantis en Universe, allen heerlijk.
Doktor Who, de oude is lekker retro, de nieuwe serie is gewoon goed in elkaar gezet. Beiden aan te raden.
Twin peaks zweren sommigen bij, maar ik ben na twee afleveringen afgehaakt, ik vond het soapie-achtig.
Babylon 5 is heerlijk tijdverdrijf. Gewoon lekker spannende ongecompliceerde SF, beetje een rip-off van star trek, maar dan zonder al het gemoraliseer (wat Star Trek toch wel heeft, en dat zeg ik terwijl ik gek ben op ST)
Verder, ook al ouder, is quantum leap een toffe serie
ohja sliders!quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef Monidique het volgende:
Star Gate : SG1.
Sliders.
The Outer Limits.
De nieuwe Battlestar Galactica.
Firefly.
X-Files.
SG, Sliders zijn licht, vermakelijk, grappig, maar fijne SF.
BG (SF wat mij betreft) is episch en actueel ook en samen met Firefly, vooral Firefly dan, avonturistisch, Western, vrij.
X-Files is... X-Files. Wordt steeds beter, grappiger met het seizoen, hoewel de aliens je op een gegeven moment wel de strot uitkomen.
The Outer Limits. Echte scifi, wat mij betreft. Kan over van alles gaan, allerlei verhalen, allerlei settings, dillema's, korte verhalen en eigenlijk altijd leuk.
en wat is buck rogers vooriets?quote:
in iedergeval al een mooi plaatjequote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef Prego het volgende:
Caprica
Waarom? Goed verhaal, mooi vormgegeven, mooi uitgewerkt en op z'n tijd best grappig ook![]()
[ afbeelding ]
Het is grappig. Leuke verhaaltjes. Leuke karakters. Spannende lange plots.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden mensen toch zo fantastisch aan star gate?
Pennyquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:05 schreef Synthesist het volgende:
misschien is het ook wel goed om nog een keertje te kijken naar de films die je nog niet hebt gezien. laatste 10 jaar zijn er veel goede SF titels uitgekomen.
Het is dan wel geen puur SF, maar Big bang theory is ook wel leuk, als je toch al nerd bent
Leuke setting, in de hedendaagse tijd. Geen onzinnig technogepraat. Er zit vaart en frisheid in het verhaal. Er zit volop humor in.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat vinden mensen toch zo fantastisch aan star gate?
Zou ik persoonlijk eerst BSG doen, dan krijg je veel meer subtiele dingen mee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef Prego het volgende:
Caprica
Waarom? Goed verhaal, mooi vormgegeven, mooi uitgewerkt en op z'n tijd best grappig ook![]()
[ afbeelding ]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, daar was ik als kind helemaal fan vanquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:30 schreef BrandX het volgende:
Een paar suggesties mijnerzijds:
Als je lekker cult/retro wil zien, moet je Blakes 7 eens bekijken![]()
![]()
Allemaal overduidelijk fake, want goedkoop gemaakt, maar zo heerlijk gespeeld en de verhalen zijn gewoon echt tof! Het is wel heel Engels, maar dat maakt de serie extra tof. Gewoon proberen!
http://www.imdb.com/title/tt0076987/
Ik ook als kindquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, daar was ik als kind helemaal fan van![]()
Maar nu zou ik het niet meer serieus kunnen kijken ben ik bang. Maar oh, wat vond ik het toen vet
nostalgie.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef McQueentje het volgende:
[..]
en wat is buck rogers vooriets?
waarom zou ik die willen zien?
tt wel gelezen?quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:21 schreef TripleP het volgende:
+ http://zoeken.fok.nl/zoek(...)y=relevance&s_fields
Klik die link voor dat pareltje van S-F
Dit dus. SG1 is inderdaad erg fijn om te kijken. Grappig, goede actie en nog een geinig verhaaltje ook.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 01:48 schreef Henno het volgende:
Stargate SG-1 is echt hilarisch, geen ingewikkelde shit, gewoon een lekker wegkijkende, humoristische serie.
Battlestar Galactica is weer compleet anders, en ook geweldig.
Die twee zijn samen met het Star Trek franchise wel de beste series die ik heb gezien.
Vanaf het zesde seizoen vind ik het erg goedquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:35 schreef polariteit het volgende:
[..]
Van de star treks nu bezig met DS9, eerste paar seizoenen zijn wel een beetje tenenkrommend qua acteer werk
Warehouse 13 is gewoon lekker pop-corn vermaak en past wat mij betreft ook wel onder de SF noemer.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:30 schreef MakuMaku het volgende:
Valt Warehouse 13 eigenlijk ook onder SF?
Het is een beetje mystiek, vleugje detective en flinke schep humor. Ik vind het concept dat er voorwerpen zijn dat een extensie is van een persoon best interessant.
Goede serie inderdaad, alleen in de laatste paar afleveringen wordt het een beetje vreemd.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:57 schreef Sl33pw4lk3r het volgende:
7 days; max 7 dagen terugreizen in tijd om rampen te voorkomen (beetje overeenkomstig met Tru Calling & Earlly edition)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |