Dit dus. In ieder geval niet mee blijven tobben. Zelf kom je er vermoedelijk niet uit.quote:
Maar als TS dat nou juist niet kan, dan gaat jouw idee natuurlijk niet werken. Dan gaat ie opruimen, vindt ie een doosje oude weetikwats, en gaat ie daar weer mee aan de slag.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:23 schreef KarinJ. het volgende:
Begin met je kamer op te ruimen, en alle overbodige troep weg te gooien.
Zo ruim je niet alleen je kamer maar ook je hoofd op.( echt het werkt!)
Het zal niet al je problemen oplossen, maar wel een begin maken, een beetje rust creëren.
Post je verhaal hier eens: ADD & ADHD #33 OP is terug!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:03 schreef beatrijs het volgende:
Beste FOK!kers,
Ik zit met een probleem wat mijn leven erg belemmerd.
Het is moeilijk uit te leggen, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Mijn hoofd zit vol met gedachten. Hierdoor kan ik o.a.. niet slapen 's avonds (het duurt dikwijls uren voordat ik in slaap val). Het lukt mij gewoonweg niet om 'rust' te krijgen in mijn hoofd. In de praktijk houdt dit ook in dat ik erg ongeorganiseerd in het leven sta. Alles is een chaos.Mijn leven. Mijn kamer. Mijn hoofd.
Ik ben altijd met meerdere 'projecten' bezig die ik nooit af maak. Zo ben ik 1 jaar geleden begonnen met gitaar spelen en ondertussen kom ik niet verder dan 3 akkoorden. Het doek wat ik half heb beschilderd begint al te bladderen en verder dan een hockeytraining ben ik ook niet gekomen.
Ook heb ik grote problemen met studie, ik maak nooit huiswerk en daardoor zijn mijn cijfers laag. Ik kan me niet motiveren omdat ik snel afgeleid ben.
Hoe groot mijn probleem is ben ik pas sinds kort gaan inzien en dan met name hoe alles met elkaar samen hangt. Is het mogelijk dat dit een psychische oorzaak heeft? Zo ja wat zou het kunnen zijn? ADHD ?
Ik ga naar een psycholoog, maar daar sta ik eigenlijk voor iets anders onder behandeling, maar zoals ik net al zei, ik zie nu pas dat veel problemen met elkaar te maken hebben (meer dan dat ik dacht) en zal dit zeker aankaarten bij de psycholoog.
Voorlopig ben ik benieuwd wat jullie van mijn situatie denken.
Jij snapt hetquote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:35 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Maar als TS dat nou juist niet kan, dan gaat jouw idee natuurlijk niet werken. Dan gaat ie opruimen, vindt ie een doosje oude weetikwats, en gaat ie daar weer mee aan de slag.
En als dat niet lukt even iemand anders een lijstje laten maken voor 2 weken, verdeeld in 14 dagen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:39 schreef KarinJ. het volgende:
Dan begint ie met elke dag 2 of 3 rommeltjes weg te gooien.
Lijkt niets, is voor zelfs de grootste chaoot te doen en uiteindelijk ga je resultaat zien.
Vraag het hier: ADD & ADHD #33 OP is terug!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:42 schreef beatrijs het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Attention_deficit_disorder
Nu ik dit zo lees kloppen bijna alle punten. Maar hoe kun je 18 jaar leven met zoiets zonder dat iemand het opmerkt?!
Ach, als je jong bent, ben je gewoon niet zo bewust met jezelf bezig. En verder worden er wel gekkere dingen over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:42 schreef beatrijs het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Attention_deficit_disorder
Nu ik dit zo lees kloppen bijna alle punten. Maar hoe kun je 18 jaar leven met zoiets zonder dat iemand het opmerkt?!
http://www.levente.nlquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik dacht dat dit normaal wasMaar ik lijk wel erg veel te herkennen in ADD nu ik er zo naar kijk
Je bedoelt toch niet de huisarts hé?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:53 schreef Premium_Quality het volgende:
Zeer herkenbare symptomen voor mij (ADD), maar volgens de dokter had ik het niet.
Jawel. Het is erg makkelijk is om jezelf een "diagnose" te geven dmv Wikipedia. Als hij zegt dat het niet zo is, zal het wel zo zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:54 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet de huisarts hé?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |