quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:48 schreef Coolfool het volgende:
De foto niet zo top, maar ik wilde toch deze tweede poging sushi te maken met jullie delen
En dan ga ik het nu opeten!![]()
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt lekker uit!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:44 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Koreaanse sushi gemaakt: gimbap.
De rijst maak je niet aan met sushi-azijn, maar met sesamolie en zout.
Ik had de rijst in tweeen verdeeld, ene helft op zijn Japans, andere op zijn Koreaans, maar daarna helemaal vergeten en tijdens het eten had ik ook niet in de gaten dat er 2 verschillende soorten waren.![]()
Anyway, net als maki sushi, gewoon lekker. Zelfs die surimi vond ik lekker erin.![]()
En natuurlijk de takuan (gele rettich). Die ziet eruit als de grote broer van een Amsterdams uitje, maar smaakt totaal anders. Lekker zoetig. Zit volgens mij standaard in Koreaanse sushi.
[ link | afbeelding ]
Lekker!quote:Op maandag 6 juni 2011 15:52 schreef RobinOok het volgende:
Dank je.
Gisteren aten we sushirijst bij 't eten, ik maakte express wat extra zodat ik vanmiddag de Aziatische versie van een broodje tonijnsalade kon maken. ;-)
[ link | afbeelding ]
Ik heb ook zo'n vormpje. Stop jij daar alleen rijst in? Of eerst het "beleg" en dan rijst erop?quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:17 schreef RobinOok het volgende:
Ben ik alweer. :-)
[ link | afbeelding ]
Tamago nigiri
Gemaakt met nigiri vormpje. Die zijn echt handig. Niet alleen omdat je snel mooie, gelijkvormige blokjes rijst hebt, maar het is ook een stuk minder messy. Geen plakhanden enzo.
(en weer van extra rijst van gisteravond)
quote:Op maandag 11 juni 2012 09:53 schreef RobinOok het volgende:
Komkommer, gele rettich, avocado, omelet. En daarbij gewoon een biefstukje bakken. Je gaat toch geen vieze sushies maken omdat er 1 zeikerd tussen zit?
Eerst een plakje zalm/tonijn onderin, rijst erop en aandrukken.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:16 schreef RobinOok het volgende:
Alleen de rijst. Ik zou niet weten welke "vulling" ik meegeperst zou willen hebben. Liever niet, denk ik. Maar misschien snap ik je niet?
Klopt helemaal!quote:Op maandag 11 juni 2012 12:53 schreef RobinOok het volgende:
Nee, dat plakje zalm wil je er juist mooi op draperen. Toch? Ikke wel.
In Nieuwegein heb je op het industrieterrein vlakbij de A12 (Ravenswade dacht ik) ook een Chinese groothandel.quote:Op maandag 25 juni 2012 15:00 schreef RobinOok het volgende:
Voor de beste prijzen stap je in de auto en rijd je naar Interburgo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |