abonnement Unibet Coolblue
pi_87001001
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is snel juni... :{
Ik ga er niet vanuit dat Detroit na juni nog geen werk heeft hoor. En bovendien is het niet heel rampzalig aangezien we het op een inkomen ook redden :)
pi_87001769
Werkgevers moeten gewoon inzien dat autisten juist heel goed zijn op bepaalde vlakken, en zelden fouten daarin maken. Als werkgevers meer autisten aannemen op functies waar de persoon sterk in is dan kunnen heel wat autisten aan een baan komen. Dit betekent minder kosten aan uitkeringen. Helaas gaat dit niet snel gebeuren, aangezien een groot deel van de bevolking onder een autist nog altijd het steriotiep "mongool" ziet.
pi_87002812
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:23 schreef chikaseibo het volgende:
Werkgevers moeten gewoon inzien dat autisten juist heel goed zijn op bepaalde vlakken, en zelden fouten daarin maken. Als werkgevers meer autisten aannemen op functies waar de persoon sterk in is dan kunnen heel wat autisten aan een baan komen. Dit betekent minder kosten aan uitkeringen. Helaas gaat dit niet snel gebeuren, aangezien een groot deel van de bevolking onder een autist nog altijd het steriotiep "mongool" ziet.
Het bedrijfsleven is gewoon te lomp om dat in te zien. Ze denken alleen maar aan geld.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:09 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat Detroit na juni nog geen werk heeft hoor. En bovendien is het niet heel rampzalig aangezien we het op een inkomen ook redden :)
Dat is een geruststellende gedachte.

[ Bericht 14% gewijzigd door EchtGaaf op 29-09-2010 22:50:03 ]
pi_87003938
Het gaat niet zozeer om autisme. Iemand met autisme kan prima functioneren in het bedrijfsleven, in zoverre zelfs dat het soms niet eens opvalt dat iemand autisme heeft.
Af en toe zie ik voorbeelden voorbij komen die juíst bij de stereotypen horen.
pi_87004049
Daar zit wel verschil in.

Maar de tijdsgeest voor autisten kan bijna niet ongunstiger. Is mijn opvatting.Ze stellen steeds hogere eisen aan samenwerken en sociogedoe. En alles moet in een vloek en een zucht. En je moet tig dingen tegelijk kunnen.

En natuurlijk over voetbal kunnen meelullen. Of Oh oh Cherso.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:53:25 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87011697
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar zit wel verschil in.

Maar de tijdsgeest voor autisten kan bijna niet ongunstiger. Is mijn opvatting.Ze stellen steeds hogere eisen aan samenwerken en sociogedoe. En alles moet in een vloek en een zucht. En je moet tig dingen tegelijk kunnen.

En natuurlijk over voetbal kunnen meelullen. Of Oh oh Cherso.
De loonkosten zijn erg hoog in NL. Dus wordt op personeel het eerst bezuinigd en staan 3 man eigenlijk het werk van 5 te doen. En heel veel mensen kunnen dat niet aan, die vallen buiten de boot.
pi_87016084
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

De loonkosten zijn erg hoog in NL. Dus wordt op personeel het eerst bezuinigd en staan 3 man eigenlijk het werk van 5 te doen. En heel veel mensen kunnen dat niet aan, die vallen buiten de boot.
Precies. Er is een uitknijp beleid. En als er iemand uitvalt (omdat hij/zij de ratrace niet meer kan bijbenen) dan staat de volgende al weer in de startblokken. Bij de gratie van een niet functionerende arbeidsmarkt waarin werkgevers hun gang maar kunnen gaan.

Maar voor iemand in Den Haag dat licht eens gaat zien. Dan ben ik 90, denk ik.
pi_87038400
Had ik hier al gepost :P
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:03:07 #59
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87050619
Het regeerakkoord is een feit. De Telegraaf schrijft: "Alle ontvangers van een Wajong-uitkering worden herkeurd. Alleen volledig en duurzaam arbeidsongeschikte jongeren komen nog voor een volledige uitkering in aanmerking, gedeeltelijk arbeidsongeschikten ontvangen 70 procent van het minimumloon."
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87052211
Dat is toch niet zo heel gek?
Waarom moet iemand die maar gedeeltelijk arbeidsongeschikt is, meer krijgen dan iemand in de bijstand?
Als ze immers toch een gedeelte zelf kunnen verdienen?
pi_87052518
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is toch niet zo heel gek?
Waarom moet iemand die maar gedeeltelijk arbeidsongeschikt is, meer krijgen dan iemand in de bijstand?
Als ze immers toch een gedeelte zelf kunnen verdienen?
Ik vind het niet fatsoenlijk dit zo te doen.
Een wajonger heeft immers meer kosten dan iemand in de bijstand.
Denk aan eigen bijdragen voor thuiszorg of een bepaald tehuis waar men woont en het eigen risico van je ziektekostenverzekering wat je als chronisch zieke ieder jaar opnieuw volledig moet betalen.
Maar ook bijvoorbeeld een CBR die besluit je ook te willen laten keuren door een arts naar hun keuze, voor jouw kosten. En dan is er nog medicatie die niet vergoed word, en een aankomende eigen bijdrage voor de psychiater. Ik zal vast nog een hoop kosten over het hoofd zien. :{
En dan die herkeuringen, behandeld als alsof je niks waard bent altijd maar door het uwv :r

[ Bericht 0% gewijzigd door ScarFace- op 01-10-2010 10:29:42 ]
pi_87053313
Ja erg dit, SF.
pi_87054458
omg, je ui!

Ik zie dat je echt van oh oh chelsy houdt (zo noemde je t toch? :') )

even serieus, EG, op mij komt het over alsof er verdomd weinig leuks is in jouw leven :{ Misschien is het echt kut, misschien is het perceptie. Ik denk iig dat je er niet vrolijker van word :) Wat kan je er zelf aan doen om je leven wat leuker te maken? het positief te bekijken?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_87054882
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:23 schreef robuust89 het volgende:
omg, je ui!

Hij werkt niet..... Ik ben bezig om em te repareren :P
quote:
Ik zie dat je echt van oh oh chelsy houdt (zo noemde je t toch? :') )

Ik vergiste mij in de spelling. Bleek Cherso te zijn :') Nee ik blij het ordinaire TV vinden.
quote:
even serieus, EG, op mij komt het over alsof er verdomd weinig leuks is in jouw leven :{ Misschien is het echt kut, misschien is het perceptie. Ik denk iig dat je er niet vrolijker van word :) Wat kan je er zelf aan doen om je leven wat leuker te maken? het positief te bekijken?
Dat is veel perceptie en beeld wat helaas is ontstaan..Door mijn eigen postgedrag. Maar wel zorgen gemaakt over het beleid van a.s. kabinet, maakte me niet echt vrolijk. We wachten verder wel af.

Het is altijd de kunst om het positief te bekijken. En ondanks alles tel ik mijn zegeningen. Ik mag niet klagen, ik kom gewoon rond. Neemt niet weg dat mijn levenswerk wel voorgoed in duigen is gevallen. Als je jarenlang ergens voor knokt (goede opleiding in de veronderstelling dat je overal met open armen zou worden ontvangen en prachtcarriere verwachtte... en het tegenstemde is dan een feit.

Dat is een wond die nooit meer zal genezen.
pi_87060699
Dat iemand met een wajong automatisch meer kosten heeft, weet je maar nooit. De een heeft ziektekosten, de ander een slepend proces ivm alimentatie wat ook klauwen met geld moet gaan kosten.
Feit blijft dat de eindjes aan elkaar knopen moeilijk gaat.
Ik vind dat de basis voor iemand die gedeeltelijk arbeidsongeschikt is, gelijk moet blijven
Er kan immers wél een gedeelte boven het minimum verdiend worden.
Wij hebben nog een vergoeding voor chronisch zieken, en voor een hoop kosten kan bijzondere bijstand aangevraagd worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind alleen dat er niet met scheve maten gemeten moet worden. Mensen die écht niet meer kunnen werken hebben uiteraard recht op een volledige wajong mijn inziens. Daar zeg ik niets over.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:44:03 #66
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87061858
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:03 schreef schaal_9 het volgende:
Het regeerakkoord is een feit. De Telegraaf schrijft: "Alle ontvangers van een Wajong-uitkering worden herkeurd. Alleen volledig en duurzaam arbeidsongeschikte jongeren komen nog voor een volledige uitkering in aanmerking, gedeeltelijk arbeidsongeschikten ontvangen 70 procent van het minimumloon."
Maar dat was toch al zo?

Heb je een linkje?

Ik hoop dat met al de verlagingen ze dan toch nog mee willen denken over manieren vanuit het individu zelf om aan het werk te komen, ipv je onder het mom van ' hard aanpakken' het aspergeveld op te sturen.

Ik ben bijvoorbeeld op de uni aan het studeren. Mijn master is (hopelijk) mij ticket outta here (uit de Wajong). Als ze bij een herkeuring zeggen dat ik ' te goed zou zijn' zou ik daar in principe vrede mee kunnen hebben. Mits ze me maar een soort overgangsperiode geven zodat ik in staat ben mijn studie af te ronden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Rubber_Johnny op 01-10-2010 14:55:33 ]
pi_87064441
Ik begrijp het ook niet helemaal.. maar ik volg het ook niet en ik kan mji er ook niet druk om maken.
Ik zit in de 80-100% arbeidsongeschikt groep en krijg 70% van het minimum loon. Dus ik snap dat stukje van de Telegraaf ook niet zo.

En over 2 weken gaat mijn contract in, en daar werk ik dan eerst 24 uur per week voor het minimumloon en dan wordt de rest aangevuld met WAJONG. Dus ik ga er financieel niet op vooruit, maar natuurlijk wel een mooie start voor een totaal nieuwe carriere.

Ik weet niet wat er in mijn situatie te wachten staat, ik heb 70% van het minimumloon als totale inkomsten en volgens mij blijft dat ook zo. Maar ik zie het vanzelf wel, het is nog lang niet zover... ze moeten zelfs eerst nog op de foto...

-----------------------------
Lol @ UI van EG :D

Maar.. jij bent idolaat van de 190 serie heh, wat helemaal goed is ^O^ Superauto! Maar je poste laatst een filmpje van de topper uit die serie.. en dat is me er toch een " oh oh Cherso" bak.. :X Gaaf ding hoor, maar zie jij jezelf in een Evo2 rijden?



Ik kan het niet helemaal rijmen, maar het is wel een gave auto. Ik heb zelf eens in een 2.3 16v gereden, beestachtig!

--------------------------------

Ik heb eindelijk CUDA werkend.. FIEP!!!! ongekend heftig hoeveel rekenkracht een graffische processor heeft ten opzichte van een CPU. CPU doet ongeveer 770 Pairwise Master Keys per seconde per core checken. De processor van mijn videokaart doet er 4500!! Fascinerend!!
Nu nog "even" 3 pc's clusteren :9 O-) (of de loterij winnen en een uber workstation bouwen)

CUDA POWERRRRRRRRR _O_ i'm loving it! (vat je hem? IT :') )
-weg-
pi_87064948
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar zit wel verschil in.

Maar de tijdsgeest voor autisten kan bijna niet ongunstiger. Is mijn opvatting.Ze stellen steeds hogere eisen aan samenwerken en sociogedoe. En alles moet in een vloek en een zucht. En je moet tig dingen tegelijk kunnen.

En natuurlijk over voetbal kunnen meelullen. Of Oh oh Cherso.
Je hebt gelijk, maar ook weer niet.. het is wel een generalisatie wat je typt. Het bedrijf waar ik kom te werken is dus niet zo als de meeste, en het is toch een groot bedrijf,.
Ik had het zelf ook nooit verwacht hoor, deze kans. Ik dacht ook best zwartgallig over de toekomst en de arbeidsmarkt, maar toch heb ik een open deur gevonden (met hulp). Een open deur waar ik met open armen werd ontvangen, sterker nog.. ze hadden geen plaats, die plaats is er gewoon gemaakt... omdat ze zo onder de indruk waren en mij de kans gunnen ^O^

YES WE CAN!!
-weg-
pi_87065163
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:44 schreef Auti het volgende:

Ik heb eindelijk CUDA werkend.. FIEP!!!! ongekend heftig hoeveel rekenkracht een grafische processor heeft ten opzichte van een CPU. CPU doet ongeveer 770 Pairwise Master Keys per seconde per core checken. De processor van mijn videokaart doet er 4500!! Fascinerend!!
Nu nog "even" 3 pc's clusteren :9 O-) (of de loterij winnen en een uber workstation bouwen)

CUDA POWERRRRRRRRR _O_ i'm loving it! (vat je hem? IT :') )
DUDE! Ik ging dus even googlen, en stiekem voelde ik m al aankomen... Machtig spul :D In welke taal schrijf je dan? of heb je een easy peasy IDE en een API en een compleet framework?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:03:50 #70
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87065223
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:44 schreef Auti het volgende:
Ik begrijp het ook niet helemaal.. maar ik volg het ook niet en ik kan mji er ook niet druk om maken.
Ik zit in de 80-100% arbeidsongeschikt groep en krijg 70% van het minimum loon. Dus ik snap dat stukje van de Telegraaf ook niet zo.

En over 2 weken gaat mijn contract in, en daar werk ik dan eerst 24 uur per week voor het minimumloon en dan wordt de rest aangevuld met WAJONG. Dus ik ga er financieel niet op vooruit, maar natuurlijk wel een mooie start voor een totaal nieuwe carriere.

Ik weet niet wat er in mijn situatie te wachten staat, ik heb 70% van het minimumloon als totale inkomsten en volgens mij blijft dat ook zo. Maar ik zie het vanzelf wel, het is nog lang niet zover... ze moeten zelfs eerst nog op de foto...
-----------------------------

Je gaat 24 uur werken tegen het wettelijk minimumloon (WML).

Je verdient dan bij een 36-urige werkweek: 66,67% WML. Dan ben je fictief nog voor 25-35% arbeidsongeschikt. Daarbij hoort een uitkering van 21% WML. In totaal zit je dan op 86,67% WML.
Je verdient dan dus bij een 40-urige werkweek: 60% WML. Dan ben je fictief nog voor 35-45% arbeidsongeschikt.
Daarbij hoort een uitkering van 28% WML. In totaal zit je dan op 88% WML.

Door de armoedeval zul je er financieel nog weinig op vooruit gaan, maar dit is een heel mooie investering in je toekomst :)

Herkeuring heeft voor mij weinig gevolgen omdat ik al werk, voor mijn autistische maatje wordt het wel spannend... hij werkt beperkt (en dan schijn je niet duurzaam arbeidsongeschikt te zijn).

FIEP :N
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87065919
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:02 schreef robuust89 het volgende:

[..]

DUDE! Ik ging dus even googlen, en stiekem voelde ik m al aankomen... Machtig spul :D In welke taal schrijf je dan? of heb je een easy peasy IDE en een API en een compleet framework?
:9 Ik schrijf weinig, in mijn werk wordt het JAVA applications ontwikkelen voor met name intranet en de database met SQL en SAP, ben daar nog niet helemaal in thuis. Heb er ook nooit scholing in gehad heh, ik doe alles zelf 8-) Maar achter de schermen, in mijn " commandcentre" ben ik meer scriptkiddie.. Shellscripts aanpassen, reverse enginering.. veel gerommel. Ik ben in ontwikkeling.

Ik ben een beetje anti WiFi zeg maar, vooral ivm de beveiliging.. En dat is een beetje een soort van wereldje waar ik mij prive mee bezig hou. Kwam omdat ons modem een half jaartje geleden kapot ging.. en ik er via de Playstation3 achter kwam dat WiFi aardig hip en trendy is :') _O- Toen kocht ik een netbookje, las het 1 en ander, en toen ging er een wereld open!! Het heeft zowaar mijn leven gered, ik kan er helemaal in opgaan.
Van het 1 kwam het ander... zat ik eerst nog met wordlists en aircrack te spelen.. nu is het Pyrit met CUDA powerrrrr ( _O_ ) en precomputed PMK's e.d... en er is nog zoveeeeeel meer..
HACK TEH PLANET!! ;) Puur wetenschappelijk onderzoek..

Maar het gebruiken van de GPU('s) gaat naar een heel nieuw level, ATI heeft ook al zoiets, ATI STREAM.
Ik vind het briljant! had het verdomme zelf moeten uitvinden :s) Die dingen zijn echt snel.
-weg-
pi_87066331
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:03 schreef schaal_9 het volgende:

knip
Thnxs voor de uitleg/berekening.
-weg-
pi_87071586
Vandaag de rapportage rondom mijn diagnose gekregen. Eindelijk :P Best interessant om te lezen. Op een aantal punten klopt het al niet meer _O- *O*
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:32:26 #74
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87072408
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:13 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag de rapportage rondom mijn diagnose gekregen. Eindelijk :P Best interessant om te lezen. Op een aantal punten klopt het al niet meer _O- *O*
Het klopt niet meer? Je bent gepromoveerd (lees: je situatie is verbeterd)?...
Bij mij zal het ook wel niet meer kloppen. Diagnose was in 2007: toen kon ik vrijwel niets. 2010: vrijwel alles is weer normaal, op een gesprek vasthouden na.

Werk _O_
Wajong :W
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87072472
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:32 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het klopt niet meer? Je bent gepromoveerd (lees: je situatie is verbeterd)?...
Bij mij zal het ook wel niet meer kloppen. Diagnose was in 2007: toen kon ik vrijwel niets. 2010: vrijwel alles is weer normaal, op een gesprek vasthouden na.

Werk _O_
Wajong :W
Ja ik heb werk en uitzicht op vastigheid enzo. Verder ben ik een stuk minder depri dan toen die onderzoeken plaats vonden. :D
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')