abonnement Unibet Coolblue
pi_87022401
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

[ afbeelding ] Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.


Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

[ afbeelding ] - Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis


Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

[ afbeelding ]
Vorige topics.

De OP vind je hier

[ afbeelding ]
pi_87022413
BAM, nieuw topic!

Oeps! ben de spaties in de TT vergeten :@
  donderdag 30 september 2010 @ 15:20:16 #3
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87022610
Mwehehe ik was niet snel genoeg ;)
  donderdag 30 september 2010 @ 15:21:12 #4
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87022647
Maar ik had spaties ;)

maar gekke dingen doen dus.. Je bedoelt midden in de nacht je ramen wassen?? :)
pi_87022760
Vakantie kan ook helpen?! Of een extra dagje vrij?

Mijn ervaring is dat ik me dan ik een sleur waan, even eruit helpt me iig vaak. ADHD-ers zoeken steeds nieuwe prikkels en zijn snel verveeld. Verandering van spijs doet eten..Swiffer: [PM]
[Profiel]


Vakantie heb ik over 3 weken. Vrij neem ik al heel vaak. Het project waar ik aan werk irriteert me gewoon.. Trekken aan dode paarden enzo. Dat demotiveert me enorm. Ik raak oom het overzicht dan weer kwijt. Ik wil gewoon hard werken, met zn allen voor 1 doel gaan en niet zeiken. Maar niet in mn uppie dus. Dan word ik depri..
En dit is al de zoveelste motivatie dip, dus ik verlies denk ik ook een beetje de zin om me eroverheen te zetten. Er verandert toch niks.

Mopper mopper
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87022798
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:21 schreef Swiffer het volgende:
Maar ik had spaties ;)

maar gekke dingen doen dus.. Je bedoelt midden in de nacht je ramen wassen?? :)
Dan liever fietsen :Y
Wel een idee
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 30 september 2010 @ 15:26:44 #7
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87022890
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Murmeli het volgende:
Vakantie kan ook helpen?! Of een extra dagje vrij?

Mijn ervaring is dat ik me dan ik een sleur waan, even eruit helpt me iig vaak. ADHD-ers zoeken steeds nieuwe prikkels en zijn snel verveeld. Verandering van spijs doet eten..Swiffer: [PM]
[Profiel]


Vakantie heb ik over 3 weken. Vrij neem ik al heel vaak. Het project waar ik aan werk irriteert me gewoon.. Trekken aan dode paarden enzo. Dat demotiveert me enorm. Ik raak oom het overzicht dan weer kwijt. Ik wil gewoon hard werken, met zn allen voor 1 doel gaan en niet zeiken. Maar niet in mn uppie dus. Dan word ik depri..
En dit is al de zoveelste motivatie dip, dus ik verlies denk ik ook een beetje de zin om me eroverheen te zetten. Er verandert toch niks.

Mopper mopper
En mopper je alleen, of uit je dit ook richting je collega's / leidinggevende? Niks zeggen lost niks op he :)
  donderdag 30 september 2010 @ 15:27:11 #8
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87022909
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dan liever fietsen :Y
Wel een idee
Ik had zoveel prio's en moest mn ramen al 3 maanden wassen. opeens was ik t dus beu :D
pi_87022943
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Murmeli het volgende:
Vakantie kan ook helpen?! Of een extra dagje vrij?

Mijn ervaring is dat ik me dan ik een sleur waan, even eruit helpt me iig vaak. ADHD-ers zoeken steeds nieuwe prikkels en zijn snel verveeld. Verandering van spijs doet eten..Swiffer: [PM]
[Profiel]


Vakantie heb ik over 3 weken. Vrij neem ik al heel vaak. Het project waar ik aan werk irriteert me gewoon.. Trekken aan dode paarden enzo. Dat demotiveert me enorm. Ik raak oom het overzicht dan weer kwijt. Ik wil gewoon hard werken, met zn allen voor 1 doel gaan en niet zeiken. Maar niet in mn uppie dus. Dan word ik depri..
En dit is al de zoveelste motivatie dip, dus ik verlies denk ik ook een beetje de zin om me eroverheen te zetten. Er verandert toch niks.

Mopper mopper
Misschien moeten we ook een ADHD topic in KLB openen :Y
  donderdag 30 september 2010 @ 15:32:18 #10
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87023162
Ik ga weer naar mn grote vriend de tandarts.. de balleuh!!!
pi_87023820
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:26 schreef Swiffer het volgende:

[..]

En mopper je alleen, of uit je dit ook richting je collega's / leidinggevende? Niks zeggen lost niks op he :)
Ik uit het wel ja
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87023848
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:27 schreef Michhas het volgende:

[..]

Misschien moeten we ook een ADHD topic in KLB openen :Y
Jaaaaaaaaaaa!

Swiffer: sterkte
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87023973
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaa!

Swiffer: sterkte
Denk dat we dan binnen een paar minuten een slotje te pakken hebben :Y
pi_87024163
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:50 schreef Michhas het volgende:

[..]

Denk dat we dan binnen een paar minuten een slotje te pakken hebben :Y
Vals!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87024396
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vals!
Waarom ben ik nou weer vals :o
Ik doe niks verkeerd ;(
pi_87024495
Zo'n kutdag vandaag, niet geslapen, saaie colleges (Slauerhoff :r) en echt keihard op m'n bek gegaan met m'n fiets. Lig echt helemaal open. En dan ook nog in 't verkeerde topic posten :'(
pi_87024622
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:03 schreef Denkbaar het volgende:
Zo'n kutdag vandaag, niet geslapen, saaie colleges (Slauerhoff :r) en echt keihard op m'n bek gegaan met m'n fiets. Lig echt helemaal open. En dan ook nog in 't verkeerde topic posten :'(
Haha dat laatste heb ik je van gered :')
En verder :*
pi_87026219
Woah kijk je even niet, is er al een nieuw topic. Wrom gaan jullie zo snel? (open deeeeuuuur ;))
Slechte tvp dus
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_87027263
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef Crapbag het volgende:
Woah kijk je even niet, is er al een nieuw topic. Wrom gaan jullie zo snel? (open deeeeuuuur ;))
Slechte tvp dus
ADHD-ers zijn snel :Y
pi_87027678
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:03 schreef Denkbaar het volgende:
Zo'n kutdag vandaag, niet geslapen, saaie colleges (Slauerhoff :r) en echt keihard op m'n bek gegaan met m'n fiets. Lig echt helemaal open. En dan ook nog in 't verkeerde topic posten :'(
Hoe kwam dat dan? En had je gister je ritalin nog genomen?
pi_87027689
Is er ook een ADHD vragen topic? Of is er alleen een slow chat?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_87027953
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef seasushi het volgende:
Is er ook een ADHD vragen topic? Of is er alleen een slow chat?
Op de websites in de OP worden de meeste vragen wel beantwoord.. Maar ik denk dat je je vraag hier gerust kan stellen
pi_87028095
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef seasushi het volgende:
Is er ook een ADHD vragen topic? Of is er alleen een slow chat?
Dit topic is beiden :Y
pi_87029551
Ik ging heel hard op nat asfalt, was wel een bazenslide :P Heb nu m'n ritalin, maar ook omdat m'n nicotineverslaving opspeelt en ik heb geen zin in rebound+afkicken :{ Loop wel hard te falen vandaag in ieder geval, had 10 minuten geleden een afspraak waar ik nu heen ga :W
pi_87029580
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:12 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Op de websites in de OP worden de meeste vragen wel beantwoord.. Maar ik denk dat je je vraag hier gerust kan stellen
Er zijn geen ADHD Vragen, alleen ADHD Antwoorden!! *O* oO<
pi_87030042
Oh trouwens Fes 1-2, zei je nou dat je zelf muziek maakt? Minimal/techno?
pi_87044794
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:07 schreef Michhas het volgende:
Oh trouwens Fes 1-2, zei je nou dat je zelf muziek maakt? Minimal/techno?
Ja ik draai vooral beetje housie techno (dus zeg maar tech house maar dan de wat housier en hardere platen) en heb een tijd geleden een midi keyboard gekocht en aan produceren begonnen.. even zat ik er helemaal in alleen toen ik in een dip raakte heb ik ook mn hobbies wat links laten liggen.. laatste tijd dus even niet! Maar denk dat ik binnenkort weer ga beginnen :) Moet eind oktober op een feesie in amsterdam draaien
pi_87046084
Dit is echt een slowchat topic geworden, leuk voor eventjes en ik heb er geen moeite mee, maar heeft weinig meer met ADHD/ADD te maken :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:05:05 #29
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87047870
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:07 schreef seasushi het volgende:
Is er ook een ADHD vragen topic? Of is er alleen een slow chat?
Roept u maar!!:)
pi_87047989
Moet ook maar eens gaan slapen, morgen weer vroeg op voor werk. Elke donderdag op vrijdag is dit een probleem aangezien ik altijd ga boksen van 21:00u tot 22:00u en dan ben ik daarna vol met adrenaline dat ik totaal niet moe ben.

Hoe doen andere dat hier of hebben jullie daar geen last van?
pi_87049820
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:12 schreef McGilles het volgende:
Moet ook maar eens gaan slapen, morgen weer vroeg op voor werk. Elke donderdag op vrijdag is dit een probleem aangezien ik altijd ga boksen van 21:00u tot 22:00u en dan ben ik daarna vol met adrenaline dat ik totaal niet moe ben.

Hoe doen andere dat hier of hebben jullie daar geen last van?
Ik heb een tijdje melatonine gehad voor zulk soort dingen, maar dat vond ik niet zo chill. Meestal ga ik een stuk hardlopen of ergometeren om flink moe te worden, als echt niets helpt blijf ik meestal maar gewoon wakker.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:08:01 #32
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87050693
K doe er niet zoveel aan, behalve zulke dingen bv op zaterdagmorgen plannen, maar dat kan ook niet altijd..
Als ik echt wil slapen pak k meestal een glas sterke drank, warme melk of een banaan.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:38:27 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87051272
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:49 schreef McGilles het volgende:
Dit is echt een slowchat topic geworden, leuk voor eventjes en ik heb er geen moeite mee, maar heeft weinig meer met ADHD/ADD te maken :)
Ok, goed on dat signaal te krijgen, dan letten we er een beetje op.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:43:00 #34
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87051369
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:38 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ok, goed on dat signaal te krijgen, dan letten we er een beetje op.
:Y O-)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:28:11 #35
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87058945
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:12 schreef McGilles het volgende:
Moet ook maar eens gaan slapen, morgen weer vroeg op voor werk. Elke donderdag op vrijdag is dit een probleem aangezien ik altijd ga boksen van 21:00u tot 22:00u en dan ben ik daarna vol met adrenaline dat ik totaal niet moe ben.

Hoe doen andere dat hier of hebben jullie daar geen last van?
niet gaan sporten 's avonds is eigenlijk het beste.
maar ja, is lastig natuurlijk...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87059398
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 01:12 schreef McGilles het volgende:
Moet ook maar eens gaan slapen, morgen weer vroeg op voor werk. Elke donderdag op vrijdag is dit een probleem aangezien ik altijd ga boksen van 21:00u tot 22:00u en dan ben ik daarna vol met adrenaline dat ik totaal niet moe ben.

Hoe doen andere dat hier of hebben jullie daar geen last van?
Jij komt moeilijk in slaap geloof ik of niet? Ik zie altijd posts van jou die je gepost hebt om 2/3 uur 's nachts :')
Anyway, dat pompende adrenaline gevoel ken ik wel, kan vervelend zijn.. Douchen helpt bij mij meestal wel, alles van me af spoelen en vervolgens gewoon nog ff lekker chillen, tv kijken ofzo, iets rustigs.. ^O^
pi_87064609
Tip: ga niet gamen
pi_87064667
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Denkbaar het volgende:
Tip: ga niet gamen
Anti-tip: Ga wel gamen ^O^
Maar daar wordt je inderdaad niet moe van :N Zit zelf ook de hele avond te xboxen, maar dan kan ik inderdaad minder goed van slapen
pi_87087553
Ik word er echt opgefokt van |:( (beetje zoals nu )
pi_87095695
Hoi ik heb m'n brief van Psyq :D Die hebben ze snel verstuurd na mijn woede uitbarsting daar :') . Enige kutte is dat het net op een dag is dat ik al iets anders leuks had, en nou dus zo'n gruwelijk kut gesprek kan houden. Maar ik wil het niet verzetten, dan kan ik er vast pas over een half jaar weer terecht, dus ja. Maar ik ben wel echt blij dat ze blijkbaar weten wat het is, vind het zo spannend :D
  zondag 3 oktober 2010 @ 06:44:11 #41
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87124275
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 01:08 schreef Denkbaar het volgende:
Ik word er echt opgefokt van |:( (beetje zoals nu )
Volgens mij heb jij wel meer issues... :')
pi_87126335
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 06:44 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij wel meer issues... :')
;(
pi_87126404
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef Denkbaar het volgende:

[..]


;(
:')
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:03:25 #44
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87136939
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 06:44 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij wel meer issues... :')
Wie niet in dit topic? ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87137342
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:41 schreef Michhas het volgende:

[..]

Jij komt moeilijk in slaap geloof ik of niet? Ik zie altijd posts van jou die je gepost hebt om 2/3 uur 's nachts :')
Anyway, dat pompende adrenaline gevoel ken ik wel, kan vervelend zijn.. Douchen helpt bij mij meestal wel, alles van me af spoelen en vervolgens gewoon nog ff lekker chillen, tv kijken ofzo, iets rustigs.. ^O^
Klopt ja, ga gemiddeld zo rond een uurtje of 2 of 3 slapen, zou het zelf ook wel liever anders willen maar lukt vaak niet. Vannacht was helemaal erg, kwart voor 5 slapen, kwart over 9 eruit en net 4,5 uur gemountainbiked. Nu werken en dan hopen dat ik vanavond moe ben.

Ik ga dat douchen voor het slapen gaan van de week eens proberen, dankje voor de tip! :)
pi_87155497
Morgen word ik besproken en gaan ze beslissen waar ik nou daadwerkelijk volgens hun aan lijd.. :o
Ik vind het spannend.
En ik moet ook eigenlijk al langlanglang weer in bed liggen om te slapen, maar alle andere dingen zijn zo leuk ;( en dan wil ik niet slapen!
Behalve 's ochtends, als ik echt op moet staan, of ergens in de middag, als ik toch echt eens aan de studie moet. Dan val ik altijd als een blok in slaap ;( Maar ik ben ongetwijfeld niet de enige die hier last van heeft?
Argh, ik heb echt even last van innerlijke stuiterheid!
Yeah I talk shit, just deal with it.
pi_87156203
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:13 schreef marshmallow het volgende:
Morgen word ik besproken en gaan ze beslissen waar ik nou daadwerkelijk volgens hun aan lijd.. :o
Ik vind het spannend.
En ik moet ook eigenlijk al langlanglang weer in bed liggen om te slapen, maar alle andere dingen zijn zo leuk ;( en dan wil ik niet slapen!
Behalve 's ochtends, als ik echt op moet staan, of ergens in de middag, als ik toch echt eens aan de studie moet. Dan val ik altijd als een blok in slaap ;( Maar ik ben ongetwijfeld niet de enige die hier last van heeft?
Argh, ik heb echt even last van innerlijke stuiterheid!
Ik slaap nooit overdag, ook al heb ik heel kort of niet geslapen. Ben ook zelden moe, misschien eens per 2 maanden ofzo, wel heel vervelend hoor maar ook regelmatig een voordeel.

Succes morgen, wanneer krijg je het te horen?
Ik ga voor de verandering maar eens vroeg slapen denk ik zo, vroeg voor mij dan, want voor 01:00u lig ik zelden in bed :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:57:13 #48
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87159340
T was half vijf .,. Ik kan overdags idd ook op elk momemt slapen, maar zodra t donker wordt ben k wakker! Voel me af en toe net een vleermuisje :o)
pi_87160570
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:16 schreef McGilles het volgende:

[..]

Klopt ja, ga gemiddeld zo rond een uurtje of 2 of 3 slapen, zou het zelf ook wel liever anders willen maar lukt vaak niet. Vannacht was helemaal erg, kwart voor 5 slapen, kwart over 9 eruit en net 4,5 uur gemountainbiked. Nu werken en dan hopen dat ik vanavond moe ben.

Ik ga dat douchen voor het slapen gaan van de week eens proberen, dankje voor de tip! :)
Wauw :{
Dat doe ik je niet na :')

Overigens, goedemorgen allemaal :W
pi_87172186
Ik heb ook nog een vraag. Mijn schoonmoeder is Spaanse als we haar zien praat ze uiteraard Spaans een andere taal spreekt ze niet. Mijn Spaans is niet zo heel erg goed. Ik zit nu wel op les maar het gaat nog niet vloeiend zeg maar.

Ze is nu en beetje boos op mij omdat ik volgens haar het gesprek niet volg en er maar een beetje bijzit. Dat klopt ook wel. Als het teveel wordt want ze praat nogal veel en voor mij niet duidelijk dwaal ik met mijn hoofd af naar andere dingen en luister ik idd niet. Ook ben ik snel afgeleid.

Nu is mij bij mijn afgelopen bezoek aan Psyq ook gevraagd of ik last had van dromerigheid en snel afgeleid was, dit is eigenlijk mijn hele leven het geval.

Herkennen jullie dit ook?
Haters gonna hate.
pi_87172244
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:41 schreef Michhas het volgende:

[..]

Jij komt moeilijk in slaap geloof ik of niet? Ik zie altijd posts van jou die je gepost hebt om 2/3 uur 's nachts :')
Anyway, dat pompende adrenaline gevoel ken ik wel, kan vervelend zijn.. Douchen helpt bij mij meestal wel, alles van me af spoelen en vervolgens gewoon nog ff lekker chillen, tv kijken ofzo, iets rustigs.. ^O^
Dat heb ik ook als ik in de avond een wedstrijd gehad heb of hard heb getraind dan heb ik dat ook.
Haters gonna hate.
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:02:42 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87176772
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:56 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook nog een vraag. Mijn schoonmoeder is Spaanse als we haar zien praat ze uiteraard Spaans een andere taal spreekt ze niet. Mijn Spaans is niet zo heel erg goed. Ik zit nu wel op les maar het gaat nog niet vloeiend zeg maar.

Ze is nu en beetje boos op mij omdat ik volgens haar het gesprek niet volg en er maar een beetje bijzit. Dat klopt ook wel. Als het teveel wordt want ze praat nogal veel en voor mij niet duidelijk dwaal ik met mijn hoofd af naar andere dingen en luister ik idd niet. Ook ben ik snel afgeleid.

Nu is mij bij mijn afgelopen bezoek aan Psyq ook gevraagd of ik last had van dromerigheid en snel afgeleid was, dit is eigenlijk mijn hele leven het geval.

Herkennen jullie dit ook?
Heb ik ook. Ze moet niet zo zeuren....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87182132
Zij spreekt alleen Spaans en is boos op jou omdat je het niet helemaal kan volgen?! :?
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:11:21 #54
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87191118
Geen zin in slapen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87191223
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:11 schreef Murmeli het volgende:
Geen zin in slapen.
Dan gezellig hiero :W
pi_87191915
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:11 schreef Murmeli het volgende:
Geen zin in slapen.
Nu al slapen? :)

Vanavond gaat het weer een latertje worden voor mij, nog lang geen zin om te slapen.
pi_87195198
Idem :)
zonde van m'n tijd dat slapen, zeker het wachten op is voor mij lastig, kan dat net zo goed genieten ipv wachten.
Gelukkig heb ik nu vakantie en hoef ik niet om half zes op. Dwsalniettemin ws rondvacht uur fris en fruitig eenritalin erin en enjoy the dat :)
Facet!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:25:03 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87196778
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:31 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nu al slapen? :)

Vanavond gaat het weer een latertje worden voor mij, nog lang geen zin om te slapen.
Ik slaap meestal om half 11 al!
Goede slaappillen die concerta
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87197240
ik doe amper een oog dicht :( Wakker worden is wel goed te doen trouwens, dat dan weer wel :) Psych zei wel dat stoppen met roken invloed heeft op de hoeveelheid methyfenidaat die je nodig hebt, weet iemand hier iets meer over?
Ik weet nu iig wel dat ontwenningsverschijnselen en rebounds ongeveer hetzelfde voelen, 'k wist afgelopen week dus niet of ik last had van afkicken of van rebounds }:|

[ Bericht 41% gewijzigd door Denkbaar op 05-10-2010 08:29:09 ]
pi_87200141
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:19 schreef Denkbaar het volgende:
Zij spreekt alleen Spaans en is boos op jou omdat je het niet helemaal kan volgen?! :?
Nou het gaat er meer om dat ik naar andere dingen ga kijken ipv haar kant uit en dat het ongeïnteresseerd over komt.
Haters gonna hate.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:43:05 #61
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87200236
Ze kan ook proberen te praten in een taal die je wel begrijpt en je er dus aandacht aan kan besteden? Ik zou het ook niet kunnen hoor, een half uur of meer naar iemand luisteren die voor mijn part chinees praat... ADHD-er of niet.. kan ej vriend hierin niets betekenen en dus uitleggen dat als jij en hij een half uur nederlands praten zij ook niet de hele tijd geinteresseerd naar jou kan kijken?
pi_87200428
Ach al zou ze Nederlands praten dan heb ik het ook, daar ging het eigenlijk een beetje om. Ik heb nog geen diagnose dus ik ga haar ook nog niet vertellen wat er aan het handje is.
Haters gonna hate.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:56:00 #63
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87200615
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ach al zou ze Nederlands praten dan heb ik het ook, daar ging het eigenlijk een beetje om. Ik heb nog geen diagnose dus ik ga haar ook nog niet vertellen wat er aan het handje is.
Zal ze dan misschien toch niet snappen.. Waarom wil ze zo graag dat jij interesse toont terwijl je dat niet bent? Dan wil ze een schoondochter die meer om beleefdheid geeft dan om integriteit imho..
Wat zegt je vriend er van?
pi_87203109
Die weet hoe het zit dus die zegt ook van ja ma ze kan niet alles volgen.
Haters gonna hate.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:18:51 #65
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87203156
Ik denk dat je dit echt niet alleen onder ADHD moet schuiven, nogmaals, welke NT-er (neurotypisch persoon) kan een hele middag geinteresseerd naar iemand kijken die ie niet verstaat?
pi_87204731
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:12 schreef Denkbaar het volgende:
ik doe amper een oog dicht :( Wakker worden is wel goed te doen trouwens, dat dan weer wel :) Psych zei wel dat stoppen met roken invloed heeft op de hoeveelheid methyfenidaat die je nodig hebt, weet iemand hier iets meer over?
Ik weet nu iig wel dat ontwenningsverschijnselen en rebounds ongeveer hetzelfde voelen, 'k wist afgelopen week dus niet of ik last had van afkicken of van rebounds }:|
De huisarts van een collega schrijft haar Ritalin voor om niet te opgefokt te raken bij het stoppen met roken (ze heeft geen ADHD). Nou is dat een wat oudere vrouw die al loang bij dezelfde huisarts zit, misschien denkt hij dat ze een beetje ADHD heeft. Wellicht dat de afkickverschijnselen bij stoppen met roken ook met dopamine enzo te maken.
Die bijwerkingen van het stoppen met roken zijn zo over, 1 tot 2 weken ofzo.

Goed bezig in ieder geval ^O^
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:06:37 #67
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87207248
Sorry maar dat is gewoon fout, ritalin voorschrijven aan een niet adhd-er... dan kantie net zo goed speed voorschrijven. Arts mag dit echt niet zomaar zonder medische diagnose geven!! Oh.. ik lees nu pas goed.. Maar je snapt mn punt!
pi_87208584
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:21 schreef Maartel het volgende:
Pfft, maar weer even een update, al weet ik inmiddels ook niet meer in welk topic ik thuishoor :@
Na maanden onderzoek en gesprekken, en heel veel overleg in t team van t ziekenhuis is nu de 'conclusie' dat ik elementen van autisme, ADD, angststoornis én borderline heb :{ En dat ze me iig te kort zouden doen om maar één van die elementen als afzonderlijk probleem aan te pakken.
Plan van aanpak? Mijn spv-er wil samen met mij verder 'puzzelen' omdat ze ook geen pasklare oplossingen of geschikte behandelingen in gedachte heeft.. Opzich fijn dat ze er iig zo eerlijk in zijn, maar ondertussen ook gruwelijk frustrerend dat niemand kennelijk weet wat ik nou 'heb' en hoe/of ik er ooit vanaf kom -O-

Ik wil verdorie gewoon één heldere diagnose met bijbehorende gebruiksaanwijzing :@
Oké, vandaag weer gesprek gehad, en t is me iéts helderder uitgelegd dit keer.
Ik heb iig Asperger en ADHD en een angststoornis, en daarnaast wat borderlinetrekjes die mogelijk uit die andere dingen voortkomen..
Nu klinkt t iig als een heldere (doch pittige) diagnose, en weet ik dat ik iig nog hier mag posten :)
(Niet dat ik recent veel bijdraag behalve mijn eigen gespui :@ )
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:47:49 #69
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87208869
Ik ben vanmiddag mn Equasym vergeten en nu spam ik heel fok vol... :')
pi_87208922
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:47 schreef Swiffer het volgende:
Ik ben vanmiddag mn Equasym vergeten en nu spam ik heel fok vol... :')
Jij zou nu 2 dingen moeten doen:
-Werken
-Met je luie reet in de griekse zon liggen.
Scheer je weg!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:49:37 #71
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87208950
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:41 schreef Maartel het volgende:

[..]

Oké, vandaag weer gesprek gehad, en t is me iéts helderder uitgelegd dit keer.
Ik heb iig Asperger en ADHD en een angststoornis, en daarnaast wat borderlinetrekjes die mogelijk uit die andere dingen voortkomen..
Nu klinkt t iig als een heldere (doch pittige) diagnose, en weet ik dat ik iig nog hier mag posten :)
(Niet dat ik recent veel bijdraag behalve mijn eigen gespui :@ )
Kijk uit met die dubbele diagnose Asperger/ADHD. Ze dachten bij mij eerst asperger, en daarna pas ADHD.

Ik was veel te vermoeid om nog sociale interacties aan te gaan, en door mijn onoplettendheid snap ik vaak veel dingen niet.
dat vertaalden ze dus in antisociaal zijn en onbegrip met betrekking tot socialiteit in het algemeen.

Toen ik meds ging gebruiken verdween mijn 'Asperger' als sneeuw voor de zon.. Voor Asperger geven ze anti psychotica, voor ADHD ritalin... 2 heel verschillende vlakken! Anty psychotica zijn wrecking..
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:50:31 #72
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87208985
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:49 schreef Michhas het volgende:

[..]

Jij zou nu 2 dingen moeten doen:
-Werken
-Met je luie reet in de griekse zon liggen.
Scheer je weg!
Spuitrijger,.. euh ELF!
pi_87209018
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:50 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Spuitrijger,.. euh ELF!
:o
Je had me belooft het niet meer te doen :N
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:52:27 #74
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87209063
Sorry, impulsief, komt door mn ADHD ! ( :') )

*ik ben zelf btw een van de grootste taalnazi's die er bestaan.. en edit al mn posts 6x om mn spelvauten eruit te halen*
pi_87209126
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:52 schreef Swiffer het volgende:
Sorry, impulsief, komt door mn ADHD ! ( :') )

*ik ben zelf btw een van de grootste taalnazi's die er bestaan.. en edit al mn posts 6x om mn spelvauten eruit te halen*
ADHD als excuss gebruiken :r ken meer mensen die dat doen
pi_87209134
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:49 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Kijk uit met die dubbele diagnose Asperger/ADHD. Ze dachten bij mij eerst asperger, en daarna pas ADHD.

Ik was veel te vermoeid om nog sociale interacties aan te gaan, en door mijn onoplettendheid snap ik vaak veel dingen niet.
dat vertaalden ze dus in antisociaal zijn en onbegrip met betrekking tot socialiteit in het algemeen.

Toen ik meds ging gebruiken verdween mijn 'Asperger' als sneeuw voor de zon.. Voor Asperger geven ze anty psychotica, voor ADHD ritalin... 2 heel verschillende vlakken! Anty psychotica zijn wrecking..
Hmm, ze hadden t idd al wel over anti psychotica.. maar niet zozeer vanwege antisociaal gedrag, maar vooral t feit dat ik alles analyseer (ook stomme simpele dingen als dat ik t de hele dag koud heb, dus denk dat ik te weinig heb gegeten of ziek ben, om vervolgens van een ander te moeten horen dat t maar 5 graden is buiten, wat nooit bij mij opkwam omdat de zon wel scheen) en heel erg zwart wit en in hokjes denk, en heel erg veel moeite heb dingen te accepteren die niet 100% te bewijzen of definieren zijn.

Maar zal de waarschuwing iig even voorleggen (en ga nu heel erg mijn best doen me er nog niet te veel bij voorbaat druk over te maken :{ )

edit: en die anti-psychotica zou geloof ik bij mij meer tegen de angst zijn.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:56:07 #77
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87209205
Ik zou me er zeker niet te druk over maken, maar laat je niet zomaar AP aansmeren, daar kom je heel moeilijk vanaf.


Ik be ook zwart/wit en perfectionist, en met oogkleppen tot mensen mij op dingen wijzen, maar dat defineer je niet meteen als Asperger.. Die oogkleppen zijn afgevallen naarmate ik mn ADHD verder ben gaan accepteren en er naar ben gaan leven.. Ik ga nogsteeds alleen van echte feiten uit, en niet van wat mensen maar zeggen. ik denk dat dat geen asperger is, maar een extra bescherming.overlevingsdrang omdat ik juist de grootste moeite heb mensen NIET te vertrouwen.

ADHD is er een van uitersten, of je vertrouwt iets wel, of niet. En feiten geven basis van vertrouwen.

edit: wat voor angsten dan? faalangst??
pi_87209496
Faalangst ook maar ik heb vooral erg veel last van paniekaanvallen en paniekgedachten.. als ik me ook maar een paar minuten neerslachtig/gespannen/opgefokt/verdrietig voel ben ik accuut bang (en eigenlijk zelfs overtuigd) dat dat de rest van mijn leven zo zal blijven, sla ik heeel erg aan t analyseren wat de oorzaak is, in de meest triviale dingen (heb ik gister te veel gedronken? heb ik te weinig gegeten of juist te veel? Moet ik actiever worden of het juist rustiger aan doen?) Cognitieve therapie heeft wat dat betreft averechts gewerkt voor mij, omdat ik nu bij alles neig te denken dat het komt doordat ik iets verkeerd gedacht of gedaan heb, en alles op alles probeer te zetten om dat te voorkomen.. Waardoor ik vervolgens al van slag kan raken omdat ik een nacht een half uur korter heb geslapen (want van minder slaap wordt ik minder stabiel > ik heb kort geslapen dus ik ben accuut weer bang voor instabiele dag), een avond een uur later eet, etc etc..
Mijn hele leven staat momenteel zo'n beetje in t teken van klachten reguleren, en als dat niet lukt raak ik weer van slag en in de war..

Maar met name de paniekaanvallen zijn killing.. toen ik mijn eerste ritalin probeerde ben ik 4 uur lang alleen maar in paniek geweest en dat is verdomd lastig te doorbreken of voorkomen.
De laatste weken heb ik tijdelijk wat oxazepam gekregen en dat werkte enorm goed, maar helaas is dat maar voor tijdelijk gebruik omdat het verslavend werkt, dus nu zijn ze op zoek naar iets wat dezelfde werking heeft maar geschikt is voor langdurig gebruik.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:11:27 #79
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87209797
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:03 schreef Maartel het volgende:
Faalangst ook maar ik heb vooral erg veel last van paniekaanvallen en paniekgedachten.. als ik me ook maar een paar minuten neerslachtig/gespannen/opgefokt/verdrietig voel ben ik accuut bang (en eigenlijk zelfs overtuigd) dat dat de rest van mijn leven zo zal blijven, sla ik heeel erg aan t analyseren wat de oorzaak is, in de meest triviale dingen (heb ik gister te veel gedronken? heb ik te weinig gegeten of juist te veel? Moet ik actiever worden of het juist rustiger aan doen?) Cognitieve therapie heeft wat dat betreft averechts gewerkt voor mij, omdat ik nu bij alles neig te denken dat het komt doordat ik iets verkeerd gedacht of gedaan heb, en alles op alles probeer te zetten om dat te voorkomen.. Waardoor ik vervolgens al van slag kan raken omdat ik een nacht een half uur korter heb geslapen (want van minder slaap wordt ik minder stabiel > ik heb kort geslapen dus ik ben accuut weer bang voor instabiele dag), een avond een uur later eet, etc etc..
Mijn hele leven staat momenteel zo'n beetje in t teken van klachten reguleren, en als dat niet lukt raak ik weer van slag en in de war..

Maar met name de paniekaanvallen zijn killing.. toen ik mijn eerste ritalin probeerde ben ik 4 uur lang alleen maar in paniek geweest en dat is verdomd lastig te doorbreken of voorkomen.
De laatste weken heb ik tijdelijk wat oxazepam gekregen en dat werkte enorm goed, maar helaas is dat maar voor tijdelijk gebruik omdat het verslavend werkt, dus nu zijn ze op zoek naar iets wat dezelfde werking heeft maar geschikt is voor langdurig gebruik.
De DSM criteria voor asperger even snel:

DSM-criteria
Het DSM-IV geeft de volgende criteria (299.80):

A. Kwalitatieve tekortkomingen in de sociale interactie, wat blijkt uit minimaal twee van de volgende criteria:
1.Duidelijke tekortkomingen in verschillende vormen van niet-verbaal gedrag, zoals rechtstreeks oogcontact, gelaatsexpressie, lichaamshouding en gebaren in sociale context.
2.Onvermogen tot het aangaan van relaties met leeftijdgenoten die bij het ontwikkelingsniveau passen.
3.Ontbreken van het spontaan delen van vreugde, interesses of prestaties met anderen (bijvoorbeeld geen voorwerpen tonen, geven of aanwijzen).
4.Gebrek aan sociale of emotionele wederkerigheid.
B. Beperkte herhaalde en stereotiepe gedragspatronen, interesses en activiteitenpatronen, wat blijkt uit minimaal een van de volgende criteria:
1.Overheersende preoccupatie met een of meer stereotiepe en beperkte interessepatronen die afwijkend is in intensiteit of aandachtsgebied.
2.Duidelijk inflexibel vasthouden aan niet-functionele routinehandelingen of rituelen.
3.Stereotiep en herhaald motorisch gedrag (bijvoorbeeld fladderen of draaien van handen of vingers of complexe bewegingen met het hele lichaam).
4.Duidelijke preoccupatie met onderdelen van voorwerpen.
C. De aandoening leidt tot klinisch significante tekortkomingen op sociaal of beroepsmatig gebied of andere belangrijke terreinen.
D. Er is geen klinisch significante achterstand in de taalontwikkeling (bijvoorbeeld woorden op tweejarige leeftijd, zinnen op driejarige leeftijd).
E. Er is geen klinisch significante achterstand in de cognitieve ontwikkeling of in de ontwikkeling van zelfhulpvaardigheden, aanpassingsgedrag (sociale interactie niet meegerekend) en de nieuwsgierigheid naar de omgeving.
F. Er is niet voldaan aan de criteria voor een andere pervasieve ontwikkelingsstoornis of schizofrenie.

En van OCD/OCS

Diagnostische criteria
Het DSM-IV geeft de volgende criteria voor de obsessief-compulsieve stoornis:

A. Obsessies of compulsies:
Criteria voor obsessies (dwangmatige gedachten):
1.Herhaaldelijke en aanhoudende gedachten, impulsen of beelden die tijdens de stoornis worden ervaren als opgedrongen of misplaatst en die angst of spanning veroorzaken.
2.De gedachten, impulsen of beelden zijn niet uitsluitend veroorzaakt door zorgen over alledaagse problemen.
3.De persoon probeert de gedachten, impulsen of beelden te negeren of ze te neutraliseren met andere gedachten of handelingen.
4.De persoon realiseert zich dat de obsessieve gedachten, impulsen of beelden een product van zijn eigen geest zijn (niet opgelegd door gedachte-inbrenging).
Criteria voor compulsies (dwangmatige handelingen):
1.Herhaald gedrag (bv. handen wassen (smetvrees), ordenen, controleren) of geestelijke handelingen (bv. bidden, tellen, woorden zachtjes herhalen) die de persoon uitvoert als reactie op een obsessie of die worden uitgevoerd volgens strikte regels.
2.Het gedrag of de geestelijke handelingen zijn gericht op het voorkomen of verminderen van spanning of het voorkomen van een gevreesde situatie. Deze gedragspatronen of geestelijke handelingen hangen echter niet reëel samen met de gebeurtenis die verminderd of voorkomen moet worden of zijn duidelijk overdreven.
B. Op een bepaald punt tijdens de aandoening ziet de persoon in dat de obsessies of compulsies overdreven en onnodig zijn. N.B.: Dit is niet van toepassing op kinderen.
C. De obsessies of compulsies veroorzaken duidelijk spanning, kosten veel tijd (meer dan een uur per dag) of doen ernstig inbreuk op de dagelijkse bezigheden, het werk (of studie) of sociale activiteiten en relaties.
D. Als een andere aandoening uit As I is geconstateerd, blijft de inhoud van de obsessies of compulsies daartoe niet beperkt (bv. preoccupatie met voedsel bij een eetstoornis, haar uittrekken bij trichotillomanie, bezorgdheid over het uiterlijk bij een stoornis van de lichaamsbeleving, preoccupatie met drugs bij een verslavingsstoornis, preoccupatie met een ernstige ziekte bij hypochondrie, preoccupatie met seksuele driften of fantasieën bij parafilie of schuldgevoelens bij klinische depressie).
E. De stoornis is niet het gevolg van het innemen van een substantie (bijvoorbeeld drugs of geneesmiddelen) of een somatische aandoening.

bron is wikipedia..
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:13:02 #80
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87209842
Ik kan je situatie natuurlijk niet beoordelen aan 1 alinea tekst, maar lees dit wel ff goed door!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:19:59 #81
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87210062
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:54 schreef Michhas het volgende:

[..]

ADHD als excuss gebruiken :r ken meer mensen die dat doen
Daarom ook de :')
pi_87210163
Tja... OCD is in t verleden ook wel eens een diagnose geweest, maar ik vermoed dat dat gedrag met name voortkomt uit t feit dat ik door hetzij ADD, hetzij autisme, behoorlijk vaak onderuit ben gegaan/vast ben gelopen, sowieso nogal een denkertje ben, en mijn hele leven extra veel ben gaan nadenken/analyseren hoe ik me dan wel hoor te gedragen/voelen (ookal komt t nooit van nature)..

Als ik zo die lijstjes zie herken ik vanalles, maar ik vrees dat ik, al is t maar voor mijn eigen gemoedsrust, na dik een jaar onderzoeken toch maar even moet vertrouwen op het oordeel van de professionals..
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:30:37 #83
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87210514
Ik snap je beredenering, ik heb 5 'deskundigen' gehad tot ik zelf het heft in handen nam en een eigen psychiater opzocht...Vandaar mijn wantrouwen daar weer in :)

Doe vooral kalm aan, je hebt niets te verliezen alleen te winnen als er duidelijkheid komt! Houd dat ten alle tijde in je achterhoofd!!! Vertrouw vooral op je eigen gevoel.
pi_87212817
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:03 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

De huisarts van een collega schrijft haar Ritalin voor om niet te opgefokt te raken bij het stoppen met roken (ze heeft geen ADHD). Nou is dat een wat oudere vrouw die al loang bij dezelfde huisarts zit, misschien denkt hij dat ze een beetje ADHD heeft. Wellicht dat de afkickverschijnselen bij stoppen met roken ook met dopamine enzo te maken.
Die bijwerkingen van het stoppen met roken zijn zo over, 1 tot 2 weken ofzo.

Goed bezig in ieder geval ^O^
Tja, huisartsen... Ik kreeg ook ritalin van m'n huisarts voordat ik een diagnose kreeg (dus 4 maanden voordat ik een recept kreeg van de psychiater) en dat was toen ik voor de 2e keer langs kwam. Misschien kwam dat omdat ik zo intelligent overkwam en haar een DSM-samenvatting, een kansberekening op basis van adhd in mijn familie en een doseringsschema gaf, maar gemakszucht lijkt me iets voor-de-hand-liggender :P

heb trouwens niet zo'n last van afkickverschijnselen. Ben vandaag een week gestopt en ik heb eigenlijk nergens last van :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:51:23 #85
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87213769
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:22 schreef Maartel het volgende:
Tja... OCD is in t verleden ook wel eens een diagnose geweest, maar ik vermoed dat dat gedrag met name voortkomt uit t feit dat ik door hetzij ADD, hetzij autisme, behoorlijk vaak onderuit ben gegaan/vast ben gelopen, sowieso nogal een denkertje ben, en mijn hele leven extra veel ben gaan nadenken/analyseren hoe ik me dan wel hoor te gedragen/voelen (ookal komt t nooit van nature)..

Als ik zo die lijstjes zie herken ik vanalles, maar ik vrees dat ik, al is t maar voor mijn eigen gemoedsrust, na dik een jaar onderzoeken toch maar even moet vertrouwen op het oordeel van de professionals..
A lsze je dan al iets zwaars willen geven lijkt antidepressiva me nog iets beter dan AP. Die zijn ook geschikt als angstremmer. Ik had vergelijkbare klachten als jij, ook de angst en overmatig piekeren als er iets mis ging, en dat is nu een stuk beter onder controle te houden.

Of heb je al AD geprobeerd? Dan heb ik niks gezegd.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87214720
Nope nog niets.. ik stelde vanmiddag ook wel kritische vragen, maar reactie was vooral 'laat dat nu maar aan ons over'.. Ik ben sowieso nogal een betweter en 'ja maar'-er dus misschien moet ik nu maar even aannemen dat ze weten wat ze doen :@
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:40:26 #87
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87223115
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:14 schreef Maartel het volgende:
Nope nog niets.. ik stelde vanmiddag ook wel kritische vragen, maar reactie was vooral 'laat dat nu maar aan ons over'.. Ik ben sowieso nogal een betweter en 'ja maar'-er dus misschien moet ik nu maar even aannemen dat ze weten wat ze doen :@
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat een nare houding van de psychiater. Jij mag alle vragen stellen die je wilt, om zeker te weten dat je achter de keuze voor de medicatie kan staan.

Van AP ga je verder niet dood ofzo, en ze zullen er vast hun redenen voor hebben, maar ze mogen je wel ff uitleggen waarom wel dit medicijn en niet een ander. En dan mag jij beslissen of je daarmee accoord bent.

Heb je binnenkort nog een vervolggesprek? Alvast succes dan en gewoon vragen stellen, jij bent de baas in jouw lichaam :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87230074
hallo,

nou ik heb even op Fok! het ADD topic gevonden.
ik denk dat ik ADD heb, alle kenmerken kloppen, en ik heb het gevoel dat ik eindelijk weet wat er is want ik wist altijd al dat ik anders dacht/functioneerde dan de mensen om me heen. :{
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_87230381
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat een nare houding van de psychiater. Jij mag alle vragen stellen die je wilt, om zeker te weten dat je achter de keuze voor de medicatie kan staan.

Heb je binnenkort nog een vervolggesprek? Alvast succes dan en gewoon vragen stellen, jij bent de baas in jouw lichaam :*
Die houding viel qua hoe ze 't bracht wel mee hoor.. t was meer omdat ze merkte dat ik zelf elke minuut van de dag zo'n beetje probeer uit te vogelen wat er aan de hand is met me, en alles rationeel probeer te verklaren, dat ze me er even aan wilde herinneren dat ik misschien iets minder bezig moet zijn t continu zelf te willen oplossen, en me iets meer over te geven aan mensen die dat voor mij willen doen..

Volgende week een vervolggesprek, dan met psychiater erbij.. ze opperde ook nog de suggestie om me tijdelijk op te laten nemen omdat ze merkte dat ik 't al zonder medicatie af-en-toe amper red (ik denk mezelf wel dagelijks 'gek' opzich en heb dan idd vaak alleen maar een paar woorden ter geruststelling nodig om er weer bovenop te zijn), en het beginnen met 'enge' medicatie voor mij ws helemaal erg heavy zal zijn..
Heeft ze opzich helemaal gelijk in, maar het hele woord en gegeven van 'opname' laat minstens zoveel alarmbellen rinkelen als 'medicatie' :P :{
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:11:35 #90
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87235540
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:10 schreef Maartel het volgende:

[..]

Die houding viel qua hoe ze 't bracht wel mee hoor.. t was meer omdat ze merkte dat ik zelf elke minuut van de dag zo'n beetje probeer uit te vogelen wat er aan de hand is met me, en alles rationeel probeer te verklaren, dat ze me er even aan wilde herinneren dat ik misschien iets minder bezig moet zijn t continu zelf te willen oplossen, en me iets meer over te geven aan mensen die dat voor mij willen doen..

Volgende week een vervolggesprek, dan met psychiater erbij.. ze opperde ook nog de suggestie om me tijdelijk op te laten nemen omdat ze merkte dat ik 't al zonder medicatie af-en-toe amper red (ik denk mezelf wel dagelijks 'gek' opzich en heb dan idd vaak alleen maar een paar woorden ter geruststelling nodig om er weer bovenop te zijn), en het beginnen met 'enge' medicatie voor mij ws helemaal erg heavy zal zijn..
Heeft ze opzich helemaal gelijk in, maar het hele woord en gegeven van 'opname' laat minstens zoveel alarmbellen rinkelen als 'medicatie' :P :{
Oh, wel fijn dat ze het anders bedoelde dan ik dacht ;)
En je kan dus volgende week nog vragen stellen.

Opname klinkt wel heftig, maar als ze je dan kunnen helpen bij het jezelf niet gek denken is dat misschien wel fijn. Misschien kan je van tevoren wel een maximale tijd voor opname afspreken, of vragen wat voor begeleiding je dan krijgt.

Ik heb zelf, toen het heel slecht ging ik gevraagd of ze me niet op werken nemen trouwens, maar dat wilden ze niet ivm mn werk. Hoewel ik toen op zich wel thuis zat voor een past weken.
Ik kreeg toen AD en toen werd het wel beter. Voor even moet ik zeggen, want hey echte probleem bleek dus adhd en pas met de concerta kon ik de echte problemen oplossen, naar dat kan pas als de paniek een beetje weg is

En ik zou dam aan de psychiater wel vragen waarom AP ipv AD.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:41:36 #91
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87236927
AP wordt voorgeschreven bij Asperger, AD niet zo snel... (das mijn ervaring dan he)
pi_87237105
Wat heb ik kut geslapen zeg, ik lag om 24.00u in bed en ik heb 4.12u nog op de wekker zien staan :( Ik had twee glazen wijn gedronken (word ik altijd moe van) maar k sliep gewoon niet :? Toen maar Chopin gaan luisteren want daar ontspan ik altijd meteen van, en ik had nog nooit het einde van die cd geluisterd want ik val altijd in slaap halverwege. Vannacht heb ik de hele cd 2 keer geluisterd en toen heb ik 'm maar uitgezet ;(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:54:32 #93
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87237196
Zo is het bij mij al 2 weken ofzo... erg vervelend!!!

Ik ga dan meestal uit bed en probeer mn 'naar bed gaan' ritueel gewoon van voor af aan te beginnen.

Soms wil warm douchen of een beker warme(choco)melk me wel helpen.

Het helpt mij ook om een paar uur voordat ik naar bed ga NIETS te eten.. ik ben er echt achter gekomen dat ik zelfs vaak crave naar voedsel juist om mijzelf wakker te houden..

Klote blijft het wel je wordtdtdtd er zo lam van!
pi_87239342
Ik lees hier veel dingen van mensen die niet kunnen slapen. Hoe komt dat dan? Ik heb ook wel eens last van wat dagen slapeloosheid maar ik denk niet vaker als iemand anders.
Haters gonna hate.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:15:01 #95
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87239356
Geen idee, te acief in mijn hoofd, te weinig prikkels gehad ofzo..
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:26:01 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87239679
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik lees hier veel dingen van mensen die niet kunnen slapen. Hoe komt dat dan? Ik heb ook wel eens last van wat dagen slapeloosheid maar ik denk niet vaker als iemand anders.
het wisselt heel sterk per persoon (met adhd) of je wel of geen last hebt met slapen.
mn vriend is altijd in 5 seconden weg, en ik lag ook altijd lang wakker. nu word ik wel nog vaak vroeg wakker (meds uitgewerkt dus dan slaap ik daar niet meer van).

ik houd nu al een maand een slaapschema bij (dus hoe laat ik naar bed ga, hoe laat licht uit, hoe laat in slaap, hoe laat wakker, hoe laat uit bed, en fitheid overdag bijhouden, hoe goed ik sliep hoe goed ik uit bed kon komen) en sinds ik dat doe slaap ik beter. je ziet dan op een of andere manier concreet voor je wat het voor invloed heeft als je op verschillende tijden naar bed gaat, of als je lang blijft liggen nadat je wakker wordt etc.

ik heb het overgenomen uit een boekje dat ik bij het riagg heb geleend, maar er is denk ik op internet ook voldoende info over te vinden.

bij mij komt slecht slapen iig doordat mn hersens gewoon niet stoppen met werken. of meteen beginnen met werken als ik wakker word.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87240400
Ik slaap op vaste tijden en vaste hoeveelheid. Moet wel voor het sporten.
Wat ik wel eens heb als ik niet kan slapen is dat ik een soort van ongeduld heb een beetje als een kindje wat graag op schoolreis wil de volgende dag en van enthousiasme daardoor niet kan slapen.
Haters gonna hate.
pi_87248991
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik lees hier veel dingen van mensen die niet kunnen slapen. Hoe komt dat dan? Ik heb ook wel eens last van wat dagen slapeloosheid maar ik denk niet vaker als iemand anders.
Ik ben tegenwoordig ook echt in 5 seconden weg, en ik slaap echt overal. Ik val tijdens een vlucht al in slaap voordat het vliegtuig is opgestegen, gewoon omdat ik dan wil slapen en whoppa dan boeit het ff niet. Ten tijden van de middelbare school lag ik echter wel altijd tot 3 uur wakker in bed. Nu dat ik vaste werktijden heb en op tijd ga slapen lukt dat ook wel echter heb ik er nooit een probleem mee om tot 3 of 4 uur in de nacht wakker te blijven. Ik moet ook echt geen film gaan kijken om half 11 oid want die kijk ik gegarandeerd af en de volgende dag ben ik weer moe :P

Heb trouwens nog steeds geen diagnose, dinsdag gesprek met de psychiater over ADD :) Zit nu wel al even aan de concerta 27mg en moet zeggen dat ik nu lekker in mn ritme zit. Heb geen vreemde huilbuien en zo meer alleen s'ochtends voel ik me heel vreemd.. Zet een half uur voor het wakker worden de wekker om die pil te nemen probeer weer te slapen en dan gaat het uit bed gaan beter. Tevens hebben mijn ouders wat administratieve dingen uit handen genomen zodat ik weer lekker aan projectjes kan werken en het gaat allemaal best goed :D Word weer gelukkig
pi_87250541
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:47 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik ben tegenwoordig ook echt in 5 seconden weg, en ik slaap echt overal. Ik val tijdens een vlucht al in slaap voordat het vliegtuig is opgestegen, gewoon omdat ik dan wil slapen en whoppa dan boeit het ff niet. Ten tijden van de middelbare school lag ik echter wel altijd tot 3 uur wakker in bed. Nu dat ik vaste werktijden heb en op tijd ga slapen lukt dat ook wel echter heb ik er nooit een probleem mee om tot 3 of 4 uur in de nacht wakker te blijven. Ik moet ook echt geen film gaan kijken om half 11 oid want die kijk ik gegarandeerd af en de volgende dag ben ik weer moe :P

Heb trouwens nog steeds geen diagnose, dinsdag gesprek met de psychiater over ADD :) Zit nu wel al even aan de concerta 27mg en moet zeggen dat ik nu lekker in mn ritme zit. Heb geen vreemde huilbuien en zo meer alleen s'ochtends voel ik me heel vreemd.. Zet een half uur voor het wakker worden de wekker om die pil te nemen probeer weer te slapen en dan gaat het uit bed gaan beter. Tevens hebben mijn ouders wat administratieve dingen uit handen genomen zodat ik weer lekker aan projectjes kan werken en het gaat allemaal best goed :D Word weer gelukkig
Goed om te horen dat het beter gaat :Y
pi_87254379
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik slaap op vaste tijden en vaste hoeveelheid. Moet wel voor het sporten.
Wat ik wel eens heb als ik niet kan slapen is dat ik een soort van ongeduld heb een beetje als een kindje wat graag op schoolreis wil de volgende dag en van enthousiasme daardoor niet kan slapen.
Ik moet ook wel op tijd slapen, maar toch lukt het niet hoor, zou wel willen. Gisteren lag ik er ook pas weer om 02:30u in en sliep om 03:30u ofzo.

Proberen een vast patroon erin te houden werkt totaal niet voor mij, of ik moet zin hebben om 5 uur lang naar het plafond te staren. Wist ik maar waaraan het lag.
pi_87272805
Bam, konings geslapen vanacht! :D Ik was het zo zat dat ik van die 0.1 mg melatoninepilletjes heb gehaald bij de etos, nam er rond 22.00 10 en ik sliep om half 12 *O*
  donderdag 7 oktober 2010 @ 07:23:06 #102
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87272835
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:16 schreef Denkbaar het volgende:
Bam, konings geslapen vanacht! :D Ik was het zo zat dat ik van die 0.1 mg melatoninepilletjes heb gehaald bij de etos, nam er rond 22.00 10 en ik sliep om half 12 *O*
Tof!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:22:59 #103
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87273286
Fris wakker geworden? Sommigen doen daar lang over om wakker te worden daarom durf ik t niet zo goed aan...
pi_87273373
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:22 schreef Swiffer het volgende:
Fris wakker geworden? Sommigen doen daar lang over om wakker te worden daarom durf ik t niet zo goed aan...
Dat heb ik met melatonine...
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:39:36 #105
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87274672
dat bedoelde ik :)
pi_87289047
Ja, was in eens wakker :) Ik moest dan wel om half 8 een bootje coachen, dus ik had geen keus. Ik zal morgen eens checken of ik ook goed wakker word als het niet hoeft.
pi_87299241
Hoi, ik heb mijn diagnose. Ben er opzich blij mee, eindelijk duidelijkheid. Het is ADHD, met een recidiverende depressie, borderline-achtige trekken maar niet genoeg voor diagnose en ouder-kind relatie problemen. Dus tja, ik kan niet echt zeggen dat ik nu heel blij ben. Vind het nogal wat, vooral dat borderline ben ik wel van geschrokken. Voor m'n adhd krijg ik binnenkort meds, moet nog in gesprek met de psychiater daar, over dosering en zo.
De depressie hoeft niet terug te komen, die term gaf alleen aan dat ik er 2 heb gehad in korte tijd. De borderline was niet overduidelijk, het waren zegmaar een paar punten. En de ouder/kind-relatie problemen heb ik met mijn pa, waar ik geen contact mee heb. Blijkbaar had dat toch wel impact, ik heb daar nooit echt over nagedacht.
Ik kreeg info over de medicijnen, nu mag ik alleen op vrijdag en zaterdag 2 glazen drank, dus 4 in de hele week. Das toch niks?! Ze zei dat je er beter niet bij kon drinken, als je medicijnen gebruikt. Terwijl ik het juist zo lekker vind ;( . Dus hoe doen jullie dat? Gewoon drinken, of juist niet, en met medicijnen, of neem je ze dan een dag niet?
pi_87302377
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:31 schreef oddeyed het volgende:
Hoi, ik heb mijn diagnose. Ben er opzich blij mee, eindelijk duidelijkheid. Het is ADHD, met een recidiverende depressie, borderline-achtige trekken maar niet genoeg voor diagnose en ouder-kind relatie problemen. Dus tja, ik kan niet echt zeggen dat ik nu heel blij ben. Vind het nogal wat, vooral dat borderline ben ik wel van geschrokken. Voor m'n adhd krijg ik binnenkort meds, moet nog in gesprek met de psychiater daar, over dosering en zo.
De depressie hoeft niet terug te komen, die term gaf alleen aan dat ik er 2 heb gehad in korte tijd. De borderline was niet overduidelijk, het waren zegmaar een paar punten. En de ouder/kind-relatie problemen heb ik met mijn pa, waar ik geen contact mee heb. Blijkbaar had dat toch wel impact, ik heb daar nooit echt over nagedacht.
Ik kreeg info over de medicijnen, nu mag ik alleen op vrijdag en zaterdag 2 glazen drank, dus 4 in de hele week. Das toch niks?! Ze zei dat je er beter niet bij kon drinken, als je medicijnen gebruikt. Terwijl ik het juist zo lekker vind ;( . Dus hoe doen jullie dat? Gewoon drinken, of juist niet, en met medicijnen, of neem je ze dan een dag niet?
Geen druppel. Helemaal niet drinken is makkelijker dan 'af en toe een beetje'. En geloof me, niet drinken lijkt kut maar het is best chill :)
Succes iig! ^O^
pi_87308659
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:31 schreef oddeyed het volgende:
Hoi, ik heb mijn diagnose. Ben er opzich blij mee, eindelijk duidelijkheid. Het is ADHD, met een recidiverende depressie, borderline-achtige trekken maar niet genoeg voor diagnose en ouder-kind relatie problemen. Dus tja, ik kan niet echt zeggen dat ik nu heel blij ben. Vind het nogal wat, vooral dat borderline ben ik wel van geschrokken. Voor m'n adhd krijg ik binnenkort meds, moet nog in gesprek met de psychiater daar, over dosering en zo.
De depressie hoeft niet terug te komen, die term gaf alleen aan dat ik er 2 heb gehad in korte tijd. De borderline was niet overduidelijk, het waren zegmaar een paar punten. En de ouder/kind-relatie problemen heb ik met mijn pa, waar ik geen contact mee heb. Blijkbaar had dat toch wel impact, ik heb daar nooit echt over nagedacht.
Ik kreeg info over de medicijnen, nu mag ik alleen op vrijdag en zaterdag 2 glazen drank, dus 4 in de hele week. Das toch niks?! Ze zei dat je er beter niet bij kon drinken, als je medicijnen gebruikt. Terwijl ik het juist zo lekker vind ;( . Dus hoe doen jullie dat? Gewoon drinken, of juist niet, en met medicijnen, of neem je ze dan een dag niet?
Drink zelf gewoon alleen op speciale gelegenheden (verjaardag, feest etc) en neem dan alleen de dosis in de ochtend, werkt perfect, nergens last van.
pi_87309864
Ik ga morgen eindelijk naar de dokter voor een doorverwijzing, maar zijn die specifiek op iemand/een instelling gericht of algemeen? Want de dokter en waar ik naar de psycholoog wil zit een eind uit elkaar. En ik wil niet naar een instelling, maar naar een onafhankelijke (?) en het liefst gespecialiseerde psycholoog. Mits die bestaan. :P
pi_87310639
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:18 schreef frame-saw het volgende:
Ik ga morgen eindelijk naar de dokter voor een doorverwijzing, maar zijn die specifiek op iemand/een instelling gericht of algemeen? Want de dokter en waar ik naar de psycholoog wil zit een eind uit elkaar. En ik wil niet naar een instelling, maar naar een onafhankelijke (?) en het liefst gespecialiseerde psycholoog. Mits die bestaan. :P
Waarom ga je dan eerst naar je huisarts?

Gewoon aanmelden naar een vrijgevestigde psycholoog en zodra je daar een uitnodiging krijgt gewoon even een verwijsbriefje halen bij je huisarts, klaar is kees. Je hebt zelf de keus.

Ik ga ook 30km verderop naar een psycholoog, specialist in ADHD bij volwassenen, heeft ook zelf een boek erover geschreven dus beter kan bijna niet.
pi_87311036
Ik had nooit moeten beginnen met de "ach het is maar ADD"-grapjes (zo leuk waren ze ook weer niet), want bij een hele goede vriendin is het bij haar blijkbaar omgeslagen naar "ach het is maar PPP met haar ADD" en dat is zo lastig om aan te kaarten bij haar. Op zo'n manier voel ik me meer een stoornis dan een mens en als mens gebagatelliseerd. :r

Al maanden heb ik het niet meer over ADD gehad überhaupt en toen kwam het laatst ineens weer boven water en toen zei ze dat ze veel van mijn 'rare' eigenschappen aan ADD toeschrijft. Ik stond toen zo met m'n mond vol tanden dat ik helemaal geshokeerd thuis kwam. Hoe kan je überhaupt vrienden zijn met iemand die je meer als ADD dan PPP ziet. :P
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87311144
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:48 schreef McGilles het volgende:

[..]

Waarom ga je dan eerst naar je huisarts?

Gewoon aanmelden naar een vrijgevestigde psycholoog en zodra je daar een uitnodiging krijgt gewoon even een verwijsbriefje halen bij je huisarts, klaar is kees. Je hebt zelf de keus.

Ik ga ook 30km verderop naar een psycholoog, specialist in ADHD bij volwassenen, heeft ook zelf een boek erover geschreven dus beter kan bijna niet.
Eh, omdat ik niet wist dat het zo kon. Nouja, ik ga er nu al heen, en als ik het zo doe duurt het weer een tijd voor ik me daar aanmeld, en dan weer een tijd voor ik naar een psych kan.

Overigens is de huisarts niet zo makkelijk, die zit bij mn ouders en dan moet ik al speciaal op do-avond komen of tot ma-ochtend blijven en dat doe ik nooit :p En nu een keertje wel.
pi_87311197
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:18 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Eh, omdat ik niet wist dat het zo kon. Nouja, ik ga er nu al heen, en als ik het zo doe duurt het weer een tijd voor ik me daar aanmeld, en dan weer een tijd voor ik naar een psych kan.

Overigens is de huisarts niet zo makkelijk, die zit bij mn ouders en dan moet ik al speciaal op do-avond komen of tot ma-ochtend blijven en dat doe ik nooit :p En nu een keertje wel.
Waarom zou je je ouders er niks over vertellen? Ga je je aanmelden omdat je ergens (studie, werk etc) last ondervind of wat is je reden?
pi_87311321
Pfff, 't hoort misschien niet helemaal hier, maar moet er toch even uit..
Heftig 't hele Antonie Kamerling-verhaal.. heb net een week achter de rug waarin ik zelf nergens meer de lol of 't nut van inzag en meerdere keren per dag een gevoel had van 'als dit zo door gaat dan hoeft t van mij niet meer..'
Deels wanhoop over klachten die maar aan blijven houden/erger blijven worden (en weinig uitzicht op verbetering), deels gebrek aan een groots doel oid wat het het voor me allemaal nog waard maakt.. Dat is nu alweer een heel eind bijgetrokken, maar ik ben zelf van die gevoelens wel behoorlijk geschrokken.. En echt elk fragment over hem/uitspraak van hem wat ik zie is herkenbaar... Bomvol creativiteit, véél te druk in mijn hoofd, maar in muziek vind ik m'n rust/toevlucht..
Ik kan 't me ook gewoon volledig voorstellen, en ook dat vind ik eng :{

Nouja, bla, nutteloze en deprimerende post, maar ik ben weer ff opnieuw van slag.
Maar hopen dat medicatie zal helpen ipv me alleen maar over t randje te duwen. :{
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:53:27 #116
2651 svann
night-hawk
pi_87311457
Sterkte, en welterusten straks. :)
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:18:36 #117
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87312784
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:35 schreef Maartel het volgende:
Pfff, 't hoort misschien niet helemaal hier, maar moet er toch even uit..
Heftig 't hele Antonie Kamerling-verhaal.. heb net een week achter de rug waarin ik zelf nergens meer de lol of 't nut van inzag en meerdere keren per dag een gevoel had van 'als dit zo door gaat dan hoeft t van mij niet meer..'
Deels wanhoop over klachten die maar aan blijven houden/erger blijven worden (en weinig uitzicht op verbetering), deels gebrek aan een groots doel oid wat het het voor me allemaal nog waard maakt.. Dat is nu alweer een heel eind bijgetrokken, maar ik ben zelf van die gevoelens wel behoorlijk geschrokken.. En echt elk fragment over hem/uitspraak van hem wat ik zie is herkenbaar... Bomvol creativiteit, véél te druk in mijn hoofd, maar in muziek vind ik m'n rust/toevlucht..
Ik kan 't me ook gewoon volledig voorstellen, en ook dat vind ik eng :{

Nouja, bla, nutteloze en deprimerende post, maar ik ben weer ff opnieuw van slag.
Maar hopen dat medicatie zal helpen ipv me alleen maar over t randje te duwen. :{
Niets nutteloos aan jou post! Je hebt het al moeilijk genoeg, dus doe maar lief voor jezelf :*

Ik heb ook last van het AK gedoe. Dan ga ik er ook over zitten lezen en doen, en dat is helemaal niet goed voor me. Ik herken er ook heel veel van, andere dingen dan die jij beschrijft, maar het is hoe dan ook confronterend...

Ik heb me voorgenomen om er maar even niet meer teveel over te lezen, om te voorkomen dat ik nog meer van slag raak. Misschien is dat ook wat voor jou?

Ik heb er zelf wat over gepost nog in het depressie&angst topic, dus mocht je het liever in een ander topic erover hebben, dan kan dat (oa) daar. Maar wat mij betreft mag het ook hier hoor :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87312996
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:23 schreef McGilles het volgende:

[..]

Waarom zou je je ouders er niks over vertellen? Ga je je aanmelden omdat je ergens (studie, werk etc) last ondervind of wat is je reden?
Haha lezen is moeilijk voor een AD(H)D'er :P ik heb het m'n ouders verteld hoor, maar ik ga niet zo vaak een lang weekend naar m'n ouders. Meestal kom ik vrijdag en ga ik zondag weg, dan kan ik geen doktersafspraken maken.
En waar ik woon, tsja dan duurt het allemaal weer lang :@ Nieuwe arts regelen, op tijd wakker worden voor een afspraak, etc.
Maar goed, ga straks naar de dokter, dan zie ik het wel.
Ik hoop ook een slaapmiddel te krijgen, lag vannacht 2 uur wakker.. En anders melatonine, ook goed.
pi_87351477
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:36 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Haha lezen is moeilijk voor een AD(H)D'er :P ik heb het m'n ouders verteld hoor, maar ik ga niet zo vaak een lang weekend naar m'n ouders. Meestal kom ik vrijdag en ga ik zondag weg, dan kan ik geen doktersafspraken maken.
En waar ik woon, tsja dan duurt het allemaal weer lang :@ Nieuwe arts regelen, op tijd wakker worden voor een afspraak, etc.
Maar goed, ga straks naar de dokter, dan zie ik het wel.
Ik hoop ook een slaapmiddel te krijgen, lag vannacht 2 uur wakker.. En anders melatonine, ook goed.
Een slaapmiddel zou ik als ik jou was niet zo snel aan beginnen, kom je moeilijk vanaf en verhelpt het probleem ook niet, maar onderdrukt het.

Zelf heb ik er ook niks voor en lig 6 van de 7 dagen per week lange tijd wakker.
pi_87353343
Ik heb dus nooit dat ik wakker lig, wat waarschijnlijk komt omdat ik pas ga slapen als ik ècht kapot ben. :+
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87354731
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:28 schreef TripleP het volgende:
Ik heb dus nooit dat ik wakker lig, wat waarschijnlijk komt omdat ik pas ga slapen als ik ècht kapot ben. :+
Dat heb ik ook, jammer alleen dat ik me daardoor te vaak verslaap voor mijn werk. Dat ik haast altijd een kwartier ofzo te laat kom vinden ze niet zo erg, maar die paar keer 2 of 3 uur te laat wel.
pi_87357991
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:08 schreef McGilles het volgende:

[..]

Een slaapmiddel zou ik als ik jou was niet zo snel aan beginnen, kom je moeilijk vanaf en verhelpt het probleem ook niet, maar onderdrukt het.

Zelf heb ik er ook niks voor en lig 6 van de 7 dagen per week lange tijd wakker.
Ja maar het veroorzaakt bij mij schoolverzuim, als ik slaapdronken wakker wordt en ik voel me ZO gaar, zet ik de wekker gewoon weer uit.

Maar moest van de dokter maar warme melk nemen.. Ik ga dus gewoon melatonine halen, voor als ik vroeg op moet. Is 1 a 2 keer in de week, dus het valt mee.
pi_87359111
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:07 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ja maar het veroorzaakt bij mij schoolverzuim, als ik slaapdronken wakker wordt en ik voel me ZO gaar, zet ik de wekker gewoon weer uit.
Heb precies hetzelfde, in de ochtend moet ik mij echt realiseren dat ik er echt uit moet omdat ik naar werk toe moet, met 1 wekker ging het te vaak mis.

Nu heb ik 3 wekkers, een wake-up light die op maximaal volume staat en op maximale lichtsterkte, mijn telefoon die én trilt en geluid maakt en een wekkerradio op een radiozender met maximaal volume. Dit is ook de enige manier om eruit te komen op de tijd dat ik wil, want anders blijf ik vrolijk liggen zonder dat ik mij realiseer dat ik eruit moet.
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:59:41 #124
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87379984
Ik erger me dood aan mezelf. Blijf eerst uren in bed liggen fokken. En dan sta ik op, denk binnen een half uur wel te kunnen aankleden en uitgebreid ontbijten, dat lukt natuurlijk niet, dus loop ik als een kip zonder kop door het huis te racen. Kat kijkt me weer aan van wtf doe jij nou weer. En zelf denk ik ook: kan dat niet gewoon rustig? Maar ik bedenk me steeds meer dingen die ik nog moet doen, zucht stress. Kan dan hoofd niet gewoon een dag uit ofzo?
Adhd is stom! Hoe geweldig moet hey toch zijn als je gewoon stil kunt zitten? Genieten van stilte en niks doen.
Oja, wacht, het is me vrijdag zowaar 2x 10 min gelukt....

Aaargh!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87380082
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:59 schreef Murmeli het volgende:
Ik erger me dood aan mezelf. Blijf eerst uren in bed liggen fokken. En dan sta ik op, denk binnen een half uur wel te kunnen aankleden en uitgebreid ontbijten, dat lukt natuurlijk niet, dus loop ik als een kip zonder kop door het huis te racen. Kat kijkt me weer aan van wtf doe jij nou weer. En zelf denk ik ook: kan dat niet gewoon rustig? Maar ik bedenk me steeds meer dingen die ik nog moet doen, zucht stress. Kan dan hoofd niet gewoon een dag uit ofzo?
Adhd is stom! Hoe geweldig moet hey toch zijn als je gewoon stil kunt zitten? Genieten van stilte en niks doen.
Oja, wacht, het is me vrijdag zowaar 2x 10 min gelukt....

Aaargh!
Haha dit herken ik :')
Heb me afgelopen week 3x verslapen :o normaal verslaap ik me nooit :N ik ben zo fucking moe de laatste 2 weken, weet niet hoe het komt ;(
Heb ooit een weddenschap met een oud-collega gehouden. Als ik 1 minuut gewoon helemaal stil zou kunnen zitten zonder te friemelen en te wiebelen en mijn mond dicht zou houden, zou ik 20 euro van hem krijgen... Heb het 23 seconden volgehouden, toen MOEST ik gewoon op mijn nagels bijten of met een pen klooien.
pi_87380733
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:59 schreef Murmeli het volgende:
Ik erger me dood aan mezelf. Blijf eerst uren in bed liggen fokken. En dan sta ik op, denk binnen een half uur wel te kunnen aankleden en uitgebreid ontbijten, dat lukt natuurlijk niet, dus loop ik als een kip zonder kop door het huis te racen. Kat kijkt me weer aan van wtf doe jij nou weer. En zelf denk ik ook: kan dat niet gewoon rustig? Maar ik bedenk me steeds meer dingen die ik nog moet doen, zucht stress. Kan dan hoofd niet gewoon een dag uit ofzo?
Adhd is stom! Hoe geweldig moet hey toch zijn als je gewoon stil kunt zitten? Genieten van stilte en niks doen.
Oja, wacht, het is me vrijdag zowaar 2x 10 min gelukt....

Aaargh!
Precies dat heb ik op een vrije dag zonder medicatie, dan is het voor dat je het weet weer avond en zit je te denken wat je allemaal wel niet hebt gedaan.

Heb de laatste tijd dingen zo ingericht dat ik minder op de planning heb, gisterenavond bij vrienden aangegeven dat ik het vervelend vind dat afspraken elke week weer vaststaan (sport, relaxen ed) en nu afgesproken dat we gewoon last-minute dingen afspreken in de toekomst. Heerlijk :P

Misschien ook wel iets voor jou? Of is dat niet mogelijk?

Ook heb ik op m'n desktop van mijn pc een lijstje gemaakt wat ik op m'n vrije dag wil gaan doen, natuurlijk niet te lang maken maar zet er in ieder geval 1 of 2 dingen op. Ik probeer maar wat tips te geven die voor mij helpen :D
pi_87381677
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:59 schreef Murmeli het volgende:
Ik erger me dood aan mezelf. Blijf eerst uren in bed liggen fokken. En dan sta ik op, denk binnen een half uur wel te kunnen aankleden en uitgebreid ontbijten, dat lukt natuurlijk niet, dus loop ik uren rond en niks te doen, terwijl er nog bergen werk liggen.
Aaargh!
Zo ff aangepast :P , ik herken vooral het uren kunnen computeren, en dat het zo kut is dat je nooit stil kan zitten.
Ik praat ook altijd supersnel! Heel irritant, of eigenlijk, ik vind het heel normaal en die andere mensen moeten niet zo sloom doen, maar ik hoor zo vaak dat ik eens rustig moet praten. Jullie ook?
Oh en vaak als ik iets wil vertellen wat ik niet wil vergeten ga ik ook in sneltreinvaart, dan begrijpen ze het niet, moet ik het herhalen en dan vergeet ik m'n verhaal! Of gewoon midden in een zin, ''uhh waar had ik het over?''
Ik heb een vriendin met ADD en die begrijpt me wel precies als ik weer snel praat.

En wie slikt hier equasym xl en wil daar z'n ervaringen ff over opschrijven?
Ik weet namelijk niet zo goed welke meds ik moet kiezen, m'n psych zei dat de langwerkende vorm duurder is, maar dat die keus aan mij is, maar langwerkend zijn wel meerdere merken die dat aanbieden. En over equasym lees/hoor ik niet zo veel.

Kun je trouwens van ADD naar ADHD gaan? Dus dat je vroeger meer ADD was, en nu je ouder word meer ADHD? Of gaat dat juist altijd andersom, of blijf je je hele leven 1 type?

Hele lap tekst :')
pi_87382481
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:58 schreef oddeyed het volgende:

[..]
En wie slikt hier equasym xl en wil daar z'n ervaringen ff over opschrijven?
Ik weet namelijk niet zo goed welke meds ik moet kiezen, m'n psych zei dat de langwerkende vorm duurder is, maar dat die keus aan mij is, maar langwerkend zijn wel meerdere merken die dat aanbieden. En over equasym lees/hoor ik niet zo veel.

Kun je trouwens van ADD naar ADHD gaan? Dus dat je vroeger meer ADD was, en nu je ouder word meer ADHD? Of gaat dat juist altijd andersom, of blijf je je hele leven 1 type?
Ik heb zeer goede ervaring met dexamphetamine, gebruik het 3x daags en helpt mij echt enorm, voel het gewoon uitwerken en mensen in mijn omgeving merken ook een duidelijk verschil.

Slechte ervaring met Ritalin, maar zoals je waarschijnlijk al weet is dat persoonsgebonden, dus eigenlijk kan niemand jou tips geven omdat je het gewoon zelf moet proberen/ervaren, dat zul je nog wel merken.

Succes ermee, je merkt gelijk een positief effect als iets aanslaat, daar is geen twijfel over mogelijk, het is niet dat je je moet afvragen of het wel werkt of wat het nou precies doet, want als je goede medicatie voor jou krijgt is het een wereld van verschil.
pi_87383258
Ook zo typisch: heb vrijdag wat psychiaters/psychologen opgezocht en heb nu al 2 dagen tabbladen open staan met diegene die me aanspreken. Heb nog geen keuze gemaakt, en als ik die maak, moet ik nog mailen/bellen :')
pi_87384192
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:04 schreef frame-saw het volgende:
Ook zo typisch: heb vrijdag wat psychiaters/psychologen opgezocht en heb nu al 2 dagen tabbladen open staan met diegene die me aanspreken. Heb nog geen keuze gemaakt, en als ik die maak, moet ik nog mailen/bellen :')
Waar woon je, want misschien kan ik nog iets aanraden mocht ik daar psychologen in de buurt kennen.
pi_87384879
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:38 schreef McGilles het volgende:

[..]

Waar woon je, want misschien kan ik nog iets aanraden mocht ik daar psychologen in de buurt kennen.
Amsterdam, heb ooit al een tip gekregen van iemand hier :) Maar als je nog wat anders hebt kan ik me nog breder oriënteren, al denk ik dat ik de keuze al heb gemaakt.
pi_87385287
Woensdag heb ik een gesprek met de psychiater om te diagnoseren of ik ADHD heb, voor me gevoel is het 100% zeker. Het is bij een particuliere psychiater om snel resultaat te hebben. Heb namelijk al een lange tijd dat studeren niet goed gaat, veel concentratie problemen en het is zo onoverzichtelijk in me hoofd. Begin nu aan het 5e jaar en wil zo snel mogelijk klaar zijn. Maar hoe lang kan/zal het ongeveer duren tussen het eerste gesprek en dat je de medicijnen krijgt.

Ik hoop/denk dat Ritalin mij hierbij kan helpen, klopt dit ?
pi_87385773
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:22 schreef stoeltafel het volgende:
Woensdag heb ik een gesprek met de psychiater om te diagnoseren of ik ADHD heb, voor me gevoel is het 100% zeker. Het is bij een particuliere psychiater om snel resultaat te hebben. Heb namelijk al een lange tijd dat studeren niet goed gaat, veel concentratie problemen en het is zo onoverzichtelijk in me hoofd. Begin nu aan het 5e jaar en wil zo snel mogelijk klaar zijn. Maar hoe lang kan/zal het ongeveer duren tussen het eerste gesprek en dat je de medicijnen krijgt.

Ik hoop/denk dat Ritalin mij hierbij kan helpen, klopt dit ?
Hoe heb je het zo ver geschopt in je opleiding tot nu toe?
pi_87386652
Maakt dat uit ? Doe de opleiding Small Business waar je dus nooit college krijgt, je eigen boek moet kiezen/huren. Er is veel te weinig structuur. Er waren een paar onderdelen die je in groepsverband moet maken, die heb ik allemaal gehaald. Het eerste jaar werkte je ook in een groep en daar heb ik ook alle punten gehaald. Moet alleen nu 24 competenties schrijven maar dat gaat moeizaam. Moet alles alleen door maar dat werkt niet echt, overzicht mis ik, te snel afgeleid, te vaag en te druk in me hoofd maar woensdag heb ik mijn eerste gesprek en begin maandag bij snelafstuderen.nl dus heb goede hoop dat ik het dit jaar haal. Ben trouwens al wel getest voor dyslectisch 8 jaar geleden en dat heb ik. Las verder dat 80% van de mensen die dyslectisch heeft ook ADHD heeft.
pi_87386739
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:15 schreef stoeltafel het volgende:
Maakt dat uit ? Doe de opleiding Small Business waar je dus nooit college krijgt, je eigen boek moet kiezen/huren. Er is veel te weinig structuur. Er waren een paar onderdelen die je in groepsverband moet maken, die heb ik allemaal gehaald. Het eerste jaar werkte je ook in een groep en daar heb ik ook alle punten gehaald. Moet alleen nu 24 competenties schrijven maar dat gaat moeizaam. Moet alles alleen door maar dat werkt niet echt, overzicht mis ik, te snel afgeleid, te vaag en te druk in me hoofd maar woensdag heb ik mijn eerste gesprek en begin maandag bij snelafstuderen.nl dus heb goede hoop dat ik het dit jaar haal. Ben trouwens al wel getest voor dyslectisch 8 jaar geleden en dat heb ik. Las verder dat 80% van de mensen die dyslectisch heeft ook ADHD heeft.
Ik vroeg het mij gewoon af puur uit interesse :)
pi_87387196
Zeker, tevreden over me uitleg ? Maar wat vind je van mijn verhaal? Kan je iets zeggen hoe lang het duurt van het eerste gesprek tot de medicijnen ?
pi_87388238
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:37 schreef stoeltafel het volgende:
Zeker, tevreden over me uitleg ? Maar wat vind je van mijn verhaal? Kan je iets zeggen hoe lang het duurt van het eerste gesprek tot de medicijnen ?
Dat zal zeker wel een week of 6 minimaal duren, maar reken op 2 maanden. Je moet je namelijk eerst aanmelden, dan wachten op een intake gesprek, hierin wordt beoordeeld wat jouw klachten zijn en daar wordt de behandeling op ingesteld. Dan krijg je +/- 3 gesprekken voor de eventuele diagnose. Stel dat de diagnose wordt gesteld dan word je doorverwezen naar een psychiater die dan medicatie kan voorschrijven.

Al met al zal je begrijpen dat dit allemaal tijd kost, bij mij duurde dit een maand of 3 tot 4. Ikzelf heb mij zelf destijds aangemeld bij een vrijgevestigde psycholoog, wat zeer veel scheelt in wachttijd, mocht jij het via een grote instelling willen laten doen reken erop dat het zeer lang kan duren ivm wachttijd.

Je verhaal kan ik inkomen, zelf moest ik alles alleen doen voor mij studie destijds wat mij uiteindelijk ook de kop kostte, wel knap dat je het al zover hebt geschopt!
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:35:02 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87388951
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:58 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Zo ff aangepast :P , ik herken vooral het uren kunnen computeren, en dat het zo kut is dat je nooit stil kan zitten.
Ik praat ook altijd supersnel! Heel irritant, of eigenlijk, ik vind het heel normaal en die andere mensen moeten niet zo sloom doen, maar ik hoor zo vaak dat ik eens rustig moet praten. Jullie ook?
Oh en vaak als ik iets wil vertellen wat ik niet wil vergeten ga ik ook in sneltreinvaart, dan begrijpen ze het niet, moet ik het herhalen en dan vergeet ik m'n verhaal! Of gewoon midden in een zin, ''uhh waar had ik het over?''
Ik heb een vriendin met ADD en die begrijpt me wel precies als ik weer snel praat.

En wie slikt hier equasym xl en wil daar z'n ervaringen ff over opschrijven?
Ik weet namelijk niet zo goed welke meds ik moet kiezen, m'n psych zei dat de langwerkende vorm duurder is, maar dat die keus aan mij is, maar langwerkend zijn wel meerdere merken die dat aanbieden. En over equasym lees/hoor ik niet zo veel.

Kun je trouwens van ADD naar ADHD gaan? Dus dat je vroeger meer ADD was, en nu je ouder word meer ADHD? Of gaat dat juist altijd andersom, of blijf je je hele leven 1 type?

Hele lap tekst :')
Haha, steeds verhaal kwijt heb ik ook ja. En snel vertellen omdat ik hey anders vergeet.
S metamen mn vriend is het nog erger, we nemen ons altijd zoveel voor en vergeten het meeste. Zucht.
Hoeveel afspraken daardoor al foutzijn gegaan tussen ons...

Ik heb me iig weer uitgeleefd op dE fiets. 63 km zonder pauze, haha. Had geen zin om te rusten. Heb er wel 4 uur over gedaan, ben ong 5x de weg kwijt geweest en heb daardoor 10 km om gefietst. Maar het was lekker, ben weer trots op mij

Wat hebben jullie gedaan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87389316
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:13 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dat zal zeker wel een week of 6 minimaal duren, maar reken op 2 maanden. Je moet je namelijk eerst aanmelden, dan wachten op een intake gesprek, hierin wordt beoordeeld wat jouw klachten zijn en daar wordt de behandeling op ingesteld. Dan krijg je +/- 3 gesprekken voor de eventuele diagnose. Stel dat de diagnose wordt gesteld dan word je doorverwezen naar een psychiater die dan medicatie kan voorschrijven.

Al met al zal je begrijpen dat dit allemaal tijd kost, bij mij duurde dit een maand of 3 tot 4. Ikzelf heb mij zelf destijds aangemeld bij een vrijgevestigde psycholoog, wat zeer veel scheelt in wachttijd, mocht jij het via een grote instelling willen laten doen reken erop dat het zeer lang kan duren ivm wachttijd.

Je verhaal kan ik inkomen, zelf moest ik alles alleen doen voor mij studie destijds wat mij uiteindelijk ook de kop kostte, wel knap dat je het al zover hebt geschopt!
Heb me juist niet aangemeld bij een grote instelling omdat ik niet helemaal doorgelicht hoef te worden. Weet het probleem en ga daarom woensdag naar een particuliere psychiater dus het eerste gesprek is binnen een week geregeld, vrij snel volgens mij. Laat woensdag weten hoe het was gegaan
pi_87389913
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha, steeds verhaal kwijt heb ik ook ja. En snel vertellen omdat ik hey anders vergeet.
S metamen mn vriend is het nog erger, we nemen ons altijd zoveel voor en vergeten het meeste. Zucht.
Hoeveel afspraken daardoor al foutzijn gegaan tussen ons...

Ik heb me iig weer uitgeleefd op dE fiets. 63 km zonder pauze, haha. Had geen zin om te rusten. Heb er wel 4 uur over gedaan, ben ong 5x de weg kwijt geweest en heb daardoor 10 km om gefietst. Maar het was lekker, ben weer trots op mij

Wat hebben jullie gedaan?
Fiets sowieso 2x per week een leuke afstand. Echt heerlijk vind je niet?

90km rondje vaak op de dinsdag, duurt vaak 3 uur en 15 minuutjes dus precies goed zonder kapot te gaan. Gisteren nog wezen mountainbiken in het bos en daarheen en terug fietsen, vandaag gebokst en morgen weer fietsen en dan dinsdag krachttraining.

Zou echt niet zonder sport kunnen, daar kan ik echt m'n energie kwijt en dat zijn de zeldzame momenten dat m'n hoofd echt leeg is en ik geen last van chaos heb, denk dan ook echt nergens aan.

Sport jij ook vaak? Want ik kan het iedereen aanraden!
pi_87395903
Fietsen is echt heerlijk ja :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:13:33 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87397315
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:03 schreef McGilles het volgende:

[..]

Fiets sowieso 2x per week een leuke afstand. Echt heerlijk vind je niet?

90km rondje vaak op de dinsdag, duurt vaak 3 uur en 15 minuutjes dus precies goed zonder kapot te gaan. Gisteren nog wezen mountainbiken in het bos en daarheen en terug fietsen, vandaag gebokst en morgen weer fietsen en dan dinsdag krachttraining.

Zou echt niet zonder sport kunnen, daar kan ik echt m'n energie kwijt en dat zijn de zeldzame momenten dat m'n hoofd echt leeg is en ik geen last van chaos heb, denk dan ook echt nergens aan.

Sport jij ook vaak? Want ik kan het iedereen aanraden!
Ah, je bent duidelijk een meer ervaren fietser dan ik :)
Ik sport vrij weinig, streven is 100 km per week fietsen (ongeveer 6 a 7 uur in mijn slakkeverdwaaltempo), maar vaak haal ik dat niet. Maar het is wel heerlijk als ik het wel doe! Ik ben nu bezig wat meer regelmaat in mijn leven aan te brengen en hoop zo meer te kunnen fietsen.
Min hoofd is dan wel wat rustiger ja. Kan dan ook geen dingen tegelijk doen, dat scheelt ;) maar ik stap vaak af tussendoor. Weg kwijt, eten pakken, ipod op zetten, ander liedje aanzetten, weer de weg kwijt. Dus ook op de fiets heb ik adhd, haha ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87397679
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ah, je bent duidelijk een meer ervaren fietser dan ik :)
Ik sport vrij weinig, streven is 100 km per week fietsen (ongeveer 6 a 7 uur in mijn slakkeverdwaaltempo), maar vaak haal ik dat niet. Maar het is wel heerlijk als ik het wel doe! Ik ben nu bezig wat meer regelmaat in mijn leven aan te brengen en hoop zo meer te kunnen fietsen.
Min hoofd is dan wel wat rustiger ja. Kan dan ook geen dingen tegelijk doen, dat scheelt ;) maar ik stap vaak af tussendoor. Weg kwijt, eten pakken, ipod op zetten, ander liedje aanzetten, weer de weg kwijt. Dus ook op de fiets heb ik adhd, haha ;)
TIjdens het sporten heb ik er juist geen last van, ga er ook altijd 100% voor, tijdens de bokstraining ben ik totaal geconcentreerd op de techniek en ga ik tot het gaatje, zelfde met mountainbiken, zo hard mogelijk tot maximale hartslag en dan totaal gefocust op het bos want anders ga je onderuit.

Sport zorgt bij mij niet echt voor regelmaat maar wel voor een betere gedachtengang, maar kan me voorstellen dat het bij jou juist wel voor regelmaat zorgt.

Voor de ADHD'ers die niet sporten of weinig sporten zou ik echt wat meer gaan sporten, want thuis met chaos in je hoofd en om je heen is niks vergeleken met een uurtje heerlijk inspanning leveren.
pi_87408300
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:15 schreef stoeltafel het volgende:
Maakt dat uit ? Doe de opleiding Small Business waar je dus nooit college krijgt, je eigen boek moet kiezen/huren. Er is veel te weinig structuur. Er waren een paar onderdelen die je in groepsverband moet maken, die heb ik allemaal gehaald. Het eerste jaar werkte je ook in een groep en daar heb ik ook alle punten gehaald. Moet alleen nu 24 competenties schrijven maar dat gaat moeizaam. Moet alles alleen door maar dat werkt niet echt, overzicht mis ik, te snel afgeleid, te vaag en te druk in me hoofd maar woensdag heb ik mijn eerste gesprek en begin maandag bij snelafstuderen.nl dus heb goede hoop dat ik het dit jaar haal. Ben trouwens al wel getest voor dyslectisch 8 jaar geleden en dat heb ik. Las verder dat 80% van de mensen die dyslectisch heeft ook ADHD heeft.
http://www.steunpuntdysle(...)e/comorbiditeit/adhd (25% van dyslecten heeft adhd en omgekeerd heeft 50% van de adhd-ers dyslectie.. staat daar)

Blwah heel verhaal net getypt maar goed, eigenlijk vraag: Doe je SBRM op HBO?

En denk dat ik ook maar weer is moet gaan sporten... ! :) Goeiemorgen trouwens!
pi_87409122
Ik doe aan wielrennen op hoog niveau maar ik merk het wel in de wedstrijden. Ik let meer op de weg ernaast dan de wedstrijden zelf en mis elke keer de slag.
Haters gonna hate.
pi_87412682
Komt doordat er een boel dopamine wordt aangemaakt als je hard sport. In een of ander psychiatrisch handboek las ik dat sporten ongeveer hetzelfde doet als ritallin, alleen niet zo lang :) Ik ga weer beginnen met roeien binnenkort. Heb nu al zo'n 1.5 jaar een nare knie/rug-blessure, maar die is zo goed als genezen *O* Helaas is m'n fietsje wel gejat, dus al het conditie-werk moet op de ergometer -O-
pi_87427199
fuuuuck, heb net een ritain geslikt terwijl m'n concerta nog tot 9 uur werkt |:( ik ga zo trippen dalijk :'(
pi_87431114
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:04 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

http://www.steunpuntdysle(...)e/comorbiditeit/adhd (25% van dyslecten heeft adhd en omgekeerd heeft 50% van de adhd-ers dyslectie.. staat daar)

Blwah heel verhaal net getypt maar goed, eigenlijk vraag: Doe je SBRM op HBO?

En denk dat ik ook maar weer is moet gaan sporten... ! :) Goeiemorgen trouwens!
Hmmm jammer van je verhaal, doe inderdaad SBRM op HBO
pi_87436684
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:05 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hmmm jammer van je verhaal, doe inderdaad SBRM op HBO
Hm tjah. Nou had de ervarin dat je toch best vaak college had op SBRM maar dat ik toch best vaak.. niet aanwezig was :P Heb eerst een half jaar een andere HBO studie gedaan, mee gestopt. Toen een half jaar SBRM en ook mee gestopt. Eerste was puur uit desintresse en de tweede tja, was toen met andere dingen bezig en hield me er gewoon niet echt mee bezig. Bepaalde lessen vond ik wel leuk maar door redelijk wat werkervaring had ik bij bepaalde leraren ook echt zoiets van, dat doe je niet zo in de praktijk.
pi_87486904
Nou. Gister dus bij de psychiater geweest en eerst vragenlijst ingevuld, antwoorden zo ingevuld als dat ik me voelde zonder de ritalin / concerta. Verder over van alles gehad en hij zegt dat het bij volwassenen moeilijk is veranderingen in het gedrag te monitoren. Bij kinderen heb je natuurlijk een juf, ouders etc etc welke dit allemaal bij kunnen houden en er een blinde proef gedaan kan worden.. Zou bij mij dus erg moeilijk gaan.
Echte kraakheldere diagnose heb ik (uiteraard) niet gekregen, kreeg alleen te horen dat indien ik zoveel baat heb bij de medicijnen je hier wel vanuit mag gaan. Heb daarom een nieuw recept meegekregen. In november nog een gesprek waarbij ik dezelfde vragenlijst in moet vullen. Aan de hand daarvan gaan we nog een keer kijken of een andere dosis geprobeerd moet voelen.

Kreeg dus niet gelijk te horen BAM, jij hebt ADD :P Komt ook niet zomaar op een papiertje te staan of zo toch? haha. Mja, vond een ding wel apart dat ik hier van iedereen hoor dat ouders / vriend en dergelijke meegenomen moet worden voor de diagnose. Is dat nu echt zo belangrijk?
pi_87487299
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:45 schreef Fes1-2 het volgende:
Nou. Gister dus bij de psychiater geweest en eerst vragenlijst ingevuld, antwoorden zo ingevuld als dat ik me voelde zonder de ritalin / concerta. Verder over van alles gehad en hij zegt dat het bij volwassenen moeilijk is veranderingen in het gedrag te monitoren. Bij kinderen heb je natuurlijk een juf, ouders etc etc welke dit allemaal bij kunnen houden en er een blinde proef gedaan kan worden.. Zou bij mij dus erg moeilijk gaan.
Echte kraakheldere diagnose heb ik (uiteraard) niet gekregen, kreeg alleen te horen dat indien ik zoveel baat heb bij de medicijnen je hier wel vanuit mag gaan. Heb daarom een nieuw recept meegekregen. In november nog een gesprek waarbij ik dezelfde vragenlijst in moet vullen. Aan de hand daarvan gaan we nog een keer kijken of een andere dosis geprobeerd moet voelen.

Kreeg dus niet gelijk te horen BAM, jij hebt ADD :P Komt ook niet zomaar op een papiertje te staan of zo toch? haha. Mja, vond een ding wel apart dat ik hier van iedereen hoor dat ouders / vriend en dergelijke meegenomen moet worden voor de diagnose. Is dat nu echt zo belangrijk?
Mijn psych gaf destijds aan dat het voor de diagnose wel belangrijk is om te weten hoe ik vroeger was.. Het was vroeger namelijk veel erger dan voorheen, ik was een stereotype ADHD-kind, druk, lijp, en vooral onhandelbaar.. MAar tegenwoordig is dat anderas, het hyperactieve is veeel minder geworden.
pi_87487444
Ik vond het toen mijn moeder mee moest belachelijke, maar achteraf was het toch goed. Mijn moeder kent me al 18 jaar, die weet heel goed hoe ik was, en die wist ook dingen over de basisschool die ik zelf niet meer wist. Zo had mijn psych veel meer en veel duidelijkere info.

Ik herhaal mijn vraag nog ff hoor :P . Is het mogelijk dat je vroeger een add-kind was, en nu een adhd-volwassene? Meestal hoor je dat ze vroeger adhd hadden en nu add, maar kan dit dus ook andersom?
pi_87487556
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:11 schreef oddeyed het volgende:
Ik vond het toen mijn moeder mee moest belachelijke, maar achteraf was het toch goed. Mijn moeder kent me al 18 jaar, die weet heel goed hoe ik was, en die wist ook dingen over de basisschool die ik zelf niet meer wist. Zo had mijn psych veel meer en veel duidelijkere info.

Ik herhaal mijn vraag nog ff hoor :P . Is het mogelijk dat je vroeger een add-kind was, en nu een adhd-volwassene? Meestal hoor je dat ze vroeger adhd hadden en nu add, maar kan dit dus ook andersom?
Volgens mij wel.. Mijn vriendin was vroeger heel rustig, meer een ADD-type, alstijd met zichzelf bezig en in haar eigen wereldje, tegenwoordig is ze als ze geen medicijnen slikt echt onhandelbaar. Spraakwaterval, mij irriteren, noem het maar op.
Dus die heeft wel een soort van omslag gemaakt de andere kant op, in tegenstelling tot mij.
pi_87491731
Ik zal het in het volgende gesprek is ter sprake brengen.. Wel weet ik dat ik vroeger een dromertje was en in mn eigen wereld zat, een van mn eerste juffen zei dat het wel schattig was maar dat dr baan helemaal niet leuk zou zijn als al haar kinderen zo rustig en half verlegen waren.
pi_87505023
Net eerste gesprek gehad, was best prettig. Veel over mezelf vertelt. ADHD / ADD is goed mogelijk, vrijdag weer een gesprek. Na 3/4 gesprekken is een diagnose te stellen, ben benieuwd.
pi_87510246
Wat vraagt zo'n meneer eigenlijk? Ik heb voor over 4 weekjes een afspraak, maar heb geen idee wat te verwachten. Is overigens een psychiater, geen psycholoog, weet niet of daar een verschil in zit (behalve dan dat de ene medicijnen mag voorschrijven).
pi_87512656
Weet niet, gaat via de dokter.
pi_87512961
Je bent bij de dokter voor een diagnose? Of begrijp ik het verkeerd :P
pi_87515619
Verwijsje briefje :)
pi_87522983
Ja snap ik, maar waar antwoordde je nou op? :p
pi_87523875
@ Frame-saw
Bij mij vroeg ze eerst naar de klachten, waar ik last van had, en wanneer dat het meeste was. Dat gesprek duurde een uurtje, ik kreeg ook een vragenlijst, over mijn kindertijd. Verder kreeg ik papieren mee naar huis voor mijn moeder, moest ze allemaal invullen en ik de volgende keer weer meenemen.

Het tweede gesprek moest mijn moeder mee, ze vroeg hoe ik was toen ik jong was, hoe mijn rapporten waren, hoe de gezinssamenstelling was/is (ivm trauma's aan scheidingen e.d.). Of er ongelukken zijn gebeurd(hoofdletsel kan adhd veroorzaken).

Het derde gesprek kreeg ik weer een vragenlijst, zij vulde hem in, ik hoefde alleen te antwoorden. In dat gesprek namen ze ook andere stoornissen mee, ik kreeg dus ook vragen over schizofrenie en borderline enz.

Dan moet je wachten, ze gaan uitzoeken wat je hebt. Toen ik werd opgeroepen voor de uitslag moest ik daar dus weer heen, en dan vertellen ze gewoon wat je hebt, wat er aan gedaan kan worden en of je dat wilt.

Het is een lange tekst maar ik hoop dat je er wat aan hebt! :)
pi_87524392
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:42 schreef frame-saw het volgende:
Ja snap ik, maar waar antwoordde je nou op? :p
Haha was nog niet helemaal wakker. Maar heb veel vertelt over me jeugd dus basis school, vrienden, middelbare school, broers/zussen, ouders, hobby's, welke dingen vroeger moeilijker gingen zoals lezen enz

Vrij standaard verhaal, morgen gaan we wat dieper denk ik
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 09:50:53 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_87524425
Zo weer eens een update van mijn kant :) hoewel ik de laatste maanden mijn ADD goed onder controle had is het de laatste tijd weer hard aanwezig :') superdruk in mijn hoofd, voel me weer net een stuiterbal :D

Net bij de psych geweest en ik krijg nu na ritalin en concerta geslikt te hebben iets nieuws: dexamphetamine. Iemand ervaring mee? Ik hoop dat het helpt, moet echt weer de rust in mijn kop terugkrijgen :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_87527915
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:29 schreef oddeyed het volgende:
@ Frame-saw
Bij mij vroeg ze eerst naar de klachten, waar ik last van had, en wanneer dat het meeste was. Dat gesprek duurde een uurtje, ik kreeg ook een vragenlijst, over mijn kindertijd. Verder kreeg ik papieren mee naar huis voor mijn moeder, moest ze allemaal invullen en ik de volgende keer weer meenemen.

Het tweede gesprek moest mijn moeder mee, ze vroeg hoe ik was toen ik jong was, hoe mijn rapporten waren, hoe de gezinssamenstelling was/is (ivm trauma's aan scheidingen e.d.). Of er ongelukken zijn gebeurd(hoofdletsel kan adhd veroorzaken).

Het derde gesprek kreeg ik weer een vragenlijst, zij vulde hem in, ik hoefde alleen te antwoorden. In dat gesprek namen ze ook andere stoornissen mee, ik kreeg dus ook vragen over schizofrenie en borderline enz.

Dan moet je wachten, ze gaan uitzoeken wat je hebt. Toen ik werd opgeroepen voor de uitslag moest ik daar dus weer heen, en dan vertellen ze gewoon wat je hebt, wat er aan gedaan kan worden en of je dat wilt.

Het is een lange tekst maar ik hoop dat je er wat aan hebt! :)
Geen lange tekst hoor, heb hem zowaar in 1 keer uitgelezen.
Maar bedankt :) Wel lastig dat mijn moeder meemoet, maar dan kan ze gezellig een keer in Amsterdam komen!
Ik ben wel zo iemand die dan na een gesprek denkt: o dit had ik moeten zeggen, o zus had ik moeten zeggen. Maarja, dan schrijf ik dat maar op denk ik :P
pi_87528777
Gisterenavond weer voor het eerst sinds wat dagen gesport. Ik was daarna helemaal hyper, niet hard genoeg getraind. Wel vaag dat ik mij helemaal stuk moet rijden om rustig te worden. 1 uur Spinning waarin ik tekeer ga is niet genoeg. Merk dat het alleen bij lange duurtrainingen rust geef. Gek eigenlijk.

Hebben meer hier last van?
Haters gonna hate.
pi_87542175
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:55 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Geen lange tekst hoor, heb hem zowaar in 1 keer uitgelezen.
Maar bedankt :) Wel lastig dat mijn moeder meemoet, maar dan kan ze gezellig een keer in Amsterdam komen!
Ik ben wel zo iemand die dan na een gesprek denkt: o dit had ik moeten zeggen, o zus had ik moeten zeggen. Maarja, dan schrijf ik dat maar op denk ik :P
Dat had ik ook, zo van; oeps, dit is ook best een probleem maar ik ben het gewoon vergeten! Maar dan zeg je dat de volgende keer, gelijk opschrijven dan kun je het niet vergeten :P .
Succes! :)
pi_87554926
Hey mensen ik ga dit topic even volgen. Ben doorverwezen vanuit Stormloop van gedachtes heb ik een 'ziekte'?
Als ik het zo lees dan kloppen veel dingen van ADD bij mij.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87560759
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:47 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Dat had ik ook, zo van; oeps, dit is ook best een probleem maar ik ben het gewoon vergeten! Maar dan zeg je dat de volgende keer, gelijk opschrijven dan kun je het niet vergeten :P .
Succes! :)
Hm jaa hier nog zo een.. Vergeet alleen nog wel is waar ik het nou op heb geschreven :P In de zin van dinsdag een telefoongesprek zus en zo uitzoeken donderdag terugbellen... Dan donderdag wel herinneren dat je die persoon moet bellen maar niet meer weten waar het blaadje ligt waar op stond wat je moest doen ;)

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:18 schreef beatrijs het volgende:
Hey mensen ik ga dit topic even volgen. Ben doorverwezen vanuit Stormloop van gedachtes heb ik een 'ziekte'?
Als ik het zo lees dan kloppen veel dingen van ADD bij mij.
Heb even vlug je topic bekeken.. Ben nu 21 en heb waarschijnlijk add (tja die psychiater was vaag :'( ) . Al die tijd alles afgeschoven op een (werkelijk gigantisch) motivatie probleem oid terwijl ik voor mijn gevoel wel altijd WILDE. Toen op een gegeven moment alle dingen die ik wilde gewoon niet lukte of niet afkwamen en dergelijke ging ik toch aan mijzelf twijfelen, wil ik het allemaal wel? En zo nee, wat de fuck wil ik dan ECHT? Hierdoor werd ik flink verdrietig / depressief.
Toen kwam ik ADD op het spoor, ook via dit forum. Heb nu concerta en het helpt goed. Maar wat er nu ook met je aan de hand is één tip: je problemen zijn altijd op te lossen :) Succes!
pi_87578226
Vraagje voor concerta gebruikers(damm wat een foute woord) ik neem in de ochtend rond 8 uur of 9 uur een concerta 18mg in. Deze is meestal rond 2 a 3 uur uitgewerkt. Nemen je voor het slapen gaan ook nog concerta of iets anders om rustig in te slapen ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_87580617
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:31 schreef daanski82 het volgende:
Vraagje voor concerta gebruikers(damm wat een foute woord) ik neem in de ochtend rond 8 uur of 9 uur een concerta 18mg in. Deze is meestal rond 2 a 3 uur uitgewerkt. Nemen je voor het slapen gaan ook nog concerta of iets anders om rustig in te slapen ?
Ik neem 's ochtend een 54mg concerta, meestal rond 6 of 7 uur. Die werkt zo'n 10-12 uur en daarna neem ik nog 1 of 2 ritalin (niet tegelijk).
Als je dit aan de psych zou voorleggen zal hij je wellicht een zwaardere concerta geven (27 of 36) en anders in ieder geval Ritalin voor nadat de concerta is uitgewerkt.
pi_87585444
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:47 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Ik neem 's ochtend een 54mg concerta, meestal rond 6 of 7 uur. Die werkt zo'n 10-12 uur en daarna neem ik nog 1 of 2 ritalin (niet tegelijk).
Als je dit aan de psych zou voorleggen zal hij je wellicht een zwaardere concerta geven (27 of 36) en anders in ieder geval Ritalin voor nadat de concerta is uitgewerkt.
ik heb hier nog 36mg liggen maar deze onderdrukt mij behoorlijk dat ik bijna nergens meer op reageer.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_87587025
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:05 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hm jaa hier nog zo een.. Vergeet alleen nog wel is waar ik het nou op heb geschreven :P In de zin van dinsdag een telefoongesprek zus en zo uitzoeken donderdag terugbellen... Dan donderdag wel herinneren dat je die persoon moet bellen maar niet meer weten waar het blaadje ligt waar op stond wat je moest doen ;)
Dat heb ik ook vaak hoor, zeker wel opschrijven, en vervolgens niet meer weten waar dat papiertje ligt :') .
Of mensen die dan zeggen; dan zet je toch een alarm in je telefoon? Ja duh, daar heb ik ook heus wel eens aan gedacht, maar die druk ik uit, ''dat doe ik zo wel'' en vervolgens vergeet ik het alsnog _O- .

Vergeetachtigheid en ongeconcentreerdheid zijn mijn grootste problemen, ik heb adhd, maar van de H merk ik zelf niet zo veel. Soms zeggen mensen wel dat ik zo beweeg, druk praat en zenuwachtig overkom, maar verder niet echt. Ik stuiter niet zegmaar, iig niet de hele dag, ik heb mn periodes. Daarom twijfel ik ook een beetje, maar m'n psycholoog zal het wel weten. Verder ben ik juist heel stil, rustig en op de achtergrond. Maarja, ik ben geen specialist :{

Prettig weekend iedereen!! :)
pi_87607744
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:18 schreef beatrijs het volgende:
Hey mensen ik ga dit topic even volgen. Ben doorverwezen vanuit Stormloop van gedachtes heb ik een 'ziekte'?
Als ik het zo lees dan kloppen veel dingen van ADD bij mij.
En via jou topic kom ik hier ook mee lezen... Heb nu aantal sites gelezen met info over ADD, online testen gedaan ( ook wat grotere, niet alleen die met 9 vragen :+ ) en herken eigenlijk alleen maar meer en meer wel dan niet. Ook een aantal heel stuitende dingen zoals bijv mijn gedrag op de motor.

Denk dat ik vd week toch maar even langs de huisarts ga voor een verwijzing. Heb voor 2 jaar terug ook een enorm vermoeidheidsprobleem gehad, maar dat was geen Chronische Vermoeidheid. Herken eigenlijk meer in ADD dan CVE.

Overigens structuur helpt wel degelijk, alleen is het lastig als je op jezelf zit en alles echt alleen aan moet pakken. Merkte dat mijn ex enorm veel structuur bracht en dat ik dan ook echt beter presteer. Goed alles is een lang verhaal maar ik lees dus voortaan mee :)

Vergeetachtigheid en concentratieproblemen + motivatieproblemen zijn de grootste ergernissen, al heb ik er nu intussen een soort van mee om leren gaan.
pi_87610025
Hoe zijn jullie in het vertellen van verhalen? Of uitleggen?
Ik kan dat echt niet, wel op papier maar hardop, nah nee. Ik begin enthousiast en dan raak ik in de knoop met mezelf en de woorden en dan stop ik maar.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:54:35 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87615885
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:31 schreef daanski82 het volgende:
Vraagje voor concerta gebruikers(damm wat een foute woord) ik neem in de ochtend rond 8 uur of 9 uur een concerta 18mg in. Deze is meestal rond 2 a 3 uur uitgewerkt. Nemen je voor het slapen gaan ook nog concerta of iets anders om rustig in te slapen ?
Ik neem om half 7 een van 27 (over 2 weken stap ik over op 36) en om 16.00 nog een 18. Als ik dan heel laat ga slapen, na 1 uur ofzo nog een halve ritalin, maar dat is nog maar 1 keer voorgekomen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87627344
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:31 schreef frame-saw het volgende:
Hoe zijn jullie in het vertellen van verhalen? Of uitleggen?
Ik kan dat echt niet, wel op papier maar hardop, nah nee. Ik begin enthousiast en dan raak ik in de knoop met mezelf en de woorden en dan stop ik maar.
Vertellen van verhalen wel goed, zoals presenteren en dergelijke. Uitleggen kan ik ook wel prima alleen in sommige gevallen (ligt ook aan de persoon aan wie ik iets uitleg) kan ik helemaal door draaien indien die gene niet snapt wat ik nou bedoel (tot 3 keer toe zeg maar...) Dan word ik een beetje gek!
pi_87652542
Pffft, vandaag verjaardag gehad.. 6 uur lang bezoek (had mensen wel in etappes uitgenodigd maar de geplande breaks tussendoor bleven uit doordat iedereen langer bleef dan ik had gepland) en je kunt me wegdragen...
Gevoel alsof ik er weer eens een 40-urige werkweek op heb zitten.. zoveel stress zou een verjaardag toch niet op moeten/mogen leveren?

Herkenbaar voor iemand? (M.a.w. is het een add-ding, is t met medicatie makkelijker, etc?)
pi_87655245
Waar voel je je gestresst door? Wat maakt je moe?

Het praten, opletten of iedereen eten+drinken heeft, iedereen evenveel aandacht geven?

Als dat het is: laat het los. Vertel de visite zelf drinken in te schenken, ze taartjes al gesneden in je koelkast, etc.

Als het iets anders is heb ik geen advies, heb er zelf niet zo'n last van verder. Vooral omdat het me niks boeit :P
pi_87655322
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:29 schreef frame-saw het volgende:
Waar voel je je gestresst door? Wat maakt je moe?

Het praten, opletten of iedereen eten+drinken heeft, iedereen evenveel aandacht geven?

Als dat het is: laat het los. Vertel de visite zelf drinken in te schenken, ze taartjes al gesneden in je koelkast, etc.

Als het iets anders is heb ik geen advies, heb er zelf niet zo'n last van verder. Vooral omdat het me niks boeit :P
Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat ik nooit op jouw verjaardag zal komen :)
OT: Vakantie deze week (nee, ik zit niet op school, puur toeval).
Ga nu eens kijken wat nou het verschil tussen mét en zonder ritalin als ik thuis ben..
pi_87655641
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:29 schreef frame-saw het volgende:
Waar voel je je gestresst door? Wat maakt je moe?

Het praten, opletten of iedereen eten+drinken heeft, iedereen evenveel aandacht geven?

Als dat het is: laat het los. Vertel de visite zelf drinken in te schenken, ze taartjes al gesneden in je koelkast, etc.

Als het iets anders is heb ik geen advies, heb er zelf niet zo'n last van verder. Vooral omdat het me niks boeit :P
Ik heb niet echt het gevoel gehad dat ik gestresst was.. er waren op de piek 5 mensen tegelijk aanwezig dus dat valt best te overzien, maar op een gegeven moment was ik gewoon echt totaal uitgeblust, kon niet meer helder uit mijn ogen kijken, was mentaal helemaal gesloopt.. Tja. :{
pi_87658209
Vind het lastig om er over te beginnen tegenover vrienden enzo, omdat er meteen al weer met stempels, hokjes, en onzin gedacht wordt. Hoe meer ik er over lees hoe meer dingen op hun plek lijken te vallen. Morgen huisarts contacten, en binnekort miss ook met psycholoog bespreken.

Baal er van dat ik eigenlijk niemand kan vragen wat ze er aan herkennen bij mij. De personen die het dichtste bij me stonden, die mij het beste kennen zijn er niet meer. Ma is vorig jaar overleden en men relatie is nu 2 maanden uit nadat we meer dan anderhalf jaar samen waren.

[ Bericht 47% gewijzigd door Cocktailprikker op 18-10-2010 01:00:29 ]
pi_87660142
Pfff gister truffels op. Enige momenten waar ik een beetje rustig ben is met drugs :{. Ben dan veel minder 'afwezig' en daardoor ook socialer
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:11:12 #183
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87661717
Dat heb ik met drank, maar k vind dat ik dan mezelf in elk geval niet ben, wel hoe ik mezelf zou willen zijn zodat ik meer in de maatschappij pas. (en dat wil ik eigelijk ook niet, zuipen om gezellig te zijn) dus ik drink niet meer :)

Gebruik je verder geen medicatie?
pi_87667734
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:11 schreef Swiffer het volgende:
Dat heb ik met drank, maar k vind dat ik dan mezelf in elk geval niet ben, wel hoe ik mezelf zou willen zijn zodat ik meer in de maatschappij pas. (en dat wil ik eigelijk ook niet, zuipen om gezellig te zijn) dus ik drink niet meer :)

Gebruik je verder geen medicatie?
Nee gelukkig niet. Deze donderdag wss afspraak met psycholoog *O*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:53:49 #185
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87668264
Ben benieuwd! (Blowen of medicatie van Psych, het is en blijft ongezond hoor ;) )
pi_87668487
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:31 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat ik nooit op jouw verjaardag zal komen :)
OT: Vakantie deze week (nee, ik zit niet op school, puur toeval).
Ga nu eens kijken wat nou het verschil tussen mét en zonder ritalin als ik thuis ben..
Hè jammer. Gelukkig heb ik ook nooit grote verjaardagen ofzo, wat eten en daarna drinken en rare dingen doen :) Er komen ook alleen vrienden dus die weten echt wel hoe ik ben en voelen zich thuis genoeg om zelf drinken te pakken.

Als ik allemaal familie enzo langskrijg zou ik het ook niet meer weten, gelukkig gebeurt dat als ik bij m'n ouders ben, dan regelt m'n mama alles :D
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:50:27 #187
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_87670574
Ik heb meestal dat als er veel mensen zijn waar ik ben, dat ik heel druk ga worden en gek ga doen. Dat is zo irritant hé.
  maandag 18 oktober 2010 @ 14:09:49 #188
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87671271
Heb ik ook, of ik word heeeel stil. Vervolgens wel 3 dagen en nachten lang prikkels aan t verwerken :0

Ik ben overigens naar de Psych geweest, voor een hogere dosis Equasym. Het is nu veel drukker in mijn werkomgeving, ik kan niet alles meer buiten houde. Vandaag bestellen, morgen binnen bij de apotheek. Ik ben benieuwd.
pi_87705251
Ik wordt druk van concerta :( Ik slik nu 54mg per dag, zodra ik wakker wordt (dus niet op een vast tijdstip). Ik kan me prima concentreren enzo, ik praat alleen fucking snel en veel... Plus ik maak opeens ontzettend veel hele slechte woordgrappen die ik zelf hilarisch vind, maar verder niemand ;( (eigenlijk niet heel erg, ze zijn ook hilarisch). Volgens mijn vrienden ben ik niet druk(ker), maar zo voelt het wel, best vreemd... Ben er nog niet uit of ik het vervelend vind of niet..
Daarnaast nu 3 weken gestopt met roken, sinds die maandag 3 weken geleden heb ik geen sigaret meer aangeraakt, best konings :D Misschien komt dat drukke daarvandaan, ik heb gewoon meer energie. *O*
pi_87706738
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:50 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik heb meestal dat als er veel mensen zijn waar ik ben, dat ik heel druk ga worden en gek ga doen. Dat is zo irritant hé.
Ik ook, hoe meer mensen er aanwezig zijn, hoe drukker ik word.

@denkbaar, goed zeg! Dat je niet meer rookt :)

Ik heb het op school aan een leraar verteld, hij zei dat ik het ook maar in de klas moest vertellen omdat ze dan begrip kunnen tonen. Het hoefde niet perse maar hij dacht dat het beter was. Maar ik vind het best eng eigenlijk. Sommige weten het al maar ik ben zo bang dat ze denken dat ik gek ben ofzo als ze het weten. Dat ze me niet voor vol aanzien. :{
pi_87706994
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:45 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik heb het op school aan een leraar verteld, hij zei dat ik het ook maar in de klas moest vertellen omdat ze dan begrip kunnen tonen. Het hoefde niet perse maar hij dacht dat het beter was. Maar ik vind het best eng eigenlijk. Sommige weten het al maar ik ben zo bang dat ze denken dat ik gek ben ofzo als ze het weten. Dat ze me niet voor vol aanzien. :{
Het is ook eng, ik heb al een jaar de diagnose en ik durf het nu pas aan mensen te vertellen. Enige advies dat ik kan geven is dat je het gewoon moet doen, mensen reageren er over het algemeen teleurstellend normaal op. Ik kreeg er wel grapjes over, maar die maak ik zelf ook aan de lopende band :P
pi_87713188
Volgende week krijg ik mijn diagnose. Ik ben benieuwd.
Haters gonna hate.
pi_87716135
En toen was ik er weer... Tijdje bezig geweest met school & wat andere zaken, maar nu weer wat tijd voor Fok :D
pi_87716245
Super herkenbaar de verhalen hier.

Deze week me 3e gesprek in 1.5 week, gaat allemaal super snel.
Denk dat ik dan volgende al de diagnose krijg.

Ben van mezelf nogal druk, praat veel en super snel en ben ook nog dyslectisch.
Daarom zou het mooi zijn als ik snel Ritalin kan krijgen voor me school.
Ben bijna klaar met HBO maar kan me heel slecht concentreren.
Hoop dat het met ritalin wat rustiger in me hoofd wordt en ik snel kan afstuderen.

Klinkt dit bekend ?

Kreeg de laatste keer een vragenlijst van de psychiater mee over zelfmoord, snel aggresief, stemmen in me hoofd, enz. Is dit zo gebruikelijk icm ADD/ADHD. Heb hier gelukkig niks van.
pi_87719099
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:39 schreef stoeltafel het volgende:
Super herkenbaar de verhalen hier.

Deze week me 3e gesprek in 1.5 week, gaat allemaal super snel.
Denk dat ik dan volgende al de diagnose krijg.

Ben van mezelf nogal druk, praat veel en super snel en ben ook nog dyslectisch.
Daarom zou het mooi zijn als ik snel Ritalin kan krijgen voor me school.
Ben bijna klaar met HBO maar kan me heel slecht concentreren.
Hoop dat het met ritalin wat rustiger in me hoofd wordt en ik snel kan afstuderen.

Klinkt dit bekend ?

Kreeg de laatste keer een vragenlijst van de psychiater mee over zelfmoord, snel aggresief, stemmen in me hoofd, enz. Is dit zo gebruikelijk icm ADD/ADHD. Heb hier gelukkig niks van.
Op latere leeftijd kan dit 'soort van' gebruikelijk zijn. Als op je werk niets lukt en jezelf in de financiële problemen zit kun je natuurlijk behoorlijk depressief worden. Op school maak je je hier natuurlijk minder druk om als in het geval je een baan, huis en misschien wel kinderen hebt. Volgens mij gebeurt het daarom vaak dat mensen met een depressie bij de psychiater terecht komen en vervolgens het ADD/ADHD verhaal naar boven komt en dat die ADD/ADHD in eerste instantie de oorzaak kan zijn van die depressie.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:11:03 #196
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_87727102
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:53 schreef Denkbaar het volgende:
Ik wordt druk van concerta :( Ik slik nu 54mg per dag, zodra ik wakker wordt (dus niet op een vast tijdstip). Ik kan me prima concentreren enzo, ik praat alleen fucking snel en veel... Plus ik maak opeens ontzettend veel hele slechte woordgrappen die ik zelf hilarisch vind, maar verder niemand ;( (eigenlijk niet heel erg, ze zijn ook hilarisch). Volgens mijn vrienden ben ik niet druk(ker), maar zo voelt het wel, best vreemd... Ben er nog niet uit of ik het vervelend vind of niet..
Daarnaast nu 3 weken gestopt met roken, sinds die maandag 3 weken geleden heb ik geen sigaret meer aangeraakt, best konings :D Misschien komt dat drukke daarvandaan, ik heb gewoon meer energie. *O*
Hé, ik heb ook Concerta 54mg, en toch ben ik rustig als ik mijn pilletje heb gehad. Ik praat ook snel en veel, maar dat zal wel door mijzelf komen. Vind het nooit erg om een praatje te maken als ik tijd heb. Op sommige dagen heb ik ook wel eens dat ik mijzelf drukker voel, maar dat komt bij mij meestal omdat ik zenuwachtig voor iets ben.
pi_87735989
Ook maar eens posten hier dan. Bij mij is de diagnose ADHD van het voornamelijk inattentieve type (ADD dus) nooit officieel gesteld. Maar tijdens een langdurige behandeling bij een psycholoog werden de vermoedens wel steeds groter. Langzamerhand begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik het ook daadwerkelijk 'heb'. De voornaamste reden dat ik daar wat terughoudend in ben is dat ik eigenlijk m'n hele volwassen leven probeer uit te zoeken 'wat er nou aan de hand is' en ik daar nooit echt uit ben gekomen en toch wat terughoudend ben om, zeker zonder officiele diagnose mezelf een label op te plakken. Recent eindelijk maar eens de stap genomen om PsyQ eens te contacteren maar daar heb ik vervolgens niks meer van gehoord (en uiteraard sindsdien er niet op de momenten dat ik actie kan ondernemen aan gedacht om dat nogmaals te doen .. -O- ). Dat dus op korte termijn alsnog maar eens doen. Of misschien toch maar een reguliere ADHD poli.

Maargoed, even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier dan. Ik heb op voorschrift van de psycholoog (hij is psychiater van origine) een tijdje Ritalin en even concerta gebruikt. Het is me nooit echt heel goed bevallen. Concentreren gaat prima, alles wat me normaal gesproken moeite kost gaat als het ware vanzelf (kamer opruimen, studieplanning, dingen uberhaupt wat efficient aanpakken, wat structuur in m'n dagelijks leven hebben etc, alles waarvan ik wel weet hoe het moet maar wat me nooit lukt zegmaar ;-)). Alleen ik ondervind ook best wat nadelen. Buiten dat ik wat angstig kan worden als ik het een tijdje gebruikt heb en het uitgewerkt is, en bij Ritalin best last heb van de rebound, merk ik dat ik me best terugtrek als de methylfenidaat werkzaam is. Ik vind het dan erg lastig om wat sociaal te zijn, echt leuke gesprekken voeren lijkt niet te lukken. Ik heb dan ook nooit de stap gezet om echt langdurig gebruik te maken van de medicatie. Maargoed, op dit moment toch even erg veel dingen laten verzanden en even aardig wat dingen die moeten gebeuren wbt studie / administratie en noem maar op. Zodoende dan toch maar weer Ritalin gaan gebruiken en ik loop dus weer tegen bovenstaande aan.

Ik besef me dat het in dit geval sowieso van belang is dat ik buiten een officiele diagnose waar nodig ook begeleiding kan gebruiken, maar eer ik bij PsyQ terecht kan zijn we wel weer een maand of 3 verder.

Maar, hebben meer mensen soortgelijke ervaringen met methylfenidaat? En wordt dat beter bij langdurig gebruik? Of heb je de overstap gemaakt naar andere medicatie? (ik loop overigens niet meer bij de betreffende psycholoog dus het is even wat lastig om het met mem daarover te hebben / medicatie te wijzigen).
pi_87743965
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:39 schreef trustychords het volgende:
[...]

Maargoed, even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier dan. Ik heb op voorschrift van de psycholoog (hij is psychiater van origine) een tijdje Ritalin en even concerta gebruikt. Het is me nooit echt heel goed bevallen. Concentreren gaat prima, alles wat me normaal gesproken moeite kost gaat als het ware vanzelf (kamer opruimen, studieplanning, dingen uberhaupt wat efficient aanpakken, wat structuur in m'n dagelijks leven hebben etc, alles waarvan ik wel weet hoe het moet maar wat me nooit lukt zegmaar ;-)). Alleen ik ondervind ook best wat nadelen. Buiten dat ik wat angstig kan worden als ik het een tijdje gebruikt heb en het uitgewerkt is, en bij Ritalin best last heb van de rebound, merk ik dat ik me best terugtrek als de methylfenidaat werkzaam is. Ik vind het dan erg lastig om wat sociaal te zijn, echt leuke gesprekken voeren lijkt niet te lukken. Ik heb dan ook nooit de stap gezet om echt langdurig gebruik te maken van de medicatie. Maargoed, op dit moment toch even erg veel dingen laten verzanden en even aardig wat dingen die moeten gebeuren wbt studie / administratie en noem maar op. Zodoende dan toch maar weer Ritalin gaan gebruiken en ik loop dus weer tegen bovenstaande aan.

Ik besef me dat het in dit geval sowieso van belang is dat ik buiten een officiele diagnose waar nodig ook begeleiding kan gebruiken, maar eer ik bij PsyQ terecht kan zijn we wel weer een maand of 3 verder.

Maar, hebben meer mensen soortgelijke ervaringen met methylfenidaat? En wordt dat beter bij langdurig gebruik? Of heb je de overstap gemaakt naar andere medicatie? (ik loop overigens niet meer bij de betreffende psycholoog dus het is even wat lastig om het met mem daarover te hebben / medicatie te wijzigen).
Rebounds van ritalin zijn bij mij ook erg, maar ik had ze steeds minder door m'n inname-schema aan te scherpen. Ik werd in het begin ook een stuk minder sociaal, ben de eerste maanden niet uitgeweest en heb m'n vrienden toen amper gezien. Wel het eerste semester van m'n studie gehaald met hoge cijfers :P
Dus ja, ik heb soortgelijke ervaringen met ritalin. De effecten worden sowieso minder bij langdurig gebruik, zowel de positieve als de negatieve. Ik ben zelf overgestapt op concerta omdat het me niet lukte om punctueel te zijn met ritalin, maar ik ben er nog niet uit of het beter is of slechter.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:29:24 #199
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_87744067
Heeft even geduurd voor ik weer post.

Long story short, na een twijfel bij psychiater/psycheloog van de paaz is er nu wel duidelijkheid bij een ander ziekenhuis. Binnen paar weken afspraak met verpleegkundig psycheloog die me gaat begeleiden met de medicatie voor ADHD.

Ben bijzonder benieuwd, ergens kijk ik er wel naar uit. Zoals iemand anders in het topic zei, als het nu ineens geen adhd blijkt te zijn dan hoop ik niet in een diep gat te gaan vallen, maar daar zijn we toch gedeeltelijk zelf bij.

Hopelijk eindeljk wat meer rust. Verder maar geen verwachtingen kweken, kwestie van afwachten.

Word op dit moment erg moe van me zelf O-)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:46:37 #200
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87746836
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:25 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Rebounds van ritalin zijn bij mij ook erg, maar ik had ze steeds minder door m'n inname-schema aan te scherpen. Ik werd in het begin ook een stuk minder sociaal, ben de eerste maanden niet uitgeweest en heb m'n vrienden toen amper gezien. Wel het eerste semester van m'n studie gehaald met hoge cijfers :P
Dus ja, ik heb soortgelijke ervaringen met ritalin. De effecten worden sowieso minder bij langdurig gebruik, zowel de positieve als de negatieve. Ik ben zelf overgestapt op concerta omdat het me niet lukte om punctueel te zijn met ritalin, maar ik ben er nog niet uit of het beter is of slechter.
Hier ben ik het wel me eens, mijn eerste rebound was een heel angstige, maar die rebounds zijn langzaamaan verdwenen nu, eerste paar amanden was ook ik kluizenaar maar dat had ik ook wel nodig om mn leven op een rij te krijgen. Ook bij mij dus op langere duur weinig nadelige effecten meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swiffer op 20-10-2010 13:32:36 ]
pi_87750332
Ok ik doe er al 2 uur over om mijn kamer op te ruimen :')
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:33:13 #202
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87750745
Ja want je legt iets weg, en in die hoek waar je t weglegt ligt ook rommel, en dan pak je daar weer wat, en ga je naar een andere hoek, vervolgens ruim je niet in een keer 1 hoek op, maar kris kras je hele kamer.. Ik ken het ;) :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Swiffer op 20-10-2010 13:44:17 ]
pi_87750958
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:22 schreef beatrijs het volgende:
Ok ik doe er al 2 uur over om mijn kamer op te ruimen :')
Haha, hier ook. Minstens. En dan nog blijft er veel liggen.

..om dr vervolgens binnen no time weer een mooie bende van te maken. -O-
pi_87751202
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:25 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Rebounds van ritalin zijn bij mij ook erg, maar ik had ze steeds minder door m'n inname-schema aan te scherpen. Ik werd in het begin ook een stuk minder sociaal, ben de eerste maanden niet uitgeweest en heb m'n vrienden toen amper gezien. Wel het eerste semester van m'n studie gehaald met hoge cijfers :P
Dus ja, ik heb soortgelijke ervaringen met ritalin. De effecten worden sowieso minder bij langdurig gebruik, zowel de positieve als de negatieve. Ik ben zelf overgestapt op concerta omdat het me niet lukte om punctueel te zijn met ritalin, maar ik ben er nog niet uit of het beter is of slechter.
Bedankt voor het reageren!
Maar een paar maanden niet uitgaan overleef ik wel, vrienden amper zien heb ik eerlijk gezegd weinig zin in. Temeer omdat ik ze sowieso al wat verwaarloos vanwege het of uberhaupt niet aan denken om afspraken te maken / mensen te bellen, beroerde planning of weer eens te gestressed zijn en ik mezelf in die situatie helemaal niet trek en erg ongemakkelijk voel ,etc ;-)
Lastig dus. Maargoed, voor nu kan het wel even, tentamens komen d'r aan en gezien de hoeveelheid werk ik nog moet verrichten moet ik sowieso even de kluizenaar uithangen. Daarna maar eens serieus aan de slag om te bedenken hoe verder.
pi_87751493
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:22 schreef beatrijs het volgende:
Ok ik doe er al 2 uur over om mijn kamer op te ruimen :')
Ik ging een mail typen, intussen besluit ik om de papieren uit te zoeken en bij elkaar te leggen, maar ik wil ook een kop thee zetten. Tegelijk bekijk ik nog wat tekeningen voor school, stop de papieren bij elkaar en bedenk me dat ik nog iets anders moet regelen. Wil dat op een leeg papiertje schrijven en besluit dat het beter is om meteen al het oudpapier bij elkaar te verzamelen. Net ben ik foto's wezen maken van wat dingen, en oja, ik had nog thee gezet.

De mail is nog steeds niet af dus :')

Wachtlijst bij Radboud ziekenhuis staat op 7 maanden. Kan ik niet een test bij een andere instelling doen? Huisarts zegt van niet, maar er zullen toch wel andere professionele mensen zijn dan alleen bij het Radboud? Omgeving Gelderland heb ik het dan over. Ik las iets over PsyQ in Apeldoorn maar dat waren wisselende verhalen..

[ Bericht 12% gewijzigd door Cocktailprikker op 20-10-2010 13:59:58 ]
pi_87752464
meld je aan bij een psycholoog zou ik zeggen en van daaruit verder werken
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:54:20 #207
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87753749
@trustychords; Check ook deze site eens, persoonlijke ervaringen !Staat ook in de OP overigens...

http://www.hersenstorm.com/
pi_87755958
Ben nog steeds niet klaar :P

Is er geen ADD & ADHD Slowchat? :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87757516
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:45 schreef beatrijs het volgende:
Ben nog steeds niet klaar :P

Is er geen ADD & ADHD Slowchat? :P
Soms hier, maar meestal trekt er dan iemand aan de rem :P
pi_87759135
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:54 schreef Swiffer het volgende:
@trustychords; Check ook deze site eens, persoonlijke ervaringen !Staat ook in de OP overigens...

http://www.hersenstorm.com/
Dank je. Ik kende de site al wel maar heb em destijds links laten liggen vanwege de nogal eenzijdige informatie over Ritalin. Persoonlijke ervaringen die niet zo positief zijn kan ik inkomen, maar om termen als ' ritalin maffia' te gaan gebruiken.. beetje jammer.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:23:09 #211
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87760001
Klopt, ik kan voor mezelf 3kwart van de nadelen wegstrepen, erg subjectief is ze niet, maar redelijke medische info staat er wel. Je kunt methylfenidaat altijd proberen, zet het wat langer door, bevalt het niet dan kan je altijd er vanaf zien.
pi_87760032
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:33 schreef Swiffer het volgende:
Ja want je legt iets weg, en in die hoek waar je t weglegt ligt ook rommel, en dan pak je daar weer wat, en ga je naar een andere hoek, vervolgens ruim je niet in een keer 1 hoek op, maar kris kras je hele kamer.. Ik ken het ;) :P
Eigenlijk maakt dat weinig uit, buiten dat het motiverender is als je na afloop ten minste 1 nette hoek hebt.
Zolang ik maar bezig blijf met die kamer opruimen vind ik het prima, maar vaak ga ik hele andere dingen tussendoor doen, zoals wassen, bellen of de frituurpan schoonmaken ofzo... :')
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:27:52 #213
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87760159
Ik vind zo chaotisch opruimen heerlijk!! Beter dan weer iets laten liggen omdat het niet gaat zoals ik het wil....
pi_87761018
Oh en misschien een handige tip voor de mensen die met Ritalin een stuk minder eetlust hebben: Ga brinta drinken. Merk ook (weer) dat ik veel minder honger heb en naar binnen krijg, maar dorst heb ik wel. So far lijkt me dit wel goed te helpen.
pi_87761578
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:51 schreef trustychords het volgende:
Oh en misschien een handige tip voor de mensen die met Ritalin een stuk minder eetlust hebben: Ga brinta drinken. Merk ook (weer) dat ik veel minder honger heb en naar binnen krijg, maar dorst heb ik wel. So far lijkt me dit wel goed te helpen.
ik vind brinta echt vreselijk smerig :P
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:24:01 #216
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87762157
Of drinkontbijt... Mn psych zegt eet wat je kunt.. Als jij met chips wil obtbijten, doen!! :P
pi_87762290
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:05 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

ik vind brinta echt vreselijk smerig :P
Suiker of hagelslag d'r doorheen knikkeren, is het een stuk beter te doen. Maargoed, ik heb makkelijk praten want ik lust nagenoeg alles ;)

In drinkontbijt zit weinig nuttigs. Dronk het zelf ook heel veel, maar kijk maar eens wat d'r echt in zit. Valt best tegen stiekem.
pi_87773927
Als de wachtlijst zo lang is, is een test bij een particuliere psychiater niks ?
Heb op maandag gebeld, kon 3 dagen later al langs komen.
Heb nu binnen 2 weken al 3'gesprekken gehad.
pi_87779012
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:21 schreef stoeltafel het volgende:
Als de wachtlijst zo lang is, is een test bij een particuliere psychiater niks ?
Heb op maandag gebeld, kon 3 dagen later al langs komen.
Heb nu binnen 2 weken al 3'gesprekken gehad.
Als dat vergoed wordt door je verzekering kan het handig zijn, maar ik zou dan wel eerst uitzoeken hoe een eventuele behandeling eruit gaat zien. Ik vond bijvoorbeeld die groepsgesprekken wel goed. Buiten ervaringen uitwisselen krijg je veel tips en ik heb wat nieuwe mensen leren kennen met adhd.

Als je uiteindelijk voor een behandeling toch naar bijvoorbeeld PsyQ wil, heb je toch weer een intakegesprek nodig. Ik betwijfel of een normale psychiater ook verschillende programma's aanbied. Vaak wordt zoiets ook maar beperkt vergoed door de verzekering (8x ofzo).

Wat bedoel je precies onder een particuliere psychiater, want meestal kom je eerst bij zo'n 1e-lijns psycholoog die je sowieso niet gaat behandelen, maar slechts doorstuurt (dan kost het alleen meer tijd).
Ik ben zelf eerst naar zo'n eerstelijns psycholoog geweest en die dacht aan ADHD en stuurde me door naar het GGZ, welke me doorverwees naar PsyQ. Door de wachttijd bij het GGZ (Eindhoven) kwam ik pas na ongeveer 5 maanden voor het eerst bij PsyQ.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:06:17 #220
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87782838
Ik had een doorverwijzing naar een eerstelijns psycholoog, binnen 3 weken zat ik bij een in ADHD gespecialiseerde psychiater. Ik heb nog geen rekeningen ontvangen van de psych, waarom zou die niet gewoon vergoed worden zoals een Psyq/GGZ?
pi_87783593
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:53 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Ik ging een mail typen, intussen besluit ik om de papieren uit te zoeken en bij elkaar te leggen, maar ik wil ook een kop thee zetten. Tegelijk bekijk ik nog wat tekeningen voor school, stop de papieren bij elkaar en bedenk me dat ik nog iets anders moet regelen. Wil dat op een leeg papiertje schrijven en besluit dat het beter is om meteen al het oudpapier bij elkaar te verzamelen. Net ben ik foto's wezen maken van wat dingen, en oja, ik had nog thee gezet.

De mail is nog steeds niet af dus :')

Wachtlijst bij Radboud ziekenhuis staat op 7 maanden. Kan ik niet een test bij een andere instelling doen? Huisarts zegt van niet, maar er zullen toch wel andere professionele mensen zijn dan alleen bij het Radboud? Omgeving Gelderland heb ik het dan over. Ik las iets over PsyQ in Apeldoorn maar dat waren wisselende verhalen..
Wat voor een test heb je het over? Woon zelf ook in Gelderland. :)
pi_87783709
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:33 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies onder een particuliere psychiater, want meestal kom je eerst bij zo'n 1e-lijns psycholoog die je sowieso niet gaat behandelen, maar slechts doorstuurt (dan kost het alleen meer tijd).
Ik ben zelf eerst naar zo'n eerstelijns psycholoog geweest en die dacht aan ADHD en stuurde me door naar het GGZ, welke me doorverwees naar PsyQ. Door de wachttijd bij het GGZ (Eindhoven) kwam ik pas na ongeveer 5 maanden voor het eerst bij PsyQ.
Je kan je diagnose voor ADHD wel krijgen bij een eerstelijns-psycholoog hoor. Mocht je die diagnose krijgen kan hij/zij jou doorverwijzen naar een tweedelijnspsycholoog aangezien je daar onbeperkt aantal behandelingen vergoed krijgt.

Wat bedoel je trouwens met "stuurde me door naar het GGZ, welke me doorverwees naar PsyQ" ?
PsyQ is een GGZ instelling, welke werd je dan eerst naar verwezen?

Mijn verloop:

- Eerstelijnspsycholoog doet diagnose
- Doorverwezen naar zichzelf binnen een GGZ instelling
- Coaching traject daar
pi_87786076
Net 3e gesprek gehad en heb officeel de diagnose ADHD/ADD. Heb gelijk consorta gekregen. Wel vrij weinig maar moet het rustig opbouwen. Over 10 dagen heb ik weer een gesprek. Verder moet ik nu bloed laten prikken omdat me schildklier misschien over actief is.

Ben wel super blij dat het zo snel is gegaan. Binnen 1.5 week 3 gesprekken en nu gelijk aan de medicijnen. Heb vooral last van me school dus hoop dat het nu beter gaat.

Sociaal is bijna alles prima. Wat nou wachtrijen in Nederland :)
pi_87786459
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:13 schreef stoeltafel het volgende:
Net 3e gesprek gehad en heb officeel de diagnose ADHD/ADD. Heb gelijk consorta gekregen. Wel vrij weinig maar moet het rustig opbouwen. Over 10 dagen heb ik weer een gesprek. Verder moet ik nu bloed laten prikken omdat me schildklier misschien over actief is.

Ben wel super blij dat het zo snel is gegaan. Binnen 1.5 week 3 gesprekken en nu gelijk aan de medicijnen. Heb vooral last van me school dus hoop dat het nu beter gaat.

Sociaal is bijna alles prima. Wat nou wachtrijen in Nederland :)
Wachttijden zijn er wel degelijk natuurlijk :) Maar als je het zelf slim aanpakt en wat onderzoek doet heb je er veel invloed op! :)

Wel mooi voor je dat je je diagnose zo snel hebt. Hopelijk heb je positief effect met je medicatie, ik had met mijn eerste medicatie slechte ervaring, gelukkig met mijn tweede (dexamphetamine) zeer goede ervaring.

Ben benieuwd op welke vlakken je positieve effecten ervaart, laat het even weten! :D
pi_87789104
Zeker, heb net concerta 18mg methylfenidaat opgehaald.
Begin met een lage dossering en als ik niks merk wordt het verhoogt.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:29:14 #226
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87790506
Het is altijd methylfenidaat hoor, Concerta is een merknaam :) Net als Ritalin.
pi_87796034
zo naar psycholoog *O*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87799584
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:47 schreef McGilles het volgende:

[..]

Je kan je diagnose voor ADHD wel krijgen bij een eerstelijns-psycholoog hoor. Mocht je die diagnose krijgen kan hij/zij jou doorverwijzen naar een tweedelijnspsycholoog aangezien je daar onbeperkt aantal behandelingen vergoed krijgt.

Wat bedoel je trouwens met "stuurde me door naar het GGZ, welke me doorverwees naar PsyQ" ?
PsyQ is een GGZ instelling, welke werd je dan eerst naar verwezen?

Mijn verloop:

- Eerstelijnspsycholoog doet diagnose
- Doorverwezen naar zichzelf binnen een GGZ instelling
- Coaching traject daar
Die 1e-lijns psychologe die ik had was op zich prima, maar wist verder weinig van ADHD en had nooit van PsyQ gehoord kennelijk. Ik ook niet en ze stuurde me door naar het GGzE. Na 3 maanden wachten kwam ik daar en die psychologe zei na wat vragen dat voor mij PsyQ waarschijnlijk sneller en beter was.
Die werken inderdaad goed samen wat dat betreft en sturen mensen door als ze denken dat ze elders beter/sneller behandelt kunnen worden, maar PsyQ is geen GGZ instelling.
Op de site staat ook:
quote:
PsyQ is een landelijk opererend netwerk en samenwerkingsverband van de ggz instellingen Parnassia Bavo Groep in de Randstad en omgeving, Lentis in Groningen en Mondriaan en RiaggZuid in Limburg
Maar natuurlijk kunnen ze bij het GGZ echt wel minstens zo goed ADHD behandelen als PsyQ, maar dat betwijfel ik van een psychiater. Die hebben geneeskunde en dergelijke gestudeerd en zijn meestal in heel andere dingen gespecialiseerd. Bij PsyQ zijn die psychiaters volgens mij ook allemaal mensen die geflopt zijn in het bedrijfsleven. Die psychologen bij PsyQ (en GGZ) hebben al zoveel ADHD'ers behandelt en al die ervaringen en tips geven ze toch door.
pi_87801419
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:12 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk kunnen ze bij het GGZ echt wel minstens zo goed ADHD behandelen als PsyQ, maar dat betwijfel ik van een psychiater. Die hebben geneeskunde en dergelijke gestudeerd en zijn meestal in heel andere dingen gespecialiseerd. Bij PsyQ zijn die psychiaters volgens mij ook allemaal mensen die geflopt zijn in het bedrijfsleven. Die psychologen bij PsyQ (en GGZ) hebben al zoveel ADHD'ers behandelt en al die ervaringen en tips geven ze toch door.
Geflopt in het bedrijfsleven? Na minimaal 9 jaar gerichte opleiding?

Volgens mij snap je het dan niet helemaal. Hoe zou ooit iemand uit het bedrijfsleven kunnen doorstromen naar een functie als psychiater? Je moet eerst basisarts zijn voor je aan de opleiding voor psychiater kan beginnen en dat duurt ook zo'n 4 a 4,5 jaar uit m'n hoofd.

PsyQ is 1 van de velen GGZ instellingen in Nederland, er zijn er echt tientallen. Een psychiater zou jou echter nooit coaching geven, of hij moet ook een psycholoog zijn, wat natuurlijk goed kan. Een psychiater heb je over het algemeen voor het voorschrijven en beoordelen van medicatie en terugkoppeling naar jouw eigen psycholoog hierover.

Komt misschien allemaal bot over maar zo is het niet bedoeld, maar wat je hierboven zegt klopt echt niet.

Trouwens is PsyQ wel een GGZ instelling, aangezien GGZ staat voor Geestelijke Gezondheidszorg, dus elke instelling die zicht richt tot mensen met een geestelijk probleem kan daar terecht.
pi_87808359
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:05 schreef McGilles het volgende:

[..]

Geflopt in het bedrijfsleven? Na minimaal 9 jaar gerichte opleiding?

Volgens mij snap je het dan niet helemaal. Hoe zou ooit iemand uit het bedrijfsleven kunnen doorstromen naar een functie als psychiater? Je moet eerst basisarts zijn voor je aan de opleiding voor psychiater kan beginnen en dat duurt ook zo'n 4 a 4,5 jaar uit m'n hoofd.

PsyQ is 1 van de velen GGZ instellingen in Nederland, er zijn er echt tientallen. Een psychiater zou jou echter nooit coaching geven, of hij moet ook een psycholoog zijn, wat natuurlijk goed kan. Een psychiater heb je over het algemeen voor het voorschrijven en beoordelen van medicatie en terugkoppeling naar jouw eigen psycholoog hierover.

Komt misschien allemaal bot over maar zo is het niet bedoeld, maar wat je hierboven zegt klopt echt niet.

Trouwens is PsyQ wel een GGZ instelling, aangezien GGZ staat voor Geestelijke Gezondheidszorg, dus elke instelling die zicht richt tot mensen met een geestelijk probleem kan daar terecht.
Dat geflopt in het bedrijfsleven bedoelde ik niet heel letterlijk. Dat is een opmerking die wij vaak maakte over sommige leraren op de MTS waar ik op zat. Die waren ontslagen bij Philips ofzo en zijn maar leraar geworden, in dit geval slaat het inderdaad nergens op.

Maar die 2 psychiaters die ik daar heb gehad waren op leeftijd en haast alle andere adhd'ers die ik erover gesproken heb daar vonden het maar een beetje nare mensen. Al heb je dat hele opleidingstraject cum laude afgerond, als bijvoorbeeld je sociale vaardigheden niet ook heel goed zijn waardoor de patiënten zich niet op hun gemak voelen of zich niet begrepen voelen ben je mijns inziens nog geen goede psychiater. Dat zijn dingen die je niet leert uit een boek of tijdens een jaar stage. Voor mij maakte dat niets uit, maar in de gezondheidszorg zijn de meeste psychiaters gespecialiseerd in het diagnosticeren en behandelen van geestesziektes en daarvoor moeten ze inzicht krijgen in denkprocessen en dat soort dingen van de patiënt. Dat waren in ieder geval geen mensen waar ik mijn ziel en zaligheid bloot zou leggen mocht het nodig zijn. Al die psychologen daar zouden ook die medicijnen voor kunnen schrijven aan ADHD'ers en een keer de bloeddruk kunnen meten, maar dat mogen ze niet. Ze waren er ook altijd als ik er was leek wel, dan moet je toch ergens wel wat competenties missen lijkt me. Maar misschien werkt hij wel 60 uur per week en doet hij naast PsyQ ergens anders heel belangrijk onderzoek, eigenlijk mag ik er niet zo over oordelen.

Over GGZ heb je ook wel gelijk, maar ik doelde niet op de afkorting GGZ, maar zoals ik zei op het GGzE waar ik ben geweest. GGZ Nederland is een branchevereniging waar de meeste instellingen bij aangesloten zitten, maar ik dacht PsyQ niet. Maar ik had mijn eigen quote dus fout gelezen en PsyQ is opgericht vanuit een samenwerkingsverband van die 4 GGZ instellingen, ik dacht dat ze alleen samenwerken met die instellingen. Ik dacht dat commerciële instellingen als PsyQ niet bij het GGZ waren aangesloten.
pi_87819040
Had vandaag gesprek met psycholoog. Meteen vermeld dat ik vermoedde dat ik ADD heb, zij kon zich er wel in vinden. Over 1 maand gesprek met psychiater en dan ook een psychologische test. *O*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87823699
Ik zit 2 uur te vroeg op school om een dossier af te typen, want door uitstelwerk is er weer eens niets van gekomen. Gvd. :')
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87823718
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 01:50 schreef beatrijs het volgende:
Had vandaag gesprek met psycholoog. Meteen vermeld dat ik vermoedde dat ik ADD heb, zij kon zich er wel in vinden. Over 1 maand gesprek met psychiater en dan ook een psychologische test. *O*
Waarom niet gelijk naar depsychiater ?
pi_87823915
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:52 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Waarom niet gelijk naar depsychiater ?
Je gaat nooit meteen naar een psychiater..
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87824704
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:58 schreef TripleP het volgende:

[..]

Je gaat nooit meteen naar een psychiater..
Hm ik heb me wel aangemeld bij een psychiater? En ook een afspraak. Heb gezegd dat ik een doorverwijsbriefje had van de huisarts.
pi_87825184
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 11:23 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Hm ik heb me wel aangemeld bij een psychiater? En ook een afspraak. Heb gezegd dat ik een doorverwijsbriefje had van de huisarts.
Zal wel zijn dan omdat ik bij PsyQ heb gelopen. :') My mistake.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87830727
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:23 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Hm ik heb me wel aangemeld bij een psychiater? En ook een afspraak. Heb gezegd dat ik een doorverwijsbriefje had van de huisarts.
Op zich wel beter dan een psycholoog, ik zie net dat psychiaters onbeperkt worden vergoed door de zorgverzekeraars. Bij een psycholoog moet je bij sommige verzekeraars een kleine bijdrage betalen (ik zag net ergens 10 euro) en bij CZ krijg je maximaal 365 dagen vergoed (wat meestal lang genoeg is). ;)

Je hebt alleen een hele grote kans dat die psychiater je na het intakegesprek meteen doorverwijst. Bij PsyQ doen ze dat intakegesprek telefonisch, dat ging bij mij binnen 2 weken.
Scheelt wel veel per vestiging, ik woon vlak bij Eindhoven, maar ben naar Tilburg gegaan wegens de veel kortere wachttijd. Nu is de wachttijd in Eindhoven voor het intakegesprek 1 week en die voor de behandeling 2 weken. In Tilburg is het 12 weken voor de intake en 10 weken voor de behandeling.
pi_87833788
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:51 schreef TripleP het volgende:
Ik zit 2 uur te vroeg op school om een dossier af te typen, want door uitstelwerk is er weer eens niets van gekomen. Gvd. :')
Ik moet 6 FO's lezen. Dat moet ik al 2 weken nu een halve gelezen. Nu ben ik weer op Fok, net was ik even op het forum van de hondjes en ik luister naar de radio en telefoongesprekken van mijn collega hier in de kamer.
Haters gonna hate.
pi_87834727
Hier het huis opruimen , boekje lezen, o ja er staat nog pompoen in de oven die eruit moet, stukje klimop gesnoeid, mijn nek bijna gebroken over de emmer met sop die al klaar stond om de wc te dweilen en nu op Fok met de eeuwigdurende rare geluidjes van mijn 11 jarige stuiterbal van een dochter op de achtergrond ( waar ken ik dat toch van....)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_87835831
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 14:15 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Op zich wel beter dan een psycholoog, ik zie net dat psychiaters onbeperkt worden vergoed door de zorgverzekeraars. Bij een psycholoog moet je bij sommige verzekeraars een kleine bijdrage betalen (ik zag net ergens 10 euro) en bij CZ krijg je maximaal 365 dagen vergoed (wat meestal lang genoeg is). ;)

Je hebt alleen een hele grote kans dat die psychiater je na het intakegesprek meteen doorverwijst. Bij PsyQ doen ze dat intakegesprek telefonisch, dat ging bij mij binnen 2 weken.
Scheelt wel veel per vestiging, ik woon vlak bij Eindhoven, maar ben naar Tilburg gegaan wegens de veel kortere wachttijd. Nu is de wachttijd in Eindhoven voor het intakegesprek 1 week en die voor de behandeling 2 weken. In Tilburg is het 12 weken voor de intake en 10 weken voor de behandeling.
Maar ik heb een psychiater die is gespecialiseerd in AD(H)D, waarom zou ik dan nog doorverwezen worden?
Is trouwens een particuliere psychiater :)
pi_87838206
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik moet 6 FO's lezen. Dat moet ik al 2 weken nu een halve gelezen. Nu ben ik weer op Fok, net was ik even op het forum van de hondjes en ik luister naar de radio en telefoongesprekken van mijn collega hier in de kamer.
Euhm ik weet niet zo goed hoe ik dit moet intreperteren. Of je zegt dat ik me aanstel en jij veel meer aan je hoofd hebt of je leeft met me mee en vult het lijstje gewoon aan. :@
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87840092
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:33 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Maar ik heb een psychiater die is gespecialiseerd in AD(H)D, waarom zou ik dan nog doorverwezen worden?
Is trouwens een particuliere psychiater :)
Zelfs hier, binnen 2 weken 3 gesprekken gehad en gelijk de medicijnen op kunnen halen.
Ben voor me gevoel wel erg licht begonnen met 18 mg Consorta
pi_87841899
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 17:34 schreef TripleP het volgende:

[..]

Euhm ik weet niet zo goed hoe ik dit moet intreperteren. Of je zegt dat ik me aanstel en jij veel meer aan je hoofd hebt of je leeft met me mee en vult het lijstje gewoon aan. :@
Ik denk het laatste, je uitstelgedrag wordt herkend ;)

@hierboven Ik wil eigenlijk liever niet aan de medicatie, maar ik zie wel hoe het loopt.

Heb het 2 dagen uitgesteld om mijn moeder een mailtje te sturen. Ik ga dit halfjaar even stoppen met mijn opleiding en alles inhalen wat in te halen valt, en begin januari weer opnieuw beginnen met wat ik nu doe :) Dat besluit heeft een hoop rust in mijn hoofd gegeven, ik moet alsnog veel doen maar ik kon het gewoon niet aan, dat ik veel moest doen EN nog drie dagen in de week naar school. En dan heb ik een behandeling wss en kan ik er beter mee omgaan :)
pi_87844293
Vandaag is het pas de 2e dag dat ik Conserta heb geslikt maar werk er nog weinig tot niks van.
Ben begonnen met 18mg, hoeveel zijn jullie begonnen ? En hoeveel mg gebruiken jullie nu ?

De psychiater zei al dat het kon zijn dat ik niks merkte maar ik moet het rustig op bouwen. Heb nog nooit medicijnen gebruikt in me leven.
pi_87921813
Net weer veel gelezen over ADHD/ADD en heb meer add dan ADHD.
Misschien js hrt goed om wat sites in de op te zetten

Www.addonline.nl
Www.levente.nl
Www.balansdigitaal.nl

Wil een paar boeken lezen over add/ADHD welke raadden jullie ?
pi_87926334
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 00:16 schreef stoeltafel het volgende:
Net weer veel gelezen over ADHD/ADD en heb meer add dan ADHD.
Misschien js hrt goed om wat sites in de op te zetten

Www.addonline.nl
Www.levente.nl
Www.balansdigitaal.nl

Wil een paar boeken lezen over add/ADHD welke raadden jullie ?
Staan toch in de OP :D
pi_87926538
Hee vraagje. Hoe hebben jullie dat geregeld met je rijbewijs? Ik wil nu mn motorrijbewijs halen en dan zo'n eigen verklaring, moet je dan invullen dat je medicatie gebruikt? Zou het behoorlijke bullshit vinden denk ik zo. Heb 1 keer ongeluk gehad (toen ik 2 dagen mn rijbewijs had :D :D ) en rij sindsdien bijna 3 jaar schadevrij... Mja als er wat gebeurt en ze gaan vragen of ik medicatie slik, en ik vul weer in nee.. en ik pleeg straks 'valsheid in geschrifte'.. Wat dan? :{ ;(
pi_87942558
Word ik net gebeld door Psyq. Ik zou daar komende woensdag naartoe gaan. Maar ze is niet zeker van de diagnose dus wil nog een keer met het team erover praten. Nu 2 november mag ik er naar toe.

Ze zei dat ze dat bij sommige mensen wel meer hebben, dat het nogmaals besproken moet worden maar wilde niet vertellen waar ze dan aan twijfelen of wat er dan aan de hand is.
Haters gonna hate.
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:10:27 #249
308451 FreelanceMessias
Christus tijdens kantooruren
pi_87943308
Mwehh, ik moet zoveel dingen doen voor overmorgen, alleen ik kan me er echt niet toe zetten..Ik vind t echt zwaar vervelend, want als ik NOG verder uitstel, krijg ik echt een probleem, en die stress juist zorgt ervoor dat ik me er niet toe kan zetten. Beetje dubbel.
Voormalig ChocolateGiddyUp
pi_87951660
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:50 schreef Fes1-2 het volgende:
Hee vraagje. Hoe hebben jullie dat geregeld met je rijbewijs? Ik wil nu mn motorrijbewijs halen en dan zo'n eigen verklaring, moet je dan invullen dat je medicatie gebruikt? Zou het behoorlijke bullshit vinden denk ik zo. Heb 1 keer ongeluk gehad (toen ik 2 dagen mn rijbewijs had :D :D ) en rij sindsdien bijna 3 jaar schadevrij... Mja als er wat gebeurt en ze gaan vragen of ik medicatie slik, en ik vul weer in nee.. en ik pleeg straks 'valsheid in geschrifte'.. Wat dan? :{ ;(
Wat je ook invult, kijk in Belgie maar uit.
http://www.telegraaf.nl/b(...)-medijn__.html?p=2,1
pi_87952192
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:30 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Staan toch in de OP :D
Stom :(
Maar hebben jullie meer last van add of ADHD ? Ik heb het beide maar add heeft de boventoon.
pi_87953458
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:33 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Stom :(
Maar hebben jullie meer last van add of ADHD ? Ik heb het beide maar add heeft de boventoon.
Ben je naar een psych geweest? Heeft die de 3 typen uitgelegd?
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87954702
Ja geweest,ook begonnen met sonserta. Maar hij heeft het niet uitgelegd. Ben nu veel aan het lezen online, erg verhelderend.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:57:53 #254
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87970436
Nja, taalnazi die ik ben moet ik toch ff komen verbeteren, t is ConCerta :P
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:14:08 #255
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_87970918
Hoi allemaal. :W

Zal me even voorstellen voor degene die me nog niet kennen.

Ik ben een 34 jarige jongeman die sinds een tijdje weer bij de psych rond loopt doordat ik de afgelopen jaren in een flinke depressie zat \ zit. Zat omdat t soms heel goed gaat en zit omdat t vaak niet lekker gaat.

Ik ben in '98 na jaren en jaren van aankloten gediagnotiseerd met adhd. Daar werd ik aan de ritalin gezet. Na een paar keer ben ik daar zelf weer mee gestopt omdat ik dingen ging doen die ik anders nooit deed. Dit omdat ik er veel te veel energie (hyper de hyper) er van kreeg en dat voelde niet goed. Ik liep tegelijkertijd bij een nei (Neuro Emotionele Intergratie) therapeut en daar voelde ik me veel beter bij. Aan de hand van die therapie kon ik me na een tijdje wel staande houden en kreeg ik een relatie. Mede door die relatie ging mn leven me relatief voor de wind en voelde me heerlijk. Na 3 jaar is daar heel erg rot een einde aan gekomen en ben ik weer naar een psych gegaan. Daar kwam de diagnose Borderline symptomen. Op de een of ander manier heb ik dat niet doorgezet en ben ik met een bord voor mn kop jaren door gelopen.
Doordat ik door een reïntergratie bedrijf (op initiatief van de sociale zaken van mn gemeente want bijstand) geholpen wordt om eindelijk weer eens structuur in mn leven te krijgen, ben ik een tijdje terug weer naar een psych gegaan (ook op advies van een aantal Fokkers\sters waaronder Murmeli waarvoor nog mn dank! ^O^ ). Daar is niet helemaal duidelijk geworden waarom ik nou last heb van de klachten die ik heb. Want volgens de testen daar zou ik veel minder last moeten hebben dan ik ondervind. Na een paar onderzoeken en gesprekken bij een psychologe en wat gesprekken met de psychiater was het volgens mijn psychiate het belangrijkste om aan trauma verwerking te gaan doen. Dus werden er afspraken gemaakt met de desbetreffende psychologe. Door een aantal gesprekken met haar werd t haar duidelijk dat ik add heb en heb ik nu (als test) weer ritalin.....

Ik hoop dat er wat anders is wat me helpen kan want ik ben het zo zat!!!! :r :r Altijd maar aankloten en nooit iets constructief voor een lange tijd uit mn vingers krijgen.... :r :r Gatver de gatver. Maar ja om de motivatie te houden lukt me vaak niet. Als ik de motivatie al kan vinden om wat te doen. Zelfs met de ritalin lukt me dat vaak niet. Meer nemen werkt imo ook niet want het lijkt meer op een cocaïne reactie dan een werkelijk hulpmiddel....

Maar goed we gaan maar weer door met aankloten en blijf maar hopen dat t ooit goed komt...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Outpost76 op 26-10-2010 13:04:30 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_87982365
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 17:34 schreef TripleP het volgende:

[..]

Euhm ik weet niet zo goed hoe ik dit moet intreperteren. Of je zegt dat ik me aanstel en jij veel meer aan je hoofd hebt of je leeft met me mee en vult het lijstje gewoon aan. :@
Ik leef mee en ik vul het aan :) maak je geen zorgen :)
Haters gonna hate.
pi_87983041
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:52 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]



Ik leef mee en ik vul het aan :) maak je geen zorgen :)
Ja wist niet zeker. :@ Dus ik vraag het even.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87986600
laten we een ADD/ADHD meet houden :D
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87989653
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:16 schreef beatrijs het volgende:
laten we een ADD/ADHD meet houden :D
Nee :o
pi_87989736
Dat zou een dolle boel worden :')
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_87990159
Ik ben voor! *)
pi_87993335
Het zou me niets verbazen als dat illegaal is...
pi_87997407
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:28 schreef TripleP het volgende:
Dat zou een dolle boel worden :')
daarom haha _O_ stel je voor de helft van de groep is aan het adhd'en als de malle en de andere helft helemaal dromerig autistisch aan het doen :D _O_
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87999404
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:07 schreef beatrijs het volgende:

[..]

daarom haha _O_ stel je voor de helft van de groep is aan het adhd'en als de malle en de andere helft helemaal dromerig autistisch aan het doen :D _O_
Of opgefokt (:D) en agressief, zoals ik ;(
pi_88000107
Ben nu de site Hersenstorm aan het lezen, zeer veel info.
Heb nu wat vragen. Wanneer is iemand lui en heeft geen discipline en wanneer heeft ADHD/ADD de overhand ?

Vind dit zeer moeilijk te onderscheiden. Begin ik ergens niet aan vanwege de grote stroom info ?
Las dat veel mensen de huishoudelijke klussen ontlopen, waarom ?
Doe het zelf ook.

Krijgen jullie begrip op school ? Heb sinds 1 week de diagnose en heb open kaart gespeeld met mijn school maar vergat vandaag alweer me mentor gesprek en kan er weinig begrip krijgen.
Terwijl ik zo me best doe, begonnen met medicijnen, bijles, enz
pi_88000379
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:53 schreef stoeltafel het volgende:
Ben nu de site Hersenstorm aan het lezen, zeer veel info.
Heb nu wat vragen. Wanneer is iemand lui en heeft geen discipline en wanneer heeft ADHD/ADD de overhand ?

Vind dit zeer moeilijk te onderscheiden. Begin ik ergens niet aan vanwege de grote stroom info ?
Las dat veel mensen de huishoudelijke klussen ontlopen, waarom ?
Doe het zelf ook.

Krijgen jullie begrip op school ? Heb sinds 1 week de diagnose en heb open kaart gespeeld met mijn school maar vergat vandaag alweer me mentor gesprek en kan er weinig begrip krijgen.
Terwijl ik zo me best doe, begonnen met medicijnen, bijles, enz
Er zijn vrij weinig mensen die het(willen) begrijpen in mijn ervaring. Ik krijg vaker te horen dat ik adhd niet als excuus mag gebruiken dan dat mensen begrijpen dat ik dingen niet expres uitstel of vergeet, zelfs mn vriendin wil er niet aan ;(

[ Bericht 15% gewijzigd door Denkbaar op 26-10-2010 22:04:15 ]
pi_88001311
Ja dat hoor ik nu ook vaak. Het is zeker een excuus om alles uit te stellen / niet te doen. Mijn vriendin is wel heel begrip vol, ze studeert pedagogische wetenschappen, dat helpt ook.

Hoe zit het met jullie stemming wisselingen ? Zelf heb ik hier nooit last van.

[ Bericht 19% gewijzigd door stoeltafel op 26-10-2010 22:18:23 ]
pi_88002711
Bij mij de laatste tijd heel erg wisselvallig, ik ga van normaal naar razend in 5 seconden om de kleinste dingen. Ik begin nu ook redelijk de schurft te krijgen aan psyq, ik kan gewoon niet eerder naar mn psychiater dan volgende week en mn psycholoog is pas over 3 weken beschikbaar :( niet dat ze even ruimte voor je maken ofzo...
pi_88003243
Ik heb best veel last van stemmingswisselingen. En onbegrip blijf je toch tegenkomen. Hoe vaak ik niet gehoord heb dat ik het heus wel kan als ik het maar wil, dat ik ´´ff verstand op nul moet doen´´.

Maarja, ik ben dus ook met medicijnen begonnen sinds vorige week vrijdag, 3x per dag 15 mg. Helpt redelijk, niet echt overtuigend. Heb ook het idee dat wanneer de laatste dosis uitwerkt ik wat huilerig word. Klinkt stom en misschien ook te voorbarig maar het viel me wel ff op. Volgende week moet ik naar 3x per dag 20mg. Misschien dat het dan beter helpt. Herkend iemand dat huilerige gevoel nadat de laatste dosis is uitgewerkt?

@ denkbaar, psyq had ook absoluut geen tijd voor mij, ik kon heus wel ff wachten. Toen ben ik een keer daar heen gegaan, heel kwaad geworden, gezegd dat als het nog 1 week zou duren ze het dossier wel konden wegflikkeren omdat ik dan een andere psych zou zoeken. En warempel, nog geen week later had ik mijn brief in huis dat ik over 3 dagen langs kon komen.
Het zit niet eens in mijn aard om zo'n scene te maken maar het heeft wel geholpen. Misschien een idee? :P
pi_88004159
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:34 schreef Denkbaar het volgende:
Bij mij de laatste tijd heel erg wisselvallig, ik ga van normaal naar razend in 5 seconden om de kleinste dingen. Ik begin nu ook redelijk de schurft te krijgen aan psyq, ik kan gewoon niet eerder naar mn psychiater dan volgende week en mn psycholoog is pas over 3 weken beschikbaar :( niet dat ze even ruimte voor je maken ofzo...
Er is een hele goede psychiater in Utrecht die wel tijd voor je heeft.
Ben 3 keer bij hem geweest in 2 weken tijd
pi_88004249
Herken je een klein beetje oddeyed. Wat slik je ? Ik ben begonnen met 18 mg Concorta maar dit is een kinder dosis, mag volgende week verhogen.
pi_88004771
Huilerig is wel een goed woord, kan ik me wel goed in vinden. Moe, hangerig en alsof je ieder moment in tranen uit kan barsten.
T is trouwens niet de eerste keer. Ik ben ook al eens flink uit mn stekker gegaan daar maar daar heb ik niet zo'n zin meer in, ik ben al veel te vaak boos tegenwoordig. Ik weet niet of mijn verzekering een normale psycholoog én een psychiater vergoed, zodra ik daar achter ben ga ik die zoeken iig.
pi_88005168
Pm me dan maar, de man woont trouwens in Utrecht
pi_88005238
Ik in leiden :p maar ik zal het onthouden, bedankt!
pi_88005574
Ik snap best dat mensen het niet begrijpen. Het is gewoon zo onlogisch dat je ergens niet aan kunt beginnen. Alleen mensen die zich hebben ingelezen snappen het volgens mij. Als 'normaal' mens kan je er gewoon niet echt inkomen dat het niet lukt, dus zij denken dan dat je lui bent.

Tsja, lastig, maar begrijpelijk.
pi_88008778
Begrijpelijk, maar wel heel vervelend :{
pi_88012520
Ik kom hier maar weer eens een keer posten, was alweer een tijdje geleden :W
Zit er aan te denken om binnenkort weer te gaan experimenteren met andere medicijnen dan Ritalin. Krijg het gevoel dat naarmate ik langer Ritalin gebruik, de effecten minder worden (de positieve effecten).
pi_88016492
Dat is ook zo, dat heet gewenning :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:16:31 #279
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88017809
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:43 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Of opgefokt (:D) en agressief, zoals ik ;(
Al eens gedacht om een contact sport te gaan doen? Bv kickboxen oid? Daar kan je dan lekker je overtollige agressie kwijt zodat je daar minder last van heb ik je adl.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88024024
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:16 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Al eens gedacht om een contact sport te gaan doen? Bv kickboxen oid? Daar kan je dan lekker je overtollige agressie kwijt zodat je daar minder last van heb ik je adl.
Ik heb hele slechte ogen ;( Ik speel de laatste tijd met het plan om weer eens te gaan roeien maar ik stel dat ook steeds uit |:(

[ Bericht 1% gewijzigd door Denkbaar op 27-10-2010 15:13:00 (boze smiley was niet de bedoeling :() ]
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:13:10 #281
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88028969
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:12 schreef Denkbaar het volgende:

[..]



Ik heb hele slechte ogen ;( Ik speel de laatste tijd met het plan om weer eens te gaan roeien maar ik stel dat ook steeds uit |:(
Ja dan wordt t wel lastig (als ze tenminste zo slecht zijn dat je tijdens de training geen lenzen kan dragen). Roeien is idd ook een optie. Lekker explosief die spanen laten knallen in t water. Raak je denk ik ook een boel agressie en frustraties mee kwijt. Wanneer heb je tijd om te bellen naar een roeivereniging of heb je zelf een boot?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88029739
Wil morgen een boek halen over add/ADHD, welke raadden jullie aan ?
Ben nieuw met het onderwerp, ben 25 jaar dus lees het voor mezelf.
pi_88031219
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:16 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Al eens gedacht om een contact sport te gaan doen? Bv kickboxen oid? Daar kan je dan lekker je overtollige agressie kwijt zodat je daar minder last van heb ik je adl.
Je kan wel een klein beetje van je energie kwijt, maar het is niet dat als je veel sport dat je dan ineens helemaal niet meer druk ben. Het is meer zo dat als je wanneer je niet sport je nog drukker bent is mijn ervaring.

Vandaag op m'n werk een gesprek met mijn leidinggevende. Vond het raar dat ik van de week meerdere keren zat te kletsen met collega's terwijl ik een interne verhuizing moest regelen, probleem was daar dat het ging van "ooh even nog kijken naar deze doos" en niks was duidelijk. Uiterst vervelend dus voor mij want daar kan ik niet mee overweg.

Als iemand mij een opdracht geeft om een enorm hok te ontruimen ben ik achter elkaar bezig in razend tempo totdat ik klaar ben. Maar als alles heel sloom gaat en je zelf niet kan en mag beoordelen of iets weg moet of niet dan heeft het voor mij geen zin.

Kreeg wel begrip maar moest mij wel aanpassen aan de situatie, doe natuurlijk ook m'n best dus volgende keer aanpassen maar.
pi_88031396
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:30 schreef stoeltafel het volgende:
Wil morgen een boek halen over add/ADHD, welke raadden jullie aan ?
Ben nieuw met het onderwerp, ben 25 jaar dus lees het voor mezelf.
Heb nog nooit in m'n hele leven een boek gelezen (natuurlijk wel studieboeken, maar dat was pure wiskunde).

Vind het ook zeer tegenstrijdig, een boek over ADHD, zelfde als een restaurant voor mensen met anorexia.
pi_88033993
Zit wel wat in maar af en toe kan ik prima lezen, nooit heel lang maar toch.
pi_88034512
Ik heb mezelf laten benoemen tot werkgroep begeleider bij bedrijfeconomische vaardigheden. In de trein ging ik me even inlezen omdat ik niet zon held ben in ecomonie en dat ging ineens gooooeeed. Motivatie helpt echt bij concentratie. _O_
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_88035967
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:21 schreef TripleP het volgende:
Ik heb mezelf laten benoemen tot werkgroep begeleider bij bedrijfeconomische vaardigheden. In de trein ging ik me even inlezen omdat ik niet zon held ben in ecomonie en dat ging ineens gooooeeed. Motivatie helpt echt bij concentratie. _O_
Wel grappig om te lezen dat dat bij jou er veel invloed op heeft, bij mij heeft het er weinig mee te maken.
pi_88039264
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:13 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja dan wordt t wel lastig (als ze tenminste zo slecht zijn dat je tijdens de training geen lenzen kan dragen). Roeien is idd ook een optie. Lekker explosief die spanen laten knallen in t water. Raak je denk ik ook een boel agressie en frustraties mee kwijt. Wanneer heb je tijd om te bellen naar een roeivereniging of heb je zelf een boot?
Heh, roeien is (was) een soort van mijn leven, ben na 3 jaar stuurman zijn overgestapt naar coachen. Boten en trainingsfaciliteiten zijn dus het probleem niet, het komt er gewoon niet van

Wat adhd en boeken betreft, ik studeer Nederlands en ik heb eigenlijk altijd wel wel boek in de buurt (meestal niet de verplichte literatuur :P ). Verschilt gewoon per persoon ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:17:33 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88061095
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:30 schreef stoeltafel het volgende:
Wil morgen een boek halen over add/ADHD, welke raadden jullie aan ?
Ben nieuw met het onderwerp, ben 25 jaar dus lees het voor mezelf.
Hulpgids adhd is wel ok. Geschreven door 2 amerikaanse psychiaters die zelf adhd hebben. Leest makkelijk weg. Denk dat er zelfs voor iemand die moeite heeft met lezen wel door te komen is. En het begint met een samenvatting, die is al erg leerzaam. Dan kan je daarna kijken welke onderwerpen je evt verder wil/kan kezen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88063537
Oke ga die is lezen, heb op zich geen moeite met lezen alleen saaie dingen gaat niet helemaal goed.
Zal is kijken of ik het boek kan kopen.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:19:42 #291
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88068167
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:17 schreef stoeltafel het volgende:
Oke ga die is lezen, heb op zich geen moeite met lezen alleen saaie dingen gaat niet helemaal goed.
Zal is kijken of ik het boek kan kopen.
Oh, dan lukt het je zeker! Vond het een leuk boek.
Laat maar horen wat je ervan vindt als je het gaat lezen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88069509
Ik heb ook een stuk uit dat boek gelezen, was inderdaad wel leuk! Mijn moeder koopt nu allemaal boeken over adhd om mij beter te begrijpen :P Maar ik lees ze zelf niet. Bij psyq raadden ze mij 'Aandacht? Een kopzorg!' aan, maar die heb ik ook niet uitgekregen.
Everthing you can imagine is real.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:57:52 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88069603
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:55 schreef Carmw het volgende:
Ik heb ook een stuk uit dat boek gelezen, was inderdaad wel leuk! Mijn moeder koopt nu allemaal boeken over adhd om mij beter te begrijpen :P Maar ik lees ze zelf niet. Bij psyq raadden ze mij 'Aandacht? Een kopzorg!' aan, maar die heb ik ook niet uitgekregen.
Hmm, die ken ik niet. Zal eens kijken of ze die bij riagg ook hebben staan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88070699
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh, dan lukt het je zeker! Vond het een leuk boek.
Laat maar horen wat je ervan vindt als je het gaat lezen
Wow, just wow ! Lees het boek en het is zo herkenbaar. Vooral mijn obsessief gedrag met hobby's en veel geld uitgeven. Verder oneerlijke verdeling huishouden,enz

Ga nu weer lezen
pi_88075043
Wat ik ook wel een goed boekje vond is ''ADD onzichtbare obstakels, zoeken naar omwegen'' van Karin Windt. Ik vond het best goed te lezen omdat de letters groot zijn en het zijn korte stukjes. Ik merk wel dat ik grote letters een stuk fijner vind, maar ik ben niet slechtziend. Het leest gewoon sneller :P ik denk dat dat het is.

Verder over mijn ritalin. Ik vind het kut om er steeds aan te moeten denken. Daarbij wil ik niet dat collega's en klasgenoten weten dat ik pillen slik. En doordat het 3x per dag moet zullen ze het toch wel merken. Daarbij, ik heb niet echt het idee dat het werkt. Ik ben wel rustiger maar ik heb nog steeds geen zin om dingen te doen. Of ik doe juist wel dingen, maar dan ook heel veel tegelijk en vergeet ik alsnog dingen. En ik ben nog steeds soms heel druk, ineens aanvallen van energie en daarna juist weer heel sloom. Als het uitwerkt word ik dus huilerig en dan is het godzijdank weer tijd voor een nieuwe dosis, want dan is dat huilerige gevoel weer weg. Ik slik nu 3x per dag 15mg, vanaf morgen moet ik 3x per dag 20mg. Is dit gewoon wennen? Krijg ik teveel of juist te weinig? Is het herkenbaar voor jullie?
Wat een gezeik ook eigenlijk, sorry :')
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:53:32 #296
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88075286
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 18:45 schreef oddeyed het volgende:
Wat ik ook wel een goed boekje vond is ''ADD onzichtbare obstakels, zoeken naar omwegen'' van Karin Windt. Ik vond het best goed te lezen omdat de letters groot zijn en het zijn korte stukjes. Ik merk wel dat ik grote letters een stuk fijner vind, maar ik ben niet slechtziend. Het leest gewoon sneller :P ik denk dat dat het is.

Verder over mijn ritalin. Ik vind het kut om er steeds aan te moeten denken. Daarbij wil ik niet dat collega's en klasgenoten weten dat ik pillen slik. En doordat het 3x per dag moet zullen ze het toch wel merken. Daarbij, ik heb niet echt het idee dat het werkt. Ik ben wel rustiger maar ik heb nog steeds geen zin om dingen te doen. Of ik doe juist wel dingen, maar dan ook heel veel tegelijk en vergeet ik alsnog dingen. En ik ben nog steeds soms heel druk, ineens aanvallen van energie en daarna juist weer heel sloom. Als het uitwerkt word ik dus huilerig en dan is het godzijdank weer tijd voor een nieuwe dosis, want dan is dat huilerige gevoel weer weg. Ik slik nu 3x per dag 15mg, vanaf morgen moet ik 3x per dag 20mg. Is dit gewoon wennen? Krijg ik teveel of juist te weinig? Is het herkenbaar voor jullie?
Wat een gezeik ook eigenlijk, sorry :')
Had bij ritalin ook zulke dingen. Komt volgens mij door de wisselingen van de hoeveelheid stof in je bloed. Ik heb het probleem bij concerta niet.
Was 15 mg je startdosis trouwens? Bij mij was zelfs 10 sl teveel....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88075952
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Had bij ritalin ook zulke dingen. Komt volgens mij door de wisselingen van de hoeveelheid stof in je bloed. Ik heb het probleem bij concerta niet.
Was 15 mg je startdosis trouwens? Bij mij was zelfs 10 sl teveel....
15mg is mijn startdosis inderdaad. Vanaf morgen dus 20mg. Maar misschien helpt het bij mij dan juist beter, ik wacht het iig even af. Wel een goeie over de hoeveelheid in je bloed, dat dat schommelt, had ik niet aan gedacht :P
pi_88077217
Waarom slikken mensen 3 x per dag Ritalin ipv Concerta?
Conserta werkt 10-12 uur dus dan is de rebound is maar 1 keer.
pi_88078038
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:45 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom slikken mensen 3 x per dag Ritalin ipv Concerta?
Conserta werkt 10-12 uur dus dan is de rebound is maar 1 keer.
Verzekering vergoed niet altijd concerta, en psychiaters beginnen geloof ik standaard met ritalin, omdat het goedkoper is en niet alle mensen het een probleem vinden om het 3x per dag te slikken.
pi_88079034
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 19:45 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom slikken mensen 3 x per dag Ritalin ipv Concerta?
Conserta werkt 10-12 uur dus dan is de rebound is maar 1 keer.
Bij mij werkt concerta hoogstens 8 uur, en de rebound is veel naarder ;(
pi_88079623
Hoeveel mg slik jij ? Ik nu 18mg maar merk er weinig van.

Hoe zit het met jullie hobby's ? Hebben jullie veel hobby's gehad ? Ik namelijk wel, tot het obsessieve aan toe. Heel veel tijd en geld erin en na 6 maandje vind ik het alweer saai, paintball, vissen, fitness, mtb, enz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')