abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87551488
Beste FOK!kers,

Ik zit met een probleem wat mijn leven erg belemmerd.
Het is moeilijk uit te leggen, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Mijn hoofd zit vol met gedachten. Hierdoor kan ik o.a.. niet slapen 's avonds (het duurt dikwijls uren voordat ik in slaap val). Het lukt mij gewoonweg niet om 'rust' te krijgen in mijn hoofd. In de praktijk houdt dit ook in dat ik erg ongeorganiseerd in het leven sta. Alles is een chaos.Mijn leven. Mijn kamer. Mijn hoofd.
Ik ben altijd met meerdere 'projecten' bezig die ik nooit af maak. Zo ben ik 1 jaar geleden begonnen met gitaar spelen en ondertussen kom ik niet verder dan 3 akkoorden. Het doek wat ik half heb beschilderd begint al te bladderen en verder dan een hockeytraining ben ik ook niet gekomen.
Ook heb ik grote problemen met studie, ik maak nooit huiswerk en daardoor zijn mijn cijfers laag. Ik kan me niet motiveren omdat ik snel afgeleid ben.
Hoe groot mijn probleem is ben ik pas sinds kort gaan inzien en dan met name hoe alles met elkaar samen hangt. Is het mogelijk dat dit een psychische oorzaak heeft? Zo ja wat zou het kunnen zijn? ADHD ?
Ik ga naar een psycholoog, maar daar sta ik eigenlijk voor iets anders onder behandeling, maar zoals ik net al zei, ik zie nu pas dat veel problemen met elkaar te maken hebben (meer dan dat ik dacht) en zal dit zeker aankaarten bij de psycholoog.

Voorlopig ben ik benieuwd wat jullie van mijn situatie denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door beatrijs op 14-10-2010 22:15:57 ]
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87552012
Kan goed iets lichamelijks zijn. Ritalin is 1000x effectiever dan een psycholoog wat dat betreft
Wie dit leest is gek
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:23:33 #3
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87552454
Begin met je kamer op te ruimen, en alle overbodige troep weg te gooien.
Zo ruim je niet alleen je kamer maar ook je hoofd op.( echt het werkt!)
Het zal niet al je problemen oplossen, maar wel een begin maken, een beetje rust creëren.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:23:44 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87552464
aankaarten bij psycholoog of huisarts...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:30:32 #5
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_87552790
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:23 schreef Re het volgende:
aankaarten bij psycholoog of huisarts...
Dit dus. In ieder geval niet mee blijven tobben. Zelf kom je er vermoedelijk niet uit.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_87553036
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:23 schreef KarinJ. het volgende:
Begin met je kamer op te ruimen, en alle overbodige troep weg te gooien.
Zo ruim je niet alleen je kamer maar ook je hoofd op.( echt het werkt!)
Het zal niet al je problemen oplossen, maar wel een begin maken, een beetje rust creëren.
Maar als TS dat nou juist niet kan, dan gaat jouw idee natuurlijk niet werken. Dan gaat ie opruimen, vindt ie een doosje oude weetikwats, en gaat ie daar weer mee aan de slag.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:38:55 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87553178
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:03 schreef beatrijs het volgende:
Beste FOK!kers,

Ik zit met een probleem wat mijn leven erg belemmerd.
Het is moeilijk uit te leggen, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Mijn hoofd zit vol met gedachten. Hierdoor kan ik o.a.. niet slapen 's avonds (het duurt dikwijls uren voordat ik in slaap val). Het lukt mij gewoonweg niet om 'rust' te krijgen in mijn hoofd. In de praktijk houdt dit ook in dat ik erg ongeorganiseerd in het leven sta. Alles is een chaos.Mijn leven. Mijn kamer. Mijn hoofd.
Ik ben altijd met meerdere 'projecten' bezig die ik nooit af maak. Zo ben ik 1 jaar geleden begonnen met gitaar spelen en ondertussen kom ik niet verder dan 3 akkoorden. Het doek wat ik half heb beschilderd begint al te bladderen en verder dan een hockeytraining ben ik ook niet gekomen.
Ook heb ik grote problemen met studie, ik maak nooit huiswerk en daardoor zijn mijn cijfers laag. Ik kan me niet motiveren omdat ik snel afgeleid ben.
Hoe groot mijn probleem is ben ik pas sinds kort gaan inzien en dan met name hoe alles met elkaar samen hangt. Is het mogelijk dat dit een psychische oorzaak heeft? Zo ja wat zou het kunnen zijn? ADHD ?
Ik ga naar een psycholoog, maar daar sta ik eigenlijk voor iets anders onder behandeling, maar zoals ik net al zei, ik zie nu pas dat veel problemen met elkaar te maken hebben (meer dan dat ik dacht) en zal dit zeker aankaarten bij de psycholoog.

Voorlopig ben ik benieuwd wat jullie van mijn situatie denken.
Post je verhaal hier eens: ADD & ADHD #33 OP is terug!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:39:44 #8
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87553225
Dan begint ze met elke dag 2 of 3 rommeltjes weg te gooien.

Lijkt niets, is voor zelfs de grootste chaoot te doen en uiteindelijk ga je resultaat zien.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87553242
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:35 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Maar als TS dat nou juist niet kan, dan gaat jouw idee natuurlijk niet werken. Dan gaat ie opruimen, vindt ie een doosje oude weetikwats, en gaat ie daar weer mee aan de slag.
Jij snapt het _O_! Ik raak steeds afgeleid met iets anders
Gonna rise up
Gonna rise up
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:40:49 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87553283
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:39 schreef KarinJ. het volgende:
Dan begint ie met elke dag 2 of 3 rommeltjes weg te gooien.

Lijkt niets, is voor zelfs de grootste chaoot te doen en uiteindelijk ga je resultaat zien.
En als dat niet lukt even iemand anders een lijstje laten maken voor 2 weken, verdeeld in 14 dagen.
Op iedere dag staan een aantal dingen. Vaak is het begin/overzicht moeilijk.
pi_87553342
http://nl.wikipedia.org/wiki/Attention_deficit_disorder

Nu ik dit zo lees kloppen bijna alle punten. Maar hoe kun je 18 jaar leven met zoiets zonder dat iemand het opmerkt?!
Gonna rise up
Gonna rise up
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:44:51 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87553468
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:42 schreef beatrijs het volgende:

Nu ik dit zo lees kloppen bijna alle punten. Maar hoe kun je 18 jaar leven met zoiets zonder dat iemand het opmerkt?!
Vraag het hier: ADD & ADHD #33 OP is terug!
Daar zitten tal voorbeelden van mensen die je daar het antwoord op kunnen geven.

Veel succes want als je het goed aanpakt dan gaat er een wereld voor je open :+
pi_87553970
Voor je het hele ADHD gebeuren induikt, je hoeft niet aan de eisen van enkele psychiaters te voldoen. Zij willen de lat voor wat normaal is hoog leggen, prima. Als zij graag supermensen willen kweken desnoods via medicatie, het doel heiligt de middelen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:13:40 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87554729
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:42 schreef beatrijs het volgende:

Ach, als je jong bent, ben je gewoon niet zo bewust met jezelf bezig. En verder worden er wel gekkere dingen over het hoofd gezien.

Verder wil ik je nog meegeven dat je niet moet verwachten dat je over een jaartje genezen bent van een gebrek aan concentratie. Dus je zult verminderde concentratie hebben bijvoorbeeld, maar je mag wel verwachten dat de symptomen afnemen. En je kunt je leven dusdanig inrichten dat je er ook beter mee om kunt gaan (bijvoorbeeld je keuze in een baan later). Dat geldt ook voor de andere dingen die je met je psychiater bespreekt.

Succes!
Resistance is futile.
pi_87555049
Heb net mijn oma gebeld en dingen met haar besproken over ADD en zij kon zich ook in veel dingen vinden.. en als er iemand mij goed kent is mijn oma het wel.
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_87555350
Ik dacht dat dit normaal was :') Maar ik lijk wel erg veel te herkennen in ADD nu ik er zo naar kijk :X
pi_87555402
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik dacht dat dit normaal was :') Maar ik lijk wel erg veel te herkennen in ADD nu ik er zo naar kijk :X
http://www.levente.nl

nog meer info :x 90% van de dingen kloppen voor mij , maar nu moet ik oppassen met 'self fulfilling prophecy'
Gonna rise up
Gonna rise up
pi_87556273
Hmm best wat gelezen al, moet nu echt naar bed :') maar ga er zeker achterheen want damn wat herken ik veel :X
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:02:45 #19
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_87556492
Zeer herkenbaar, TS!

Ik dacht dat ik de enige was met zoiets...Heb je ook last van hoge bloeddruk? Ik namelijk wel... Dat icm jouw klachten, of zelfs ZONDER dat hoge bloeddruk-gedeelte, is een reden om hierover te praten met je psycholoog. Don't worry, die is er voor zulke dingen ;) Succes :)
Life is crap. And then you die ._.
pi_87556548
nu gevalletje adhd lijkt me? Of teveel koffie of cola of red bull
GET A LIFE! DuDe!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:08:01 #21
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_87556703
Heb hetzelfde, ook jarenlang mee gelopen (tot m'n 20e) en bleek dus ook ADD te hebben.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:53:04 #22
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87558033
Zeer herkenbare symptomen voor mij (ADD), maar volgens de dokter had ik het niet.
pi_87558053
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:53 schreef Premium_Quality het volgende:
Zeer herkenbare symptomen voor mij (ADD), maar volgens de dokter had ik het niet.
Je bedoelt toch niet de huisarts hé?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:54:30 #24
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87558064
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:54 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Je bedoelt toch niet de huisarts hé?
Jawel. Het is erg makkelijk is om jezelf een "diagnose" te geven dmv Wikipedia. Als hij zegt dat het niet zo is, zal het wel zo zijn.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:55:14 #25
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_87558078
TS, iedereen heeft meerdere ideeën en projecten, bij jou komt het door omstandigheden niet door. Gecombineerd met je slapeloosheid lijkt het heel wat, maar op basis van jouw post lijkt het me dat je niets bijzonders hebt.

Naar de dokter gaan, slaappillen vragen, opgelost.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')